Netflix introduceert abonnement voor sd-kwaliteit van 7,99 euro per maand

Netflix heeft zijn nieuwe prijsmodel officieel aangekondigd. Naast de prijsverhoging die het eerder op vrijdag aan klanten communiceerde, introduceert de videodienst een nieuw abonnement van 7,99 euro per maand, die beeldkwaliteit in sd-resolutie biedt.

Klanten van het abonnement voor sd-kwaliteit kunnen slechts een enkele stream per keer bekijken. Het nieuwe pakket krijgt met 7,99 euro per maand de voormalige prijs van het reguliere abonnement die het kijken van streams op twee schermen tegelijkertijd en in hd-kwaliteit biedt. Dat pakket is vanaf vrijdag een euro per maand duurder geworden voor nieuwe klanten. Bestaande klanten behouden twee jaar lang de oude prijs van 7,99 euro, zo bleek eerder al uit een mailing van Netflix.

Daarnaast is er een abonnement dat streams kijken op vier apparaten tegelijk mogelijk maakt. Die behoudt zijn prijs van 11,99 euro per maand. De dienst zegt de prijsverhoging door te voeren om de 'streamingervaring' te kunnen blijven aanbieden en 'om meer films en tv-series te kunnen toevoegen'.

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

09-05-2014 • 17:00

196 Linkedin

Reacties (196)

196
187
130
10
0
13
Wijzig sortering
Misschien wel een handige aanvulling, alle abonnementen op een rij :)

€7,99 - 1 stream - sd-kwaliteit
€8,99 - 2 streams - hd-kwaliteit
€11,99 - 4 streams - hd-kwaliteit
Ik vind het al heel wat dat ze 4K streams gewoon bij je normale abonnement doen. Het is mooi dat ze de kans niet hadden gepakt om even snel een 'extra service' er van te maken om zo 4k streams to kunne kijken voor een extra 5 euro per maand of iets. :)
€5 per maand extra voor 4K is wel erg veel als je nagaat dat dat 24% van het duurste abonnement is. Ik zou eerder 1 à 2 euro extra per maand denken. Toch is het niet gek dat ze 4K 'erbij' doen, want weinig mensen hebben al een apparaat dat het effectief kan afspelen.

Zodra er meer mensen met 4K apparaten zijn wordt daar denk ik wel iets op verzonnen.

[Reactie gewijzigd door MaxForce800 op 9 mei 2014 21:50]

2 streams betekent dat je account met een ander huis kan delen?
Dat is correct. 2 streams op twee verschillende plekken en apparaten is dus mogelijk. ;)
Pff, iedereen hier zit maar te klagen over van alles en nog wat. We willen allemaal meer content, maar dat heeft gewoon tijd nodig. En dat weten we allemaal. Kijk naar spotify, in het begin was het aanbod nog mager. Nu heb ik zelden mis. Er worden zelfs hele albums dagen eerder op spotify released voordat ze in de winkel liggen.

Netflix doet zelf ook goed z'n best door zelf series te gaan ontwikkelen. House of cards heeft 60 miljoen gekost om te maken, maar wordt over het algemeen gezien als een van de beste series ooit. Het inkopen van een top serie kost als snel over de 200 miljoen.met het zelf produceren behouden ze de rechten, en kunnen ze dus direct uitzenden. En dan ook nog eens het hele seizoen in 1 keer!

De bitrate valt inderdaad niet te vergelijken met bijvoorbeeld blu-ray, maar de meeste verbindingen zijn gewoon nog niet stabiel genoeg om die bitrates door te geven. Daarnaast stijgen de kosten hierdoor enorm. Maar wat ze leveren ziet er goed uit, als je bekijkt hoeveel bandbreedte ze daadwerkelijk gebruiken.

Het hele rechtensysteem is momenteel maar lastig doordat er regio gebonden is en er al veel afspraken lopen. Maar ze doen wel erg goed z'n best om ons tegemoet te komen, zo goed als ze kunnen.

Het is nog niet ideaal, maar het gaat de goede kant uit.

Ik gebruik m'n Netflix nog niet veel, maar blijf m'n abonnement sowieso behouden, al was het maar uit support, wetend hoe het er over een paar jaar uit kan zien.

Just my two cents
*niet iedereen natuurlijk maar genoeg ;)
Ik zag liever een abonnement om de laatste episode van serie X te kunnen bekijken. Nu moet je nog steeds wachten tot het seizoen is afgelopen voordat je serie op Netflix komt. Ik zie die serie liever enkele uren na de release in land van herkomst. Voorlopig blijf ik dus nog wel bij mijn oude bron TPB, die levert wat dit betreft toch wel betere kwaliteit.

Oja, en degelijke native Linux support. Of is dat er ondertussen al? De laatste keer dat ik keek moest ik met WINE aan de slag.

[Reactie gewijzigd door Amanoo op 9 mei 2014 17:10]

http://www.makeuseof.com/...ight-watch-netflix-linux/
^-- werkt prima

maar netflix komt deze zomer als goed is met alternatief voor silverlight
Maar wel net de non-nativity/WINE methode waar ik het over had.
Dat zal niet gaan vanwege de vele rechtenkwesties. Niet alleen worden bepaalde series buitengesloten van Netflix (zoals HBO-series), maar er zijn ook afspraken om de meeste content zwaar vertraagd op andere continenten beschikbaar te maken. Beide zaken werken piraterij in de hand.

Ik ga niet verschillende abonnementen bij verschillende partijen afnemen om alsnog slechts een fractie te kunnen bekijken van wat beschikbaar is op torrents.
Dat is natuurlijk totaal onrealistisch om te verwachten dag er zoiets komt en als dat er al komt vinden de mensen die nu downloaden het te duur (want dat kan nooit voor 10 euro) of verzinnen ze wel een ander excuus.

Als je eenmaal gratis downloaden gewend bent is overstappen een hele hoge drempel. (Me incluis)
Waarom is dat onrealistisch? Op RTLXL zijn van sommige series de aflevering zelfs al eerder te zien dan op TV
Maar daar is de streamende partij dezelfde als de partij met de televisierechten en dat maakt een wereld van verschil.
Het is wellicht niet totaal onrealistisch, maar wel iets wat netflix niet heel erg in de hand heeft. Ik denk dat zij best wel zouden willen maar dat het de contenteigenaren zijn die dit niet willen. Nu denken ze nog meer geld te kunnen vangen door exclusieve licenties aan tv zenders te verkopen.
Tegen betaling per aflevering idd. Vraag is hoeveel er dan gebruik van wordt gemaakt. In deze topic gaat het veel over helemaal 1€/maand extra voor onbeperkt de NetFlix bibliotheek streamen, als je vooruit wilt kijken betaal je in de regel 1.99€/episode
Ik stap toch graag weer over naar illegaal vanwege het aanbod en de beeldkwaliteit.
Het gebruiksgemak van Netflix is wel heerlijk, maar kan mij het beperkte aanbod en op zijn best magere beeldkwaliteit niet doen vergeten.
50 Euro p.m. voor alle mainstream in fatsoenlijke kwaliteit is voor mij instabuy no-brainer.
Kan mijn TV-abo ook weer mooi de deur uit.
Anoniem: 382732
@eL_Jay9 mei 2014 17:25
Ah daar hebben we weer de eerste goedprater van contentdiefstal. Ben toch benieuwd wat voor smoezen er verzonnen worden zodra er een betaalbare streamingdienst komt die het nieuwste van het nieuwste heeft en ook alles in HD kwaliteit.
Ik denk dat er dan juist een hoop downloaders weg vallen.

Als ik naar mezelf kijk: Sinds ik Spotify Premium heb, download ik helemaal geen muziek meer. Zelfs met de gratis versie kan ik aardig uit de voeten. Het heeft voor alle gebruiksmodes een oplossing (onderweg op de telefoon cachen voor offline kijken bijv.) en bijna alles wat ik luister zit er in, voor een goede prijs. Waarom zou je nog downloaden? Geen gedoe meer met zoeken van de juiste files, het opschonen van alle ID3 tags (bijna alles heeft wel onzin als [From mp3slutz.bla] er in). Gewoon titel invullen en spelen. Heerlijk, en zeker het geld waard.

Maar zo ver is het nog niet voor video. Netflix heeft een erbarmelijk en oud aanbod, in bepaalde regio's zijn dingen eerder beschikbaar, kwaliteit is slecht en offline kijken kan niet. Als er iets voor video komt dat zo compleet is en goed werkt als Spotify voor een euro of 40/maand zou ik het wel voor over hebben voor het extra gemak alleen al.

Ik snap niet dat het met muziek wel kan en met beeld alles zo gefragmenteerd moet worden qua online aanbieders. Bijvoorbeeld bij de videotheek kan ik wel een abonnement nemen voor 20 euro in de maand onbeperkt huren en die hebben nog veel nieuwere films (en bijna alle films/series) dan Netflix. Alleen dan zit je weer steeds met dat gedoe met ophalen en terugbrengen, en je kan niet op de tablet kijken dus dat is ook niet echt een optie. Het wordt gewoon tijd dat een partij deze hele markt ondersteboven gaat schoppen.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 9 mei 2014 18:10]

Omdat het MP3 kwaliteit is, ik wil muziek horen zoals het bedoelt is dus in WAV of FLAC. Als ze dat regelen neem ik direct Spotify.

Zelfde met Netflix, als ze continue HD kwaliteit bieden neem ik direct een abonnement.
Dus jij hebt ook een Imax private theatre voor je films ?

Uitzonderingen blijf je houden, een bedrijf / dienst is er niet voor iedereen, maar voor velen.
Soms moet je consessies maken mbt hetgeen ze bieden, of meer betalen voor jouw wensen
Bij een goede mp3 hoor je geen verschil, tenzij je jonger als 18 jaar bent.
Geen, maar zolang dat niet het geval is zullen er altijd klagers blijven. Zelf heb ik ook een Netflix abbo, echter veel van de series die ik kijk staan helaas niet op Netflix en daarnaast lopen de lokale tv stations er ver achter mee. Ik kijk persoonlijk alleen de Netflix Originals, andere series kijk op een andere manier.
Spotify, itunes, deezer enzoverder tonen aan dat er wel degelijk te concurreren valt met gratis. De content eigenaren moeten een meerwaarde vinden in de dienst die ze leveren, momenteel is die er niet (of worden de betalende klanten harder tegengewerkt dan de freeloaders). Komt nog bij dat films en serie afleveringen zelden herbezien worden (in vergelijking met muziek wat een grotere herdownload tot gevolg heeft) waardoor de drang om effectief die film opnieuw te downloaden klein is, wat dan weer in de kaarten van de content eigenaren zou moeten spelen...
Ik heb nog steeds netflix hoor. Maar game of thrones is nog steeds niet fatsoenlijk op tijd in Nederland te krijgen dus ja als een uitgever er voor kiest om geen geld te willen verdienen aan mij, of mij als derde-rangs burger wil behandelen dan is dat zijn keus.
http://www.wired.com/2013/12/game-of-thrones-piracy-hbo/

Sinds ik 2 jaar terug steam als alternatief voor piraterij van games heb gevonden heb ik enkel games als demo 'gepiraat' en zijn er vele honderden euro direct naar Valve gestroomd.

Zo zijn er ook al vele euro's naar Netflix gegaan, maar aangezien ik al het aanbod wat voor mij interessant is gezien heb en de kwaliteit nog slechter is dan youtube begin ik daar ook uitgekeken op te raken.

Zelfde geld trouwens voor muziek, nooit meer iets gepiraat omdat ik het nu toch kan streamen(mainstream) dan wel uit legale bron kan downloaden (underground)

Ik wil met alle liefde en plezier betalen voor goede diensten helaas wil de film-industrie vasthouden aan een werkwijzes uit het vorige millennium en kiezen ze er dus zelf voor om bakken met geld mis te lopen.

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 9 mei 2014 18:06]

Game of thrones is binnen 24 uur beschikbaar op HBO en HBO GO. Hoezo niet snel..
Deze comment maakte je 3 jaar geleden ook over muziek waarschijnlijk, maar Spotify en anderen hebben toch bewezen dat het wel degelijk mogelijk is.
Beperkte aanbod ? NetflixNL krijgt steeds meer content en bestaat nog geeneens een jaar, meeste rechten zijn al opgekocht

magere beeldkwaliteit ? Dit ligt aan je internetsnelheid , Netflix streamt gewoon in Full HD .
magere beeldkwaliteit ? Dit ligt aan je internetsnelheid , Netflix streamt gewoon in Full HD
Maar resolutie zegt niet alles. Voor Full HD heb je ook voldoende BITRATE nodig, anders kun je niet zo goed SD gaan kijken want alle resolutie die je theoretisch hebt wordt dan weer lekker weggecomprimeerd.

Voor de duidelijkheid, gewoon HD is bij Netflix 5MBit :X Ongeveer 6 tot 8 keer zo weinig als wat je bij een blu-ray krijgt, en dat is al beetje het minimale voor goede kwaliteit.
50 Euro p.m. voor alle mainstream in fatsoenlijke kwaliteit is voor mij instabuy no-brainer.
Nee, dat is het niet.

Want vorig jaar was wat je nu krijgt zogenaamd een no-brainer en zou je meteen van het illegaal downloaden afstappen.

Er is gewoon altijd wel iets waardoor je het net niet waard vind, maar als ze alleen maar [...] doen, ja, DAN zou je toch eens eens gaan betalen :X

Het is al een grove 10 jaar het zelfde standaard verhaaltje en het zal wel niet zo snel veranderen.

Een ding ben ik wel met je eens; NetFlix kwaliteit is vaak wel ruk. Maar als je top kwaliteit wilt en legaal kun je ook blu-rays kopen he? ;)
Voor mij speelt het bedrag geen rol. Waar ik op zoek naar ben is een aanbieder die 90% van het actuele aanbod kan aanbieden. Net zoals Spotify. Ik heb zelf Spotify Premium en dat werkt perfect. Waar ik geen zin in heb is om 10 verschillende abonnementen af te sluiten om onbelemmerd in mijn keuze films of series te bekijken. Wat dat betreft zijn de huidige aanbieders als Film1, HBO en Netflix voor mij te beperkt.
Wat dat betreft zijn de huidige aanbieders als Film1, HBO en Netflix voor mij te beperkt.
Mee eens. Hun "excuus": had je maar niet in Nederland moeten wonen :X
Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan alleen maar films of series kijken en eigenlijk moeten we allemaal gelukkig zijn dat we in Nederland leven :-)
Niks onrealistisch. In Amerika gebeurt dat met een dienst als Hulu gewoon al wel. En dat is een gratis dienst. Met reclames, dat dan weer wel, er moet tenslotte wel wat verdiend worden.
Totaal onrealistisch is het dus geenszins.
Ook als je betaalt heb je reclames en dat vind ik toch wel minder. Hulu Plus heeft net zoals de gratis variant ook irritante reclames. Enige voordeel is dat je oudere afleveringen terug kan kijken, maarja daar heb ik Netflix al voor en dan zonder reclame. Als Hulu Plus zonder reclame is dan overweeg ik het weer. Ik weiger om te betalen per maand én nog steeds reclame te zien.
Ik weiger om te betalen per maand én nog steeds reclame te zien.
Dat doen we al sinds 1967 (toen de omroepen naast de inkomsten van hun abonnees en het kijk- en luistergeld ook reclame gingen uitzenden), wen er maar aan.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 9 mei 2014 21:00]

Hebben we sinds 1967 ook streaming media dan?
Jazeker: analoge streaming, dat noemde men toen "televisie". Voor elk programma verscheen een charmante omroepster in beeld, die je vertelde waarnaar je zometeen in zwartwit ging kijken (want dat was door alle sneeuw niet altijd even duidelijk).

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 9 mei 2014 21:19]

Betaal jij kijk- en luistergeld?
Vroeger wel, nu gaat het uit de algemene belastingpot. Maar tis om te zeggen dat reclame nooit voldoende geweest is om tv kostendekkend te krijgen. In de sixties niet, en nu ook niet.
Allereerst hebben ze reclame, en ten tweede zijn ze eigendom van NBC, Fox en Disney. Neem aan dat de bereidheid om daar je series te laten zien groter is dan bij een externe partij
Het gaat er om wat Netflix ermee in Nederland kan doen, niet om wat voor Hulu in de VS mogelijk is.

En misschien is de mogelijkheid dat Netflix Nederland in de toekomst bepaalde series per episodes toe zal voegen nog min of meer mogelijk, de verwachtingen die hiermee geschept worden (en hier op tweakers dagelijks geuit worden) zijn daarmee nog niet realistisch.

Daarnaast blijven producenten zowel nu als in de toekomst afhankelijk van inkomsten om series/films te maken, en daardoor kunnen ze niet om de huidige tv-zenders heen. Vooral zij (en niet netflix) zorgen voor een groot deel voor de financiering van producties in de VS. Natuurlijk wil iedereen alles aan de hoogste kwaliteit kunnen zien, en liefst drie weken voor de première, maar onder die vereiste kunnen series en films zelfs niet meer gemaakt worden.
Spotify heeft het bij mij wel voor elkaar gekregen :)

Het gaat om de content!
Enige verschil is dan wel dat Spotify 9 van de 10 platen heeft die je op dat moment wilt luisteren. Netflix heeft dat aanbod in films/series (nog) niet. Daarnaast is film kijken voor veel mensen een "gepland" iets. Je download dat gene wat je op een later tijdstip kan kijken. Muziek luisteren is meer "op het moment" waardoor het zoeken en downloaden van een liedje/album tijdrovender is dan Spotify opstarten.
Spotify heeft het bij mij wel voor elkaar gekregen :)

Het gaat om de content!
Spotify heeft het voor elkaar gekregen OMDAT het bij mijn abo zit van KPN / Hi.
Anders had ik het nooit gebruikt, leasen van airtime ... geweldig concept ...

120€ p/j zonder tastbaar eigendom, en mensen waren aan het schelden op toestellease :)

( Spotify biedt iig goede kwaliteit, dus ik gebruik het wel met plezier ! )
het ligt helemaal aan de beving, spotify bijv doet het met hun aanbod heel goed, het enige wat ik jammer vind is dat het niet geintergreerd kan worden met bijv xbmc tenzij je daar dik voor betaald,
best jammer want ik vind het gratis aanbod geweldig, misschien overweeg ik ooit om er voor te betalen al wacht ik nog even op die 'nieuwe' features. enkel reclame vrij is voor mij iig geen reden om te betalen ik stroor me niet aan reclame .
Puur afhankelijk van licensing.

Als je naar de nieuwe serie Fargo kijkt, staat volgens mij de laatste aflevering meteen na de uitzending in de US op Netflix. Dus het kan wel.
Fargo is een netflix serie dus ze kunnen zelf bepalen wanneer ze hem online zetten. Voor deze serie hebben ze gekozen voor een wekelijkse cyclus
Fargo is een FX serie. Netflix heeft gewoon een simulcast overeenkomst met hun.
waarbij op de Nederlandse netflix de aflevering als eerste te zien zijn volgens de volkskrant
http://www.volkskrant.nl/...-als-filmklassieker.dhtml
Niet 100% correct.

De serie wordt uitgezonden door FX in de US:

http://en.wikipedia.org/wiki/Fargo_(TV_series)

Dacht dat Netflix de streaming rechten voor delen van Europa heeft (Europe minus UK).
Ik zie die serie liever enkele uren na de release in land van herkomst.
Tja, het hele voordeel van on demand kijken zoals bij Netflix is juist dat je niet meer aan uitzendtijden vast zit. De meeste series hebben geen enkele betrekking op de actualiteit dus die kun je ook prima een jaar later nog bekijken. Ik volg bijvoorbeeld nu "breaking bad" en de ouderwetse clamshell telefoons vallen me op maar dat soort echt niet. Het genot dat ik in eigen tempo op momenten dat het mij uitkomt kan kijken is veel groter.
Anoniem: 382732
@mashell9 mei 2014 17:28
Precies. Ik heb nooit zo begrepen (en begrijp het nog steeds niet) waarom sommige mensen alleen maar het allernieuwste willen zien. Alsof ze alles uit het verleden al hebben gezien en gehoord, en dat er alleen nu goed spul wordt gemaakt. Als ik het huidige Netflix aanbod zie, dan is zeker 90% nieuw voor MIJ, omdat ik het nog niet gezien heb. En of die films nu bouwjaar 2014, 2010 of 2000 zijn maakt helemaal niets uit.
Voor jou ja, voor de meeste Tweakers die al 10 jaar lang series en films downloaden zit er bijna niks bij. Ik heb Netflix puur omdat ik het business model goed vind, na House of Cards en Fargo heb ik niks te kijken op Netflix.

Overigens heb ik de eerste week wel leuke docu's en standup comedy gevonden.
sterker nog, de nieuwe tv series worden vrij snel gecancelled en de kwaliteit is vaak minder dan van wat jaren terug, ik loop met wat nieuwe series mee, maar ouder materiaal is vaak beter en leuker (op wat uitzonderingen zoals game of thrones na).
Niet altijd, Carnivale was top, maar is ook gecanceld.
Ik zal niet zeggen dat er weinig oudere series zijn die ook prima zijn, maar als er dan een goede nieuwe serie is, dan wil ik die graag ook bijhouden.
Ik sluit me bij je aan, ik denk dat mensen met een obscene obsessie voor "nieuw" vooral veels te veel tijd hebben. Als je 3-5 uur per dag Netflix kijkt dan ben je er zo klaar mee. Mensen die af en toe kijken kunnen zelfs het beperkte aanbod niet bijhouden.
[...]

Tja, het hele voordeel van on demand kijken zoals bij Netflix is juist dat je niet meer aan uitzendtijden vast zit. De meeste series hebben geen enkele betrekking op de actualiteit dus die kun je ook prima een jaar later nog bekijken. Ik volg bijvoorbeeld nu "breaking bad" en de ouderwetse clamshell telefoons vallen me op maar dat soort echt niet. Het genot dat ik in eigen tempo op momenten dat het mij uitkomt kan kijken is veel groter.
Ik snap wat je bedoelt, maar neem bijvoorbeeld "Mad Men". Zit ook op Netflix.

Seizoen 1 t/m 5 geloof ik. Er zijn inmiddels echter al wel 7 seizoenen! Oftewel: je zit lekker te kijken op Netflix en opeens houdt het op bij seizoen 5. Dat het laatste seizoen er (nog) niet in zit, ok, maar seizoen 6?

Op dat soort punten grijp ik mogelijk terug naar torrents, want waarom zou ik wachten op seizoen 6 - en vervolgens seizoen 7? Die kunnen er morgen opstaan, over een maand of misschien wel helemaal nooit.

Als je een serie begint, dan wil je het graag afkijken. :P
Oja, en degelijke native Linux support. Of is dat er ondertussen al? De laatste keer dat ik keek moest ik met WINE aan de slag.
Ik kijk gewoon via m'n browser. Al zijn er voor Ubuntu/Debian/Arch paketten die je installeert en klaar, maar dat is een versie van Wine icm firefox geloof ik, hoe dat werkt geen idee.
Je kan overwegen om voor Android te kiezen, die Linux distro heeft nl wel een Netflix client.
Ik heb een android tablet en smartphone, maar dat kijkt niet lekker weg. Bovendien zou ik Android geen distro noemen. Dat het de Linux kernel gebruikt is mooi meegenomen maar een echte distro is het niet. Je ziet immers niks ervan terug in Android.
Precies, gewoon alle laatste episodes kunnen bekijken op hd voor bijvoorbeeld 50 euro per maand. Zou ik meteen doen, dan heb ik mijn NAS ook niet meer nodig.
Daar willen ze natuurlijk heen, maar dat kost meer geld. Daarom ook de prijsverhoging.
Er is nog geen native Linux support, wel kan je Pipelight gebruiken om Silverlight content in je browser te bekijken. Samen met Netfllixbmc heb je integratie met XBMC.
Anoniem: 479109
@Amanoo10 mei 2014 00:25
Nieuwe Netflix exclusives komen wel episode na episode gelijktijdig met de US episodes uit..

Kijk bv. naar Fargo.
Ik zag liever een abonnement om de laatste episode van serie X te kunnen bekijken. Nu moet je nog steeds wachten tot het seizoen is afgelopen voordat je serie op Netflix komt. Ik zie die serie liever enkele uren na de release in land van herkomst. Voorlopig blijf ik dus nog wel bij mijn oude bron TPB, die levert wat dit betreft toch wel betere kwaliteit.
Het is heel logisch waarom dat niet gebeurd. Series worden het liefste eerst op TV uitgezonden, want dan zijn de reclame inkomsten er ook nog. De gehele entertainment industrie moet nog wakker worden in het digitale tijdperk wat dat betreft. gelukkig wordt het aanbod in Netflix alleen maar beter, daar niet van, maar dit had een paar jaar eerder ook al wel gemogen wat mij betreft.
De prijsverhoging had ik wel verwacht, 8,99 is nog steeds niet veel. Ik kijk wel op van een SD-abonnement voor 7.99 per maand. Wie zit daar nou op te wachten? De meeste mensen hebben inmiddels wel een HD scherm in huis, ook het marginale verschil van 1 euro vind ik opmerkelijk.
Dit abonnement is duidelijk niet in de markt gezet om veel klanten te trekken.
Dan kunnen ze in reclames zetten "vanaf 7,99" :)
Dat begrijp ik allemaal wel, maar kom op.... 7.99 vs. 8,99..... De meeste mensen die het besluit hebben genomen om voor Netflix te gaan liggen denk ik niet wakker van het nu ontstane prijsverschil.
En precies daarom doen ze dat! Is toch briljante marketing? Maar één eurootje meer, wie kijkt daar nu van op? Niemand van de miljoenen klanten. Miljoenen mensen die éen euro meer per maand betalen.

Het bieden van een 'goedkoper' abonnement is op meerdere manieren slim. Mensen die écht niet meer willen gaan betalen, hoeven dat niet. Maar het zal vooral te maken hebben met de keuze-psychologie die bedrijven als dit maar al te goed kennen; een hoop voordeel voor een klein beetje meer, dat slaan mensen niet zomaar af.

Deze marktwerking zie je goed bij (bv.) drukkers. 500 kaartjes drukken kost 50 euro, maar 1000 kaartjes kost 'maar' 65 euro. Dat is veel voordeel voor weinig extra kosten. En zo verdien je geld met een bedrijf.

Ik kan niet anders zeggen dan chapeau Netflix, goed bezig. Ik hoop dat ze hiermee de diensten verder uit gaan breiden, want daar mag nog wel wat aan gebeuren. Los van het aanbod zou het tof zijn als ik direct in het keuzemenu trailers van series en films kan kijken, of recensies van IMDb erbij betrekken etc.
Niet echt vergelijkbaar tenzij de drukpersen nu anders zijn dan toen ik nog bij een drukker stond. De opstartkosten zijn het hoogst (tenzij bijzonder grote aantallen) en die zijn altijd hetzelfde of je er nu 500 of 50.000 drukt.
Anoniem: 463321
@freaky9 mei 2014 23:23
Nou dan klopt het toch dat meer kaartjes drukken goedkoper is. Dezelfde opstartkosten verspreid over 500 kaartjes of over 50.000. Do the math.
Dat het in de praktijk zo werkt en dat dat de reden is snap ik ook wel ;) Ik heb het over de uiteindelijke uitwerking op de consument. Een drukker hoeft dat niet te doen. Als je voor 500 kaartjes 50 euro betaald, is het net zo logisch dat je voor 1000 kaartjes 100 euro betaald.
De mensen die het besluit hebben genomen kijken sowieso nog 2 jaar lang HD uitzendingen voor 7,99 per maand, dus voor hen maakt het al helemaal niet uit.
Anoniem: 479109
@.oisyn10 mei 2014 00:27
Ik heb het pas anderhalve maand, dus net op tijd ingestapt. :*)
Welk prijsverschil? Mensen die Netflix al hebben genomen, blijven hetzelfde betalen.
Eerder om mensen te lokken, en vervolgens voor 'maar' 1 euro te upsellen naar het 8.99 abonnement.
Zo is er de schijn dat er nog een goedkoper abonnement bestaat. Als mensen dan klagen, kan Netflix zeggen dat ze ook het goedkope abonnement kunnen nemen.

Soms laadt een serie in SD en het verschil is echt duidelijk. Ik zou niet terug willen.
Mensen met een langzame verbinding wellicht? In Nederland is dit in een paar gebieden nog een probleem. En in Duitsland bijvoorbeeld is het in erg veel plekken een probleem.
En dan begin je nog niet eens over de VS.
Ja, ik zit in het buitengebied in Gelderland, met een ADSL lijntje van 1MB down en 100kb up. En dat is het snelste wat ze hier kunnen leveren. Nou, daarmee stream ik geen HD kwaliteit...
Dit is een vorm van Decoy pricing: mensen zullen de twee abonnementen vergelijken en besluiten voor het "betere" product te gaan vanwege het geringe prijsverschil.
Ik denk toch dat je je verkijkt op die HD schermen: veel mensen kopen pas een nieuwe tv als de oude het begeeft. En ja, dat wordt dan inderdaad vast een HD tv. Als ik alleen al hier in de straat kijk, is het aantal HD schermen niet heel groot, bij een paar huizen staat zelfs nog een echte beeldbuis tv in de woonkamer - en sommigen hebben dan zowaar Netflix. SD abo is genoeg voor ze - en voor ons eigenlijk ook wel.
marginale veranderingen die mij er nog niet toe zetten om me er druk over te maken. vind het nogsteeds goedkoop. :D
Marginale verandering? 65% meer betalen in vergelijk met de verenigde staten E8,99 tegen $7,99 en maar 10% van de content. Ik vind het ergens belachelijk.
Niet dat ik Netflix er om wegdoe, maar ik blijf het vreemd vinden dat ze in de USA dus gewoon wel heeeeeel erg veel content krijgen voor hun bijdrage en dat wij (nederland) opeens veel meer moeten betalen om content toe te voegen?
Is die prijs in USA niet zonder btw?
Dan nog, maximale btw in de USA is Illinois (met 11,5%), dus zelfs dat is ruwweg maar 50% van hier in Nederland. Bron: http://modernsurvivalblog...o-highest-taxes-by-state/
Dat de btw daar lager is kan Netflix niets aan doen. In feite betalen we hier €7,10 (ex. btw). In de VS is het omgerekend €5,81. Als je het per se wilt vergelijken in procenten betalen we hier 22% meer, geen 65%. Als de prijs in de VS ook naar $8,99 gaat is het verschil nog maar 10%.

Anyway, de prijsverhoging vind ik geen probleem. Blijft een goede deal. Denk niet dat ze er klanten om mis zullen lopen. Als het meer goede content oplevert: prima!

Echter, een SD-abonnement voor €7,99? Dat vind ik hilarisch. Je bent gek als je niet 1 euro meer betaalt voor de HD-versie... Om bestaansrecht te hebben had dit pakket €4,99 moeten kosten o.i.d.

Offtopic: Wat content betreft - sinds Netflix begonnen is in NL is er al erg veel goede content bijgekomen. Aanvankelijk vond ik het ook matig, maar nu ben ik regelmatig blij verrast niet nieuwe filmes/series.

[Reactie gewijzigd door Xtuv op 10 mei 2014 00:48]

Het bestaansrecht is voor diegenen die niet meer willen betalen, maar wel dezelfde content willen en geen moeite hebben met alleen SD, maar goed het blijft een beetje raar dat de prijzen verhoogd worden en de diensten minder worden, dit is een trend de laatste tijd geloof ik....
De prijs in US gaat ook omhoog met 1 dollar, dus geen idee waar je het over hebt.
Het is logisch dat ze het in de USA goedkoper kunnen aanbieden want het aantal potentiële klanten ligt daar ook een stuk hoger wat de kosten om het bedrijf in die regio te runnen verhoudingsgewijs goedkoper maakt. Licentie kosten verdienen zich in de USA mogelijk sneller terug, series produceren voor honderd miljoen klanten is goedkoper dan voor 17 miljoen verhoudingsgewijs, etc etc.

Waarom voeren we deze discussie ook alweer?
Het punt is dat de BTW wel bij de prijs op komt maar dat Netflix hier geen van ziet. Je argument 'de meeste amerikanen betalen geen btw voor netflix' slaat nergens op. Moet Netflix dan die 21% uit eigen zak betalen volgens jou ?
Als het prijsverschil tussen nederland en de VS slechts 21% was (voor dezelfde content) dan zou je er niets over horen, het is echter een stuk meer (voor minder content).

Deze prijsverhoging komt omdat netflix door het ontbreken van fatsoenlijke netneutraliteits wetgeving in de VS gechanteerd wordt door de ISP's, wij mogen daar lekker aan meebetalen: sterker nog, de prijs voor ons stijgt MEER dan in de VS terwijl we al meer betalen...
Dat is nou juist mijn punt. In Europa betalen we gewoon een premium voor producten uit de VS. Zelfs als het virtuele producten zijn!!!
Er is gewoonweg geen excuus meer. Zelfs zonder BTW, transportkosten, importbelasting, etc, worden we als Europeanen genaaid.

Ik kan het niet begrijpen dat we hier minder content hebben en wel meer betalen. En als je daar bovenop gebruik wilt maken van de open grenzen in Europa, dan wordt je geconfronteerd met IP limieten: Als ik een abbo neem in Florida en ik ga naar New York, dan kan ik gewoon Netflix blijven kijken. Neem ik daarentegen een NL abbo, en ik ga naar Spanje, dan is je netflix opeens niet meer geldig.
Europa zou dit soort anti-open-grenzen-praktijken moeten verbieden.
Philos,

2 dingen

De US is veel een veel groter
Meeste content komt uit de US
Netflix NL moet hier de rechten kopen maar RTL/SBS/NPO/andere diensten zitten ind e weg

Wat denk je nou met de 9 euro per maand dat je alle films kan zien die heel erg nieuw zijn ?
Nee, maar dat pretendeert Netflix dus wel.

Wat me nog het meest tegenstaat is dat ze zelf geen disclosure geven over de programmering, welke serie's of welke films.

Je mag een abonnement afsluiten om erachter te komen wat ze bieden.

Er zal vast wel iemand beginnen met een 'fansite' die lijstjes bijhoudt, maar allemaal werken ze met de disclaimer "kan zomaar aangepast zijn in de tussentijd"
Voila: http://www.netflix-nederland.nl/aanbod-netflix-nederland/ Het aanbod van Netflix Nederland, in te zien zonder dat je abonnee moet zijn.
Wederom een hobby site, wat niet gelieerd is aan netflix.

Zo zijn er tientallen, maar geen enkele die door hen zelf word uitgegeven
En daarom bieden ze iedereen ook een maand gratis aan. Neem aan dat dat genoeg is om te kijken of je het aanbod de moeite waard is
Enerzijds heb je een punt, maar anderzijds is dat ook de reden waarom ze je de eerste maand gratis aanbieden. Kun je vrijblijvend rondkijken en weer opzeggen als je niet tevreden bent.
anderzijds is dat ook de reden waarom ze je de eerste maand gratis aanbieden
Ik ga toch geen abonnement nemen op iets waarvoor ik eerst een abonnement moet hebben voordat ik überhaupt weet waarop ik een abonnement neem? Wat is dat nou weer voor constructie? Ik ga toch niet iets aanschaffen waarvan ik geen idee heb wat het is, ook al heb ik een 'niet-goed-geld-terug'-garantie?
Kun je vrijblijvend rondkijken
Het is helemaal niet vrijblijvend, ze willen eerst vanalles van mij weten, zonder dat ik wat van hen mag weten. Ik vind het echt nergens op slaan, een aanbieder van een produkt die zijn produkt wil verkopen maar niet zegt wat het is.
Je hebt helemaal geen niet-goed-geld-terug garantie, aangezien je eerst een maand gratis krijgt. Aangezien je niets moet betalen, is er ook geen geld om terug te geven.
Dat ze iets van je willen weten lijkt me niet meer dan logisch... Het is bij mijn weten ook niet zo dat ze zoveel gegevens vragen.
Je hebt helemaal geen niet-goed-geld-terug garantie, aangezien je eerst een maand gratis krijgt.
Nee, dat snap ik, het was bedoeld in de zin van 'bij wijze van spreken'. Ik moet me eerst inschrijven voordat ik te horen krijg waarvoor ik me nou eigenlijk heb ingeschreven. Dat vind ik raar.
Dat ze iets van je willen weten lijkt me niet meer dan logisch...
Als je abonnee wordt wel, ja. Om te vertellen wat dat abonnement eigenlijk inhoudt niet. "Als je me nou eens vertelt waar je woont, dan ga ik jou een aanbieding doen die je misschien wel leuk vindt. Wat voor aanbieding? Dat vertel ik pas als ik je gegevens heb."

Nee, dank u. Als jij op de hoek van de straat door iemand wordt aangesproken met zo'n 'aanbieding', laat je hem dan ook gelijk je paspoort kopiëren? Ik niet, in ieder geval, hoe 'legitiem' het boeltje ook lijkt.
Je zou de DNS truc toe kunnen passen om het US aanbod te kunnen zien.

Ook de UK en de US krijgen een verhoging...

Citaat Engadget

"US and Canadian users have now also begun receiving notification emails from Netflix and, as expected, they're seeing the same rise. New subscribers will now pay a dollar more at $8.99 a month, with existing customers enjoying a two-year grace period."

Prijzen in de US zijn trouwens exclusief ...
Hier komt dus nog (staat afhankelijk volgens mij) Tax bovenop

[Reactie gewijzigd door Gohan040 op 9 mei 2014 18:32]

Je maakt hier een verkeerde vergelijking, hij heeft het over de veranderingen, duidelijk wijzend op het verhogen van de prijs en het introduceren van een nieuw abonnement en niet over prijzen in het buitenland. Neemt echter niet weg dat je 100% gelijk hebt.
Wilde gok hoor, maar misschien moeten wij relatief meer betalen omdat wij een kleiner land hebben en dus minder abonnees.

Het gevolg daarvan kan zijn dat Netflix "meer" moet betalen voor licenties per abonnee dan in de VS?
Het is vrij eenvoudig om UK of USA netflix content te bekijken in de browser. Het enige nadeel is dat je niet 'Super HD' kan streamen op deze manier. Enkel 'normale HD'. Voor super HD heb je bijvoorbeeld de Windows 8 app nodig of een playstation.
De content zal vroeg of laat hier net zo groot zijn. Landen als Engeland, Canada en Mexico hebben imers ook een net zo grote collectie als Amerika. De prijs verhoging word ook doorgevoerd in Amerika dus de prijsverhouding waar je het over hebt klopt niet helemaal. Maar wat wel zo is is dat de waarde van de euro ten opzichte van de dollar al genoeg reden is dat wij geen prijsverhoging zouden moeten ontvangen. Dus daar ben ik het met je eens! Ik was al klant dus heb nog geen last van prijsverhogingen maar 12 euro extra per jaar zou ik echt wel willen betalen aan een service waar ik zelf achter sta. Netflix is de toekomst van de film en TV industrie. Tenzij je Game Of Thrones wil zien hoef je niet meer te piratten in veel gevallen. En zo kan Netflix iets sneller uitbreiden. En dat vindt ik niet gek. 8 euro of 9 euro. Bij de Pathe betaal je inmiddels 25 euro per maand en moet je 3 films per maand zien wil je er je voordeel mee halen! En de laatste tijd heb ik nog geen goeie film in de bios kunnen zien. Met Netflix wel! En niet vergeten al die TV series. Geen reclame en het is in handbereik.

Dus velen malen superieur. Natuurlijk is de bios een gezelligheid uitje. Maar thuis tv kijken is wel een stuk fijner met Netflix.
Dat gezeur over content moet ook gewoon eens stoppen, er zijn namelijk zelfs series die je in Nederland wel krijgt die je in Amerika gewoon niet kan kijken. Ik noem een voorbeeld: Modern Family.
Op Us Netflix is het niet te bekijken in NL wel.
Dat de NL versie van Netflix niet zoveel content heeft of andere content heeft gewoon alles te maken met rechten. Op dat gebied heeft Netflix niet alles in handen gewoon.
Daarnaast heeft het ook geen zin om te zeuren over meer betalen hier tegenover Amerika, twee verschillende valuta's en ze gebruiken dezelfde prijs, gebeurd met zoveel dingen. Zo gaat dat, ben je het er niet mee eens zul je zelf een omweg moeten zoeken.
Daarnaast ben ik eerlijk gezegd benieuwd naar je statement van 10% van de content waar je dat vandaan hebt.
Jouw account werkt anders ook gewoon op de amerikaanse site van Netflix hoor, dus in principe is het aanbod hetzelfde, ongeacht waar je woont. Het enige verschil is het lokale aanbod (nederlandse films en series) en subtitle support
In de VS gaat de prijs van Netflix ook een dollar omhoog. Je zit dus enkel met het verschil tussen dollar en euro qua prijsverschil.

Uit een mededeling van Netflix:
In order to continue adding more movies and TV shows, we are increasing our price from $7.99 to $8.99 for new members. As a thank you for being a member of Netflix already, we guarantee that your plan and price will not change for two years.

[Reactie gewijzigd door ILUsion op 10 mei 2014 23:25]

Ik denk dat je even vergeet hoeveel mensen er in de VS wonen en wellicht gebruik maken van Netflix. Hoe meer gebruikers in een regio, hoe goedkoper het kan worden.
Nederland is nog aan het wennen aan Netflix en aangezien er "maar" 16 miljoen mensen wonen, zal het in verhouding nooit zo goedkoop worden als een land als America.
Check even de EURO DOLLAR koers van 2001.
Had je liever gehad dat de prijzen zouden dalen en stijgen met iedere EUR/USD koers fluctuatie?
en toch is het "wiskunde technisch" maar een kleine wijziging voor een service die in mijn ogen veel meer waard is.

Dat jij graag voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, is echt jouw visie en heeft niets met realistische waardebepaling te maken.

Zeur je ook, als het hier een euro goedkoper is al in de states?
In Amerika is de prijs ook gestegen, namelijk van $7,99 naar $8,99. Zie ook: https://twitter.com/netflix/status/464789553963098112

$8,99 = €6,53. Dus wij betalen ongeveer 28% meer, niet 65%.

Dat Amerika meer content heeft is toch logisch? Netflix US streaming bestaat sinds 2007, Netflix NL pas 9 maanden...
Ik heb een us account en betaal maandeiljks €5,85. (afschrift april2014) En daarmee kan ik gewoon zowel de nl als de us content bekijken afh. van de proxy instelling in mijn router.
Iemand die hier minimum loon verdient ($7.25 per uur) moet dus (na belasting etc) ruim 1,5 uur werken om 1 maand Netflix the bekijken.

De lonen liggen hier echt gemiddeld niet hoger dan in Nederland hoor. Het gemiddelde inkomen in Idaho, de staat waar ik woon is $27.000 per jaar (dus ongeveer EUR 20.000). De belastingen zijn wel wat lager en een huis kopen is goedkoper (een huis huren overigens niet), maar verder valt het allemaal wel mee met dat prijs verschil.

Ook een uur werk hier is niet gelijk aan een uur werk in Nederland. De gemiddelde amerikaan doet veel meer in een uur dan een Nederlander doet. Hier doen ze namelijk niet aan koffie leuten, etc, etc. Het is in principe 8 uur lang er vol tegenaan. Tenminste in de bedrijven waar ik gewerkt heb (varierend van grote multinational (250.000+ werknemers tot klein bedrijf met 6 werknemers)
Zowel het gemiddelde als het modale inkomen van Amerikaanse huishoudens is wel hoger dan in Nederland:

http://en.wikipedia.org/wiki/Household_income

Deze cijfers zijn netto na belasting, en houden rekening met de verschillen in kosten van levensonderhoud (in de VS 9% lager dan in NL).

Recentere cijfers zullen ws zelfs nog marginaal meer in het voordeel van de VS zijn, aangezien de economische groei in de VS over de laatste tien jaar wat hoger is geweest dan NL.

[Reactie gewijzigd door Dreamvoid op 9 mei 2014 20:52]

Overigens kan een Amerikaan drukker lijken op het werk, de arbeidsproductiviteit van Nederlanders is hoger dan die van Amerikanen. Dat ondanks het koffieleuten. Tenminste, dit was enkele jaren geleden nog wel zo.

OT: bijna alles is hier duurder dan in de VS. Deels komt dat door onze torenhoge belastingen, maar deels komt het ook doordat bedrijven in Nederland gewoonweg meer vragen voor dezelfde producten dan in de VS. Nederlanders betalen blijkbaar graag meer: je hoort er nooit iemand over.
In dat geval moet ik toch echt een andere baan zoeken. Koffie leuten is er op mijn werk niet bij ;)
Productiviteit van Amerikanen is lager dan noord Europese concurenten en dat met minder uur werk. Zoek het maar eens op. Zijn al meerdere onderzoeken naar geweest
In Amerika doe ik voor hetzelfde geld een week boodschappen waar ik hier ff een snelle boodschap tussen door haal bij de appie heijn waar ik hoogstens 2 dagen mee doe.
Ik vind dat een kut vergelijking.
Alsof wij gelijk zijn met inkomens met amerika.
Dan is het juist des te vreemder dat Netflix hier enkel van de $ een € maakt, aangezien de Euro nog altijd méér waard is dan de dollar. Hoe dan ook; Netflix is hier gewoonweg duurder dan Netflix in USA. Beetje krom om dan (ook) nog eens te kijken naar de uren die er in gestoken worden, want dat zo heel gigantisch veel niet zijn. Meeste is geautomatiseerd gok ik zo, waardoor de kosten laag zijn en laag blijven.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 9 mei 2014 19:02]

[...]
Dan is het juist des te vreemder dat Netflix hier enkel van de $ een € maakt, aangezien de Euro nog altijd méér waard is dan de dollar. Hoe dan ook; Netflix is hier gewoonweg duurder dan Netflix in USA. Beetje krom om dan (ook) nog eens te kijken naar de uren die er in gestoken worden, want dat zo heel gigantisch veel niet zijn. Meeste is geautomatiseerd gok ik zo, waardoor de kosten laag zijn en laag blijven.
$8.99 = €6.53

In Nederland komt er 21% BTW bovenop - iets waarop Netflix geen invloed heeft. Dan kom je uit op €7.90.

Dat ene euro verschil kan prima te verklaren zijn, door onder andere het volgende:

- Wisselkoers zekerheid (bijna alle handel wordt gedaan in dollars, dus voor europrijzen moet er extra zekerheid zijn)
- Europese deals (zoals we ook met muziek zien: het is een stuk moeilijker om Europese deals te sluiten - dit moet per land en dit zal Netflix dan ook meer kosten)
- Extra winst?

Extra winst? Tja, dat kan natuurlijk ook nog - maar zoals iemand hierboven heeft aangegeven, het zal mij niet verbazen als het X aantal uur dat je moet werken voor een maand Netflix, ongeveer gelijk is aan het X aantal uur dat je in de VS moet werken. In andere woorden, koopkracht is min of meer gelijk - ook al is €1 > $1.

Maar goed, het lijkt mij vooral dat deals maken voor losse Europese landen duurder is dan in Amerika waar je in één klap een deal maakt voor honderden miljoenen potentiële klanten.

€1. 'T verschil valt echt wel mee.

[Reactie gewijzigd door Uniciteit op 9 mei 2014 23:43]

Vraag me af of er serieus mensen zijn die voor het 6,99 abbo gaan. Je kan behalve sd ook nog slechts een enkele stream kijken :(
Anoniem: 126717
@et36s9 mei 2014 19:09
Een enkele stream zou voor mij geen enkel probleem zijn. We hebben maar 1 televisie en we kijken niet via de computers of tablets.
De SD kwaliteit daarentegen zou me wel wat tegenhouden. Daarvoor heb ik geen fraaie TV neergezet.
De SD kwaliteit daarentegen zou me wel wat tegenhouden. Daarvoor heb ik geen fraaie TV neergezet.
Wel apart, want jij (nou, niet misschien -jij- persoonlijk, maar algemeen) blijft maar DVDs kopen en laat Blu-rays links leggen en doet alsof ze niet bestaan. Dit zorgt er weer voor dat studio's nog steeds meer dingen op DVD uitbrengen.

DVD is toch echt ook SD, eigenlijk nog slechter omdat het vaak nog 480i is en SD als download meestal 480p is.
Een goede dvd speler weet het echter flink te upscalen waardoor het bijna 720p lijkt. Met een stream of live tv zender gaat dat niet.
Anoniem: 387522
@et36s9 mei 2014 19:05
Als je geen HD apparatuur hebt, spaar je waarschijnlijk graag die euro uit?
Wie kijkt er NetFlix?

Ofwel mensen die een "smart tv" hebben met een netflix app of mensen die apparatuur hebben om te streamen naar hun tv (en die mensen hebben meestal een hdtv)

Denk niet dat het echt populair zal zijn
Netflix kan je bijvoorbeeld ook op tablets en telefoons bekijken. Ik ken zelfs een aantal mensen die het álleen daarop kijken. In zo'n geval is het al minder 'erg' als het alleen SD.
Nouja, het is wel frappant dat wij hier in europa mogen mee dokken voor de slechte net neutraliteit wetten en gebrek aan competitie in de vs. Ze verhogen de prijzen net nadat ze gaan betalen om een beetje bandbreedte te krijgen.
Popcorn Time is goedkoper en heeft een beter aanbod qua films ...

Wat Netflix doet is eigenlijk dubbel naaien; voor € 7,99 krijg je nu lagere kwaliteit en voor de kwaliteit die je eerst had moet je nu extra betalen. Je wordt hoe dan ook gepakt.

Misschien dat jij die prijsstijging marginaal vindt, maar ik vind 12,5% (€ 8,99) best rijkelijk voor een product dat in mijn beleving niet bijster veel waar voor je geld biedt. Hoop oude films, onbekende films en series die jaren achter liggen op het aanbod dat je van torrent-sites kan plukken.

Thanks, but no thanks...
Overal direct kijken ipv torrenten. Onbekende films mooi toch? Heb juist veel plezier beleefd aan de docus waar ik voeger niet eens over gehoord had. Genoeg series voor als je niet weet wat je wil, again ook onbekende series waar ik genoeg plezier aan beleefd heb. Al met al genoeg film materiaal. Film in de videotheek kost. Ook snel paar euro. Hier kun je onbeperkt kijken voor 9 piek!
HD ziet er gewoon goed uit bij Netflix. Bitrates liggen tussen de 3,5 mbps (HD) en 6 mbps (SUPER HD) en dat is gewoon net zo hoog als al die series en films die in een 720p of 1080p MKV download, dus ja das een beetje een drogreden.

Verder moet je Netflix een paar jaar de tijd geven. Het probleem dat veel lopende series er niet opstaan in NL is omdat van die lopende series de rechten al verkocht zijn aan een partij die dan ook een optie heeft op de nieuwe seizoenen. Nu Netflix in Nederland actief is zul je zien dat ze met nieuwe series gewoon mee kunnen bieden met de tv-zenders hier. Zie bijvoorbeeld Fargo, normaal zou een NL tv zender de rechten hebben gekocht maar nu heeft Netflix zich daar in gemengd. Dus ik zie het zeker gebeuren dat er vooral nieuwe series bij zullen komen die de komende jaren uitkomen want daarvan kan Netflix dan de rechten vergaren voor een bepaald land meteen als die rechten beschikbaar komen. Qua content gaat het wel goedkomen denk ik. Al blijven oudere series wat langer incompleet doordat de tv-bazen hier hun rechten niet kwijtwillen.
Dat ligt natuurlijk ook een beetje aan de gedownloade MKV. Volgens mij is een gemiddelde MKV 1080p film makkelijk 8 GB. Voor een film van 120 minuten komt dat dan neer op een bitrate van 11Mbit, en dat is toch flink meer...
Natuurlijk ligt het voor blu-ray rips iets hoger waarschijnlijk, meestal tussen de 8 en 10 mbit is mijn ervaring. Maar alle series, de 720p rips en zelfs de WEB-DL's komen nooit boven de 6 mbps uit. Dus om dan te zeggen dat de kwaliteit van met name series minder is, dat is ook een beetje overdreven. Wat dat betreft is Netflix één van de beste qua videokwaliteit van alle streaming providers.
Zonder Netflix was er geen Fargo.. Fargo is in opdracht van Netflix gemaakt, om meer exclusieve content te genereren.
Fargo is niet specifiek voro Netflix gemaakt, maar voor The FX is de VS. Dat is de kwalitetiszender van Fox Netwoks, die o.a. series als The Shield en Justified maken. Netflix heeft alleen de exclusieve rechten voor bijvoorbeeld in Nederland. In de UK staat hij namelijk helemaal niet op Netflix want daar zijn de rechten gekocht door Channel 4.
Interdesting
Het goedkoopste, maar niet het makkelijkste is om een Amerikaans account aan te maken en hier gift cards op te activeren. Op deze manier kun je voor ongeveer 30$ (Omgerekend ongeveer 4 euro per maand) een half jaar kijken en heeft een prijsverhoging eigenlijk geen invloed.

[Reactie gewijzigd door Sydney08 op 9 mei 2014 17:08]

Dit klinkt misschien wel leuk, maar deze acties lopen niet meer. Deze giftcards die je nu op Ebay e.d vindt zijn vooral aangekocht met gestolen creditcards, die na een tijdje verlopen.

Voorheen kon je voor 20 € een jaar Netflix aanschaffen, deze codes werden verkregen bij de Smart TV actie (Van Sony bravia vgm), waarbij sommigen hier misbruik van maakten en dus de codes verkochten
Al ziet op Netflix "HD" er nog steeds uit als een goede SD stream. Belabberde bitrate, ik vind het eigenlijk een belediging naar de klant dat ze zelfs hun SD streams 8 euro per maand waard vinden.
Al ziet op Netflix "HD" er nog steeds uit als een goede SD stream.
Heb je de spullen wel goed voor elkaar? Ik zie werkelijk geen verschil tussen HD van Netflix, Ziggo of de satelliet.
Anoniem: 399285
10 mei 2014 00:57
Het is toch zo simpel, neem een vpn en login op een US server, maak dan een account en je betaald het in dollars. Cheap as chips!
Hetzelde met kopen van software, even vpn naar de US en ik betaal een stuk minder dan hier in nederland.
En die 6 tientjes die ik per jaar voor me vpn betaal, haal ik er echt wel uit zo. >:)
Als ik een Amerikaanse dns instel op mijn Apple tv kan ik ook Amerikaanse netflix kijken

Zelfs met een Nederlands netflix abonnement
Kun je mij misschien een DM sturen hoe je dat doet? Tnx!
Tja ik blijf het eenbelabberd aanbod vinden en voor 12 euro per maand wil ik gewoon alles naar wens kunnen kijken en als ik het zo bekijk is nog geen 30 % van mijnseries te zien op netflix.

Downloads zijn dus nog altijd beter qua aanbod en ze zijn portable wat netflix niet is.
Dus geen insternet geen content. Netflix offline geen content enz enz.

Downloaded content kan ik lekker aan de waterkant bekijken als ik dat wil met diensten als netflix ben je aan huis gebonden.
die van 12 euro kan je 4 streams tegelijk mee kijken dus of ieder in een gezin kan kijken of je deelt met 4 vrienden het abonnement. dan ben je klaar voor 3 euro per maand

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee