Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 60 reacties

Uitgever Rockstar brengt een speciale versie uit van Grand Theft Auto: Chinatown Wars voor de iPad. Het heeft een verbeterd uiterlijk en heet Grand Theft Auto: Chinatown Wars HD. De game verschijnt op 9 september, voor 8 dollar.

Rockstar brengt de nieuwe GTA op 9 september op de markt. Afgezien van het verbeterde uiterlijk en de toevoeging HD is de game vrijwel gelijk aan de versie voor de iPhone, die Rockstar in januari van dit jaar op de markt bracht. Spelers kunnen met beide versies hun eigen muziek beluisteren tijdens het spelen. Tussen de radiozenders in het spel is in de iPad-versie Independence FM te vinden, waarop muziek kan worden gespeeld die op de iPad is opgeslagen.

Chinatown Wars is van oorsprong een game voor de DS van Nintendo en verscheen in maart 2009. In oktober 2009 verscheen de game in een aangepaste versie voor de PlayStation Portable. Die versie stond model voor de game die in januari voor de iPhone verscheen.

Chinatown Wars op de iPhone
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (60)

Betekent dit dan ook dat de graphics beter zijn dan op de PSP? Of heeft die betere hardware?
word niet wild van de graphics in het filmpje in ieder geval.

Vraag met trouwens ook af wat nou beter zou presteren op grafisch gebied
psp of ipad.

Me gevoel zegt psp maar das nergens op gebaseerd :P
Mijn gevoel zegt een iPad, de PSP is al zo oud... Er zit ook maar een 333mhz processortje in.
De PSP versie van Chinatown Wars heeft betere graphics dan de iPhone versie. Maar die was uitgebracht in iPhone 3GS tijdperk. Nu de iPhone 4 uit is, is het een ander verhaal.
De vraag is wat beter zou presteren, ofwel welke heeft de beste hardware. De PSP is gewoon niet meer van deze tijd, hopelijk hebben ze dat bij Sony ook door.
Wat wel nog steeds van deze tijd is zijn fysieke controller knoppen, dat vind ik toch echt een groot manco aan gamen op je mobiel.
De PSP kost wel makkelijk 1/6 van een iphone4, ik heb nog een van de eerste psp's maar heb al in tijden geen game gekocht.
Leuk dat je gta kan spelen op je ipad of iphone, maar de doelgroep heeft er weinig interesse in denk ik, je zou maar gezien worden als je staat te gamen op je apple :o
Dan kan je beter PSP met iPod Touch vergelijken, en dan word het wel minder.
iPod Touch is $229 voor de goedkoopste en $399 voor de duurste. De PSP Go kost $249. En dat je niet zou 'mogen' gamen op je iDevice is ook niet waar, mensen vragen altijd of ze ff een spelletje mogen doen bij mij :+

[Reactie gewijzigd door Oentje13 op 2 september 2010 22:37]

Dan kan je beter PSP met iPod Touch vergelijken, en dan word het wel minder.
iPod Touch is $229 voor de goedkoopste en $399 voor de duurste. De PSP Go kost $249. En dat je niet zou 'mogen' gamen op je iDevice is ook niet waar, mensen vragen altijd of ze ff een spelletje mogen doen bij mij :+
De PSP-Go is vanaf €195,- verkrijgbaar i.p.v. € 249,-.
pricewatch: Sony PlayStation Portable Go Zwart
De goedkoopste PSP verkrijgbaar vanaf € 149,95.
pricewatch: Sony PlayStation Portable Slim & Lite Zwart
Het scheelt dus +/- €80,- tussen de goedkoopste varianten van beide en €204,- tussen de duurste varianten van beide.
Dus kun jij beter 2 PSP-GO's kopen en je huidige iDevice verkopen, dan kun je er 1 uitlenen en 1 zelf gebruiken. ;)
Dat was idd een beetje kortzichtig van me, maar voor echt portable gamen kom je toch gauw uit bij een DS of PSP. Bij mij op school gamen we (als we het al doen) op de laptop, papertoss is leuk maar dat verveelt toch al gauw. En in colleges kun je beter opletten, zat ik nog maar op de middelbare ...zucht... :P
Daar komen oplossingen voor... :-)

http://www.icontrolpad.com

Van dezelfde makers als de OpenPandora opensource game device.

[Reactie gewijzigd door ejtje op 3 september 2010 08:21]

scherresolutie is wel stuk lager... dus heb je ook niet zoveel processing power nodig
Kijk waar de iPhone 3GS/4/iPad toe in staat is. Echt bizar! Heb de demo net gedownload en op mijn 3GS getest en zelfs daar loopt het prima op? Kan niet geloven dat die engine zo goed werkt:

http://toucharcade.com/20...tadel-available-for-free/

Hier de HD filmpje (720p iPhone4 ingame):
http://www.youtube.com/watch?v=--r9H3emGBM
Revolutionair! Niet echt de psp draaide gta 5 jaar geleden al
nah ongeveer hetzelfde zo te zien
filmpje is van op een iphone, niet ipad...
De iPhone 3GS/ iPad/ iPhone4 hebben allemaal betere hardware (ook betere gpu), zie artikel op tweakers http://tweakers.net/nieuw...pu-dan-de-iphone-3gs.html
Op de Nintendo DS, PSP én iPod vond ik deze echt de slechtste GTA game. Ik snap niet waarom ze er nóg een versie van maken.
Ben je een van de weinigen.. Ik heb de DS-versie gespeeld en vond dat erg tof gedaan. Reviews zijn ook erg positief over het algemeen.
Dat ben ik met jouw eens, liberty city stories voor de psp vond ik er vele malen beter uitzien.
Omdat nickdg niet de enige is waar ze het voor maken
De benaming 'HD' wordt hier dus alleen gebruikt om zijn populariteit, en niet omdat een iPad 1280x720 of 1920x1080 kan laten zien. Beetje jammer.
Eeeeh de iPad heeft een resolutie van 1024*768, wat volgens de HD specificaties HD ready genoemd mag worden.
Toch niet ;). Minimaal: 1280x720. En daar zit de ipad qua hoogte dus te laag.
Qua breedte zul je bedoelen
Ook alleen maar omdat HD alleen refereert aan beeldlijnen. Een 16:9 beeld dat je op de iPad schaalt heeft geen 720 verticale pixels.
Diverse developers hebben er voor gekozen twee aparte applicaties uit te brengen (in plaats van een universal app) zodat ze twee keer geld kunnen vragen. De iPad variant heeft de benaming HD gekregen.
Dit filmpje is waarschijnlijk niet de iPad versie, aan het einde zie je namelijk for iPhone en iPod Touch.
Het is geadopteerd in de App Store omdat apps voor iPad en iPhone 4 ongeveer 4 keer zoveel pixels laten zien als ouderwetsche iPhone apps. High Definition betekent van zichzelf alleen maar veel pixels, niet 720 of 1080 beeldlijnen. Dat is het pas als je HD aankondigt met een specifiek logo.
Inderdaad, de iPad heeft een schermresolutie van 1024x768.

maar dit spel zal ik 110% zeker aanschaffen voor de iPad. 8 Dollar!!! Zal wel 8 Euro worden hierzo, maar nog steeds goedkoop dan.

[Reactie gewijzigd door musiman op 2 september 2010 18:51]

Op zich is het een logische keuze aangezien de DS ook een touchscreen heeft. Alleen vraag ik me af of de besturing met alleen een touchscreen op de iphone / ipad wel lekker werkt.

De prijs is trouwens wel schappelijk voor zo'n game.
Er zijn al meerdere games die met een virtueel stuurknuppeltje werken, dat bijv. links onder op het scherm staat en dat speelt prima. Ik heb er dan ook het volste vertrouwen in dat goed gaat werken.
Even ter attentie van de poster: ik kan met gta:cw op mijn iPhone ook muziek van mij iPhone als radio station selecteren. Dat is niet uniek aan de iPad versie.
Mooie best of both worlds! Leuke touchscreen interactie van de DS versie gecombineerd met de graphics van de PSP :).... Toch een leuk speeltje zo een iphone (heb er zelf geen, maar op het gebied van software toch enigzins wel heer en meester van de mobieltjes)
Wel goed dat ze de game markt weer een beetje terug gaan brengen naar apple
als ze nu met meerdere games dit deden storte de game industrie ook niet zo snel in
niks ten nadele van Apple hoor maar straks werkt alles op Ipad/Iphone/Ipod maar niks op andere OS-en lijkt wel of Apple de monopolist wordt. Voor mensen met een Ipad is dit natuurlijk wel erg tof.

kleine toevoeging voordat iedereen boos wordt :P De reden is dat ik dit zeg omdat er veeel nieuws is over Apple producten en andere partijen lijken een beetje buiten de boot te vallen. Is het ontwikklen zo makkelijk voor I-producten van Apple ?

[Reactie gewijzigd door wdulli op 2 september 2010 17:29]

Maar waarom zou dit zo ontstaan?

Even voorop gesteld, ja, ik vindt de Apple hardware / software zeer prettig, maar ik ben zelf zeer open-minded op het gebied van verschillende platformen, heb voor iOS ontwikkeld, heb voor Android ontwikkeld, mijn dagelijkse programmeertaal is Java)..

Maar puntje bij paaltje, ik ontwikkel liever voor het iOS dan voor Android...

- Is het dat het makkelijk ontwikkelen is op het iOS?
- Is het dat er zeer goede ondersteuning is voor game developers voor het iOS (tools, frameworks, documentatie, IDE, etc..)?
- Is het dat het iOS op het moment toch het soort publiek heeft wat bereid is om te betalen voor software?
- Is het dat het makkelijker ontwikkelen is voor de iOS omdat de hardware en samenstelling consistenter blijft?
- Is het omdat er mischien zoveel devices zijn in de wereld die op iOS draait? (gezien de 26.000 nieuwe activaties per dag dus meer dan 9,6 miljoen devices p/j)
- Is het omdat het platform populairder is?

Of zouden ze het alleen maar doen omdat het zo cool is? denk dat bedrijven als Rockstar toch echt wel kijken welk platform voor hun het meest rendabele is.

[Reactie gewijzigd door ronaldmathies op 2 september 2010 17:32]

Je genoemde punten zijn zeker legitiem; een groot genoege doelgroep die bereid is te betalen, met een goed distributie-netwerk (AppStore) en fixed hardware (wat met Android weer in iets mindere mate het geval is), maken het een aantrekkelijk - en inderdaad nog steeds hip - platform voor ontwikkelaars.

Was zelf ook erg sceptisch over de iPad, maar na er even mee 'gespeeld' te hebben, zie ik potentieel als game-platform zeker positief in. Groot scherm, touch werkt prima, veel beschikbare software, etc. Een soort 'DS/PSP on steroids' voor volwassenen ;)
Het komt op mij juist over (alleen in dit geval hoor :P ) alsof Rockstar nu zijn besturing en zijn engine op vrijwel elk platform draaiend heeft ;) Als ze nu Android erbij kunnen pakken hoeven hun toekomstige mobile games zich niet te richten op een doelgroep binnen een doelgroep (bijv GTA lovers die een DS hebben) maar kunnen ze zich gewoon puur op 1 doelgroep richten (de GTA lovers richten)

Die 3D DS zal hier natuurlijk wel verandering in brengen maar aangezien je het 3d effect uit kan zetten is het alsnog mogelijk een multi platform mobiel spel te maken

Ontopic: Echt een geweldig spel, dit is nog steeds het spel wat ik samen met God of War speel op mijn psp als ik onderweg ben voor mijn werk naar het buitenland! Heb hier erg veel uren mee opgevuld dus hier mogen Ipad gebruikers zeker blij mee zijn
Het grootste probleem is dat Android wel veel verkoopt, maar alleen als geheel -- en je kunt niet ontwikkelen voor de android markt als geheel. Je moet rekening houden met allerlei snelheden voor CPU en GPU, resoluties scherm, zelfs capacitive multitouch versus resistive singletouch..

De markt voor het type Android telefoons dat kan concurreren met iPhone in die opzichten (dus de Galaxy Sen en HTC Desires en Nexus Ones van deze wereld) is alweer veel kleiner dan Android als geheel, en je moet alsnog per device gaan bugfixen en testen. Er verkopen veel meer 3GSen dan any one Android model.
Android is druk bezig met een opmars, dus ik zou me daar niet teveel zorgen over maken.

Leuk voor de mensen met een iPad, al moet ik zeggen dat ik wel ernstig mijn twijfels heb over de besturing van dit spel met touchscreen.
downloa hem maar eens op een iTouch. ik dacht ook eerst hoe gan ze dat nou doen... maar ze hebben een geweldig concept daarop bedacht, wat mij echt omver heeft geblazen. de knop van de PSP waarmee je ook in Liberty city bijvoorbeeld meeloopt, maar dan op zijn touch. auto rijdn doe je met twee knoppen op het scherm. ik heb de game zelf en ik moet zeggen: geweldig overgezet van DS naar iTouch. ik zelf zo'n beetje dezelfde besturing voor iPad.
Dat is ook weer overdreven, dit spel wordt al op diverse consoles uitgebracht. Het is meer van een "extra" versie voor de iPad/ iPhone.
Valt wel mee, qua games hebben de ds en de psp echt nog wel de grotere markt. Hoe hard apple ook roept dat ze er meer van verkopen (is ook wel waar, maar zegt nog niets over gameverkopen). Ze groeien gigantisch, maar dat is goed, betekent meer concurrentie.

Android volgt vanzelf wel met 2 jaartjes... :)
Die verkopen zijn ook niet misselijk te noemen, game devs volgen wel zodra android gebruikers wat meer gaan aanschaffen.
Laat die Unreal 3 engine maar eens zien op je Android toestelletje.
Laat hem eerst eens zien op een iphone. En geen tech demo of proof of concept, een echt spel.
wanneer gaan ze de 3d psp versies nu overzetten, of kan de ipad dat niet aan?
Deze game is ook gewoon 3D hoor. Het perspectief is alleen niet 3rd person of 1st person, maar top-down.
Ik snap sowieso niet waarom alles in "jouw definitie van" 3D moet. GTA top-down had ook vroeger al bepaalde charmes die je niet terug vind in de 3rd person versies van GTA.
Dat is toch geen iPad? Ik ben geen Apple-expert maar die frame is van een iPod touch of iPhone, geen iPad hoor ;)
Bij nieuwere games worden de graphics gewoon op hogere resolutie weergegeven opipad. Tijdens development heb je ook de mogelijkheid 2 soorten sprites aan te maken, 1 voor iPad en iPhone 4 en 1 voor kleinere resoluties.

3D graphics worden gewoon vergroot als je het goed doet.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True