Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 75 reacties

Bing, de zoekmachine van Microsoft, komt met een zoekfunctie waarbij een deel van de resultaten al tijdens het zoeken gegeven wordt. De functie is vergelijkbaar met Google Instant, waarbij zoekresultaten al tijdens het typen worden weergegeven.

In tegenstelling tot bij Google Instant wordt niet de gehele pagina met zoekresultaten weergegeven, maar enkel een deel ervan. Het idee daarachter is dat een gebruiker zijn zoekterm kan bijstellen. In sommige gevallen worden tijdens het tikken ook nieuwsberichten, afbeeldingen of links getoond, zo heeft The Verge vernomen van Microsoft.

Daarnaast komt Bing met de zogeheten 'pole position', waarbij in een balk bovenaan de pagina bepaalde zoekresultaten worden getoond. Wie zoekt op een bekend persoon, krijgt daar bijvoorbeeld afbeeldingen te zien; wie op zoek is naar het weer op een bepaalde locatie, krijgt daar een overzicht van het weerbericht. Die functionaliteit heeft Google overigens ook.

Verder belooft Microsoft het sociale netwerk van gebruikers meer te betrekken bij het tonen van zoekresultaten. Ook krijgt de zoekmachine een visuele opfrisser. Zo krijgt Bing een nieuw logo en een nieuwe, responsive layout. Wijzigingen aan Bing worden meestal aanvankelijk enkel in de Verenigde Staten en enkele andere landen uitgerold, dus wanneer de aanpassingen in Nederland en België te zien zijn, is onbekend.

Bing

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (75)

Als je een alternatief voor google zoekt is bing best een goed alternatief. De zoekresultaten van bing zijn de laatste tijd ook erg goed te noemen. Er zijn vooral mensen met vooroordelen die bing slecht noemen. Voor die mensen, ga eens naar: http://blindsearch.fejus.com/ hier kan je blind vergelijken. Ik betrapte me er op dat ik net iets vaken bing aanklikte dan google :)
Geinig, ik heb dit een stuk of 10 keer geprobeerd, 1x Google en de rest allemaal Bing.
haha hier hetzelfde geval. Vaker Bing dan Google.

Naja, dan zit er toch maar 1 ding op en dat is een tijdje Bing gebruiken i.p.v. Google en kijken of het op de lange termijn net zo fijn werkt.
Ik heb zojuist een serie zoekopdrachten gegeven, van termen die ik in mijn werk gebruik. Voor telecom, Internet en overheid wint Google keer op keer. Wat me opvalt is dat de eerste paar resultaten gelijk zijn, maar dat de laatste 5-10 bij Google consequent beter zijn. Er zitten minder dubbele bij, meer diversiteit in type sites, terwijl ze wel relevant blijven. Bing komt daarnaast met rare resultaten, zo zoek ik bv op mijn naam en organisatie, dan komt Dhr. Van der Waals (van de krachten) als derde resultaat binnen. Zoek ik zonder organisatie, dan komt een Twitter account van iemand die mij volgt op Twitter naar boven. Google blijft meer relevant, meer on target.
Ik heb dezelfde ervaring. Bij zoeken op IT gerelateerde zaken (foutcodes, exceptions, dat soort ongein) vind ik met Google sneller een resultaat. Deels door de presentatie van de informatie, de titel en beschrijving zijn wat beter gekozen.
Dat Blindsearch is een leuke suggestie. Ik zal hem zeker proberen - ben zelf bing nog wat aan het evalueren op zoekresultaten.
Ik gebruik Bing nu al een aantal jaren. In eerste instantie vooral uit nieuwsgierigheid.
Vooral in het begin moest ik steeds terugvallen op Google, maar dat werd steeds minder en minder en nu gebruik ik Google nooit meer.

De resultaten van Google zijn zeker goed, maar ik vind de interface te druk met allemaal meuk aan de rechterkant. Ik ben iemand die snel het overzicht kwijt raakt bij een to vol scherm, dus ik houd van eenvoud. Het resultatenscherm van Google is om die redden te druk voor mij.
Nu hoop dat Bing niet dezelfde kant op gaat als Google.

Ook zet ik mijn vraagtekens bij de sociale resultaten, uiteraard kun je hier wat aan doen door de betreffende accounts niet te koppelen (althans dat neem ik aan), maar ik zie niet hoe dat relevante resultaten op kan leveren.
Wellicht dat iemand hier mij een goed van kan geven hoe dat goed zou kunnen werken.
Leuke link, heb even een best of 5 geprobeerd en met 4 tegen 1 was de winnaar... Google. Ik blijf dus nog eventjes bij Google. ;)
Tja, als je een alternatief voor Google zoekt, kan ik Bing aanraden.... maar er is geen reden voor een alternatief. Google is toonaangevend en leidend. websites spelen bijna volledig in op Google en de zoekresultaten zijn erg goed.
Maar is dat echt wenselijk alles op 1 paard ? Je geeft een bedrijf wel heel veel macht op die manier.
websites spelen bijna volledig in op Google
Is dat niet juist een reden om eens wat anders te gebruiken, zodat je geen gemanipuleerde resultaten ziet?
Net als dat er geen reden meer is om Google Search te gebruiken :+
Bijkomend voordeel van Bing Search is dat het natuurlijk zeer goed dat we geen afhankelijkheid van n partij hebben.
DuckDuckGo :)
Geen search bubbles, wel privacy!
websites spelen bijna volledig in op Google
Dat is juist het goede aan het gebruiken van andere zoekmachines, deze worden haast niet benvloed door SEO, en dat maakt de resultaten alleen maar betrouwbaarder.
Ik gebruik Bing voor het zoeken van plaatjes/foto's. De zoekmachine is daar namelijk veel uitgebreider als Google. Je kunt de grootte van de afbeelding instellen, de kleur van de afbeelding, de indeling (vierkant, breed, hoog), wat voor type (illustratie, foto, enz) en voor personen alleen gezicht of helemaal.

De normale zoekopdrachten zijn vooral uit Amerika en als je iets in Nederland moet hebben kun je beter Google gebruiken.

EDIT:
Google heeft het idd ook, alleen heb ik het bij Bing wat sneller gevonden en vind ik het bij Google nogal verstopt in de UI.

[Reactie gewijzigd door justerik op 17 september 2013 11:25]

Dit kan bij Google als je de "search tools" gebruikt.

Zelf een tijdje Bing gebruikt toen ik Windows 8 op mijn pc had en eerlijk is eerlijk het is veel verbeterd t.o.v. een paar jaar geleden.
Volgens WebWereld is er voor Nederlanders niets verbeterd sinds 2009!

http://webwereld.nl/devel...Webwereld+%28Webwereld%29
WebWereld... tss. Ze beginnen al compleet fout: in de VS krijgen ze de nieuwe functionaliteit en interface ook nog niet, daarvoor moet je je aanmelden bij een preview.
Die specifieke eigenschappen voor plaatjes/foto's biedt Google ook hoor (voor een groot deel). Gewoon klikken op `Zoekhulpmiddelen`.
Off topic maar Google kan dat ook hoor!

Hier een plaatje uit het verleden, het ziet er nu allemaal wat anders uit maar de functionaliteit is hetzelfde:

http://users.wfu.edu/yipc...le-image_search-22-ro.jpg

Daar zie je grootte, kleur helemaal onderaan, type, en het gezicht van een persoon (staat onder type). Enige wat je dan mist is dat je niet kan aangeven of het plaatje landscape, portrait of vierkant moet zijn.

OT: Mooi om te zien dat Bing dit implementeert. Toen Google het net introduceerde zag niemand het nut ervan, maar ik gebruik het wel eens tot mijn voordeel, hoewel ik meestal zo snel type dat het toch niet uitmaakt. Als ik het helemaal niet nodig heb type ik mijn zoekopdracht wel in de adressbar van Chrome.

[Reactie gewijzigd door thefal op 17 september 2013 10:24]

Af en toe is auto-complete bij google best wel irri.. tijdens het typen reageert de site niet lekker omdat ie al aan het zoeken is terwijl je nog bezig bent. Vraag me af of dat bij MS anders is.
In tegenstelling tot bij Google Instant wordt niet de gehele pagina met zoekresultaten weergegeven, maar enkel een deel ervan. Het idee daarachter is dat een gebruiker zijn zoekterm kan bijstellen.
Wat een onzin, alsof je je zoekterm niet meer bij kan stellen als je met google zoekt. Opmerkelijk trouwens, dat MS hier nu mee komt. Jaren geleden werd Bing bij de rebranding van live search aangekondigd, niet zozeer als een zoekmachine, maar een besluitmachine. Niet alleen zou het je zoekresultaten tonen, maar je ook adviseren, waarbij je reviews en lokale informatie zou worden voorgeschoteld bij bepaalde vragen. Die functies werden in eerste instantie alleen in de US gebracht met de belofte ze wereldwijd te maken.... een belofte die volgens mij nogsteeds moet worden waargemaakt. Lijkt mij, dat ze er beter aan zouden doen om hun search enigne de moeite waard te maken om naar over te stappen, i.p.v. achter de feiten aan te waggelen.
Bij heel veel dingen die je op Bing zoekt krijg je direct antwoorden. Wanneer je op producten oid met een Wikipedia pagina zoekt komt Wikipedia aan de zijkant van je zoek resultaten te staan. Als je in je zoek resultaten bijvoorbeeld stackoverflow hebt, dan kan je hoveren en zie je de vraag, het beste antwoord en het een na beste antwoord. Wanneer je sommen if omreken dingen typt krijg je direct het antwoord(maar dat had Google al wel eerder). De bing-image search werkt beter dan die van Google, en dan niet direct de resultaten, maar de weergave. De image search van Google is gewoon niet logisch opgebouwd waar die van Bing dat wel is.

lokale informatie kun je ook krijgen zover ik weet, alleen die database lijkt nog niet te werken in NL.

[Reactie gewijzigd door WoutervOorschot op 17 september 2013 10:40]

Allemaal mooi die extra features, maar laat ze eens beginnen met de site in alle landen dezelfde features te geven. Typ je in de Amerikaanse versie 6x6 in, dan zegt de site netjes: 6*6=36. Doe je hetzelfde in de Nederlandse versie, dan toont de site alleen zoekresultaten. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Het moet echt niet veel moeite zijn om dat gewoon om te zetten. Met hulp van de Windows Phone gebruikers zal er ondertussen ook echt wel een fatsoenlijke Nederlandse database zijn opgebouwd.
Helemaal mee eens. Zowel Google als Microsoft rollen nieuwe features in Nederland pas heel laat uit. Als 1 van de 2 ons daarin beter zou bedienen zouden ze flink populairder kunnen worden.

Vooralsnog gebruik ik vooral Google en af en toe Bing. Bing Maps heeft overigens veel betere luchtfoto's, door loopt Google echt achter, maar Google heeft Streetview.
De voornaamste reden dat ik een hekel heb aan Bing is dat ze het ook gebruiken voor MSDN, waardoor ik daarop nu vaak niet meer kan vinden wat ik nodig heb. Via Google lukt dat nog wel, maar wat was er mis met de oude search engine van MSDN? Die werkte perfect voor het opzoeken van API reference pagina's.
Ik gebruik Bing vooral op m'n mobiel (naja iPod Touch g4 maar toch :P) omdat ik de mobiele pagina netter vind en hij's heerlijk snel. Denk erover om gewoon overal Bing te gebruiken. De resultaten zijn gewoon goed en hij laad lekker snel.
Ligt het aan mij of is de beta-tag weg vanop bing in belgi (misschien ook in nederland?)

Edit: Ik gebruik alleen maar bing en het is echt prachtig.

[Reactie gewijzigd door one1 op 17 september 2013 18:36]

Inderdaad, dat viel me ook op, de "Beta" tag is inderdaad weg gehaald. Ik hoop dat dit betekend dat de functionaliteit van Bing VS in de nabije toekomst word uitgerold naar de rest van de wereld, en het lijkt me aannemelijk met Windows 8.1, Windows Phone 8.1 en Xbox One voor de deur.
Jep, ik had al gedacht dat met de nieuwe uitgebreide zoekfunctie in windows 8.1 inderdaad bing uit beta zou worden gehaald. Ik ben blij dat dat nu geleidelijk aan gebeurd. :)
Leuke link voor de genteresseerde: http://www.bing.com/new

Het nieuwe ontwerp (zie Bing blog) van de search resultaten bevalt me wel. Ik gebruik Bing nu al sinds 2009 om te zoeken en moet zeggen dat je de resultaten ziet verbeteren. De enige reden waarom ik nu nog naar Google ga is om iets te zoeken dat Bing niet vind. Maar ik loop altijd vast op hetzelfde: Google vind het ook niet.

Zie ook de Bing Blue: http://www.bing.com/?sf=flt37:webbluepreview

En let ook op de link: er staat Web Blue Preview. :p

[Reactie gewijzigd door Loller1 op 17 september 2013 18:27]

Zie het hele nut van de autocomplete niet, niet bij zoekresultaten in ieder geval. Voor je URLs en dergelijke is het wel handig. Zal er zelf niks van merken, startpage voor en na. MS en Google heb ik rechtstreeks niet meer nodig na hun PRISM fratsen.

[Reactie gewijzigd door Notlupus op 17 september 2013 09:59]

Ik vind autocomplete op een telefoon erg praktisch omdat het veel typ-handelingen scheelt.
Op de PC zet ik het uit vanwege te hoog Big Brother gehalte.

(Blijkbaar compenseert het gebruiksgemak dit op de telefoon, maar op de telefoon zit ik dan ook veel minder in de browser dan op de PC.)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True