Netflix wordt euro duurder in Nederland

Netflix voert een prijsverhoging van een euro door. De prijs van het normale abonnement stijgt daarmee van 8 naar 9 euro per maand. Dat melden meerdere abonnees van de videostreamingdienst. Voor bestaande klanten verandert er voorlopig niets.

De prijsverhoging van 8 naar 9 euro per maand, waarover al langer geruchten de ronde doen, wordt volgens Netflix doorgevoerd 'om nog meer films en series te kunnen blijven toevoegen'. Meerdere klanten bevestigen een mail te hebben gehad van de videostreamingdienst waarin de prijsverhoging wordt aangekondigd. Netflix was vrijdagochtend nog niet bereikbaar voor commentaar.

Het is niet bekend wanneer de prijsverhoging voor nieuwe klanten wordt doorgevoerd, maar voor bestaande klanten verandert er de komende twee jaar in ieder geval niets. Daarna zullen ze alsnog de nieuwe prijs moeten gaan betalen, zo blijkt uit de mail. Het is niet bekend of ook het abonnement van 12 euro per maand, waarmee gebruikers vier streams tegelijkertijd kunnen kijken in plaats van twee, ook duurder wordt.

Door Joost Schellevis

Redacteur

09-05-2014 • 07:40

284 Linkedin

Submitter: Daantjeeuh

Reacties (284)

284
271
173
8
0
33
Wijzig sortering
Ik heb Netflix even geprobeerd, maar ik ben er niet zo kapot van. Men bied niet eens de nieuwste content aan. Als we bijvoorbeeld naar series kijken, dan staan deze (helaas) eerder op torrents of nieuwsgroepen dan op Netflix. Daarom kies ik niet voor Netflix. Ze zouden de inhoud sneller moeten bijwerken i.p.v. zogenaamd "meer" content aan te bieden.
Netflix is ondergeschikt aan de content providers. Content providers willen natuurlijk eerste de content via hun eige netwerk aanbieden dan via netflix. Dus er is eerder een torrent beschikbaar dan netflix het uit kan zenden. En dan moet netflix ook nog eens per land opnieuw met de content providers om de tafel.
Netflix originals (zoals de series House of Cards en Fargo) zijn natuurlijk eerder op netflix dan als een torrent.
Netflix is ondergeschikt aan de content providers. Content providers willen natuurlijk eerste de content via hun eige netwerk aanbieden dan via netflix.
En dat is nou net wat er mis is met hun verdienmodel (van de content providers niet netflix) en iets dat illegaal downloaden in de hand werkt.
Daarnaast snijden ze naar mijn mening ook zichzelf daarmee in de vingers want hoe vaak wordt bijvoorbeeld een serie nu niet gecanceld vanwege te lage ratings, ratings die waarschijnlijk veel hoger zouden zijn als ze het nu eindelijk eens wereldwijd zouden aanbieden.
Daarnaast snijden ze naar mijn mening ook zichzelf daarmee in de vingers want hoe vaak wordt bijvoorbeeld een serie nu niet gecanceld vanwege te lage ratings, ratings die waarschijnlijk veel hoger zouden zijn als ze het nu eindelijk eens wereldwijd zouden aanbieden.
Mooie woorden, maar hoe groot was het succes van Soprano's in Nederland? Dat is op verschillende zenders uitgezonden, op verschillende tijdstippen omdat niemand er ene fuck omgaf.

Stel je favoriete serie wordt wel meteen uitgezonden op een of andere Nederlandse zender. Dan begint het gezeik weer dat er ondertiteling bijzit en die heb je als stoere kerel helemaal niet nodig. Of het logootje van de zender staat te groot in beeld. Of de serie wordt onderbroken door reclame. Of Gerard Joling loopt over het scherm. En het tijdstip is niet ideaal. Of het wordt niet HD uitegzonden, zit je naar 720i te kijken in plaats van 1080p, erg!

Het maakt niet uit wat producenten verzinnen, er gaat NIETS boven downloaden. Er worden toch altijd smoejes gevonden waarom je niet een betaalde dienst afneemt, al is het maar omdat oudbakken films die 12 keer per jaar op TV komen en je al op VHS en DVD hebt niet in de catalogus zitten.
Waar heb ik het in mijn reactie over uitzenden op lineaire tv? dat is een nogal achterhaald concept naar mijn mening.

En je houd altijd series die het in een bepaald gebied niet of minder goed doen.
Het maakt niet uit wat producenten verzinnen, er gaat NIETS boven downloaden.
Voor mij persoonlijk wel, als ik thuiskom en ik kan inloggen op een wereldwijd content netwerk waarop ik kan kijken/luisteren wat ik maar wil ben ik best bereid om daar voor te betalen en dan ook niet een lullig bedrag van 10 euro of zo maar eerder richting de 50 a 75 als ik kijk wat het me allemaal bespaart aan apparatuur, energiekosten, TV abonnement etc. etc.

[Reactie gewijzigd door The-Priest-NL op 9 mei 2014 08:55]

[...]

Mooie woorden, maar hoe groot was het succes van Soprano's in Nederland? Dat is op verschillende zenders uitgezonden, op verschillende tijdstippen omdat niemand er ene fuck omgaf.
Dat kan dat een serie in andere landen niet aanslaat, maar met Crossing Lines was het precies het omgekeerde. Een succes in andere landen, maar niet in Amerika. Maar door dat succes in andere landen krijgt het wel een Season 2.

Dus daarom denk ik toch dat men series wereldwijd beschikbaar moet stellen omdat men nu alleen kijkt met de ratings naar de smaak in Amerika.

Als Netflix dit nu eens voor elkaar zou krijgen :P
Inderdaad. En dat is nou net niet het geen wat ik kijk :P Ik denk dat dit meer afhankelijk van de persoon is. Ik geloof ook dat de merendeel van de markt gebaat is bij Netflix.
Zolang je Netflix blijft vergelijken met torrent (gratis, onbeperkt en recent aanbod, maar wel illegaal) zal Netflix ook nooit wat voor je worden. De verwachting en vergelijking is gewoon verkeerd.
Nee is vergelijk het ook niet. Ik ben onze vriend Maistah aan het feliciteren dat hij een jaar lang gratis Netflix heeft gewonnen. Is dan toch ook gratis, onbeperkt en recent aanbod (blijkbaar), en toch legaal.
Tuurlijk kan je het wel vergelijken. Sterker nog mijn voorkeur gaat uit naar Netflix i.p.v. torrents. Ik wil namelijk films en series kijken(!) en niet zoeken naar waar ik ze kan downloaden in welke kwaliteit, de juiste taal instellingen, wachten tot het binnen is, teleurstelling indien het niet is wat je zocht, ect. Het gemak is me zeker 10 euro per maand waard. Helemaal i.c.m. de Chromecast.

Primair kijk ik daarom altijd eerst op Netflix (NL). Daarnaast heb ik ook HBO voor Game of Thrones en Silicon Valley, maar die gaat er binnenkort uit net als het standaard TV pakket overigens.

Mocht ik iets niet op Netflix kunnen vinden dan blijven de andere opties altijd nog open.

[Reactie gewijzigd door Deveon op 9 mei 2014 14:15]

Daar ben ik het mee eens. Je kan wel heel makkelijk de eerste paar seizoenen kijken op Netflix. De laatste 1/2 seizoenen download ik dan via torrents. Hadden ze het maar via Netflix moeten aanbieden, voel me dus totaal niet schuldig.
"Hadden ze het maar via Netflix moeten aanbieden, voel me dus totaal niet schuldig."

Ik ben niet beter dan anderen ;-)
Maar het is natuurlijk ook weer niet zo dat je recht hebt op de laatste delen van een seizoen.
Het zal altijd wel eerder op torrents en nieuwsgroepen te vinden zijn. Daar doe je ook weinig aan omdat veel content providers zoals HBO in het begin vaak het alleenrecht hebben op series. Of Netflix moet zeer hoge maandbedragen gaan rekenen om steeds een groot bedrag te kunnen neertellen om exclusive content te mogen aanbieden maar dan gaan een hoop mensen klagen dat het weer te duur is.

Zelfde met films.. Sowieso zit er al verschil tussen de release data in verschillende landen waardoor films b.v. eerder in de US te zien zijn voordat ze naar NL komen. Tegen die tijd dat de films uit de bioscoop zijn komt er een keer een versie voor de consument beschikbaar. Maar ondertussen heb je de film al ruim 3 maanden in je bezit via het download circuit. Daar kan je ook niet echt tegenop boksen, ook al zou je tijdens de bioscoop release in NL over de film kunnen beschikken via b.v. Netflix o.i.d.

Ik zit ook nog steeds te wachten totdat ze film wereldwijd releasen (dat gebeurt overigens al wat vaker) en dat ik vrij snel na de bioscoop release de film thuis kan streamen voor een interessant vast bedrag er maand. Helaas zal dat nog wel even duren.
Ik zit ook nog steeds te wachten totdat ze film wereldwijd releasen (dat gebeurt overigens al wat vaker) en dat ik vrij snel na de bioscoop release de film thuis kan streamen voor een interessant vast bedrag er maand. Helaas zal dat nog wel even duren.
Nee hoor, is er al !

http://www.imaxprivatetheatre.com/
Daar zijn ze nu wel mee bezig. Op dit moment worden de tv-series Fargo en From dusk till Dawn wereldwijd een dag later al op Netflix uitgezonden. Ik hoop zelf dat dit ze inderdaad meer klanten oplevert, want dan zou dat wel eens vaker het geval kunnen zijn.
Een stap in de goede richting zullen we maar zeggen :+
Anoniem: 120693
@Cpimp9 mei 2014 11:59
Ik heb Netflix even geprobeerd, maar ik ben er niet zo kapot van. Men bied niet eens de nieuwste content aan. Als we bijvoorbeeld naar series kijken, dan staan deze (helaas) eerder op torrents of nieuwsgroepen dan op Netflix. Daarom kies ik niet voor Netflix. Ze zouden de inhoud sneller moeten bijwerken i.p.v. zogenaamd "meer" content aan te bieden.
Meestal scheelt dat een paar dagen. Als jij daarom illegaal wilt downloaden (weet je zeker dat het je niet om die paar Euro gaat?) heb je hele vreemde prioriteiten.
Ik heb zelf nieuwsgroepen. En daar betaal je net zo goed voor ;)
Anoniem: 494061
@Cpimp9 mei 2014 08:35
Naast de andere redenen had ik hier ook een keer naar gevraagd en kwam met een jurist in contact die mij feilloos kon uitleggen dat onze auteursrechten nogal strak en moeilijk zijn. Vooral als het aankomst als diensten zoals NetFlix, dit is onder andere een probleem voor het 'gebrek' aan content. Er moet namelijk vaak flink gedokt worden aan de Nederlandse Staat, iets waar Netflix niet erg op zit te wachten wat begrijpelijk is. Ik ben er verder niet bekend mee maar de bedragen zouden fors zijn.
En dit was de reden waarom ik op 13 april mijn abonnement liet aflopen. Echter, gisteren op radio 538 weer een jaar lang Netfilx gewonnen, dus dat euro'tje merk ik het komend jaar niks van :)
Off-topic: Hallelujah! A free ride! You can't say no to something free! Especially Dutch people! :+

Congratz!

[Reactie gewijzigd door Cpimp op 9 mei 2014 09:12]

Onverstandige zet van Netflix hier in Nederland. Ze zijn nog maar een paar maanden actief hier en door je prijs omhoog te gooien schrik je juist mensen af.
Paar maanden niet echt, ze zijn al 9 maanden in NL aanwezig.

Wat ik persoonlijk denk is dat dit een doorprijzing is in alle landen dankzij de Amerikaanse kabelaars die op slinkse wijze de wet hebben weten gedraaid om Netflix te forceren een (groot) bedrag te betalen om te kunnen werken.
Comcast heeft bijv. de stream snelheden van Netflix dramatisch laten dalen om zo de hand te kunnen forceren van Netflix.

In Amerika zit netflix namelijk in het zelfde lijstje van ''kabel kanalen'', en dan moet je dus geld dokken aan alle kabel maatschappijen.

Source: http://mashable.com/2014/...-peering-netflix-comcast/
Source: http://www.cnet.com/news/...c-agreement-with-comcast/

Aangezien er gigantisch veel geld gemoeit is word de consument (wereldwijd) er op genaaid.
Woeptiedoe. Ze lever meer dan welke concurrent dan ook voor minder dan een tientje. Kijk je naar alle on demand diensten, de hbo kanalen etc dan betaal je daar al gemiddeld minimaal 15 euro voor. En dan moet je bij de betaalkanelen ook nog eens wachten tot half 9 totdat die film begint....
Anoniem: 561095
9 mei 2014 08:38
Waarom raadt iedereen hier aan om je DNS-serveradressen aan te passen (voor meer content) ?

Je DNS-servers aanpassen naar een vage derde partij is wel een van de meest onveilige dingen die je kunt doen !! (en dan klagen de meeste mensen hier over privacy / beveiliging, lol).

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 561095 op 9 mei 2014 08:40]

Gelukkig dat je even research hebt gedaan... Er bestaan genoeg plugins die je kunt configureren zodat alleen bepaalde sites een verbinding maken met een VPN, o.a. https://hola.org
Ik wil eerst content en dan beslissen of ik ervoor wil (blijven) betalen.
Content zat op Netflix, wat is je punt?
Content zat? De content is betreurend beperkt. Ik ben was een nieuw gebruiker; de eerste 20 of misschien zelfs 30 zoekopdrachten leverde niets op. En dan hebben we het ook over kwaliteitsfilms, klassiekers. Op mijn favo's, en die van miljoenen andere mensen, hoef ik al helemaal niet te rekenen. Het aanbod is niets dan willekeurig popiejopie spul. Als je smaak interesse ook maar enigszins afwijkt van de grote massa dan heb je pech. Ik zit in mijn eerste week nu en durf gerust te zeggen dat ik reeds 40% van het voor mij interessante aanbod gezien heb (en geloof me, dat is niet veel). NetFlix NLD is een grote aanfluiting van jewelste. Om nog maar niet te spreken van de kwaliteit van de website welk, op welk device dan ook, om de haverklap faalt met dooie links, server error reports, etc. Van een betaalde service mag je verwachten dat het functioneert; geld vragen voor spul wat dan niet, dan wel werkt is je reinste waanzin; laat staan ook nog de prijs verhogen voor diezelfde rommel. Laat ik maar niet beginnen over de aanfluiting van een categorisering en daadwerkelijk functionele zoekfunctionaliteit, de incompleet aangeboden TV-series waarvan afleveringen of zelfs willekeurig een seizoenen ontbreken.

Niet dat het mijn specifieke interesse heeft, maar bijv. Dracula en Frankenstein zijn zo mainstream als de pest. Ik wens een ieder veel succes een film erover te vinden (anders dan de totale flut van "Young Dracula" en "Alvin and the Chipmunks Meet Frankenstein", puhlease zeg, serieus?!?). Er zijn tientallen meesterwerken van beide figuren gemaakt, maar ook maar één film op NetFlix? Forget it. Laat ik maar niet beginnen over legenden, sagen, kwalitatieve 'middeleeuwse' films (kwalitatief, niet die ronduit rommel die er staat), of alom wijde titels als, ik noem maar wat en geloof me ik kan nog wel een uur doortikken, Ben Hur, Clash of the Titans (oud of nieuw), The Dark Crystal, Rocky, Willow, Rambo, Ten Commandments, Mists of Avalon, Neverending Story, Platoon, Dances with Wolves, Cape Fear, Exorcist, Mozart, Nightmare on Elmstreet, Hellraiser, Schindler's List, enige film wat dan ook over inquisitie/heksenvervolgingen, etc. etc. ..een uur later.., etc. En nogmaals: dat zijn dan alom bekende titels; laat ik maar niet beginnen over de iets onbekendere namen, waaronder ook absolute meesterwerken voor de liefhebbers.

Sorry, het irriteert me gewoon mateloos; niet NetFlix op zich maar heel het effect welk de nonsense marketing er rondom heen op mensen lijkt te hebben. Echt, diep, diep betreurend hoe mensen zich, evenals bij gadgets, voortdurend als schapen laten meeslepen in alle zgn. hippe rommel. En dan heb ik nog niet eens gesproken over het feit dat het nooit en te nimmer een interessant aanbod zal kunnen hebben; het zal allereerst altijd onderhevig blijven aan "aanbod met commerciële waarde" (en dus zéér beperkt en simpelweg massa gericht) maar bovenal onderhevig blijven aan keurmerken en politieke en maatschappelijke invloeden/belemmeringen.

[Reactie gewijzigd door CoreIT op 9 mei 2014 08:55]

Sorry, maar iets genuanceerder mag ook. Voor jou is het wellicht niks, maar ik ken vele personen die het een uitkomst vinden en geen problemen hebben met de website of waar hun TV Series volledig en compleet worden aangeboden. Volgens jouw principe zou ik daarom kunnen zeggen dat Uitzendinggemist ruk is omdat ze daar de afleveringen van NCIS (dat op SBS6 of NET5 wordt uitgezonden) niet aanbieden. Dat jij met je 20 of 30 zoekopdrachten op ThePiratebay of op een NZB indexer wel hits krijgt, dat valt natuurlijk niet te vergelijken met Netflix als legaal alternatief. Zou ik willen dat dit het geval was? Ja, natuurlijk. Maar in de huidige realiteit van hoe men de rechten licenseert is dit natuurlijk een utopie en zal dit nooit gebeuren.

Netflix (of je nu de NL of US editie pakt) biedt voor mij toch een redelijk veel content, zeker als je het vergelijkt met de huidige legale alternatieven die vaak ook nog eens gebonden zijn aan de afname van een apart abonnement (HBO) of internetverbinding. De prijs is zelfs met 9 euro p/m op 2 devices behoorlijk concurrerend en zowel mijn ouders als ik maken veelvuldig gebruik van Netflix via één abonnement. Natuurlijk kan ik via torrents en usenet het nieuwste aanbod sneller krijgen, maar ik neem genoegen met de bioscoop en (hopelijk) de mogelijkheid om het later via Netflix te kijken. Daarbij vind ik de Netflix original series van hoge kwaliteit en vaak ook nog eens beter dan diverse series die in America op FOX, etc wordt uitgezonden. Uiteraard valt en staat het aanbod met je smaak en in mijn geval sluit Netflix daar behoorlijk goed op aan.

Dat niet alle films of series per direct beschikbaar zijn of dat het titels mist, dat is niet de schuld van Netflix maar van de copyrightholders en de soms kromme manier hoe men de rechten op landsniveau licenseert en de daar aan gebonden beperkingen als het gaat om afspraken om bepaalde series of films niet te mogen uitzenden op andere media/kanalen of waar ze hun eigen content aanbieden middels hun eigen Netflix-alternatief.

Gelukkig kan je met een trial account in ieder geval kijken of Netflix wat voor je is en heb je 1 maand de tijd om te kijken of het aanbod aansluit bij wat je verwacht. Daarbij vind ik het enorm netjes dat ze de verhoging bij bestaande abonnees pas na 2 jaar gaan toepassen.
Verder geen aanmerkingen op je reactie, maar:
Daarbij vind ik het enorm netjes dat ze de verhoging bij bestaande abonnees pas na 2 jaar gaan toepassen.
Waarom? Bestaat er aan de kant een dusdanig zwaarwegend belang van Netflix, welke het rechtvaardigt om een eenzijdige contractwijziging door te voeren?

Heeft zich een wijziging van omstandigheden voorgedaan welke Netflix niet had kunnen voorzien? Lijkt me niet. Uitbreiding van het aanbod is geen onvoorziene kostenpost, en zeker geen reden om bestaande klanten met een prijswijziging te confronteren.

Één van de weinige redenen tot eenzijdige prijswijziging is een inflatiecorrectie. Voor de rest kan Netflix zich gewoon houden aan de gemaakte afspraken, waarbij er na een jaar (na afsluiten) uiteraard de mogelijkheid tot beëindiging van het bestaande abonnement door Netflix bestaat.

Maar om het nou 'enorm netjes' te noemen. Can't agree.
Anoniem: 158582
@-Tom9 mei 2014 12:37
Je gaat toch helemaal geen jaarabonnement aan bij Netflix dus wat je zegt doet er niet toe. Je betaald per maand en als je geconfronteerd word met een prijsverhoging die je niet aanstaat dan zeg je toch gewoon op?

Ik vind het in ieder geval ook netjes dat ze bestaande abonnees nog twee jaar voor de huidige prijs gebruik laten maken van hun dienst.

Ik heb er verder geen last van want ik betaal 8 dollar per maand dus voor mij was het sowieso al goedkoper.
Ik ben het volkomen met je eens dat het trial account, en 2 jarige prijshandhaving voor bestaande abonnees, heel erg netjes is.

[Reactie gewijzigd door CoreIT op 9 mei 2014 09:00]

Anoniem: 463321
@nwagenaar9 mei 2014 13:07
Dat niet alle films of series per direct beschikbaar zijn of dat het titels mist, dat is niet de schuld van Netflix maar van de copyrightholders en de soms kromme manier hoe men de rechten op landsniveau licenseert
Het interesseert mijn plat gezegd geen ruk wat de reden is of wie de schuldige is van het niet aanbieden van bepaalde titels. Als consument boeit het hele business model mij niet. Feit blijft dát die titels niet worden aangeboden.
Niets staat je in de weg om je DNS aan te passen zodat je de Amerikaanse content tot je beschikking hebt. Geen nadelige gevolgen en een kleine moeite om te realiseren..
Voor de Amerikaanse content geldt, hoewel iets uitgebreider, precies hetzelfde.
Dat maakt het derhalve nog bedroevender.

[Reactie gewijzigd door CoreIT op 9 mei 2014 08:17]

Ik ben van mening dat je Netflix niet moet zien als vervanger van Usenet, maar meer als vervanger van je TV. Kijk dus wanneer je er zelf zin in hebt iets wat in je interesse gebied ligt.

Op TV is ook nooit het nieuwste van het nieuwste (in sommige opzichten lopen ze nog veel verder achter dan Netflix op dit moment (neem bijvoorbeeld de serie Suits)).

Als je niet gericht zoekt op titels, maar op smaak (ik hou van docu's, mijn vriendin van drama, en hou ook zeker van series (netflix maakt ook steeds meer goede series) vind ik het aanbod ruim voldoende. Voor de prijs van netflix, kan ik een halve keer naar de bioscoop om de nieuwste films te zien, voor de prijs van een jaar netflix kan ik net aan de DVD box halen van Suits a € 86,99.

Het is nog verre van perfect, maar als je voor 1 euro de hele wereld verwacht, dan leef je op dit moment nog in de foute wereld, waarbij vooral de movie industrie nog prijzig is.

Ik zelf vind het een mooi alternatief, en heb mij tot op dit moment nog geen moment verveelt en vind de prijs voor het aanbod zelf niet slecht. Schaar mij dan maar onder dat massa publiek, of bekritiseer me als meeloper, ik vind het mooi en vermaak me prima.
Ik sluit me hier bij aan. Personlijk zou ik tot €15,- willen betallen als ze het aanbod zouden verbeteren. Ben je legaal bezig en het werk vele malen beter dan VOD van Ziggo of Xs4all. Tegen die tijd dat je daar een film heb gevonden, en eventueel heb betaald, is het al weer bedtijd. Als ze nu nog oude media players zouden ondersteunen en de Raspberry Pi, ben ik in mijn nopjes.

Verder vind ik ondertiteling, veelal 5.1 geluid en de kwaliteit meer dan goed en beter dan tv kijken.
Eensch.. nu nog internet zonder voor UPC kabel te betalen en de traditionele TV gaat al helemaal de deur uit!
Ik zou zeggen ga maar andere betaalde zenders zoeken die alles aan bieden. Die ga je niet vinden. Daarnaast zijn ze ook nog eens veel duurder.
Jou TV abbo is per maand al duurder dan netflix. En daar kun je niet eens kiezen wanneer je wat wilt zien. Dat is pas bedroevend.

Volgens mij verwachten mensen te veel voor wat ze betalen. Als je naar de film gaat krijg je voor 9-10 euro een film te zien. Voor minder kun je met neflix een maand lang van alles kijken. Misschien niet het nieuwste van het nieuwste maar je krijgt imo veel waar voor je geld.

En illegaal downloaden van internet telt in mijn ogen niet als een Alternatief!! dat mag officieel helemaal niet. Leuk dat het kan en dat mensen het doen. Maar daar mee mag je in mijn ogen niet mee vergelijken.

[Reactie gewijzigd door Astennu op 9 mei 2014 09:12]

En illegaal downloaden van internet telt in mijn ogen niet als een Alternatief!! dat mag officieel helemaal niet. Leuk dat het kan en dat mensen het doen. Maar daar mee mag je in mijn ogen niet mee vergelijken.
Waarom niet? Dat was/is het gros van de mensen gewend om te doen, nu is dat afgepakt en wordt iedereen gepusht naar een zogenaamd volledig goed, vergelijkbaar en legaal alternatief.

Mja, echt een alternatief is het niet, simpelweg omdat:
- het aanbod niet groot is
- en natuurlijk:
I het alternatief zelfst.naamw.Uitspraak: [ɑltɛrnaˈtif]
II Verbuigingen: alterna|tieven (meerv.)

Met een alternatief wordt over het algemeen een situatie aangeduid die afwijkt van wat gebruikelijk is, maar daar niet voor onderdoet, of waarvan zelfs wordt verondersteld dat het beter is.
Nee, nee en nee.
Soms denk ik wel eens, voor wie is het echt beter... ons, de artiest, BREIN, de aanbieder of wie?

Ik vind het dan ook nogal een populistisch geneuzel om te zeggen dat het echt beter is, dat je het niet mag vergelijken met downloaden. Redenen genoeg om te bedenken waarom velen dat wel doen...

[Reactie gewijzigd door Aardwolf op 9 mei 2014 10:24]

Afgepakt? het kan nog steeds hoor. Maar het mag gewoon niet het is stelen. Omdat men het gewend is maakt dat niet ineens een valide manier.

Natuurlijk is het illegaal download aanbod het grootst. Daar is alles te vinden. En wel omdat het gestolen is en dus geen geld kost om te delen en te downloaden.

Zou jij denk ik ook niet leuk vinden als jij iets bedenkt en andere dat van je stelen.
Zou jij mij kunnen uitleggen welke bitjes er gestolen zijn?
volgens mij zijn ze er gewoon allemaal nog.

Verder, als een "wet" plotseling 99% van de bevolking criminaliseert, dan is die wet gewoon fout, en niet in het belang van de bevolking.
Ik vraag me af of het zo simpel is.
het is stelen
Fout. Stelen houdt in dat de oorspronkelijke bezitter zijn eigendom verliest. Dat is hier dus niet het geval.

Het is een overtreden van de auteursrechten wetten om zonder toestemming kopieen te maken. Dat is iets heel anders, zowel in betekenis als juridische zin.
Oke als je het zo letterlijk wilt nemen prima.
Het gaat dan om het feit dat je normaal hoort te betalen om die content in je bezit te krijgen. Als je dat vervolgens niet doet het het misschien geen stelen. Maar we weten allemaal dat het niet de bedoeling is om zo'n kopie te maken zonder er voor te betalen.

Ik denk dat je wel snapt wat ik bedoelde te zeggen.
Afgepakt? het kan nog steeds hoor. Maar het mag gewoon niet het is stelen. Omdat men het gewend is maakt dat niet ineens een valide manier.
Het kan ja, maar het mag niet meer... dat heb je zelf gezegd. Dus is het officieel afgepakt van de mensen.
En omdat het gewend is geraakt komt ook omdat het legaal was, dus ja... om dan dat als niet valide te zien is wel een beetje raar dan.

Stel dat het eerst legaal is geweest om rooie performance diesel te tanken en dan wordt het opeens illegaal en men schroeft de prijs van een lagere klasse diesel (als het zou bestaan) op die dan legaal is. Dan mag je dus volgens jou never nooit zeggen dat het slecht is wat er gebeurd... want je bent gewend geraakt aan iets dat nu inmiddels illegaal is? Daarmee vergelijken is dan ook absoluut not done? wtf?!?!
Zou jij denk ik ook niet leuk vinden als jij iets bedenkt en andere dat van je stelen.
Dat ligt er maar aan wat er mee gebeurd. Niet als men er aan gaat verdienen. Goed voorbeeld is bijv je foto's die ik met een doel maakte. Niet als doel privé, maar voor openbaar gebruik... die voorzie ik dan altijd van copyright. Of mensen die er nou afsnijden boeit me niet zoveel, beter van niet natuurlijk, mja... dat kan je toch niet voorkomen. Echter als mensen er dan 100 posters van laten drukken voor professioneel gebruik en daarmee inkomsten gaan genereren, ja... dan ben ik daar op tegen inderdaad. Ikzelf zou dan mijn afbeelding moeten googlen en de persoon in kwestie zelf benaderen. In het geval van downloaden doet BREIN dat voor de artiest.

Dus feitelijk niet heel veel anders met films en andere media... ik zou juist blij zijn dat mn wellicht wat onbekendere niet heel populaire film toch de mensen weet te bereiken. Als je 30 Dvd's ervan brandt, verspreidt en verkoopt wordt het wel een ander verhaal ja. Mja... downloaden, kijken en weer verwijderen is toch totaal wat anders? Misschien koop je zelfs daarna wel wat en gun je niet random iedereen geld, maar specifiek iemand die je het geld ook waard vindt.

[Reactie gewijzigd door Aardwolf op 9 mei 2014 11:15]

Het heeft nooit gemogen. Ook jaren terug niet. Het werd gedoogd.

Maar stel jij moet daar van rond komen. Dan is at niet echt leuk lijkt mij.

Je mag er best een andere mening over hebben. Maar films en software waarvoor je in de winkels moet betalen gewoon downloaden op illegale sites of nieuwsgroepen is in mijn ogen (en volgens mij ook volgens het gerechtshof) stelen.
Anoniem: 120693
@Aardwolf9 mei 2014 11:55
Mja, echt een alternatief is het niet, simpelweg omdat:
- het aanbod niet groot is
Dat klinkt alsof jij vind dat je RECHT hebt op alle series en films die je wilt zien. Waar komt dat vreemde idee toch vandaan? Het is aan de copyrighthouder te bepalen waar en op welke wijze zijn content beschikbaar is, niet aan de piraterende consument.
Kan best zijn dat de copyrighthouder dat bepaald. Maakt het echter niet dat het aanbod opeens groot is. Voor mij als consument is het aanbod te klein.
Ik vind dat ook ja, dus dat heb je er goed uit begrepen. Als ik betaal voor een dienst dat een compleet vervangend ALTERNATIEF is volgens BREIN/de overheid, dan vind ik dat die dan ook moet kunnen bieden. Anders heet het dus geen alternatief... en zoek zelf even wat de definitie van alternatief is, want blijkbaar is die nog niet aangekomen. :)

Beetje raar ook wel. Als ik nergens voor betaal en enkel de nieuwsserver sponsor met 8 euro/maand, heb ik geen recht op de film zelf (enkel op het materiaal als zijnde gewoon materiaal dat toevallig op de server staat) maar kan ik van de server alles bekijken. Betaal ik hetzelfde voor een LEGAAL ALTERNATIEF, zou je in principe het 100% recht moeten hebben, maar wordt er amper wat aangeboden... terwijl je feitelijk dezelfde soort vergelijkbare server betaald. Dat is gewoon krom, kan ik ook niet helpen.

Maar ik snap wel hoe jij dat bedoeld, jij bedoeld het gewoon heel zwartwit. Zo heeft niemand recht om iets te kijken of te gebruiken, alleen de eigenaar zelf, die het misschien wel/niet toezegt aan jou (eindgebruiker) of de aanbieder (tussenpartij) zelf. Mja... dat is zwartwit... ik dacht dat er ook bij alles nog een grijs gebied bestond. :P
Niets kan concurreren met gratis. Dus het is sowieso een verloren zaak.

De vraag is hoe lang de mensen die wél betalen voor content nog de mensen die niét betalen voor content kunnen dragen.
Niets kan concurreren met gratis. Dus het is sowieso een verloren zaak.
Daar ben ik het niet mee eens. Als de gebruikerservaring beter is bij een betaalde service dan kan het prima concurreren.
Sinds ik spotify gebruik heb ik nooit meer een muziekbestand gedownload.
Waarom niet? Omdat spotify enorm goed werkt, het aanbod zeer groot is, ik heb nog geen nummer gevonden wat niet beschikbaar is op spotify.

De prijs vind ik helemaal niet erg om te betalen, als het prima werkt en het verder aan je wensen kan voldoen ben ik echt niet te beroerd om te betalen.

Maak netflix dan desnoods 15 euro met alle content, vind ik geen probleem. Maar dan moet wel alles beschikbaar zijn zoals dat ook beschikbaar is voor andere mensen in andere landen.

Dus geen verschil in films series in andere landen, als ik Nederlandse ondertiteling wil, dan moeten ze mij dat aanbieden. Het argument: " Dan moet je maar Engels leren". Gaat voor mij niet op. Ik ben de koper en ik betaal ervoor. Ze moeten het mij niet lastig gaan maken met allerlei trucs van dns veranderingen.

De kracht van spotify is dat iedereen het snapt en kan begrijpen. Waarom is dat voor de film industrie zo moeilijk?

Zolang er geen goed werkend alternatief is, blijf ik gewoon downloaden. Hier is namelijk wel alles te vinden in hoge kwaliteit met DTS en Nederlandse ondertiteling.
Is het niet meer de vraag of de artiest nog wel 70.000.000 dollar voor een rol in een flim moet opstrijken? Of dat het ook genoeg moet zijn met 30.000 dollar, een hoop bekendheid, 30 interviews, 3 reisjes Ibiza, 15 pina colada's, een Ferrari, 2 Oscars en natuurlijk nog 3000 foto's van je beroemde hoofd in 25 verschillende standjes met je dure kleren van 7000 dollar per stuk.

Tja... vind je het gek dat alles zo verrekte duur moet zijn. Laat die mensen gewoon eens wat minder opstrijken. Dat ze met hun mogelijke talent (of geen talent maar ontzettend veel geluk, het juiste moment en het kennen van de juiste mensen) zo ver zijn gekomen, betekent toch niet dat ze f*cking 70 mil moeten opstrijken voor een rolletje die ze doen met 3 vingers in hun neus. ;w

Ja daar kan ik wel een beetje pissig van worden... Hetzelfde met veel andere beroemde mensen (voetballers, bekende NL-ers), ik heb daar een beetje afkeer van gekregen. Het lijkt wel alsof beloning tot verder dan de hemel nog niet genoeg is. En dan maar huilen als er wat wordt gedownload, terwijl ze met hun 50 popi-jopie vrienden in Dubai in een bubbelbad zitten te genieten voor 200 dagen per jaar.

Zullen we het aub gewoon realistisch houden... dat je talent al beloond wordt door heel veel bekendheid, door vele complimenten, door gemiddeld "normaal" loon, door wat reisjes... misschien zelfs nog 1 vakantiehuis, maar veel meer ook niet... zodat films niet de hoofdprijs per DVD hoeven te vragen?

[Reactie gewijzigd door Aardwolf op 9 mei 2014 11:28]

Zodra Hollywood ophoud met Hollywood accounting, en artiesten gewoon een percentage van de opbrengst kunnen krijgen, zullen de salarissen niet meer zo hoog zijn.

Door oa Hollywoord accounting word de "winst" beperkt tot verlies, hoeft er geen belasting en winst afdracht richting artiesten betaald te worden. Dat is pas echt een kwalijke zaak.

Zonder Hollywood accounting zouden artiesten mijns inziens meer hun best doen om een goede film/oid neer te zetten, want hoe beter de film, des te hoger het salaris.
Het nieuwste van het nieuwste verwacht hij nog niet eens perse.
Het gaat erom dat vele oude films er niet eens op staan.

Een goede klassieker als Dances with Wolves bijvoorbeeld.
Niet het nieuwste van het nieuwste, maar niet te vinden op Netflix.

Ook ik heb 2 maanden Netflix gehad..en voor de kinderen was er nog redelijk wat te vinden voor even.
Maar inderdaad, zo goed als niks leuks te vinden. En ik ben vrij mainstream.
Zit bijna totaal geen logica in waarom de ene film er wel op staat en de ander niet (tenminste voor mij niet).

Downloaden kan dan verboden zijn, maar het streamen is nog niet verboden. En met mijn XBMC kan ik ALLES kijken, waar en wanneer ik het wil.

En als XBMC straks 10 euro in de maand gaat vragen dan ga ik het netjes betalen.
Daar heb je tenminste echte keuze en werkt het perfect.

Waarom mag ik niet zo goed als alles verwachten op Netflix?? En dan ook nog een euro meer vragen terwijl het er niet beter op is geworden?
Bij Spotify krijg ik toch ook waar voor mijn geld.
Ook daar vind ik wel eens een artiest of album niet. Maar 9 van de 10 keer vind ik het wel.

Mensen willen best betalen, maar dan moet je er ook wat goeds voor terugkrijgen. En Netflix vind ik een ramp met zeer zeer weinig keuze.
Films op de reguliere tv zijn veel nieuwer. Merendeel daarvan vind je niet terug op Netflix.
Tja ik heb best veel leuk dingen gevonden. + ook series gekeken zoals Dexter, Chuck en house of cards
Euh, geen nadelige gevolgen? De content producenten vinden dat illegaal omdat ze per regio willen verdienen. Interessant artikel over Netflix gebruik in Aussie,
De Netflix terms of use staat in de weg. Nu kun je natuurlijk stellen dat het technisch gewoon kan , maar 150 km/h op de Nederlandse snelweg rijden mag ook niet, en dat kan (waar ik woon) ook.
Ga je nu de ToS van een commercieel bedrijf vergelijken met landelijke wetgeving?
ik denk dat de ToS hier gewoon in z'n recht staat, natuurlijk is dit moeilijk hard te maken dat je het doet en je zal er niet op worden afgestraft. wel heb je aangegeven toen je account maakte dat je hier aan zou houden als je gebruik gaat maken van de dienst
Dat is illegaal.
Daar is niets illegaals aan.
Ik mag voor mijn netwerk elke (open) DNS server ter wereld gebruiken.

Dat je daarmee dan toevallig voor Netflix andere content krijgt is ook niet illigaal. Daar ga je echt niks over vinden in de wet.
Het is wel tegen de licentievoorwaarden, en daarmee mag netflix jou gewoon afsluiten als ze dat zouden willen..
Klopt, maar dat is wat anders als dat het illigaal zou zijn.
Tegen de ToS wel ja. Illegaal? dacht het niet.
Niets staat je in de weg om je DNS aan te passen zodat je de Amerikaanse content tot je beschikking hebt. Geen nadelige gevolgen en een kleine moeite om te realiseren..
Het is toch bizar dat je als betalende klant een prijsverhoging krijgt en alsnog zelf een (illegale?) aanpassing moet doen om het aanbod aan content te vergroten.
Netflix zal eerst hun aanbod aan films eens flink moeten vergroten, dan pas zullen het aantal abonnee's flink toenemen. En niet andersom.
Anoniem: 561095
@Dannydekr9 mei 2014 08:24
Hoe werkt dat dan?
https://mediahint.com/ als plugin, als deze plugin aanstaat krijg je USA netflix. Je kan ook gewoon je DNS aanpassen.
Dus je moet een betaalde dienst gaan 'hacken/aanpassen' om het bruikbaar te maken?

Vreemde wereld....
Tjah, het gaat allemaal om licentie kosten en bureaukratische rompslomp.

Dat je Miami Vice (voorbeeld) kan kijken op de Amerikaanse site en niet op de Nederlandse site, komt puur om de licentie kosten van de series die voor elk land weer moeten worden gekocht.

In een land zoals Nederland met alle regeltjes is dit duurder en lastiger dan andere landen, dus je ziet dat Netflix hier met moeite klasse series kan aanbieden omdat ze elke keer weer een horde advocaten moeten inhuren om series te kunnen kopen.

Met een DNS plugin omzijl je die rompslomp en kan je van alle Netflix-en content bekijken. Netflix doet er niks aan om het te voorkomen omdat ze al betaald zijn, maar het is een grijs gebied omdat je dan ook de vastgestelde landlicenties omzeild.
Heeft niks met bureaucratie te maken met puur met distributie. Elke land heeft zijn eigen distributeur en daar regelt Netflix de licenties. Je ziet nu ook het aanbod van Netflix groter worden. Maar als "klasse series" nog niet door een NL distri zijn ingekocht kan Netflix deze ook niet opnemen in de bibliotheek. Zij mogen deze niet bij een US distri inkopen om in NL uit te zenden zo werkt het gewoon niet. Heeft niks met Nederlandse regels te maken. Maar met afspraken wereldwijd hoe om te gaan met uitzendrechten.

Daarnaast zijn er naar mijn mening toch echt wel een lijst met leuke series o.a. Homeland, Sons of Anarchy, The Unit en nog wel een paar waar je meer dan genoeg uurtjes mee kunt vullen.
Nee, het werkt ook gewoon zonder. Alleen wanneer je een andere bibliotheek wilt van een ander land zul je je moeten voordoen als iemand anders. Je past de dienst helemaal niet aan, maar je eerder je eigen internetverbinding.
Hoe je het ook wendt of keert. je gebruikt hun dienst niet zoals het zou moeten... en daar betaal je dan voor.. dat bedoel ik.
Als je je DNS aanpast komt netflix met de volgende melding "We zien dat je op vakantie bent. Je zult zien dat het aanbod hier anders/groter is"

Volgens de ToS mag het niet, maar ik heb nergens gelezen dat ze er iets tegen doen.
Anoniem: 463321
@garriej9 mei 2014 12:54
Als je je DNS aanpast komt netflix met de volgende melding "We zien dat je op vakantie bent. Je zult zien dat het aanbod hier anders/groter is"

Volgens de ToS mag het niet, maar ik heb nergens gelezen dat ze er iets tegen doen.
Tja, zo is het ook nog met downloaden. Geen reden om te gaan betalen voor netflix met zijn achterhaalde series en films.
Netflix-gebruikers doen hier alsof ze nu braaf bezig zijn maar met dit soort DNS-omwegen zijn ze net zo verkeerd bezig als mensen die downloaden. Ze bekijken namelijk ook content waarvoor niet betaald is.
Ben het met je eens. Maar ik gebruik netflix voor het gemak niet omdat ik tegen downloaden ben. Daarnaast betaal ik 8 euro per maand aan een bedrijf dat licenties koopt, dus hoe je het went of keert het is hoe dan ook beter voor de industrie als dat downloaden is.
Nee, zij bieden de dienst niet aan zoals zou moeten. Er word nu illegaal gediscrimineerd op locatie. En mensen welke dit "truukje" toepassen, wensen niet gediscrimineerd te worden.
Nee, dit is helemaal niet vreemd. Dit heeft te maken met rechten. Als hun een film op netflix willen zetten moet dat per land. Een film uit USA mag alleen dus in de USA worden bekeken en hier precies het zelfde.

waarom -1?

[Reactie gewijzigd door beun92 op 9 mei 2014 09:55]

Maar dat werkt alleen via de browser, en wie gaat er nou via een browser tv zitten kijken 8)7
Anoniem: 158582
@SuperDre9 mei 2014 12:23
Dan werkt een service zoals unblock-us.com ideaal. Andere DNS(die van hun) instellen op je router en presto, Netflix op alle devices zoals jij dat wil.
<-- deze jongen, je heb toch gewoon een volledig scherm optie en ik heb m'n pc gewoon aangesloten op de TV, niks mis mee dus.
Je verwachtingen zijn te hoog. Voor je TV-abbo betaalt de doorsnee Nederlander meer, waar nóg minder boeiende content te zien is.

Voor 9 euro is het aanbod zeer redelijk, alleen al de eigen Netflix-series zijn de moeite. Orange is the new Black, House of Cards, toch behoorlijke toppers. Breaking Bad en Homeland, weliswaar slechts 2 seizoenen van laatstgenoemde, zit ook in die 9 euro. Dan kun je nog flink doorpakken met de startseizoenen van Suits, Brun, The Killing, White Collar (<-- zeer leuk!), Dr. Who, The Office, etc etc etc. Allemaal voor 9 euro en dan ben je toch wel ewer een poos verder.

Als je 5 uur per dag wil kijken moet je afvragen of je de prijs/kwaliteitsverwachting wel redelijk hebt.
Inderdaad. Iedereen hier heeft tv voor tussen de 15 en 20 euro per maand. Zit je ook nog eens 1/5e van de tijd reclame te koekeloeren.
Anoniem: 463321
@RielN9 mei 2014 13:04
Probleem is dat al die series die jij opnoemt al een paar jaar oud zijn en door velen hier al eerder zijn gedownload. Voor hen biedt netflix niets interessants dus blijven zijn verder gaan met downloaden van nieuwe series en films.
Wat verwacht iedereen toch? dat netfix alles beschikbaar heeft in ieder land? weet je wel wat voor een gigantisch gedoe dat is om aan die rechten te komen?
Series bv mogen meestal maar op een zender per land te zien zijn. Dus dan kan netflix die al weer niet meer laten zien als die rechten al door een andere zender gekocht zijn.

Je moet ook voor ieder land apart weer afspraken maken over films en series. Dit kost heel veel tijd! In Amerika is netflix er al langer dus is er ook al meer beschikbaar. Je kan ook gewoon een plugin voor de browser installeren en de Amerikaanse netflix gebruiken.
Dank je voor je uitleg. Netflix NL kan dus ook niet zomaar alle rechten kopen.
Dan is de kritiek van het niet beschikbaar zijn (door dat gedoe rond die rechten) niet zozeer aan Netflix gericht, maar aan de rechtenhouders/producenten van de content.

De vraag is of dat voor de eindgebruiker die iets wil zien iets uitmaakt: moet die zich verdiepen in de 'logistieke' keten die achter een businessmodel zit zodat ie er begrip voor kan hebben?

Feit is simpel: A biedt dingen aan, maar niet genoeg. Dat is de schuld van B. Maar ik heb geen invloed op B. Nu is A een Euro duurder, maar biedt nog steeds niet genoeg dingen aan.
Dus zullen veel mensen denken: C (VPN + de Bay) kost de helft van A en heeft wel alles.
En nu roept iedereen: ja MAAR! Illegaal. Zal wel. Maar zie het eens anders: C is ook de enige manier om op termijn het gedrag van B te sturen. Een investering in educatie, zeg maar.
Ja dat is inderdaad het probleem. De consument boeit het niet dat die producenten het niet willen. Maar de Consument heeft er wel last van. Netflix wil wel maar kan gewoon niet meer doen. En er komt regelmatig content bij. Dus ik vind dat ze het netjes doen.

illegaal downloaden moet iedereen zelf weten. Maar eigenlijk is het niet anders dan een film uit een winkel stelen. Mensen zien dat niet zo maar eigenlijk doe je dat wel alleen nu digitaal.
Het interesseert mij toch totaal niet wat voor een gedoe dat voor Netflix of een ieder ander is om aan die rechten te komen?
Ik ben maar een gebruiker..een consument. Ik heb bepaalde wensen. Als iets daar niet aan voldoet dan gebruik ik het niet. Beetje de omgekeerde wereld wat jij zegt.
Alsof we dankbaar moeten zijn voor het beperkte aanbod..het zeer zeer beperkte aanbod (in mijn ogen).

Spotify heeft qua muziek ook zeer veel moeite moeten doen om aan rechten te komen. 99 procent wat ik zoek staat wel op Spotify.
Daar betaal ik dus met alle liefde voor..daar krijg ik waar voor mijn geld.
Op Netflix niet.

Netflix op zich vind ik een zeer goed medium. Het gemak is perfect. Het werkt op de iPad, op mijn smart TV, op de telefoon etc. etc.
Ik haak alleen af op het aanbod. Ieder zijn ding natuurlijk

Maar dat ze per land weer afspraken moeten maken etc. wil ik me niet mee bezig houden en interesseert me niet. Dat is hun probleem.
Wordt het dus tijd dat ze wat soepeler worden met de rechten en eens een keer met de tijd meegaan in deze digitale tijdperk.

Of je zorgt voor een goed aanbod, of mensen gaan naar alternatieven kijken. XBMC werkt tot die tijd perfect voor mij.
Heb je een goed aanbod, dan willen mensen best betalen (kijk naar Spotify).
True, het aanbod is wat beperkt, ook in mijn ogen. Als ik een film per week kijk via Netflix is het veel, maar als ik dezelfde films huur in de videotheek (waar je dan een DVD krijgt ipv BluRay (of andere HD source)), ben ik duurder uit.

Dus 8 euro per maand voor een beperkt aanbod is voor mij prima tot de films van mijn interesse er niet meer tussenzitten. Maar dan kan ik altijd nog beslissen om Lost vanaf het begin weer eens te gaan kijken, of als mijn zoontje wat ouder is Alfred J. Kwak weer eens aan te zetten.

En zo slecht is het aanbod ook niet. Laatst heb ik Shawshank Redemption gekeken (voor de 180e keer ofzo). Gisteren was Pirates of the Caribbean op TV. Word je zat van de reclame? Hij staat ook op Netflix. Maar ook 2 van de 3 Lord of the Rings staan er op. Zo kan ik ook wel even doorgaan hoeveel bekende/goede films er *wel* op Netflix staan.

Het probleem met mij en Netflix is eerder dat ik al zoveel films heb gezien, dat als ik een categorie open, ik de helft van de films kan wegstrepen omdat ze me niets lijken, en van de helft dat overblijft kan driekwart worden weggestreept omdat ik de film al heb gezien. Maar dan is er nog genoeg om te kijken...

Voor 9 euro per maand zal ik ook wel kijken, al dan niet met DNS aanpassing. Maar de kans is groot dat ik via Ebay/Marktplaats een code aanschaf waarmee je een jaar kunt kijken voor een X-bedrag.
Ik heb nu sinds nog geen twee maanden Netflix en in eerste instantie was ik echt teleurgesteld in het aanbod, maar nu, als je daar doorheen kijkt, is het eigenlijk een hele geode service. Qua kosten zit het best goed, zoals je zegt los huren van een film is duurder als je meer dan 1 film per maand huurt.

Vooral over de service van Netflix en hoe het werkt ben ik erg te spreken, of ik nu op een telefoon in de trein, tablet of thuis voor de TV zit, ik kan altijd precies verder waar ik gebleven was, zonder dat ik dat hoef op te zoeken.

Ja het aanbod kan absoluut beter, zeker als je naar films kijkt. De oude films staan erop, maar de klassiekers heb ik al zo vaak gezien en als ik de LOTR-serie wil zien moet ik ergens anders alsnog dat derde deel zien te ritselen (als jouw voorbeeld klopt). Dus die punten die jij als positief ervaart qua films, ervaar ik juist als negatief.

Maar het mooie van Netflix is juist dat als je er even klaar mee bent stop je simpelweg je abonnement. Ik downloadde nooit erg veel en ik wil best even wachten op een nieuw seizoen van bepaalde series (al is een jaar wel echt te lang) dus ik heb wat in te halen en dat kan heel makkelijk met Netflix. Als ik daar klaar mee ben stop ik mijn abonnement.
Daarbij heb ik ook kinderen en daar is het juist ideal voor. Kinderen kunnen 1 film wel 100 keer kijken, ik ken vrijwel alle animatiefilms uit mijn hoofd. Die hoef je dus nooit meer op DVD aan te schaffen.
Bovendien probeert Netflix dit ook echt op te lossen door zelf kwalitatief hoogwaardige series zelf te produceren, zoals House of Card, Fargo en Orange is the New Black.

Oftewel, ik ben het vrijwel geheel met Ypho eens
Je vergeet waarschijnlijk wel de briljante Netflix series. Daar heb je al een paar maanden kijkplezier van. Ik hen Netflix nu een paar maanden. Ik ben nog niet uitgekeken. Kwestie van smaak denk ik. Ik naast Netflix ook andere diensten geprobeerd. Die waren een stuk minder.
Uitstekend verwoord. Niets aan toe te voegen.
Wat een klaagzang zeg. Dat Netflix niets voor jou is en je "bijzondere" smaak maakt een ander die er wel blij mee is nog geen schaap. Zoals zovelen heb je een totaal verkeerde verwachting bij Netflix. Het is geen database waar je zowat alle films in kunt vinden. Het is geen bittorrent waar je altijd het nieuwste en het laatste kunt vinden. Het is een legaal aanbod gebaseerd op de prijs die je er voor betaald.

Ik ben dolgelukkig met Netflix, en tevreden met het aanbod. Ik ga niet op zoek naar specifieke titels in Netflix, in plaats daarvan kijk ik naar wat aangeboden wordt, en maak daaruit mijn selectie. Het maakt me niets uit of iets oud is of niet, als het goed is, kijk ik het. Zo heb ik onlangs "Walking with Dinosaurs" bekeken. Al een jaartje of 10 oud, toch van genoten. Er is ook goede nieuwere content, zoals Fargo en een aantal eigen series van Netflix.

Voor mij is het ruim voldoende en een verademing vergeleken met reguliere TV. Ik kijk wanneer ik wil, reclame-vrij, en technisch probleemloos op mijn PC, TV, tablet en smartphone. Ik ben niet een persoon die 5 uur per dag TV kijkt, zoals blijkbaar velen die na een paar weken alles hebben gekeken, maar wanneer ik kijk, geniet ik.

Mag dat van jou? Of ben ik dan een schaap die geen Dracula kijkt, en me politiek en commercieel laat beinvloeden?
Dat Netflix wel wat voor jou is en alles van jou smaak er wel tussen zit maakt het nog niet een goede dienst.

Mag dat van jou? Of moeten we verplicht zijn het goed te vinden zoals het is. Hoet beperkt het aanbod ook is?

Hij heeft net zoveel recht van spreken als jij.
Hij vind het aanbod zeer zeer beperkt (net als ik en vele anderen).
Jij vind het aanbod goed genoeg (net als vele anderen).

Mooi toch. Iedereen moet lekker doen waar hij zin in heeft en betalen voor de zaken waar ze wat voor willen betalen.
Heb je ooit iets gebouwd? Een huis of iets anders? Sterker, heb je ooit een PC in elkaar gezet en voorzien van alle goede software?
Was dit project in een keer helemaal klaar? Ik schat in van niet. Netflix is nu ongeveer een half jaar (niet gechecked) op de Nederlandse markt. Ze zijn nog aan het opbouwen en dat is een proces wat doorgaat zolang Netflix zal bestaan.

Ik ben van begin af aan abonnee. Ik mag zeggen dat ik een druk leven heb dus ik kijk hooguit een uur of 3 per week naar de televee. Dan is Netflix ideaal en keuze genoeg.
Tel ik mijn gezin erbij dan wordt er meer gekeken maar ik heb zelden last van een storing. Netwerk falen of iets dergelijks is al helemaal onbekend. Misschien omdat we hier een goede glasvezel en goed intern netwerk hebben liggen.

Ga je kijken naar wat je mist, dan zal je veel missen. Ga je kijken naar wat er is en accepteer je dat niet alles er op staat dan is het een super dienst. Overigens is dat een levensles: kijk niet naar wat je mist maar accepteer wat je hebt en maak daar het beste van. Geloof me, je wordt er een stuk gelukkiger door.
Anoniem: 463321
@Floor9 mei 2014 13:14
Heb je ooit iets gebouwd? Een huis of iets anders? Sterker, heb je ooit een PC in elkaar gezet en voorzien van alle goede software?
Was dit project in een keer helemaal klaar? Ik schat in van niet. Netflix is nu ongeveer een half jaar (niet gechecked) op de Nederlandse markt. Ze zijn nog aan het opbouwen en dat is een proces wat doorgaat zolang Netflix zal bestaan.
De pc of het huis dat ik bouw is voor mijzelf; niemand die er verder last van heeft en niemand die het geld kost. Ik bouw geen hotels voor betalende gasten.
Netflix doet dan metaforisch gezien wel. Aangezien zij in de US en elders al wat hotels hebben gebouwd zou hier ook een gedegen hotel gebouwd moeten zijn.
Tja.. en een hotel is ook in een keer af en een keten heeft in elke stad direct een vestiging.... (niet dus)
Om toch bij de hotels te blijven. Je hebt het de entre, etenszalen, zwembaden en diverse kamers klaar. Dan heb je de keuze, eindeloos kamers toevoegen totdat je elke aardbewoner zijn eigen kamer kan geven of maak je de keuze, dit is klaar en we gaan gestaag kamers toevoegen zonder dat de gasten daar last van hebben. Met een gezondverstand kies je dus om open te gaan op het moment dat het acceptabel is. Want wanneer is het aanbod dan wel groot genoeg? En daarbij, wie bepaald dat?

We zitten hier in een ander land met daarbij extra beperkingen, zo hebben we hier bijvoorbeeld ondertitels en te maken met andere licenties. Maar goed, dat is bekend.

[Reactie gewijzigd door Floor op 9 mei 2014 15:34]

het is dat ik je geen plus 1 mag geven(iets met rechten enzo 8)7 ) maar anders had je hem gekregen.

Jou post reflecteerd precies wat ik heb gemerkt en vind over netflix
niks meer op aan te merken :)
Maar alfred jodocus kwak is wel beschikbaar :)
"rantrantrant"

TL/DR versie: Netflix voldoet niet aan jouw utopische verwachtingen en je weigert de manier hoe je er gebruik van zou maken aan te passen aan het product en daarom vind je het product bagger.

Netflix is niet geschikt om specifiek te zoeken op films, het is veel meer een hele grote bak met films en series waar je rustig in kunt snuffelen om er iets in te vinden dat je leuk zou vinden om te kijken. Verder is het natuurlijk jammer voor jou als je een afwijkende smaak hebt maar het is heel begrijpelijk (en terecht) dat netflix zich richt op datgene wat de meeste mensen in hun doelgroep interessant zullen vinden. Die films die jij noemt... tja, ik wil ze niet slecht noemen hoor, maar naar mijn smaak is dat veelal ouwe meuk waar ik liever niet van heb dat ze daar al te veel tijd en geld aan verkwisten. Dat is uiteraard mijn smaak en daar valt over te twisten, maar ik wil maar aangeven dat jouw mening geen vaststaand feit is. Als jij mij dan een schaap vindt, nou, dan hoop ik dat je daar gelukkig van wordt.

Verder herken ik je punt van de kwaliteit van de website absoluut niet. Ik zie zeker een heleboel punten waar de website m.i. nog flink verbeterd kan worden, maar dode links of server errors zie ik zo goed als nooit. Ook werkt de app op android in ieder geval heel erg goed.
Nou, ik vind het vies tegenvallen.
Letterlijk het enige wat ik bijvoorbeeld aan oldskool cartoons uit mijn jeugd kan vinden zijn Kuifje en Spiderman:Venom Saga.
En van de meer recente, adolecente cartoons geen Simpsons, geen American Dad, geen Southpark enkel Familie Guy
Klassiekers als Ace Ventura, the Mask, James Bond en Braveheart, niet op netflix
En breek me aub de bek niet open over anime.
Nee het aanbod (zeker in Nederland) is nog net niet om te huilen maar wel van het niveau ff een kwartaal alles kijken wat je wilt zien en Netflix ditchen.

Tel daarbij op dat de kwaliteit bagger is (leuk voor een Nexus5, maar niet op een tv) en ik had mijn abonnement allang opgezegd als mijn vriendin niet nog House of Cards en Breaking Bad wilde zien.

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 9 mei 2014 10:00]

Moet het je natuurlijk ook aanstaan.
Dat is smaak, wat mis je?
Anoniem: 524877
@RobNL9 mei 2014 07:53
Waarschijnlijk missen veel mensen 'veel' nieuwe films en tv series. Ze zijn er wel maar dan mondjes maat.
Als je een jaartje stopt met films kijken is er op Netflix voldoende nieuw spul te vinden....
Als je een jaartje stopt met films kijken is er op Netflix voldoende nieuw spul te vinden....
8)7
Kijk 20 jaar niet meer en je kunt bij Nostalgienet terecht.
Zijn advies klinkt raar en is ook wel een beetje kort door de bocht, maar voor veel mensen komt het daar wel op neer. Het probleem is dat het gewoon compleet onrealistisch is om te verwachten dat Netflix films en series zo snel kan gaan tonen als dat je ze van usenet of torrents kunt binnen halen. Als je dat wil dan zit je in een compleet ander prijs segment.
Wil je voor het nog steeds lage tarief van netflix je content bekijken dan zit daar wat meer vertraging op. Als je nu gewend bent om alles meteen te downloaden zodra het op internet te krijgen is en je voornaamste vrijetijdsbesteding is het kijken van films en series, ja dan is het niet zo gek dat er voorlopig weinig uitkomt wat jij niet al gezien hebt.

Zelf kijk ik meestal 1 of 2 afleveringen van een serie per dag en zo af en toe een film. Op dit moment heb ik nog een stuk of 40 a 50 films en series (die dan veelal weer meerdere seizoenen groot zijn) in mijn lijst staan op netflix omdat er domweg sneller content bij komt dan ik op dat tempo ooit gekeken krijg.
Het kost echter wel een mentaliteitsverandering. Je kunt er niet meer vanuit gaan dat alles wat jij bedenkt altijd meteen beschikbaar is. Als je echter bij gaat houden wat er uit komt en daarvan dingen die je interessant vindt in je lijst zet zoals ik doe dan wens ik je veel succes om dat allemaal te kunnen zien.
Mensen die dat werkelijk voor mekaar krijgen spenderen zoveel tijd aan het kijken van films en series dat ik me ook afvraag of het redelijk is om voor 8 of 9 euro per maand blijkbaar je volledige leven te vullen...
Voor mensen die ook willen bijhouden wat er uit komt op (de nederlandse) netflix, kijk eens op flixfilms.nl
Waarom is dat onrealistisch?
Het kost echter wel een mentaliteitsverandering. Je kunt er niet meer vanuit gaan dat alles wat jij bedenkt altijd meteen beschikbaar is. Als je echter bij gaat houden wat er uit komt en daarvan dingen die je interessant vindt in je lijst zet zoals ik doe dan wens ik je veel succes om dat allemaal te kunnen zien.
Dat is iets dat ik niet graag lees. Dan gaan we een paar grote sprongen achteruit! Dan bepaalt een ander wat ik ga zien. Ik ben net blij dat ik daar vanaf ben. Dat is het grootste voordeel van het internet, consumeren wat je zelf wil, zonder beperkingen, zonder vertragingen en zonder censuur.

Moet ik nu mezelf verontschuldigen omdat de media industrie te laat was om in te zien dat het internet niet te stoppen is. Dat als ze hier zelf geen gebruik van gingen maken, het een ander voor hun ging doen. Nu ze met dit plannetje afkomen moet iedereen het maar slikken of barsten.

Ik heb niets tegen jou reactie en kan me er volledig in vinden. Op dat ene puntje na, dat een andere weer kan kiezen wat we te zien krijgen, en dan nog wel van land tot land. Kan elk land dan kiezen wat er op Netflix,Hulu,etc... komt en wat niet?
Het bedrijfsmodel van Netflix is inhoudelijk kansloos. Men zal alleen willen betalen als het makkelijker en beter is dan het downloaden via torrents of streamen via Popcorn of XBMC.

Spotify doet het daarom prima. Voor dat geld ga ik niet downloaden, ook al is dat even snel, maar iets meer werk.

Voor ouwe meuk en slechte kwaliteit beeld haal ik de 8mm wel van zolder.
Sorry hoor, maar je praat poep. Het gaat uitstekend met Netflix, ze behalen betere resultaten dan verwacht. Dat is op dit moment nog voornamelijk in de VS, maar dat komt doordat ze buiten de VS enorm aan het investeren zijn. Dat brengt enerzijds extra kosten mee en anderzijds moeten ze nog een klantenbestand opbouwen.

Jij vindt het blijkbaar niet de moeite waard en je bent ongetwijfeld niet de enige, maar persoonlijk zie ik dat een heel diverse groep mensen heel erg tevreden is met Netflix. En dat loopt dan van de Henk en Ingrids zeg maar tot zeer technisch onderlegde collega's (die echt wel de kennis hebben om het allemaal van internet te trekken maar die het gemak van Netflix ook wat waard is).
Daar moet je voor betalen O-)
Jep mooie reactie, langst de andere kant zijn er manieren om aan zoveel films te geraken dat je ze in je leven niet kan bekijken. Zonder een euro extra te betalen en zonder streaming. Het is nog niet wat het moet zijn in mijn ogen. Als Belg val je nu sowieso al naast de boot. Spotify doet het goed bij mij. Maar voor mijn films en series heb ik nog geen waardige gevonden. Ik heb schrik om mij ergens aan "vast" te hangen, ik hoor dat nergens nog geen deftig aanbod te krijgen is.

@ Hieronder, ik waag het er nog op ja. Neen, ik heb geen schrik om politie achter me aan te krijgen en ik hoop uit de grond van mijn hart dat niemand het daarvoor laat, dan hebben ze al gewonnen. Er zijn truken zat om door de mazen van het net glippen.

[Reactie gewijzigd door BlaDeKke op 9 mei 2014 13:45]

Anoniem: 120693
@BlaDeKke9 mei 2014 11:50
Ik heb schrik om mij ergens aan "vast" te hangen, ik hoor dat nergens nog geen deftig aanbod te krijgen is.
En geen schrik om de politie achter je aan te krijgen? Wat jij doet is namelijk illegaal.
In België niet, downloaden en streamen is legaal, alleen het uploaden en delen niet.
Heeft de Europese Unie dat dan niet ook voor jullie overruled met een downloadverbod?
Voorlopig speelt dat nog geen rol. Dat gebeurt pas als er individuele vervolging wordt toegepast. Eerder gaf Stichting Brein al aan dit niet te zullen doen.
En als er vannacht bij je ingebroken wordt dan hoop je zeker ook dat ze de daders niet pakken? Of meet je, zoals velen, met 2 maten?
Euhm, ik ga er al vanuit dat ze de daders niet kunnen pakken. Hardrijders, dat is hun specialiteit...

Met 2 maten meten, dat is dan weer de specialiteit van de politiek en sorry, maar daar doe ik niet aan mee ;)

[Reactie gewijzigd door BlaDeKke op 10 mei 2014 17:02]

Jawel hoor je doet wel aan politiek: struisvogelpolitiek :)
Lekker weglopen voor je eigen verantwoordelijkheden.
Zeker de schuld van de boze buitenwereld?

[Reactie gewijzigd door Banandy op 23 mei 2014 15:08]

Ik denk dat je dan niet bij Netflix moet klagen, maar bij de makers van de content. Die willen het eerst volledig uitmelken voor ze hun content op netflix zetten, en sommige uitgevers zijn er "principieel" tegen, of hebben exclusieve deals met andere distributie bedrijven. Ik denk dat Netflix wel wil, maar de makers van content niet.
Dan moet je even een britse of amerikaanse DNS gebruiken.

Daar werkt je account namelijk ook gewoon.

Als ik bijvoorbeeld 24 wil kijken wat niet in Nederland beschikbaar is dan proxy ik even naar Engeland en dan kan ik wel 24 kijken.
Zelf wilde ik de kabel al de deur uit doen. Genoeg mooie series op Netflix.
Heb de eerste tijd toen ik Netflix had tijden lang elke dag 2 afleveringen Dr-who gekeken bijvoorbeeld, en verder hebben de uitzending gemist sites alles wat je verder nog zou kunen willen zien. M'n vrouw wil echter de kabel nog steeds houden i.v.m soap series. Kwestie van smaak inderdaad dus.
Ik als Nederlander mis op Netflix de kwalitatief hoogstaande en grappige vlaamse TV series. Miniseries zoals "Van Vlees en Bloed" maar ook de echte series als "FC De Kampioenen".

Eigenlijk was ik van plan mijn NL abbo opzeggen als dit niet komt tegen de tijd van de BE-launch, maar ik hoor hier nu dat het aanpassen van DNS afdoende is om de US versie te kijken .. dat biedt mogelijkheden. :9

Ik heb nog geen verteerbare NL-talige serie gevonden op Netflix. Wel hebben ze grieks drama *huiver*, maar geen vermaak zoals "Toen was geluk heel gewoon" of "Vrienden voor het leven".
Verder ontbreken engelse series zoals "Bottom" en "The IT Crowd", maar ook de grote amerikaanse SG1 en SGU.

Wat ik wel super vind aan Netflix is "Atlantis" (ken ik nog te goed), "Breaking Bad" (net uitgekeken) en "House of Cards". Gezien de synopsis van de laatste had ik niet verwacht dat ik die leuk ging vinden, verfrissend leuk gemaakt moet ik zeggen.

[Reactie gewijzigd door Barryke op 9 mei 2014 08:51]

DNS aanpassen is wel de moeite waard om uit te proberen, dan kun je in ieder geval The IT Crowd kijken, samen met vele andere series die we in Nederland (nog?) niet hebben.
gebruik unblock-us en je kan netflix uit alle landen waar ze actief zijn bekijken. Canada heeft bijv veel recente film, hup je stelt unblock us op canada in en klaar.

www.moreflicks.com is een leuke site om te kijken in welk land welke film beschikbaar is.

Je kan netflix via unblockus ook gewoon in de USA in dollars via je paypal account betalen. Scheelt weer 2 euro per maand en met dat account kun je gewoon in alle netflix landen ook Nederland kijken.
Netflix scant dus helemaal niet op land als je je aanmeld.

Hulu doet dat wel en bij hulu kun je met een niet Amerikaans paypal account of credit card ook niet betalen.
Anoniem: 158582
@bbob9 mei 2014 11:23
Ik heb een Amerikaans paypal account waar mijn Nederlandse Visa kaart aanhangt. Niet helemaal een legale manier, maar Visa heeft nog nooit gezeurd en ik gebruik een dergelijke constructie al jarenlang. En Hulu zeurt ook niet want die krijgen netjes geld elke maand.
k heb een Amerikaans paypal account waar mijn Nederlandse Visa kaart aanhangt. Niet helemaal een legale manier
het gekke is dat dit alleen op hun website bij het aanmaken wordt vermeld dat het niet mogelijk is het land in het adres te veranderen, en dat hun klantendienst het je vertelt dat het niet mag, in de voorwaarden ben ik het namelijk niet tegen gekomen, alleen maar dat de voorwaarden van toepassing zijn die behoren bij het land waar je in woont, niks over de "nationaliteit" van je rekening
Helaas kost unblock.us zelf wel ook weer 5 dollar per maand...
Zijn wel Canadese dollars, die koers ligt iets gunstiger (scheelt een stuk minder dan vroeger, dat wel). Ik ben in totaal grofweg 9 euro per maand kwijt voor een Amerikaans Netflix account + Unblock-Us.
Alleen jammer van de NL ondertitels die dan wegvallen..
Anders was et ideaal geweest.
Geef mij maar gewoon de content van de VS hier in NL!
Heb inderdaad unblock-us ;)
Anoniem: 467673
@Barryke9 mei 2014 09:59
Kijk eens naar het Deense en Zweedse aanbod op de Nederlandse Netflix: The Bridge, The Killing etc. Echt een verademing op al het Amerikaanse
Over deens gesproken .. ik heb in het Netflix menu (Android) altijd een gekke optie staan die gewoon niet werkt. Ik heb "Swedish .." en "Danisch .." gezien en nu ik even check staat er weer "British Films". Maar die optie werkt nooit, ik krijg altijd een foutmelding. Heeft iemand dat ook, wat is dat?
Ja , heb ik ook
In US versie is "The IT Crowd" gewoon beschikbaar hoor ;)
"Hello IT, Have you tried turning it off and on again?" :Y)
De US versie!? Die is toch niet verder gekomen dan een pilot.
De US versie van Netflix misschien? ;-)
Ik als Europeaan met niet-Nederlandse vriendin mis Engelstalige ondertitels bij Nederlandse films, waardoor ik vaak films die beschikbaar zijn op Netflix toch ga streamen en met een druk op de knop Engelse ondertitels te hebben.

Gaan ze met deze extra euro dan eindelijk een licentie op Engelse ondertitels kunnen nemen (of hoe dat ook werkt)?

[Reactie gewijzigd door Redsandro op 9 mei 2014 14:15]

Anoniem: 500749
@Barryke10 mei 2014 09:37
aha.

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 500749 op 10 mei 2014 12:21]

Hola unblocker is een leuke addon voor firefox waar je je land kan kiezen :)
Dexter is ook wel een aanrader ;)
Geloof het niet, sommigen van ons hebben daadwerkelijk een leven.
Onzin, dan had je al eerder gestopt te kijken.
Meeste mensen zullen met het begin starten... en niet met het einde.

Althans dat is de normaalste manier van een serie kijken met meerdere seizoenen.
Ja, duizenden slechte B-films en 3 goede films... Nee, ik heb mijn abonnement allang opgezegd, als je alle goede series gezien hebt dan is het het niet meer waard.
Heb True Detective, Game of Thrones en The Walking Dead niet kunnen vinden, hoezo 'zat' content?

Breaking Bad was ook een laat komertje, die kwam er pas op toen de serie afgelopen was..

[Reactie gewijzigd door seanpaul op 9 mei 2014 12:20]

Als bestaande klant gaat het nog niet omhoog. Dus je zal eerst de content krijgen en dan kun je over twee jaar beslissen. Niks aan de hand dus.

Voor nieuwe klanten ligt het anders, maar die kiezen aan de hand van het huidige aanbod of ze wel of geen €9,- willen gaan betalen.

Vindt het persoonlijk zeer netjes, helaas zit ik met Telenet nu al aan m'n maandelijkse verbruik dus is het voor mij geen optie op dit moment.
Anoniem: 158582
@vlijmen9 mei 2014 12:40
Zijn ze nu nog niet van die limieten af in Belgie? Wat ongelofelijk achterhaald is dat zeg...
Probeer eens naar de Amerikaanse te schakelen :) daar hebben ze echt veel.
Met ondertitels dan ook ?
Want niet iedereen heeft begrijpelijk engels in zijn pakket.
Engelse subs. Dus wat basis Engels is wel vereist.
Anoniem: 84457
@FreshMaker9 mei 2014 09:12
Wat ik eens gelezen heb, is dat je dan netflix op 'kind-instelling' zetten ofzo...
Met die instelling zou je dan ondertitels moeten krijgen.
Een goede reden om het te leren :+
Maar ik denk dat als Netflix USA Nederlandstalige fims heeft, ze ze vast wel ondertitelen.
In het engels, dat dan wel. Daar heb je dan vast niet zoveel aan.
Als ze Nederlandstalige films hebben heb je ook geen ondertiteling nodig vanwege gebrekkige kennis van het Engels. :)
Als ze Nederlandstalige films hebben heb je ook geen ondertiteling nodig vanwege gebrekkige kennis van het Engels. :)
succes met vinden op de US-Netflix dan maar
Het was in reactie op JAVE, die deze denkfout maakte.
Vroeger noemden wij dat ironie.
Een goede reden om het te leren :+
Maar ik denk dat als Netflix USA Nederlandstalige fims heeft, ze ze vast wel ondertitelen.
In het engels, dat dan wel. Daar heb je dan vast niet zoveel aan.
Ga jij dat verkondigen aan de ouderen onder ons, die juist hier blij mee zijn, omdat ze niet meer moeilijk moeten downloaden ...

Natuurlijk .....
Welke 'ouderen' vallen er bij jou in de categorie die nu niet meer moeilijk hoeven downloaden.

Degene die ik ken welke downloaden omslachtig vinden (30/40) die genieten prima Engelse vaardigheden.

Degene waar downloaden niet eens de gedachte passeren (50+) die zijn blij met Netflix.

Het gemak ervan veegt 'praktisch' alle nadelen van tafel, nu heb ik daarnaast 3 tientjes betaald voor een jaar, dus mij hoor je niet klagen. Maar ook voor 8/9 euro is het de dienst waard.

Mijn moeder kijkt thuis via haar ipad of atv, ik via telefoon/ipad of chromecast;)

Nog een serie die zonder meer de moeite waard is;
- Lilyhammer
Mijn vader, familie leden, allemaal 50+

Hebben Netflix genomen voor de series, maar kwamen pas achteraf erachter dat niet alles compleet is.
Soms mist er gewoon S2 of S4 in een reeks.

Dat zijn geen tweakers, die weten niets van VPN of zelfs hun router is 'verboden' gebied.
ItsnotRudy geeft dan vrolijk aan "even naar de US versie te kijken"

Maar de US versie is niet standaard onderdeel van een NL abonnement, dus niet even een schakelaartje omzetten op de ontvanger, en dus "moeilijk" of niet de bedoeling.

Dat 'wij' het kunnen, en begrijpen is nog geen vanzelfsprekendheid voor anderen.
Ik gebruik zelf enkel het NL aanbod, heb wel de browser extensie mediahint op de laptop staan, maar via de browser/laptop vind ik de minst geslaagde manier om Netflix te kijken.

Het is overigens wel 'kinderlijk' eenvoudig, dus mocht iemand inderdaad twee linker handen hebben en op pc/laptop kijken geen probleem vinden;

http://computertotaal.nl/...flix-naar-nederland-61849

Zooi in de router wijzigen en DNS services, dat gaat mij ook te ver, gedoe en daarnaast schiet de oplossing ook zijn doel voorbij als je vervolgens meer betaald voor de DNS dan de service/dienst zelf.

Mijn ouders hebben 'gratis' Netflix, dus die moeten gewoon niet zeiken, Period! ;)
Ik denk dat de ouderen onder ons het niet zo erg vinden dat Netflix niet het laatste en nieuwste aan films en series heeft.

Daarnaast zitten we hier op Tweakers. Als je downloaden moeilijk vindt, en engels niet begrijpt, dan vraag ik me af waarom je niet gewoon naar de videotheek gaat voor je films...
Bij gewoon "service" heb je gelijk. Je betaald nadat je de service hebt ontvangen in tegenstelling tot vooraf betalen bij aanschaf van een (fysiek) product. Maar hier ligt het dus wel anders.
Ze bieden een 30 dagen proef periode :)
Je kan Netflix gewoon stopzetten op ieder gewenst moment als de content voor jouw niet toereikend is...
Er is content. Probeer netflix eens te openen. Dat helpt.
Je klaagt maar zo te zien heb je geen idee hoeveel content er wel niet beschikbaar is op Netflix. En dan heb ik het nog over NL. Als je de extensie Hola! installeert op je browser kun je met hetzelfde account op de amerikaanse, britse, canadeese en mexicaanse netflix via een proxy. Elke regio heeft films in het engels en de content is verschillend er is altijd wel een regio die jou favoriete films heeft. En anders heb je altijd nog een DNS server waarmee je op de Amerikaanse Netflix kan rechtstreeks vanaf je iPad, Smart TV of telefoon...

Maar los van Proxies, heeft de NL Netflix enorm veel content erbij gekregen ten opzichte van toen het net was begonnen. Ik zou zeggen ongeveer 6x zoveel content als ze eerst hadden. Nieuwe series films zijn allemaal beschikbaar. En wekelijk komen er nieuwe titels uit! Dus zeg alsjeblieft niet dat er eerst content moet komen als je er zelf niks van af weet. Ik zit persoonlijk ook te wachten tot Hulu naar europa komt want die maakt het wel echt compleet. Maar dat ben ik.
ik zou zeggen connecten met US vpn server en genieten van ontelbare films en series !
Erg netjes dat ze bestaande leden nog 2 jaar (!) dezelfde prijs geven. Tevens een slim marketing trucje: je denk wel even twee keer na om nu je "goedkope" abonnement (tijdelijk) op te zeggen. :)
Ja en ik als eventuele nieuwe klant vind nu dat ik genaaid wordt want ik, die dan de hogere prijs moet betalen, betaal dus ook voor de oude klanten.
Mooie marketing voor bestaande klanten maar niet voor mij. Ik moet voor dezelfde content meer betalen als iemand anders en krijg daarvoor niets extras.

Als ik als betalende klant zie dat nieuwe klanten met kortingen binnengehaald worden dan heb ik hetzelfde gevoel (dus wat dat betreft kunnen ze het nooit goed doen) ..
De oude klanten hebben anders door al eerder te betalen er wel voor gezorgd dat er de content beschikbaar is die er nu beschikbaar is. Bovendien kun je als nieuwe klant je eerste maand gratis krijgen waar door je effectief over de eerste 10 maanden 8,10 kwijt bent per maand.

En inderdaad ze kunnen het wat dat betreft nooit goed doen maar ik vind het wel prijzenswaardig dat bestaande klanten gewaardeerd worden. Veel bedrijven denken überhaupt nooit aan hun bestaande klanten.
eens met het feit dat ze bestaande klanten waarderen, maar gezien de winst die Netflix maakt (en dat mag als commercieel bedrijf) is het niet direct noodzakelijkerwijs nodig om bijv. in een kikkerlandje zoals in nederland waar je op dat moment nog de markt voor je moet zien te winnen zo'n prijsverhoging te doen.

Tuurlijk hebben ze aanloop kosten maar dat is onderdeel van het totale bedrijfsproces. En ik krijg al maanden mail met 1 maand gratis, dat is voor mij persoonlijk dus niet goed genoeg.

Ik ben helaas te kritisch die zijn content binnen haalt via usenet. Ik zie de toegevoegde waarde, maar heb het nog niet helemaal nodig ;-)
Oude klanten hebben helemaal geen content beschikbaar gemaakt, netfix heeft dat gedaan.
Erover praten alsof het een gunst is, maakt een bedrijf als netflix alleen arroganter.
Wat een zure reactie.

Zonder klanten geen content en vice versa.
Hoe vaak is het wel niet zo dat juist bestaande klanten minder voordeel krijgen tov nieuwe? Dit is inderdaad gewoon een mooi geval van waardering voor de klant.
Eens. Ze kunnen ook alle, oude en nieuwe abonnementen met 50 cent verhogen. De nieuwe voelen zich niet genaaid, voor de oude (zoals ik) zal het meestal geen breekpunt zijn.
Azijnzeikers zijn nooit te bevredigen...
azijnzijkers kun je best bevredigen alleen diegene die je de bevrediging geeft hoeft niet noodzakelijkerwijs ervan te genieten.
Als ik als betalende klant zie dat nieuwe klanten met kortingen binnengehaald worden dan heb ik hetzelfde gevoel (dus wat dat betreft kunnen ze het nooit goed doen) ..
Kan wel: géén aanbiedingen hebben, "nooit" (Apple, Bose, Cambridge Audio, etc.).
Ik heb mijn Apple MacBook anders toch tijdens de apple aanbiedingsweek gekocht. Kreeg ik hem mee voor 900 ipv 1150. ;)
Maar niet bij Apple zelf...
Jawel, via http://store.apple.com/nl

Gewoon goed in de gaten houden, een paar keer per jaar is er korting.
Okee, netjes;)

Ze zijn doorgaans, zelf, in elk geval in de apple winkels niet zo van de korting. Maar middels BTW acties en dergelijke is er links/rechts nog wel eens een korting mee te pakken;)
Je totale voordeel is 24 euro voor 2 jaar, moet je wel 192 voor uitgeven. Voor mij is die ene euro een no brainer.
Als iedereen zo rationeel zou denken dan zou het inderdaad niet werken. Maar dan hoefde ze ook geen prijs van €8,99 te vragen ipv €9,00. ;)
Nwah, ze verliezen er teveel voor die ene euro. Dat is puur strategisch.
Een hoop klachten over netflix zeg. Iedereen klaagt over de content maar die is niet zo slecht.
On demand een hele rits films en series...zoals House of Cards en nu Fargo en from Dusk till dawn. Allemaal nieuwe series.

De content zal de komende jaren alleen maar uitbreiden. Ze hebben in Nederland nou eenmaal te maken met door omroepen en andere bedrijven gekochte licenties op series en films. Dat is over een jaar ofzo wel ingehaald.

Als je nou eens bedenkt dat je niet meer mag downloaden dan weet je over een jaar niet beter dat dit de content is waar je toegang tot hebt. Wees eerlijk...meer en meer series worden in NL 1 of 2 dagen later al uitgezonden (Game of Thrones, Walking dead, Californication etc,) Downloaden is straks gewoon werk geworden terwijl het legaal wordt aangeboden zonder gedoe op elk device in mijn huis...

Het downloaden lijkt een verworven recht maar is het niet. In de toekomst, HBO, Netflix en Fox van TV heb je de meeste series wel te pakken en is downloaden niet meer nodig.

Een tevreden klant :)
Wij kijken vaak crime series (CIS, NCIS, Bones, Criminal Minds,...), die heb ik nog niet kunnen vinden op Netflix. Ook series van Discovery zijn beperkt te vinden (bv geen Pawn stars, Storage wars, Auction kings,...)

Verder is het vreemd dat bijv Die Hard with a Vengance (=derde Die Hard film) wel aanwezig is, maar de andere niet. Zeker de eerste 2 delen zou je verwachten.

Daarnaast zou ik wel series uit mijn jeugd willen terug zien. A-team, McGuyver, Knight Rider, Star Trek. Of films uit obscure genres zoals Manga of Martial arts films, of de oude Terrence Hill films. Dit zou qua rechten niet zo moeilijk moeten zijn lijkt me, allemaal ouwe meuk :)

Dus een echt alternatief voor de TV is het voor mij niet, dus ik neem af en toe een maandje een abo en kijk dan wat films. Daarna weer even niet. Het zou leuk zijn als ik mijn TV gewoon helemaal zou kunnen opzeggen, men zendt toch alleen maar meuk uit. Of het zijn eindeloze re-runs van series met 1 keer per week een nieuwe aflevering (maar dan slechts 6 weken op rij) di je dan vergeet te kijken.
Ik zou die series ook wel willen zien, lijkt me echt leuk om die allemaal nog een keer te zien en om te zien welke afleveringen ik nog nooit heb gezien :)

Bij Lord of the Rings staat overigens alleen de eerste film er niet op, beetje apart imo
Er zijn nog wel meer aanbieders van series hoor. Probleem blijft dat het aanbod versplinterd is.
Ben het wel met je eens, pas een maandje lid (ook nog eens gratis) maar zie nu al verschuiving van downloaden naar gewoon lekker netflix aanzetten.

En vooral de eigen series die ik tot nu toe ben gaan kijken bevallen me uitstekend. House of Cards kende ik helemaal niet. Maar echt een top serie, na 2 afleveringen al verslaafd. Dusk till dawn koste me 3 afleveringen om er in te komen. Ga binnenkort ook aan Fargo beginnen.

Aan de andere kant oude meuk als Chuck. Lekker zinloos entertainment.
Ben bijna door me maand proefabbo, maar denk niet dat ik hem ga verlengen.
Het aanbod is nog te karig (heck waar zijn de star trek series?) en ja ik kan moeilijk doen met prxy's/dnssen, maar daar betaal je uiteindelijk weer voor, boven op je netflex account.

Als de content in NL meer was geweest dan was ik wel hun gebleven.
Zelfs de locale videotheek hier heeft meer aanbod dan netflex.
Anoniem: 120693
@Brantje9 mei 2014 12:06
Zelfs de locale videotheek hier heeft meer aanbod dan netflex.
Dan het je lokaal een HELE grote videotheek. Denk echter dat je je vergist.
Star Strek -> DNS op Amerika instellen en je hebt ze allemaal :)
Gewoon Amerikaanse Netlfix gebruiken dan heb je meer keus!
Ik vind netflix een ideaal dienst. Ik hoef niemand meer uit te leggen waar ik download of hoe je een bestand uitpakt. Hoe je kan zien welke torrents goed zijn en welke niet. Waar aan zie je dan dat de kwaliteit niet goed is. Verwijs ze gewoon naar netflix klaar... En nu gaat er vast iemand reageren dat de films niet super nieuw zijn, maar ik ben het zat om een digibeet uit te leggen wat ze moeten doen. Of een of pc te herstellen van een virus of mallware uit een foute torrent.
Hier zo'n beetje de zelfde ervaring. Waarbij het mij opvalt dat de oude knarren het vaak geweldig vinden om oude series terug te zien.
Ja idd, en dat zijn meestal de mensen de je bellen op vrijdag avond :)
Een mooi alternatief is ook xbmctorrent loopt ook goed op een rasberrypi
Je moet uiteraard wel goed filteren. Maar als je eenmaal "ervaring" hebt met torrents downloaden,dan is het appeltje eitje. Wel zoals in mijn eerdere reactie(s) aangegeven: Je zult het moeten doen met content die >3 maanden oud is. Als dat geen probleem is, dan ben je zeker gebaar bij een dienst als Netflix!
Ik vind het een fantastische dienst en zeker met kinderen is er erg veel aanbod. ik vind 7,99 een schijntje en met een euro verhoging vind ik het nog steeds een schijntje.
Mee eens, de kinderen kunnen voor 100 en 1 kinder films/series kiezen. In dat geval is het dus zeker makkelijker om Netflix te gebruiken, zij hoeven immers niet altijd de nieuwste content te kijken.
haha sterker nog, als ze vaak iets willen dan is het herhaling... binnen een week tijd zijn ze in staat een film 15x te bekijken als ze de kans krijgen haha
Absoluut. Veel makkelijker dan zelf telkens weer een nieuw filmpje op YouTube zoeken. De oudste van bijna 4 kan zelf door Netflix navigeren en een film uitkiezen en deze op de Chromecast afspelen. :P

Daarnaast is het bij Netflix voor kinderen moeilijker om het pad kwijt te raken naar niet-kinderfilmpjes. Wij zijn daarom heel blij met Netflix en de Chromecast.
Mijn kinderen kunnen ook gewoon XBMC bedienen, op de mediaplayer, HTPC maar ook op de windowsPC's weten ze "start, X en enter"

de addons die streaming verzorgen zijn allemaal met plaatjes, dus angry birds, jip en janneke maar ook Bumba is snel gevonden
op dit moment is onze zoon 2.. die heeft genoeg aan youtube en de telekids app. Geen netflix dus voor nodig. ;-)
Toch vreemd dat als excuus wordt aangevoerd dat men nu meer series/films kan kopen, er komen toch ook steeds meer klanten.....derhalve toch meer omzet, dus meer winst, dus meer geld over voor series!
.
Is dit niet de 2e verhoging van een euro in 1 jaar tijd?, gaat wel snel terwijl er weinig aan is, weinig nieuwe dingen, en net iets te weinig oude! Netflix only series zijn idd wel ok! ( House of cards, From dusk till dawn)
Anoniem: 382732
@bArAbAtsbB9 mei 2014 10:24
Meer klanten betekent ook meer kosten richting de contentleveranciers.
Waarom zou je feiten gebruiken als je ze ook gewoon kunt verzinnen, toch?

Netflix maakt verlies in Nederland, en verwacht dat het 2 jaar nodig heeft om winstgevend te worden.

Verder is dit de eerste prijsverhoging, en niet de 2e, met als doel meer content aan te bieden, wat de meest gehoorde klacht is.
Anoniem: 19339
@bArAbAtsbB9 mei 2014 15:29
...er komen toch ook steeds meer klanten.....derhalve toch meer omzet, dus meer winst, dus meer geld over voor series!
...waarbij je er voor het gemak even vanuit gaat dat de prijzen voor series constant blijven terwijl Netflix groeit.

Ik denk echter dat contentproviders ook meer gaan vragen aan Netflix, naarmate Netflix meer klante krijgt. Ze zijn ook niet gek.
niemand weet hoe die contracten met contentaanbieders in elkaar zitten...en het gaat bijvoorbeeld niet op voor Netflix only series....die kosten blijven gelijk ongeacht het aantal kijkers...

er is simpelweg niet genoeg info openbaar om dit simpelweg 1op1 als waar aan te nemen....als ik Netflix was zou ik series inkopen zoals ook Tv zenders dat doen...je schaft het aan voor een bepaald bedrag....en hoeveel kijkers je hebt maakt dan dus niet uit!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee