Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 86 reacties

De Wildfire heeft een Qualcomm MSM7225-processor met een kloksnelheid van 528MHz en ziet eruit als de Desire. Het toestel wordt in juli uitgebracht en gaat 259 euro kosten. HTC liet zijn gebruikers zelf de naam van de telefoon kiezen.

Behalve over de Qualcomm-processor beschikt de smartphone over een 5 megapixel-camera met autofocus en led-flitser. Daarnaast zijn 384MB ram en 512MB opslaggeheugen aanwezig. Het scherm heeft een diagonaal van 3,2" en een resolutie van 320x240 beeldpunten. Het toestel heeft verder gps, bluetooth 2.1 en umts met hsdpa aan boord. Er bevinden zich vier touch-knoppen onder het scherm en daarnaast is ook een optisch trackpad aanwezig.

De Wildfire heeft net als de meeste HTC-toestellen de Sense-interface. De Taiwanese smartphonefabrikant heeft een widget ingebouwd waarmee het mogelijk is om applicaties aan anderen aan te bevelen. Met de widget kan een link naar de Android Market via e-mail, sms en sociale-netwerksites worden gedeeld.

Gebruikers mochten zelf de naam van het toestel kiezen. Via een poll op Facebook koos bijna de helft van de stemmers voor Wildfire als verkoopnaam van de Android-smartphone. Alternatieven waren Jovi, Zeal en Festi.

HTC Wildfire
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (86)

Toch ga ik hem misschien wel kopen:F
heb youtube even gekeken en ik vind hem redelijk dik, echt wel een minpunt, maar ik denk dat het een leuk toestel zal zijn voor dagelijks gebruik:)
Heb net ook even gekeken en vond de QVGA precies wel wat storend. Waarschijnlijk zijn "we" te verwend met al die HVGA toestellen. Wat dan wel weer netjes is zijn de touch sensitive keys* en de multi touch op het scherm.

Al bij al een mooi toestel voor die prijs.
Mooi ding, erg interessant voor mensen die geen duur abbonement af willen sluiten, maar ook geen vermogen uit willen geven voor een smart-phone.

Wel grappig dat de budgettelefoons van nu dezelfde specificaties hebben als ''high-end'' phones van een jaartje terug. Had ik zeker aangeschaft als ik niet al een duur abonnement had afgesloten.!
de opslagruimte (512MB) wat moet ik hiertoe rekenen? een microsd kaart oid?
of kunnen hier ook al apps uit de market op geinstalleerd worden?

mijn desire heeft alleen 576MB ram (de wildfire 384MB) (waarvan de helft door htc zelf wordt ingenomen)
een geheugenkaartje is van 4gb is ook wel "standaard" aanwezig maar reken ik nu even niet tot de bijbehorende opslagruimte
Nee dit is het ingebouwde geheugen. Doormiddel van een microSD kaartje is het geheugen uit te breiden ;)
kan 2,1 apps op de SDkaart installen?
Ik heb een 2-jarig abonnement afgesloten om een HTC Magic voor niks te kunnen krijgen en nu brengen ze een budget toestel op de markt die mooier is (smaak), meer geheugen heeft, een optische 'trackball' en ook nog 2.1 met sense.

Early adopter zijn is niet altijd leuk.
Ik heb een 2-jarig abonnement afgesloten om een HTC Magic voor niks te kunnen krijgen en nu brengen ze een budget toestel op de markt die mooier is (smaak), meer geheugen heeft, een optische 'trackball' en ook nog 2.1 met sense.

Early adopter zijn is niet altijd leuk.
Toch heb je nu een jaar met je HTC Magic kunnen spelen en volgend jaar koop je waarschijnlijk toch weer een nieuwe, eentje die weer veel beter is dan de huidige generatie telefoons en die weer een jaar later voor de helft van het geld te koop is.

Je kunt ook zo denken: als jij en vele anderen (waaronder ik) geen HTC Magic hadden gekocht waren er nu misschien niet zoveel android telefoons geweest...
Early adopter zijn is meestal niet verstandig, soms inderdaad wel leuk, nl als een product goed is en bevalt. Al heb je er dan meestal te veel geld voor uitgegeven, voor je gevoel is het dan wel goed, je hebt er dan dus wel iets voor terug gekregen.

Er zijn echter ook early adopters die een product kopen waar de kinderziekten nog niet uit zijn, dan is het inderdaad verveldender. Ik ben daarom meestal een late adopter alhoewel dat ook een beetje ligt aan mijn budget en het niet de ruimte hebben om een miskoop te vervangen door iets goeds.
Inderdaad, ziet er best aardig uit en de prijs is niet onaardig. Een Android toestel die ik ook erg interessant vind is de Xperia X10 mini pro (schattig klein, met toetsenbord). Ongeveer dezelfde prijs, echter specs zijn wel wat minder en heeft Android 1.6 aan boord.
Sowieso.. wat een keuze :)
Dit zat ik zelf ook wat te denken. Ik vind de X10 mini pro best een interessant toestel, maar als je dan bedenkt dat je voor dezelfde prijs met dit naar huis kan wandelen, dan kan je haast niet anders dan meer naar dit toestel te neigen.

Bovendien vind ik de prijs best meevallen, voor een smartphone. OK, heel wat mensen zullen €260 best wel nog veel vinden voor een mobieltje, maar als je kijkt naar de gemiddelde prijs van dit soort toestellen, mag je gerust van "budget" spreken.

Al bij al een leuk toestel, ga ik zeker in de gaten houden (ben namelijk op zoek naar een vervanger voor mijn ouwe getrouwe GSM).
<nevermind<

[Reactie gewijzigd door 80466 op 17 mei 2010 17:20]

http://www.engadget.com/2...ntain-riding-android-2-1/
Spec-wise we're looking at HTC's Sense UI running atop a 3.2-inch QVGA touchscreen, a 5 megapixel autofocus camera with LED flash, 802.11b/g WiFi, GPS/AGPS, Blueooth 2.1+EDR, 512MB Flash and 384MB of RAM, and microSD expansion.

[Reactie gewijzigd door stefanwitkamp op 17 mei 2010 17:21]

Hij kan zeer veel voor die prijs, maar nog 260 euro vind ik niet bepaald budget.
We moeten niet vergeten dat voor de ene een ander bedrag onder 'budget' valt dan bij de andere, maar in mijn geval is het totaal geen budget 8)7
Even een vraagje, ben het niet met je oneens (260 euro is een vette smak centen), maar wat is wel "budget"?

150 euro ofzo?

Zelf vind ik de prijs van een toestel altijd minder belangrijk. Immers, stel dat je uitgaat van 2 jaar afschrijftijd: dan mag je de prijs door 24 delen.

Het verschil tussen die 150 en 260 is dan nog maar 4,60 per maand over twee jaar. En stel je voor dat je een 10tje betaalt voor je voice/sms en een 10tje voor je data-abbo, dan is het verschil over de looptijd van 2 jaar:
630 "budget" vs. 740 "niet budget". Oftewel, de budgetkeuze is dan maar 15% goedkoper, in plaats van de 40% die de telefoon goedkoper is.

Maar daarvoor loop je dan wel 2 jaar lang features/kwaliteit mis.

Hoe langer je het toestel houdt, hoe minder het relatieve prijsverschil.

[Reactie gewijzigd door Keypunchie op 17 mei 2010 17:04]

Tja, jouw genoemde bedrag van 4,60 per maand haal ik nog niet eens met mobiel bellen tegenwoordig. En ik doe meestal ook langer met mijn telefoon, ik denk zo'n 3 tot 4 jaar.
Vergeleken met andere smartphones is dit anders aardig budget.
Het is een smartphone, he? die zijn nog duur op dit moment.

Weet dat een aantal jaren terug met de eerste camera's op de telefoon ook zo was dat die enorm duurder waren, zelfde voor kleurenbeeldscherm (128x128 px lol).. Zo zal het ook met smartphones op den duur wel loslopen.

Mijn huidige oud telefoontje heeft indertijd 100 euro gekost, belt nu nog steeds even goed. :P
Als ik een nieuwe telefoon moet kopen, koop ik denk ik ook wel zoiets dergelijks, maar ik wacht nog wel even tot de prijs wat verder zakt.
leuk ding, alleen is 260 nog niet echt een budgettoestel..
Dit is zeker een budget smartphone aangezien je voor 25 euro per maand deze telefoon waarschijnlijk al gratis krijgt. Plus dat je het eerste jaar maar de helft betaald ofzo.
Daarvoor kun je bijna al de HTC Desire al krijgen, inclusief web abonnement.
Wat heeft het nou voor zin om prijzen van een los toestel te gaan vergelijken met de prijs i.c.m. een abbonement? Als jij een HTC Desire voor € 260 nieuw weet te vinden, dan hoor ik het graag.
Hij bedoeld dat je ook al bijna een Desire gratis kan krijgen ivm een 25€ pm abbo.
Tja, en dat haal ik tegenwoordig bij lange na niet meer (paar jaar geleden nog wel €30/mnd, was toen al snel te laag) . Kortom, niet echt goedkoop voor een telefoon. (Voor een smartphone verhoudingsgewijs dan weer wel dus in dat opzicht heeft hij gelijk) Ik denk ook dat de gemiddelde telefoonbezitter niet dit bedrag uitgeeft aan modiel bellen, zelfs de gemiddelde mobielbezitter met mobiel abonnement niet.

Daarbij vergelijk je appels met peren want in die maandprijs zit behalve de afbetaling van de telefoon, die daarmee over 1 of 2 jaar uitgesmeerd wordt, ook een aantal sms'jes en belminuten (helaas meestal niet naar Oost-Azi) waarbij iedere provider ook daarvoor zijn tarief en beperkingen heeft. Als voorbeeld, gemiddeld sponsort T-mobile het meest de telefoon, je kunt bij hen voor hetzelfde geld een duurder model uitkiezen, echter heb je daarmee in een groot deel van NL geen signaal, en waar je dat wel hebt, is er te weinig capaciteit voor het grote aantal gebruikers. Als je de prijs zo wilt vergelijken, moet je dus je beperken tot 1 aanbieder.

Een betere prijsvergelijking heb je als je de adviesprijzen vergelijkt, waarbij je binnen n merk moet blijven (want het ene merk levert van advies nar straatprijs meer in als het andere) of je gaat uit van de werkelijke straatprijs, maar die ligt niet overal hetzelfde en is verre van transparant.
Inderdaad, ik heb mijn iPhone destijds (dec 2008) voor 260 euro gekocht, wel 2e hands maar simlockvrij. En dat vind ik toch echt niet budget.
Haha jij vergelijkt een budget telefoon met een 2dehandse telefoon. Erg scheef gast :)

Een nieuwe iphone kost 600 euro. Deze zal waarschijnlijk rond de 220 euro kosten. Tweedehands mag je blij zijn als je hier 100 euro voor krijgt.

Wat is het verschil? Lagere resolutie.

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 17 mei 2010 17:17]

Wat is het verschil? Lagere resolutie.
Eerst zeggen dat iemand scheef gaat en vervolgens zelf een opmerking plaatsen die kant noch wal raakt? De resolutie is het verschil waarvan dan? Het verschil in kostprijs tussen de HTC en de iPhone? 8)7 Het verschil in die kosten is sowieso heel makkelijk te verklaren en dat heeft vrij weinig met dergelijke specs van het toestel zelf te maken...
het verschil zit voornamelijkin de winstopslag. apple hanteert nogal gortige winstopslag. htc doet denk ik met wat minder. apple zou wel gek zijn als ze niet iedereen willen leegzuigen nu er volkstammen rondlopen die grof geld willen neertellen voor een apple.
Tja Apple heeft altijd al aan de bovenkant van het marktsegment gezeten, dus het willen leegzuigen hebben ze altijd al willen doen. (Dat doen andere merken trouwens ook, in het hogere marksegment zijn altijd de marges hoger, of het nu om telefoons, computers, auto's of huizen gaat).

Grote verschil is dat er inderdaad sinds iPod en iPhone hele volksstammen zijn die
grof geld willen neertellen voor een Apple.
(om maar even jouw woorden aan te halen) terwijl dat in het verleden aanzienlijk minder was. Apple was vroeger veel meer een niche-merk voor de happy few. Tegenwoordig wilt bijna iedereen zo'n ding.
260 euro is een adviesprijs, dus het zou me niet verbazen als deze 220 euro zal kosten. Voor deze specs is het wel erg goedkoop.
Ik heb een desire naast me liggen, maar de knoppen zijn compleet anders. Bedoelen ze de vorm van de behuizing? Dan zeg ik 'ja inderdaad', maar anders niet echt.
Nee hij is niet identiek maar wel degelijk veel gelijkenissen in vorm/looks, ik denk dat als je iemand met een nokia 3310 de Desire laat zien (voor een minuutje) en vandaag deze dat ie denkt dat het de Desire is, als gebruiker van 1 van de 2 telefoons zie je natuurlijk supermakkelijk dat ze niet dezelfde zijn ;) (net als dat ik/wij vind(en) dat chinezen op elkaar lijken, maar de chinezen vinden ons weer op elkaar lijken)
Ik zat inderdaad ook al de overeenkomsten te zoeken, verder dan het HTC logo en de trackpad kwam ik al niet :+
kijk eens naar de specs, wifi kan ie wel hoor:

Qualcomm MSM7225 528 MHz processor
512MB ROM, 384MB RAM
Android 2.1 (Eclair) and Sense UI
3.2-inch QVGA TFT capacitive touch screen
5 megapixel camera w/auto focus, LED flash
802.11 b/g
GPS, AGPS
Bluetooth 2.1 with EDR
3.5mm audio jack; microUSB
Proximity sensor
G-sensor
Compass
Light sensor
FM radio
Optical joystick
Andere bronnen spreken wel van wifi. En aan de hand van dit artikel kun je meteen zien dat Tweakers het meeste van haar berichten van Engadget plukt. Ook Engadget spreekt nergens van wifi.

http://www.mobileburn.com/review.jsp?Id=9449

http://www.slashgear.com/htc-wildfire-hands-on-1785710/

Vind ik wel erg slecht...

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 17 mei 2010 17:10]

Spec-wise we're looking at HTC's Sense UI running atop a 3.2-inch QVGA touchscreen, a 5 megapixel autofocus camera with LED flash, 802.11b/g WiFi, GPS/AGPS, Blueooth 2.1+EDR, 512MB Flash and 384MB of RAM, and microSD expansion.
http://www.engadget.com/2...ntain-riding-android-2-1/

hier spreekt Engadget wel van WiFi, en dit is hun eerste post over de (officialiteit) van de WildFire
Wel wifi, de specs in het artikel zijn niet compleet.
Ah ik vond t al vreemd, een apparaat met een naam die je kunt afkorten naar WiFi :D

Jammer dat t bericht niet de complete specs bevatte (waarbij deze toch zeer belangrijk te noemen is) en dat mijn reactie dan als "ongewenst" bestempeld wordt :S
Het uiterlijk lijkt sterk op de Nexus one van Google. Verder zijn de specs best interessant voor die prijs.
Nexus one? Je bedoelt de Desire.
Ik zie ook wel overeenkomsten met de Nexus One hoor... Sterker nog, hij lijkt veel en veel meer op de Google Nexus One wat uiterlijk betreft dan de Desire...

[Reactie gewijzigd door appelsaus op 17 mei 2010 17:14]

Ik zie juist beide erin.

De body en bovenkant van de desire en de touch knoppen van de nexus one.
Een mini-Desire! How cute O+
IMHO is de HTC legend dan een veel betere keuze, met een unibody, amoled en ietsjes sneller. Wel 100€ duurder, maar dat zou ik er voor over hebben. Jammer dat veel mensen een telefoonwinkel binnenlopen en maar het leukste kopen...
Wat een vergelijk. Dan is de 'echte Desire' ook een betere keuze dan deze. Iets duurder, iets minder mooi, maar dan veel sneller. :?
Maar die is weer 200 euro duurder, dus die stap is iets groter...
Maar die is weer 200 euro duurder, dus die stap is iets groter...
De Desire Brown zag ik vandaag liggen voor €377 bij de MediaMarkt Bijlmer Arena (of dat te maken heeft met het 10-jarig bestaan van dat filiaal weet ik niet). Is in ieder geval geen €200 duurden - en een erg mooie prijs voor dit toestel.
Dat is inderdaad een mooie prijs. en voor dat geld heb je wel de beste smartphone op de markt
<nevermind>

[Reactie gewijzigd door 80466 op 17 mei 2010 17:20]

Heb hier een 9 maanden jonge HTC Hero en voel me een beetje bekocht omdat daar nog steeds geen 2.1 voor wordt geleverd zoals op deze Wildfire die bijna dezelfde specs heeft. En ik zit me inmiddels af te vragen of dergelijke updates in de toekomst ook naar andere HTC-toestellen worden uitgerold. Komt 2.2 naar de Desire? Komt 3.0 naar de Evo? Of moeten we, als we dat soort updates willen, maar weer gewoon een nieuw duur toestel kopen?

Soms zou je willen dat qua ondersteuning, HTC wat overneemt van Nokia.
Google is van plan volgende Android updates op te delen, zodat bepaalde delen van Android afzonderlijk te upgraden zijn. Hiermee zou Google willen voorkomen dat klanten van bijvoorbeeld HTC een eeuwigheid moeten wachten op een update. Of men dit ook al in 2.2 inbouwt zou ik trouwens niet weten.
Fantastische oplossing imo!

Hoop dat android voor veel telefoons snel wordt geupdate naar 2.1.
Ik wacht ook al op 2.1 van android. De 2.1 versie loopt veel beter als de 1.5, Eigenlijk wel normaal dat ze op de wildfire 2.1 stoppen. Dat loopt veel beter op lagere specs.
Als ik kijk in de video's op youtube kan dit jongetje nog aardig wat hoor!! In ieder geval meer als mijn hero.
Tja, dat is dan ook het grootste nadeel van de LG GW620, die heeft slechts 1.5 en zou geen update meer krijgen. Dat heeft HTC dus voor op LG.
Ik zou ook wildfire hebben gestemt, al is dat nou ook niet echt een naam voor een budget model imo.
De naam ''Wildfire'' lijkt me beter passen bij de HTC Evo.

nieuws: HTC lanceert Android-telefoon met wimax en 4,3"-scherm
htc evo zou meer iets in de richting moeten hebben van een naam zoals HD, het is volgens mij n principe gewoon een HD2 met wat aanpassingen en android

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True