Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 78 reacties

De Nederlandse overheid werkt aan een site onder de naam StopID om een gestolen paspoort of identiteitskaart te laten blokkeren. Als iemand zijn paspoort op de site aanmeldt als 'gestolen' komt die in internationale registers te staan met gestolen paspoorten.

E-paspoortDaarmee wil de overheid misbruik van gestolen paspoorten tegengaan, schrijft minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie in een brief aan de Tweede Kamer. StopID zal werken via Mijn.overheid.nl, het internetportaal van de overheid. Nu kan iemand zijn paspoort al wel als gestolen aanmelden, maar niet op deze manier. Het inloggen op de dienst voor het melden van gestolen paspoorten zal vermoedelijk werken via DigiD.

Naast StopID komt er ook een site met de naam CheckID, waarop iedereen kan controleren of een paspoort of identiteitskaart geldig is. Daarin komen ook gestolen paspoorten te staan die mensen hebben aangemeld via StopID. Het ministerie van Opstelten werkt dit jaar aan het ontwerp en het maken van beide diensten. Wanneer ze precies online moeten zijn, vermeldt de minister niet. Er is nu al een Centraal Meld- en informatiepunt Identiteitsfraude en –fouten, een overheidsorgaan dat bijhoudt welke paspoorten als gestolen zijn opgegeven. Dit CMI zal vermoedelijk ook de nieuwe diensten gaan beheren.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (78)

Is er naast het inloggen met DigID nog een verificatie of een manier om dit weer ongedaan te maken?
En wat als ik voor de grap het paspoort van de buurman wil blokkeren, tot in hoevere zijn er verificatie procedure dat het daadwerkelijk degene is als wie die zich voordoet ?
Als de dienst onderdeel word van mijn.overheid.nl heb je digID nodig om je paspoort te kunnen checken of blokkeren, doe je ook de belastingaangifte van je buurman?
Hmm handig als je in het buitenland bent, ik weet het password van DigID niet uit mijn hoofd in elk geval.
Je zegt het niet correct. Handig voorals je in het buitenland bent. En DigiD wordt voor het buitenlandse verkeerd geblokeerd ivm een aanval :)
Overigens interessant, hoe Nederlanders woonachtig in het buitenland het dan gaan doen, aangezien velen van hen geen DigiD kunnen krijgen.

Maar goed, je hoeft een systeem niet te ontwikkelen voor de 1% uitzondering geef ik meteen toe.
Heeft de buurman jou DigiD dan?
Er staat "Het inloggen op de dienst voor het melden van gestolen paspoorten zal vermoedelijk werken via DigiD"

Dus je zal enkel je eigen paspoort kunnen opgeven als gestolen, lijkt me? Tenzij jij de DigiD-toegang hebt van je buurman, uiteraard...
Voor die grap zal je dan dus eerst het DigiD van je buurman nodig hebben.
Waarschijnlijk zal je aan je DigiD account de documentnummers van je ID kaart, paspoort, rijbewijs enz enz. gekoppeld zijn.

Ik denk dat je niet het paspoort van je buurman (of je ouders bijvoorbeeld) kan blokkeren met je eigen DigiD.
Heb jij de DigiD van je buurman :?
Staat toch in het artikel? Dat zal vermoedelijk via digid gaan.
Daar is het DigiD voor, om dat te voorkomen.
Zoals je kan lezen, kan je inloggen met je DigiD. Tenzij je de DigiD inlog gegevens van je buurman hebt (en de kans is heel klein met sms verificatie) kan je dus niks :)
Inloggen via DIGID, wat waarschijnlijk weet welk nummer bij jou hoort? Ze gaan je dit echt niet handmattig in laten typen, lijkt me.

Edit: wauw, refreshen is soms echt nodig, blijkt maar weer.

[Reactie gewijzigd door Yssworks op 5 maart 2014 11:06]

dan moet je wel beschikken over de DigiD info van je buurman
Binnen 2 minuten 8 antwoorden, volgende keer dus zelf het artikel lezen.
Je hebt digID nodig, staat ook in het bericht ;) Lezen is voor sommige mensen best moeilijk.
De Nederlandse overheid werkt aan een site onder de naam StopID om een gestolen paspoort of identiteitskaart te laten blokkeren. Als iemand zijn paspoort op de site aanmeldt als 'gestolen' komt die in internationale registers te staan met gestolen paspoorten.
Het zal helaas wel weer zo lek als een mandje zijn als DigID.

nieuws: Fraudeurs maken geld buit door onderscheppen DigiD's
nieuws: Beveiliging 'grootverbruikers' DigiD schoot tekort
nieuws: Overheid haalt DigiD offline vanwege ernstig beveiligingsprobleem - update
nieuws: DigiD binnenkort zes uur plat vanwege verhelpen kwetsbaarheid

Dan kun je waarschijnlijk iemand zijn vakantie vergallen door een valse diefstal door te geven.
Ik ben helemaal niet blij met dit systeem, laat het maar bij het oude.
Ik, ik walg ervan dat ik geen keuze heb om alles gewoon per brief te krijgen. Onlangs brief van mijn verzekering gehad dat ik online inzage heb online en niet meer via papier. Ik moet nu een account/keycode inloggen hebben op hun site.

DigiD is prachtig, maar om online te zijn valt nog steeds niet onder "levensbehoefte". Wel een TV en/of radio.
Iedereen in Nederland heeft toegang tot internet. Misschien niet bij je thuis, maar er zijn voldoende openbare internetmogelijkheden.
Maar ehm, DigiD'en op een openbare pc? Zou dat nou echt een goed plan zijn?
Maar niet iedereen kan overweg met internet.

Hetzelfde zou zijn, iedereen in Nederland heeft toegang tot een auto. Maar je wilt niet iedereen in een auto laten rijden. Toch?

Mijn punt is je kan van een bepaalde groep Nederlanders niet verwachten overweg te kunnen met internet of uberhaupt en computer. Mijn oma vindt haar "nieuwe" tv al lastig.
Die bieden geen privacy. Is ook een recht, en af en toe een noodzaak.
Geen levensbehoefte (zoals eten, drinken en lucht), wel een mensenrecht ;)

[Reactie gewijzigd door Rafe op 5 maart 2014 12:01]

Er is ook vermeld dat de overheid DigiD wilt aanpassen om het beter te beveiligen. Nu is het inderdaad een zooitje, maar eerder dat dit is ingevoerd zal het wel 2017 zijn en een nieuwe versie van DigiD zijn ingevoerd.
Moet je niet altijd aangifte doen bij de politie bij diefstal en verlies om een nieuw ID aan te vragen? Betekent het opzetten van een site dat deze voorwaarde vervalt? Indien dat het geval is dan lijkt het me een slechte zaak, de drempel om verlies aan te geven wordt dan een stuk lager zodat er niet eens meer flink gezocht gaat worden.

Het zal wel weer een bezuinigingsmaatregel zijn.
Je gaat hier ervan uit dat je ID wordt gestolen in Nederland. Dan is aangifte nog nodig voor aanvraag van een nieuwe
Wanneer je in het buitenland bent dien je allereerst aangifte te doen, waarna je naar de ambassade moet gaan voor een tijdelijk paspoort om het land uit te komen.
Met de aangifte op zak zal je zonder al te veel problemen bij de ambassade moet kunnen komen.

Wat ze wel zouden kunnen doen, wanneer het paspoort in Nederland is gestolen bij aangifte dit meteen in het nieuwe systeem zetten. Anders ben ik benieuwd of veel mensen de moeite nemen om na de aangifte en aanvraag de moeite nemen hem te blokkeren.
tja, 'gestolen', bij 9 van de 10 personen is het eerder gewoon verloren ipv dat die daadwerkelijk gestolen is..
Krijg je nog steeds een boete als je m kwijt bent?
Mocht dat nog eens herzien worden dan zal dat ook schelen in het aantal aangiftes van 'gestolen' id kaarten en paspoorten.
Je hebt een DigID account nodig van je buurman voor je grappemakerij
leuk als iemand digid zou hacken en via een scriptje die gegevens er doorheen jaagt
Checkid is vooral een goede zaak. Ik ben al wel eens van een vliegtuig gehaald en zag mijn paspoort voor mijn ogen doorgeknipt omdat ie als gestolen stond vermeld. Ik bellen naar de gemeente; hun reactie: Tsja, had je maar moeten doorgeven aan de politie dat je paspoort was gevonden!

Ze hadden zelf gezegd dat ik m bij hen kon ophalen en de baliejuffrouw zei mij na herhaald aandringen mijnerzijds dat ik geen stappen hoefde te ondernemen.

Prima zaak dus. Maar dan ook hun systemen aan elkaar koppelen. Straks kunnen gezochte criminelen gewoon hun gemeentelijke uittreksel halen en dat soort dingen zonder dat er ook maar ergens een alarmbel afgaat!
Niet om het een of ander, maar overheid.nl werkt prima. Ik heb eigenlijk altijd een tab met die site openstaan voor mijn werk, en dan snap je dat ik uit ervaring spreek.

Dit kan een welkome dienst zijn denk ik?
Mee eens, echter vind ik het 'oplichterij' vinden als dit nog steeds van toepassing is:
Als uw paspoort of identiteitskaart (ID-kaart) gestolen of verloren is, moet u daarvan aangifte doen bij de politie. Die maakt vervolgens een proces-verbaal op. U krijgt een gewaarmerkte kopie van het proces-verbaal. Deze heeft u nodig om een nieuw reisdocument aan te vragen in de gemeente waar u woont. U moet hierbij rekening houden met een langere aanvraagprocedure en extra administratiekosten.
(http://www.rijksoverheid....teitskaart-kwijt-ben.html)

Ik bedoel, kom op.. Extra administratiekosten? Langere aanvraagprocedure? Anno 2014 moet men toch met 1 druk op de knop de oude kunnen blokkeren en een nieuw kunnen aanvragen/activeren/aanmaken? Helaas blijven ze bij overheden te lang werken met legacy back-end systemen.

Dus ja, mooie front-end oplossing richting de burger, helemaal mee eens, maar zolang de back-end hetzelfde blijft ben ik nog steeds van mening dat de procedure zelf langdradig en onhandig is.

[Reactie gewijzigd door Maistah op 5 maart 2014 11:09]

Mijn paspoort was afgelopen zomer in Londen gestolen. Daar een noodpaspoort aangevraagd (en meteen gekregen) voor 45 pond. Kan ik nog mee leven, want de mensen op de ambassade hebben hard gewerkt om alles voor elkaar te krijgen.

Terug in Nederland aangifte doen, ben niet verder gekomen dan de balie van het politiebureau. Wordt een standaard pv uitgeprint en handtekening eronder. Aangezien het document in het buitenland is gestolen en de Nederlandse politie daar geen macht heeft wordt er verder geen actie ondernomen.

Op het gemeentehuis nieuw paspoort aanvragen, 25 euro extra administratiekosten (bovenop de 44 euro standaard tarief voor een paspoort). Het is kennelijk een duur vinkje in het systeem want ze zullen niet op zoek gaan naar mijn oude paspoort...
Als je in het buitenland woont kost een Nederlands paspoort je het dubbele sinds volgens mij vorig jaar.
Dus 80+ euro.
Echt grote onzin, want volgens mij zijn de enige extra kosten de verzendkosten. De rest van het proces blijft gelijk.

Soms vraag je je inderdaad af waar ze die tarieven vandaan halen.
Ze versturen die dingen natuurlijk niet met de gewone post ofzo...
Het lijkt mij niet heel vreemd als er dagelijks een grote batch papieren op gehaald en gebracht wordt via UPS oid. De daadwerkelijke kosten voor een paspoort verzenden is dus niet dermate groter dan wanneer het vanaf de drukkerij naar de Gemeente verstuurd moet worden.
Het is kennelijk een duur vinkje in het systeem want ze zullen niet op zoek gaan naar mijn oude paspoort...

Volgens mij is het enkel ontmoediging om verlies en vooral "verlies" te voorkomen.

Anders "verliezen" veel meer mensen zijn paspoort, omdat ze die mooie stempeljtjes willen behouden, of gewoon omdat ze te lui zijn om te zoeken waar het lag voordat ze naar het gemeentehuis gaan. Etc.
Een oud paspoort mag je houden. Het wordt dan door de ambtenaar ongeldig gemaakt door er gaten in te ponsen. Je moet hier wel om vragen.
Klopt, maar het is mooier zonder gaten. En niet in alle gevallen is met bereid of juridisch in staat de gaten zo te plaatsen dat de stempels etc mooi blijven bestaan.

Maar inderdaad, luiheid is denk ik de vaker voorkomende motivatie.
Noodpaspoort mag je dan weer niet houden. Ik wilde dat mooi roze paspoort (wat je hopelijk nooit meer krijgt) graag bewaren maar dat kon niet....

Ik vind het wel een verschil tussen verlies of diefstal. Verlies is naar mijn mening volledig de schuld van de paspoorthouder. Die had beter in de gate moeten houden waar hij zijn document had moeten bewaren. Diefstal hoeft niet altijd de schuld te zijn van de paspoorthouder. Een brute overval bijvoorbeeld vind ik niet de schuld van de houder.

Het ťťn en ander is alleen niet goed te controleren waardoor alles over ťťn kan wordt geschoren.
Voor die 25 euro zal je oude kaart wel op alle internationale blocklists gezet worden. Met een verlopen paspoort hoeft dat niet, want die is toch al niet meer geldig.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in BelgiŽ werd ik toch bedreigd met de hoofdprijs omdat ik mijn compleet verouderd en verlopen paspoort kwijt was. Een flinke smak geld ťn een wachttijd van ettelijke weken.

Vervelende verrassing wanneer je twee dagen eerder geleerd hebt dat je over vier weken naar de VS vliegt voor een jobinterview.

Toch een voordeel: na wanhopig alle kasten en schuiven ondersteboven te hebben gekeerd, vond ik mijn paspoort terug. En de ambtenaar gooide het in de prullenbak en opeens kon ik wel binnen twee weken een nieuw paspoort ophalen. Tja... Misschien was dit wel de bedoeling.
Die boete is als je 'm verliest door eigen schuld. Als het gestolen is en je hebt daar aangifte van gedaan krijg je geen extra kosten, is mij verteld.

Ander voorbeeld: ik had een verlopen ID-kaart doorgeknipt en weggegooid. Dat ding blijft officieel bezit van de staat en moest ik bij het ophalen van het nieuwe paspoort ook nog inleveren samen met het oude paspoort. Dat kon ik niet, dus aangifte doen en met het procesverbaal terug naar het gemeentehuis waarvoor ik ook nog een boete mocht betalen.

[Reactie gewijzigd door Rafe op 5 maart 2014 11:57]

Die boete is als je 'm verliest door eigen schuld. Als het gestolen is en je hebt daar aangifte van gedaan krijg je geen extra kosten, is mij verteld.
Dan is je paspoort toch altijd gestolen? :9
Proces verbaal aanmaken bij de politie wil niet iedereen doen ;)
Als je paspoort bent verloren moet OOK aangifte doen bij de politie, dus jouw opmerking kan best waar zijn, maar gaat helaas niet op.
Als uw paspoort of identiteitskaart (ID-kaart) gestolen of verloren is, moet u daarvan aangifte doen bij de politie. Die maakt vervolgens een proces-verbaal op.
En zeker de politie niet.
Dan moet je een verhaal bij elkaar liegen en daarmee de politie overtuigen. De waarheid vertellen is makkelijker.
Dan moet je een verhaal bij elkaar liegen en daarmee de politie overtuigen. De waarheid vertellen is makkelijker.
Hulde voor je opmerking. Waarom toch allemaal verhaaltjes verzinnen en een valse aangifte op je naam zetten voor slechts een paar tientjes gewin. Het is natuurlijk flink balen als je je paspoort kwijt bent, maar regel het dan ook netjes.
En terecht..

Nee grapje. Maar uit ervaring weet ik ook dat men moet betalen als hij gestolen wordt. Je moet immers bij het verlopen wederom betalen. Alleen de boete wordt niet in rekening gebracht.
En dan weer gaan zeuren over privacy omdat het verbaalsysteem van de politie 'gekoppeld' is aan een gemeente...
Daar zijn we Nederlander voor 8)7

Maar zonder gekheid, als het een beperkte toegang is (of sterker nog een ony-way toegang) zie ik weinig problemen mbt Privacy. De politie hoeft bij een aangifte alleen een aanvraag te versturen voor een nieuw paspoort / ID-kaart voor een bepaald BSN. Daarvoor hoeven ze niet bij de GBA maar alleen een "request" versturen met daarin het BSN nummer en dat het om een diefstal gaat. Dan weet de gemeente in theorie al wat ze moeten doen.

De politie hoeft niet in de GBA of een ander gemeente systeem te kunnen neuzen om dit haalbaar te maken.

[Reactie gewijzigd door ThePope90 op 5 maart 2014 11:24]

De politie kan allang in de GBA neuzen.
Dat is de straf voor het kwijtraken van overheids eigendommen
Waarvan de overheid verplicht dat je ze nodig hebt .
En waarvan wij dus mensen zijn die bij de overheid werken en dit soort dingen doen. Tijd om naar iedereen te kijken en niet alleen naar een select groepje mensen dat toevallig bij de overheid werkt.
De reden dat er op dit moment nog een boete staat op het verliezen van een id bewijs is omdat die inkomsten gebruikt worden om bij twijfelachtige zaken een opsporing te kunnen verrichten naar mogelijk fraude.
Boete bij verlies of diefstal is afgeschaft in alle gemeenten, en de levertijd is gewoon 5 werkdagen, niet langer dan normaal. Rijksoverheid.nl lijkt niet helemaal up-to-date.
Net zo'n goede combinatie als met iedere andere organisatie hoor. Alleen trekt een 'overheid' iets meer aandacht dan de gemiddelde commerciŽle instelling, en lokt dit dus evil-doťrs aan, die de boel weer gaan hacken enzo, waarna weer in het nieuws komt dat het weer mis is met digid of welke andere overheidssite dan ook......

Komt bij, om een of andere manier heeft de burger niet zo veel symatie voor de overheid, wat de kans dat er eikels op hun sites gaan staan beuken, ook groter maakt............
Alleen trekt een 'overheid' iets meer aandacht dan de gemiddelde commerciŽle instelling
Omdat de overheid overal bij kan en de beveiliging nou niet echt je van het is. Dus relatief zwakke beveiliging en gelijk toegang tot de meest relevante systemen. Dat heet rendement berekenen.
om een of andere manier heeft de burger niet zo veel symatie voor de overheid
Dat is niet "om een of andere manier", maar vanwege het constant falen van de overheid qua belangrijke dingen, zeker als het ICT betreft. Open systemen, budgetten die zwaar uit lopen met vervolgens niet werkende systemen. Tel daar het totale non inzicht de overheid ten toon spreid aangaande ICT en het ICT misbruiken om een politie staat te vormen en voila: een recept voor een niet zo geliefde overheid.
Omdat de overheid overal bij kan en de beveiliging nou niet echt je van het is. Dus relatief zwakke beveiliging en gelijk toegang tot de meest relevante systemen. Dat heet rendement berekenen.
Lol, en dit gebeurt bij andere "niet publieke" organisaties niet? Daar heeft de overheid echt geen patent op, hoor. Maar ze zijn wel een stuk bekender (en vaak ook groter) dan al die andere bedrijfjes die er net zo'n bende van hebben.
Dat is niet "om een of andere manier", maar vanwege het constant falen van de overheid qua belangrijke dingen, zeker als het ICT betreft. Open systemen, budgetten die zwaar uit lopen met vervolgens niet werkende systemen. Tel daar het totale non inzicht de overheid ten toon spreid aangaande ICT en het ICT misbruiken om een politie staat te vormen en voila: een recept voor een niet zo geliefde overheid.
Ook hier heeft de overheid echt geen patent op. Ze zijn gewoon groter bekender en (helaas) ook logger, door de structuur, maar je kunt de overheid hier in niet over 1 kam scheren. Daar doe je de overheidsorganen die hun zaakjes wel goed op orde hebben, te kort mee.

Al dat overheidsgebash en al dat zout wat op die overheids "slakken" worden gegooit, moet maar eens afgelopen zijn.

Hier speelt hoofdzakelijk alleen maar sentiment.
Lol, en dit gebeurt bij andere "niet publieke" organisaties niet?
Je leest niet.

Als ik toegang heb tot het systeem van de belastingdienst, kan ik ook met die gegevens info op halen bij de DUO, over je hypotheek, eventuele openstaande verkeersboetes of erger etc.

Als ik toegang heb tot de database van bijvoorbeeld Netflix, weet ik nog steeds niet wat je koopt bij AH of wat je saldo bij de bank is.
Al dat overheidsgebash en al dat zout wat op die overheids "slakken" worden gegooit, moet maar eens afgelopen zijn.
Nee, dat gekloot moet maar eens afgelopen zijn. Afgezien van het feit dat ik niet zomaar wat loop te bashen (of anderen) heeft dat met diverse dingen te maken:

- Ik zit vast aan de overheid, daar kom ik niet vanaf. Bij een bedrijf kan dat (9 van de 10 keer wel).
- Je moet lappen voor de overheid en de hoeveelheid wordt bepaald door het politieke klimaat.
- Als er fouten worden gemaakt (en daar kom ik zo meteen op), rollen er geen koppen. In het ergste geval wordt je weggepromoveerd of er uit gegooid en krijg je wachtgeld.
- Mijn rechten worden veelvuldig aangetast. Bedrijven die dat doen worden vervolgd.

Maar even wat voorbeelden:

- 'Elektronisch patiŽntendossier is onvoldoende beveiligd'
- 'Plasterk wist eind 2013 al dat Nederland zelf metadata aan NSA gaf'
- Hof: overheid mag vingerafdrukken niet centraal opslaan
- Nederlandse geheime dienst overtrad wet bij spionage

Zo even een lukraak een greep uit wat de overheid uitvreet en waar geen enkel bedrijf mee weg zou komen. Dit zijn allemaal stuk voor stuk dingen waar rechten van jou en mij geschonden worden en ze met een tik op de vinger er vanaf komen.

En dan ben ik nog niet eens begonnen over de vele malen dat de overheid budgetten overschrijdt, de toewijzing van de opdrachten niet volgens de wet doen of een compleet niet werkend systeem te hebben.

Dat dat "sentiment" waar jij het over hebt, is ergens op gebaseerd.
Omdat? In plaats van een FiPo te plaatsen kan je ook best je redenering uitbereiden zodat ook wij snappen waar je naartoe wilt met dit bericht.

Sites zoals die van de overheid maken gebruik van digID codes wat voor iedereen uniek en persoonlijk is, dus je bericht slaat dus nergens op.
Niet om het een of Andere, maar de Nederlandse overheid en sites/ict is niet echt een goede combinatie
tja, en dan te bedenken dus dat dit soort projecten van idee to ingebruikname/onderhoud door de zogenaamde grote ICT bedrijven gedaan wordt.. Zegt toch meer over die zogenaamde ICT bedrijven zoals pink rocade etc dan over de overheid...
Hoeveel miljard zou dit project hebben gekost?
Nog vrij weinig aangezien het nog niet ontwikkeld is...
Nog vrij weinig aangezien het nog niet ontwikkeld is...
En jij denkt dat bedenken en specificeren van zo'n systeem gratis is?
Nee, maar het kost geen miljarden...
Het nieuwe logo van de gemeente Amsterdam kostte al een ton. Dus reken maar uit. Als de overheid de factuur krijgt wordt alles in rekening gebracht
Het nieuwe logo De nieuwe huisstijl van de gemeente Amsterdam kostte al een ton.
We hebben allemaal hartelijk gelachen om de enter in het logo, maar er is veel meer veranderd, Voor de hele gemeentelijke organisatie is de huisstijl nog verder geŁniformeerd en geupdated.
Nee, maar het kost geen miljarden...
Als we kijken naar een goed uitgevoerd IT project moet je er rekening mee houden dat de daadwerkelijke software development rond de 10% van de kosten zijn.
Vooronderzoek en specificaties komen op minstens 50% van de kosten.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True