Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 17 reacties
Bron: The Register

jaspov1 kwam een linkje afdroppen naar het volgende artikel van The Register over nVidia's NV11 en NV15 die straks in de nieuwe GeForce kaarten (GeForce Ultra / Plus ?) zullen debuteren. Het blijft echter nog steeds wachten op een officieel bericht van nVidia die ons de verlossende woorden en specs komt vertellen. Hieronder vast een hap uit het bericht:

NV11 should be NV15ís derivate as the company said it will use 0,18 m technology, have a 160MHz core, a 183 MHz memory clock, T&L setup & rendering, 128 bit rendering engine with up to 64 Mb 128-bit SD RAM with support for 64-bit DDR too.

This will be used in mid-range systems. There will be 32 Mb and 64 Mb versions of cards based on the design. The chip supports two independent display pipelines with up to 2048x1536 @ 60 Hz for primary and 1600x1200 @ 100 for secondary display. The graphics core will render two pixels per clock and two texture/pixel. It will be 100 per cent software compatible with GeForce 256, and will use AGP 4X. The chip will have approximately 30 per cent lower power dissipation than NV15, fully supporting HDTV and Digital interface for TV encoder. The other new thing is that as well as Transform and Lightning, cards will do some Clipping too.

A new feature is ACPI power management, supporting four possible interfaces: LCD, CRT, TV or a panel with an external transmitter. Cards will also be used in mobile computers.

The performance is likely to be 1.5 times better than the GeForce 256 with up to 50 per cent improvement on multitextured apps (ie. Quake 3) and up to 50 per cent improvement on T&L performance.

All new Nvidia cards will use unified drivers. Creative, and many other companies are already working on new cards which should hit the market in early spring.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (17)

Het schijt dat er inderdaad een dual-head komt op de NV15, op de high-end dan wel, ik las het op 3dSpotlight en Kbench -> er is daar meer info.
Wat is dit nou voor gedoe man, iedereen heeft het over die GeForce maar die wordt nog niet eens volledig gebruikt!!! Ik heb nu een Viper 770 en een GeForce (in twee pc's natuurlijk) maar bij allebei heb ik ongeveer dezelfde resultaten en dat T&L dat wordt bijna niet eens ondersteund in de games van nu! Dus wat wil nVidia nu eigenlijk??? Ik bedoel wat moet je nu met een resolutie 3000x4000??? Het enigste voordeel van die kaart is dat het T&L ondersteud maar dat duurt nog wel ff voordat het volledig in gebruik wordt genomen!!! Maar de benchmarks zijn wel aardig! :9
ziet er naar uit dat mijn Guillemot TNT2 Ultra uit mijn server gaat....en mijn Asus Geforce verhuist van mijn atlhon 800 naar mijn server (BP 366@550) en er een NV15 in mijn Atlhon komt... :7

RobbyNitroz

damn mijn computerz roeleren :P
ps. iemand nog een hitachi 21 inch kopen? 1300
icq: 8578151
Kom maar op met die benchmarks !!
Ik was al diep onder de indruk van de GeForce, maar dit wordt volgens mij heel erg leuk (en mooi) :)
Houd dit ooit op, op een gegeven moment kan het toch niet mooier? 120 fps of meer zie je toch niet...
Ik was niet echt overtuigend van de Geforce, het zag er leuk uit, maar nog steeds haperingen op een Athlon 700.
Mooi zeker, maar duur helaas

Ik hoop dat dat nog gaat veranderen

Greetz
S
Beetje vaag verhaal, je hebt nu 32 mb sdram, ddr-ram, 64 mb sdram en ddr-ram.

Betekent dus: 32 mb sdram is altijd het traagst en 64 mb ddr-sdram het snelst, er van uitgegaan dat de processor niet de bottleneck is.

We hebben gezien dat ddr-ram sneller is dan sdram (duh) en dat dat in bv. quake 3 1024 toch zeker uitmaakt.

We hebben ook gezien dat 64 mb ddr-ram t.o.v. 32 mb ddr-ram weer sneller is, en dan vooral omdat dan alle textures in bv. quake 3 in het geheugen kunnen worden geladen.

Krijgen we dus het fenomeen, dat als het geheugen het probleem is, dat dan de 32 mb ddr-ram sneller is dan de 64 mb dram. Maar als het aan de textures ligt, dan zal de 64 mb dram weer sneller zijn dan de 32 mb ddr-ram.

* DF040F White
Misschien een ideetje: World online?
Hoezo een hype, record verlies, maar wedden dat de beursgang een succes wordt!
Even Off-topic: Ik zal wel een zeikerd zijn maar als alle reacties gemoderate (wat 'n woord) worden, moeten dan reacties waar mensen hun waar te koop aanbieden niet een score van -2 krijgen?

Niets persoonlijks hoor, maar als we de boel clean willen houden, laten we het dan goed doen.
Zou je wel zeggen ja, maar ik kan nu niet meer moderaten, heb al gereplyed, maar je hebt wel gelijk!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True