Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 36 reacties

Nintendo heeft tijdens haar digitale persconferentie aangekondigd dat Star Fox Zero in de maak is. De game is bestemd voor de Wii U en maakt veel gebruik van het tweede scherm dat zich in de Wii U controller bevindt.

De game maakt gebruik van verschillende bekende voertuigen uit het Star Fox-universum: de R-wing, de Gyrowing en de Landmaster passeerden de revue in de stream van de Japanse gamemaker. Er werd veel nadruk gelegd op het feit dat spelers bijvoorbeeld in een R-Wing op hun televisie kunnen zien hoe het vliegen gaat, terwijl ze de Wii U controller gebruiken om rond te kijken in de cockpit en de bewapening van het voertuig te gebruiken.

Over het verhaal is niets bekendgemaakt. Wel heeft Shigeru Miyamoto, hoofdontwerper van de game, nadrukkelijk gezegd dat het niet om een conventionele Star Fox-titel gaat. Vandaar dat de game de ondertitel Zero draagt. Gezien het niveau van de graphics en het controllermechanisme is het onwaarschijnlijk dat de game op andere platformen dan de Wii U uitkomt. Wanneer dat gebeurt, heeft Nintendo echter niet bekendgemaakt.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (36)

Star Fox is een game die puur 100% op gameplay zit. Daar gaat bij deze game alle aandacht naartoe. Dat het grafisch wat minder is... De Wii U kan idd veel beter dan dit op grafisch niveau (Xenoblade Chronicles) maar ik denk dat dit één van de weinige games is die écht goed gebruik maakt van de gameplay-aspecten van de Wii U: de GamePad.
Niet mee eens. In de SNES-dagen was Star Fox juist grafisch het paradepaardje. 3d modellen in een vloeiende gameplay door een extra chip in de cartridge.
Hoewel minder dan op de SNES liet Star Fox ook op de N64 zien waar het apparaat toe in staat was.

Ik draag Star Fox een warm hart toe en qua gameplay ziet dit er weer super uit. Qua graphics vind ik het echter behoorlijk teleurstellend. Juist voor Star Fox.

[Reactie gewijzigd door EddoH op 16 juni 2015 20:31]

Precies, ook Star Fox Adventures zag er destijds geweldig uit. Onzin om vervolgens te verkondigen 'dat Star Fox alleen om gameplay draait'. En dan nog, alsof de één het ander ineens uitsluit. Nee, dit is visueel echt té mager. Dat het vervolgens nog een vermakelijke game kan zijn is prima, maar hier gaat Nintendo de hoognodige zieltjes niet mee winnen.
Maar Sander heeft wel gelijk. Ze benutten de gamepad volledig. De graphics zijn dezelfde kwaliteit op beide schermen met 60 fps. Maar hierbij gaat Nintendo wel makkelijk voorbij aan het feit dat mensen graag mooie graphics zien. M.i. een vrij grote misstap, want nu krijgen ze veel gezeik over zich heen omdat de graphics eruit zoen als last gen.
En schijnbaar speelt t via de gamepad ook niet echt lekker, dus lijkt t een verkeerde keus.

Jammer zo lijkt t.

[Reactie gewijzigd door SqueakyClean op 17 juni 2015 08:00]

voorbarig!

ik geef je gelijk dat de huidige graphics niet van deze tijd zijn. Maar we hebben het hier over Nintendo en Platinum Games. Zo'n beetje de enige developers waarbij de games mooier worden na de initiele vertoning.

Deze game gaat knallen en mooi worden.
Helemaal met je eens, hoor. Het is nu toch allemaal koffiedik kijken.

Maar schijnbaar is de huidige versie (pre-alpha?) niet veel soeps...

Hopelijk kunnen ze er nog wat leuks moois van maken! :)
Precies, ook Star Fox Adventures zag er destijds geweldig uit. Onzin om vervolgens te verkondigen 'dat Star Fox alleen om gameplay draait'.
Starfox op snes was revolutionair..... voor de snes. In die tijd kon op een pc of een arcadekast veel betere graphics creëren. Denk bijvoorbeeld aan Doom. Het feit dat er een losse GPU-chip (FX) in een cartridge geeft al aan dat deze niet nooit zo goed kan gaan als een losse GPU.
Echter dat was ook niet nodig. Nintendo had met de FX chip meer één doel voor ogen: een echte 3D game op de SNES mogelijk maken. OK het waren geen witte lijntjes zoals bij de Sharp X68000:P.

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 18 juni 2015 13:25]

Moet wel toegeven inderdaad dat op de SNES en N64 Nintendo frontrunners waren op grafisch gebied bij hun core franchises. En ook op Gamecube was bv Metroid Prime echt een pareltje op grafisch gebied. De Wii heeft dit veranderd, en Wii u hanteert dezelfde filosofie.

Het is ook een beetje nog de Yamauchi-houding die het bedrijf nog omarmt, die stelde, toen 3D-graphics steeds meer resources vergden en development-time alsmaar toenam, dat het voor de backend niet een gunstige ontwikkeling was omdat het steeds meer investering vergde, en minder inkomsten genereerde. Zeker voor een bedrijf dat risico's neemt op hun franchises is dit te billiken.

Nintendo is echt nog wel capabel om grafisch mee te doen met de grote jongens, ze hebben om deze trend te lijf te gaan er wel voor gezorgd dat ze hun eigen games een eigen look meegaven, een unieke look, met veel opgebouwde resources die steeds iets verfijnd worden, bijvoorbeeld van de Mario-universe. Games zoals Mario Galaxy, de nieuwe Mariokart, de laatste echte Zelda, die waren / zijn grafisch, voor het systeem, echt top, en hoogstwaarschijnlijk age-proof vanwege hun cleane en unieke look, maar de hardware zelf kon / kan niet meer dan dat wat ze eruit halen. En sowieso, Nintendo zal vanwege diens filosofie nooit echt over gaan op realistische graphics, het zal ook de meeste franchises van hen niet veel goeds doen. Enige uitzonderingen zouden wellicht Zelda en Metroid kunnen zijn, maar ook die zijn denk ik niet gebaat bij realistische graphics.

Dat gezegd hebbende, Starfox op de snes is 1 van mijn favoriete games, puur gameplay en sound-wise. Enige reden dat het nu niet meer zo speelbaar is is door de framerate imo. Deze game zal sowieso een vooruitgang zijn mits dezelfde gameplay overgebracht kan worden.
Ik weet dat nintendo games niet om graphics draaien, maar de wii u loopt kwa kracht gewoon een generatie op de ps4 en xbone wat ook al geen krachpatsers zijn.
Gezien het niveau van de graphics en het controllermechanisme is het onwaarschijnlijk dat de game op andere platformen dan de Wii U uitkomt.
Naar welke platformen zou de game ook anders kunnen komen? Het is gewoon een Nintendo game?
3DS? Overigens zien de graphics er wel héél erg gedateerd uit zeg :/ Ik snap dat gameplay belangrijker is maar het oog wil ook wat en vergeleken met al het grafische geweld dat gisteren langs kwam in de persconferenties oogt dit nogal... het tegenovergestelde van grafisch geweld.

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 16 juni 2015 18:57]

Eens, het ziet er niet uit... Maar dan nog lijkt een 3ds-versie me zeer onwaarschijnlijk.
Het spel is wel 60 fps op beide schermen... Dat heeft natuurlijk wel invloed op de kwaliteit van de graphics.
De graphicskwaliteit op t tweede scherm is schijnbaar net zo hoog als op de tv...

[Reactie gewijzigd door SqueakyClean op 16 juni 2015 22:04]

Ook mee eens, het is ook het eerste wat ik dacht. Dat het niet kan tippen met een xbox one of ps4 dat lijkt mij logisch, maar dit is nog slechter dan wat we op de ps3 aan graphics zien. Terwijl de WiiU krachtiger is als een PS3...
Gameplay vindt ik altijd nog belangrijker dan de kwaliteit van de graphics en ik geloof dan ook zeker dat de gameplay bij deze Nintendo game weer helemaal snor zal zitten. Maar kom op.... deze graphics kunnen er naar mijn idee echt niet meer mee door voor zo'n grote titel als Star Fox. ik vindt het weinig sfeer uitstralen en er gewoon simpelweg niet uitzien. Zonde, een beetje betere kwaliteit graphics had ik wel gehoopt. Nintendo loopt zo steeds verder achter met hun graphics.
Ziet eruit als een mobiele game. Maarja, de Wii U is hoe dan ook mijn laatste Nintendo console. Weer geen goede aankondigingen... Enige game die ik echt leuk vond was Mario Kart.
Vervelend dat de Wii U je niet bevalt. Zet hem op Marktplaats en koop van het geld wat het oplevert iets wat je wel bevalt. Het ziet er dan niet zo gelikt uit als sommige PS4 en X1 games maar om nou te zeggen dat het eruit ziet als een mobiele game, dat is gewoon trollen. Dat je van het complete Wii U aanbod enkel Mario Kart 8 echt leuk vond zegt ook meer over jou. Wellicht is gamen als hobby gewoon een gepasseerd station voor je.
Oh komop, ik weet zeker dat wat ze hier hebben getoond ook mogelijk is op de wat vlottere mobiele apparaten. En eerlijk is eerlijk, momenteel is de line-up van de Wii U echt belachelijk mager, zeker vergeleken bij de competitie. En dat is eigenlijk al sinds de Wii zo. Misschien dat Wolfos hoopte dat het met de Wii U anders zou zijn, maar dat is dus helaas niet het geval.
De line up van de Wii U mager? Hoeveel tijd per dag game je dan wel niet?

En de graphics van star Fox zijn inderdaad wat mager. Dat kan de Wii u beter. Zie oa xenoblade en kart8.
Niet alles wat uitkomt vindt iemand leuk. Als het aanbod dan mager is (vind ik ook) dan is de hoeveelheid games die een gemiddeld iemand interessant vindt op één hand te tellen bij de Wii-U.

Ik heb het al vaker gezegd, ik snap écht niet waar Nintendo mee bezig is. Zowel MS als Sony doen enorm hun best om consumenten te lokken met exclusives. Wat steeds lastiger lijkt te worden en waar ze magertjes in slagen. Nintendo heeft met Mario en z'n maatjes wat dat betreft echt goud in handen. En ze doen er niks mee! Althans, zo komen steeds met een "anders dan anders" consoles die gamers (zeker in het geval van de Wii-U) links laten liggen.

Waarom maakt Nintendo niet gewoon een goede Xbox en Playstation concurrent? Zodat, buiten alle Mario & Co Nintendo titels. de bekende 3rd party games ook daar gewoon op uit komen. Want daar is nu amper meer spraken van en dat nekt de Wii-U.
De line up van de Wii U mager? Hoeveel tijd per dag game je dan wel niet?
Ik heb sinds dag 1 een Wii U en vind de line-up ook ontzettend mager en ik ben echt geen hardcore gamer. Ik heb er ondertussen ~25 games bij (vrijwel allemaal 'grote' titels, geen indie games) maar die heb ik al uit. Op het moment is er niet 1 Wii U spel dat me leuk lijkt en die ik nog niet heb. Veel van die spellen zijn 3rd party titels en daar komen er niet meer van. Verder zijn er maar 2 games die er in het komende jaar aankomen die me aanspreken (Zelda en XCX). 2 games in een jaar vind ik toch wel erg mager.

Ondertussen staat er dus een PS4 naast de Wii U. Ik merk wel dat ik daar veel minder op kan spelen vanwege het ontbreken van off-TV play.
Dus beide consoles hebben voor en nadelen.

Maar ik vind het wel knap dat je spellen als MK8, Smash Wii U en/of Splatoon al uit hebt. Mist je die tot jouw grote titels meetelt. Nu kun je de single player daar wel helemaal halen (knap als je MK8 200cc hebt gehaald op drie sterren) maar die spellen bieden daarnaast een online extra toe zodat je kunt blijven spelen en een local multiplayer voor met name Smash en Kart die gewoon ontzettend goed is. Maar misschien bedoel je in plaats van "uit" "heb er genoeg van" ;) dat kan natuurlijk ook.
Maar ik vind het wel knap dat je spellen als MK8, Smash Wii U en/of Splatoon al uit hebt.
Die spellen spreken mij niet aan. MK8 heb ik een paar keer gespeeld maar was er erg snel zat van. Zit geen verhaal in dus dan hoeft het van mij gewoon niet. Smash en Splatoon heb ik nooit gekocht. Ik ben ook geen fan van multiplayer games.
De Wii U lineup is behoorlijk mager, zeker in vergelijking met de concurrentie. Daarin heb je helemaal gelijk. Dat wat er dan wel op uitkomt heeft meer mijn interesse dan de overload op de andere consoles. Maar dat is persoonlijk.
Dat de line-up al sinds de Wii belachelijk mager is is complete nonsens. Er kwamen andere titels op uit dan op de concurrentie, dat dan weer wel, Dat die titels voor jou wellicht niet interresant waren zou ook best kunnen. Desalniettemin waren er voor de Wii meer dan genoeg games. De Wii U is als console overigens (naar mijn smaak) een beduidend betere console dan de Wii.
Wow... echt mensen zijn jullie zo afgestompt en verwend? Deze games zien er prima uit.
De graphics zijn een stuk sprekender dan die van bijvoorbeeld Doom 4 of een game als the witcher 3. Ja deze hebben realistich ogende graphics en mooie effecten en al dat soort dingen maar toch spreken de graphics een stuk minder.
en hoewel de graphics van starfox wat vlak en kaal ogen denk ik dat de framerate een stuk stabieler zal zijn dan op next gen games die plaatjes willen poepen maar geen speelbare games kunnen leveren.
Wat Nintendo doet moeten meer developers doen, een beetje graphics offeren voor stabiele gameplay, gebruik de pracht en praal maar voor cutscenes of hollywood films.
Ik noem een No Man's Sky. Enorm stijlvolle, niet realistische, graphics. Ik zeg niet dat alles fotorealistisch moet zijn, maar ook in een stijlvolle game kun je qua graphics wat meer 'oemph' in stoppen en dat is nou net wat ik mis in de beelden van Star Fox. Maar dat is wat ik net ook al zei, dat gameplay belangrijker is snap ik maar het oog wil ook wat en Star Fox oogt gewoon enorm gedateerd.

Nintendo heeft vaak games die grafisch wat minder zijn maar zelfs voor Nintendo-standaarden oogt het niet goed genoeg.
Ze zijn wel trouw aan de Star Fox 64 / Lylat Wars gameplay. Ik bekeek het filmpje en voelde mij meteen weer jong en met een N64 controller in mijn handen zittend voor mijn ouders 4:3 TV :) De graphics zijn van laag niveau, de resolutie lijkt ook maar max 720p, maar misschien is het nog wel minder. De kleuren en de stijl zijn wel weer typisch Star Fox. Waarschijnlijk een gevalletje van wel willen, maar niet kunnen?
Het probleem met de graphics wordt veroorzaakt door de game zowel op de tv als de gamepad te tonen. Daarbij speelt het spel op 60 fps op beide schermen...

De tv is gewoon oud en vertrouwd StarFox, maar de gamepad is nieuw. Hiermee bedien je een soort laserturret die ook naar boven, beneden en de zijkanten kan schieten (niet naar achteren). Door dit tweede scherm krijgen de graphics natuurlijk een aardige klap. En uit gelezen ervaringen maak ik op dat spelen via t tweede scherm ook redelijk hit & miss is: soms is de tv handiger (bijv bij een grote baas) en soms de gamepad.
Misschien had Nintendo zich beter kunnen focussen op een minder uitgebreide second screen ervaring. Maar ja, dan gebruiken ze de USPs van de Wii U ook weer niet...

Maar de graphics backlash is nu wel erg groot...!
Star Fox was ook zo'n beetje het enige nieuwe wat ze lieten zien. Gamers verwachten bv een Animal Crossing voor de Wii U en dan wordt je met zo'n slap aftreksel van Mario Party opgescheept. Ook geen Metroid. Ik had op meer gehoopt en ook meer verwacht van Nintendo.
Is er op de e3 niets getoond over devil's third voor de Wii U?
Wellicht vandaag dan nog wat verassingen...
Star Fox Zero stelt toch wel op grafisch erg teleur. De game lijkt wel een remaster van een gamecube game. Ik hoop dat ze dat nog gaan aanpassen.
Overdrijven is ook weer een vak, zeg. Ja, we weten nu wel dat de graphics van de Wii U niet op kunnen tegen de über realistische pracht en praal van de twee andere consoles, maar wat is er nu eigenlijk echt belangrijk? Een game die er prachtig uitziet maar stuurt als een baksteen, of een game die er wat minder mooi uitziet, maar toffe gameplay bevat en ook nog eens een goede, stabiele frame rate heeft? De Wii U kan nu eenmaal niet in alle soorten games het maximale uit beide halen, en soepel draaien is hier ook erg belangrijk, dus dan moet je logischerwijze aan de andere kant van de weegschaal wat inleveren, wat helemaal niet in hoeft te houden dat we deze game gelijk maar de grond in moeten boren. En er zijn nog een x aantal maanden te gaan, dus wellicht wordt er nog een beetje aan geschaafd en gepolijst.

Natuurlijk moet er vandaag de dag ook op grafisch gebied wat meer kunnen maar gameplay is en blijft heer en meester als het gaat om de leidende factor van een game. Heb je beide dan is het hartstikke mooi meegenomen, maar als je moet kiezen dan lijkt mij duidelijk dat graphics de minder belangrijke factor is van de twee.

In het geval van deze game is ook al door meerdere mensen aangegeven dat deze wel even soepel draait op beide schermen, wat het nodige eist, en daarnaast kan je gedurende het spel op de GamePad vrij rond kijken, dus ook dat moet allemaal in het spel verwerkt worden.

Ik vond persoonlijk overigens de round 2 gameplay in de Treehouse met Miyamoto al een stuk meer diversiteit laten zien en daar kon je ook beter zien dat er echt wel grafische effecten in zitten die in een console van nu thuis horen, dus termen als "opgepoetste GameCube game" zijn zéér sterk overdreven.

Hier die tweede sessie; vanaf een relevant tijdstip om al het geouwehoer over te slaan. Helaas wel in een lage resolutie, maar ondanks dat valt er nog wel het één en ander te onderscheiden:
https://www.youtube.com/w...lpage&v=aXuydcOLHSA#t=856
Jammer genoeg zijn er nog geen HD video's van te downloaden, anders had ik die hier gepost. Ik heb deze tweede Star Fox sessie wel via Twitch op mijn grote smart TV gekeken, en dat zag er gewoon prima uit. Daarnaast moet het er ook een beetje cartoony uitzien, wat in ieder geval ten dele de ietwat grovere structuur van de omgeving en de "aquareltinten" verklaart. Het is dus ook een stijlkeuze, die overigens prima bij deze game past, want de meeste fans hadden toch meteen een déjà vu momentje met de oude vertrouwde versies (N64 & 3DS) van Star Fox.
Wie heeft er hier nu eigenlijk zelf een Wii U en kan er dus daadwerkelijk een mening over hebben?

Ik lees alleen maar klagende personen over de gamelineup maar ik vermaak mij er prima op met Bayonetta 2, Splatoon, Mario Kart, Just Dance en de vernieuwde Nintendo classics.

Ik ben zelf weer niet echt onder de indruk van alle shooters die toch eigenlijk ook alleen maar realistischer worden maar niets nieuws brengen. Echter is het wel knap hoe men het kan maken en dat is met Nintendo net zo. Het ziet er eenvoudig uit maar probeer Zelda maar eens uit te spelen zonder walkthru, echt ingewikkeld en uitdagend.
Dus wat is er toch mis met Nintendo games en je prima vermaken, wat mij betreft een perfecte aanvulling op de andere consoles.

Blijkbaar ben ik geen nerdy tweaker die alleen maar geniet van een game als hij ultra HD is en op de allernieuwste dure hardware draait en wat vaak ook al remakes van waren. Ik haak steeds meer af van de standaard tweaker reacties en skip de volgende keer wel door.
Als ik dit allemaal lees, al die negatieve reacties, dan lijkt het er meer op dat veel mensen deze game graag willen hebben. En een stofhappende PS4 in de kast hebben staan. Waar het ene vervolg na het andere op komt. Ik heb ook een PS4, maar doe er al maanden niets meer mee. Mede door games die er grafisch als een pareltje uitzien, maar qua gameplay enorm tegenvallen. Een framerate die inzakt, de besturing, of games die zo ingewikkeld zijn gemaakt dat je op zijn minst een guide moet kopen om er alles uit te halen. Daarintegen heb ik ook een WII U, waar ik het laatste jaar meer plezier mee heb gehad als de hele PS4. Mario Kart blijft goed, speel het nog elke week, een vloeiende 60 frames p/s en grafisch hoogstaand. Splatoon ook een geweldige game. En deze nieuwe Starfox gaat er prima uitzien, en de speelbaarheid zal zeker goed zijn. En zal hoge ogen gooien. Nee ik ben geen fanboy. Maar Nintendo heeft zoveel meer in huis, dan Sony en Microsoft samen. Jullie gedragen je als verwende gamers waar alles in detail goed moet zijn. Ik heb op de PS4 en Xbone nog weinig van hun super power gezien. Daarom en zeker gezien de history, zal Nintendo in deze game oorlog, als grote winnaar te voorschijn komen.

[Reactie gewijzigd door Royalmidget op 17 juni 2015 10:48]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True