Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 46 reacties

De 1.3-update voor Fallout: New Vegas zorgt op de Xbox 360 voor verschillende problemen. Sinds de patch kunnen een aantal spelers hun savegames niet meer laden en de game zou geregeld vastlopen. De uitgever heeft een oplossing beloofd.

Op diverse fora, waaronder het officiële forum van Bethesda melden spelers van de Xbox 360-versie van Fallout: New Vegas problemen met de update. Zo krijgen New Vegas-spelers bij het laden van savegames de melding dat er iets mis is met hun downloadbare content.

De 1.3-updates voor de Xbox 360 en de PlayStation 3 verschenen kort na de pc-versie, die op 26 april werd vrijgegeven. Bethesda heeft de problemen inmiddels bevestigd en zegt zo snel mogelijk met een oplossing te komen. Volgens het bedrijf is de patch te verwijderen, zodat Xbox 360-bezitters weer met de releaseversie van de game kunnen spelen. Spelers hebben dan weer wel last van de bugs die eerder verholpen waren, want updaten naar versie 1.2 is niet meer mogelijk.

Fallout: New Vegas kampt al sinds de release met een flink aantal bugs. In februari gaf ontwikkelaar Obsidian Entertainment nog de schuld aan de Gamebryo-engine van New Vegas-uitgever Bethesda. De ontwikkelstudio claimde te weinig bekendheid met de engine te hebben, wat het reproduceren van bugs lastig zou maken. Bethesda gebruikte de Gamebryo-engine eerder voor Fallout 3 en The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (46)

wat gaan ze toch slordig met zo'n spel om, het is een geweldig spel maar door alle bugs en crashes nauwelijks normaal te spelen.
Welke bugs en crashes?

Heb het al vele uren gespeeld, maar nog geen crash gehad of vervelende bug....
Op PC: random crashes elke 15-20 minuten op sommige dagen, liefst zo ver mogelijk weg van de laatste checkpoint natuurlijk. Ik ben niet de enige, een aantal vrienden hebben het ook voor. De engine is zowel lelijk als instabiel. Je kan wegkomen met oudere engines, maar dan moeten die echt wel stabiel zijn (denk Source, Unreal etc)
Aangezien New Vegas geen checkpoints heeft, maar je de game op ieder willekeurig moment kan saven, blijkt dat je het iig niet over Fallout New Vegas hebt. Ik heb heel af en toe crashes, maar dan voornamelijk als ik het spe afsluit...
Heb bij zowel Fallout 3 als New Vegas vele random crashes gehad, waardoor ik beide games niet meer speel.
Het is te frustrerend als een quest voor driekwart doorlopen is, je na 5 keer proberen eindelijk zo ver bent in de quest... en dan ineens de game crasht.
Nou in het begin was het huilen met de pet op, na twee of drie patches was er geen crash meer. Tenminste bij mij. Als je vanaf de release speelt en geen enkele crash heb meegemaakt hoor je bij een selecte groep denk ik.
Een beetje overdreven reactie naar mijn mening... Dit is 1 van de 2 games die ik dit jaar heb uitgespeeld dus ik wil wel even zeggen dat het mijn plezier niet heeft bedorven! Wel hadden de bugs opgelost moeten zijn bij de launch maar zo erg als jij het stelt was het voor mij niet!

[Reactie gewijzigd door Mellow Jack op 29 april 2011 11:51]

yup erg overdreven, slordig wellicht maar zitten nou niet gamebreaking bugs in hoor.

OT : Fijn dat ze het teminsten meteen toegeven en proberen op te lossen. was een leuke game en misschien als er meer dlc uit komt dat ik hem nog een keer ga spelen.
Naar gelang de reacties op jouw post kom jij echt over als een FiPo. Jammer hoor, ik heb het spel namelijk ook gespeeld en het is prima te spelen.
dit is echt de enige site waar mensen zitten te zeuren over een zogenaamde fipo......

als t zogenaamde fipo bericht als 6e was geplaatst hoor je r niemand over,,,lijkt wel of hier alleen maar kinderachtige mensen zitten die zelf graag als 1e wat willen posten en als dat niet lukt gaan ze maar zitten zeuren over een fipo.....


on topic....

ik heb zelf ook last gehad van bovengenoemde problemen..ik hoop dat ze snel met een oplossing komen want het is opzich wel een leuke game...
Laten we een spel half bakken. Daarna patchen we m wel gedurende 2 jaar.
Dat is m.i. een betere optie dan: "We testen nog 2 jaar om het spel helemaal goed af te maken en vragen er 200 euro voor in de winkel" ;)
Ik weet niet waar die 200 euro vandaan komt maar het lijkt me niet dat de kosten hoger zijn als ze het voor release oplossing tegenover na release. En 2 jaar is een overdreven statement van me, ok. Maar ik wacht eerlijk liever een half jaar langer op een game of zelfs wel een jaar als dat betekent dat deze fatsoenlijk uit komt.
wat denk je dat 1 jaar salaris voor 40, 50 of 100 mensen bij elkaar kost? En die mensen kunnen niet ingezet worden op andere projecten waardoor die vertraging oplopen of helemaal geschrapt worden.

Een groot bedrijf als Blizzard kan dit wel doen, die betalen dit gewoon uit een paar dagen WOW, maar voor de meeste bedrijven is het beter om het uit te brengen wanneer die goed genoeg is en een handjevol mensen overhouden om de laatste bugs eruit te halen middels patches.

neemt niet weg dat er bedrijven zijn die zelfs niet wachten op "goed genoeg" en die mogen van mij ook afgestraft woden (lees geboycot)
Ik denk dat ze daar bij blizzard nog wel iets zorgvuldiger mee omgaan aangezien dat bedrijf wel iets groter is en haar naam moet beschermen tegen zulke berichten.

Daarnaast brengt blizzard ook geen console games uit en blijft bij 1 platform.


OT: Ik heb new vegas op de computer gespeeld zonder enige bugs :+
Daarnaast brengt blizzard ook geen console games uit en blijft bij 1 platform.
wacht... is het omgekeerde niet gebruikt door Crytek om hun overgang naar console goed te praten? Op 1 (PC) platform valt er niet genoeg te verdienen, dus we moeten multiplatform gaan.

Ik denk dat voor alles behalve de monsterkaliber games het altijd meer gaat opbrengen als je multiplatform gaat. Blizzard maakt monsterkaliber games. Ze maken games die de hele markt opslokken puur door de kwaliteit van de gameplay. Een bug doet afbraak aan de gameplay. Elke seconde van een Blizzard game is ontworpen en getest tot in het diepste detail en dat merk je. Je koopt die games omdat je wt dat het hoe dan ook een goede game is, net zoals je geen Ferrari kan vinden die een miskoop is. Bij Bethesda is die reputatie er niet. Ze maken goede games, maar als ze nu stoppen met games maken ga ik binnen 10 jaar terugdenk aan nu kan het zijn dat Fallout maar een vage herinnering meer is. Fallout games zijn wel leuk, maar er zij veel games in het genre die ook leuk zijn dus ze moeten hun kans grijpen om voor de grote titels van de concurrentie uit te komen, zelfs buiten het genre. Dat ze dan later moeten patchen is minder een probleem. Blizzard kan eender wanneer in het jaar uitkomen. Zelfs de dag na een nieuwe call of duty zou zeer weinig schade doen aan de verkopen.
Je kan inderdaad ook overdrijven. Naarmate de tijd vordert worden de games steeds meer gecompliceerd en bevatten dus steeds meer code.
Hoe meer code, hoe groter de kans dat er fout(en/jes) in sluipen, en hoe lastiger het is om deze fouten op te sporen.
Ik vind het niet heel vreemd dat bugs en glitches in spellen blijven bestaan.
Ik ben het met je eens, maar geef toe, het is toch raar dat er bugs in patches zitten?
Nee, soms heeft de oplossing voor 1 probleem onbedoeld invloed op iets anders waardoor er weer nieuwe bugs geintroduceerd worden. En met die hoeveelheid code is het bijna niet meer te doen om alles 100% te testen.
Oh nee dat is het ook zeker niet. Ik verwacht geen 100% game. Die bestaat simpelweg niet. Echter de trend om spullen pas volledig te maken na release is wel aanwezig. Kijk naar vele games, de XBOX 360 is ook zo'n voorbeeld van te snel releasen. (ik noem dit voorbeeld niet om te bashen!)

Ik snap dat ze de concurrentie af willen troeven maar ik ben het beu als consument hier de dupe van te zijn.
Ja, maar er zit ook wel een behoorlijke tijd tussen dat het spel af is en de release, eerst moeten al die schijfjes nog gedrukt worden...
In die tijd, kunnen mooi nog een paar bugs gefixt worden.
Ik vond de meeste bugs in de dialogen en de acties die uit dialoog moeten voortvloeien.
Ik denk dat de meeste bugs in de scripts in het spel zitten, en niet de daadwerkelijke code van de engine of het spel zelf.

Nu moet je dan bij jezelf eens nagaan hoeveel dialoog er in dat spel zit en hoe dat in elkaar gebreid moet worden.
Redelijk veel gespeeld maar nooit last gehad van bugs. Nu dit bericht de revue passeert heb ik eigenlijk wel weer zin om de game op te pakken.

Daarbij heb ik geen Xbox Live, dus updaten kn ik niet eens. :+
Voor updates heb je geen Xbox live account nodig. Gewoon de doos met het net verbinden is voldoende normaalgezien.
Je hebt wel een xbox live account nodig alleen hoef je voor de updates niets te betalen dus een silver account is voldoende.
Is die patch niet goed getest of zo? Beetje raar.

Ik vind het nogal flauw dat de Bethesda de schuld geven.
Het is net alsof je aan je auto sleutelt en omdat je de motor niet goed kent en er iets per ongeluk verkeerd doet, het niet goed werkt en de fabrikant de schuld geeft.
Daarnaast werkte de engine wel goed, maar is Obsidian door gaan sleutelen en raakte die daardoor instabiel (omdat er niet genoeg kennis in huis was).

Maar goed, Obsidian heeft geloof ik ook al gezegd dat ze in hun andere games een andere engine gaan gebruiken.

[Reactie gewijzigd door Nbgangsta op 29 april 2011 11:48]

Toch ook wel een beetje een gevolg van het feit dat de game gewoon gigantisch is. Er zijn zoveel dingen die tegelijk plaatsvinden etc. waardoor zoveel verschillende dingen fout kunnen gaan. Is gewoon onmogelijk om daar volledige garantie over te kunnen geven dat niks mis gaat. Uiteraard heb ik wel altijd mijn twijfels gehad over de bug waarmee de hele game vastliep wanneer je New Vegas binnen liep. Wat nog verrassender was, was dat die bug toen nog verholpen kon worden door een bepaalde hoed te dragen? Vreemde bug maar heb er zelfs nog om gelachen ook.

Wel enorm vreemd dat een patch idd nieuwe problemen veroorzaakt ipv fixed, want een patch is lang niet zo gigantisch als de game dus zou toch redelijk eenvoudig getest moeten kunnen worden op een hoop fronten. Then again kun je ook niet elk hoekje van de game testen met de patch geinstalleerd... I dunno... heb de game altijd leuk gevonden en goed kunnen spelen met weinig fouten. Sommige fouten waren zelfs nog wel humoristisch te noemen. Crashes en corrupte save files horen daar echter niet bij... Naja, tegen de tijd dat PSN weer online is hebben ze patch 1.4 wel weer gereleased.
Ik heb Fallout 3 altijd met veel plezier gespeeld, maar de willekeurige vastlopers zijn wel erg irritant. Sinds kort heb ik ook Faalout New Vegas en het spel is fantastisch, maar het loopt echt totaal niet soepel en het loopt ook nog met enige regelmaat vast.
Wanneer je gewoon aan het lopen bent blijft het beeld gewoon regelmatig hangen voor een seconde en dat doet stiekem wel een beetje afbreuk aan de ervaring.
Ik weet wel dat er voor Fallout ook nooit een goede patch is geweest waarmee alle problemen opgelost zijn (niet op de PS3 in ieder geval). Ik hoop toch dat Fallout NV wel wat beter gepatcht gaat worden. :|
New Vegas was het eerste Fallout spel dat ik speelde. Had er vroeger wel van gehoord, maar nooit geprobeerd. Met de komst van NV de gok maar eens gewaagd.

Slechte gok. Helemaal kaalgespeeld, en de eerste week geen buitenlucht gezien ;(


De bugs waren wel merkbaar, maar deden voor mij totaal niet af aan de sfeer. Heb het spel inmiddels al een tijdje aan de kant geschoven, omdat het te veel tijd in beslag nam, en dat terwijl ik het al uitgespeeld had. Zegt wel wat over de replay waarde :) Ik speelde overigens op PC, en had wel zo nu en dan een crash na een aantal uren spelen, maar het save systeem werkt prima dus no biggy.

Enige waar ik me aan stoorde in het spel was de manier waarop de missies gescript zijn, ze gaan vaak uit van een bepaalde volgorde die de gemiddelde speler volgt, en laat ik nou net iemand zijn die overal lijnrecht tegenin gaat. Dan heb je vaak dialogen met NPC's die nergens op slaan :). En de companions waren af en toe wat buggy, dat moeten ze wat beter testen de volgende keer.


Maar goed, dit gaat weer helemaal offtopic. Ontopic: beter herschrijven ze voor de volgende Fallout de engine from scratch, en hanteren ze dit keer een betere organisatie hiervoor, met voldoende QA fases.
een crash om de paar uur vond ik niet erg. Maar ik ben halverwege gestopt met spelen omdat ik 4 missies had die niet meer uitspeelbaar zijn. Ik had dan dingen op een bepaalde volgorde gedaan waarop het spel niet berekend was.
Dit is vast wel onderhand gepatch, maar ik heb er geen trek meer in.

Overigens vond ik fallout 3 veel leuker om te spelen en het had een betere sfeer.
Bij Oblivion zitten er ook nog duizenden bugs in..
Die laten ze maar door de community zelf oplossen :(

Geldwolven bij Bethesda...
Onzin,

Bethesda heeft new vegas niet eens gemaakt.
In februari gaf ontwikkelaar Obsidian Entertainment nog de schuld aan de Gamebryo-engine van New Vegas-uitgever Bethesda

dus deels heeft Bethesda New Vegas wel gemaakt.
Emergent Game Technologies (voorheen NDL) is de ontwikkelaar van de Gamebryo, niet Bethesda. Bethesda en haar ontwikkelstudio's maken alleen maar gebruik van deze engine.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gamebryo

[Reactie gewijzigd door ColinZ op 29 april 2011 12:21]

Gamebryo is geen engine maar middleware. Hij bedoelt de engine van Bethesda (Oblivion engine), die dus op Gamebryo is gebaseerd.
Ik kan mensen ook de schuld geven van dingen.

Feit blijft dat Fallout 3 en oblivion die op dezelfde engine draaien minder bugs hadden als new vegas, en de bugs die die games hadden zijn niet dezelfde als die in new vegas.

Het is dus duidelijk een probleem bij het development van obsidian.
Erg jammer als je dit echt denkt, maar ik denk dat je de overstatements van haters gewoon aanziet voor waarheid.
Welcome to the patch age

edit:typo

[Reactie gewijzigd door Ergo_proxy op 29 april 2011 11:44]

Inderdaad, zelfs een post van minder dan 25 karakters moet nog gepatched worden. :+
Jammer genoeg begint het daar wel op te lijken, eerst het spel uitbrengen en als genoeg mensen het spel kopen ga je er pas serieus patches voor uitbrengen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True