Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 71 reacties

De Poolse premier heeft het ratificatieproces voor het omstreden antipiraterijverdrag Acta stopgezet nadat er in het land massaal protesten waren uitgebroken. Volgens de minister is een bredere discussie over het verdrag nodig.

Volgens de Poolse premier Donald Tusk kan het Poolse parlement ertoe besluiten het verdrag niet te ratificeren als het in strijd is met de Poolse wet. Dat meldt CBS. Het ratificatieproces wordt tijdelijk stopgezet, totdat er een 'bredere discussie' over het verdrag is gehouden. Ook internetters en de Poolse privacywaakhond zouden aan die discussie moeten deelnemen.

Er is al jaren kritiek op het antipiraterijverdrag Acta, waarover in het geheim is onderhandeld. Die kritiek heeft echter alleen in Polen tot grote protesten geleid.

Het verdrag is bedoeld om import van nagemaakte artikelen en auteursrechtschending op internet tegen te gaan, maar volgens critici gaat het veel te ver. De opvatting dat het verdrag niet verder zou gaan dan bestaande wetgeving, zoals onder meer het Nederlandse kabinet beweert, wordt niet door iedereen gedeeld.

Of het verdrag in werking treedt, hangt af van de ratificatie van het verdrag. Ondertekening is niet genoeg om het verdrag in werking te laten treden. Hoewel Polen zijn handtekening al heeft gezet, is het dus niet gebonden aan het verdrag als het afziet van ratificatie. In Nederland hangt de vraag of het verdrag wordt geratificeerd, af van de Tweede Kamer en het Europarlement.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (71)

http://www.facebook.com/events/366916189988648/

Demonstreer tegen ACTA in Amsterdam

zaterdag 11 februari 2012
Tijd: 12:00 tot 17:00

[Reactie gewijzigd door silasje1 op 3 februari 2012 19:01]

Ik heb het idee dat niet alleen de onderhandelingen geheim zijn gehouden, ook de media houdt veelvuldig zijn mond over het onderwerp, als het ter sprake komt dan is de materie dermate sumier dat je na het horen van berichtgeving er over nog niet weet wat het is of het gewoon niet interessant is...

Ik juich dit demonstratie-initiatief dan ook toe, nu nog iemand die een petitie opzet om aan te bieden aan de minister (of nog beter: een petitie om de ACTA ratificatie via een referendum goed- of af te keuren) :)
Alles wordt inderdaad door de media veranderd. Dat NRC ding klopt geen bal van. Zit meer achter dan de politiek, denk dat hier of Amerika of een platenlabel iets achter zit.
Het volledige ACTA-verdrag: http://euwiki.org/ACTA/Tokyo_oct2

Vooral nuttig om lezen: ARTICLE 2.18: ENFORCEMENT IN THE DIGITAL ENVIRONMENT

In deze laatste versie van het verdrag vind je geen three strikes artikel meer.

Als je het verdrag wat meer in detail leest merk je ook dat elk land binnen zijn eigen bestaande wetgeving mag werken. Puur wettelijk verandert er dus niks in een land. Anderzijds kunnen bestaande wetten wel strenger toegepast worden om af te dwingen wat overeengekomen is in het verdrag.

Update: wat extra info

[Reactie gewijzigd door TheBlackbird op 3 februari 2012 20:15]

Een belangrijk probleem met ACTA ligt vooral op punt van interpretatie van de tekst - vaagheid. Daar kunnen de amerikanen hele leuke dingen mee doen :9

Is ACTA een gevaar voor het internet?

Tien vragen en antwoorden:
http://www.zdnet.be/news/...evaar-voor-het-internet-/
Ja ja, hij snapt het en luistert naar het volk!

Helaas zijn we in NL te bang om keihard te protesteren....
Nou het interesseert de mensen in NL niet zo heel veel, omdat het voor de meeste mensen ook niet zo heel interessant is. De effecten voor de gemiddelde inwoner van NL zijn namelijk helemaal niet zo heel groot. In polen protesteren ze dan ook niet direct tegen ACTA, het is alleen een katalysator voor het protest, wat ook z'n oorsprong heeft in verschillende andere problemen.

Zolang dat three strikes verhaal eruit is, ga ik er toch echt helemaal niets van merken. Van heel dat ACTA niet.
[...]
Zolang dat three strikes verhaal eruit is, ga ik er toch echt helemaal niets van merken. Van heel dat ACTA niet.
Dat is even de vraag. Het gaat in ACTA vooral om Intelectueel Eigendom. Dat is best vrij breed. En bij de minste of geringste mogelijkheid van negeren hiervan staan er strenge straffen op iedere betrokkene.

Zie ook, als voorbeeld:
http://webwereld.nl/colum...apt-door-censuurteam.html
(Vereist wel enig gevoel voor humor ... ;) )

En op het moment dat er "preventief" zaken niet meer op internet kunnen, omdat er wel erg grove straffen op bepaalde overtredingen staan, is het gewoon einde internet zoals we het nu kennen.
Elke website bouwer, beheerder, aanpasser, hoster, winkel gaat dan "zekerheidshalve" maar bepaalde zaken niet meer doen op internet. En dat lijkt me het allerergste.

Als je weet dat je bij b.v. bij 138 km/h een boete krijgt, blijf je daar beneden. Als je niet meer weet dan "dat je niet te hard mag" rij je misschien maar 80 ...

[Reactie gewijzigd door Xubby op 3 februari 2012 19:20]

Tegen de tijd dat het gebeuren openbaar gaat worden, komen die regels vanzelf op straat te liggen. Het verdrag kan pas actief gebruikt worden in rechtzaken als het ook daadwerkelijk inzichtelijk is. Dat dat evt. pas na de onderhandelingen kan, dat zal wel, maar het betekent wel dat je vergelijking niet opgaat. De geheimhouding houdt namelijk echt op na de ratificatie, dus na ratificatie weet je precies hoe hard je mag.

De definitie voor intellectueel eigendom ligt gewoon wettelijk vast in Europa. Is een beetje breed, maar iedereen kan wel begrijpen wat daar onder valt. Het is echt geen moeilijke stof.

ACTA is een verdrag wat vooral lijkt te gaan om het effectief toepassen van de huidige regels in de volledige EU, dus meer internationale handhaving. Niet om het aanpassen van wetten. Wat nu niet mag, mag na ACTA ook niet en wat nu wel mag, mag na ACTA nog steeds. De straffen zijn alleen iets anders en er zijn meer internationale mogelijkheden om 'illegale' handel aan te pakken en de gerechtelijke macht meer te laten samenwerken, internationale strafmaten en noem maar op. Minder juridisch getrouwtrek is ook een belangrijke reden.

Al dat gehuil over iets als ACTA is daarom niet alleen voorbarig, veel mensen die tegen ACTA ageren begrijpen nieteens wat er nou zo fout aan is. Het verdrag is namelijk waarschijnlijk totaal het probleem niet.

Het enige probleem is de afhandeling achter gesloten deuren, dat is niet netjes, maar dat komt véél vaker voor. Die gasten in het europarlement weten niet beter.
[...]
ACTA is een verdrag wat vooral lijkt te gaan om het effectief toepassen van de huidige regels in de volledige EU, dus meer internationale handhaving. Niet om het aanpassen van wetten.
[...]
Hiervoor heb je echt geen verdrag voor nodig.
En inderdaad, na ACTA hoef je geen wetten aan te passen: ACTA is een verdrag en staat daar boven. Strijdige wetten zijn gewoon niet meer geldig.
Nu maar hopen dat ze hier ook wakker worden. De kans daarop is echter niet bijster groot. Kleiner dan de kans dat Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen....
Tja, onder de geïnformeerden is er wel animo voor wat verzet, helaas weet 80% van de bevolking niet eens dat ACTA bestaat, om nog maar te zwijgen over actieve deelname aan protest ertegen...

Ik volg een opleiding systeembeheer, en toen ACTA een keer werd vernoemd in de les was er toch een duidelijke, collectieve grom van ongenoegen te horen.
En als je als overheid iets probeert te doen op IT-gebied, maar alle ITers in je land hebben er de pest aan, dan voorspel ik weinig goeds. Bij ons komen dan ook gelijk de suggesties in de lijn van 'Kuik in elkaar trappen' en 'bom onder hoofdkantoor BREIN'. Geen van allen serieus natuurlijk, maar wel een duidelijk teken dat men (tenslotte de aankomende generatie ITers) er niet om kan lachen.
Tja, onder de geïnformeerden is er wel animo voor wat verzet, helaas weet 80% van de bevolking niet eens dat ACTA bestaat, om nog maar te zwijgen over actieve deelname aan protest ertegen...
Bij de tegenstanders van ACTA weet ook 90% totaal niet wat er in het ACTA verdrag staat.
inderdaad, het is niet omdat je een opleiding systeembeheer volgt dat je ineens goed kunt oordelen over ACTA. Het enige wat mensen weten is dat er een deel antipiraterij inzit (en volgens velen is dat zelfs het enige waar het over gaat) maar beseffen niet waar het echt over gaat of hie dit verdrag verder afgehandeld zal worden.

Zelfs hier op tweakers is het aantal mensen dat de inhoud eens doorgenomen heeft zeer beperkt (ik ben er zelf ook nog niet aan begonnen wegens tijdsgebrek), velen gaan af op wat er in de comments geschreven word en daar zetten de mensen hier zeer zwaar in op enkele negatieve onderdelen waarvan een deel zelfs de uiteindelijke teksten niet gehaald hebben.
Dat veel mensen niet weten wat er in staat heeft ten eerste te maken met het feit dat het vrij lang geheim werd gehouden en nog steeds is het nog wat vaag. Mensen die taalkundig wat minder zijn toebedeelt zullen waarschijnlijk ook wat moeite hebben met het lezen van dit soort stukken.

Dat is tevens ook gelijk het tweede punt, want die geheimhouding en het achter gesloten deuren houden van dit verdrag riekt gewoon en dat is precies ook hetgeen waar veel mensen zich aan storen/hebben gestoord.

Je voelt gewoon aan je water dat er iets niet in de haak is als er zo geheimzinnig over word gedaan en dat klopt nu ook voor een groot gedeelte. Er waren hoofdzakelijk alleen maar bedrijven (entertainmentindustrie onder andere) bij betrokken en allerlei mensenrechten activisten en dergelijke werden er buiten gehouden. Zelfs overheden hadden geen inzage in dit verdrag.

Na een hoop druk en het nodige lekken is er dan toch een openbaarmaking gekomen en daaruit blijkt ook dat er in een deel hard opgetreden zou gaan worden tegen onder andere piraterij. In eerste instantie was er zelfs sprake van een three-strikes achtige regeling, maar dit is eruit gehaald (mogelijk dankzij het lekken en openbaar maken).

Hoe je het ook wendt of keert, dit zijn gewoon draconische verdragen hoofdzakelijk in het voordeel van bedrijven die koste wat kost het probeert erdoor te rammen en dat is precies hetgeen de meeste 'kenners' tegen de borst stuit.
Vandaar dat er ook vrij hard op word gereageerd en er naar mijn idee geheel terecht veel weerstand tegen is. :Y)

Wat betreft het artikel: Ik ben blij dat men zich zo hard tegen dit verdrag keert in Polen (kunnen we hier weleens een voorbeeld aan nemen maar wel graag zonder rellen ;) ), maar het 'bredere discussie' deel vind ik ergens wel wat dubieus. Had liever gezien dat de politiek aldaar het gelijk had afgeschoten, maar goed zo werkt dat niet binnen de politiek, die houd het liefst iedereen te vriend... O-)

Ooh ja, bereid je ook maar vast voor op de volgende mocht het zover komen...

[Reactie gewijzigd door R0KH op 3 februari 2012 20:01]

Ik heb het idee dat men daarboven, en ik bedoel dan ook met daarboven diegenen die voor jou en mij gaan bepalen hoe de wet in elkaar gaat steken, bewust de boel zo schemerig mogelijk houdt om 'het gepeupel' zo lang mogelijk in het ongewisse te laten. Een 'idee' is het eigenlijk niet alleen meer, ik weet het inmiddels wel zeker en ik hoef dat hier niet meer te onderbouwen lijkt me, daar zijn al genoeg berichten, links en andere documentatie voor aangedragen.

Wat me het meest tegen de borst stuit is dat het blijkbaar een prima methode is om datzelfde gepeupel tegen hun zin wetten en verdragen door de keel te douwen waar het gepeupel alleen maar slechter van wordt. Het begon (voor zover ik weet) met het afschieten van de nieuwe Europeese Grondwet wat op een enkel, wat afgezwakt maar niet geschrapt puntje na, exact hetzelfde was als het origineel. Een andere naam en vooral géén referendum erover houden, vergaderingen in het geheim en uitkomsten besloten zonder medeweten van inwoners.

Ik krijg een erg naar gevoel bij dit soort berichtgeving. We worden door deze wetten, verdragen of verzin er een mooie naam voor, langzaam maar zeker overgeleverd aan de grillen van grote megabedrijven en diverse lobby clubs waar vies veel geld in omgaat. Geld is allang veel meer waard dan welk mensenleven dan ook. Stukje bij beetje, steeds een beetje inleveren van je (grond)rechten en vrijheden, inperken van bewegingsvrijheid en het verdwijnen van welke privacy dan ook.

Ben ik nu een doemdenker..? Mwah, ik weet het niet maar laten we hopen dat ik het volledig bij het verkeerde eind heb.

edit: toevoeginkje...

[Reactie gewijzigd door sleezball op 3 februari 2012 20:32]

De verdragsteksten staan inmiddels al bijna 2 jaar gewoon on line.
Erg geheim is dat dus al lang niet meer.

Verder mag jij eens uitleggen welke tekst er nog draconisch is in dit verdrag.
Edit: Deze reactie was eigenlijk bedoeld voor hAl, vrijdag 3 februari 2012 20:19

Iets eerder verversen zou ik natuurlijk ook kunnen...

Voor de gemiddelde EU inwoner is het natuurlijk bijzonder zwaar te behapstukken kost, Kafka kan er een puntje aan zuigen wat dat betreft. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat juist de bedoeling is en altijd is geweest om juist het gros van de bevolking zaken te laten 'goedkeuren' die, wanneer glashelder in simpele bewoordingen die dezelfde bevolking kan begrijpen, nooit ofte nimmer erdoor gedrukt zou worden.

[Reactie gewijzigd door sleezball op 3 februari 2012 20:38]

Misschien is draconisch een beetje ongenuanceerd. Het neemt daarentegen niet weg dat er oorspronkelijk al een tekst in heeft gestaan met een three-strikes regeling, hoewel deze is geschrapt.

Buiten dat is het een lastig te behappen tekst in de officiële documenten (heb zojuist een stukje gelezen), maar volgens meerdere bronnen komt het er op neer dat dit verdrag (copyright handhaving) praktisch belangrijker word dan informatievrijheid en privacy.
Is het niet terecht dan dat je ergens tegen bent totdat je goed en duidelijk wordt geïnformeerd?
Ehh is het probleem van ACTA nou juist niet dat de exacte inhoud geheim is. Ja er zijn wel documenten uitgelekt maar a dat heeft neits met democratisch process te maken en b zegt neits over de echte inhoud.

Ongeacht de inhoud is het van de zotte dat wij het volk niet geinformeerd worden en sommige partijen (specifiek VVD, CDA en inmiddels helaas ook PVV) daar mee akkoord gaan. Specifiek voor de VVD, een partij die zich liberaal noemt, is dat echt een schande.

Die krijgen iig nooit meer mijn stem. Blijven er alleen niet veel andere liberalen alternatieven over...
De tekst is niet geheim, maar gepubliceerd. Dit is een mythe die er echt uit moet - het maakt de voorstanders alleen maar sterker als ze de tegenstanders op domme fouten kunnen betrappen. De definitieve tekst is openbaar, maar de onderhandelingen waren wel geheim, er is geen input gevraagd van maatschappelijke organisaties - behalve de entertainmentindustrie - en nog steeds zijn allerlei relevante documenten geheim. Maar de tekst van ACTA zelf is niet geheim, maar staat gewoon op internet.
Zelfs hier op tweakers is het aantal mensen dat de inhoud eens doorgenomen heeft zeer beperkt (ik ben er zelf ook nog niet aan begonnen wegens tijdsgebrek), velen gaan af op wat er in de comments geschreven word en daar zetten de mensen hier zeer zwaar in op enkele negatieve onderdelen waarvan een deel zelfs de uiteindelijke teksten niet gehaald hebben.
Behalve wat uitgelekte voorlopige teksten is de ACTA dan ook niet eens publiek gemaakt, dus die kun je ook bij je excuus van tijdsgebrek voegen...
Jawel hoor! In een heleboel talen voor de liefhebber (link even aangepast). ;)

[Reactie gewijzigd door R0KH op 3 februari 2012 20:11]

Behalve wat uitgelekte voorlopige teksten is de ACTA dan ook niet eens publiek gemaakt, dus die kun je ook bij je excuus van tijdsgebrek voegen...
Volstrekt niet juist zoals je hierboven al kan zien.
Wel een genant stukje negatieve PR waar dus blijkbaar ook tweakers achteraan lopen.
Triest.
Dat jij een astroturfer bent weet iedereen inmiddels wel :)
Veel mensen die erop of ertegen moeten stemmen weten nog niet eens wat er in staat omdat de onderhandelingen in het geheim gebeurd zijn, laat staan dat de 'gewone' mens dat weet.

[Reactie gewijzigd door Wakoz op 3 februari 2012 19:44]

De verdragteksten staan al sinds een draft versie uit april 2010 on line.
De nederlandse vertaling staat sinds augustus on line op de EU site.
Kom op nou mensen...

Article 32 of the Vienna Convention says that if any part of a treaty is ambiguous it must be interpreted based on documents produced during the drafting and negotiations phase of the agreement. For Acta these documents are classified and have never been made available to the public through official sources. Such secrecy has never surrounded any other global treaty in modern times.

Article 27 of the Vienna Convention says that all international treaties take precedence over any internal laws. The secret parts of ACTA will take precedence over any national laws. Governments will have no choice. Citizens will have no choice.

Dus de documenten waaruit de interpretatie moet worden opgemaakt (Hoe je die moeilijk geschreven tekst moet lezen) is nog steeds niet vrij gegeven. B.v. Hoe agressief is agressief achter infringement aangaan en schend dat rechten? Hoe aansprakelijk zijn websites en ISP's straks? Hoeveel IT bedrijven stoppen er straks gewoon mee omdat de eisen te hoog zijn / te duur zijn. Doe eens ¤0,01 per moderatie x 1.000.000 users.

Hoe je bv aansprakelijkheid moet interpreteren voor het maken van een wet hangt af van de papieren die nog steeds niet openbaar zijn.

Ook zijn alleen de recht hebbenden welkom bij het overleg en niet mensen die kritische vragen kunnen hebben. Dat is toch gewoon niet hoe je wilt dat je overheid wetten of afspraken maakt? Of mag de PVV ook in het geheim de immigratie wetten geheel opnieuw schrijven als enige partij? En dat jullie dan de uiteindelijke bijlagen en interpretaties pas mogen zien als jullie je handtekening er al onder hebben gezet.

Maken jullie dan een mooie post op tweakers dat je het er niet mee eens zijn? En daarna weer lekker ff wat anders doen? Want boeie, toch? Op NOS hoor je ook niks. Maar kijk die Polen dan heel de tent afbreken. Doen ze voor de lol?
Precies, MassIV. Je legt heel helder uit waarom het geheimhouden van de tussenresultaten niet acceptabel is. Goed geïnformeerd en duidelijk uitgelegd. Heel nuttig.
ik doe zelf ook een opleiding systeembeheer, en moet zeggen dat de meningen daar insgelijk zijn. Men is hier dan ook vaak van mening dat de industrie maar is moet gaan stoppen met haar klanten te criminaliseren, en tevens maar is gewoon goede service moeten bieden. piraterij is immers een service probleem.

mensen zijn lui. als je voor 5 euro een Full HD film kan krijgen die je overal op kan afspelen zonder voor crimineel te worden uitgemaakt, willen mensen dat best betalen. tevens moet de industrie maar is stoppen met het zeggen dat ze verlies lijden, want daar is tot nu toe nog geen bewijs van.
tevens moet de industrie maar is stoppen met het zeggen dat ze verlies lijden, want daar is tot nu toe nog geen bewijs van.
Sterker nog: de winstcijfers worden alleen maar groter. Maar het is nog niet genoeg voor ze.
De vraag is alleen wanneer men bereid is zo ver te gaan. En wanneer dat gebeurt zal iedereen te Den Haag over elkaar heen rollen om als eerste te kunnen roepen 'Je mag het er mee oneens zijn maar toch niet zoho!'

Nee? Hoe dan wel, als de politiek steevast weigert te luisteren en nooit bereid is te zien hoe mensen zich voelen in de samenleving onder al die onzin die over ons wordt uitgestort. Een moord zien ze dan weer als teken dat wij mensen niet te vertrouwen zijn en beroofd moeten worden van te veel vrijheid, want zoals dan weer als bewezen zal worden geacht, je kunt ze niet vertrouwen, dat volk.
Kunnen we niet een soort March door Amsterdam organiseren - net als je van die zombiewalks heb. Walk against acta, en dan de dam bezetten?
https://www.accessnow.org/acta-protest

If you can’t make a protest, you can still participate. Go to our Tumblr page and show your solidarity with the Feb. 11 protestors by submitting a picture, words of support, or protest signs! Your pictures and words will be posted on our page, and the best signs will be printed out by us and given to protestors on Feb. 11.

http://accessnow.tumblr.com/

Daar is je "march".
Waarom alles in Amsterdam? Het werkt beter als je alles een beetje verspreid. Maastricht, Rotterdam, Leeuwarden, Groningen, Den Haag, Tilburg, Breda.

Zo valt het meer op. Er zijn veel protesten geweest die de Dam nooit hebben verlaten en dit zo doorgaans gefaalde protesten geweest. Maar kijk bijv. naar Occupy - die zitten werkelijk overal en dat ontgaat niemand.
Maar kijk bijv. naar Occupy - die zitten werkelijk overal en dat ontgaat niemand.
Het is ook niemand ontgaan dat ze er volstrekt niets mee hebben bereikt.

De enige reactie is stug doorgaan met downloaden maar ook stoppen met betalen met content. Je kunt niet een heel land achter de tralies zetten en pas als ze het echt in hun portemonnee merken zullen ze een poging doen om de zaken om te draaien.
Die Polen zijn tenminste wel wakker, i.t.t. de rest van de westerse wereld schijnt het..
Die lakse houding op tal van gebieden brengt ons langzaam maar zeker de ondergang, allerlei zaken worden uitgevoerd zonder "ons" te raadplegen, ook niet zo raar, immers een beetje rumor op internet. of een paar tentekampen is het enige dat "ze" te wachten staat.

Een democratie in stand houden, houdt niet in wat achterover leunen en hopen dat het goed gaat en als het je niet zint gewoon niets doen..

Denk daar maar eens over na als het dadelijk allemaal te laat is.

[Reactie gewijzigd door een_naam op 3 februari 2012 22:25]

Die Polen zijn tenminste wel wakker
Dit is niet de eerste keer dat Polen wakker is.

Dank zij Polen hebben we geen software patenten.
Ik neem aan dat de meeste europese landen wachten op wat het europees parlement gaat beslissen binnen enkele maanden.
Volgens mij is er volgende week vrijdag protest in Amsterdam tegen ACTA waarom in Amsterdam en niet in Den Haag is mij een groot raadsel maar het is iig iets. Ik zit zelf te twijfelen om mee te doen.
Luistert naar zijn volk. Yeah Right. Aan de beelden uit Polen te zien dreigde er een burgeroorlog als dit geratificeert werd. Hopelijk is dit een les voor het Nederlandse kabinet.
Helaas is het wel een van de weinige manieren om duidelijk te maken aan de overheid te maken dat het menens is.

Democratie als in de oudheid bestaat niet in het Westen en heeft nooit bestaan. De club die de meeste invloed is veel kleiner, en het volk krijgt een keer in de 4 jaar de mogelijkheid om een tweakje te doen. We doen alsof en veel mensen zijn daar tevreden over.
Volgende week zaterdag de 11e in amsterdam op de dam van 12:00 tot 17:00

http://www.anonymousnethe...-2012-tijd-1200-tot-1700/

ik ben er, jij ook??

http://www.facebook.com/g...9/?notif_t=group_activity

onze community

http://www.anonymousnetherlands.nl/

And always:

Anonoymous is no one and everyone.
we fight for a greater purpose
than our governments ever thought off

Always remember:
if there is a place with no freedom, we will be there to fight!

We Are Anonynous, We Do Not Forgive, We Do Not Forget, Expect Us
We Will Be There, For Everyone, Everywhere, Any moment!
Als je niet te bang bent om te protesteren:

https://www.accessnow.org/acta-protest

If you can’t make a protest, you can still participate. Go to our Tumblr page and show your solidarity with the Feb. 11 protestors by submitting a picture, words of support, or protest signs! Your pictures and words will be posted on our page, and the best signs will be printed out by us and given to protestors on Feb. 11.

http://accessnow.tumblr.com/
SOPA en PIPA zijn al van de baan naar aanleiding van massaal protest. Nu ACTA nog. Onder andere via Accessnow.org en Avaaz.org kan er online een petitie getekend worden.

Voor zover je dat nog niet gedaan hebt, je bent van harte uitgenodigd om dat alsnog te doen!
IMHO niet helemaal, SOPA en PIPA worden voorlopig uitgesteld en mogelijk afgezwakt toch tot stemming gebracht. Waarschijnlijk gebeurt dat op een moment dat er meer goedgezinde stemmers in de zaal (Welke ook al weer?) zitten.
tea party conservatards :')
check ook dit, wetenschappelijk bewezen dat... ;)
http://www.dailymail.co.u...racist.html#ixzz1lLLQU09o

overigens mag de EU en de rest van de wereld (behalve de arabische, die weten wel van wanten ;) ) van Polen een voorbeeld aannemen , grandioos dit. :D

[Reactie gewijzigd door superaki op 3 februari 2012 21:34]

Wat mij betreft iets wat de volksvertegenwoordiging in Nederland als voorbeeld mag nemen! Het is voor de heren en dames politici gelukkig nog niet te laat om de belangen van het volk te gaan dienen: afzien van ratificatie is blijkbaar gelukkig nog een optie. Nu maar hopen dat men dat tijdig inziet...
Ik las poolse premier donald duck... just tired i guess..

Daar durven ze tenminste iets te zeggen. Hier zijn we stilletjes zoet en doen we mooi wat links en rechts vragen van ons... then again, ze vragen ons toch niet meer want ze weten dat het toch nee is. En terecht nee.
Nederlanders zijn te passief om te demonstreren inclusief mijzelf. Eigenlijk moeten wij ons diep schamen dat wij nog niet de straat op zijn gegaan. Dat de media zijn belang in het verdedigen van ACTA boven het algemene belang stelt door geen enkele aandacht te besteden aan ACTA is overigens ook verontrustend. De volgende keer dat ze zich profileren als de verdedigers van het algemeen belang. En andere beschuldigen van het eigen belang boven het algemeen belang te stellen. Hebben ze eigenlijk geen recht hiertoe, Aangezien als het er echt op aankomt zij zelf ook voor het eigenbelang kiezen...
Wij moeten met z'n allen ook de straat op gaan om ten eerst te laten zien dat we ertegen zijn en ten tweede om het meer publiciteit te geven!

ACTA krijgt niet genoeg aandacht van de media, je hoort alleen over de protesten in Polen op EuroNews. Op Nederlands nieuws hoor je er amper wat van.

Wel vind ik het belangrijk dat iedereen die op de hoogte is van Acta, ook daadwerkelijk weet waar het over gaat en wat er allemaal gaat veranderen.

Jammer genoeg ben ik zelf niet volledig bekend met het inhoud....

EDIT: uitstellen betekent helemaal niets...ze stellen het alleen uit om de mensen rustig te houden.

[Reactie gewijzigd door Sevada op 3 februari 2012 21:03]

de gewone mensen worden op alle vlakken op het ogenblik tot voer van de grote bedrijven gemaakt. Daar is dit ACTA gedoe alleen maar een uiting van. Alle macht aan de industrie en we vinden het prachtig, maar het zijn de gewone mensen die het gelag betalen. Dat geldt ook voor de crisis.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True