Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 55 reacties

Blizzard heeft laten weten dat de Diablo III-uitbreiding pas in 2014 op de markt zal komen. De gameontwikkelaar spreekt tegen dat er sprake is van uitstel, maar volgens aanhoudende geruchten zou de uitbreiding oorspronkelijk nog dit jaar uit moeten komen.

Een Blizzard-woordvoerder heeft aan Venturebeat laten weten dat de uitbreiding voor Diablo III niet dit jaar beschikbaar zal komen, maar pas in 2014. Het bedrijf spreekt tegen dat er sprake is van uitstel; Blizzard zegt nooit een releasedatum te hebben genoemd voor de uitbreiding. Venturebeat stelt echter dat Blizzard wel degelijk streefde naar een release dit jaar, maar dat dit niet haalbaar is gebleken.

In september zal Diablo III zijn opwachting maken op de Xbox 360 en de PS3. Tijdens de Sony-keynote op de E3 werd bekendgemaakt dat de PS3-versie enkele bonussen krijgt, zoals een amulet uit de Uncharted-serie en enkele exclusieve schouderstukken van de titel Journey.

Diablo III

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (21)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (55)

Lijkt er op dat ze erg veel moeite er in steken om Diablo te verbeteren. Nu maar hopen dat ze het niet erger maken.
Hoe ik het zie zijn er een aantal dingen nodig om D3 weer leuk te maken:

1. Een reset of een nieuwe "realm" waar spelers opnieuw kunnen beginnen met een schone lei. Een andere optie is om alle huidige gear en currency min of meer overbodig te maken voor de nieuwe content.

2. Auction house moet weg, of drastisch veranderen. Op dit moment is de kans absurd klein dat je ooit een item vind die je daadwerkelijk wilt equippen, je kunt bijna altijd voor een paar duizend gold een complete minder-dan-perfecte endgame set aanschaffen. Dat haalt een boel plezier uit het spel. Één mogelijkheid is dat ze soul-bound items in het spel stoppen. Om die aan te schaffen zou je dan een bepaalde hoeveelheid van een nieuwe currency moeten farmen. Het is geen prettige optie, maar het zou wel een boel problemen oplossen.

Op dit moment is item waarde te omschrijven als:
Goede item: 1000 gold
Zeer goede item: 2000 gold
Bijna perfecte item: 50.000 gold
Perfecte item: 10.000.000 gold

Ondertussen is de vooruitgang van de "bijna perfecte item" naar een "perfecte item" voor je speelstijl bijna niet te merken.

3. Bots moeten aangepakt worden.

4. Character customization moet flink uitgebreid worden. De laatste keer dat ik speelde waren er min of meer 3 vaste builds voor iedere class.

Disclaimer; Ik ben gestopt voordat het paragon systeem geïntroduceerd werd. Ik heb iedere class tot 60 gespeeld. Ik weet niet precies hoe het spel nu draait, maar van wat ik hoor is de economie alleen maar verder achteruit gegaan. De bovenstaande post is mijn mening/ervaring, geen feit. Gold waarde zuig ik uit mijn duim, het gaat om het principe.
Exact mijn gedachten. (zie eerdere post hier)

Voor mij ging het niet heel anders, ik heb echt het idee dat 50~60% van de spelers is afgehaakt tussen patch 1.04 en 1.05...

De eco is inderdaad nog verder "verziekt", het overgrote deel van de spelers die niet de 100 milj hebben gehaald en nog dagelijks spelen doet gewoon niet meer mee op de AH. De AH is gewoon veelste belangrijk gebleven en gold is maar in beperkte mate nuttig, wat de waarde enorm uit elkaar heeft gedreven. De enige voetnoot is dat "goede" lvl 60-62 items niet meer op de AH geplaatst worden. Zeer goede lvl 62-63 nog twee nullen extra hebben en bijna perfecte items de prijs van perfecte items hebben bij benadering.
Ik speel nu op MP6 en heb nooit meer dan 10 miljoen gold gehad en heb daar mijn WD en barbarian van uitgerust. Heb vorige week nog een set item gekocht voor 350K gold wat er voor zorgde dat ik een setbounus kreeg en 140 AR omhoog ging en mijn DPS ging er ruim 2000 op vooruit.
Op MP 6 gaat het goldfarmen best goed en ik verwacht via de koopjes uiteindelijk MP10 te kunnen halen. Je moet je niet blind staren op items van 300 miljoen gold, er zijn genoeg videos te vinden op youtube waar je voor bv 20 miljoen met een wizard op MP10 speelt.
Die hele dure items zijn meer om boven bv 300K DPS uit te kunnen komen.
Helemaal eens.

Het is zo demotiverend dat:

1) Ik gele items kan vinden die 100x beter zijn dan Legendary's
2) 6 hele slechte legendary's kan vinden op een dag
3) Elk gebied nu wel ken, D2 was een stukje meer random..

Wat mij betreft zijn Legendary's niet zo random in stats (misschien zelfs wel fixed?), en niet zo common dat ik er 6 op een dag vind. Ik wil er voor grinden, al dan niet lang. En als ik er dan 1 vind, dan moet hij ook wel erg vet zijn.

Gele items kan je random laten, maar mogen Legendary's nooit compleet overschaduwen. D.w.z. base stats kunnen best iets hoger zijn, maar dan moet de Legendary bijvoorbeeld een passive hebben die daar weer overheen knalt.

Op die manier hou je de rek erin, en hoef je zelfs de AH niet te verwijderen. Zo zorg je er ook voor dat Blizzard zich kan focussen op content die er toe doet in een patch:

- Classes
- Gebieden
- Bazen
- Etc

Een patch vullen met fixes aan items delayed dat soort content namelijk alleen maar..

Ik hoop echt dat ze zoiets gaan doen. In de basis is D3 namelijk briljant, en ik wil het graag weer spelen -_-

[Reactie gewijzigd door UTADDICT op 13 juni 2013 10:23]

Tja, er bleken dan ook wel erg veel dingen mis te zijn aanvankelijk.

Ze hebben het blij Blizzard zichzelf gewoon buitengewoon moeilijk gemaakt. Het spelletje zelf is niet verkeerd, maar het heeft toch een aantal kwaliteiten niet die vorige en andere titels zo interessant maakten. Daarnaast heeft het monetariseren van de items op Blizzards voorwaarden vrij grote gevolgen gehad. Sommige spelers hebben vlak na de release ontzettend veel gold opgezogen en veel spelers hebben voor de paragon levels geintroduceerd waren gemerkt dat ze beter uren per dag in de AH konden doorbrengen dan het spel konden spelen om hun chars te verbeteren.

Er schijnt een hele hoop nu verbeterd te zijn, maar de charme is er wel vanaf ondertussen. Ik kan sommige stukken dialoog nog steeds dromen ondanks dat ik maanden niet meer gespeeld heb bijvoorbeeld.

Blizzard heeft een hoop tijd en moeite in deze titel gestoken en uiteindelijk leek het alsof het spel in zeer korte tijd verlaten zou worden. Eigenlijk hadden ze het gewoon nog een half jaar extra in productie moeten laten, zodat PvP en de Paragon levels, infernal machine, etc etc er gewoon vanaf release in hadden gezeten. Ook de server issues hadden ze wellicht kunnen voorkomen.

Ze zullen hopelijk hiervan geleerd hebben en nog eens viermaal nadenken over alles wat de expo gaat veranderen. Benieuwd of de nieuwe Game Director ook werkelijk z'n stempel op deze game kan gaan drukken en wat dingen kan verbeteren.

Persoonlijk zou de enige reden om nog terug te komen naar D3 een Ladder reset zijn, gewoon weer iedereen op gelijk niveau laten beginnen en kijken wie het eerste al dan niet via de AH Inferno Diablo verslaat. Of een nieuwe baas in de Expo. Het verhaal van D3 vond ik dusdanig slap en voorspelbaar eigenlijk, dat daar niet echt lol aan te beleven was.

Spoiler: Oh een stukje zwarte soulstone viel van de hemel omlaag, de primes zijn dus niet écht dood! Imperius was een beetje een dubieus karatker en wil zich tegen de mensen keren en wordt opeens wel erg veel gefeatured door Blizzard. Gezien ik (spoiler) al een halfjaar voor de release van D3 riep dat Leah Diablo zou worden onder invloed van die dame in de Beta, zal 1 en 1 dit keer wel weer zo gemakkelijk samen te brengen zijn. Expo baas: Darksoulstone infused Imperius.
Ik kan sommige stukken dialoog nog steeds dromen ondanks dat ik maanden niet meer gespeeld heb bijvoorbeeld.
Voice slider uit zetten is een hele verademing, maar dan nog kan je het gewoon in je hoofd mee praten zonder dat je het hoord.

Fools you cannot keep the sword from me!
This is bad.
Ik zie het probleem niet helemaal. Waarom zou Diablo 3 100-en uren speelplezier moeten bieden? De rek is er wel een keer uit bij een spel van 40 euro. Ik denk dat de eisen die de spelers stellen, maar ook de eisen die Blizzard aan het spel stelt, te hoog liggen. Geen enkel spel is perfect en balans vind je nooit zomaar. Dat is altijd een kwestie van bij blijven stellen.

Inmiddels heeft Diablo 3 overigens na alle uitbreidingen al een vrij goede bang for buck-ratio. Je kunt immers tientallen uren spelen, voor een paar tientjes. Bioshock toevallig gespeeld? 1x uit en je bent er wel klaar mee hoor, en dat duurt een uur of 10.

Blizzard moet dus vooral niet te moeilijk doen met die uitbreiding. Een zooi nieuwe loot, pvp erin, een nieuwe act, en klaar is kees. Dat er mensen gaan bitchen voorkom je toch niet, tenzij ze het of gratis uitbrengen of toezeggen dat er 1000 man elke dag werken om het spel uit te breiden zodat niemand ooit dezelfde content opnieuw hoeft te spelen.
Ze hebben op moeten boxen tegen het succes dat Diablo II heet.

Diablo 2 is gewoon leuker om te spelen omdat je je eigen build kan kiezen, niet dat je ze allemaal kunt hebben. Ook is de random dungeons stukken leuker dan voorgemaakte dungeons.

Ze hebben eigenlijk heel veel customization uit het spel gemaakt en er teveel een grindfest van gemaakt. Diablo 2 had gewoon veel meer betere eigenschappen zoals keuze...
Onzin.

Diablo 3 is (en zeker nu) superieur aan D2 in elk aspect van de game.

Diablo 2 was net zo gelimiteerd qua buildkeuze (builds die echt werken heb ik het over!) dan D3 nu is . Bij beide games zijn er per class maar 2-3 echt efficiente builds, dit is niet veranderd.

Enige wat ontbreekt qua customization is runes en charms, maar daar hebben we dye's voor in de plaats gekregen . En laten we eerlijk zijn , wie wil er nu nog met zijn hele tas vol charms lopen, met maar nèt genoeg ruimte voor die ene unique drop? Niemand.

Je ziet het erg zwart-wit , D3 heeft zeker meer te bieden dan D2 op bepaalde vlakken.
Het probleem is (zover als ik goed naar vrienden en het internet geluisterd heb), dat D2 dusdanig goed in mekaar stak dat je er dus gemakkelijk jarenlang plezier uit kon halen. Ik heb vrienden van mij D2 jarenlang keer op keer weer op LAN's zien spelen. Gewoon puur omdat ze het 'nog 1x wilden spelen met een andere poppetje of nieuwe build'. Dat zie ik mezelf dus echt niet doen met D3. En dat zegt dan wel iets.

Dit fenoneem heeft de lat gewoon lekker hoog gelegd. Dat is het probleem.

Daar wil ik graag de kanttekening bij maken dat ik denk dat Diablo 3 er goed aan had gedaan een andere verdienmodel te hanteren. Al helemaal als je je realiseert hoeveel effort de patches tot nu toe hebben gekost..

[Reactie gewijzigd door TRG op 12 juni 2013 18:50]

onzin, D2 speelde gewoon zeer vlot en was enorm leuk om met een groep te spelen op lan party's
dat wil echt niet zeggen dat iedereen D2 jaren speelde hoor
zelf heb ik D2 single player maar 1x gespeeld, op lan party's vele keren

de verwachtingen van D3 waren gewoon onrealistisch hoog

[Reactie gewijzigd door catfish op 12 juni 2013 22:34]

Ik hoop toch wel op wat meer acts dan eentje. Vier verschillende acts zou mooi zijn met daarbij de enchanter als nieuwe artisan. En een verbeterd crafting systeem zodat je wat makkelijker fatsoenlijke items kunt maken.
Gelukkig wordt Diablo 3 nog elke keer verbeterd en uiteindelijk komen ze daar waar de game een jaar geleden had moeten zijn.
Waarom zouden ze craften nog makkelijker moeten maken? Uberhaupt: Waarom zouden ze het volledige spelletje nog makkelijker moeten maken?

Zo'n 6-7 maanden geleden was ik een held toen ik een "Andarial's Visage" lootte. Ik zat met mijn Demon Hunter toen geloof ik op 40k DPS en dat was echt al behoorlijk toendertijd. Voor nog geen 10 miljoen kun je nu een poppetje aankleden waarmee je dik over de 100k DPS gaat.

Inmiddels zit ik met mijn Wizard boven de 300k DPS unbuffed, en wordt het spelletje met elke patch alleen maar makkelijker gemaakt. Laatste patch: Minder HP voor de monsters.

Ze moeten het spelen meer de moeite waard maken. Als er een losse client was voor puur alleen de AH, dan denk ik dat je zou schrikken hoeveel mensen er als het ware "stoppen met D3" en puur alleen nog de AH gebruiken.
Op zicht vind ik de introductie van een aangepast crafting systeem helemaal niet zo'n slecht idee. Ik kan ook wel genoeg nadelen bedenken, onder andere degene die jij aandraagt, maar het zou een welkome verbetering zijn t.o.v. van de afhankelijkheid van de RNG die je nu hebt.

Ter illustratie: laatst heb ik 500 shoulders gecraft om er eentje tussen te vinden die een upgrade was van mijn VW's. Als ik 1 roll had kunnen veranderen d.m.v. een artisian, dan had ik eerder een upgrade gehad en had me dat veel tijd en goud gescheeld. Aan de andere kant, ik was nu wel verrekte blij dat ik een goede craft had.

Voor de rest zie ik de moeilijkheidsgraad ook liever omhoog gaan. Ik heb mijn karakter na 250 uur spelen al zover dat ik MP9 kan farmen en ook op MP10 overeind blijft. Maar dat hangt wel sterk samen met itemization. De ruimte voor het upgraden van mijn gear is nu heel beperkt. Wat dat betreft is de game naar mijn idee dus wel goed in balans.

[Reactie gewijzigd door Deadsmell op 13 juni 2013 09:03]

Je blijft dezelfde content doorlopen. Weet niet of ze nu dungeons en dergelijken toevoegen maar ik snap niet dat mensen dit spel nog spelen. Het enige wat veranderd is de getalletjes en het gemak waarmee je er doorheen loopt. Ik heb destijds 2 characters naar het maximum level gepushed en het spel uitgespeeld op de hoogste moeilijkheidsgraad en toen was ik er meteen helemaal klaar mee. Heb Wow wel jaren kunnen spelen vanwege de goede (doch aftakelende) pvp en de dungeons die daadwerkelijk afwisselende gameplay met zich meebrengen en waarbij je in raids ook af en toe echt je best moet doen. Diablo 3 is gewoon ogen dicht en klikken maar.
Sorry hoor, maar je moet eens leren dat er verschillende games op de markt zijn.

Ten eerste WoW is een MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game) en Diablo 3 is een Action RPG. Zie je het verschil al? Massive vs. Action!!!

Waarschijnlijk heb je Diablo 2 nooit gespeeld, want daar moest je ook eindeloos grinden op zoek naar perfect gear. Je doorloopt wat dat betreft steeds dezelfde acts. Als ik jouw argumentatie zie dan zouden ze dungeons zoals in WoW moeten toevoegen, hoe zie je dat voor je? Diablo 3 Raidfinder?

PVP zat eigenlijk ook nooit in Diablo 2, je kon duelen en dat was het. Inmiddels kun je dat in speciale arena's nu ook in Diablo 3.

Het enige waar Diablo 3 naar mijn idee in moet worden verbeterd is dat de itemisation veel beter kan, dit zal hoop ik in patch 1.09 gebeuren. Begrijp me niet verkeerd overigens, ik ben ook al gestopt met Diablo 3, maar ik zal zeker terug komen als de itemisation verbetert is.

Ik denk dat de grootste reden is dat Diablo 3 zo vaak zo negatief in het nieuws komt of wordt afgekraakt, omdat mensen een nieuwe WoW verwachtte, waar ze elke dag tientallen uren mee konden spenderen. Wat dat betreft zijn we verwend :P
Grootste minpunten van D3 zijn volgens mij toch echt wel die AH die gewoon elke motivatie om gear te grinden wegneemt (en daarmee de charme van het genre). Verder zijn de Skill Trees van D2 gewoon een groot gemis in D3. Of er nu optimale builds waren of niet, het was een giga berg aan customization en de charme daarvan was juist de uitdaging om minder goede builds toch tot het uiterste te drijven, daarbij hielp het juist multiplay in de handen als je niet de beste soloplay skills uitkoos.

Het huidige Rune systeem in D3 komt niet eens in de buurt van de mogelijkheden die je met de Skill Trees in D2 had en is ook maar een waardeloze vervanger. Het moge mischien minder gebruikersvriendelijk zijn als je moet kiezen tussen 30 verschillende skills, maar ik mag toch aannemen dat de gemiddelde gamer meer IQ punten heeft dan een geschilde banaan. Daarbij maakt een respec op den duur ook erg veel goed wat betrefd het herzien van eerder gemaakte keuzes.

Verder is het randomizen van de maps in D3 ontzettend beperkt t.o.v D2. In D2 was het elke keer weer spannend welke kant je op moest en of je de hordes aan monsters wel wist te ontwijken of af te maken voor dat zij jou overwelden. Het steeds opnieuw doen van dezelfde gebieden voelde op die manier tenminste nog enigzins nieuw aan. Dat zelfde geld ook voor de rares, elites en specials die je tegen kon komen.

Imho zouden de Skill Trees gewoon terug moeten komen, maar dan in een iets beperktere mate dan die in D2. 20 Punten per skill is nogal veel, vooral als je maar 1 per lvl up krijgt en maximaal 60 lvls hebt. Maar dat is vrij makkelijk te fixen lijkt me. Max 5 punten per skill bv. Verder zou het Rune systeem kunnen worden aangepast op zo'n manier dat je rune stones nu als drop kunt krijgen en d.m.v. Runewords je spells direct kunt aanpassen.
Dat hoefde helemaal niet als je alleen de single player speelde, dan kon je gewoon met een editor aan de gang en dan had je de items die je wilde hebben.

Nee, nu MOET je online en dan gooien ze er ook nog eens een AH tegenaan met echt geld, dan pas ik dus gewoon.
Die negativiteit komt mijns inziens ook grotendeels voort uit de (te) vroege release van het spel. Spelers hebben het maximum niveau meerdere malen bereikt voordat het Paragon systeem geïntroduceerd werd en zagen geen uitdaging meer en zijn gestopt. Niet meer de moeite genomen om het spel na 1.0.5 weer op te pakken en blijven dus klagen.

Dat terwijl het spel sindsdien ontzettend veranderd is. De Paragon en Monster Power systemen hebben er naar mijn idee voor gezorgd dat het spel écht begint bij level 60. De groepsbonussen in 1.0.8 hebben dat nog verder verdiept. De laatste maanden is het gewoon een vreselijk vet grind fest!

Als Blizzard op deze manier doorgaat, dan blijf ik dit spel nog jaren langs spelen. Of in ieder geval tot ze de servers uit de lucht halen. ;)
Ach, met FIFA doe je ook elke keer hetzelfde en BF en CoD is ook niet bepaald afwisselend. Je moet van het grinden houden en dan is het prima te doen. Maar niet iedereen houdt er van.
Je blijft dezelfde content doorlopen. Weet niet of ze nu dungeons en dergelijken toevoegen maar ik snap niet dat mensen dit spel nog spelen. Het enige wat veranderd is de getalletjes en het gemak waarmee je er doorheen loopt. Ik heb destijds 2 characters naar het maximum level gepushed en het spel uitgespeeld op de hoogste moeilijkheidsgraad en toen was ik er meteen helemaal klaar mee. Heb Wow wel jaren kunnen spelen vanwege de goede (doch aftakelende) pvp en de dungeons die daadwerkelijk afwisselende gameplay met zich meebrengen en waarbij je in raids ook af en toe echt je best moet doen. Diablo 3 is gewoon ogen dicht en klikken maar.
Stoere praat , wil je nou wel zien dat je er ff doorheen loopt op mp 10 :p
Grappig, dat had ik dus juist niet en ik heb D2 toch écht wel lang en erg veel gespeeld :S
Ik hoop dat ze met de diablo uitbreiding het spel zo'n 12x groter maken, dus een stuk of 50 acts. Dan zou het wel echt de moeite waard zijn om het spel langer te blijven spelen.
Dat had Diablo II ook niet en mensen hebben dat spel 10 jaar gespeeld; daar zijn zelfs minder grote wijzigingen geweest dan nu in Diablo III. We zijn gewoon verwend geraakt, mensen veranderen, behoeftes veranderen. Ik heb vrienden die zeggen dat ze na 100 of 250 uur "al" klaar waren met Diablo en dat het dus snel saai werd en het geld niet waard. Ik denk dan alleen maar; 100-250 uur?! Voor 40-50 euro? Da's een koopje en dus een goed en leuk spel!
Blizz had D3 beter 1 jaar later uit kunnen brengen. De game heeft nog steeds wel dingen die beter moeten en kunnen, maar in vergelijking met vorig jaar is de game echt veel beter gemaakt.

Het is nu gewoon zoals Diablo altijd bedoelt was.. je start je pc op.. ramt er even op los als een dolle. Of je het nu 10 min of 3 uur doet.. maakt niets uit.. geen gedoe met teammates/tactics etc..... en al die andere drama zoals in de meeste MMO's

Met elke class haal je zo 100k+ dps en dan blaas je alles tegen de vlakte.. pefecte game om even wat stoom af te blazen en verder niets.

Hoop wel dat ze met die expansion de hele AH weghalen of anders gewoon trade steden ofzo toevoegen. want dit vind ik nog steeds de grootste fout die ze ooit hadden kunnen maken in D3.

maar als ze de stijgende lijn voortzetten dan wordt de expansion een topper :D en hopelijk komt de Paladin weer terug want die mis ik echt :P

[Reactie gewijzigd door Albeto55 op 13 juni 2013 09:35]

Denk niet dat het ooit gaat gebeuren dat ze de AH eruit halen. Dat systeem is zodanig geïntegreerd met het spel geraakt dat je veel te veel en complexe wijzigingen moet doorvoeren om dat te compenseren. En als je dat niet meteen met verwijdering doet, zullen grote groepen spelers een enorme voorsprong behouden op degene die AH maar matig of niet gebruikt hebben. Daarnaast vind ik ook dat er voordelen aan zitten. Niets leuker dan voor weinig een vet item te snipen. :)

Kortom, leuk leerpunt voor D4, maar in D3 aub zo laten. Tenminste, dat is mijn mening. :)
not. dat maken ze ons wijs, ze gaan natuurlijk niet zeggen dat het een te grote inkomstenbron is om weg te halen.
Ik lees dit als: Door Jay Wilson's mismanagement duurt het langer dan verwacht om een uitbreiding voor Diablo III te maken. Dit was de roadmap voor D3. http://techcrunch.com/201...r-pretty-much-everything/ Expansie was voor 2de kwartaal van dit jaar gepland.
SC2 HotS: Meer dan een jaar later.
SC2 LotV: Had er al moeten zijn, we kennen alleen nog maar de naam.
D3: 2 kwartalen te laat.
WoW MoP: 1 kwartaal te laat.
WoW Movie: Is er überhaupt al een script?
WoW X5: Ook nog niets over bekend.
Titan: Uitgesteld tot minstens 2016

Het enige wat klopt aan de lijst zijn de B.NET 2 dingen en Cataclysm, die trouwens al zo'n beetje uit was toen we die chart voor het eerst te zien kregen.
Als je denkt dat je Blizzard kunt vastnagelen aan een tijdschema ken jij Blizzard nog niet blijkbaar ;) "It's done when it's done" is hun maar al te bekende motto.
Ja, hoe meer ik er over nadenk was WoW écht een steengoed spel. Je kan mijn mening zien als fanboygedrag, maar ik ben van nog nooit iets écht een fanboy geweest omwille van het fanboy zijn.

Enkel jammer dat je op de duur verviel in grinden, was WoW gewoonweg ein de loos spelplezier.

Diablo III heb ik ook deftig gespeeld, al kon de auction house me tot niets verleiden. Ettelijke uurtjes zoet mee geweest en geprobeerd zoveel mogelijk te halen.

Conclusie: Diablo III is eigenlijk wel een knap gemaakt spel met zeer goede sfeer en characters, maar het wordt al snel saai, zeker als je de flauwe eindbaas (of toch althans hoe ze de eindbaas en het gevecht vormgegeven hebben) in acht neemt.

Just my two cents :)
Nog maar een jaartje, kan niet wachten om er achter te komen hoe het is afgelopen met de black soulstone en Adria.

En mensen, WoW en D3 zijn verschillende genres... Ik vind het leuk voor jullie dat jullie plezier hebben gehad in WoW, maar wat heeft dat met D3 te maken?
Diablo 3 was mijn allereerste (A)RPG game terwijl ik toch echt wel al 2 decennia een PC game liefhebber ben.

De game heeft me een mooie tijd bezorgt. Toch wel de eerste 100 uur schat ik. Daarna haakten de meeste vrienden af. De laatste 100 uur is het toch vooral verveling geweest waardoor ik gestopt ben met echt te spelen (farmen) en heb ik meer op de AH rondgehangen voor een zinloze itemhunt.

Maar pas sinds ik Path of Exile gespeeld heb besef ik dat Diablo 3 ook met gemak een spel had kunnen zijn waar ik moeiteloos 2000 uur had kunnen insteken. Of zon spel waar je jarenlang een knipperlicht relatie mee hebt. Dat je steeds weer begint te spelen, omdat het knaagt aan je geweten.

Stiekem hoop ik dat de uitbreiding voor Diablo 3 dit laatste nog waar kan maken. Maar daarvoor zullen ze een aantal concepten toch wel om moeten gooien. En iets meer voor diepgang ipv accessability moeten kiezen..

[Reactie gewijzigd door TRG op 12 juni 2013 18:44]

Boeit me eerlijk gezegd weinig of het nu wel of niet uitstel is. Liever dat ze het uitbrengen als ze er zelf tevreden over zijn (en de spelers op PTR ook), dan dat ze het op een vastgesteld tijdstip uitbrengen. Als dat 2014 wordt, fine by me.

Wil niet zeggen dat ik niet zit te springen om extra content, want dat kan wat mij betreft niet snel genoeg komen. Maar eerst de itemization patch maar eens. Dat zou ook een hele boeiende ontwikkeling moeten zijn. Persoonlijk heb ik nog heel veel plezier in het spel en dat zal de komende maanden ook nog wel zo blijven. Elke patch/uitbreiding doet daar alleen maar een schepje bovenop. :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True