Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 26 reacties

2K heeft Borderlands: The Pre-Sequel aangekondigd. De game wordt ontwikkeld door 2K Australia en speelt zich af op de maan van Pandora en het Hyperion-ruimteschip dat bekend is van eerdere Borderlands-games. De game moet in de herfst van dit jaar uitkomen.

Take-Two, het moederbedrijf van uitgever 2K, maakt het nieuws bekend op de officiële website. Het verhaal van The Pre-Sequel speelt zich tussen de eerdere twee Borderlands-games af en richt zich op Handsome Jack, de antagonist uit Borderlands 2, en hoe hij aan de macht komt. De game bevat nieuwe speelbare personages, waaronder de welbekende ClapTrap uit eerdere games. Daarnaast kunnen gamers kiezen uit Athena the Gladiator, Wilhelm the Enforcer en Nisha the Lawbringer, zo schrijft CVG. Die personages zijn al eerder langsgekomen in Borderlands 2 en de dlc daarvoor.

Borderlands: The Pre-Sequel is niet de eerste Borderlands-game die niet door Gearbox Software ontwikkeld wordt. Telltale kondigde eind vorig jaar aan te werken aan Tales From The Borderlands, een point-&-click-adventuregame uit het Borderlands-universum. Daarnaast werkt Iron Galaxy Studios aan een PlayStation Vita-versie van Borderlands 2. Die moet in mei uitkomen. 2K Australia heeft in het verleden werk verricht aan onder andere de Bioshock-games.

Eerste screenshots Borderlands: The Pre-SequelEerste screenshots Borderlands: The Pre-SequelEerste screenshots Borderlands: The Pre-SequelEerste screenshots Borderlands: The Pre-Sequel

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (26)

De game bevat nieuwe speelbare personages, waaronder de welbekende ClapTrap uit eerdere games.
claptrap speelbaar? wub wub wub. uns uns uns.
Jammer alleen dat dit stukje niet echt klopt.

Het speelbare karakter in kwestie is FragTrap, een "combat ready" uitvoering van ClapTrap, dus niet de zelfde robot uit voorgaande delen die je "hulp" gaf tijdens je missies.
Aan het einde van borderlands1 werd claptrap ge upgrade tot interplanetary ninja assasin claptrap waar je tegen vocht in de Claptrap's New Robot Revolution DLC.
Dus het zou kunnen dat claptrap een upgrade heeft gekregen voor deze game.
Very nice.

De humor is gewoon geweldig in deze spelreeks. Zelden zie je nog spellen met een echte eigen stijl.

Niet alleen de prachtige graphics, maar de personages, de humor, setting en verhaallijnen. Stuk voor stuk uniek.
Well done! Your ability to walk short distances without dying will be Handsome Jack's Downfall!

Man, this is great! Now that I've met a mighty Vault Hunter, I can finally join the resistance in Sanctuary, take vengeance against Jack for killing my product line, and repair my central processor so I can stop thinking out loud!


De humor in dit spel is zo geweldig... :)
niet alleen dat, maar BL2 krijgt nog regelmatig updates en aardige DLC(laatste was met kerst, een kleine kerst avontuur).

edit: goeiste nederlands

[Reactie gewijzigd door BJ_Berg op 9 april 2014 19:02]

De laatste was met afgelopen Valentijnsdag nog! erg leuke game en dlc's! Ga deze zeker aanschaffen!

Edit: opbouw

[Reactie gewijzigd door mfreriks op 9 april 2014 16:20]

De vraag is of de humor er in kan blijven als het niet door gearbox zelf ontwikkeld word. Natuurlijk zullen ze nog een dikke vinger in de pap hebben, maar de humor kan zomaar anders zijn dan verwacht.
Nu maar hopen dat deze game wat minder monotoon word dan Borderlands 2. Waar deeltje 1 veel verschil had in de campaign vond ik bij 2 alles allemaal een beetje het zelfde aan voelen.
En ik maar denken dat het zo makkelijk zou zijn om PC games te porten naar PS4/XB1, want ze gebruiken eenzelfde architectuur...
Snap dat dan echt niet; waarom maken ze niet een versie voor de nieuwste consoles? Blijkbaar is dat dan toch niet zo makkelijk.

Zelfde geldt voor Dark Souls 2 trouwens.

[Reactie gewijzigd door Rivandu op 9 april 2014 17:26]

De Unreal 3 engine waar Borderlands 2 op draait heeft geen ondersteuning voor de PS4 en XB1.

De opvolger van BL2 zal op de Unreal 4 engine draaien en die heeft al wel ondersteuning voor de PS4 en XB1.

Deze pre-quel ga ik zeker spelen.
Dat is niet helemaal waar. Er zijn titels voor o.a. de PS4 en Xbox One die op de Unreal Engine 3 draaien, zoals Murdered: Soul Suspect, Blacklight: Retribution, Batman: Arkham Knight, Thief, Crimson Dragon en anderen. Zie ook -> http://en.wikipedia.org/w...ine_games#Unreal_Engine_3 Epic heeft zelf ook gezegd dat de eerste games op de next gens eerder UE3 dan UE4 zullen gebruiken.
Ik denk dat hier heel veel code hergebruikt wordt / kan worden. Plus dat de potentie van de oude generatie consoles nu het hoogste punt aan het bereiken is. Het zal nog wel even duren voordat de next-gen consoles makkelijker te programmeren zijn, én er beter uit zien.

Verder denk ik ook dat de user-base op de oude consoles vele malen groter is. Combineer dat met het hergebruik van code, en je hebt een redelijke quick-win!

Ik snap je punt over het poorten. maar ik denk dat de business case erachter het wint van de techniek.
Wop Wop Wop Wop
Doe mij maar weer een Vladaf!

Hoop wel dat de graphics/engine nog wel iets beter wordt dan BL2. Die viel op de Xbox360 nogal tegen.
Met meer dan een Kazillion weapons. en meer wub wub :)
Bad Ass ,Bad Mutha, Super Bad! Bring it on!!!
Daarnaast werkt Iron Galaxy Studios aan een PlayStation Vita-versie van Borderlands 2.
Laten we hopen dat ze een beter werk afleveren dat Tin Giant indertijd met de port van Ratchet and Clank: QForce (het spel opzich was goed, maar lange laadtijden, slechte graphics, etc)
Yes! hahah

Ik vind deze serie echt fantastisch. Waarom?

Because... REASONS!!!
claptrap, MINION ROLL OUT!

claptrap, minion what have you done!? these people had lives and families!! nah totally kidding screw those guys!
Ik hoop dat ze ook wat meer teruggaan naar BL1 wat betreft de backpack interface en de diversiteit en handling van wapens.

Zowel BL1 als BL2 hebben zo hun pro's en cons maar mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar BL1 en wel hierom:

De backpack interface
De backpack interface in BL2 is zo vreselijk onhandig. Waar je in BL1 gewoon een nette lijst te zien kreeg met de namen in de kleur van zeldzaamheid, heb je in BL2 alleen maar plaatjes. Deze zijn ook nog eens behoorlijk groot zodat je eigenlijk drie keer minder wapens op je scherm ziet. Je moet het plaatje aanklikken om te zien welke naam dat ding had.
Samengevat: Onoverzichtelijk en vooral meer scrollen. Wat daar de achterliggende gedachte van is ontgaat mij echt. De oude interface werkte prima. Waarom zoiets totaal overhoop gooien?

"Even more weapons". Ik kwam in BL1 regelmatig ruimte tekort in mijn backpack met "a bazillion weapons". In BL2 waren het zelfs "a gazillion weapons" en wat schetst mijn verbazing? Mijn backpack heeft minder ruimte. En niet zo'n klein beetje minder.

Wapens
"Even more weapons" (voor de tweede keer). Het kan aan mij liggen maar volgens mij had BL1, effectief gezien, toch echt meer variatie. Ik heb in BL2 meerdere malen een soort wapen of schild opgepakt dat exact dezelfde stats had als diverse eerder opgepakte wapens van dezelfde soort.

Waar in BL1 special features bij diverse merken voor konden komen heeft BL2 de features bij alle wapens van één merk ondergebracht. En wat voor features ...
Hyperion: "Firing increases stability". Mijn god wat een onzin. Je stuitert eerst het halve beeld door en pas tegen de tijd dat je je halve magazijn hebt leeggesproeid is je beeld een keer stabiel en raak je ook echt wat.
Tediore: "Explodes like a grenade when reloaded". Leuk als minder vaak voorkomende feature maar niet op alle wapens a.u.b.

Enige eigenschappen die een merk definiëren zijn top maar deze eigenschappen deden mij Hyperion- en Tediorewapens direct lozen. Totaal waardeloos in mijn optiek.

Dan hebben we nog van die onzinstatistieken op wapens. Shotguns die "Fire as fast as you can pull the trigger" als eigenschap hebben. "Dat is geinig", denk je dan. Echter hebben die dingen negen van de tien keer een magazijninhoud van één. Wat een zinvol iets zeg. Je zou toch denken dat dat wel een keertje opgevallen moet zijn tijdens het testen. Daarnaast is de nauwkeurigheid van die shotguns om te huilen.

En dan vind je eindelijk een shotgun met een magazijninhoud van 5, YEEHAW! O, wacht .... "Consumes 4 ammo per shot". Daar hebben we wat aan. }:O

Dan nog een persoonlijke ergernis in de benaming van wapens op zich. Ik zit niet te wachten op een "HubberdymUrrr bandiTy Teribly spelt Pistal". Is dit een poging om slecht gespelde amerikaanse "straattaal" te promoten ofzo? Wat een verschrikking zeg.

Tevens vind ik het aantal zeldzamere wapens enorm tegenvallen. Het hoeft geen overkill te zijn maar in de hele eerste playthrough heb ik slechts één waardeloze legendary gevonden. Een e.o.a. Fireworks grenade mod. Deze vliegt de lucht in alsof de zwaartekracht ineens negatief is en ontploft dan als een siervuurwerkshell. Leuk voor de grap maar eigenlijk totaal waardeloos. Purples waren ook al niet al teveel voorkomend en de stats waren ook al niet bepaald indrukwekkend.
Ik wil een Hellfire, dammit! En een Cobalt Volcano. En een Pestilent Defiler. En een nauwkeurige combat rifle/havoc met een scope erop.

Dan hebben we ook nog het "samenvoegen" van repeaters en revolvers. Deze twee soorten wapens gebruiken ineens dezelfde munitie. Waarom?

Bij dat munitieverhaal hebben ze trouwens ook een "leuk" slordigheidsfoutje gemaakt: Als je munitie gaat kopen dan zie je onderin de symbooltjes van je eigen voorraad. Als je lineair door de machine heen gaat verspringt de indicator (bij je eigen voorraad) na een aantal soorten ineens zeer onlogisch heen en weer. Waarom is dat niet gewoon compleet lineair zodat je in één oogopslag ziet wat je nodig hebt? Het is een kleinigheidje, maar toch.

Het lijkt wel alsof ze proberen je langer bezig te houden met iets dat veel handiger kan (zie ook de veel onoverzichtelijkere interface).

Overigens vind ik zeker niet alles slecht in BL2:
De gameplay is vlotter en sommige vijanden zijn veel sneller. Er zijn meer verschillende soorten grenade mods (maar helaas verhoudingsgewijs veel teveel homing en bouncing grenades). And speaking of "Bouncing" ... where the hell is my old fashioned, kick-ass, Bouncing Bettie?
De mogelijkheid om je spullen te markeren als favoriet of troep, en een bijbehorende "sell trash" optie in de automaat, is ook zeer handig. (Het is alleen jammer dat de tijdswinst teniet gedaan wordt door de extra tijd die je kwijt bent om door je backpack te spitten.)

Fuse time op de mods vond ik ook een mooie toevoeging alsmede de reload speed op wapens. Relics zijn op zich een aardig idee (alhoewel dat voor mij niet zonodig hoeft) maar geef dan ook wat zinnige effecten en niet een luizige +6% extra damage (alleen bij shotguns) of een +20% turbo time.

Elemental damage is ook wat effectiever aanwezig in BL2 alsmede het nut van rocket launchers. Rocket launchers waren in BL1 echt een lachertje. De enige die nuttige zijn de helix elemental launchers en The Roaster. Verder zijn ze in BL1 zo goed als waardeloos.

De high fire rate sniper rifles zijn ook lekker maar daar zijn ze wel iets te enthousiast mee geweest. Die zouden wat zeldzamer mogen zijn.


De verbeteringen in BL2 wegen, naar mijn idee, echter niet op tegen wat er allemaal om zeep is geholpen en dit heeft er dan ook voor gezorgd dat ik niet eens meer ben begonnen aan playthrough 2.

Ik hoop dat er wat meer teruggegaan wordt naar de interface en weapon types/handling van BL1. Gezien de wapens die ik in het filmpje voorbij heb zien komen (wat uiterlijk betreft) vrees ik echter van niet. In dat geval is het een gemiste kans en zal deze jongen zeker niet in het bezit geraken van deze game.

[Reactie gewijzigd door VOODOO_WILLIE op 10 april 2014 02:19]

Bijzonder bedankt voor je bijdrage, je kaart een aantal punten aan waarvan je zeker nog wat feedback mag verwachten van andere... vermoed ik.

Alleen is het misschien voor de volgende keer een handiger idee om dit soort rants in een Blog te plaatsen, niet als comment op een nieuws artikel.
Wat meer te zeggen dan: Jeeeeej!?
Haha, nou dat het super tof is dat ze nog PS3 en xbox360 spellen maken. Ik heb mega van deel 1 en 2 genoten! Er moeten pas echt goeie titles komen op de nieuwe gens om mij zover te krijgen om een nieuwe gen te halen. Ik heb nog zoveel games 8)7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True