Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 32 reacties

Uit de vermoedelijke voorverkoopcijfers van Amazons Kindle Fire blijkt dat het online warenhuis in vijf dagen al meer dan 250.000 bestellingen voor de goedkope Android-tablet heeft ontvangen. De tablet komt op 15 november op de markt.

Een screenshot van het voorraadbeheerprogramma van Amazon zou laten zien dat er in de voorverkoop al 254.074 Kindle Fire-tablets besteld zijn. De bestellingen zouden allemaal in de eerste vijf dagen na de aankondiging van de tablet zijn gedaan, schrijft CultofAndroid. Als de cijfers authentiek zijn, is de Kindle de snelst verkopende Android-tablet tot nu toe. Volgens CultofAndroids bron bij Amazon is het bedrijf 'extatisch' over de cijfers.

De voorverkoopcijfers van de Kindle Touch en de Kindle Touch 3G, waar CultofAndroid eveneens screenshots van zegt te hebben bemachtigd, zijn minder indrukwekkend. Van deze traditionele e-readers zou het concern er tot dusverre respectievelijk 20.000 en 12.000 hebben verkocht.

Apple wist in minder dan een maand een miljoen stuks van de eerste iPad te verkopen. Motorola deed er een kwartaal over om 250.000 Xoom-tablets te slijten en RIM zegt dat het na de introductie van de PlayBook twee maanden nodig had om 500.000 exemplaren te verkopen.

Amazon Kindle Fire

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (32)

Lijkt erop dat ze hiermee een succes te pakken hebben. Weet iemand waarom Amazon toch flink achteruit gaat op de stock market?

http://www.google.com/finance?cid=660463
Je moet niet zo inzoomen, en de schaal in de gaten houden.
Als je het over 6 maanden bekijkt, zie je dat ze helemaal niet dalen op de beurs.

/Ontopic:
Ik had verwacht dat ze er wel meer hadden verkocht, hoewel ie nu natuurlijk slechts te preorderen is. Ik schat is dat zodra ie echt wordt uitgeleverd dit een grote hit zal worden.
Content + goedkope hardware = win!

[Reactie gewijzigd door bas-r op 5 oktober 2011 14:51]

Over 6 maanden en zelfs 5 jaar hobbelt de koers langzaam omhoog. Mogelijk heeft Amazon met deze Kindle actie een hele goede zet gedaan.
Beleggers zien het de laatste jaren wel zitten, met Amazon, zo te zien. En kopers van de Kindle ook misschien.
Misschien dat "andere content" leveranciers dan boeken, ik roep zo even wat, muziek en films, hier wat inspiratie kunnen opdoen?
Edit: typo.

[Reactie gewijzigd door Xubby op 5 oktober 2011 14:56]

Misschien dat mensen de P/E ratio belachelijk hoog vinden?

Om het enigszins realistisch te laten zijn moet de winst vertienvoudigen in korte tijd. Waar zou dat vandaan moeten komen?

Ter vergelijking: IBM is maar twee keer zoveel waard als Amazon. Dat heeft dus helemaal niets meer te maken met de werkelijkheid.

IBM is een bedrijf dat actief is in weet ik niet hoeveel markten die geavanceerde producten en procedť's heeft ontwikkeld en nog steeds ontwikkeld en Amazon is een logistiek bedrijf met een redelijk goede software tak (om dit te ondersteunen) die nu een paar (hele) leuke speeltjes op de markt hebben gebracht.
Een beetje investeerder doet wat onderzoek, het is leuk dat Amazon 250.000 preorders binnen heeft en in 2013 15 miljoen van die dingen heeft verkocht. Maar ga jij in een bedrijf investeren dat een hot product verkoopt voor minder dan dat het kost om te produceren?

Vergeet ook niet dat Amazon een boeken pusher is en deze Kindle Fire is maar weer eens een reminder dat het oude Amazon model ten dode is opgeschreven, boeken van papier maken plaats voor ebooks. Nu zit Amazon al weer een tijdje in de ebooks, maar ik denk dat investeerders het niet zien als Amazon's sterkste punt, vandaar de desinteresse.
Jazeker! Heel veel producenten doen dat, waaronder Sony, Microsoft, en zeker ook Amazon. Voor Amazon is dit een geweldige nieuwe afzetmarkt, waarin zij al bewezen hebben dat zij goed kunnen innoveren.

Niet voor niets is de ebook verkoop van Amazon inmiddels groter dan die van fysieke boeken!

Overigens is Amazon allang geen boeken pusher meer, maar eerder een 'content' pusher. En dat zowel fysiek als digitaal, en in de breedste zin van het woord (incl jassen, etenswaar ed)
Ho, ho: de verkoop van ebooks is groter dan die van hardcovers, niet groter dan de totale boekverkoop.

Amazon zit op dit moment helemaal nog niet zo dik in content (anders dan ebooks), ze zijn nog vooral een traditionele dozenschuiver (inderdaad wel op veel meer gebieden dan boeken).

Amazon ziet wel in dat ebooks de toekomst hebben. Met Kindle en een goede relatie met contentleveranciers (lees: uitgevers), hebben ze een sterke basis om op voort te borduren. Met de Kindle Fire zetten ze de deur open voor andere content.

[Reactie gewijzigd door Herko_ter_Horst op 5 oktober 2011 15:13]

Uhm, quote het dan wel goed: "Amazon verkoopt meer ebooks dan hardcover-boeken"
http://www.ipadclub.nl/77...oks-dan-hardcover-boeken/

Wat had je gedacht van al die paperbacks? Maar: "Amazon: 'verkopen eBooks zullen paperbacks volgend jaar inhalen'"
http://www.pocketinfo.nl/...olgend-jaar-inhalen-46116

Maar wanneer verkoopt Amazon meer ebooks dan paperbacks+hardcovers? Voorlopig niet, dat gaat natuurlijk wel gebeuren, maar nu nog niet. Nu moet Amazon verlies lijden op de hardware om hun ebooks te pushen. Natuurlijk hebben Sony en Microsoft dat ook gedaan met bv. hun consoles, maar let wel dat het niet de corebusiness is van die bedrijven (consoles). Bij Amazon moet dat ebook het papieren boek gaan vervangen en proberen ze dus dit truuckje met hun corebusiness, als het dan misgaat, heeft Amazon een heel groot probleem.
Ach Amazon is allang niet meer de pusher zoals wij die kennen. Ze bedienen al jaren compleet andere markten en zijn daar zwaar succesvol in. Zo zijn ze in Duitsland echt groot, elk gesprek mbt het kopen van losse productjes die ik met Duitsers heb vergelijken ze de prijzen met Amazone (net zoals wij op tweakers.net pricewatch). Het is gewoon een mega multinational en daar spelen veel meer zaken mee dan alleen wat productjes.

Het kan zijn dat Amazon gewoon last heeft van de problemen in de financiŽle wereld, de dollar koers flipt hem nu al een aantal weken aardig en wanneer Griekenland failliet gaat dan gaat de dollar koers door het dak en verkopen de Chinezen en Amerikanen bijna geen productjes meer in Europa (wat tot een mindere omzet kan leiden.)

Dus ik ben het met je eens dat een investeerder onderzoek doet maar ik hoop dat ze dan wel het algehele bedrijf mee nemen en niet een gedeelte van het totaal ;) Ga eens na wat een koers van 1 op 1 betekend voor de import van Europa ;)

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 5 oktober 2011 14:56]

Werner Vogels (CTO van Amazon) over de manier waarop Amazon zichzelf ziet. Als je even hebt echt een aanrader.

http://fastmovingtargets....te-voor-de-klant-te-doen/

Edit: linkje stuk

[Reactie gewijzigd door ntr1 op 5 oktober 2011 21:27]

Met die prijs niet gek haha, in amerika maken ze geen winst hier wel.
Omdat ontwikkelings prijs 108 dollar is verkoop prijs 99, en de prijs hier 99 euro.

Amazon klinkt natuurlijk bekend in de oren en zo'n aanbieding KAN je niet laten liggen.
Misschien is dit voor amazon weer een stap vooruit!

[Reactie gewijzigd door StrongArmLance op 5 oktober 2011 14:36]

De ontwikkelprijs is geen 108 dollar, een zak losse onderdelen is 108 dollar. De kostprijs zal nog wel een stuk hoger liggen.

Amazon maakt dan ook geen winst uit de verkoop van het apparaat net zoals Gillette geen winst maakt uit scheermesjeshouders of HP uit printers.
Ik had het in een tijdschrift gelezen, ill stick to tweakers nxt time
In Amerika verkopen ze hem, hier niet... Overigens gaat dit over de fire, daarvan is de prijs $199.
Verder klopt er weinig van de door jou genoemde prijzen, de Kindle touch is inderdaad $99, maar dat is dan de versie met reklames. Zonder reclames is hij $139. Ook de Touch is alleen in de US verkrijgbaar.

In Nederland kan je alleen de basis Kindle met of zonder toetsenbord kopen, en dan alleen via de US shop van Amazon.
Ach ja de prijs van de onderdelen... Phoe phoe als ik een mailtje stuur naar de fabrikant van die onderdelen krijg ik bij het aanschaffen van een sample een vrij hoge prijs. Bij de aanschaf van 1000 verkoop eenheden wordt de prijs acceptabel (dit is de prijs waar de vergelijking sites mee werken). Neem je dr 2000 veranderd de prijs al drastisch... Neem je dr 1 000 000 dan praat je over een percentage van de prijs die je voor 1000 VE had betaald
Dit kostprijs berekeningen worden ook niet bepaald door het opvragen van stuksprijzen.
Maar door hem letterlijk te onleden en dan bepalen hoe groot en complex het is. Aan de hand van de grote kan er dan bepaald worden hoeveel er uit een wafer gehaald kunnen worden en dus hoe duur een chip is. De prijs van een hele wafer is wel bekend bij de ingeweiden dus dat kan je uit eindelijk uit rekenen.
Whahahahaha sorry hoor maar jij denkt te uitgebreid... Dit Apparaatje is gewoon in elkaar gezet met massaal verkrijgbare hardware ;) De prijzen zijn allang bekend bij de fabrikanten dus als je een beetje bekend bent in die sferen kan je dat zo opvragen. Ik werk bij een ander soort bedrijf maar bij ons geldt exact hetzelfde (wij laten ook bepaalde zaken produceren in AziŽ)

Niks ten nadele van het Apparaat, als 1 partij het een succes kan maken is het Amazon wel (gezien hun bedrijfsstrategie en de vraag om goede platformen.)

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 5 oktober 2011 20:10]

Hij staat anders voor $199 op de site (of ze hebben de prijs omhoog gegooid wegens het succes...).

Klik

edit: het bericht hier op tweakers van 3 dagen geleden heeft het toch echt ook al over $199.

[Reactie gewijzigd door Masterlans op 5 oktober 2011 14:41]

De Kindle Fire is niet te koop in de UK. Alleen de goedkoopste "Kindle" is daar te krijgen voor 89 Engelse Pond. Hij heeft het toch goed.
Ik denk dat de Amazon Fire de winnaar van de 'onderkant' van de tablet markt gaat worden, wat de Apple iPad voor de 'bovenkant' van de markt is.
Precies. Het mooie is dat ze niet echt in elkaars vaarwater komt. Ik heb al een iPad, maar wil de fire toch best wel hebben. Voor die prijs is het een prima speeltje.

En op plaatsen waar ik liever niet met de iPad in het openbaar speelt, is een goedkope tablet nog wel een goede oplossing.

Jammer genoeg valt het gewicht nog wat tegen.
Netjes, wordt nu afwachten hoe sterk de verkoop trend is. Het zou erg interessant zijn om te zien hoe de verkopen van de units in verhouding staan tot verkopen van content via gekoppelde accounts.
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn gadget hart ook sneller ging kloppen van de Fire, terwijl ik al een tablet (iPad 2) heb. Wanneer de Fire ook buiten de VS, dan zal de verkoop mijn inziens alleen maar toenemen. Ik vraag me af hoe het dan zit met bijvoorbeeld het aanbod. Heeft Amazon wel gerekend op een dergelijk succes?
Amazon heeft tijdens de opkomst van de e-readers met de Kindle een goed merk opgebouwd.
Dan is het logisch dat je dat nu terug ziet in de verkopen.
Kindle staat eigenlijk voor goed en goedkoop
Hoe zit het eigenlijk met dit apparaat en apps die je al gekocht het via de android market voor je telefoon? Er zal wel geen mogelijkheid zijn om dat makkelijk werkend te krijgen?
Had voor die prijs ook niet anders verwacht..
hopelijk komt die naar europa ook

toch goeie specs : pricewatch: Amazon Kindle Fire
Pfff... goeie specs?
Fysieke specificaties
Gewicht 413kg
Ik vindt 't nogal wat.. :)

OT: Prima cijfers. Dat beloofd nog wat, zeker voor de kerstperiode. Ik denk dan ook dat de reguliere Kindle-ereaders tegen die tijd ook wat beter gaan lopen. De prijzen daarvan zijn nog weer wat meer gangbaar voor een cadeautje dan die van de Fire. Hoewel die er voor die prijs ook mag zijn, natuurlijk. Zeker eentje om in de gaten te houden. Hopelijk komt er ook nog eens een Nederlandse Amazon. Laten ze anders bol overkopen.. :)
Waar haal jij de k vandaan?, ik zie toch echt 413g staan
Het success van dit apparaat zal vooral op de langere termijn liggen. Hoeveel van de verkopen is om het apparaat als tablet te gebruiken en geen Amazon content mee te kopen. Hoeveel kopers zetter hier een stock andoid op zonder amazon. Hoeveel mensen laten deze "kleuren e-reader" straks links liggen als ze merken hoe kort de batterij meegaat. En vooral hoeveel extra content gaat amazon hierdoor verkopen. Als Amazon wil meestelen op de content markt zullen ze ook een android (with amazon) smartphone moeten uitbrengen zoadat hun apps an content ook daar werken en amazon TV om ook op dat platform aanwezig te zijn. Ik veronderstel dat ze dit ook kunnen berijken door een normale kindle andoird app die op normale andoriod tablets , phones en TV's werkt. De reden voor deze tablet lijkt me om een boost te geven aan het aantal tablet gebruikers in het algemeen en zo de verkoop te stimuleren. Om echt een amazon only systeem op te bouwen alla google / MS / apple lijkt me amazon te klein om dit opzichzelf tot stand te brengen.