×

Borderlands: The Pre-Sequel Preview

Knallen op de maan

Door , 65 reacties

Wat is een Pre-Sequel?

Gearbox Software heeft een flinke deuk in zijn reputatie opgelopen. Eerst was er de slechte ontvangst van Duke Nukem Forever, waaraan de studio uit Texas de laatste hand heeft gelegd, en daarna was er het debacle rond Alien: Colonial Marines. Met alle kritiek die de studio kreeg, zou je haast vergeten dat hij af en toe ook nog iets goed doet. De laatste jaren komt het goede vooral van Borderlands, de knotsgekke shooter die inmiddels aan een derde deel toe is. Gearbox heeft overigens wel de assistentie ingeroepen van 2K Australia om dat derde deel te maken.

Na Borderlands en Borderlands 2 is het dus binnenkort tijd voor Borderlands: The Pre-Sequel. Het verhaal speelt zich af tussen beide voorgaande delen. Het is dus een sequel op Borderlands en een prequel van Borderlands 2. In het verhaal van de Pre-Sequel staat Handsome Jack centraal. Die wil meer macht en heeft bedacht dat hij dat via een uitweg kan krijgen. Om te beginnen een uitweg uit de Hyperion Moonbase, want daar wordt hij aan het begin van de game vastgehouden. Maar Handsome Jack wil meer. Hij wil niet alleen de basis onder zijn hoede krijgen, maar eigenlijk ook de hele maan.

Claptrap

In eerste instantie heeft hij daarbij hulp. Er zijn vier uit de serie bekende namen die zich aan zijn zijde scharen. Het zijn de vier speelbare characters in de game; Athena the Gladiator, Nisha the Lawbringer, Wilhelm the Enforcer en Claptrap, de robot die steeds aan de rand van het verhaal figureerde. Wie beide voorgangers en alle uitbreidingen heeft gespeeld, zal ze alle vier al kennen, maar je kunt er nu dus mee op avontuur.

Wat het verhaal betreft komt er gedurende de game een omslag. Wie Borderlands 2 heeft gespeeld, weet dat Handsome Jack nooit echt goede bedoelingen kan hebben, en daar komen de vier speelbare characters ook langzamerhand achter. Ze zullen zich dus tegen Handsome Jack keren, die zo gedurende de game uitgroeit tot je voornaamste tegenstander.

Borderlands: The Pre-Sequel.

*