Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ritmische 'Zelda'-game Cadence of Hyrule is beschikbaar op Nintendo Switch

Cadence of Hyrule, een ritmische game die geïnspireerd is op de wereld van Zelda, is uit voor de Nintendo Switch. In de game moet de speler in de juiste maat blijven om monsters te verslaan en verder te komen.

Cadence of Hyrule voegt volgens Nintendo de wereld en muziek van Zelda samen met de ritmische gameplay van Crypt of the NecroDancer. In de game wordt er gebruik gemaakt van ritme en muziek om vijanden te verslaan. De speler begint in het spel als Cadence, de hoofdpersoon uit Crypt of the NecroDancer, waarna de speler verder kan spelen als Zelda of Link.

De wereld en kerkers in de game zijn procedurally generated, wat betekent dat geen level hetzelfde is. In het spel zit muziek uit klassieke Zelda-games. Verder is er de mogelijkheid om van voorwerpen en wapens gebruik te maken, afkomstig uit The Legend of Zelda of Crypt of the NecroDancer. Zo kan er een fakkel gebruikt worden voor meer licht, kunnen vijanden met een boog beschoten worden en zijn Bombchus aanwezig.

De game werd enkele maanden geleden aangekondigd door Nintendo, waarbij het bedrijf alleen aangaf dat het spel ergens in de lente van 2019 zou uitkomen. Tijdens de E3 kwam Nintendo met een trailer voor de game; Cadence of Hyrule is sinds donderdag uit. De game is ontwikkeld door Brace Yourself Games en kost 25 euro via de Nintendo eShop.

Door Valentijn Demandt

Stagiair nieuwsredactie

14-06-2019 • 11:54

24 Linkedin Google+

Reacties (24)

Wijzig sortering
Hoeveel mensen zullen deze game kopen en vervlogens opmerken dat ze toondoof zijn, en het spel niet kunnen uitspelen ? :P

Iig het lijkt me wel een erg leuk spelletje voor op reis in het vliegtuig ofzo :)
Ook een erg goede soundtrack zo te horen :Y)

[Reactie gewijzigd door Metallize op 14 juni 2019 11:58]

Gaat hierbij niet om toonhoogte, maar om ritme ;-) maar ik begrijp je punt: veel mensen hebben geen ritmegevoel, al zijn deze games ook wel voor een grotere groep gemaakt dan alleen mensen met ritmegevoel, ennnn, belangrijker nog, ritmegevoel kun je trainen, hetzelfde dat je ruimtelijk inzicht, logisch denken, in een team werken of een team leiden en je probleemoplossend vermogen traint.

Ik zag dit spel en het leek de perfecte kruising voor mij: Zelda en ritmegebaseerde spellen. De trailer maakte me enthousiast, maar de half uur durende gameplayvideo op youtube temperde dat een heel eind. Ik dacht deze te kopen op release (gisteravond), maar heb er toch vanaf gezien voor nu.
Ja gelijk heb je , helaas ben ik niet zo'n expert op muziek-gebied (behalve hardrock en metal )... mijn excuus voor mijn brutale opmerking ;)
Thank god dat ze dan niet in de stijl van Meshuggah de muziek hebben gemaakt :+
ach joh, niemand is expert op alle gebieden. De positieve punten die je aanhaalt - onderweg spelen en goede soundtrack - heb je goed gehoord en laten me toch weer twijfelen om dit vanmiddag te gaan downloaden :-)
Met wat harde metal op de achtergrond speel je dit spel 4x zo snel uit dan! :+ En word het 4x zo moeilijk :Y)

Metronoom op je tv meubel en Ganon gaan verslaan. Lijkt me idem als Guitar Hero en DDR, easy to learn but hard to master.
Goed om te lezen dat er ook nog mensen met smaak zijn tegenwoordig :)
Ritmegevoel kan je inderdaad trainen. Sommige mensen zijn er slechter in maar met genoeg training kan iedereen drummer worden imho.

Crypt of the necrodancer vond ik geweldig om te spelen. Deze combo is goud waard in mijn ogen. Het kijken van video’s geeft soms niet het gameplay gevoel die je hebt als je zelf speelt. Het is jammer dat ik door the great firewall heen moet en hem niet kan downloaden op het moment. De switch ondersteunt geen vpn :(
In China zijn zat routers in omloop die je langs een vpn kan routen O-)

[Reactie gewijzigd door svenk91 op 14 juni 2019 15:54]

Genoeg opties, geen tijd of de hardware bij me om het te regelen. Morgen ben ik weer in nl, hoopte hem in het vliegtuig te kunnen spelen.
Er bestaat 'Fixed beat mode' waarbij iedereen pas beweegt, wanneer jij beweegt.
Zo is het speelbaar voor iedereen.
Precies, bij mij adviseerde het spel na 3 minuten uit zichzelf om over te schakelen naar Fixed Beat Mode. Wat het overigens een heel ander spel maakt, want naast dat je niet op de beat hoeft te bewegen waarbij dingen mis kunnen gaan als je een beat mist, heb je in de Fixed Beat Mode ook aanzienlijk meer tijd om over elke beweging na te denken, zodat je het spel (waarschijnlijk) uit kan spelen zonder ook maar één keer geraakt te worden.
Toondoof is niet zo' n probleem, dan herken je de toonhoogte niet goed.
Dit spel gaat om ritmegevoel, dus weten in welk ritme je de acties moet uitvoeren.

Laat ik het zo stellen, in mijn 6 jaar als stijldansleraar heb ik heel veel mensen gezien die dit spel ook in de "fixed beat mode" niet kunnen uitspelen…..
Van de andere kant, ik denk dat veel jonge kinderen dit spel heel snel oppikken, waardoor ze hun ritme gevoel verder kunnen ontwikkellen.
De foutmarge is vrij groot. Je moet het ritme volgen, maar perfect gevoel voor ritme is niet vereist. Het ritme dient meer om je te dwingen om te bewegen, en daar zit de moeilijkheid: meteen keuzes moeten maken voor iedere stap, zonder denktijd.
Blijkbaar mag je er best ruim en vaak naastzitten
De wereld en kerkers in de game zijn procedurally generated, wat betekent dat geen level hetzelfde is.
Hoe werkt dit in deze game?

Ik las elders namelijk
Hyrule remains as well, at least in story mode. I uncover more of the map as I explore, moving screen-by-screen in the same manner as the classic Zelda games. NecroDancer was fully randomized after every death, but here I can to return to areas I’ve already visited, besting enemies that were previously too strong.

Iemand enig idee hoe ik me dit moet voorstellen?
De map blijft hetzelfde, en de enemies per gebied ook, maar het level zelf is dan procedurally generated?
De overwereld blijft gelijk (zowel map als plaatsing van vijanden). De kerkers die je vanuit de overwereld in gaat zijn wel gegenereerd.

Gisteren een uurtje gespeeld en t.o.v. Crypt is er veel minder verlies bij een dood. Je behoudt diamanten en een aantal items zoals je wapens.
Oke, thanks voor de info :)

Klinkt goed het behouden van hartjes en items. Maakt het toch iets toegankelijker.
Vind al die roguelike games wel leuk, maar ik speel ze nooit uit.
Dead Cells heeft ook een overkoepelend progress-systeem, maar kon me er op een gegeven moment niet meer toe zetten om weer 10u te spelen voor een klein beetje progress.

Heel benieuwd of deze mij bezig kan houden.
De stijl ziet er leuk uit, maar als ik naar de trailer kijk lijkt me dat constant schudden van het scherm en het wisselen van dat schaakbordpatroon op de achtergrond behoorlijk irritant. Ga je daar geen hoofdpijn van krijgen na een half uur spelen?
Het schaakbordpatroon had ik eerst ook m'n vraagtekens bij toen ik eerdere beelden had gezien, maar valt tijdens het spelen niet op. Als ik me goed herinner is het echter ook een optie die je kunt instellen of je wel of geen schaakbordpatroon wilt zien.
pon pon patta pon, patta patta patta pon.
Als Zelda liefhebber kan ik deze niet negeren, wel een stevige prijs, maar had ik stiekem wel verwacht aangezien Link en Zelda erin voorkomen.

Over 3 weken heb ik toch vakantie, dan download ik hem me :D
Ik heb het juist andersom xD is niet mijn bedoeling om negatief te zijn, maar als Zelda fan heb ik zoiets van: neem die serie nou gewoon mee op Final Fantasy niveau en doe dit soort cute dingetjes nou met een IP waar het mee kan. Maar ik ken deze game niet goed genoeg dus misschien ga ik hier iets te kort door de bocht...
Moet ook afwachten wat spel gaat doen, ik zal mijn bevinding delen op het forum van mijn website.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True