Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

HTC geeft Desire update naar Android 2.2 Froyo

HTC gaat zijn onlangs gelanceerde Android-smartphone Desire van een update naar Android 2.2 Froyo voorzien. De nieuwe Android-versie biedt onder meer snelheidsverbeteringen en ingebouwde ondersteuning voor Flash 10.1.

Naast de Desire krijgen diverse toestellen voor Amerikaanse providers in elk geval een update, zo heeft HTC bekendgemaakt in een statement dat Android Central heeft gepubliceerd. Daaronder zijn de Droid Incredible en Evo 4G. Die laatste is het eerste Android-toestel met een 4,3"-touchscreen en ondersteuning voor wimax. Of de Legend en Wildfire een update krijgen, is niet bekendgemaakt. Het statement lijkt smartphones die in 2009 uitkwamen uit te sluiten, zoals de Hero. De G1, Magic en Tattoo krijgen ook geen update naar Android 2.1.

De updates voor de toestellen komen in de tweede helft van dit jaar. De tijd zal gaan zitten in het porten van de Sense-interface op toestellen. Google heeft gezegd dat de updates voor de eerste toestellen binnen enkele weken zullen komen, vooral om ontwikkelaars de gelegenheid te geven hun applicaties te testen op de nieuwe Android-versie. Vermoedelijk gaat het daarbij om Googles eigen smartphone Nexus One en wellicht de Motorola Droid. Een snelle update voor de Nederlandse Motorola Milestone ligt niet voor de hand, omdat Google dat niet als toestel voor ontwikkelaars ziet.

Android 2.2 voegt diverse nieuwigheden toe aan Googles mobiele besturingssysteem. Zo moeten applicaties sneller lopen door het toevoegen van een JIT-compiler aan de Dalvik Virtual Machine, waarin veel applicaties draaien. De browser moet sneller worden door de toevoeging van de Javascript-engine uit desktopbrowser Chrome.

Ook nieuw is de ondersteuning voor Flash 10.1. Daarnaast kunnen applicaties zichzelf updaten als de gebruiker dat wil. Ook kan muziek van een thuiscomputer naar het toestel worden gestreamd. Tot slot is er een manier toegevoegd om vanaf een desktopcomputer intents naar een Android-toestel te sturen. Daardoor kan een kaart van Google Maps of een website automatisch op het toestel worden geopend. Google kondigde Android 2.2 donderdag aan.

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

21-05-2010 • 09:58

112 Linkedin Google+

Reacties (112)

Wijzig sortering
M'n Desire wordt vandaag bezorgd. Kan niet wachten om te rooten en de custom rom's snel te gaan testen.. :*)
Er is nog geen echte 2.2 custom ROM :) Heb net de 2.2 die van de SDK in elkaar geflanst is getest (dus zonder de goede kernel) op me Nexus gedraaid maar dat is 2 tot 5x langzamer ipv sneller ;) (had niet anders verwacht, zitten geen drivers in enzo, kan ook alleen bellen en verder werkt bijna niks, wel leuk om alvast een preview te hebben gehad op me telefoon)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 21 mei 2010 10:58]

Wacht daar maar even mee.
Er is nog geen 100% stabiele root-methode.
heb de mijne net een week :p ben ook wel zeer benieuwd naar froyo!
Hmm, ik zou het eerder nieuws vinden als ze dit NIET zouden doen. Een telefoon een maand voordat een nieuwe versie aangekondigd wordt uitbrengen en vervolgens geen update aanbieden zou niet bijzonder veel stijl hebben.

Hopelijk duurt het niet zo lang als de 2.1 update voor de Hero :+
Hetgeen je nu beschrijft is anders ongeveer exact wat er met de HD2 gebeurd is ;)
UPDATE: Alle toestellen van HTC (met Android ;)) in 2010 gelanceerd, krijgen update naar FroYo! http://www.androidgeek.nl/?p=50

Edit: Ja, er staat 'most', maar daarmee doelen ze denk ik op het uitsluiten van de HTC Wildfire.

[Reactie gewijzigd door 87Vortex87 op 21 mei 2010 10:45]

Er staat: "Most 2010 HTC Android Phones to See Froyo Upgrade" dus niet alle ;) maar de belangrijkste toestellen zitten er tussen Desire, Legend, mytouch.

Ben benieuwd wanneer de eerste custom roms verschijnen :+
Er staat: "Most 2010 HTC Android Phones to See Froyo Upgrade" dus niet alle ;) maar de belangrijkste toestellen zitten er tussen Desire, Legend, mytouch.
Heb je, toch nog niet zo lang geleden, een hero of magic gekocht dan hoef je dus geen update te verwachten?
Een half jaar geleden koste een bijvoorbeeld hero nog ~400 Imho waardeloos als die gebruikers geen update meer krijgen. Voor mij geen htc smartphone als men zo met klanten omgaat; idem voor samsung overigens .
Welke fabrikant heeft wel goede support voor updates in de toekomst?

[Reactie gewijzigd door bite op 21 mei 2010 11:34]

Er staat launched in 2010, niet sold in 2010... maar er komen zeker custom roms voor de hero met 2.2.
Custom is geen support van HTC uit. Als je betaald voor een GSM dan verwacht je ook dat ze support leveren. En dat doet HTC minder en minder. Op dat vlak ben ik wat teleurgesteld in HTC. Dat je u klanten aanzet tot het kopen van nieuwe toestellen, tot daar toe. Maar dat je andere klanten daarvoor straft is toch wel vrij zielig. De meeste mensen kopen niet elk jaar een nieuw toestel gewoon om een update te verkrijgen.
Android phones zijn de eerste die echte customer care hebben in de vorm van grote updates. Veel fabricanten maken telefoons en breken nooit een update uit of hoogstens een firmware die kleine bugs oplost.

De huidige trend met Android telefoons is voornamelijk op gang gekomen omdat de hardware erg op elkaar lijkt en het in feite een complete computer is. Daarom vind HTC het geen probleem om de Hero van 1.5 naar 2.1 te upgraden om de huidige gebruikers een betere ervaring te geven.

Echter vind ik het onrealistisch om te verwachten dat deze trend zich jaren gaat voortzetten - dit toestel (de Hero) is meer dan een jaar geleden uitgekomen en HTC heeft inmiddels al een lading aan andere toestellen uitgebracht. Ik ben meer dan tevreden als de Hero de 2.1 upgrade krijgt en het daar bij blijft.

Overigens zou je deze discussie over een half jaar weer kunnen voeren wanneer Android 3.0 uit komt en iedereen met een G1/Magic/Hero/Wildfire/Desire dan gaat klagen dat het weer maanden duurt voordat er nieuws over een upgrade is en meer telefoons buiten de boot vallen.

Ik heb persoonlijk inmiddels een custom ROM (Villain 5.5) op mijn Hero staan en ben dan ook niet bang dat ik Android 2.2 nooit op mijn Hero zal krijgen. Gezien de CPU en geheugen eisen ben ik bang dat het daarna wel echt tijd voor een snelle telefoon is :)
HTC gaat nu met android om zoals ze al jaren met windows mobile om zijn gegaan. Toestellen als een diamond 2 en touch pro2 hebben gewoon een update van 6.1 naar 6.5 gehad omdat ze niet oud genoeg waren. Voor HTC is een toestel heel snel oud, omdat ze zo ontzettend veel toestellen bakken. Is eigenlijk niets nieuws voor hen die al wat langer bij HTC klant zijn.
De legend is anders niet officieel bevestigd voor zover ik weet.
Al hoop ik zelf dat deze ook op korte termijn de update krijgt.
in het artikel staat:
if your phone was launched this year, we will most likely offer an upgrade for it to the Froyo version.
het is dus nog niet zeker of dat wel zo is.
Alle toestellen tot nu toe uitgekomen, worden genoemd. Dus ik denk dat ze op de HTC Wildfire doelen. Dat is immers een low-end toestel.

[Reactie gewijzigd door 87Vortex87 op 21 mei 2010 10:33]

De wildfire komt ook pas q3 uit...... en zo low end is het nou ook weer niet.
de legend wordt niet genoemd. wel in het artikel, maar niet door htc zelf. Dat is dus maar gewoon aangenomen aangezien die ook in 2010 is uitgekomen.
if your phone was launched this year, we will most likely offer an upgrade for it to the Froyo version.
Idee voor de Hero mensen:

Zet een filmpje op Youtube waarop jij je Hero dit jaar 'launched'!

Ik zie al een mooie collectie hobbyprojecten voor me. Er kan veel met buskruit, waterstof, benzine, elastiek, springveren, hefbomen, vuurwerk, huisdierkanariepieten, etc

[Reactie gewijzigd door cmegens op 21 mei 2010 11:27]

Hahahaha _/-\o_ die is goed! maargoed, ik lach als een boer met kiespijn. €400,- en crappy customer support (van kastje naar de muur gestuurd), totaal geen communicatie, een telefoon die niet eens bluetooth normaal ondersteund, geen volledige market access, zeer trage tekstinvoer, regelmatig een paar seconden gewoon totaal bevroren en high battery drain.

Sorry, ik wil gewoon nog een keer duidelijk maken dat ik ontevreden ben over de gang van zaken bij HTC.
Ben ik het niet met je eens, mijn Hero had last van een crappy touchscreen. Dit was een bekend probleem. Dus ik heb even gebeld en de volgende dag stond er een koerier voor de deur.

1,5 week later een gerepareerde telefoon terug met een excuusbrief van HTC.

Daarnaast is je battery drain argument natuurlijk kul. Geen enkele smartphone houdt het net zo lang uit als de telefoons van vroeger.
Met app. manager, slim indelen van mijn internet verbinding en geen onnodige troep aan houd ik het ruim 5 dagen uit met mijn hero.

Nee, ik ben prima tevreden over mijn Hero. Baal er van dat ik straks over moet op een Blackberry
heb je het nu over de Desire of de Hero?
De Hero denk ik. De Desire is wel wat beter ondersteund.
Ik hoop dat dat ook voor de HD2 geldt. Een vriendin van mij heeft er eentje gekocht twee maanden geleden met vage ideeen over Android. Ze had gehoord dat dat goed was. Blijkt dat het dus een van de weinige toestellen met Windows is. Het ding crasht om de haverklap en heeft een interface ontworpen door iemand met mensenhaat.

Iemand enig idee over dat ding upgraden naar Android?

[Reactie gewijzigd door Maurits van Baerle op 21 mei 2010 10:51]

Je kan em niet porten naar Android. (duh)

Maar op XDA staan er een pak custom roms die haar pijn zullen verzachten :)
De pijn van Windows Mobile is helaas niet te verzachten.
Jammer dat ze geen research heeft gedaan naar welk OS er dan op het toestel stond.

/ontopic: ik zag dat gisteren Paul OBrien van Modaco een dev-image had gecreeerd uit de SDK van Android 2.2, en die al geinstalleerd had op zijn Nexus One.
http://twitpic.com/1ph9dz
Met een beetje hacken aan de Kernel zou dit ook voor de Desire beschikbaar moeten komen.
/ontopic: ik zag dat gisteren Paul OBrien van Modaco een dev-image had gecreeerd uit de SDK van Android 2.2, en die al geinstalleerd had op zijn Nexus One.
http://twitpic.com/1ph9dz
offtopic:
Paul was al flink bezig met de Legend en de Desire
http://tweakers.net/archi...ws/?keyword=Modaco%20Paul
Op de officiele manier zal je dat ding nooit naar Android kunnen upgraden. Misschien als je mazzel hebt heeft iemand een werkende Android port gemaakt op XDA-developers.
Alle toestellen van HTC
Dat is goed nieuws voor sommige HTC WiMo gebruikers :+ of bedoel je alle Android toestellen.

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 21 mei 2010 10:18]

Hopelijk duurt het niet zo lang als de 2.1 update voor de Hero :+
Je wekt de impressie dat die er al zou zijn. OOk die is er nog steeds niet!
Het is sowieso belachelijk hoe weinig er gedaan wordt met 'oude' modellen. Veel mensen sluiten een twee-jarig contract af. Dan verwacht je tenminste tijdens die periode toch wel een beetje support van de fabrikant?
een 2jarig contract houdt niet in dat je ook 2 jaar aan je toestel vast zit...
dat je een nieuw toestel niet kan/wil betalen binnen 2 jaar is een ander verhaal....
Dat is niet helemaal waar. Als de telefoon en het abonnement gekoppeld worden verkocht mag je redelijkerwijs aannemen dat de telefoon up to date wordt gehouden voor de duur van het contract. Dat dat vaak genoeg niet gebeurd is natuurlijk een probleem, maar dat betekent niet dat de wat nu gebeurt ook de norm zou moeten zijn.

@konin525: De software is niet up-to-date.
En nee, Vista wordt niet gratis vervangen, maar je verkijkt je op het feit dat er bij Windows tenminste wel updates voor uitkomen: bugfixes, nieuwe driverversies, nieuwe (minor) features.
Je moet dan ook de vergelijking trekken tussen Windows patches en Android updates, en niet tussen nieuwe Windows versies en Android updates.

Daarnaast is er *nog* een cruciaal verschil tussen je telefoon en Android: je kan op je telefoon niet altijd zomaar (lees: zonder consequenties) je telefoon rooten en updaten. je kan wel altijd een retailversie kopen van de nieuwste Windows (of OS X) om dat op je machientje te zetten.

[Reactie gewijzigd door Jeanpaul145 op 21 mei 2010 16:21]

Wat is er niet up to date aan een htc hero? Je kan er toch nog hetzelfde mee als toen je hem kocht?

Als windows 7 uitkomt, dan wordt je windows vista toch ook niet gratis vervangen?
De provider bundelt het abbo + telefoon. HTC heeft er niks mee van doen... Die verkopen gewoon een telefoon.
Onafhankelijk van het abonnement betaal je tussen de 400 - 700 voor een nieuwe HTC. Voor dat bedrag mag je toch wel verwachten dat je telefoon nog een paar jaartjes up to date gehouden wordt? Natuurlijk is hardwarematig niet alles mogelijk, omdat de nieuwere modellen sneller zijn. Maar een beetje service naar de klant kan geen kwaad!
Als je dat was beloofd toen je hem kocht heb je een punt, maar anders is het echt onzin. Je tv krijgt toch ook niets steeds software updates.
Als ik een game koop, dan ontvang ik enkele jaren na dato nog steeds (gratis!) updates voor mijn product. Mijn laptop wordt ook constant beloond met updates voor de grafische kaart, geluidsdrivers en andere. Ook mijn gewone computer krijgt op elk individueel component om de zoveel tijd weer een update.

Waarom zou dit dan niet op een smartphone het geval zijn? Smartphones zijn immers ook bijna-computers geworden.
Inderdaad, ik heb de vodafone Magic nu net een jaar, die was toen nieuw, en ik zit nog vast op 1.6 zonder Bluetooth file transfer en HTC Sense...
Beetje wat Samsung met de Galaxy heeft gedaan ;-)
Als de Legend deze update niet zou krijgen, zou dit de status van dit toestel ernstig doen schaden. Zeker door de beperkingen die de Legend nu al heeft ingebouwd tov de Desire, terwijl de performance meer dan goed genoeg is om deze features die de Desire biedt ook te kunnen draaien op de Legend.
Kan me herinneren dat een hoge pief van Adobe heeft aangegeven dat voor flash een snapdragon (of equivalent) cpu nodig zou zijn. De legend heeft een trage cpu is het niet?

Volgens mij dat toch zon beetje de grootste update aan 2.2.

[Reactie gewijzigd door lowfi op 21 mei 2010 10:08]

Flash lijkt me meer een nice to have.
Lees nog maar eens terug wat er in 2.2 zit:

nieuws: Google kondigt Android 2.2 Froyo aan

Snellere JIT
Apps op SD (hoewel dat ook met custom roms kan)
Meer API's
Betere Search
Muziek in de cloud

En ja, ook Flash.
Nou, ik vind de grootste update aan 2.2. de Dalvik VM JIT compiler die erin komt. Die kan een aardige snelheidsverbetering realiseren. Op de Google I/O gisteren, kon men ook zien dat 2.2 ook daadwerkelijk 2-5 keer sneller is dan 2.1.
Ik vraag me wel af, als deze verbetering kan worden gerealiseerd met 2.2, is het dan wèl mogelijk om Flash te draaien op de Legend? Die kans lijkt me i.e.g. groter, maargoed dat moeten we dan maar even zien.
Nou, die redenatie klopt niet helemaal. Het is namelijk zo dat de JIT compiler er voor zorgt dat alle (java) apps sneller draaien. Het is bijzonder onwaarschijnlijk dat Adobe Flash voor Android heeft ontwikkeld op basis van een Java app. Dus die snelheidsverbetering is wel goed voor de apps, maar voor alles dat nativa draait (zoals Flash) zal er geen snelheidsverbetering aan ondervinden.
Nouja, 2.2 zonder Flash is wel minder groots, maar het update-mechanisme zou ook over de kop gehaald zijn waardoor je als gebruiker niet meer (zo veel/vaak) afhankelijk bent van je aanbieder/telefoonbouwer voor updates. Daar is tijdens de I/O nog niets over gezegd, maar het zou me verbazen als ze dat eruit hebben getrokken en/of hebben overgepoot naar Gingerbread (3.0).
Nope dat is 1 van de vele dingen die er bij komen, zie het artikel van gister :) Staat veel en veel meer in dan enkel flash (wat in dat hele lange artikel maar 1 keer wordt genoemt).
De HTC Legend heeft al Flash ingebouwd dankzij HTC. :)
Die hebben speciaal voor 2.1 een Flash plug-in geschreven, toegegeven dat alles behalve ad's niets soepel werkt maar dat kan alleen nog maar vooruit gaan met 2.2!
Plus ik denk dat de Legend veel meer verkocht gaat worden (gebaseerd op de belachelijk grote hoeveelheid reclame die hiervoor wordt gemaakt) dan de Desire en dat ze dus een hele hoop klanten teleurstellen.
De HTC Desire is nog altijd de snelle betere broer van de legend.
Voor een High end toestel als deze is geen reclame nodig omdat de gadgetfreaks onder ons dit toch wel weten.

De Legend zal ongetwijfeld meer verkopen door de reclame.
Maar meer dan de Desire dat betwijfel ik.

Ik merk ook bij ons op de forums op Androidworld.nl dat er aanzienlijk meer nieuwe
leden komen die zojuist een desire hebben aangeschaft of er 1 aan gaan schaffen dan we leden krijgen die voor een Legend gaan.

Die legendreclame is bedoelt voor de gemiddelde consument. En die kijkt niet zo nauw naar een specefiek toestel.
The legend is ook het budget toestel terwijl de desire de high-end versie is...
Dus best logisch eigenlijk wel hoor...
Sinds wanneer is een telefoon die meer dan 350 euro kost budget? De Legend is ook gewoon high end, alleen een stukkie minder dan de Desire ed.

Persoonlijk boeit flash mij niet zo heel erg veel op me telefoon. Waar ik flash vooral voor gebruik is youtube maar dat heb je toch ook als app dus persoonlijk mis ik er niet zoveel aan.
Nee is zeker geen high end, maar mid end, heeft niet eens met de prijs te maken maar kwa hardware is het gewoon geen top-product! Dus je hebt gelijk dat het geen low-end is, maar het is ook geen high end :)
Qua hardware wellicht niet, maar wat zijn precies de andere mogelijkheden? Hij behoort nog steeds tot de rapste telefoons die er zijn met Android 2.1. Bij een midrange toestel denk ik eerder aan een verouderd model dat ook zeker méér dan slechts 50 euro verwijderd zit van de Desire. Op basis van de bouwkwaliteit trekt de Legend zelfs dichter hier naartoe, omdat het niet één stuk plastic is.

Zeker omdat het toestel dit jaar is geïntroduceerd zou je dus gewoon nog support verwachten, ondanks dat hij out-of-the-box al super werkt. Maar goed, ik heb gelukkig een jaarcontract, de Android ontwikkelingen gaan veel te snel om een 2 jarig contract te kunnen veroorloven.

Mid-end bestaat overigens niet, het is midrange. Het zit toch niet aan het eind van het spectrum als het in het midden ligt, of wel?
De legend en desire ontlopen elkaar 3 tientjes... de Legend is gewoon de telefoon met het hoogwaardige unibody design en de Desire met de snapdragon cpu. Niets met highend te maken maar met persoonlijke voorkeur.
De Legend is helemaal geen budget toestel, hoe kom je daar nou weer bij?
lol, de Legend kwam 2 weken eerder uit en was na introductie van de Desire, 30-50 Euro goedkoper. Dus geen budget toestel alleen meer gericht op design (compacter en steviger met daarbij mindere processor specs maar zeker niet slecht).
Zei gisteren nog dat het rooten van mijn desire nu wel noodzakelijk wordt, en dat blijkt maar weer, ga geen halfjaar wachten om naar 2.2. te kunnen updaten, dan over een halfjaar wel weer back to the htc rom 2.2
Je hoeft geen half jaar te wachten hoor. We zitten ondertussen al in in het einde van maand 5. Over 5 weken begint de tweede helft van het jaar al... Ik verwacht hem dus we over een maand of 3 á 4 (hopelijk O-) ).

[Reactie gewijzigd door FabianNL op 21 mei 2010 10:09]

Ik vermoed dat hij refereert aan de traagheid waarmee htc normaal updates uitbrengt ;)
In het gunstigste geval is het al over anderhalve maand, dus dat valt nog mee. Ik verwacht echter ook dat het wel wat langer zal duren.
Fijn om zo snel al van HTC te horen.
Dit vind ik dan wel het nadeel van HTC telefoons met Android en de Sense interface eroverheen: je moet langer wachten op updates van Google.
Al zou dit vanaf Android 2.2 moeten gaan meevallen omdat Google onderdelen van het besturingssysteem als aparte software updates gaat uitgeven via bijvoorbeeld de Android Market.

Ik ben wel enthousiast na het nieuws over Android 2.2. Misschien ga ik wel een custom rom proberen zodra er een uit komt voor de Desire op basis van Froyo. Desnoods zonder Sense.
"Al zou dit vanaf Android 2.2 moeten gaan meevallen omdat Google onderdelen van het besturingssysteem als aparte software updates gaat uitgeven via bijvoorbeeld de Android Market."

Is dit nou ook echt zo? Ik heb dat namelijk (nog) nergens kunnen lezen. Dit waren inderdaad van te voren wel de verwachtingen, maar volgens mij gaat dit pas in versie 3.0 zitten...
Denk dat dat pas met 3.0 komt of als verrassing want ze hebben er niks over gezegd...

Maar dat is toch wel een punt waar ik iets over had willen horen en of dat er nu aan komt of pas bij 3.0 (denk het wel omdat een schoon versienummer is dus een 'nieuwe' start) en in hoeverre er dingen voor de gebruiker veranderen en of het met telefoons met sense ook werkt.
hmmm heb nu een Windows phone en daar komt gewoon GEEN update voor (dat is pas lang "wachten" ;) ).

Mijn Desire is onderweg en ben uberhaupt blij dat er updates voor komen (daarom ga ik nu juist naar Android). Ondanks het semi-gesloten karakter is het een stuk opener/vrijer dan WM 6.5 .....
Ik ben benieuwd! Vooral het streamen van muziek lijkt me erg handig, als het een beetje goed werkt over 3G. Beetje het zelfde als Spotify en Grooveshark, maar dan met je eigen muziek op je eigen PC :)

De snelheid van de Desire vind ik al prima, maar een beetje optimalisatie is natuurlijk nooit weg, misschien ook goed voor het batterijverbruik?
Op het streamen zit ik stiekem ook wel te wachten, alleen op de brommer heb ik lang niet altijd genoeg bereik om muziek te streamen maar dat hangt van de bit-rate en caching af of die die zwarte zone tussen me werk/huis op kan vangen ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 21 mei 2010 10:12]

Het batterijverbruik zal er vast door op vooruit gaan. Efficiëntere code is minder belasting voor de hardware en dus zuiniger. Al zal dit voordeel bij standby natuurlijk weer niet te zien zijn en daar gaat toch veel batterij aan op. Al met al zijn het voordeel maar klein zijn, er zal er wel degelijk voordeel zijn in batterijverbruik.
Mooi nieuws! Was natuurlijk wachten op deze berichten na de aankondiging van Google. Ben benieuwd wat er van de snelheidsverbetering van 2x tot 5x te merken is bij het dagelijkse gebruik. De beste verbetering is ongetwijfeld de Apps2SD, dat is toch wel een groot gemis in 2.1.

Kan niet wachten tot ik mijn Desire kan updaten!
Over het 'dagelijks' gebruikt merkt Engadget op in een preview van Android 2.2
"Of course, numbers are one thing, but how does it feel in practice? Frankly, we haven't seen that dramatic of a performance change. The full Engadget page consistently loaded a few seconds faster on Froyo, as did any other page we tried. Ditto for some of the more hardware-intensive games -- Raging Thunder II, for example. That said, fresh locations on Maps loaded just as fast on both versions, and we were hard pressed to find any other noticeable performance disparity. "
Die 'paar seconden' maken het drie keer sneller. Aangezien Android 2.1 tweakers.net in 3,31 sec. laadde op de Desire. Okè, absoluut maar een kleine verbetering, maar relatief wel groot.

Bron: reviews: HTC Desire: begeerte heeft ons aangeraakt
nou, de engadget site is nogal wat lomper/groter dan tweakers. die paar seconden is dus max. anderhalf keer zo snel. maarja, elke snelheidswinst is mooi meegenomen natuurlijk! :)
Een snelle update voor de Nederlandse Motorola Milestone ligt niet voor de hand, omdat Google dat niet als toestel voor ontwikkelaars ziet.
:'(
Maar de update komt wel hoop ik? En als er geen "snelle" update komt, hoeveel langer duurt het dan? Ik ben namelijk niet van plan met custom roms aan de slag te gaan of zit daar echt een groot voordeel aan?
Tja alsof Google dat weet, die leveren Android 2.2 en Motorola/HTC/Samsung moet daar mee aan de slag dat klaar te maken voor je telefoon, op de 'dev' phones na heeft Google daar niks over te zeggen ;) En ook niet hun schuld als die het niet af krijgen natuurlijk...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 21 mei 2010 10:59]

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar waarom de Droid wel en de Milestone niet?
De Droid is een Google Experience en de Milestone niet dacht ik, waarom dat verschil er is, tja de Droid is Verizon Exclusive en die hebben daar waarschijnlijk voor gekozen, het is volgens officieel dan ook een Verizon Droid en niet Motorola Droid ;)

Van de engels Wiki:
The brand name Droid is a trademark of Lucasfilm licensed to Verizon Wireless. (dus niet motorola, dus eigenlijk bestaat de motorola droid niet ;))
Ik kan niet wachten! Vooral de functie apps2sd is waar ik op zit te wachten, mijn telefoongeheugen is telkens op en ik kan maar een beperkt aantal apps installeren (Desire). Ik weet dat dit al met custom rom kan, maar dan moet je betalen met creditcard enzo (wat ik niet heb) en er zitten andere nadelen aan (garantieverlies, kans om je toestel te slopen, het installeren is een lang proces voor een newbie).

Ik zie niet echt het voordeel van Flash 10.1 in, mijn Desire heeft al flash (weet niet welke versie).
Sneller apps loaden en gebruiken door dat JIT-gedoe vind ik dan wel weer een groot voordeel, dat streamen met muziek klinkt leuk maar met een beetje SD heb je het niet nodig.
Custom Roms zijn gratis hoor, tenzij je de uitgebreide editor (waarmee je je eigen custom rom kan maken) wilt hebben hoef je niks te betalen... Garantie hoeft er ook niet onder te lijden ;) Alles staat echt stap voor stap uitgelegd dat is niet moeilijk, tenzij je niet goed kan lezen is het flashen peanuts... Anyway het is inderdaad je eigen keus ik had het wel geweten want het risico is zeer klein en de voordelen zijn zeer groot (voor mij dan)!

Het voordeel van Flash 10.1 is dat het veel beter is als HTC's flash 9/lite oplossing, en waarschijnlijk ook minder energie zal verspillen bij het gebruik van flash (uiteraard verbruikt het meer dan een html-pagina die je bekijkt)... Helemaal omdat het dus door de GPU wordt gerendeerd/berekend ipv de CPU wat er nu gebeurt!
Ik heb die van mij tot zover nog volledig origineel gelaten.
Maar ga hem binnekort toch wel upgraden, zeker wanneer de xperia x10 rom erop kan gaan want die ui is :9~
Eigenlijk had ik niet anders verwacht. Nu ik zie dat het aanpassen van Sense wederom maanden gaat kosten, ben ik blij geen Htc te hebben. Sense was voor mij een van de redenen om de Desire -niet- te nemen.

Ik ga er nu wel even van uit dat mijn Milestone wel spoedig een upgrade krijgt, al zal dat ook niet morgen zijn :P
Er staat niet maanden? In de 2de helft van dit jaar is niet over een half jaar ;) de tweede helft begint al over 6 weken! En ze weten heus wel dat ze niet een 2de Hero actie kunnen doen (dat gaat een hoop klanten kosten) ;) Reken maar dat het er best vlot aan komt!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 21 mei 2010 12:35]

Logisch, want alle niet-Sense toestellen worden wel meteen geupgrade. :?
Niet per sé, maar omdat de Milestone gewoon plain-and-flat Android bevat, zou het me niet verwonderen dat Motorola niets anders hoeft te doen dan hun applicatie MotoNav erin te zetten (dat is volgens mij hun enige eigen aanpassing, en wellicht laten ze die ook nog weg nu Google met TbT-nav komt voor Europa), en klaar is de update.