Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 117 reacties
Submitter: brambest

Nintendo heeft nieuwe beelden van The Legend of Zelda voor de Wii U getoond. Daarin was te zien hoe Link, het hoofdpersonage in de Zelda-games, door de spelletjeswereld rijdt op een paard en obstakels ontwijkt.

Nintendo presenteerde de beelden tijdens The Game Awards, een game-evenement dat dit jaar voor het eerst werd gehouden. In het videofragment was te zien hoe Nintendo-topman Shigeru Miyamoto de game besprak met Eiji Aonuma, die de ontwikkeling van het spel leidt.

Aonuma liet in de nieuwe beelden zien hoe hoofdpersonage Link rijdend op een paard de map doorkruiste. Ook toonde hij hoe Link in slow-motion van het paard kan afspringen en vervolgens pijlen met een boog kan afvuren. Verder kunnen spelers met hun GamePad locaties op de map selecteren om daar later naar toe te gaan om te ontdekken.

The Legend of Zelda verschijnt naar verwachting volgend jaar, maakte Nintendo al eerder bekend. Volgens de spelletjesmaker hebben gamers in de nieuwe Zelda meer vrijheid en hoeven ze niet een bepaalde volgorde te volgen. De game heeft een open spelwereld waar spelers vrijelijk in kunnen bewegen, terwijl tot nu toe Zelda-games bestonden uit kleinere ruimten die via portals aan elkaar waren gekoppeld.

Volgens Nintendo-topman Miyamoto verschijnt The Legend of Zelda na The Legend of Zelda: Majora's Mask. Die game, die verschijnt voor de 3DS, moet begin volgend jaar in de schappen liggen. Meer details daarover ontbreken nog. Daarnaast komt ook eerst een nieuwe versie van het bekende vliegspel Star Fox uit.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (117)

Al die mensen die nu watertandend uitkijken naar deze nieuwe Zelda kan ik zeker aanraden om ook eens de HD remake van the Wind Waker te proberen op de Wii U. Ook een prachtige Zelda met wat verbeteringen ten opzichte van het origineel zodat het zeilen niet meer zo vervelend is. Ook in die game is het heerlijk om de TV te gebruiken en de map (en andere dingen zoals inventaris) op de controller te hebben.
The Windwaker is een meesterwerk door de style en gameplay laat je het spel niet meer los en moet er steeds meer ontdekt worden ^^ zelfs als je de gamecube versie al gespeeld hebt.

Naast Windwaker HD en Zelda 2015 hoop ik dat er ook iets gebeurd met Twilight princess en Skyward sword (aub Nintendo keuze in besturing) er is nu Link between worlds en Ocarina of time en Majoras mask komt eraan een heel buffet maar het smaakt naar meer :9
Ziet er wel cool uit moet ik zeggen, met zulke games begint het bij mij misschien toch ook wel te kriebelen ;-)
Overigens ook cool dat je de kaart op je tablet controller hebt, maar ze demonstreren in de video wel gelijk hoe stom het is dat ze geen multitouch geïmplementeerd hebben... Zoomen met knopjes? Really Nintendo? That's so 10 years ago...
maar ze demonstreren in de video wel gelijk hoe stom het is dat ze geen multitouch geïmplementeerd hebben...
Het is een trade-off. Een simpel resistive touchscreen heeft als voordelen dat het de kosten kan drukken en dat het gemakkelijker is om iets precies aan te raken (stylus, nagel van je vinger). Een capacitive touchscreen ondersteunt weliswaar multitouch, maar dan verlies je wel de optie om met een stylus precies te werk te gaan (bijv. tekeningen te maken op Miiverse), tenzij je een duurdere extra sensor laag toevoegt (Wacom, N-Trig, etc.).

Daarnaast, hoe vaak heb je multitouch gestures nodig? Ik gebruik zelf alleen de pinch-to-zoom op m'n mobiel, maar voornamelijk op websites die niet goed schalen. Het gros van m'n interacties zijn single touch.

(De keren dat ik veelvuldig van multitouch gebruikmaak is wanneer ik op een groter systeem werk met touch/pen support waarbij ik met m'n linker hand het canvas bedien en met m'n rechterhand de pen.)
Mja, ik heb geen wii u... type je wel eens op dat ding? (serieuze vraag, stopt nintendo er wel eens een soft keyboard op?) Dan zou ik het echt missen. Het viel me toevallig laatst op toen ik iets op een iphone moest testen dat dat ding vreemd genoeg geen multitouch gebruikt als je je passcode in voert. Dan moet je dus zorgen dat je vinger 1 los hebt van het scherm voor vinger 2 het scherm raakt, erg onhandig.
Het hangt er verder vanaf wat ze op dat ding doen. Als het scherm voornamelijk gebruikt wordt om dingen weer te geven en je snel even aan de zijkant een knopje aan kunt tikken dan mis je het niet. Maar in mijn snelle google net vond ik ook al een uitspraak van een ontwikkelaar die het miste. Het is natuurlijk ook een beetje kip-ei, op het moment dat het er niet is wordt software ook geschreven zonder multitouch in gedachten.
Mja, ik heb geen wii u... type je wel eens op dat ding? (serieuze vraag, stopt nintendo er wel eens een soft keyboard op?)
Er zit een soft keyboard op, maar zo vaak gebruik ik die niet. Hoogstens voor het invoeren van een naam in een spel of een download/tegoedcode voor in de eShop. Ik kan me alleen niet herinneren hoe ik 't toetsenbord gebruik (vinger of stylus). Op de 3DS weet ik dat ik de stylus gebruik, maar dat komt omdat de virtuele toetsen te klein zijn voor je vingers.
De Wii U gamepad is DE manier om je TV te bedienen. Geen enkele console of smart tv komt in de buurt van het gemak waarmee de wii u web browsing/netflix en andere diensten op je tv kan aanbieden. Ik kan niet genoeg benadrukken hoe ver Nintendo vooruit is op de rest op dit vlak. Een Ferrari naast een stel driewielers.
Grappig dat je op - 1 wordt gemod. Je hebt wat mij betreft volledig gelijk. Zou geen reden kunnen verzinnen waarom er geen pinch to zoom kon worden gebruikt, misschien kon de hardware het niet aan? :+
Op een knopje drukken is toch veel makkelijker dan pinch? Helemaal als je slechts op je eigen locatie kunt in- en uitzoomen.

Nieuwe oplossingen zijn niet altijd de beste oplossingen.

[Reactie gewijzigd door Dweebus op 6 december 2014 15:32]

Dan maak je beide manieren toch mogelijk? Probleem opgelost
Waarom zou je?
De manier die ze gebruiken werkt goed. Om nou een extra methode toe te voegen omdat er enkele mensen zijn die denken dat het nieuwste altijd het beste is en dat dan ook willen, lijkt me volstrekt onzinnig.
Je weet niet hoeveel mensen dat graag willen. Als je meerdere manieren mogelijk maakt, is het voor iedereen goed. Ik vind het altijd prettig als je veel kan instellen, zodat je de besturing kan afstellen zoals jij dat wilt.

Zoveel moeite is het niet om dat in te programmeren.
Ik kan die reden wel verzinnen. Het scherm van de Wii U GamePad is namelijk niet multi touch.
http://www.theverge.com/2...titouch-reggie-used-games
De hardware kan het dus bewust niet aan.
Multitouch vergt een compleet ander soort hardware. Hardware dat niet bepaald energie zuinig is en ook nog eens behoorlijk wat duurder.
Met een knop is aan de andere kant wel sneller. Wellicht kan het ook op die manier (pinch-to-zoom), maar hebben ze dat nu niet laten sien.
Niet sneller. Misschien als je alleen een klein stukje wilt inzoomen, maar zodra je in en daarna weer uitzoomt is pinch to zoom een stuk handiger (als het scherm snel genoeg reageert). Daar komt nog bij dat pinch een stuk nauwkeuriger is dan een knop die alleen een bepaalde hoeveelheid zoomt (en je dus meerdere keren moet tappen als je ver in wilt zoomen).
Ja maar je veranderd ook altijd het middelpunt met pinchen en stretchen. Dan kun je weer gaan schuiven omdat dat een icoontje weer buiten de map valt.
Wellicht kan het ook op die manier (pinch-to-zoom)
Die kans acht ik klein. De gamepad gebruikt namelijk een single-touch resistive touchscreen.
Ik vind het er erg leeg uit zien, helaas. Een boom hier en daar, net alsof het randomly generated is. En volgens de video lopen ze de halve spelwereld door, maar aan de andere kant ziet alles er precies hetzelfde uit.

Nee, beetje rare video. Ik weet zeker dat het een goed spel word, maar de video toont echt niks dat mijn interesse trekt.
Ik vind het er erg leeg uit zien, helaas. Een boom hier en daar, net alsof het randomly generated is. En volgens de video lopen ze de halve spelwereld door, maar aan de andere kant ziet alles er precies hetzelfde uit.
Ze lopen niet de halve wereld door, ze lopen maar een klein stukje van de wereld die echt gigantisch groot is ;) Daarbij zouden andere karakters en bv steden dingen kunnen verklappen.
Hm, dat trekt mijn interesse dan wel weer. Werd al een beetje benauwd aangezien ik een Wii U heb gekocht speciaal om de nieuwe Zelda te kunnen spelen ;)
Deze teaser verklapt best wel veel.

1. Terugkeer van Epona.
2. Rijdend van Epona's rug schieten, zwaardvechten.
3. Ook zie je wanneer ze op de Gamepad uitzoomen hoe de wereld ingedeeld is. En ja, het klopt dat ze in de teaser door een bebost gedeelte rijden.
4. Link heeft nog steeds niet zijn groene outfit aan, dus dit kan iets met het verhaal te maken hebben (vroeg in het spel, of een spel in de tijdlijn vóór Skyward Sword)

Qua verhaal kunnen we nog niets over deze game zeggen, wat expres is omdat ze geen andere karakters tonen.

[Reactie gewijzigd door sanderev66 op 6 december 2014 11:15]

Je maakt hier wel een belangrijk punt. De wereld ziet er leeg uit. Het doet me vooral denken aan het bootje in the wind waker.

Zeilen in the wind waker was boring omdat de main world eigenlijk weinig content bevatte. Hetzelfde geldt voor de sky in skyward sword, er was gewoon weinig te doen.

De 3d zelda's hebben hier allemaal wel last van. Wat ik ook belangrijk acht voor de nieuwe zelda is extra optionele content.
Skyward sword is daar het grote voorbeeld van, hoewel er flink wat te doen was in de 3 gebieden op de grond tussen elke dungeon blijf ik erbij omdat de speler het geforceerd moest afleggen dat het allemaal niet zo uitdagend was. Ook omdat je vaak hetzelfde moest doen, maakte het saai.

Nintendo moet leren van andere grote namen. Aangezien ik denk dat ze nu met een sandbox game bezig zijn moet de overworld meer dan genoeg voorzien zijn van extra quests die niet noodzakelijk zijn om het spel uit te spelen.
Ook hoop ik dat er een soort van veteran mode komt waarbij al dat gezeik over hoe ik het zwaard gebruik (de tutorials in twilight princess en skyward sword duren veel te lang en kun je niet skippen) e.d. kunt skippen.
Nintendo, we zijn heus niet achterlijk....
En bij de veteran mode ook geen extra hulp van een soort Fi of een Navi, ik werd echt gek van dat constant onderbreken van de game....
Je meent van die saaie en diepgang missende en vooral onuitdagende oblivion, skyrim en fall out quests. Een hele wereld vol nutteloze items die je al bijna niet ziet liggen. Nee dankje :)
Nee als nintendo niet essentiele quests toevoegt is het ten eerste een uitdaging en ten tweede krijg je een vet item als reward waar je hard voor gevochteb of gezocht hebt.

[Reactie gewijzigd door dreee op 6 december 2014 16:42]

Ja, Nintendo heeft wel vaker grote problemen met niet naar de concurrentie kijken, en daar lijken ze trots op te zijn (zelfs bij dingen die ze zelf veel slechter geregeld hebben).
Vergeet dat het vermoedelijk nog een goed jaar duurt voordat de game uitkomt. In dat jaar kan nog een hele hoop veranderen, zoals meer opvulling in de wereld enzo.
Je krijgt misschien van veel mensen wel een score 0, maar ik ben het volledig met je eens. Mijns inziens ontbreken er details/diversiteit in bijvoorbeeld de open en uitgestrekt vlaktes. Aan de andere kant, het past wel bij de stijl van de Zelda games.
Niet vet.

Ik snap niet dat mensen zich niet eerst eens verdiepen voordat ze uitspraken doen.
Nintendo is op dit moment (8e generatie) de grootste speler, en de vorige generatie hebben ze dik gewonnen. Je vraagt Canon toch ook niet om maar gewoon de dSLR's te laten varen en verder te gaan met het maken van objectieven voor anderen? Om maar eens een voorbeeld te noemen.

8e generatie:
Wii U + 3DS = 55+ miljoen
PS4 + PSV = 25+ miljoen
X1 = 9+ miljoen

7e generatie;
Wii + DS = 254+ miljoen
PS3 + PSP = 164+ miljoen
X360 = 83+ miljoen

[Reactie gewijzigd door Thorgrem op 6 december 2014 13:21]

Units verkopen zeggen NIETS. Met Nintendo gaat het slecht op het moment en aangezien ze niet vanuit andere divisies geld in innovatie kunnen stoppen voor betere machines zullen ze de volgende generatie echt moeten scoren of opdoeken.

http://www.trouw.nl/tr/nl...d-ging-met-Nintendo.dhtml
Unit verkopen zeggen vrij veel, zeker in combinatie met als je de tie-ratio in ogenschouw neemt. En zeker als je nagaat dat Nintendo zelf de grootste uitgever van games is voor zijn eigen consoles.

Met Nintendo gaat het vrij goed. Kort geleden een kleine dip na jaren top winsten maken ze ook nu weer winst. Daarnaast zijn de financiële reserves gigantisch. Meer dan genoeg om zonder aanvulling nog een aantal generaties consoles van te ontwikkelen.
Graag een beetje niveau op Tweakers.

[Reactie gewijzigd door Thorgrem op 6 december 2014 14:45]

Man man man, die bron komt uit januari 2014. Sta je dan met je gedateerde artikel.

Moet je zelf weten, ik hoop alleen dat je niet verwacht serieus genomen te worden.

En nee, ik heb geen aandelen.
Spijtig dat je zo slecht op de hoogte bent van de huidige situatie:

29-10-2014
De nettowinst bedroeg 24,2 miljard yen, omgerekend zo'n 224 miljoen dollar, in de maanden juli, augustus en september. Een stuk beter in vergelijking met het verlies van 8 miljard yen in dezelfde periode een jaar geleden.

http://frontpage.fok.nl/n...ndo-maakt-weer-winst.html
jaarcijfers zeggen toch echt iets meer dan een kwartaal. Als je bij je aandeelhouders door de knie moet gaat er iets fout.

20% minder waard over de afgelopen 3 jaar:
http://quotes.morningstar.com/stock/NTDOY/s?t=NTDOY

[Reactie gewijzigd door Zwarte_os op 6 december 2014 15:12]

Niet bekend met de Japanse cultuur? Een buiging maken voor je aandeelhouders en je klanten omdat je minder gepresteerd hebt dan er van je werd verwacht of dat je had aangegeven is vrij gebruikelijk in Japan.

Maar goed, met een weerlegging kom je niet. Met Nintendo is het een jaartje of 2 wat slechter gegaan (en niets schokbarend in vergelijking met de Xbox divisie en Playstation/Sony). Nu gaat het redelijk tot goed. En in het verleden zijn er gigantische reserves opgebouwd.
Wacht even, omdat ze een keer verlies draaien moeten ze er maar mee kappen en zich ergens anders op richten?
In dat geval zou er ook geen Playstation of Xbox meer zijn.

Blij dat jij niet de baas bent bij Nintendo.
Met Nintendo gaat het qua verkopen inderdaad nier goed. Dat zegt echter niet alles over de financiele situatie (moeten scoren). En daar sla je de plank mis. nintendo heeft enorme reserves.
Het punt is dat veel mensen wel Nintendo games willen spelen, maar geen underpowered Nintendo consoles meer willen kopen. Ik blijf het zonde vinden dat de Wii U weer 8 jaar achterloopt qua hardware performance, en daar heel weinig reden voor heeft. Voor veel mensen is een Nintendo console een té grote uitgave om te spenderen voor alleen de games die Nintendo uitbrengt.
Alle consoles zijn underpowered, als de Wii U underpowered is.
Ook dat klopt. En dan staan we nu nog aan het begin van de 8e generatie. Over 2 jaar ligt de game PC nog veel verder voor. Maar dat schijnt een gevoelig puntje te zijn voor voornamelijk PS4 bezitters (X1 bezitters in mindere mate). Die denken namelijk dat ze bovenop de apenrotst zitten.

[Reactie gewijzigd door Thorgrem op 6 december 2014 15:00]

niemand boeit pc gamen wat ...maar dat schijnt een moeilijk puntje voor pc puristen te zijn..
Niemand boeit het wat misschien behalve voor de mensen die groot gebracht zijn met bepaalde franchises die origineel voor de pc waren en later naar consoles zijn gebracht.
Vaak zijn ze dan naar beneden geschroefd om de Console speler de indruk te geven dat ze een volwaardig spel spelen, dat gelijk is aan de PC.

Neem Battlefield:
Tot aan 2142 (Xbox versie was gelukkig geschrapt) kon je ingame VoIP gebruiken en was er commander mode. Ook was 64 spelers de normaalste zaak.
De versies hierna waren deze dingen gewoon geschrapt en waren ze gelijk aan console versies. Dit zorgt natuurlijk voor meer verkopen op consoles en minder verkopen op pc.
Door dit bleven BF2 en BF2142 lang gelieved voor pc spelers, omdat de console niet in de buurt kwam.
Nu eindelijk met BF4 komen de consoles een beetje in de buurt van de PC en komen er weer wat oude vertrouwde elementen terug.

En mensen vragen zich nog steeds af waarom PC spelers het jammer vinden dat hun spellen geport worden van een console. ;)
Het punt is dat veel mensen wel Nintendo games willen spelen, maar geen underpowered Nintendo consoles meer willen kopen.
Dat kan. Heel vervelend voor die mensen want zonder Nintendo hardware geen Nintendo spelletjes. Zo simpel is het.
Ik blijf het zonde vinden dat de Wii U weer 8 jaar achterloopt qua hardware performance, en daar heel weinig reden voor heeft. Voor veel mensen is een Nintendo console een té grote uitgave om te spenderen voor alleen de games die Nintendo uitbrengt.
Ongetwijfeld. Een ieder moet zelf die afweging maar maken. Nintendo is geen liefdadigheidsorganisatie die maar te doen heeft wat mensen willen en het hoeft ook niet alles en iedereen aan te spreken. Het bevalt je of het bevalt je niet. Bevalt het en heb je er geld voor over dan koop je het en zo niet dan niet. Deze generatie vonden tot nog toe 55+ miljoen mensen het wel waard om underpowered Nintendo hardware te kopen om Nintendo spelletjes te kunnen spelen. Ik ben daar een van.
Je gooit nu de cijfers van de 3DS erbij. De Wii U is veel minder populair. Het zou mij verbazen als ik naar het dorp kon gaan en een Wii U spel zou vinden in een winkel.

Als je alleen naar de Wii U kijkt zie je heel duidelijk dat ze veel minder verkopen dan de concurrentie.
Klopt. Als iemand aangeeft dat Nintendo zijn consoles maar moet laten voor wat het is en over moet gaan tot het uitgeven van spelletjes op tablets en consoles van derden, waarom niet? Waarom zou ik enkel naar de Wii U moeten kijken als het verdienmodel van Nintendo (daar hebben we het immers over) gebaseerd is op zowel een homeconsole als een portable en dat eigenlijk al generaties zo geweest is?

De 3DS is immers ook gewoon een console van Nintendo waar Nintendo centjes mee verdient en die onderdeel is van het verdienmodel van Nintendo.
De Wii U is minder verkocht dan de 3DS ook dat klopt. Net zoals de Wii minder verkocht dan de DS en de GameCube minder verkocht dan de GBA enz enz. En ja, de Wii U heeft het vrij lastig. De concurrentie verkoop hun homeconsoles beter deze generatie. Fijn dus voor Nintendo dat de 3DS het prima doet en de concurrentie op de handheld markt ver achter zich laat.
Ik snap niet dat Nintendo haar huidige verdienmodel niet gewoon laat varen en zich voortaan op mobiele games stort met dedicated stukken hardware.
Banner Saga dev: Apple is frustrated people don't want to pay for mobile apps
Hoe vet zou het zijn als Nintendo iPad games zou maken met eigen controllers?
Dus je moet in die situatie alsnog Nintendo hardware kopen om de games te spelen? ;)

Plus, je moet ook nog een iPad aanschaffen.
Veel kinderen hebben tegenwoordig al een tablet, voor school
Een tablet is niet per definitie een iPad.

Hoe wil je het trouwens oplossen? Eén of ander click-on device gaat vrijwel niet werken met al die verschillende maten tablets. Blijft over een controller. Tsja... een tablet met een externe controller lijkt wat mij betreft al weer veel meer op een console dan op een mobile device / handheld.
Heel fijn, maar...
  • Ik zit niet meer op school. ;)
  • Ik heb daarentegen wel een tablet, maar het is dan weer geen iPad.
Het punt blijft dat je extra hardware moet aanschaffen om de tekortkomingen van een tablet als de iPad te niet te doen om fatsoenlijk bepaalde spellen te kunnen spelen. Als je sowieso hardware moet aanschaffen, waarom dan niet meteen een dedicated gaming device?
Nintendo kwaliteit games op een iPad? Zelfs met fysieke controls gaat dat niet werken. Hoewel de 3ds goede titels heeft zijn het nog steeds niet de titels die ik het liefst zou spelen.

Handheld games zijn gewoon heel anders dan console games, dus zo vet lijken mij deze console titels niet op een iPad.

En noem eens een voorbeeld van een andere console maker die zich enkel op software is gaan richten en nog steeds goede en geprezen titels maakt?
omdat het er nog niet is betekent het niet dat het er niet kan komen. Hoeveel andere fabrikanten hebben een fatsoenlijke handheld op de markt gebracht? Hoeveel consoles waren nog een succes voordat Nintendo op met de Famicon kwam?

Nintendo heeft alle creatieve capaciteit om er wat van te maken. Hardwarematig kan dat niet meer omdat je gewoon keihard pegels moet investeren, die ze niet meer hebben.
Dat zou echt een horrorscenario zijn.
De 3ds serie knalt alle andere consoles op gebied van verkoop eruit. En juist dat is een apparaat dat op gebied van vorm meeste concurrentie van tablets zou kunnen hebben...

Laat Nintendo maar fijn hun eigen hardware maken.
De orginele wii was toch aardig populair en de spellen ook.
Ben een echte PC-gamer, maar voor Zelda schaf ik echt een WiiU aan (destijds ook gedaan voor Twilight Princess en Skyward Sword). Zelda blijft misschien wel de beste gameserie ever...

Ben alleen niet zo te spreken over de blauwe klederdracht van Link in de video. Link's tunic hoort gewoon groen te zijn, punt. Hopelijk zijn de beelden uit de beginfase van het spel en krijgt Link z'n legendarische groene tunic later in het spel...

Vind het spel er trouwens ook echt goed uitzien. Je speelt Zelda niet voor de graphics, maar dat zou hier gewoon kunnen. Heb zelden zulk mooi geanimeerd en zich zo natuurlijk gedragend gras gezien. Zelfs niet op de mooiste pc titels.

[Reactie gewijzigd door Roy81NL op 6 december 2014 12:15]

Vroeger had je een red en blue suit geloof ik. Die hadden andere eigenschappen. Meestal sterker.
Je bedoelt de blue en de red tunic uit Ocarina of Time. Deze waren niet zo zeer sterker (je kon niet meer klappen verdragen of iets dergelijks), maar zorgden wel voor special abilities. Namelijk dat je onbeperkt onder water kon blijven (nodig voor de derde kerker als volwassene) en dat je onbeperkt in hete omgevingen kon blijven (nodig voor de tweede kerker als volwassene).

Je had in de derde en tot nu toe beste Zelda titel ooit als je het mij vraagt, A Link to the Past (SNES), een blue en een red mail en deze waren wel degelijk sterker (qua incasseringsvermogen) dan de standaard groene tunic...

Desalniettemin wordt de groene tunic gepresenteerd als DE uitrusting voor onze legendarische held Link in Twilight Princess. En die presentatie beviel me eigenlijk wel heel erg goed. Het gaf het bijna iets heiligs in die Zelda titel...
Zelda heeft nog nooit teleurgesteld en dat zal ook nooit gebeuren maar ik hoop en verwacht dat er meer met aanpassen gebeurt geen Link met groen haar en gele ogen en paarse kleren ^^ maar iets zoals keuze in lederen kleding en zware uitrustingen die bepaalde bonussen geven.

Zelda heeft al veel wapens van bogen staven zwaarden boomerangs hookshot etc. en het hoeft geen Dragon age te worden maar met Zelda is het zwaard en schild of andere wapens en geen schild het zou bruut zijn als je met schild de hookshot kan gebruiken om zo vijanden te rammen of het schild aan de hookshot vast te maken om een ze van afstand omver te kegelen een beetje vleugje Hyrule warriors }>
In OoT had Link verschillende tunics. Geef het lekker tijd.
Een nieuwe zelda en star fox, twee games die op zichzelf al voor mij de aanschaf van een WiiU rechtvaardigen.
Starfox! yes, (semi)vrij kunnen rondvliegen en dogfights uitknokken met je tegenstander.

Ps in mijn fantasie waren het mustangs, spitfires, messerschmidts en thunderbolts _/-\o_
Met de polygon count van de eerste StarFox was dat nog best te verdedigen ;)

Ik ben heel erg nieuwsgierig naar wat Miyamoto met de oude franchise gaat doen. Natuurlijk zijn er wel een paar poginkjes geweest, maar die hebben naar mijn gevoel nooit echt recht gedaan aan het origineel. Wordt wel tricky; er zijn na StarFox zo gruwelijk veel (space-)flight simulators gemaakt. Maar goed - Nintendo heeft mij wel vaker positief verrast :)
Voor mij ook denk ik. Ik wou eerst een used wii halen. Maar de prijs van wii U is netjes.
Misschien dan toch eindelijk die Wii U eens aanschaffen. Werd ook wel weer tijd voor een echt NIEUWE zelda :D
Ziet er mooi en sfeervol uit zoals het bij een zelda game ook hoort.
Jammer dat de beelden niet gewoon fullscreen getoond worden en alleen maar op een tv.

[Reactie gewijzigd door harley op 6 december 2014 10:44]

Kijk, dit is nou precies de bedoeling van dit filmpje.

Dus we zitten vlak voor het internationale cadeauseizoen. Een groot deel van de consoles wordt in de decembermaand gekocht. En, laten we eerlijk zijn, hoewel Wii U een jaar voorsprong heeft op de concurrentie, is het nu al in verkopen ingehaald door de twee concurrenten uit de achtste generatie. Nintendo kan nog wel wat verkopen gebruiken voor het einde van het jaar.

En dan zo'n filmpje - als er nog mensen twijfelen aan de aanschaf van zo'n apparaat, of juist wachten op een van de genoemde titels, is de drempel ineens een stuk kleiner een console aan te schaffen. En, als je die game toch al wilt, waarom dan niet meteen een console aanschaffen? Zelfde, natuurlijk, met de release van Super Smash Bros. for WiiU.

En dat is wel echt de truc - er bestaat een directe relatie tussen consoleverkoop en gameverkoop voor die console. Als je mensen eenmaal hebt overgehaald die console aan te schaffen, zullen ze over het algemeen meer games kopen, met een gemiddelde verhouding van zo 1:10. En omdat Nintendo nu eenmaal de belangrijkste producent en uitgever is voor haar eigen consoles, en niets doet voor andere platforms, is er niets belangrijker voor Nintendo dan meer Wii U's te verkopen deze maand.
Je beschrijft de definitie van : "the killer app".
Als dat zo is, dan kan Nintendo er wel één gebruiken voor de Wii U :p

Ik denk niet dat Zelda een Killer App is of zal zijn, zoals Wii Sports dat was voor de Wii, of Braintrainer voor de originele DS. Zelda is een van de sterkste franchises van Nintendo, die sterk ondervertegenwoordigd is op de Wii U. Dit filmpje is een belofte voor diegenen die op dit moment twijfelen over de aanschaf van de console. Een belofte die, trouwens, al sinds launch in de lucht hangt.

Mijn punt is deze: Nintendo staat financieel onder druk, althans voor zover het de verkoopcijfers betreft, zowel aan de console- als software kant. En Nintendo maakt het zich niet makkelijk door het risico van tegenvallende consoleverkoop niet af te dekken door publicatie voor andere platforms dan hun eigen. Door consoleverkoop nog zo ver mogelijk op te krikken dit jaar, kunnen ze wellicht met een beter hart 2015 in.
En Nintendo maakt het zich niet makkelijk door het risico van tegenvallende consoleverkoop niet af te dekken door publicatie voor andere platforms dan hun eigen.
Indien Nintendo dat zou doen dan kunnen ze inpakken. Dat zou namelijk het hele ecosysteem waar Nintendo op gebouwd is in elkaar laten storten. Dan gaan ze SEGA achterna en dat wil geen enkele liefhebber van games.
In beginsel is er niets mis met zoiets - zolang het maar discreet en smaakvol gebeurd. Nintendo zou er voor kunnen kiezen om onder een andere naam, of door acquisitie, toe te treden in een markt op een ander platform. Ik zeg niet dat ze een van hun bekende franchises naar PC of een andere console zouden moeten brengen, integendeel.

Maar vanuit investeringsoogpunt zou het logisch zijn bijvoorbeeld een kleine studio in te lijven of te ondersteunen, die publiceert voor een van de Microsoft of Sony ecosystemen. En wat mijn part mogen er dan best af en toe wat mensen van de Nintendo Development Teams daarbij een handje helpen.

Ik ben het met je eens dat wanneer Nintendo, met haar volle gewicht en eigen naam een Sega doet, dat meteen het begin van het einde zou zijn - of, in ieder geval, de doodssteek van haar hardware aspiraties.
Nja games zijn altijd de reden voor verkoop van consoles dit geldt vooral voor nintendo.
Dat nintendo zelf haar eigen games voor de wii u maakt is de gehele filosofie van nintendo. Zij hebben de beste integratie die er bestaat. Dit doet nintendo al vanaf dat ze bestaan. Zij beschouwen de balans tussen hardware en software als zeer essentiele basis voor game ervaring. Besturing van games is nintendo altijd heer en meester geweest. Vandaar dat in de 80's mario zelda en metroid ook erg populair waren. Niks speelde zo fijn als een nintendo. Sega kwam zelfs met sonic niet in de buurt en veel al andere uitgevers zoals konami en capcom konden deze feeling nooit evenaren op een enkele uitzondering na.

Dat nintendo de verkoop van de console tijdens de holidays wil aanmoedigen is gewoon een strategy die ze allemaal toepassen. Je kan wel van nintendo verwachten dat ze een complete game afleveren dat draait op goedw fps en zonder bugs zit (ACU, BF4, etc).

Dat nintendo alleen games voor haar eigen console maakt is gewoon omdat ze een betere game ervaring willen creëren. Ik ben zelf totaal niet gecharmeerd van games op en van andere consoles. Die games en consoles vind ik een 13 in dozijn gevoel geven. Nintendo vind ik vet kwa gameplay. Games als far cry, call of duty, sky rim vind ik zeer saai.
De magie zou totaal er af zijn als nintendo games voor multi platform zou maken. Besturing en feeling is essentieel voor de gameplay. Daarom zijn spellen voor pc xbox en ps gewoon erg saai omdat ze deze integratie missen.

Mensen geilen nog steeds erg op gfx en dat is een grote reden waarom xbox en ps verkopen. Eigenlijk zijn het gewoon verdoezelde pcs in console vorm. Terwijl nintendo kan ik een echte volwaardige console noemen. De motion controller was bijv ook revolutionair en voegde enorme gameplay toe. Andere consoles copieren dit weer gewoon. Motion control bestaat al lang maar creëer maar eens een goede integratie.

Ik ben geen bezitter van een wii (U) maar in de toekomst wrs wel.

[Reactie gewijzigd door dreee op 6 december 2014 16:31]

sega kwanm niet in de buurt ?
nou dat ben ik niet met je eens
zeker niet als je nagaat dat de sega 16 bit er al 2 jaar eerder was
en het dus makkelijk was voor nintendo om iets sterkere hardware te gebruiken
Nintendo heeft al meermalen laten zien dat mindere hardware niet betekent dat je games ook minder zijn. De Game Boy heeft de concurrentie (Atari Lynx en Sega Game Gear) verpletterd, ondanks het feit dat die fraaie kleurenschermen hadden. De Wii is veel beter verkocht dan de PS3 en de 360. En zelfs als de hardware niet als beste verkoopt, weet Nintendo daar toch altijd nog winst mee te behalen, getuige de N64, de GameCube en nu de WiiU.

Dus nee, aangezien Sega inmiddels als consoleproducent ter ziele is, kwamen ze inderdaad niet in de buurt, nee.
Als Nintendo gamer heb ik altijd respect en waardering gehad voor Atari en Sega op beide systemen waren er genoeg spellen die ik en mijn broers misten.

Naast de inmiddels legendarische bibliotheek voor de NES SNES N64 GC Wii WiiU en GB GBC GBA DSi 3DS heb ik jaren plezier gehad van Suikoden PS1&PS2 en FF Tactics PSP Skies of arcadia en Shenmue DC ik zou ook graag remakes willen zien dat verdient Sega gewoon.

Sega hoeft van mij niet met hardware bezig op het moment is er Microsoft Sony en Nintendo en ieder heeft weleens een moeilijke periode maar als software makers zijn Sega en Atari (of Bandai) juwelen om te koesteren.
misschien niet constructief, maar: wat is dit nou weer voor gelul in de ruimte?
Wat mij betreft heb je als Nintendo fan (ook als niet Nintendo fan) nu ook al geen reden meer om niet een Wii U aan te schaffen: hij is goedkoop en er zijn genoeg top games te spelen: Mario 3d world, Donkey Kong, Supersmash Bros, Mario Kart etc.
Hij is toch iets van 280 euro? Vind ik persoonlijk niet goedkoop. Ik zeg niet dat hij zijn geld niet waar is hoor, maar goedkoop? Nee, dat niet.

Als je hem voor zelda + starfox koopt zit je toch op zo'n 400 euro voor 2 games. Toch een beste investering voor de meeste mensen.
280 euro voor een home console die nog jaren mee gaat vind ik zelf niet duur te noemen. Natuurlijk. Als je er slechts 2 games op gaat spelen mag je je wel afvragen of het voor jou een goede keuze is. Gelukkig zijn er behoorlijk wat goede games op uitgekomen en komen er nog behoorlijk wat krakers aan.

Het spelen van console spelletjes is niet voor iedereen weggelegd, want het kost idd redelijk wat. Maar dat is altijd al zo geweest.
De basic versie van de Wii u krijg je als je een beetje oplet voor 200 euro. Incl extra remote en spel.
De WiiU Windwaker editie heeft mij 250 euro nieuw gekost en met goed zoeken en beetje geluk zijn ze er nog steeds voor die prijs ^^ 3DS Zelda between worlds editie heeft 170 euro gekost en kon er toen 4 kopen... maar had het budget er niet voor en het is ook niet fatsoenlijk om ze dan met 30 euro winst te verkopen want de factuurs krijgen de kopers ook.

Als mensen nu een WiiU willen de witte basic ligt soms bij mediamarkt in geopende maar nieuwe staat voor 150 euro er zijn ook acties bij speelgoed winkels de prijs concurrentie is bij elke winkel hetzelfde en web winkels hebben vaak een 30 tot 50 euro bonus (geen korting maar tegoed op hardware en software) terwijl deze web winkels vaak al 20 euro goedkoper zijn ;)

Een pakket die normaal 300 euro kost wordt meestal voor rond de 280 euro verkocht met een aktie nog 20 a 30 euro eraf en soms nog een tegoed van 30 a 50 euro dus genoeg koopjes!
My body is ready :)

Dit spel wordt echt gigantisch. En ziet er nog eens super uit.
Zeker een spel om op dag 1 te kopen. Hij komt er hier ook zeker, voor dit soort dingen heb ik een Wii U gekocht. Leuk dat ze Star Fox ook even genoemd hebben maar daar wil ik nu dan toch echt wel meer van zien/horen. Ben erg benieuwd.
Dat is leuk nieuws op de Zaterdagochtend. :) o.a. Hiervoor koop je een WII U. Kunnen we ons van tevoren nog even vermaken met Smash bros, Mario kart 8 + DLC en andere A titels. Ik ben zeer benieuwd hoe magisch deze Zelda wordt :)

[Reactie gewijzigd door rudyman85 op 6 december 2014 13:18]

Om eerlijk te zeggen had de wij u ook nog niet zoveel verkoopkracht omdat de nieuwe nintendo made games nog ontbraken die ook niet oude wii draaien en dus gebruik maken van de nieuwe hardware. Zelda starfox en hopelijk nog een nieuwe metroid kunnen dit roer flink omgooien.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True