Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 30 reacties

Uitgever Bethesda Softworks heeft downloadable content voor het spel Fallout: New Vegas aangekondigd. Het downloadpakket kost 800 Microsoft Points en verschijnt op 21 december exclusief voor de Xbox 360-console.

In Dead Money moet de speler samen met een aantal non-playable characters op zoek naar de schat van het Sierra Madre Casino. De nieuwe quest brengt de speler naar nieuwe gebieden, waar ook nieuwe vijanden op zijn pad zullen komen. Dat maakte Bethesda woensdag bekend. Het eerste dlc-pakket voor Fallout: New Vegas onderstreept volgens Bethesda-directeur Pete Hines de wens van het bedrijf om de fans van Fallout te voorzien van nieuwe content in een toch al omvangrijke game.

Het eerste pakket downloadable content voor Fallout: New Vegas verschijnt exclusief voor de Xbox 360 en zal 800 Microsoft Points kosten. Het is officieel nog niet bekend of de content later nog voor de PlayStation 3 en de pc zal verschijnen. De dlc voor Fallout 3 verscheen echter ook eerst voor de Xbox 360, dus verwacht wordt dat de andere platforms de content later alsnog zullen krijgen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (30)

spel is net uit en nu al een dlc :x
ik zou juist 3 maanden wachten tot mensen alles hebben gedaan.
Het spel kwam in oktober uit, en de DLC komt in december uit. Even snel uitgerekend is dat dus 3 maanden verschil :> .

[hr] Het klinkt niet bijzonder, maar ik neem aan dat er weer een hele zooi sidequests worden toegevoegd? Als ze weer met DLC zo goed als Point Lookout en Broken Steel aankomen word het weer dikke lol :).
Om even een ding voorop te stellen: Broken Steel had gewoon in Fallout 3 inbegrepen moeten zitten. De levelcap van 30, en het -echt- uitspelen van de game. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik genoten heb van Broken Steel, maar het waren toch wel weer 800MS points om de game daadwerkelijk compleet te hebben.

Ook deze DLC klinkt als een sidequest die gewoon in de game had kunnen zitten, en juist met dit soort DLC heb ik absoluut een probleem. Het riekt aan alle kanten naar uitmelken. Ik heb dan ook New Vegas niet meteen gekocht, zoals ik met Fallout 3 wel deed. Maar ik wacht deze keer geduldig op de GOTY edition, hier trap ik echt niet meer in.

(En daarbij wil ik even vermelden: Fallout 3 kostte nieuw 50-60 euro +5x DLC van 800 MS points a 7.50 = 37.50 euro maakt totaal minimaal 80 euro voor een complete game. Fallout 3 Goty kostte rond de 40 euro. Tel uit je winst).
Het had in de game moeten zitten.... Gaan we dit nu bij elke DLC aankondiging krijgen?
Met jouw redenering kunnen er dus nooit DLC pakketten worden uitgebracht...
Tja - feit blijft dat ik voor dit soort spellen fijn op de GoTY edition wacht. Heb ik ook met Fallout 3 gedaan. Beetje dom want als meer mensen dit gaan doen lopen ze omzet mis in plaats van eraan te verdienen. |:(
Nou om maar even door te gaan op mijn arguement:

De DLC van Bordelands vond ik dan al een stuk boeiender, want in principe ben je met het spel zo uit de winkel wel klaar als je hem uitspeeld. Vooral Knoxx' Secret Armory is een geweldige toevoeging: nieuwe wapen, nieuw gebied, nieuwe vijanden, maar wel compleet optioneel, het gaat niet perse verder waar het verhaal oorspronkelijk ophield. Het is echt een toevoeging aan het spel, tenopzichte van Broken Steel, die je dan pas in staat stelt het spel daadwerkelijk uit te spelen.

Of neem Oblivion: TES IV. The Knight of the Nine is gewoon een questlijn met als beloning een setje armor. Maar Shivering Isles is weer een echte uitbreiding. Een heel nieuw (groot!) gebied, vol met quests, nieuwe vijanden, muziek, items, personages en een verhaal lijn an sich die los staat van Oblivion, maar wel op zich staat en een toevoeging van het spel is. Ik ben alleen met de uitbreidinge een kleine 40 uur zoet geweest (wat meer is dan de single player campaign van vele games tegenwoordig).

Dus ja, ik ben van mening dat mijn opmerking zeker gerechtvaardigd is.
Geweldig!
Een spel van makkelijk 100 uur speeltijd en dan klagen er nog mensen dat de Add-ons er meteen in moesten zitten. :+
Even snel uitgerekend is dat dus 3 maanden verschil :> .
2 :>
Releasedatum: 22 oktober 2010
Dan valt dus nog wel mee.

Twee maanden is voor die-hard Fallout spelers genoeg tijd om een flink eind te komen. De gewone casual gamers zullen eind dit jaar nog niet klaar zijn met het spel en nog wel even wachten met het kopen van extra content. Ik denk dat een DLC (van welke game dan ook) sowieso voornamelijk aangeschaft zal worden door de echte fans; meer dan door de mensen die het een paar uur per week spelen...
Daarbij is het uiteraard mogelijk het niet te kopen, het later te kopen (mss wel goedkoper zelfs) en blijft het je eigen keuze. 2-3 maanden vind ik ook wel prima tijd hoor.
Ben het niet helemaal mee eens dat de 'echte fans' DLC zouden downloaden. Ik vind een Fallout geweldig, maar na het hoofdverhaal ben ik wel klaar en raak ik een game niet meer aan.
Als je in de packed archives van de game kijkt zie je dat er in de meches en textures folder de mappen 'dlcanch', 'dlcpitt', 'dlc03', 'dlc04' en 'dlc05' zitten... neem aan dat bepaalde zaken al klaar waren en gewoon op disk staan...

edit:
anch en pitt ook toegevoegd

[Reactie gewijzigd door CMG op 18 november 2010 09:47]

In Fallout New Vegas is een hoop hergebruikt uit Fallout 3 en de DLC uit Fallout 3, zoals Operation Anchorage en The Pitt, etc :)

DLC zullen los gedownload moeten worden. Dat zag je ook bij de pre-order DLC, deze moesten ook nog los binnengehaald worden/
Mwa, die mensen zijn er al wel hoor, ik geloof best dat er al mensen zijn die zoveel tijd over hebben(helaas ik niet) dat ze alle locaties al ontdekt hebben.
Maar dus nog geen datum bekend wanneer deze DLC voor de PC/PS3 uitkomt? Jammer.
Ik hoop dat dat niet te lang duurt, in ieder geval.

Ook al zegt men dat het 'exclusive' is voor X360, is het volgens mij vooral time-exclusive. Ze zouden gek zijn om het niet ook voor de andere platformen uit te brengen.
Zoals in het artikel staat was dit voor FO3 ook het geval.

[Reactie gewijzigd door anandus op 18 november 2010 09:49]

Helaas alleen voor de Xbox360, en niet voor de trouwe fans op de PC en PS3, maar zoals altijd, staat ook in het artikel, komt dat nog wel.

Wat ik overigens wel even wil opmerken is dat FNV (ik heb zelf alleen de PS3-versie maar ik hoor het van alle platforms) nog zoveel bugs heeft. Hoe kan het dat ze wel tijd hebben om een DLC te maken maar niet om patch 1.02 te maken, waar velen echt naar snakken. Ook vind ik het wel erg vroeg om met DLC te beginnen. Het lijkt er een beetje op of Obsidian/Bethesda wat quests die zijn afgevallen in het spel nu er weer aan plakt voor extra geld.

Niet dat ik het niet ga kopen wanneer het voor de PS3 uitkomt overigens :) Helaas heb ik nog niet eens tijd gehad om FNV ook maar uit te spelen, maar dat is hopelijk tegen de tijd dat de DLC uitkomt anders.
Daarom speel ik FNV op de PC, er zijn genoeg mensen die zelf maar bugs gaan fixen en deze online zetten in de vorm van een addon.

Ik draai zelf nog zonder patch, maar heb minder bugs dan in de 1.01 patch en veel problemen die op de fora staan zijn ook al opgelost (mogelijk voor 1.02).

Ik heb overigens FNV ook nog niet uitgespeeld, maar dat komt omdat ik alle side quests wil doen en helaas niet genoeg tijd heb om überhaupt te kunnen spelen. Tevens heb ik al een paar addons klaar staan met leuke extra's.
Voor de PC is patch 1.2 uit en hij wordt stilletjes geüpdate, dus waarschijnlijk draai jij ook op versie 1.2 :)
A leuk zelfde stunt als fable 3 maandje later nieuwe dlc. het is egt een hype aan het worden

Maar dat terzijde ik ben benieuwd hoeveel game play dit extra zal gaan lever aan de game, Ik vind de game zelf al erg groot zonder dlc's

[Reactie gewijzigd door Silver Wolf III op 18 november 2010 09:50]

Is het ook. Microsoft heeft een deal gemaakt met Bethesda om de DLC voor de 360 EERDER uit te brengen. De pc en PS3 krijgen dezelfde DLC dus gewoon ook, alleen later. Hoeveel later? Dat is nog niet bekend. Zelfde verhaal met GTA IV.
Ik schat 6 maanden :)

Ik heb geen problemen hoor met 6 maanden wachten. Zeker omdat het toch al handig is te watching op een patch for the PS3 versies tegen sommige bugs. :!

Toch speel ik het spel al wel :)
nu al DLC? Ik ben nog steeds druk bezig met het spelen van alle sidequest en ben net in New Vegas zelf geweest.
dikke vette YAAAY !)) heb new vegas nu 2x uitgespeeld .. zonder enig probleem,, denk dat t vooral aan pc power ligt (kan me vergissen, maar heb t zelfde ervaren met FO3. PS3 was een drama van vastlopers en op pc liep t als een trein. windows 7 64bit/ i7/ nvidia gt230. voor pc dus wat later maar ik ben dr weer klaar voor :) kutspel :))
Helaas, was het maar zo mooi. Heb zelf betrekkelijk weinig problemen met FNV (Win7 64, i5 750, GTX260, 8GB RAM) maar toch al meer vastlopers gehad dan met FO3 op de PS3. En als ik sommige fora lees zijn er toch een hele sloot PC spelers die bijzonder veel last hebben van vastlopers en bugs.
Wat maakt het nou uit hoe snel een DLC na release verschijnt? Als mensen het zo erg vinden, wachten ze toch gewoon een maandje of twee?

En dat hele argument van: ''De DLC komt te snel, dit had duidelijk in de retailgame moeten zitten.''

Misschien heb je daar gelijk in, en bij sommige games is dit inderdaad zo. Bij Fallout: New Vegas heb ik echter geen moment (voor of na aankondiging van de DLC) het gevoel gehad dat ik een halve of oncomplete game gekocht heb. New Vegas was mijn geld, in tegenstelling tot veel andere games, dubbel en dwars waard, zowel in de lol ,die ik ermee heb en de content van het spel zelf.

[Reactie gewijzigd door Maizel op 18 november 2010 11:45]

Het leuke van fallout vind ik dat het verschillende speelstijlen ondersteund. Zo kan je het spel over verschillende manieren uitspelen.

Door de skils die je kiest, de perks die er bij passen en dan nog de juiste ingame keuzes maken.

Ik speel het zelf voornamelijk als fps rpg gebruik niet of nauwelijks de vats. DLC komt voor mij wel optijd heb het spel ook al 2keer rond gespeeld. Als combat sterke man en een keer als vrouwlijke onderhandelaar.

Jammer dat er weer voor een specifiek platform eerst wordt verspreid an de rest pas later komt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True