Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 96 reacties
Submitter: muhda

Apple zou werken aan een 15"- en een 17"-variant van de MacBook Air, die als MacBook Pro door het leven zullen gaan. Een optische drive zou ontbreken en de traditionele hdd zou net als bij de Air vervangen worden door een ssd.

MacRumors heeft vernomen dat Apple werkt aan een 15"-ultraportable, maar de site weet niet zeker of de laptop onder de Air-lijn of de MacBook Pro-lijn gaat vallen. Het vermoeden bestaat dat Apple de optische drive achterwege laat en de laptop voorziet van flashgeheugen als opslagmedium. Hierdoor zou de laptop aanzienlijk dunner kunnen worden dan de huidige MacBook Pro's. De grotere formfactor van een 15"-behuizing zou de mogelijkheid moeten bieden om de relatief krachtige cpu's in de MacBook Pro's te kunnen koelen.

De website TUAW weet hier nog aan toe te voegen dat het bedrijf uit Cupertino ook aan een 17"-variant werkt. De laptop zou, samen met de 15"-variant, de nieuwe MacBook Pro-lijn vormen. De laptops zouden mogelijk al voor de kerst te koop zijn. De kans dat Apple zijn MacBook Pro's nog dit jaar vernieuwt is niet ondenkbaar. Zo krijgt Apple concurrentie van Intels Ultrabooks en Apple kan zijn MacBook Pro's pas rond maart 2012 voorzien van nieuwe cpu's, op basis van de Ivy Bridge-architectuur.MacBook Air mid 2011

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (96)

De titel is een beetje uit z'n verband getrokken.

Het verhaal komt van MacRumors en daar luidt de titel: "Apple Finishing Up Work on an Ultra-Thin 15" Mac Notebook" waarop TAUW met als toevoeging heeft gegeven: "..this new notebook will fall under the "MacBook Pro" branding alongside a thin 17" model."

Het gaat dus waarschijnlijk om een nieuw design voor de MBP-serie. Het feit dat ze de optische drive al verwijderd hebben uit de Mac Mini, suggereert dat ze dit waarschijnlijk ook voor de MBP serie gaan doen, waardoor ze hem dunner kunnen maken. Echter verwacht ik geen MBA-achtige toestanden, simpelweg omdat de Pro serie een dedicated GPU heeft en een krachtigere processor welke beide meer ruimte (en koeling) nodig hebben.

Dus hoewel hij vast dunner zal worden dan de huidige serie, is de titel '15-17" MacBook Air' wel erg suggestief en incorrect geformuleerd.
Nu de instap MacBook is vervangen voor de MacBook Air en dat de Superdrive is weggelaten uit de Mac Mini is al duidelijk genoeg wat de trend voor de MacBook Pro lijn zal zijn... Misschien gaan ze zelfs wel differentiëren? MacBook Air Pro MacBook Pro Air (dat is idd logischer Sander;) en MacBook Pro (mét Superdrive)?

Het is helemaal niet zo gek om te denken dat de Superdrive zal gaan verdwijnen. Het is dan wel een Pro machine, maar ik heb de superdrive in mijn MBP slechts heel sporadisch gebruikt en ik zou veel liever die ruimte benutten voor andere zaken.

Zo kan je op eBay (en op andere sites voor veel meer geld) brackets kopen in dezelfde formfactor as je Superdrive maar waar je een harddisk in kan stoppen. Zo kan je die ongebruikte Superdrive eruit halen en dus een tweede harde schijf plaatsen.

Diverse van mijn collega's hebben al de standaard harddisk vervangen voor een OCW SSD, en sommigen hebben zo'n bracket geplaatst met de oorspronkelijke 500GB HD voor extra storage.

Als je écht een DVD writer nodig hebt, dan kan je voor $ 79,- een externe superdrive kopen, je deelt de superdrive van je MacMini/iMac/PowerMac, of je koopt een goedkope externe USB behuizing voor je verwijderde Superdrive op eBay :)

Dus platter, lichter én krachtiger? Bring it on...

edit: Mac Rumors heeft hun oorspronkelijke bericht uitgebreid met de volgende update:
Update: TUAW corroborates our claim and also adds that they believe that this new notebook will fall under the "MacBook Pro" branding alongside a thin 17" model. Also, they believe it might be available in time for Christmas.
bron: http://www.macrumors.com/...n-ultra-thin-15-notebook/

[Reactie gewijzigd door 4np op 27 juli 2011 18:09]

MacBook Pro Air dan ;)
Inderdaad, heb het alleen gebruikt voor bootcamp windows7 installatie, Ilife wat er bij zat. en een herinstallatie van Snow Leopard. Nu kan dat gewoon via USB. De photocollectie waar ik nu cuvers van maak had ook makkelijk op usb gekund maar waren op cd gebrand waardoor ik hem wel nodig had. 1 USB stik had makkelijker geweest dan 5 cd's vol foto's.
Verder ik vind het wel een goede trend, al denk ik kwa games > Elder scrolls Skyrim en Diablo 3 via download?legaal dan.
Zoals wel vaker hier helaas.

Ben wel benieuwd wat ze er van gaan maken. Ik hoop niet zo dun als met de MBA. Vind hem wel fijn werken, maar als ik dan een MBP vast heb voelt die toch steviger en sneller aan.
Qua snelheid zal het niet veel schelen, maar de stevigheid vind ik bij een MBP veel beter en hoop dan ook niet dat ze dit model laten 'vervallen' .
Ik verwacht dat het huidige model MBP binnen een jaar is verdwenen. Apple refresht zijn modellen gemiddeld om de 3/4 jaar qua design en het huidige design stamt alweer uit eind 2008.
Daarbij is het zo dat als Apple eenmaal een trend wil zetten (FW, Thunderbolt, Trackpads zonder knoppen) ze dit zo snel mogelijk door willen voeren. En de huidige trend is het verwijderen van de optische drive.
Het missen van een optische drive zou wel voor problemen kunnen zorgen als je softwarepakketten wilt installeren zoals photoshop. Ik weet niet of dit met meerdere pakketten zo is, of dat er ook een download beschikbaar is zodat je via het internet je pakket kan installeren m.b.v. een serial? (Photoshop heeft dit wel geloof ik)
Ik gebruik mijn MacBook als DVD speler, hij speelt meer af dan mijn ps3.
Ja, maar hoeveel mensen zouden dat nu echt nog doen? Sinds ik OSX op een USB kwijt kan (ok, dat doen vast niet zoveel mensen nog) gebruik ik de speler werkelijk nooit. Sterker nog, ik heb hem uit m'n macbook pro gesloopt en er 500GB aan harddisk ruimte bij gezet, veel nuttiger. En voor die ene keer dat je dus OSX op een dvd/cd nodig hebt (en met Lion is ook dat verleden tijd, optische drive of niet) sluit je een externe aan. Meezeulen van zaken die je nauwelijks gebruikt is onzinnig vind ik, hoewel ik weet dat hier veel mensen alles graag vol hebben zitten met opties, voor die ene keer dat je het nodig hebt.
Ja maar hallo, je mag van een PRO-machine dan ook wel verwachten dat alles er op zit dat nu standaard is hoor. DVD is een veel gebruikte standaard in laptops en dan vind ik niet dat deze nu al mag gaan ontbreken. Uiteindelijk verdwijnen die dingen wel maar nu is het nog te vroeg. Als ze ethernet bij deze machines er ook afslopen zijn ze helemaal verkeerd bezig. Er zijn zat plekken waar draadloos nou eenmaal niet lekker werkt.
of het ouderwets cd-tjes branden als DJ...
offtopic:
Met de nieuwe serie Pioneers (CDJ-2000/900/850) heb je aan een USB-stick voldoende. Er zijn al genoeg DJ's die alleen nog met een USB-stick of SD-kaartje reizen... (als de venue de nieuwe spelers heeft staan).

[Reactie gewijzigd door RobbieB op 27 juli 2011 10:17]

Adobe verkoopt inmiddels al Photoshop Elements op de Mac AppStore. Denk dat Adobe beetje experimenteert met Elements alvorens ze de serieuze pakketten op de AppStore verkopen. Als Apple computers zonder DVD-drive verkoopt, zal het een nog grotere push zijn voor third-party developers om apps op de AppStore uit te brengen.
Je kunt de serieuze pakketten ook al downloaden via adobe zelf. Sure het heeft even tijd nodig maar je haalt het dan zo binnen.

BTW ik zie het al voor me in de appstore > Creative suit 5.5 kostten €2000 (ongeveer) en dan geen CC hebben. Bel je dan dixons/MM/Free record etc op om kaartjes te bestellen?
Adobe wordt ook als digitale aankoop aangeboden toch? :)

En een USB-brandertje voor die ene keer per "ik-weet-niet-hoe-lang" kost je ook maar 25 euro ofzo… dat weegt voor een hoop mensen niet op tegen de voordelen van een dunnere en lichtere laptop/computer waar eventueel een extra HD/SSD in kan.
Het lijkt erop dat meerdere softwarefabrikanten dit al een paar jaar hebben. Zoals Adobe al tijden aanbiedt is het mogelijk om een Creative Suite te downloaden vanaf de servers van Adobe en daarbij een serial in te voeren.

Apple's eigen app store zorgt er tevens ook voor dat veel downloads ook digitaal zijn. De meeste mac os programma's zijn digitaal te downloaden, dus ik zie geen problemen als de optical drive eruit gehaald zou gaan worden.

Het enigste probleem is dat de pro serie dan juist toegankelijk zal zijn doordat er ook redelijk wat mensen cd/dvd mediums gebruiken om data weg te schrijven of uit te lezen (denk aan multimedia). Hierdoor zou een nieuwe Superdrive (voor alle macs ipv alleen de air) voldoende kunnen zijn.
Je kan altijd nog een externe superdrive eraan hangen. Dit heeft mijn voorkeur want cd's gebruikt men haast niet meer. Die enkele keer dat je het wel gebruikt heb je de externe. De air's zijn echt bedoeld voor onderweg en meestal zit je dan niet met cd's te werken. Dan is een kleine ssd en een normale hd ernaast veel handiger. Zeker de ssd vanwege de stroombesparing en de snelheid
Sowieso zijn er externe cd drives te koop. Daarnaast kun je gebruik maken van Remote Disk. Dus voor die anderhalve keer per jaar dat je een drive nodig hebt red je het dan ook nog wel..
Ik zou het heel apart vinden als de grote Air de nieuwe Pro wordt. Dan heeft Apple geen krachtige notebooks meer...
Een Pro zonder dvd en met flash ipv hdd is nog even snel alsniet sneller dan de huidige toch? Wat ik begrijp is dat ze de huidige processoren wel handhaven..
De Air 13" met i5 uit 2011 is sneller dan een Pro 17" met i7 uit 2010.
Klik

Maar het zou de Pro's een goede update geven indien ze standaard voorzien worden van een SSD. Werkt zoveel soepeler.
De Air 13" met i5 uit 2011 is sneller dan een Pro 17" met i7 uit 2010.
Klik
En dat kan je zeggen aan de hand van 1 vage synthetische benchmark :?

MBA's zijn prachtige laptops, maar ik hoop dat ze vooral op grafisch vlak (waar de keuze bij huidige MBP's ook al niet overhoudt) niet teveel aan kracht gaan inboeten door verminderd koelvermogen. Overigens is het eigenlijk van de gekken dat Apple geen Quadro optie biedt voor zijn MBP lijn. Zeker gezien hun status binnen de grafische sector (hoewel die langzaam afbrokkelt, na het afschieten van eerst Shake en daarna Final Cut Pro)
De nieuwe Final Cut is gewoon anders, let maar op, is men éénmaal gewent en zijn een aantal features die men mist terug, dan is men weer lyrisch over het pakket. Netzoals je nu ziet met Lion.
De nieuwe Final Cut is gewoon anders, let maar op, is men éénmaal gewent en zijn een aantal features die men mist terug, dan is men weer lyrisch over het pakket. Netzoals je nu ziet met Lion.
Dit gaat echt niet op. De nieuwe FC is goed nieuws voor kleine consumenten of editors die in hun eentje aan projecten werken. Geen enkele editor bij mij in het bedrijf is in de minste zin te spreken over FCx. Gelukkig is er Avid nog.

Voor grotere bedrijven waar veel commercials en speelfilms gedaan worden is FCx een ramp vanwege het ontbreken van xml (dus geen edl) waardoor dus verwacht wordt dat je de online edit in FC doet. Dat is gekkenwerk. Het stopzetten van FCP support. Het ontbreken van volumelicenties ten tijde van release. Er waren bedrijven die 200 FCP suites hadden en dus voor overstap naar FCX 200 creditcards en unieke iTunes accounts aan zouden moeten maken. Gebrek aan backwards compatibility, en ga zo maar door.

Begrijp me niet verkeerd: FCX is geweldig voor de kleinere amateur die graag voor een prikkie zijn films monteert maar meer features nodig heeft dan iMovie, maar een ramp voor de professionals, die massaal toevlucht zoeken bij Avid.

Apple geeft niets meer om de creatieve professional, omdat ze bakken met geld verdienen aan de "gewone consument", die op zijn beurt ook nog eens minder zeurt. Ron Brinkmann schreef dit stuk over Apple's huidige mentaliteit mbt. Final Cut.
De huidige wordt geen pro. Ze werken aan een andere variant, die zal dus wel krachtiger zijn en ik vermoed qua specs zeker niet minder dan nu.

Ze halen juist de optische drive eruit om plaats te winnen en ze stoppen er een SSD in.
Waarom niet. Ik denk eigenlijk dat ze prima een normal voltage Ivy Bridge kwijt kunnen in een dunnen notebook. Mede omdat de behuizing zelf ook al als heatsink wordt gebruikt. Asus heeft ook dunne laptops, U36-serie, met normale voltage processors. En die zijn wel wat dikker, maar die hebben dan weer plastic.
Er staat nergens dat het ULV processoren zullen worden ofzo. Door het relatief grote formaat, ondanks dat ze dun zijn, is er ws genoeg ruimte voor koeling van een full speed i5 of i7. Zeker met een SSD, die minder warmte produceert.
De huidige MBA is net zo snel als de huidige MPB: klik :)
Ik zie daar enkel MBA's :?

De MBP maakt zeker weten wel gehakt van de MBA. De kloksnelheden liggen een stuk hoger en dat ga je echt wel terugzien.

[Reactie gewijzigd door GENETX op 27 juli 2011 10:17]

Dat zou heel moeilijk worden met een tragere CPU en minder mogelijkheid om warmte kwijt te kunnen.
Als het namelijk wel kon dan was de MBP volledig useless geworden, terwijl deze nog gewoon sneller is dan een MBA, al helemaal als je zelf een SSD toevoegd.
Ikzelf ben blijer met mijn MBP dan ik zou zijn met een MBA aangezien mijn werkzaamheden te zwaar zijn om op een MBA te doen.

Daarbij: Die tests slaan nergens op, mijn MBP 13" haalt veel hogere scores in WoW en tijdsverdrijvende dingen als uitpakken, converteren en photoshoppen.

Ik denk dat de volgende MBA, volgend jaar, exact hetzelfde zal zijn als de huidige, misschien iets lichter en andere aansluitingen, alleen dan met een Ivy Bridge of sneller CPU. De GPU blijft onboard echter, terwijl ik ook denk dat ze met de MBP 13" van komend jaar misschien wel een sterkere GPU gaan toepassen.
Allemaal speculatie natuurlijk, maar als je het in een Mac Mini kan halen, dan kan het ook in een MBP.
Welke variant, mijn 15" scoort in Geekbench namelijk 11.000 en de MBA maar 6000.
Geen optische drive meer? Lekker is dat, kan ik steeds zo'n extern ding gaan meezeulen.

Nu maar hopend at ze de extra ruimte gebruiken om de hitte wat beter af te voeren. De koeling in de huidige Macs is echt om te huilen. Die van mij komt geregeld boven de 80 graden en begint dan toch behoorlijk te haperen.
Dan heb je eerder een mankement want boven de 80 is niet normaal of je gebruikt software wat een beetje brak is. Bovendien voeren de unibody behuizingen juist heel goed warmte af (metaal).

En waarvoor gebruik je je optische drive nog als je ook usb sticks hebt?

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op 27 juli 2011 10:43]

Even bemoeien hoor. Mijn MBP begint regelmatig spontaan boven de 80 graden te komen als ik het dashboard heb gebruikt. Ik vermoed dat het een van de widgets is, die mijn Pro over de pis krijgt. is geen showstopper. Het gebeurt af en toe, maar ik heb er nog geen hinder of schade van ondervonden.
Onder normale load schommelt mijn MBP tussen de 40 en 45 graden met een fanspeed van 2k.

Mijn superdrive gebruik ik regelmatig. Ten eerste maak ik backups van mijn audio-CD's, zowel op schijf als op CDR's, en ten tweede speel ik er af en toe DVDs op af. Ik geef toe dat het minder wordt, maar ik kan me goed voorstellen dat mensen een optische drive missen anno nu.
Waarom maak je geen mp3 (met hoge bitrate) collectie van je cd's? Of losless en op een harddisk? Ik stream al m'n muziek ook door het huis, maar kan me voorstellen dat dat weer niet algemeen is qua toepassing.
Ik stream al m'n muziek ook door het huis, maar kan me voorstellen dat dat weer niet algemeen is qua toepassing.
volgens mij wordt dat al steeds meer algemeen. D'r komen inmiddels ook A/V Receivers uit met Airplay (wat echt fenomenaal goed werkt op m'n Denon AVR-3312) en DNLA zit zowat overal op.

Ook in m'n vrienden en kenissen kring hoor ik steeds meer mensen die een airport express met de toslink aan een stuk versterker hebben gefreubeld voor dat soort doeleinden. En daar zitten weinig techneuten tussen, opmerkelijk genoeg.

[Reactie gewijzigd door arjankoole op 27 juli 2011 13:07]

Ja, maar dat is nog steeds niet de mainstream lijkt me aangezien vrijwel alleen Mac gebruikers Airplay gebruiken. ;)
Ja, maar dat is nog steeds niet de mainstream lijkt me aangezien vrijwel alleen Mac gebruikers Airplay gebruiken. ;)
Nou, de meeste van die mensen gebruiken iTunes vanaf Windows, zonder echt aanzienlijke klachten. :)

(stunning, I know, iTunes onder windows is nou niet je van het)
@Canaria

Er zijn zat kleine USB schijven die erg handzaam zijn en niks wegen dus dat is een beetje een loze opmerking.
Daarnaast je hebt toch ook nog een vaste pc/imac staan? Anders heb je een extra monitor en een grote opslag schijf daar staan.

Ik speel inderdaad ook wel eens een spelletje op mijn mbo via dvd speler, maar zou dat niet missen want daar zullen ze dan ook wel legaal de optie aanbieden om het zonder cd te spelen>mac native. Via steam download je ook alle spellen. Dat kleine percentage wat dit niet is, dat speel ik dan wel via een externe dvd drive of gewoon op mijn Imac/windows bak.

[Reactie gewijzigd door Daniel_Elessar op 27 juli 2011 17:28]

Nee, ik heb geen desktop pc. De MBP is mijn enige computer, wel met een monitor en toetsenbord en externe desktop harddisk voor thuis erbij. Die zou ik toch niet graag overal mee naartoe willen nemen. Nu past alles nog op de interne harddisk en die externe is alleen voor backups.

Ik heb ook een stapeltje 2,5" usb-diskjes, maar die zijn erg traag. Bandbreedte van usb is niet onbeperkt. Dat ik als enige computer een laptop heb gekozen is juist omdat ik dan maar een apparaat hoef mee te nemen.
Dat snap ik maar wat doe je dan dat de usb te langzaam is? anders geef je iets meer uit en heb je een prima portable 300+ gig firewire hdd die erg handzaam is en degelijk. Als je dan nog snelheid tekort komt weet ik het ook niet meer;)

Ik gebruik zelf een 13" mbo van vorig jaar en gebruik voor m'n werk de dvd amper. M'n andere baan als Sociaal pedagogisch medewerker gebruikte ik wel eens mijn drive om cd's te branden, maar sinds we nieuwe radio's hebben plug ik mijn ipod in of usb Stick.
Dus is hij ook weer overbodig geworden.

Maar inderdaad een grotere Nas/externe hdd neem je niet zo even mee.
Wat mij betreft maken ze een macbook in de huidige vorm, maar dan exclusief optisch en harddisk en dan de rest opvullen met accu :9~
Dan wordt de MacBook zwaarder. Immers, accu is zwaarder dan optical. Op zich is het dus niet vreemd als bij het 'slachten' van de optical drive, de MacBooks ook dunner worden. Apple zal niet snel een update doorvoeren die de machine dikker of zwaarder maakt.
Hmm, hoe zit het dan met de user-replacable parts? Als ze hetzelfde systeem als bij de Air toepassen is er niets vervangbaar. En veel pro gebruikers zullen vast een SSD i.c.m. HDD willen.
Persoonlijk heb ik de SuperDrive laatst gebruikt bij de installatie van Windows 7 of Ubuntu. Daarom wordt deze vervangen door een SSD.
Een SSD zou ik best zien zitten. Dat heb ik in mijn Windows laptop en dat is werkelijk super. Maar in die laptop heb ik aan 180GB genoeg en dan is het nog wel te doen. Mijn MacBook bevat ook alle foto's en muziek en dan heb ik liever >500GB ruimte. Voor dit soort storage vind ik snelheid ook minder interessant, dus ik zou wel graag een schijf willen houden.

Thunderbolt aansluiting is leuk, maar op vakantie of op locatie heb ik geen zin om altijd mijn NAS mee te moeten slepen. Dan liever een iets dikkere laptop :)

De optische schijf kan mij gestolen worden. Bij mijn MacBook Pro was die schijf al binnen het jaar kapot. Aangezien ik die toch nooit gebruik heb ik het maar niet laten maken. Ben je de laptop weer weken kwijt.
Hoe vaak gebruiken jullie die optical drive? Ik heb m'n MacBook Pro nu een jaar en heb zeggen en schrijven 2 hele dvd's gebrand. Al mijn software komt via de Mac App Store binnen of via online-download (legaal aangeschaft!). Denk bijv. aan ultraedit, aqua data suite e.d. Je koopt license en download de DMG.

Op kantoor hebben we sowieso al een usb externe blue-ray brander liggen, maar zelfs een externe dvd drive kost maar een paar tientjes. Voor die anderhalve keer per jaar mis ik hem eigenlijk ook liever uit m'n laptop als dit batterijduur en gewicht bespaart.

Ik ben erg benieuwd wat Apple met die nieuwe Air's gaat doen. Mijn reden om geen air te kopen was dat ik simpelweg de resolutie te laag vond (13" schermpje) om hele dagen op te werken. Ik zit veel bij klanten en werk dan gewoon op m'n laptop scherm. Op kantoor gaat de cinema display eraan :-) 15" is voor mij de schermgrootte waarop ik nog plezierig kan werken en wat niet resulteert in een niet meesleepbare laptop. 17" vind ik simpelweg te lomp om mee te nemen.

Een 15" air zou ik erg interessant vinden. Zeker omdat het gewicht waarschijnlijk erg veel minder zal worden. Als hij net zo snel wordt of sneller dan de huidige macbook pro + SSD kan ik ook al niet klagen.

Ben erg benieuwd naar met name het scherm en hoe plat deze gaat worden.
Ik hoop een hogere resolutie, even snel of zelfs sneller, minder gewicht, ik ben er erg benieuwd naar hoe hij eventueel gaat worden, klinkt interesant om mijn huidige MBP dan te verkopen en een nieuwe halen. Alleen wat word de prijs?
Eerlijk gezegd hoop ik niet dat ze dit jaar de MBP al een redesign gaan geven. Het is ondertussen dan wel al geleden van 2008, maar gezien het tijdloze design stoort dit absoluut niet en bovendien hebben ze de MBP onlangs pas een kleine refresh gegeven.

Even dun en licht als de MBA wordt het sowieso niet, maar dat hoeft ook niet. Voor mij mochten ze die optische drive er al langer hebben uitgehaald trouwens...
Ach, dat werd bij de introductie van het huidige design ook gezegd, uiteindelijk zijn er altijd kleine dingen die ze (kunnen) aanpassen waarvan je zegt "dat daar nog niemand aan gedacht heeft".
Eigenlijk toch supergoed van Apple dat het design van 2008 nog steeds tijdloos is en nog steeds wordt toegepast op hun laptops. En dat andere fabrikanten het zelfs nu nog over te nemen (oa. hp envy)


* SYQ pro-windows gebruiker
Dit vind ik echt in zeeeeer grote mate verwarrend. Ik ben van plan een macbook pro te kopen en was aan het nadenken of ik niet tot de ivy bridge zou wachten. Maar als ze hem in een macbook air gaan omtoveren dan hou ik het voor gezien en koop met de kerstmis er snel eentje. Ik hoop dat dit gewoon de nieuwe airs worden en de macbook pro's niet verdwijnen zoals dat bij de gewone macbook is gebeurd.
Natuurlijk verdwijnen de MBP's niet. Het komt er gewoon op neer dat de MBP dunner en lichter gaat worden, maar de hardware natuurlijk wel 'pro' blijft. ;)

Je kan hier natuurlijk gewoon op wachten, maar vergeet niet dat je eeuwig kan blijven wachten op een 'nieuw' model. Technologie staat nooit stil.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True