Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 77 reacties

De Motorola Moto X komt volgende week in Nederland beschikbaar. De prijs van het toestel komt onder de 400 euro te liggen. Een van de onderscheidende eigenschappen van de smartphone, Touchless Control, is alleen beschikbaar als de gebruiker Android in de Engelse taal instelt.

Motorola heeft zelf geen afdeling meer in Nederland, maar in overleg met distributeur Tech Data is besloten het toestel hier toch uit te brengen omdat er vraag naar zou zijn, zo bevestigt het bedrijf aan Tweakers. Eerder gebeurde dat met de Moto G. De Moto X wordt echter niet voor de Nederlanse taal geoptimaliseerd en Touchless Control werkt dan ook alleen als de gebruiker de instellingen bij Android op Engelstalig zet. De winkelprijs van het toestel zal waarschijnlijk onder de 400 euro uitkomen. Ook op de Franse en Duitse markt kwam het toestel eerder beschikbaar voor 399 euro.

De Moto X beschikt over een 4,7"-amoled-scherm met een resolutie van 1280x720 pixels. Het toestel reageert dankzij de Touchless Control-functie op het commando 'Ok, Google Now' om daarna andere stemcommando's uit te voeren. Daarnaast registreert de telefoon of de gebruiker in de auto zit en schakelt dan automatisch functies in, zoals het voorlezen van berichtjes en automodus in de software.

De Moto X bevat een Qualcomm Snapdragon S4 Plus-dualcore met 2GB ram. In Nederland komt, anders dan in de VS, alleen de zwarte variant beschikbaar.

TelefoonMoto XMoto GNexus 5
Afmetingen 129x65x10,4mm 130x66x11,6mm 138x69x8,6mm
Gewicht 130g 143g 130g
Soc Qualcomm S4 Plus ('X8') Qualcomm 400 Qualcomm 800
Cores 2x Krait @ 1,7GHz 4x Cortex A7 @ 1,2Ghz 4x Krait @ 2,3GHz
Gpu Adreno 320 Adreno 305 Adreno 330
Scherm 4,7", amoled 4,5", lcd 5", lcd
Resolutie 1280x720 pixels 1280x720 pixels 1920x1080 pixels
Opslag 16GB 8GB 16GB
Prijs (VS) 399 euro 179 dollar (in NL 199 euro) 399 euro

Moto X

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (77)

LTE werkt in NL bij de Duitse en UK versie. Niet bij de VS versie.

Ik zou iedereen aanraden nog heel even wachten, MOTO MAKER komt deze maand uit in de UK. Dan kan je via motomaker.co.uk je eigen Moto X samenstellen (zie motomaker.com). Ideaal!

De grote vraag is alleen of de 32GB ook beschikbaar wordt, nu is in UK alleen de 16GB versie beschikbaar. In Duitsland ook.
Bron? Alleen 2e kwartaal 2014 is prijsgegeven bij de Twitter Q&A.
Updated by Jeffrey Van Camp on 2-25-2014 at Mobile World Congress: I’m at a Motorola event in Barcelona and Motorola executives just confirmed that Moto Maker is coming to Europe in March, beginning with the UK. The Moto X is available now.
http://www.digitaltrends....x-set-for-european-launch

Dat zeiden Motorola executives op de stand. Maarja, ben vorig jaar op MWC geweest, sommige dingen die ze roepen moet je met korreltje zout nemen. Toch hoop ik dat Moto Maker snel hier in de UK uitkomt.
Helaas was Jeffrey de enige die dat zo verstaan heeft. De andere bekende techsites hebben allemaal "2nd quarter" in het notitieblokje staan dacht ik.
Ik hoop dat motomaker snel beschikbaar komt hier, daar niet van.
Gelukkig is er een fabrikant die het snapt! Gewoon een dual-core. _/-\o_ Dat quad-core is gewoon overhyped en pure marketing, net als 64-bit socs. Zolang de software er niet optimaal voor is geoptimaliseerd heb je er niks aan, alleen dat het mooi in het lijstje van de specs staat. ;)

Volgens mij als ze met dual-cores net zo hadden doorontwikkeld als met quad-cores, hadden dual-cores hogere kloksnelheden kunnen halen dan nu met quad-cores. Dit omdat 2 cores minder stroom vragen en minder warmte afgeven, waardoor hoger klokfrequenties mogelijk zijn. Aangezien zowat alle software op smartphones niet meer dan twee cores kunnen gebruiken, ben je met een hoger geklokte dual-core sneller dan een lager geklokte quad-core. Maar ja, fabrikanten maken nu eenmaal waar vraag naar is en dat zijn quad-cores aangezien dat mooi op papier staat. Ze zouden een dual-core moeten ontwikkelen dat, ik zeg nu maar iets, op 2,7 GHz draait, dat zou echt als een tierelier gaan en nog steeds vrij zuinig zijn en niet overdreven warm worden.

Wat Motorola ook goed heeft zitten is dat ze voor een 720p scherm hebben gekozen, ziet er even scherp uit als full HD vind ik en is zuiniger. En 2GB RAM is ook wel handig aangezien alles in de achtergrond op je smartphone blijft doordraaien vind ik 1 GB net te weinig

Ik hoop wel dat het 32GB model onder de 350 euro gaat kosten, want 400 euro is wel iets teveel.

[Reactie gewijzigd door pugske207 op 13 maart 2014 23:53]

Here's a fact: sinds de uitbrengst van multicore processoren op desktop computers is niet alleen de rekenkracht omhooggeschoten , maar ook het energieverbruik gedaald.

Ik snap dat in de kleine generatiesprongen de verschillen niet zo groot zijn, maar in "the long haul" hebben we er meer profijt van. Tevens KUNNEN de hi-end multicores meer energie verbruiken, maar dat zal alleen in gevallen zijn waar ze zwaar onder stress komen te staan.
Klopt, maar op de desktop is er al een hoop software dat 4 cores ondersteunen, en dan heb je ook wat aan een quad-core. Maar bij smartphones is dat niet het geval en kan je net zo goed een dual-core hebben. Koen Crijns zei het laatst ook nog eens in een aflevering van hardware info TV dat een quad-core in een smartphone gewoon onzin is en pure marketing. Maar ja leg dat maar eens aan de doorsnee smartphone gebruiker uit, die hier weinig kennis van hebben. En daar maken fabrikanten gebruik van om veel te verkopen, en ik geef ze groot gelijk, ik zou net hetzelfde doen.
Waarom zou ik voor de Moto X moeten kiezen als er een (maar iets grotere) Nexus 5 is voor hetzelfde geld? Met beter specs... .. .en waarschijnlijk snellere updates en compleet AOSP. Best apart
Nou.

Kleiner, dus handzamer.
Door de lage resolutie in games sneller. (Check Anandtech)
Goede batterijduur.
De Moto X had Android 4.4 zelfs nog voor de rest van de Nexus-lijn (Nexus 5 uitgezonderd)
AMOLED ipv LCD
n een lagere resolutie n Amoled. Door de pentile (of welke variant dan ook) een minder (lees veel minder) fijne gebruikerservaring bij het benaderen van tekst, foto's, films. De overstap van Amoled (SGS3) naar LCD (LG G2) was erg fijn in het voordeel van de LG G2.

Maar dat heeft dus waarschijnlijk erg te maken met de voorkeur naar welk onderdeel van de phone belangrijk is p.p. Voor mij dus het beeldscherm en niet gamen...daar heb ik een desktop voor.

Batterij is idd wel een goed punt, maar persoonlijk vind ik dat geen dealbreker.
Ook het formaat is niet van belang voor mij.
Dus, wederom voor mij, is de Nexus 5 een winnaar in die tweestrijd.

*edit* ok, geen pentile, positief, maar wel een dusdanig lagere resolutie waarbij ik duidelijk verschil zie. Voorbeeld: mijn oude galaxy nexus en ook de sgs2 vergeleken bij mijn Xperia Z en LGG2. Ik ben reolutiegeil... .. .

Daarnaast, offtopic, vanwaar een offtopic/irrelevant moderatie?? Hoezo is dit offtopic/irrelevant??? Leer modereren mensen, of comment als je het er niet mee eens bent!!! 8)7

[Reactie gewijzigd door exmatproton op 14 maart 2014 08:24]

Nexus 5 heeft wel veel betere specs. Imo is de moto x overpriced. 299 eur zou realistischer geweest zijn.
Ja precies. Dat is ook mijn punt. Ten opzichte van elkaar al helemaal. 299,- zou mijn gedachten op zich kunnen laten veranderen.
Gn PenTile maar 'gewoon' RGB!
En dan komen we zoals altijd op perspectief.

Ik persoonlijk vind 1080p voor een telefoon zwaar overkill, en erger me dood zodra zwart meer op grijs lijkt door IPS glow. Overigens heeft de Moto X een RGB lay-out, net als de SGS2, die ik nog steeds een meer dan prima scherm vind hebben.

Dus voor MIJ zou ik zelfs voor een meerprijs nog voor de Moto X kiezen over de Nexus 5. Want de Moto X heeft die specs dus helemaal niet nodig. Wat heb je aan een Snapdragon 800, als de S4 Pro in de Moto X net zo snel en net zo rap aanvoelt?
Als ik nu naar mijn sgs2 kijk erger ik me juist dood door het gebrek aan scherpte. Dus idd, perspectief is waar het om draait. In dat geval hebbem google en moto het voor ons dus goed gedaan. Voor precies hetzelfde geld voor ieder wat wils :)
Waarom zou men een Moto X kopen met lagere resolutie scherm en een S4+ als je voor het zelfde geld een N5 kan krijgen met full hd en snapdragon 800?
Ik denk dat ze met zulke dingen een beetje op de wat ' dommere' klanten richten, mensen die geen idee hebben wat die specs inhouden en dus lekker in de winkel wat aangesmeerd kan worden.
of geen gigant van een telefoon willen hebben.

Als ik deze vergelijk met de Moto G, dan moet het systeem vooral geoptimaliseerd zijn op de processorkracht en niet zozeer de samenwerking tussen 2 of meer processoren.
Ik ben benieuwd hoe men over dit toestel denkt in 2016, zal hij dat halen of was die optimalisatie + Google toch teveel geweest voor deze dualcore?
Het enige "voordeel" is dat het geen 5" toestel is, al is 13cm nog steeds niet het formaat wat ik graag wil dragen/gebruiken. 4,5" is voor mij de max, mits deze rond de 12,5cm blijft en het toestel niet te breed is.

(momenteel heb ik een Xiaomi Mi2 een jaar in gebruik en deze bevalt prima, maar je kunt niet vroeg genoeg dromen over de opvolger :))
9 mm verschil, en om dat nou als een weegpunt te zien tussen het kiezen, lijkt me sterk om daarvoor ook nog eens mindere specs te hebben. 9mm kleine boxt niet op tegen de zwaar betere hardware van de nexus 5, en nexus 5 heeft dus uiteraard een groter scherm, 0.3". Maar om een nexus 5 een gigant te noemen in vergelijking met de moto x is wel erg ver gezocht, note 3 oke..

PS De Xiaomi Mi3 is toch al een tijdje uit? en de snapdragon variant sinds december ook al. Weet niet hoe goed ze te krijgen zijn maar toch ;)

[Reactie gewijzigd door Nerot1x op 13 maart 2014 16:04]

9 mm verschil, en om dat nou als een weegpunt te zien tussen het kiezen, lijkt me sterk om daarvoor ook nog eens mindere specs te hebben.
9 mm is anders best veel. Vergeet niet dat dit toestel een smalle bezel heeft. De 4,7" Moto-X is hiermee maar 6 mm breder dan mijn huidige Motorola Defy van 3,7".

[Reactie gewijzigd door F0nz0 op 13 maart 2014 16:59]

De Xiaomi Mi3 64GB is sinds deze februari helaas pas uit de fabrieken van "Xiaomi" gerold en wordt momenteel via de webshops uitgeleverd. Dit toestel is voor mij dus ook te groot ;)
De Mi2 is voor mij op de grens en de Sony Xperia Z1 Compact net iets er overheen (maar ik heb hem helaas nog niet vast gehad), maar het kan dus wel. 4,3" en dezelfde/betere specs dan menig 5" toestel (zoals de Nexus 5). In het leven moet je grenzen leggen en soms eroverheen gaan. Grenzen leggen is bij velen helaas niet meer van toepassing en lopen de meute graag achterna omdat die keuze makkelijker te maken is.

Ik houd ervan om al mijn telefoons met 1 hand volledig te kunnen bedienen en dat gaat je niet lukken bij 4,7" of groter. Ik zal er zelfs dus (zolang het kan) er nooit 1 aanschaffen. SInds 2000 houd ik het namelijk bij kleine toestellen en dat hoop ik lang vol te kunnen houden (mits de specs on par zijn met de andere high ends).
Oh oke, ik wist het niet van de 64gb versies. Maar wat ook vaak het geval is, is dat de telefoons met de 4.3" en kleinere schermen vaak een mid-end toestel zijn, omdat het, zoals je aangeeft, tegenwoordig de trend is om tegen de 5" aan te zitten. Dus ik denk dat het niet superlang meer zal duren en ook jij zal 'moeten' kiezen voor de wat grotere toestel, tenzij je uiteraard in de mid-end toestellen blijft.
Ik hoop niet dat je gelijk krijgt, maar het leek er tot voor kort wel op.
Ik heb ervoor moeten zoeken, maar mijn highend telefoon uit 2012 was beter/net zo goed als bijvoorbeeld de Samsung S3.
De Z1compact is net zo goed/beter dan de Samsung S4 en Xperia Z1. Er zijn nog wel fabrikanten waarbij ik mijn volgende toestel zou kunnen kopen, maar helaas wordt dan waarschijnlijk ook weer een import telefoon (Sony of Sharp bijvoorbeeld, Xiaomi en Meizu hebben het bij mij verpest om ook voor 5" te gaan).
Accu duur, meer niet want alle moto x handighedjes werken alleen in het Engels helaas.
Ja, de taal zouden de normale klant een beetje te niet doen. Accuduur is niet super special overigens met de andere telefoons in dezelfde prijs-range. Heb de telefoon een tijdje gehad en qua stock software, scheelt het enkele uurtjes, maar niet altijd, ligt eraan hoeveel je met de telefoon speelt.
Geen echte reden om de Moto X te gaan halen dus, zonde maar aan de andere kant moesten wij belachelijk lang voor wachten, dus sorry google en Motorola maar Nederland is geen 3de wereld land.
Dat niet, maar met 17 mln. inwoners met een eigen taal ook weer niet bijster interessant als afzetmarkt. Overigens is niet Google maar Lenovo de nieuwe eigenaar van Moto.
Ik weet dat lenovo de eigenaar van Motorola is maar toen de moto x uitkwam was Motorola nog van google.
Omdat de Nexus 5 tegenvalt qua accuduur en camera.
Ja je hebt gelijk. De processor van de Moto X is een stukkie slechter, maar Motorola heeft het voor elkaar gekregen om de software (redelijk stock android) te optimaliseren voor de hardware waardoor het echt enorm goed blijkt te draaien in de praktijk. Kijk alle reviews maar. Motorola heeft laten zien dat niet alle telefoons de snelste quad core processoren nodig heeft.

Als ze de Moto X bij de lancering meteen in Nederland uitgebracht hadden, had ik m gekocht. Nu heb ik inmiddels een andere, maar nog kriebelt het elke dag om een Moto X te kopen. Ik ben echt een fan van zowel de Moto X als de Moto G. Ik ben dan ook zeker benieuwd naar de opvolger.
Ik vind de camera van m'n Nexus anders reuze mee vallen.
en achja, de accuduur.
Na een dag normaal gebruik is hij wel echt leeg, maar wat wil je met die hardware op die prijs
Erg leuke telefoon, jammer dat het zo lang heeft geduurd voordat die hier uit komt. Zelfde prijs als Nexus 5 nota bene, wat niet goed voor de verkoop zal zijn neem ik zo aan, qua specs alleen al en dan heb je ook nog eens de support van google. Het mooie aan de moto x is dan wel dattie redelijk stock draaid en ook snel updates krijgt. Maar om zelfde prijs te betalen ten aanzien van een Nexus 5 die betere hardware heeft, weet niet hoe dat verkoopt.

Hoe zit het trouwens met zelf de kleuren van de accenten en achterkantje kiezen?
Staat in het artikel: "In Nederland komt, anders dan in de VS, alleen de zwarte variant beschikbaar."

Best jammer, want ik wil op termijn een opvolger van m'n good-old Moto Defy. En dit is de juiste kandidaat. Op de VS site kan je dus wel customizen, maar dan moet je het in de VS laten afleveren of laten doorsturen.

[Reactie gewijzigd door F0nz0 op 13 maart 2014 15:59]

Ohjah, je hebt gelijk, overheen gekeken blijkbaar, maar dat was ook het goede voordeel dat de moto x had in de VS, vind ik. Een soort van 'eigen telefoon' maken, dat dit hier nog eens helemaal wegvalt is erg zonde en een gemiste kans op een bepaalde markt denk ik.
Het zou zomaar kunnen dat Motorola het customizen van de Moto-X ook voor andere markten dan de VS beschikbaar maakt, mocht dit model aanslaan. Maar dat is wishfull thinking.

Volgens dit artikel komt Moto Maker in maart (as we speak!) beschikbaar in Europa:

http://www.digitaltrends....-set-for-european-launch/

-Edit: wordt ook bevestigd in andere online artikelen. Al lijkt het een gerucht. Degenen die interesse hebben in de Moto-X, maar dan in een andere kleur dan zwart, kunnen dus beter even wachten op de eventuele introductie van Moto Maker.

[Reactie gewijzigd door F0nz0 op 13 maart 2014 16:13]

Hopelijk krijgen we hier ook zo'n mooie $100,- kortingsactie, zoals ze in de USofA in februari hadden ($299,- voor een custom ontwerp via MotoMaker.com)

edit: overigens werd door iemand van Motorola gesproken over "uitrol Motomaker in Europa begint 2e kwartaal 2014".

[Reactie gewijzigd door guapper op 13 maart 2014 16:26]

Dat zou mooi zijn ja. Heb jij je Defy+ nog?
Tja, de Defy is niet stuk te krijgen. Quarx heeft ook weer vakwerk geleverd met KitKat, maar hij wordt toch wat traag in gebruik. (Lees: de rest van de mobiele wereld is gewoon verder gegaan de laatste 3,5 jaar.)

Getwijfeld over de Moto G en Xiaomi Mi2s (nu ongelofelijk goedkoop), maar ik blijf toch steeds weer naar een Moto X kijken. Fantastisch leuk apparaat, alleen staan de EU prijzen me niet aan.
Tegenover de Moto G en de Nexus 5 zou de ideale prijs voor deze hardware (Moto X) 299 euro zijn. De mogelijkheid tot customisation die enkel verkrijgbaar is in de VS zal ervoor zorgen dat deze telefoon helaas aan de dure kant is uitgevallen bij ons.
Ik denk dat ik dat bedrag er ook niet voor over zou hebben. De Moto G bevalt me zeer goed, voor 156 gekocht bij de MM. Hij is niet te groot en niet te klein en de accu gaat makkelijk vier dagen mee. Ik kan er alles op wat ik nodig heb en hij is nog spatwaterdicht ook (zonder klepjes).
Ook zelf heb ik een Moto G (en mijn vriendin heeft deze ook). We zijn hier allebei uiterst tevreden van.

Zelf ben ik altijd High-End minded geweest. Na mijn Samsung S3 die kapot ging een paar maanden terug, heb ik een Nexus 5 gekocht en vervolgens weer verkocht (deze kon me niet bekoren omwille van slecht kleurcontrast, batterij, slechtere wifi bereik, etc).

Mits er op dat moment geen smartphone was die me echt het uiterste kon bieden tegen een high end prijs, en mijn vriendin reeds een Moto G had die eigenlijk alles kon bieden wat ik nodig had, ben ik over gegaan tot de aankoop van zo een Moto G in afwachting van een nieuw flagshipmodel in 2014...

Mijn verwachtingen gingen naar de S5 of naar de nieuwe HTC One.. Maar sinds de presentatie van de S5 en de vele leaks van de nieuwe HTC One ben ik niet zeker of er wel een waardig vervolg zal komen dit jaar. Het jaar is echter nog lang niet om en er zullen nog vele aankondigingen volgen.. dus ik wacht wel verder af.

For now, Moto G is doing a perfect job. Wie weet hou ik hem gewoon tot ie het begeeft.
Ha, ik zat exact in dezelfde situatie. Ik wilde eerst wachten op de S5 of de Z2, en had de Moto G genomen voor in de tussentijd. Maar waarom zou ik eigenlijk een 4x duurder toestel nemen als het met deze Moto G ook allemaal super gaat? Dus ik heb besloten de G gewoon aan te houden.
Helemaal mee eens met alle bovenstaanden. Heb zelf ook de Moto G (8GB) voor 169,-. Voordat ik die kocht had ik 't idee om deze als bruggetje te gebruiken (vorige telefoon - Acer Liquid Metal S120 - was een triest verhaal) om later de X of het nieuwe HTC vlaggenschip te kopen waneer die beschikbaar zouden zijn op onze markt. Nu echter heb ik geen idee wat ik meer van een smartphone zou willen vragen in de zin wat de G niet heeft. Nog snellere processor? Groter scherm? Meer resolutie? 4G? 802.11AC? Niet echt. Misschien was een IR blaster niet verkeerd geweest voor afstandbediening functies, die always-listening chip in de X, of de logischerwijze geplaatste speakers van de HTC One, maar niet echt iets om daar 4 tot 5 voudig meer voor te betalen.

Enige waar ik nog aanzienlijk warm van loop sinds ik de G in handen heb is een langere batterijduur. Niet dat de G slecht is op dit vlak, maar dit is nog steeds wat ik mis van die oude 'dumb'phones.
Wat je nu wel vergeet is dat je eerder langer moet gaan wachten op het laden van apps, een Snapdragon 600/800 hebben hier een stuk minder last van.

Al ben ik het helemaal met je eens. Ik heb zelf een M2S, maar normaal gesproken geef ik niet meer dan 150 euro uit voor een telefoon en als die begint te haperen koop ik wel een nieuwe. Ben je alsnog goedkoper uit dan een highend model van HTC, Samsung of Apple!
Voor een hoop toepassingen die ikzelf gebruik is een Snapdragon 600 net niet genoeg. Dat was aanvankelijk de reden voor mij om over te stappen van de Xperia Z naar de LG G2. Dus ik kan me voorstellen dat ik met deze zeer fijne en goedkope Moto G helemaal niet uit de voeten kan. Het ligt echt enorm wat er gedaan wordt met de telefoon.

(in mijn geval gaat het muziek software)
De X is een mooi en doordacht toestel, maar om nou de hoofdprijs te betalen voor een toestel van een half jaar oud, nee dank je.
Ik raad ten eerste iedereen deze telefoon aan, ten tweede importer hem uit de vs , dan heb je voor 390 een 32 gb variant, maar dan weer geen LTE..Maar dan wel weer volledig customized.

Wat je total niet ziet met de specs is dat deze telefoon de software onwijs is geoptimaliseerd.
Net zoals met apple niet meer boeit wat er aan de binnenkant zit, is dat met deze telefoon hetzelde.

[Reactie gewijzigd door it0 op 13 maart 2014 15:45]

En hoe / waar heb je deze geimporteerd dan?
Op ebay zijn er mensen die deze dienst voor je leveren, zoek op "moto x customize".
Wat je total niet ziet met de specs is dat deze telefoon de software onwijs is geoptimaliseerd.
Net zoals met apple niet meer boeit wat er aan de binnenkant zit, is dat met deze telefoon hetzelde.
Het is eerder zo dat de Android versies/schillen van HTC/Samsung/etc waardeloos zijn en de hele boel ontzettend traag en lomp aan doen voelen.
Android is best een prima OS, als je het hebt in de standaardvorm zoals op Google's Nexus devices en op de nieuwe Motorola's. De ervaring is compleet anders in vergelijking met bijvoorbeeld Samsung.

Mensen staren zich helaas nog steeds blind op het aantal core's, geheugen, etc. Tis erg jammer dat de gemiddelde consument niet ziet dat er alternatieven zijn (Windows Phone bijvoorbeeld)
Waar ik zo van baal is dat deze telefoon niet eerder uit kwam voor die prijs, hij is nu simpelweg out of date, overpriced, traag en wordt niet zo frequent geupdate als de Nexus series.

Erg jammer, gemiste kans als je het mij vraagt.
Waar ik zo van baal is dat deze telefoon niet eerder uit kwam voor die prijs, hij is nu simpelweg out of date, overpriced, traag en wordt niet zo frequent geupdate als de Nexus series.

Erg jammer, gemiste kans als je het mij vraagt.
Traag?
In de praktijk is dit ding net zo snel als de topmodellen. Werkelijk geen enkele hapering bij wat dan ook. Ik zou hem niet ruilen voor een nexus 5 al kreeg ik er 100 euro bij. Ideale grootte vindt ik, en vooral de active display en accuduur zijn een verademing.

Wat betreft updates, daar heb ik wel vertrouwen in. De moto x kreeg de 4.4.2 update nog voor de nexus 5, maar ja toen was het nog google. Maar ik merk wel dat motorola nog hard aan het werk is, want op allerlei appjes van hun merk ik dat er geregeld updates binnenkomen. Als google iets van haar voice commands update bijvoorbeeld, krijg ik 2 dagen later een update van Motorola die hun eigen apps daarop aangepast heeft. Ze lijken iig niet stil te zitten , waar ik wel een beetje bang voor was sinds ze verkocht zijn door google.
Sorry Tweaklol, check de specs en de recenties en benchmarks... Wellicht zal je het in de praktijk niet gelijk merken, maar het verschil is gewoon te groot in prestaties.

De case is echter wel veel mooier (subjectief) / robuuster (objectief)

Op andere sites waar vergeleken wordt, hebben ze het over plastic Gorrila glass... Ze mogen mij ook even aanwijzen welk deel van het scherm van plastic is, gezien ik m'n eerste chip al binnen 30 dagen uit het glas had op m'n Nexus 5. :'( (Het zelfde zou ook op de Moto X zitten)

Anyway, Als de Moto X een Qualcomm 800 processor zou hebben of vergelijkbaar, had ik deze genomen... De full HD resolutie op 5" is sowieso overkill. Wel fijn, maar prefereer toch amoled.

[Reactie gewijzigd door McBrown op 13 maart 2014 22:39]

Hij heeft juist gelijk. Al die benchmarks doen er totl niet toe. Werkelijk gebruik is waar het om gaat en dan is er geen enkel verschil te merken en draait de Moto X extreem soepel.

Als het een fabrikant lukt om een telefoon met ideaal formaat, dat lekker in de hand ligt, goed scherm, goede accuduur en zwaar geoptimaliseerde software en handige features te bouwen die razendsnel en soepel werkt, mag het voor mijn part op een oude cortex A6 draaien. Who cares?
Sorry Tweaklol, check de specs en de recenties en benchmarks... Wellicht zal je het in de praktijk niet gelijk merken, maar het verschil is gewoon te groot in prestaties.

De case is echter wel veel mooier (subjectief) / robuuster (objectief)

Op andere sites waar vergeleken wordt, hebben ze het over plastic Gorrila glass... Ze mogen mij ook even aanwijzen welk deel van het scherm van plastic is, gezien ik m'n eerste chip al binnen 30 dagen uit het glas had op m'n Nexus 5. :'( (Het zelfde zou paneel op de Moto X zitten)

Anyway, Als de Moto X een Qualcomm 800 processor zou hebben of vergelijkbaar, had ik deze genomen... De full HD resolutie op 5" is sowieso overkill. Wel fijn, maar prefereer toch amoled.
Zoals ik al zei, je merkt nergens vertraging. Dit ding werkt ontzettend snel, wat je er ook tegenaan gooit. De zwaarste spellen draaien soepel. Wat interesseert die benchmarks dan?
Dat kun je ook in de reviews lezen.

De rest van de fabrikanten zijn totaal geobsedeerd met het eruit pompen van modellen met steeds hogere specs en grotere toestellen. De moto x is naar mijn ervaring de eerste android waar men gewoon geprobeerd heeft een top toestel te maken.
Goed, je hebt absoluut een punt. Wellicht dat de relatief lage resolutie van de Moto X daar ook invloed op heeft.

Ik baal er gewoon van dat dit toestel een half jaar geleden niet in de EU is gelanceert (tegelijk met US) waar trouwens ook een flinke tijd tussen de aankondiging en de release heeft gezeten. (Al met al een jaar) |:(
Afgelopen week de moto x gehaald in Duitsland voor 350 euro, dus hij zal wel 350 euro gaan kosten in Nederland.
Ik denk eerder 399 net zoals in Frankrijk. De telefoons in Duitsland zijn meestal een stuk goedkoper. Kijk maar naar de nexus 5
Ga maar uit van 360 minstens omdat de BTW hier hoger ligt.
Ik had verwacht dat de Moto X een veel betere batterijduur zou hebben dan de Nexus 5. Maar als ik hier de reacties lees, blijkt dat tegen te vallen?
Mijn broer heeft een Nexus 5, ik een Moto X. Ik zie vergelijkbare levensduur onder gelijke condities. De Moto X exceleert dan wel weer in stand-by, kan die bij mij echt lang vol houden.

En voor de mensen die de Moto X niet begrijpen, ik zou voor geen goud willen ruilen met de N5 of welke andere telefoon. Mensen met kantoor/management functies en de telefoon lekker zakelijk gebruiken zullen er dol op zijn denk ik, ik in ieder geval wel.
Al die assist functies, handloos besturen, etc. Het werkt allemaal perfect.

En dat is ook gelijk het sterkste punt van de Moto X. Hij werkt gewoon. Hij crasht niet, hij is nooit langzaam, hij doet het gewoon. Best wel fijn.

Moto X > sum of its parts

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True