Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 50 reacties

THQ heeft de systeemeisen van schietspel Homefront bekendgemaakt. De game heeft minimaal een Core 2 Duo van 2,4GHz of een Athlon X2 van 2,8GHz nodig, maar aangeraden wordt een quadcore-cpu van meer dan 2GHz.

Uitgever THQ stelt dat om Homefront te kunnen spelen op de pc, de configuratie minimaal een Core 2 Duo van 2,4GHz of Athlon X2 van 2,8GHz moet bevatten, vergezeld van een GeForce 7900GS of Radeon 1900XT. Het systeem moet verder 2GB aan ram bevatten en nog 10GB vrij hebben op de harde schijf. Aangeraden wordt een systeem rond een quadcore-processor van meer dan 2GHz, aangevuld met een GeForce GTX 260 of Radeon HD 4850.

Zach Wilson, werkzaam bij ontwikkelaar Kaos Studios, denkt bovendien dat spelers minimaal acht uur nodig hebben om de campagne in het spel uit te spelen. Hij baseert zijn schatting op de spelers die het spel getest hebben. "We hebben eerlijk waar spelers gezien die er meer dan een hele dag over deden om de campagne uit te spelen", aldus Wilson in een interview met CVG.

Homefront speelt zich in de nabije toekomst af, met als scenario dat de VS is veroverd en bezet door het Noord-Koreaanse leger. De game verschijnt op 11 maart, voor de pc, Xbox 360 en PlayStation 3. Kaos Studios maakte al eerder bekend dat er dedicated servers komen voor alle versies van het spel.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (50)

Zach Wilson, werkzaam bij ontwikkelaar Kaos Studios, denkt bovendien dat spelers minimaal acht uur nodig hebben om de campagne in het spel uit te spelen.
Ik vindt dit voor een gemiddelde gameduur nogal kort.
Het valt me echt op hoe normaal het is dat een spel van Westerse makers zo snel is uitgespeeld.

Ik heb recentelijk het spel : S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat uitgespeeld. En hard hier sowieso 80 uur of meer voor nodig,.
Allemaal opgedeeld in verschillende blokken. De Úne dag speelde ik 8 uur de volgende maar 1 uur. En ik doe niet aan urenregistratie dus exact weet ik het niet.
Maar na 32 dagen was ik ermee klaar, en zag ik de eindcredits over het scherm rollen.

Dat is wel een heel verschil met de gemiddelde 5 tot 8 uur van de meeste westerse spellen.

[Reactie gewijzigd door popolskuprosze op 25 januari 2011 10:54]

Dat is helaas een beetje de trend bij FPS omdat er ook een multiplayer bijzit. Als je naar RPGs en RTSen kijkt is het over het algemeen een stuk langer.
Al moet ik zeggen dat ik liever 8 uur een zeer goede ervaring heb dan 20+ repetatieve gameplay/ eentonig leveldesign.

[Reactie gewijzigd door Pb Pomper op 25 januari 2011 10:58]

Minimum != gemiddeld.

En 80 uur voor de STALKER campagne is ook gewoon ruim boven het gemiddelde.
Minimaal 8 uur is niet hetzelfde als een gemiddelde tijd...
80 uur??? ik weet niet hoe je dat voor elkaar krijgt maar dat is wel aan de bovenkant van de max. minimale is 10-15 uur ofzo. Daarnaast is een rpg als stalker en een shooter als homefront niet echt goed te vergelijken...

8 uur is iig niet denderend veel, dat ben ik dan wel weer met je eens.

Edit: even op mijn xfire gekeken en ik zit op 37 uur, praktisch alle quests en dergelijke gedaan.

[Reactie gewijzigd door SouLLeSSportal op 25 januari 2011 11:09]

Het is teminste langer dan de CoD series :P ik deed daar altijd maar 4-6 uur over. En ze zeggen minimum wat natuurlijk niet het gemiddelde is.
Als je kijkt naar de concurrentie mogen ze zeker wel respect krijgen wanneer die 8 uur correct is. Het is voor mij een lange tijd geleden dat ik langer dan 8 uur over een FPS heb gedaan dus ik ben al blij wanneer dit klopt.

Jou vergelijking klopt niet helemaal. STALKER is een soort van RPG/FPS game waardoor de duur van de game meer lijkt op een RPG dan een FPS. Ditzelfde geld imo ook voor bijv Fall Out 3 en dit soort games hebben zeker mijn voorkeur sinds het FPS genre op de multi player is gestort. heel erg jammer dat ze de singleplayer only games links laten liggen maar ja het is logisch dat er veel meer te verdienen is aan de online gamers aangezien die veel meer gamen dan de andere (ik speel bijv maar max 1x per week)

Ik vind het daarom leuk wel om een FPS te spelen maar wanneer ik een echte game ervaring wil hebben zal ik eerder kiezen voor een RPG/FPS dan een pure FPS (naar huidige standaarden)
Hmmz... Als Amerikaan tegen een overmacht aan Koreanen? Doet me een beetje denken aan Crysis. :Y)

Ondanks dat lees ik wel positieve previews en omdat de (mede)schrijver van Dirty Harry en Apocalypse Now het verhaal heeft geschreven ben ik stiekem toch benieuwd. Hoop het graag te horen als de demo er is :)
Ik voel me daar persoonlijk totaal niet door getrokken. Het is misschien omdat ik vanaf het begin een voorliefde heb voor Quake, Unreal en dergelijke verhaalloze games, maar ik voel me nog niet emotioneel betrokken bij het verhaal.

Deels komt dit natuurlijk omdat zij zich richten op de Amerikaanse maatschappij. Zoals ze zelf zeggen, ze willen zich richten op een jeugd en omgeving waarmee iedereen (Hill-Billy's dus) zich kan identificeren. Daarom voel ik met net zo tot dit verhaal toegetrokken, als bijvoorbeeld de bezetting van de Sahrawi Arab Democratic Republic.

Los van dat feit vragen ze mij iets te doen dat tegen elk game-instinct in gaat waarmee ik ben groot geworden: Ammunitie verspillen op een tegenstander die al dood is. Hell no! Zo kom je nooit bovenaan in de DM ladder.

Games met verhalen... Waarom niet gewoon het budget gebruiken voor veel vette actie, Wolfenstein Enemy Territory doet het nog steeds goed, en het enige verhaal was: "dood de ander en lag hem uit op teamspeak".
Na het bekijken van het filmpie kreeg ik toch een beetje een Half Life flashback. Als cicvilian vechten met andere civilians tegen een getrainde en goed bewapende organisatie om de onderdrukten te bevrijden.

Zo nieuw is het id dus niet. Desalnietemin: Dit is er wel 1 voor men verlanglijstje. En dan puur vanwege de SP campaigne.

De systeemeisen zijn ook niet mals in vergelijking met andere games. Hoop echt dat het niet een 1 op 1 port is. But, we shall see.

Edit: Was er al iets bekend over een mogelijke open beta?

[Reactie gewijzigd door Kinnie op 25 januari 2011 11:05]

my half life thoughts exactly. Redenen genoeg om hem te kopen als ie uit is.
Maar kan iets nog echt orgineel zijn en dan ook nog is succes hebben? Alles is al inmiddels wel gedaan heb ik het idee. En de orginele/niet standaard generic games lopen het risico niet goed ontvangen te worden door de massa. Maar de orginele games worden wel weer met open armen ontvangen door een klein groepje gamers die de generic games zat aan het worden zijn.

Hoewel ik het erg jammer vind dat er alleen nog maar (zo lijkt het) generic games worden uitgebracht, snap ik het wel. Zie je als een kleine ontwikkelaar maar is staande te houden tussen de "big fishes". Elke week horen we wel weer nieuws over een ontwikkelaar die z'n deuren moeten sluiten.

Anyways ik kijk erg uit naar Homefront, het ziet er erg mooi uit en er zit een interessant verhaal in. Het lijkt misschien wel wat kort, maar waren er niet verschillende einde's? Dacht dat ik zoiets laatst nog had gelezen, weet alleen even niet meer waar :(
"We hebben eerlijk waar spelers gezien die er meer dan een hele dag over deden om de campagne uit te spelen"
Het klinkt alsof hij er heel trots op is, maar ik vind 8 uur nogal kort. Meer dan Medal of Honor ja, maar ik vind het een matige ontwikkeling dat (met name shooters) tegenwoordig zo een korte singleplayer campaign hebben.

Zeker als je niet into online gaming bent is het een fors bedrag om voor die paar uur te betalen..
haha :P

ik weet zeker dat ik dit nog kan spelen op mijn oude pentium 4 met ati hd 2600 pro

die systeem eisen zijn altijd zo overdreven :S

ps: crysis loopt idd ook nog op mijn pentium 4 en 2600 :)
Idd ik speelde crysis op medium-high op mn oude pc (pentium 4 HT 3.0GHz, ati radeon hd 3850 agp 512mb, 2.5GB ram), en ze zijn inderdaad meestal overdreven want met die oude pc speelde ik left for dead op maximum 60 fps, terwijl lfd minimum een dual core nodig had ;)
op 800x600? :P

Inderdaad niet hele hoge specs, maar dat zie je tegenwoordig zoiezo niet meer zo veel. :)
1280 x 1080, 2xaa +-40fps :)
Report back in als je op 1080p met eye candy speelt op je 2600Pro; not going to happen.

Aan de 'speelbare' eisen voldoet je systeem zo inderdaad maar om een beetje van de grafische kant van zo'n spel te genieten zul je toch met iets meer moeten aankomen dan een 2600Pro of HD3850.
Alsof de eye candy bij al die console port spellen zoveel voorstelt. Ik heb een jaar geleden m'n grafische kaart gedowngrade, en nu een jaar verder kan ik nog steeds perfect toe.

Als je het top model een half jaar na de intro van de ps3 had gekocht, zit je nog steeds geramd. Ati en Nvidia kunnen uitbrengen wat ze willen, je zult toch tegen oudere stuff aan moeten kijken. Ondanks dat ik geen enkele console heb en ooit zal kopen, hoop ik dat ze snel een nieuwe bak releasen, zodat m'n PC games eindelijk mooier worden.

(downgrade was van 5850 crossfire -> Enkele 5850, speelt alles zo'n beetje wel op 1920x1080 max details + 2 tot 16x AA)
damn, dat ziet er goed uit. ben ik even blij dat ik die eisen haal.

kreeg wel gelijk het half life gevoel toen ik het filmpje bekeek, and thats a good thing!
bfbc2 gevoel?

THQ/ Kaos = copycats :?
"We hebben eerlijk waar spelers gezien die er meer dan een hele dag over deden om de campagne uit te spelen"
vrij ernstig dat dat tegenwoordig een pluspunt is, dat hoort minimaal een week te zijn, maarja, vroeger was alles beter zullen we maar zeggen.
De prijs voor de PC versie is in ieder geval netjes te noemen.
Als ik de systeemeisen zo bekijk, dan ziet het eruit als alweer een port.
Als ik de systeemeisen zo bekijk, dan ziet het eruit als alweer een port.
Ik denk het niet. Ik denk eerder dat het spel uitbundig gebruikt maakt van shaders., en redelijk grote mappen met veel objecten heeft. Waardoor veel videokracht, veel videogeheugen, veel intern geheugen en een redelijke snelle processor nodig is.
iets wat waarschijnlijk op de ingesteld kan worden iit de console versie. Daarom de minimum eisen vrij laag en de recommended een stuk hoger. Nog steeds niet echt erg hoog maar een 460 icm een quad core is nog niet echt een top pc maar zeker ook geen gemiddelde 3 jaar oude pc.
met een 460 niet inderdaad. maar met een 260 (zoals in het artikel staat) heb je ook best oude pc's die het nog aan kunnen.
en anders is een 260 vast niet zo heel duur om aan te schaffen.
Wat ik kan zien is er nog maar 1 Geforce GTX 260 op Tweakers Pricewatch, en die kost
€ 189,00 en een Geforce GTX 460 1GB heb je all voor € 142,60.

Dan is de keuze simpel lijkt mij ook aangezien de Geforce GTX 460 1GB veel sneller is dan de Geforce GTX 260.

Of je wacht een paar maanden en je koopt de Geforce GTX 560, dat lijkt mij de beste keuze.


Ontopic: dit lijkt mij echt een goed spel, en op Min kan je zelf Crysis Warhead spellen op een Geforce GTX 260, maar we zullen wel zien hoe hij is wanneer hij uit komt.
Deftige eisen, maar dat zie je ook aan de graphics van het spel, zeer mooi. Zit er net boven met mn overclockte HD5770 en overclockte AMD phenom ii x4 955 @ 3.52 GHz :)
Is niks deftig aan, een GeForce 7900GS komt uit 2006 en is all weer 5 jaar oud, jou Ati HD5770 is een stuk sneller, en nieuwer.
Die bericht was er nog niet toen ik dit schreef.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 25 januari 2011 15:44]

Aan de ene kant zijn deze ports ook goed -- elk systeem sneller dan een hedendaagse console kan recente spellen draaien op een acceptabele beeldkwaliteit, zo ook Homefront waarschijnlijk, zolang er geen vertragende platformcode gebruikt wordt.
Veelal betekend het juist matig graphics, omdat het traagste systeem moet worden aangehouden.

Daarnaast krijgt de pc versie veelal het minste aandacht, zodat de systeemeisen relatief hoog zijn voor wat je terug krijgt.

Ik kan me eigenlijk geen probleemloze game port meer herinneren die echt probleem vrij was. (ohja, wel: Streetfighter 4)
Bijna alle games zijn console ports
De video's die ik heb gezien van dit spel tot nu toe, geven een overduidelijk Dx9 plaatje.

Je ziet ook in de promotie film shader foutjes optreden zoals deze gebruikelijk waren in b.v. de eerste bioshock in dx9 of GTA4.

Dat plus de milde systeem eisen lijkt inderdaad weer op een xbox360 port. En om eerlijk te zijn, Halflife 2 ziet e ongeveer ook zo uit met in mijn herinnering zelfs iets complexere karakter modellen. Het andere waar ik het om op vind lijken is Left4Dead 1.

Al met al niet al te complimenteus... Waar is de fatsoenlijke belichting? (sommige scenes hebben personen niet eens een shaduw!!!) Waarom wordt er toch geen vollumetric smoke / fire toegepast? En nog altijd scharniert kleding op de gewrichten door elkaar heen... Ik had graag wat meer detail in de gezichten gezien, deze laatste twee dingen hadden ze met een lichte tesselation invulling zo een stuk kunnen verbeteren.

Veel van de titels die ik hierboven noemde, zijn grafisch niet hoogstaand. Maar ze boden wel iets anders. Deze titel gaat of een sfeer die gecommuniceerd moet worden. En dan vind ik dat je anno 2011 niet met zulke crummy graphics aan moet komen.
leuk cadeau voor kim jong-un als die aan de macht komt :)
En kim jong-il zal er alleen maar naar kijken, want dit doet hij nogal graag (http://kimjongillookingatthings.tumblr.com/)

OT:

Ik heb grote verwachtingen van dit spel, het genre wat ze gebruiken valt denk ik veel missies op te verzinnen, en het is een wat anders! De minimale eisen zijn nog redelijk laag, maar dit maakt het wel toegankelijk voor een grote doelgroep

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True