Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 14 reacties

Ontwikkelstudio Gearbox Software heeft tijdens gamesbeurs PAX Prime bekendgemaakt dat het bedrijf aan twee nieuwe games voor de next-gen consoles werkt. Behalve aan de twee nieuwe, nog naamloze games, werkt de studio ook nog aan meer Borderlands 2-content.

Hoewel de studio nog niet bekend wil maken om wat voor titels het gaat, bevestigde Gearbox op PAX Prime wel dat er gewerkt wordt aan twee nieuwe, originele games. Volgens Eurogamer is een van de twee games het spel dat ooit door Ubisoft werd aangekondigd als Brothers in Arms: Furious 4. Dat spel zou onderdeel worden van de Brothers in Arms-serie, maar Gearbox oordeelde vorig jaar al dat het spel als losstaande franchise beter tot zijn recht zou komen.

Behalve aan de twee nieuwe games werkt Gearbox ook nog steeds aan nieuwe content voor Borderlands 2, dat in 2012 op de markt kwam. De studio brengt dinsdag het Ultimate Vault Hunters-pack uit, dat onder meer de level cap in het spel opschroeft naar level 72. In oktober brengt de studio nog het Headhunter Pack uit, waarin T.K. Baha zal zitten, een ondood personage uit het eerste Borderlands-spel.

TK Baha Borderlands

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (14)

Ik hoop niet dat ze de grafische stijl gaan gebruiken van Borderlands voor de nieuwe games, deze stijl vind ik alleen bestaansrecht hebben in Borderlands.

Gearbox heeft ontzettend leuke games uitgebracht in het verleden (zeer grote fan van Borderlands 1 en 2), ben zeker benieuwd naar de aangekondigde games.
Ook van XIII had een zelfde soort grafische stijl!
Er zijn wel meer cel-shaded games. Maar ik vind XIII nou niet echt direct vergelijkbaar met Borderlands, XIII volgt veel meer een striptekenstijl (met ook on-screen teksten als "POW" en "ZAP" en af en toe picture frames met close ups, en "gradients" van maar 3 of 4 tinten). Borderlands vind ik ook niet echt cel-shading overigens (ze hebben hooguit een zwart lijntje om harde randjes, en verder gewoon best gedetailleerde textures), maar daar schijnt de consensus het niet mee eens te zijn, want die denkt "randjes == cel-shading".

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 3 september 2013 11:31]

Ik denk dat je je definitie van cel shading nog eens na moet kijken. Zie bijvoorbeeld http://en.wikipedia.org/wiki/Cel_shading (en ja ik weet dat Wikipedia niet per definitie juist is).
Cel shading is het effect dat gebruikt wordt om graphics getekend te laten lijken, en heeft niets met zwarte randjes te maken. De textures van Borderlands hebben wel degelijk een handgetekende look, en zijn daarmee wel degelijk cel-shaded.

Daarnaast ben ik wel met je eens dat XIII inderdaad een geheel andere stijl aanhoudt dan Borderlands, aangezien XIII meer de indruk wil wekken dat je in een comic zit, en dat heeft Borderlands dan weer niet.

On-topic ben ik overigens wel benieuwd wat voor games ze dan mee bezig zijn. Ze zijn sowieso (indirect) met een nieuwe Homeworld game bezig, maar weet niet hoe geschikt dat zou zijn voor de consoles, dus ik hoop dat ze dat gewoon op de PC's houden en dat het hier over 2 andere titels gaat.
Cel shading is het effect dat gebruikt wordt om graphics getekend te laten lijken, en heeft niets met zwarte randjes te maken
Nee het is geen effect, het is een rendertechniek. Maar los van dat, je stipuleert precies mijn punt: de énige techniek die Borderlands hanteert zijn juist die zwarte lijntjes. De textures zijn gewoon geauthored zoals ze zijn geauthored, dat heeft compleet niets met cel-shading (een specifieke rendertechniek) te maken. Behalde de borderdetection heeft Borderlands gewoon een traditionele renderpipeline zoals elke game die heeft. Er zit geen enkele vorm van extra processing in om het eruit te laten zien alsof het getekend is.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 4 september 2013 12:56]

Hmm, ik schaar ze wel degelijk onder cell-shaded. De intentie van cell-shaded is om de graphics er handgetekend uit te laten zien (waarbij het zwarte randje dus zeker niet noodzakelijk is). En hoewel er aardig wat details in de textures van Borderlands zitten lijkt het op geen enkele mogelijke manier naar pixel art of fotorealisme te streven. Je hebt overal het getekende gevoel, wel stukken gedetailleerder dan bij XIII maar desalniettemin getekend.
Dat je het gevoel hebt dat het getekend is maakt nog niet dat er cel-shading (met 1 L) wordt toegepast.
Ik vind het vooral waanzinnig goed van Gearbox dat ze zon gigantische uitbreidingen hebben gedaan aan borderlands. Ik heb ondertussen met een vriend meer dan 100 uur in het spel gestoken, en we zijn nog niet eens klaar met de tiny tina-dlc. Laat maar komen die content, betaal er graag voor
Ik hoop op een waardige opvolger van Brothers in Arms : Hells Highway. Dat is ook alweer 5 jaar geleden. Een spel waar ik, ondanks de gedateerde engine, heel erg veel plezier mee heb gehad.

Er zou nog wel een andere BiA-game op de markt komen met 4-player co-op (met een scenario dat me aan "Inglorious Basterds" deed denken), maar daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten. Ik hoop dan ook dat ze dat spel een andere titel gaan geven.
Naast Borderlands hebben ze nog meer parels zoals: Half-Life Opposing Force, Counter Strike, Tony Hawk Pro Skater 3 en de Brothers in Arms serie.

Ik heb alle vertrouwen in Gearbox.
Counter Strike is niet van gearbox..

(al hebben ze wel samengewerkt met valve aan de commerciele versie van CS en verschillende half-life episodes)

[Reactie gewijzigd door blouweKip op 3 september 2013 16:27]

Ik zou wel zin hebben in een nieuwe echte, dus serieuze, Brothers in Arms.
Hoewel ik de stijl en humor van Borderlands 2 leuk vind, is de gameplay wel erg simpel. In co-op is het prima te doen, maar alleen voelt het saaier dan een MMO. Niets dan generieke kill-quests, respawnende vijanden en een bizarre hoeveelheid wapens waarvan 95% vendor trash is. Ik was er binnen 20 uur helemaal klaar mee. Maar: Het spel komt in multiplayer prima tot zijn recht en is zeker met toewijding en talent in elkaar gezet. Ik ben dus wel benieuwd waar Gearbox mee gaat komen.

Zou er met het zinsdeel "twee nieuwe, originele games" bedoeld worden dat het niet gaat om Borderlands 3? Het woord "origineel" kan doelen op een volledig nieuw IP, of simpelweg op het feit dat het geen port, re-release of uitbreiding wordt. Want BL3 lijkt mij anders best een waarschijnlijke kandidaat. Borderlands is de hoofdfranchise van Gearbox geworden, waarvoor ze zelfs de ontwikkeling van Aliens: Colonial Marines opzij hebben gezet, dus ik verwacht dat ze volop door willen pakken met Borderlands.

[Reactie gewijzigd door geert1 op 3 september 2013 12:15]

Ik ben inmiddels wel uitgekeken op hun Borderlands franchise. De Borderlands wereld voelt leeg en doods aan. Dat was prima toen het spel in 2009 werd uitgebracht, maar ik verwacht inmiddels toch wel wat meer van een spel uit 2013 of 2014.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True