Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 100 reacties

De nieuwe versie 4.0 van de PlayStation 3-firmware mist de optie om games via de console te downloaden en vervolgens naar een PlayStation Portable te kopiëren. Waarom Sony de gebruiksvriendelijke optie heeft geschrapt, is niet bekend.

Voordat Sony firmware 4.0 van de PlayStation 3 vrijgaf, konden eigenaren een PlayStation Portable aan hun PS3 koppelen, zolang beide apparaten op hetzelfde PlayStation Network-account geregistreerd stonden. Dat bood de mogelijkheid om games voor de PSP via de PS3 te downloaden en vandaar over te zetten naar de handheld, een optie die door veel spelers als gebruiksvriendelijker werd ervaren dan de games rechtstreeks downloaden naar de PSP. Na installatie van firmware 4.0 is de optie om games naar de PSP te kopiëren echter verdwenen. Het is niet duidelijk waarom Sony de optie heeft geschrapt. Het vermoeden bestaat dat dit per ongeluk is gebeurd.

Mocht de optie per ongeluk geschrapt zijn, dan kan dat verband houden met de introductie van de PS Vita. Versie 4.0 voegt juist opties toe om de PS3 te laten communiceren met de PS Vita, de nieuwe handheld van Sony, die vanaf 17 december te koop is in Japan. Zo is het vanaf firmware 4.0 mogelijk om savegames, muziek, foto's en video's tussen beide systemen heen en weer te kopiëren.

Sony meldt intussen veel te verwachten van de verkoop van zowel de PS Vita als de PS3. De Vita is in de Japanse voorverkoop geheel uitverkocht, meldt het concern. Ook de PS3 wordt goed verkocht. De verkoop voor het lopende fiscale jaar, dat voor Sony eindigt in maart, ligt zelfs voor op de verwachtingen, meldt directeur Andrew House. Hij verwacht dat Sony dit fiscale jaar 15 miljoen exemplaren van de console verkoopt. Daarmee loopt Sony in op concurrent Microsoft.

Hoewel de Xbox 360 bijna een jaar langer op de markt is dan de PlayStation 3, zijn er wereldwijd inmiddels bijna evenveel exemplaren van beide consoles verkocht. In september stond de teller voor de PS3 op 55,5 miljoen exemplaren wereldwijd, terwijl er van de Xbox 360 op dat moment 57,6 miljoen verkocht waren. Met de verkoop in de huidige kerstperiode hoopt Sony de stand gelijk te trekken. De PlayStation 3 doet het daarbij beter in Europa en Azië, terwijl de Xbox 360 beter wordt verkocht in Noord-Amerika.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (100)

Als mensen de bron duidelijk zouden lezen staat er dat het nog wel gewoon kan, alleen bij PSone games en Minis kan het niet als de game al op het systeem is geïnstalleerd.

PSP Games kan je niet op de PS3 installeren dus die kan je altijd naar de PSP kopiëren als je ze op je PS3 download, PSOne games en Minis kan je ook nog steeds naar de PSP kopiëren, alleen je moet ze nog niet installeren op de PS3 voordat je ze kopiëert.

Een storm in een glas water, en stemmingmakerij.

Ik heb gisteren toevallig nog een PSOne game op mijn PS3 gedownload en naar mijn PSP Go gekopieert, alleen je moet hem kopiëren op het moment dat hij nog niet op het systeem is geïnstalleerd dan werkt het gewoon.

[Reactie gewijzigd door Grannd op 16 december 2011 12:45]

En nu begrijp ik eindelijk waarom de classic en mini installatie "files" niet meer verwijdert worden na het installeren!
"Storm in een glas water" is denk ik een goede bewoording.

Dit zie je helaas vaak als er berichten over Sony zijn. Negatieve dingen worden vaak groot in het (oa T.net, Tom's HW) nieuws gebracht en soms nog wat aangedikt, en positieve dingen worden vaak niet getoond of wel op zo'n toon gebracht dat het alsnog negatief lijkt.

Nu geef ik wel toe dat Sony niet altijd even gebruikersvriendelijk is, maar oh oh wat kunnen mensen dingen soms overdrijven.
Dan is het eerder gewoon een bug dan een verwijderde feature.
Ik kan bijna niet geloven dat dit bewust geschrapt is. Het nieuwe budgetmodel van de PSP heeft immers geen Wifi, dus eigenaars van zo'n toestel zouden geen digitale games, updates of DLC meer op hun handheld kunnen zetten.
Dat zou altijd nog via de PC in combinatie met de MediaGo software kunnen, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het slecht is dat deze functie verdwenen is. ;)
Als ze het via de pc toestaan, wat meestal een broeikas van piraterij is, zou ik niet weten waarom ze het niet via de PS3 zouden willen hebben. Volgens mij kan het niet anders dan dat dit een bug is.
Nou heb ik verder geen PSP, dus het maakt me niet zo veel uit, maar ik mot geen Windows PC's, en dat MedioGo draait alleen daarop (misschien dat ik er daarom nu pas voor het eerst van hoor, alhoewel ik al jaren een PS3 heb). Als ze willen dat je het via de PC doet laten ze een hoop mac en linux gebruikers stikken.
Als ze het via de pc toestaan, wat meestal een broeikas van piraterij is, zou ik niet weten waarom ze het niet via de PS3 zouden willen hebben.
De piraterij die jij bedoeld is voor PC games, volgens mij is er geeneens een mogelijkheid om illegaal games op je PSP te kunnen zetten, ik heb dan ook geen PSP, dus kan daar niets zinnigs over zeggen. Wel vreemd dat je PC piraterij erbij betrekt, het voegt totaal niets toe, of wil je die eindeloze discussie wéér doen laten oplaaien, omdat er nog te weinig over gezegd en geschreven is?
Volgens mij kan het niet anders dan dat dit een bug is.
Nou heb ik verder geen PSP, dus het maakt me niet zo veel uit, maar ik mot geen Windows PC's, en dat MedioGo draait alleen daarop (misschien dat ik er daarom nu pas voor het eerst van hoor, alhoewel ik al jaren een PS3 heb). Als ze willen dat je het via de PC doet laten ze een hoop mac en linux gebruikers stikken.
Het zou mij in ieder geval niets verbazen als dit ook iets te maken heeft met de PS Vita, om het als unieke feature te presenteren t.o.v. de PSP.
Ik denk dat Koue bedoelt dat wanneer men de PSP toch al aansluit op de PC de stap naar piraterij veel makkelijker is, het is namelijk wèl mogelijk om illigale games op de PSP te spelen en dit wordt helaas ook veel gedaan.

De software valt niet te hacken via het gesloten systeem van de PS3, waarom dit mij ook een bug lijkt, zeker wanneer we kijken naar de nieuw uitgebrachte budget PSP, die geen wifi functie bezit en dusper sé met de PC of PS3 gekoppeld moet worden om software te installeren

Het zou echter ook samen kunnen hangen met de nieuwe user agreement die nog maar twee gelijktijdig geactiveerde systemen per PSP/PS3 toestaat (dus 2 PSP en 2 PS3 systemen te gelijkertijd).

[Reactie gewijzigd door NewDust op 16 december 2011 13:30]

[...] De piraterij die jij bedoeld is voor PC games, volgens mij is er geeneens een mogelijkheid om illegaal games op je PSP te kunnen zetten, ik heb dan ook geen PSP, dus kan daar niets zinnigs over zeggen. [...]
Wow, Doe dat dan ook niet.. De PSP heeft enorme last gehad van piraterij. Al vanaf zo ongeveer de introductie van het ding bestaan er custom firmwares voor waarmee .iso's van de UMD's direct op een MemoryStick gezet kunnen worden.

Het was nog net niet zo erg als met de DS en de R4 kaartjes, maar het is één van de redenen geweest dat een heleboel titels simpelweg nauwelijks verkocht werden. De weinige titels die wél goed verkochten, waren de games met een exploit - waarmee er een custom firmware op gezet kon worden.

edit @Supremo: Dan noem je ook zo'n beetje de énige franchise die met name in Japan goed verkocht heeft, daarbuiten valt de populariteit zwaar tegen. Verder zie je bovenaan de lijst heel duidelijk GTA:LCS met de befaamde savegame exploit staan. Vervolgens een aantal games zoals Daxter die geruime tijd gebundeld werden met de PSP. De enige echte verkoopsuccessen zoals uit dat lijstje op te maken zijn NFS:Most Wanted, Tekken en FF7:Crisis Core. 'Gek genoeg' zijn games die behoorlijk populair waren en ook onder critici goed scoorden zoals Loco Roco, Patapon, de God of War franchise en de andere GTA delen nauwelijks verkocht.

[Reactie gewijzigd door Vyo op 16 december 2011 15:06]

Ik kan me toch niet herinneren dat de Monster Hunter series een exploit hadden voor custom firmwares. Als er een franchise was voor een "gegarandeerde" miljoenenklapper op de PSP was het wel Monster Hunter.

Hier een gedateerd(?) lijstje met best verkochte PSP spellen: http://vgsales.wikia.com/...seventh_generation%29#PSP
Piraterij op de PSP is relatief gezien misschien wel het grootst geweest van alles consoles (handheld / non-handheld). In de officiele firmware 1.50 zit een Massive bug waardoor het mogelijk om unsigned code te runnen. Vervolgens is er via verschillende andere bugs/exploits: via GTA:LCS kon (iirc) op 2.50 alles gerund worden, op 2.71 was een TIFF exploit en op 3.03 was de exploit van GTA:LCS niet goed gefixt en kon er weer gedowngrade worden vanaf die firmware. Vervolgens kon er vanaf die firmware geupgrade worden naar Custom FirmWare's en die werden zo goed bijgehouden dat op het moment dat Sony een firmware uitbracht er binnen 5 dagen een CFW was (tenminste, als er features toegevoegd werden).
Toen er een moment kwam dat de firmware dermate beveiligd waren dat niet alles meer mogelijk was, kwamen er nog veel HEN (Homebrew ENabeler)'s uit. (deze bestonden eerder ook al, maar door een downgrade/custom firmware werden ze teniet gedaan).

Verder zijn er toen de PS3 'gehackt' werd nog bepaalde Keys vrijgekomen die het signen van applications mogelijk maakten (again, iirc).

En met een snelle google zie ik dat de recentste firmware 6.60 is en dat er tevens een CFW 6.60 is. Oftewel PSP is nog net zo lek als een mandje als toen ik heb een paar jaar geleden kocht (om exact die reden).
@Vyo: Volgens mij staat LCS daar op 5 en staat er dus een andere GTA titel op 1. Verder is het een gedateerd lijstje omdat bijvoorbeeld LBP iets van 2 miljoen verkocht heeft op de PSP.

http://gamrreview.vgchart...ta/32174/littlebigplanet/
Ik herinner me dat enkele devs ooit eens zeiden "The PS3 trusts the PSP in several wrong ways" met betrekking tot een mogelijke hack of exploit, welke nooit is gereleased. Dus de kans bestaat, dat het daarom geschrapt is. Maar kan natuurlijk ook een foutje zijn, daar zijn ze ook niet vies van bij Sony.. #fail..
Hier zat ik ook aan te denken. Maar de PSP is in principe al gekraakt, dus lijkt me het weinig uitmaken. Ze kunnen denk ik gewoon de optie er terug in stoppen, ook al kost het bijv. een PSP firmwareupdate die wat meer dingen controleert.
Is dit niet gewoon een poging om psp eigenaren te dwingen om een vita te overwegen, dat klinkt namelijks precies als iets wat sony doet.

maar ja, je kunt toch altijd niet upgraden, volgens de meeste mensen blijft de ps3 zonder firmwareupgrade gewoon 100% functioneel.
Tenzij je gebruik wilt maken van in de PSN Store gekochte games, DLC, patches, trophies of online/multiplayer.

[Reactie gewijzigd door Vyo op 16 december 2011 14:26]

Het lijkt erop dat het een bug is, want het is nog wel mogelijk!

Als je namelijk opnieuw het spel download, is het wel weer mogelijk om het spel te kopieren naar een PSP..

Het lijkt mij dus dat het een bug is.

http://www.vg247.com/2011...ll-option/#comment-344790
Zoiets doe je niet per ongeluk even select-deleten. Het is dan wel code, maar zo'n lap moet je wel je best voor doen om dat weg te halen.
Het hoeft maar 1 regeltje te zijn die ervoor kan zorgen dat het niet meer getoond wordt in bijv. een menu. Dat het niet meer zichtbaar is betekend niet dat alle code opeens weg is.
De volledige code moet niet verwijderd worden, 1 karakter aanpassen kan al voldoende zijn.
De XMB layout is dacht ik gewoon een XML bestand waarin de layout is vastgelegd, dus het per ongeluk weghalen van een optie is wel degelijk mogelijk.
En daarbij: dit zou in tests zijn opgemerkt.
Of ze testen niet goed of het is bewust verwijderd.
Dit is niet helemaal gegarandeerd, in zo'n omgeving word het testen vaak met aparte builds gedaan, dus een foutje bij het compileren van de uiteindelijke build en je hebt zomaar kans dat een module vergeten wordt...slordig, maar wel de harde realiteit...
Is het eigenlijk ook mogelijk om savegames tussen twee PS3's (ja, ik heb er 2, don't ask ;) ) te syncen met v4.0?
Yup. http://community.us.plays.../1509929?start=0&tstart=0
Je kan een backup maken, en die terugzetten op een andere Playstation,
The types of data that can be restored on another system are as follows:

Saved data from PLAYSTATION®3 format software *1
Image files under (Photo)
Music files under (Music) *2
Video files under (Video) *2
Bookmarks added under (Internet Browser)
Terms that were added using [Add/Edit Term] under (Settings) > (System Settings) or predictive terms that have been "learned" by the on-screen keyboard

*1 Copy-protected saved data cannot be restored. Also, saved data that has been restored may not be usable in some games.
*2 Does not include copyright-protected data.
Wat je ook kan proberen is je savegame naareen USB stick te kopieren, en die op de andere PS3 weer terug te zetten. Wel dezelfde PSN account gebruiken, anders gaat het zeker niet werken. Als je PSN Plus hebt, kan je ook de 'cloud' opslag gebruiken, dan heb je helemaal geen USB nodig!
PSN Plus kan ook puntje 1 namelijk doen, wat een erg groot voordeel is, savegames van GT5 en dergelijke kan je dan wel op een andere PS3 spelen :)
voor zo ver ik weet is dat een van de voordelen van een PSN plus abbonement.
(in iedergeval backups maken op een sony server)
sony kennende...doen ze dit wel bewust..meer mensen aansporen om vita te kopen
Dat slaat nergens op, want de Vita krijgt unieke games die je niet op de PSP kan spelen. Door deze functie te verwijderen schiet Sony zichzelf in de voet, want heel wat psp-bezitters kunnen geen dlc of digitale games meer kopen.
Dus moeten al die psp-bezitters maar een vita kopen.
Dat past 100% in Sony's strategie.
oh watr dacht je van de other-os functionaliteit te verwijderen zonder aankondiging

en waarom zouden ze zichzelf in de voet schieten.. denk dat het voor sony veel meer winst geeft om een vite te verkopen dan psp te ondersteunen
Maar op de Vita zouden gamers zonder Wifi-netwerk hetzelfde probleem hebben, dus da's voor hen mogelijk een reden om dat toestel in de rekken te laten liggen. Het blijft een domme beslissing van Sony als dit bewust gedaan is.
Wat een flauwekul. kijk hoe lang de playstation 2 nog ondersteund wordt. Toen de xbox360 uitkwam, werd de ondersteuning voor de oude xbox zo'n beetje per direct beëindigd.
Dit lijkt me fout , aangezien Sony onlangs nog op haar blog bevestigd heeft dat games op maximaal 2 Playstation 3, en 2 portable units (PSP, PSP Go, Vita) geinstalleerd konden worden.

http://blog.eu.playstatio...t-on-playstation-network/

Als je de games niet kan kopieren, kan je ze dan wel separaat downloaden? In dat geval is de copy mogelijkheid mogelijk verwijderd om het tellen van de gebruikte accounts beter te kunnen regelen. In dat geval is er inderdaad niet zo heel veel aan de hand, het is hooguit wat onhandiger.
Sony heeft ook gezegd dat OtherOS niet verwijderd zou worden, dit is (helaas) ook gebeurd. Ik ben benieuwd wat de reactie is van Sony hierop.
En nog even,en je mag er ook geen fims meer mee afspelen die niet door Sony geproduceerd zijn.

Dit is eerder weer een downgrade fimware dan een update.
Welke firmware update is wel een upgrade geweest dan?

Je hoeft niet te upgraden (aldus Sony), je hoeft niet op PSN (daar 'kies' je zelf voor als je niet update) en je hoeft geen Sony-apparaten te kopen (het beste advies dat ik je kan geven).
Introductie Home, Blu-ray introductie, diverse codecs toegevoegd, Mubi toegevoegd, NOS journaal kanaal toegevoegd, Vidzone toegevoegd....

Ofwel, er zijn meer dan genoeg upgrades geweest die extra mogelijkheden toevoegden.
codecs? zelf met de 4.x firmware moet ik nog de meeste content transcoden als ik van de "mediaspeler" van de ps3 gebruik wil maken.
En toch heeft Firmware 2.6 de o zo belangrijke Divx 3.11 geintroduceerd. Granted, goede .mkv ondersteuning mist nog steeds.

Bovendien zijn er zeer regelmatig updates geweest van de Blu-Ray disc.
Correct me if I'm wrong maar bij de meeste moderne consoles dien je de upgrade te doen om de nieuwste spellen te kunnen spelen. Dit was ook de discussie toen other OS verwijderd werd. Je hoefde de upgrade niet te doen, echter kon je de nieuwe games ook niet meer spelen. Sommige mensen hebben sindsdien een extra PS3 gekocht voor de nieuwe games en de oude zo gelaten voor Other OS. Totaal van de zotte natuurlijk.
Je kan ook steeds minder met dat ding, geen backwards compatibility, geen homebrew, goedkoper uiterlijk(vind ik een minpunt) en nu ook geen PSP kopiëren meer :\

Straks gaan ze ook nog de browser eruit slopen o.i.d.

offtopic: Je kunt me downmodden, maar mijn post is zeker on-topic.

[Reactie gewijzigd door Blue_Entharion op 16 december 2011 13:08]

Tja, Sony hé. Komt helemaal niet onverwacht.

Waarbij sony steeds meer functionaliteit uit de PS3 sloopt voegt MS juist steeds meer toe, die weten blijkbaar wel hoe het moet. Maar goed dit zal toch wel gedownmod worden omdat je nooit de waarheid mag zeggen over dit soort dingen.
Je reactie slaat ook nergens op. Sony voegt net als Microsoft regelmatig features toe aan de ps3: trophies, Home, PSN+, Mubi, Vidzone, cloud saves enz... Het is inderdaad zo dat ze een aantal dingen verwijderd hebben zoals OtherOS, maar die zijn er op de x360 nooit geweest.
ach bij sony is het enige wat betrekking heeft op "update" is het versie nummer wat omhoog gaat,de rest gaat achteruit.

ps. kan ik m'n eigen reacties ook wegmodden....scheelt jullie weer werk.
Ik snap ook niet dat de Playstation gebruikers deze dingen blijven slikken...

Ik heb het hele merk Sony inmiddels de rug toegekeerd, door die arrogantie die ze uitstralen heb ik geen enkele cent meer over voor hun producten.

En voor elk Sony product zijn betere alternatieven.
En wat is dan het geweldige alternatief voor een PS3?
Xbox 360? Goedkoper, vaak zelfde games, betere controller en geen rare arrogante zaken zoals dit :)
Want daar kan je wel linux op draaien en een handheld van games voorzien?

Over de controller kan je van mening verschillen inderdaad, maar het design niet. Een X360 is een lelijk apparaat wat je niet in het zicht wilt hebben staan (ja op de kinderkamer misschien). En je moet er ook nog een Blu-ray speler naast zetten.

Sony is wel een arrogant bedrijf, maar de PS3 blijft voor mij wel de fijnste console. Om nou uit principe een merk de rug toe te keren vanwege ontbrekende functionaliteit die ik toch niet gebruik, gaat wat te ver.
Nee dat kan niet maar het is bij de verkoop ook nooit gezegd dat het zou kunnen. En ik heb toch echt liever het design van de Xbox 360 dan die omgebouwde tosti ijzer van Sony maar dat zal een smaak kwestie zijn.
Xbox, lol... meningen over games en de controller zijn persoonlijk en laat ik dus in het midden (ik vind zelf de PS3 controller fijner), maar ik wil er wel over kwijt dat het aanbod niet hetzelfde is, en 1 van de 2 dus wel degelijk beter kan zijn voor bepaalde genres.
Volgens mij zijn de meeste exclusives op de Xbox yet-another-shooter, dus dat is de keuze voor mij persoonlijk snel gemaakt.

Maar wat ik vooral opvallend vond aan jouw post is de opmerking "geen rare arrogante zaken". De Xbox is van Microsoft... als er nou toch één bedrijf is dat gespecialiseerd is in arrogantie en vreemde keuzes waar geen enkele klant voordeel aan heeft...

Verder vind ik je fanboy gedrag een beetje voorbarig. Het kan bijna niet anders dan dat dit een bug is. Sony wil graag dat jij al hun producten koopt, en gebruiken hier vaak dezelfde taktieken voor als MS: koppelingen, vendor lock-in, etc. Dit soort acties zouden juist een reden zijn om geen PSP meer te kopen. Het hele voordeel van de PS3+PSP combinatie is dan weg.
Zo, ik post gewoon een antwoord op zijn vraag en wordt meteen afgeschilderd als fanboy. Beide bedrijven hebben hun rare trekjes maar Sony doet al veel langer aan vendor lock in en het lijstje aan opties die na verkoop zijn verdwenen is mij toch iets te lang aan het worden.
Ik doe hard m'n best om het hier niet mee eens te zijn, maar helaas lukt me dat niet... Ben overgestapt van een 360 naar PS3 vanwege blu-ray, maar heb er zeker wel spijt van. Die controller van de 360 is zoveel beter/fijner. Daarnaast vond ik de 360 ook veel fijner qua software. En vooral sneller... De PS3 is bij vlagen echt traag (hoewel de nieuwe Slim beter is...)
@Andros: het RROD debacle en betalen voor p2p-gaming, toegang tot gratis online diensten en zelfs voor gratis DLC noem ik thans ook redelijk arrogant. Tenzij je nooit online speelt is de x360 absoluut niet goedkoper dan de ps3.

[Reactie gewijzigd door Ge0force op 16 december 2011 12:04]

Je hebt heus wel YLOD op PS3 hoor, maar dat terzijde.
Dit topic gaat trouwens helemaal niet over PS3 en Xbox360, maar over het feit dat Sony weer een zoveelste fout begaat, en het bedrijf nog arroganter doet overkomen.
De Xbox delete inderdaad geen features, we krijgen ze hier nooit dus er valt niet veel te verwijderen 8)7
En dat zeg ik als grote Xbox fan. Het betalen voor online gaming maakt me zelfs niet uit, maar je krijgt er in deze landen echt wel niks voor terug. In Belgie zelfs geen Youtube 8)7 :( 8)7
Qua games zijn ze in mijn ogen inderdaad beter, de controller is erg comfortabel en stevig tegenover die van Sony (daar heb ik schrik ze te breken). Heb beide consoles, maar de PS3 heb ik puur voor Blu-rays te bekijken :)
Maar goed, dat is ook maar een mening. Even veel respect voor de PS3 gamers/fans.

@pierz
Alsof de PS3 zo een mooi model heeft? Ik wil geen van beiden in het zicht, ze kunnen perfect in een gesloten kast staan.

[Reactie gewijzigd door MClaeys op 16 december 2011 13:25]

In een gesloten kast? Ik neem aan dat je dan wel voor heel goede ventilatie zorgt. Ik heb mijn PS3 ooit in een kast gezet, maar binnen een half uur stond de ventilator voluit te loeien, omdat hij de warmte niet kwijt kon.
Persoonlijk heb ik er geen probleem mee mijn PS3 in het zicht te hebben staan, ik vind het design wel mooi. De vrouw is het daar overigens niet helemaal mee eens.
Enige verluchting is het gat achteraan voor de kabels door te sluizen :) Dat is wel redelijk groot, maar toch, geen enkel probleem bij beide consoles, ook geen last van overdadig koelen ofzo. Van beide consoles de oude versie, dus niet de slim versie.
Helemaal eens. Heb ik ook gedaan, maar ja die PS3 staat er nog wel dus ik speel er nog wel eens op. Verder komt er bij mij nooit meer een Sony produkt in huis.
Inderdaad Starck. Die fanboys zijn gewoon stekeblind, ze slikken alles en daar rekent Sony ook op.
Voor mij geldt hetzelfde. GEEN SONY PRODUCTEN MEER! Alternatieven zat en praktisch altijd beter ook!
Vind het persoonlijk ook geen wonder dat hun kredietwaardigheid gisteren omlaag is gegooid naar BBB-, ze doen het baggerslecht op praktisch elk gebiedt!

Binnenkort komt trouwens de nieuwe 4.0 hack uit van KaKaRoToKS, dan kunnen mensen weer doen met hun PS3 wat ze willen, zoals het hoort! Hoop dat ze dit volgende gen in hun portemonnaie voelen hoe hard ze hun klanten naaien.

[Reactie gewijzigd door Thief op 16 december 2011 14:00]

speelt de Xbox360 3D?
en krijg ik die gratis bij mijn tv?
krijg ik dar ook 2 gratis 3d brillen bij?
krijg ik ook gratis een 3D spel erbij?
kan ik daarmee ook op internet browsen via een normaal bluetooth toetsenbord?
is er een ander merk dat goede 3D tv's maakt?
Panasonic maakt betere 3D tv's. Als ik crosstalk en backlight bleeding zou willen hebben zou ik zeker een Sony tv kopen ;)
de sony HX800 is een prima tv, mooi 3d beeld en een prima geluid.
een genot om naar te kijken.

de termen waarmee je nu gooit weet ik helemaal de betekenis niet van. Dus het zal wel goed zijn dan dat hij dat doet.
ik vind de sony''s beter beeld geven dan de panasonics
We hebben het hier over pana plasma's zonder backlight bleeding, resolutie verlies en slechte kijkhoek zoals bij jouw sony.
De Xbox doet ook aan 3D ja.
Je krijgt de 360 niet gratis bij een tv, maar als je om die reden een tv koopt zegt dat meer over u dan over Sony. Koop de tv die je wilt en de console die je wilt, als ze beiden hdmi hebben zullen ze wel werken :) als ik een console van 300 euro bij mijn tv krijg is het ofwel omdat ik teveel betaal voor die tv of het is rommel dat ze er bij steken.
Die gratis brillen hangt van het tv merk af, Microsoft maakt geen tv toestellen dus kunnen ze hun 360 ook niet gratis bij hun tv geven om er vanaf te geraken ;)
Er zitten gratis games bij de 360, soms met 3D ondersteuning, soms niet. Hangt van de games af.
Touche, je kan niet browsen op de 360, maar wees eerlijk, de browser op de PS3 is echt niet veel waard...
Doe mij maar Panasonic, in mijn ogen betere toestellen. Sony komt hier voor tv toestellen voorlopig niet meer binnen :)

[Reactie gewijzigd door MClaeys op 16 december 2011 13:35]

En jij denkt dat die PS gratis was bij je tv?
Ik snap werkelijk niet dat die 5 jaar oude Consoles nog verkopen, als je dat met de huidige PC vergelijkt.

Als Google slim is nemen ze nu zo die hele markt over als ze met een Cloude Console komen, ze laten al die game studios mee werken, iedereen vrij laten om dikke Hardware en games te ontwikkelen, iedereen blij.
Je moet een console niet met een PC vergelijken. Bovendien is een console een behoorlijk stukkie goedkoper dan een game-PC (factor 2-3).

Ikzelf was jaren een PC gamer, maar ben zo'n 3 jaar geleden overgestapt. Inmiddels speel ik nooit meer op de PC, en de keren dat ik dat wel doe, frustreert het enorm hoe lang ik bezig ben om het goed en wel aan de praat te krijgen.
Omdat PC's niet gemaakt zijn om op te gamen en een console wel???
Kijk ook eens wat een flinke gaming PC kost, veel mensen willen gewoon het gemak van een console, en lekker in de woonkamer gamen. Voor de prijs van 1 gaming pc koop je 4 console's, en dan heb je games die het altijd doen, je hoeft je niet af te vragen of je specs inmiddels out-dated zijn om alles op high te spelen en je hoeft je ook niet af te vragen of je nog drivers moet updaten ivm comptabiliteit problemen of optimalisatie voor je nieuwe game etc.

Sommige mensen willen gewoon een apparaat wat je aandrukt en waarbij je 10s later aan het gamen bent. etc. Console-gaming is mainstream, pc-gaming heet meer een... euh... ëigen" publiek.

on-topic, toen ik het onderwerp zag dacht ik gleijk al "daar komen de sony-bashers weer" en nu blijkt het gewoon een bug te zijn :z

[Reactie gewijzigd door Chaoss op 16 december 2011 14:10]

Mensen kopen nog de console omdat er nog gewoon spellen voor uitkomen. Een groot deel van de spellen die ik speel komen alleen op console of speel ik liever op een console. Dus dat de PC betere specs heeft maakt vrij weinig uit als de spellen er niet zijn. Ook geen zin om bootcamp te gaan gebruiken.

Al vind ik wel dat het nu wel weer is tijd is voor nieuwe consoles. Maar de ps3 blijft een goede console met veel goedkope spellen.
Elk half jaar een nieuwe grafische kaart of processor kopen is nogal duur.. Daarnaast game ik en veel mensen voor het sociale aspect.. Lekker op de bank met paar vrienden gamen. Daarnaast koop je een spel, je drukt het er in en het werkt gewoon meteen.

Ik denk dat ik met mijn Mac mini, MacBook pro en Xbox 360 minder kwijt ben aan hardware, games en elektriciteit dan een gemiddelde pc gamer sinds ik mijn Xbox heb aangeschaft. Mijn plezier is er ook niet minder om dat niet elke grasspriet gerenderd is.
Daar gaan we weer. Ik speel duizend keer liever op een pc dan op een console, waar dingen als mods, community maps en ondersteuning voor muis + kb zo goed als onbestaande zijn. Maar zolang toppers als Uncharted en Heavy Rain niet op pc verschijnen, heb ik weinig keus zou ik denken...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True