Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 85 reacties

De directeur van netwerkbedrijf Ericsson, Hans Vestberg, zou een van de kandidaten zijn voor de opvolging van Microsoft-ceo Steve Ballmer. Dat claimt financieel persbureau Bloomberg. Naast Vestberg zijn er nog andere kandidaten.

Hans Vestberg, EricssonDe 48-jarige Zweed Vestberg werkt al tientallen jaren bij Ericsson en is sinds 2010 algemeen directeur. Daarvoor was hij enkele jaren financieel directeur van het bedrijf, dat vooral bekend is van netwerkapparatuur. Vestberg woont momenteel in de Zweedse hoofdstad Stockholm, maar moet vermoedelijk naar de VS verhuizen als hij directeur van Microsoft zou worden. Het is voor het eerst dat zijn naam wordt genoemd in verband met de opvolging van Ballmer.

Vestberg is een van de kandidaten, naast de interne kandidaten Satya Nadella en oud-Nokia-directeur Stephen Elop, claimt Bloomberg op basis van anonieme bronnen die bekend zouden zijn met de kandidatenlijst. Naar verluidt zijn er nog meer externe kandidaten en verandert de kandidatenlijst nog voortdurend. Microsoft wil de zoektocht in het eerste deel van 2014 afsluiten, zei het bedrijf eerder.

Ballmer kondigde in augustus aan dat hij binnen een jaar stopt. Hij volgde in 2000 oprichter Bill Gates op. Wanneer Microsoft een nieuwe directeur aanwijst, is nog altijd onbekend.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (85)

Ik zie liever windows 9 dan een nieuwe directeur. Developers, developers ,developers heeft niet gewerkt en het verwijderen van de startknop, geen multiple desktop support en slecht touchpad ervaring geeft OSX een extra reden om de betere desktop ervaring te leveren. Hoe breder Microsoft denkt te moeten gaan hoe lager de kwaliteit van de individuele producten. (Microsoft word: plakken speciaal op een touchdevice is een goed voorbeeld van hun user ervaring)
De startknop kan mij persoonlijk gestolen worden, en wat software ontwikkelen betreft staat Microsoft op eenzame hoogte.

Die multiple desktop snap ik niet helemaal. Wat versta jij daaronder?

Office is geen voor touch ontwikkeld pakket en dus eigenlijk een slecht argument.
Office is geen voor touch ontwikkeld pakket en dus eigenlijk een slecht argument.
Pardon? Heb je de laatste versie al eens geprobeerd?
Ik heb zelf Office 2013 en ben nou niet echt van mening dat het bijzonder geschikt is voor touch.
Op basis waarvan? Heb je 'm ook daadwerkelijk gebruikt op een touch device? Ik heb diezelfde Office 2013 op een Surface Pro en ik kan je melden dat ie prima geschikt is voor touch. NIet zo gek ook, gezien z'n redelijk basic interface vergeleken met vorige versies en grote knoppen.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 16 januari 2014 13:13]

Ik heb een Surface Pro waar ik die Office op draai, ja, maar om nou te zeggen dat het bijzonder geschikt is voor touch... nee.

Op een groot scherm, misschien, maar niet op 'n Surface.

[Reactie gewijzigd door halofreak1990 op 16 januari 2014 15:35]

"Hoe breder Microsoft denkt te moeten gaan hoe lager de kwaliteit van de individuele producten"

Wordt tijd dat ze deze bij Microsoft ingelijst aan alle muren hangen.
verwijderen van de startknop, Mac OS X hééft niet eens een startknop.. over multiple desktop support, als je virtual bedoeld: niet door iedereen gewenst... Windows heeft een taakbalk die zijn taak bijzonder goed doet en dat dus niet nodig is, in tegenstelling tot OS X (is een mening!). als je het hebt over ècht multiple desktop support, dan kan ik beter me mond houden. sorry hoor, maar dat is dan echt complete onzin... wie heeft je dat verteld dat dat niet kan?
en dat touchpad... Microsoft bied bijzonder goede api's, het is aan de fabrikanten de taak om er iets mee te doen en een goede touchpad in te bouwen.
OSX kan persoonlijk niet eens in de schaduw staan van Windows 8.1.
Touchpad ligt aan de hardware fabrikant omdat menig touchpad wel goed werkt.
Word werkt perfect op een Windows Touch device, want....je kan ook een muis aansluiten.
Soms denk ik wel eens dat sommigen niet verder kunnen kijken als hun neus lang is en dus maar wat 'dom' commentaar leveren. Think different! ;)
Dan zit je gelijk niet meer in compleet andere apparaat werelden.
Word werkt perfect op een Windows Touch device, want....je kan ook een muis aansluiten.
Wat een rare opmerking. Als je op een touchdevice een muis aan moet sluiten voordat het appje werkbaar is, werkt het dus niet goed op een touchdevice |:(

Wie eens verder kijkt dan zijn al dan niet lange neus, zou moeten inzien dat het gek is dat je op hetzelfde device het ene appje prima met de vinger kan bedienen en het andere appje alleen met een muis. Op zijn minst maakt dat het er voor de gebruiker niet eenvoudiger op, want Buurvrouw Mien om de hoek snapt daar helemaal niks van.

[Reactie gewijzigd door reeboot op 16 januari 2014 20:23]

Alleen wanneer is een apparaat een 'touch device'. Daar gaan jullie de fout in. Hokjes denken. En dan zouden 'hybrides' blijkbaar niet bestaan. Dat is verder kijken als je neus lang is. Of een ander woord,maar datz al ik voor me houden.
Ben het met je eens dat het op een hybride device kan werken. Maar niet op een touchdevice. Dat zijn twee verschillende apparaten, namelijk
Tsja, wat is een touch device? Ook aan een ipad worden toetsenbord en BT muis aangesloten. Is dat dan nog steeds een touch device?
Een ipad en een muis? Lijkt me niet, want het iOS kent geen cursor. Heeft daarom geen enkele meerwaarde, als het al zou bestaan. Daarnaast: als je op een touchdevice een toetsenbord en muis aansluit, gebruik je het niet als touchdevice. Office is niet goed te gebruiken in een touchomgeving. Je hebt dus een device waarop je op het ene moment prima in Office kunt werken en een moment later niet. Gewoon omdat het kan. Dat is voor veel mensen verwarrend. Voor jou niet, kennelijk. En ik zie en snap het ook wel. Maar of Buuf Mien om de hoek het door heeft is een ander verhaal.
Prima dat Microsoft de tijd er voor neemt, en een lijst heb met voorkeuren, maar ik hoop echt dat ze het goede persoon aan het roer zetten met een visie die van deze tijd is!

Dat een Ford topman bijvoorbeeld gelinkt wordt snap ik helemaal niet? Netzoals dat John Sculley van Pepsi kwam en vervolgens naar Apple ging (wat uiteindelijk niet goed uitpakte). Waarop baseren ze die keuzes? En is het niet gewoon verstandiger om iemand te kiezen die in dezelfde business zit? En waarom iemand buiten het bedrijf? Er is toch vast wel iemand in het bestuur die het bedrijf al door en door kent, en de de nodige eigenschappen heeft voor de functie?
De traditionele business voor Microsoft verandert. Daarom is het goed om iemand vanuit een andere discipline binnen te halen. Ook het door en door kennen van een bedrijf is niet altijd goed voor een bedrijfstransformatie.
Phoe, al die kandidaten, je ziet door de bomen het bos niet meer.

Ik mag hopen dat Elop het niet wordt, hij plant namelijk Bing en XBOX te verkopen, waar MS nou zo veel in heeft geinvesteerd.

Wat denken jullie?
XBOX verkopen lijkt mij geen slimme zet.
Wat betreft Bing, we weten allemaal wel dat Bing niet op kan boxen tegen Google..
Dat dachten mensen vroeger ook over IE (90+%) en de andere kleine browsers, kijk eens hoe dingen kunnen veranderen in de IT-wereld.
Verder is meer concurrentie altijd wel goed, vind ik.
Dingen kunnen veranderen in de it wereld. Ik heb Bing geprobeerd en de resultaten waren voor mij niet beter dan Google. Dus: geen onderscheidend vermogen, geen reden om te veranderen.
Als Bing echt iets wezenlijks kon veranderen, was dat nu allang te zien in marktaandeel.
Performance?
Google Search is voor mij enorm traag, Bing enorm snel.
(Woon in China dus dat heeft er wel wat mee te maken ;) )

Hoop mensen hier gebruiken (buiten Baidu, de no1 zoekmachine in China) Bing ipv Google, puur vanwege de performance in China.
Zo is het ook begonnen voor Google in de EU en VS, dus zo raar is dat niet.
Altavista was traag, google simpel en snel...
Nu nog niet maar als google straks nog meer van de EU op hun dak krijgen nieuws: EU geeft Google nog enkele weken om meer concessies te doen dan kan dat nog wel eens gevolgen gaan krijgen dat mensen inderdaad naar andere alternatieven gaan kijken.
Moeten mensen dat nieuws eerst lezen ;)
Moeten mensen dat nieuws eerst lezen ;)
dat is ook gebeurt toen microsoft een paar miljarden boetes kreeg. Het gebruik van alternatieve browsers nam toen best stevig toe, en heeft uiteindelijk geleid tot waar we nu zijn.
Microsoft is en blijft een software/licentie boer. Hardware in niet echt hun terrein. Wellicht verkopen en aan de softwaretitels blijven verdienen.
Maar Ballmer gaat weg, omdat hij vindt dat hij MS niet op een snelle manier kan veranderen, naar wat hij denkt dat het zou moeten worden.
Dus dat hardware niet hun terrein is, dat is verleden tijd. Zeker met de aankoop van Nokia ;)

Punt is dat MS een nieuwe richting ingaat. Het enkel blijven werken als software/licentie boer gaat steeds minder opleveren. Dus er moet wel een andere richting worden ingegaan. Hardware is één richting. Maar het kan ook naar b.v. een totaal oplossing als Google en Apple.
Bing doet het toch redelijk goed in Amerika? Ik denk dat als ik daar zou wonen, ik eerder Bing zou gebruiken. Hier natuurlijk spijtig genoeg niet.

Tegenwoordig wordt Bing toch overal in geintegreerd, en daar zijn ze toch allemaal blij over, de integratie in Windows 8.1, en als binnenkort WP met Bing - Cortana uitgebreid wordt, zal het maar enkel beter worden.

Wel zeggen dat Google nog steeds beter is, maar denk dat het verschil niet zó groot meer is.
Ik vind Bing slecht omdat ik een minimale interface verkies voor een zoekmachine, en ik denk dat ik hier niet de enige in ben. Om nog over de MSN integratie te zwijgen.
Hoezo is Bing niet minimale? Buiten de natuurfoto op de achtergrond, is het daarna toch exact hetzelfde?
Euhh, nee. Google is wel wat minimaler. Hoewel ikzelf het verschil niet storend vind is het daadwerkelijk een drukker opgezette pagina van Bing
Vind ik eerlijk gezegd, totaal niet. Kijk eens naar deze twee voorbeelden. Heb even PSV Eindhoven opgezocht.

Google:
http://snag.gy/yHxqQ.jpg

Bing:
http://snag.gy/Onm5N.jpg

Ik vind persoonlijk dat Google meer leuke data geeft, zoals de laatste uitslagen, en dan dat kadertje rechts. Maar minimaler is het wel niet.
Hhmm, dit is inderdaad andersom. Ik heb het eigenlijk gewoon over de startpagina. Die van Google is minimaler. Maar inderdaad, dit is een goed voorbeeld van een wat drukker opgezet zoekresultaat bij Google.
Wie geeft er uberhaupt iets om de startpagina :?. Ik kom daar echt nooit. Zoeken via de adresbalk kan op vrijwel ieder device en in iedere browser.
Daar gaat het toch helemaal niet om? Het ging erom welke interface/opzet minimaler is. Niet of je het wel of niet gebruikt... 8)7
Wat is er nou minimaler dan? Behalve dat Google een witte achtergrond heeft en Bing een natuufoto op de achtergrond laat zien zie ik echt geen verschil.
vooral de hoeveelheid tekst:

google: https://lh4.googleusercon...598-h893-no/google_nl.PNG

bing: https://lh4.googleusercon...w1597-h925-no/Bing_nl.PNG

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de interface van Bing mooier vind hoor. Maar toch gebruik ik het niet...waarschijnlijk omdat ik zo'n beetje alles van google gebruik (ook Android)
ik heb die inlog (uiteraard) weggelaten...maar inderdaad, er staat nog een regeltje tekst, maar dan nog...lijkt me een vrij duidelijk verschil.

Het grote verschil komt denk ik vooral vanwege de achtergrond en dat Google de snelkoppelingen "afbeeldingen, video's, nieuws, etc" pas bij de zoekresultaten erbij zet. Bij Bing staat dit er op de startpagina al bij

[Reactie gewijzigd door exmatproton op 16 januari 2014 15:01]

Het gaat om de interface die je gebruikt, niet om de interface van het gedeelte dat je toch nooit ziet. Ik wil me verder niet mengen in de discussie welke minimaler is, maar zeggen dat die van Google minimaler is terwijl dat blijkbaar alleen voor de startpagina geldt gaat natuurlijk nergens over. Anders kun je ook wel zeggen dat de settings-pagina minimaal is. Who cares.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 16 januari 2014 13:05]

een hoop mensen surfen gewoon naar google.com/google.nl hoor. Vooral de wat oudere medemens. Daarbij hebben veel mensen google.nl als startpagina ingesteld. Om te zeggen dat het niet meer gebruikt zou worden, lijkt me erg voorbarig...

[Reactie gewijzigd door exmatproton op 16 januari 2014 14:05]

Maar wat maakt het uit dat die minimalistisch is? Je tikt daar alleen maar je zoekwoorden in. De resultaten is waar het om draait en waar de verschllende search engines elkaar op beconcurreren. Dat snap je zelf toch ook wel? Mensen willen een minimalistische interface omdat teveel poeha afleidt bij het doorzoeken van de resultaten.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 17 januari 2014 01:28]

Lees nog eens terug waarom ik hierop reageerde.......het ging ff over het verschil tussen Bing en Google mbt de interface...meer niet.
Denk dat je dan eerder Yahoo zou gebruiken ;)
Klopt! De grap is alleen dat de zoekresultaten van Yahoo geserveerd worden door Bing!

http://en.wikipedia.org/wiki/Yahoo!_Search
Ik denk dat als ik daar zou wonen, ik eerder Bing zou gebruiken.
Wat heef je woon locatie te maken met welke search engine je gebruilkt ? Ik zie die link niet echt.
Door artikelen als deze:

Even without the coming update rolling out later this month the Bing search app offers a lot more in USA than elsewhere in the world, including Top Videos, Local Deals, Top Headlines and Cinema Listings.

http://wmpoweruser.com/ho...pp-on-your-windows-phone/

Dat bedoel ik dus, er is meer content om te tonen, omdat ze van Amerika al meer gegevens hebben.
Ik zou zeggen dat het geen goed idee is om Xbox of Bing te verkopen. Nu dat Microsoft echt zijn diensten goed bij elkaar brengt kan Bing echt handig worden, zoals de integratie van Bing smart search en Bing apps in Windows 8.1. Daarbij komt ook dat Bing echt wel gebruikers wint. Apple heeft ook Bing standaard geïntegreerd in Siri in plaats van Google.
Nee, dat weet niet iedereen want dat is ook niet zo.
Bing kan inmiddels makkelijk tegen Google Search op.
Persoonlijk gebruik ik inmiddels puur Bing. Vergeet niet dat Bing eerst van je moet leren net als Google Search al gedaan had.

Daarnaast kunnen we speculeren, maar dat is op gerucht op gerucht.

[Reactie gewijzigd door Tweaker1234 op 16 januari 2014 12:42]

Dat is een gerucht he, daar is niks van bevestigd. Ik geloof niet dat iemand een integraal onderdeel van Microsoft (Bing) gaat verkopen. Dat geloof ik gewoon niet.

Xbox is een ander verhaal, wellicht is het slim om deze tak af te splitsen..
Ik geloof dat ook niet. Bovendien heeft Elop altijd de strategie van Nokia erg goed geheim gehouden en daarom lijkt het mij niet waarschijnlijk dat dit nu al op straat zou komen te liggen.
Mwah Bing is niet heel boeiend, ik ken werkelijk niemand die het gebruikt, prive of bedrijfsmatig.

Misschien dat het in andere landen beter scoort, maar niet in NL

XBOX daarintegen zie ik niet gauw zomaar verdwijnen.

[Reactie gewijzigd door Navi op 16 januari 2014 12:57]

Bing heeft een marktaandeel van 18% wereldwijd, lang niet zoveel als google, maar dat niemand het gebruikt kun je toch ook niet echt stellen.

http://www.searchenginejo...p-2-from-last-year/67568/
XBOX daarintegen zie ik niet gauw zomaar verdwijnen.
Xbox is niet echt super goed qua winst cijfers heb ik begrepen, in dat opzicht zou het helemaal niet raar zijn dat dat verkocht of afgesplitst wordt. Sterker nog, genoeg aandeelhouders die dat zouden kunnen gaan eisen.

bijvoorbeeld, het eerste kwartaal van 2014 ( microsoft hanteerd iets andere boekjaren, dat eindigde in september 2013) wordt er nergens iets gerept over de omzet en winst van de xbox/game unit. Dat betekend dat de winst, als die er al is, marginaal is.

23 januari is de release van Q2 FY14, dan zal ik nog eens wat dieper in de cijfers duiken om te proberen te achterhalen hoe en wat de gaming unit doet.

footnote: onder KPI's zie ik nog wel 9.9 miljoen units verkocht aan xbox over FY13, en in Q1 FY14 1.2 miljoen. 1,2 miljoen is niet zo goed, tot je bedenkt dat dat ook de aanloop was naar de launch van de xbone, en veel potentieele kopers daar waarschijnlijk op hebben zitten wachten.

[Reactie gewijzigd door arjankoole op 16 januari 2014 17:05]

De aandeelhouders eisen het, omdat het op korte termijn veel winst oplevert. XBOX zet overigens zeer goede cijfers neer en dit wordt steeds beter. Het heeft alleen heel veel geld en tijd gekost om het product neer te zetten.
Microsoft zou gek zijn om nu de stekker eruit te trekken, nu ze een goede kans hebben om de woonkamer te veroveren.

Bing en XBOX zijn een integraal onderdeel geworden van veel MS producten onder de noemer van One Microsoft. Ik denk dat het gerucht om deze producten te verkopen door een andere partij dan Elop de wereld is ingeholpen.

Het helpt je als kandidaat namelijk niet als je plannen al wijdverbreid zijn, voordat je aangenomen bent. Ik denk dat iets of iemand deze heer in diskrediet heeft willen brengen.
Er zijn anders een hoop investeerders die hetzelfde denken. Het enige echt van waarde van Microsoft is office. Als investeerders een manier zouden vinden om het OS deel af te koppelen zouden ze dat ook doen.

Er is de realiteit van Microsoft onder IT'ers en andere kenners en er is de "realiteit" van investeerders die beleggen in Microsoft en dat is niet per se hetzelfde. Overigens voornamelijk door de smalle kijk van veel investeerders. Ze hebben echter wel stemrecht en IT'ers niet.

Van mij mag Elop het worden. Voor de grotere IT toekomst is het misschien helemaal zo slecht nog niet.
Het leuke van alles onder 1 dak, is dat er ook een heel groot lab is wat allemaal dingen probeert te maken. Nu kan dat wat ze daar ontwikkelen gedeeld worden met alle andere afdelingen.
En voor MS is het handig dat alles met elkaar werkt, als je xbox weg doet dan krijg je een xbox zonder bing, IE en weet ik wat nog meer.
Ja, en?

Bing... directe waarde voor investeerders = 0
Xbox... directe waarde voor investeerders = 0
IE... directe waarde voor investeerders = 0

Geloof me, de meer militante investeerders in MS zullen echt geen traan laten als dat allemaal verdwijnt.

Microsoft wil altijd winnen in alle markten, maar het enige wat investeerders daar van hebben gezien is lagere winsten.
IE is belangrijk: het is de manier om bing to pushen, wat via advertenties dan weer moet opbrengen.
Ook is outlook.com zeer belangrijk, omdat dat de verkoop zou kunnen helpen van windows voor phone en tablets.
En om outlook to pushen, kan het altijd helpen als je ie of bing eraan koppelt.
Want al je contacten en mail zijn automatisch gesynced

Maaikrosoft had goud in handen met hotmail. maar wegens de gelimiteerde service, is gmail heel snel opgekomen.
Er is niks zo bindend als een mailservice. En als google morgen beslist dat ze geen standaard imap meer ondersteunen, dan kun je gmail dus enkel nog ontvangen op je eigen android smartphone, tablet, chromebook...

[Reactie gewijzigd door g4wx3 op 17 januari 2014 04:43]

Om mijn verhaal wat beter te illustreren:

2013 financials OSD (online services department) BING, advertising, etc:

- 1,3 $miljard (3 miljard investering) winst/investering: -25%

entertainment division (xbox etc):

+ 0,8 $miljard (investering 9 miljard) winst/investering: 10%

Microsoft business division (office):

+16,2 $miljard dollar (investering 8 miljard) winst/investering: 200%
Ja en? De investeerders hebben het bij MS niet voor het zeggen itt de kleinere bedrijven.
En dat kan dus veranderen en waarom investers mogelijk zullen pushen voor Elop
De diensten op zich zijn misschien niet zoveel waard, maar de gebruikers wel. ;)
Bing kan alleen maar groeien en XBox Live brengt ook genoeg in het laatje, alleen het gebruik van IE neemt af tov de concurrentie.
Dat is toch precies het zelfde met Google? De enige afdeling die brood op de plank brengt is Advertising. de rest is bijzaak. Maar deze andere afdelingen, Glass, Android, maps etc, brengen niet direct iets op, maar zorgen er wel voor dat Google deze dingen kan combineren met hun verdienmodel. Maps stoppen ze bijvoorbeeld alleen maar geld in, maar hier door kunnen ze wel beter gerichte advertenties leveren. Microsoft probeert dit ook een beetje te doen. Het kan dus zeker interessant zijn voor investeerders die het groeipotentieel zien in deze markt (in het geval van Xbox home entertainment) en niet rendement gericht maar koers gericht investeren.
Office het enige van echte waarde? Je blik is beperkt door dat wat jezelf misschien gebruikt. Ik denk dat ze nog steeds veel verdienen aan Windows 7 en 8, niet alleen OEM maar vooral ook de zakelijke markt. Wat dacht je van de server-varianten, SQL Server, Exchange, Navision en alle andere zakelijke softwarepakketten? Daar wordt heel veel mee verdiend.

[Reactie gewijzigd door kwikstaart op 16 januari 2014 11:09]

Heb je wel eens het jaarverslag van Microsoft doorgenomen? En nee mijn blik is niet beperkt door een geringe ervaring met software, maar een ruime ervaring met markten.

Het is niet dat het niets opbrengt, het brengt niet genoeg op.

Voor deze producten kan je qua inleg beter investeren in Oracle. Geeft meer winst per ingelegde dollar. Het is misschien moeilijk voor te stellen, maar investeerders interesseren zich niet in of iets winstgevend is, maar hoe winstgevend per ingelegde dollar. En de afgelopen jaren is dat niet goed genoeg voor veel investeerders.
Natuurlijk wel. Het aandeel is hoger dan ooit. En dat voor een bedrijf met een van de stabielste cijfers. Je miet investeerders in het algemeen ook niet verwarren met die in een hedgefund ;)
Voor zover ik ervaar loopt Dynamics als een trein. NAV maar vooral AX maakt een gigantische opmars. Dit heeft overigens allemaal een MS SQL backend...
Oracle is naar mijn weten op de weg terug...
Eu ja maar denk de term niet office moet zijn maar Microsoft Business Division.

http://www.microsoft.com/investor/reports/ar13/index.html
Microsoft Business Division

Microsoft Business Division ("MBD") offerings consist of the Microsoft Office system ("Office," comprising mainly the core Office product set, Office 365, SharePoint, Exchange, and Lync) and Microsoft Dynamics business solutions, which may be delivered either on premise or as a cloud-based service. Office is designed to increase personal, team, and organization productivity through a range of programs, services, and software solutions and generates over 90% of MBD revenue. Growth in Office depends on our ability to add value to the core Office product set and to continue to expand our product offerings in other areas such as content management, enterprise search, collaboration, unified communications, and business intelligence. Microsoft Dynamics products provide business solutions for financial management, customer relationship management ("CRM"), supply chain management, and analytics applications for small and mid-size businesses, large organizations, and divisions of global enterprises. ... bron http://www.microsoft.com/...ating-segments/index.html

[Reactie gewijzigd door xleeuwx op 16 januari 2014 13:27]

Ik mag hopen dat Elop het niet wordt, hij plant namelijk Bing en XBOX te verkopen, waar MS nou zo veel in heeft geinvesteerd.

Wat denken jullie?
Inderdaad... Elop betekent een ondergang van Microsoft!
Ik denk dat Elop een stuk meer verstad heeft van bedrijfsvoering dan een random commenter op tweakers die reageert vanuit z'n onderbuik en vooral het ding bedreigd ziet worden waar hij het meest in geinteresseerd is.
Ik denk dat XBOX en Bing als zelfstandige bedrijven veel succesvoller kunnen worden. MS kan gewoon aandeelhouder blijven.
Na zijn tijd bij Nokia zou Elop een heel controversiele kandidaat zijn. Sowieso is z'n track record heel twijfelachtig. Ik kan me niet voorstellen dat Microsoft zich met zo'n CEO zou willen profileren.
Puur "cosmetisch" gezien ben ik nog steeds groot voorstander van Satya Nadella. Ooit ergens gelezen dat ze van het stoffige ICT-bedrijf-imago afwilden; Nadella zou daar de perfecte persoon voor zijn. Extreem slim, geen Amerikaanse zakenman in pak... Hij heeft haast iets weg van een mix tussen Steve Jobs en Gus Fring (Breaking Bad).
Jammer dat ze ook vanuit andere kwaliteiten zoeken dan uiterlijk, hoewel ik tevens denk dat Nadella heel goed besluiten kan nemen en rationeel en verstandig leiding kan geven.
Verbazingwekkend hoeveel tijd ze zich hier voor nemen.
Het is dan ook niet kiezen tussen een appeltaart en een bosbessentaart, maar "de toekomst" van Microsoft hangt er wel vanaf. Ik vind het niet zo verbazend.
Toch gaan de concurrenten gewoon verder.
En Microsoft ook, met of zonder CEO ;)
en Microsoft ook. Het is niet zo dat het hele bedrijf stil ligt zolang Ballmer nog niet vervangen is.
Hans wie?
Van Ericsson wat?

Persoonlijk zou ik Eric Schmidt graag zien als CEO (ja, die van Google).
Zowieso lijkt het me beter dat ze een Amerikaan kiezen eigenlijk, past gewoon beter bij het bedrijf.
Deze Hans komt op mij in ieder geval niet over als een iemand met visie op IT, iets wat MS wel echt nodig heeft.

[Reactie gewijzigd door T0ny op 16 januari 2014 12:17]

onder welke steen kom jij vandaan? Dat je Ericsson niet direct meer in het dagelijks leven op apparaten als logo ziet betekent niet dat je geen gebruik maakt van hun apparatuur. Elke mobiele provider gebruikt de apparatuur van Ericcson bijvoorbeeld.
Kijk eens hier dan. Daar zie je toch behoorlijk wat visies op IT die bij Microsoft ontbreken.
Dit zal 'm wel worden dan. :)