Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 161 reacties

Crytek heeft de tweede Crysis-game getoond in New York, de stad waar het spel zich ook zal afspelen. Naast mooiere beelden richt de ontwikkelaar zich ook op een betere verhaallijn en meer diepgaande gameplay. Crysis 2 komt eind 2010 uit.

Crysis 2 zal zich afspelen in een verwoest New York, waar buitenaardse wezens en soldaten van het particuliere militaire bedrijf Crynet Systems vechten om bezit van de stad. Het verhaal speelt zich flink wat jaren af na het eerste deel en wordt verzorgd door Britse scifi-schrijver Richard Morgan.

Het Nanosuit is onder handen genomen en  voorziet de speler van de nodige tactische voordelen in het spel. Het pak kent twee modi, te weten armor en stealth. Indien gewenst is het mogelijk om naast een van deze twee instellingen aan te vullen met de tactical en power-mogelijkheden. Tactical toont tactische informatie op de ingame HUD, terwijl power de speler laat beschikken over bovenmenselijke snelheid en kracht. Verder spelen de hoogteverschillen van New York en de mogelijkheid om gebouwen te vernietigen een belangrijke rol in de gameplay van het spel.

De game zal niet alleen voor de pc, maar ook op de PlayStation 3 en Xbox 360 verschijnen. De mooiste grafische trucs, zoals diffused lighting, blijven wel voorbehouden aan de pc. Cevat Yerli, ceo van Crytek, laat weten dat er gemikt wordt op een minimale framerate van 30 beelden per seconde op spelcomputers. Cryteks studio in Frankfurt werkt aan de singleplayer en Crytek UK, voorheen Free Radical Design, werkt aan de multiplayer. Crysis 2 verschijnt in het laatste kwartaal van 2010.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (161)

1 2 3 ... 7
Ontzettend gave trailer overigens :). Ben benieuwd hoe de uiteindelijke game zal draaien t.o.v. Crysis en Crysis Warhead, ik wacht braaf af tot de game er is :). De verhaallijn in NY trekt me wel aan :).
Waarschijnlijk gaat het wel zwaarder worden om te draaien, maar is door optimalisaties e.d. in verhouding een minder zware computer nodig dan b.v. bij Crysis 1. Dat hoop ik tenminste. :)

Aparte trailer trouwens, ik vind het wel leuk dat ze het een keer anders hebben gedaan.
volgens de techdemo's is de engine zwaar geoptimaliseerd door de ps3/xbox360 afdeling waardoor ie nu veel smoother runt op de pc alles is nu realtime :D

> http://www.youtube.com/watch?v=L0hkSsBNlNc
Alles was altijd al realtime. Dat is de definitie van een game. Dat je real-time rendert...
ja. maar in een hele hoop spellen worden bepaalde shaduwen en ambient occlusion ge pre-baked. Of reflecties op wapens dat eigenlijk gewoon vaste fotootjes zijn. Het gaat er om hier dat je je modellen importeert, een paar lichtbronnen er tussen smijt en je hebt meteen de sfeer die je wilt hebben. Zonder dat je bepaalde dingen moet gaan faken
Lol idd, soms zieje bij games reflecties en dan kijk je om je heen en vraag je je af waar die vandaan komen (bij mass effect 2 viel me dat heel erg op).
Crysis kan ook onmogelijk pre baked light maps gehad hebben. Zon verschoof -> schaduwen veranderen -> pre-baked stuff werkt niet meer!
Naar wat ik heb gehoord was het de doelstelling om Crysis juist minder zwaar te maken.
De computer die je nodig had was niet alleen in verhouding minder zwaar, maar de systeemeisen (en de aanbevolen configuratie) zou gewoon minder zijn.

Als ik dit zo hoor zouden er story-wise wel eens parallellen kunnen worden getrokken naar Half-Life. Deel 1 vertelt hoe de situatie is ontstaan, en deel 2 gaat dan over de probleemsituatie zelf.
Ik ben op dit moment Crysis 1 aan het spelen (heb nu een goeie game rig :9 ) met alles op Very High en 1600x1200. Ik vermaak me echt enorm met dat spel, kijk dan ook ontzettend uit naar Crysis 2. Heel erg gave trailer overigens! Ben wel benieuwd hoeveel de PC er grafisch beter uit gaat zien t.o.v. de consoles. Hopelijk is deze wel speelbaar op de huidige pc configuraties. Ben ook benieuwd of ze er DirectX 11 in gaan stoppen, maar Crytek zou Crytek niet zijn als ze niet de nieuwste grafische snufjes zouden gebruiken :*)
Heb je hun vernieuwde engine (3) al gezien, de computer krijgt alles te verwerken en de console worden gedownframed.
Inderdaad, ik ben lange tijd gestopt met gamen, maar sinds kost weer bezig en Crysis vind ik verrassend leuk! Ik ben niet zo'n shooter-fan, maar dit spel pakt je toch wel, qua sfeer, gfx en fun.
Jammer dat ze zich juist gaan richten op die stomme aliens, terwijl eigenlijk alleen de stukjes waar je tegen Koreanen vocht erg goed waren in de eerste deeltjes.

En jammer van de compleet andere setting. De eerste scene dat je het strand op liep dat de zon net op komt, dat vergeet je niet snel meer.
Inderdaad... Damn, dat was mooi... herinneringen :) Had toen juist 'n nieuwe PC en ik was overblij dat alles het deed, en als ik toen zo'n monster graphics zag :9

Ik zie Crysis 2 helemaal zitten, alleen... dit is een totaal andere setting. Geen jungle meer, geen bergen en zeeŽn en prachtige natuur... Heel die setting gaf toch echt wel zo'n bepaalde sfeer. Nu het in de 'city' is, hoop ik dat het spel me opnieuw datzelfde sfeertje geeft, echt relax. (Hopen dat m'n ondertussen 2 jaar oude PC het spel ook 'relax' gaat vinden :D)
Ik vind het altijd jammer wanneer een spel over aliens gaat. Kunnen de graphics nog zo mooi zijn, dat maakt het zo flauw dat het niet serieus te nemen is.
doe dan iets anders dan die eeuwige aliens of zomibes. WW3? Iets realistisch...
Ik ben benieuwd of de Xbox 360 hem goed zal draaien... Ik heb deel 1 op de pc, draai hem doormiddel van wat tweaks en mods op hoogste settings (maar AA maar op 2 en res op 1366x768 aangezien'k op een tv speel), en dit ziet er wel geweldig uit, maar denk niet dat mijn kaart deel 2 met dezelfde pracht en framerate zal kunnen gaan draaien, dus misschien is het beter om hem op de Xbox 360 te halen (zoiezo al voor de multiplayer), maar als het verschil in gfx te groot is... tja
Gewoon de kwaliteits instellingen lager zetten, krijg je op een tv met relatief goedkope hardware hetzelfde effect ;)
verschil is natuurlijk dat dit in een stad afspeeld, en je bij crysis 1 een paar vierkante kilometer aan omgeving moest renderen. Dit is wat dat betreft natuurlijk veel lichter maar crytek kennende zullen ze wel zoveel mogeljik uit de consoles persen als mogelijk.
Hopelijk minder irritante vijanden als in Crysis 1. Die game was goed totdat de aliens kwamen. Die waren echt TE idioot :X

[Reactie gewijzigd door Snake op 10 april 2010 11:47]

Ik denk toch wel dat je voor een groot deel met aliens moet gaan vechten. De Koreanen hebben het waarschijnlijk zelf te druk met de aliens om ook nog Amerika binnen te vallen. :+
crynet systems (makers nanosuit) krijgen ook ambras met de VS, dus die nemen dan de rol van de koreanen over
Inderdaad, dat was het moment dat het minder werd. Precies hetzelfde als toen je tegen het einde van Half Life op de alien wereld terecht kwam. Toen was het voor mij ook over. Jammer.
Wauw! Dit ziet er grafisch toch wel ontzettend mooi uit! Nu maar hopen dat je hiervoor geen PC van 3000 euro nodig hebt en dat de single player ook wat langer is dan in deel 1.
Het gaat ook op een console draaien, maw: als ze niet een volledige verschillende versie voor de pc maken (wat ik niet verwacht) zul je het nog op relatief oude hardware kunnen draaien (voor sommige effecten misschien een wat nieuwere videokaart nodig hebben maar die kun je ook net als op de console uitzetten)
Als je een systeem hebt van de helft (1500 dus) zul je volgens mij alles gewoon op high moeten kunnen spelen.
Bah, voor de helft daarvan (750) stel ik je nog een systeem samen waar je crysis met gemak op speelt (weliswaar zonder FSAA waarschijnlijk, maar dat is overrated als je het mij vraagt).
De prijs van een gamepc wordt structureel enorm overschat vind ik, maar goed, daar heb ik hier al vaker over gerant.
Ik hoop trouwens dat de aliens wel wat beter ontworpen worden, want crysis vond ik persoonlijk erg leuk, tot die stomme aliens kwamen... De koreans kon je namelijk vrij goed met stealth uitschakelen en het loonde om headshots te maken maar die aliens konden zoveel hebben dat het geen hol uitmaakte of je nou stealthy probeerde te zijn of niet en waar je ze raakte maakte volgens mij ook niet bijster veel uit... Daarmee veranderde het spel dus halverwege van een spel dat je stealthy kon spelen naar een puur dom rennen/schieten spel...

edit: of misschien maakte het wel uit waar je ze raakte, maar je kon ze niet vanuit stealth in 1 keer afschieten of zwaar beschadigen (behalve met de gauss rifle waar je te weinig ammo voor had), en daarna bewegen ze zo snel dat ik in ieder geval geen schijn van kans had om specifiek op een bepaald deel van ze te mikken.

[Reactie gewijzigd door Finraziel op 10 april 2010 12:38]

de grote machines kon je redelijk fel beschadigen door aan de onderkant van hun kop te schieten. Om de bovenkant ligt armor maar de onderkant is heel kwetsbaar.

En in de stukjes met de kleine aliens kon je nog steeds stealth doen hoor (bv -SPOILER- tijdens de missie in de 'tempel', of het stuk juist daarna) Je moet dan gewoon een beetje geduld hebben zodat ze opsplitsen, daarna kan je ze dan 1 voor 1 neerknallen. Silencer heeft trouwens niet zo veel effect, dus ik schoot ze altijd neer met de shotgun: 1 keer goed raken en ze zijn dood. daarna terug in cloak en wachten tot de vriendjes komen.

Op zich vind ik de verandering halverwege het spel niet zo erg. Zo krijg je een beetje van beide. Kwestie van een beetje variatie
Zoals we van Crytek gewend zijn, zal je het spel zeker niet kunnen spelen op mooiste instellingen op een doorsnee pctje..
Filmpje is wel anders dan we gewend zijn.
Als ze het verhaal beter maken dan de vorige keer, dan kan dit heel mooi worden!
Als ze het verhaal beter maken dan de vorige keer,
Richard Morgan is verantwoordelijk voor het verhaal.
Heb bijna al zijn boeken hier en als dat enige indicatie is, dan komt het met het verhaal wel goed.

Ben overigens erg benieuwd hoe het er op de consoles uit gaat zien en of de lat weer eens hoger komt te liggen. Op de pc komt het sowieso wel goed.
Vond het origineel van Frank Sinatra beter :+ . Maargoed, Crysis verruilt de jungle dus voor New York. Lijkt me erg leuk en hopelijk is de singleplayer nu ook wat langer gezien het spel het daar toch van moet hebben. Waarschijnlijk hebben we dan aan het eind van het jaar een spel wat de komende 2 jaar weer de zwaarste benchmark is. :Y)
Misschien beter in het algemeen, maar deze versie doet het echt heel erg goed in de trailer. Ik had het idee dat ik naar een trailer van een film ging kijken ;).
Maar waarom nu weer 30 fps op de console pfff Modern Warefare 2 heeft toch laten zien dat het op 60 fps kan. waarom dan weer voor zo'n slechte framerate kiezen.
Wees blij met 30 FPS. Als 30 FPS het (absolute) minimum wordt, valt het nog mee. Sowieso kan MW2 veel hoger aangezien de graphics van Crysis en MW2 niet echt te vergelijken zijn :)
als ze 30 fps minimaal aanbieden dan maakt het weinig uit lijkt me, aangezien je consoles niet kunt upgraden lijkt me dit voornamelijk te maken hebben met het gebrek aan power op een console (het ziet er immers veel beter uit dan mw2)
ik snap niet dat de mensen zich laten beÔnvloeden door een muziekje en wat emotionele foto's ....

Hallo wordt eens wakker, zie je de polygonen niet uitsteken op bepaalde zaken? Grafisch is dit filmpje NIET geweldig, in vergelijking met Crysis I, of hebben jullie dat spel allemaal gespeeld op low :|

edit: waarmee ik niks wil zeggen over de uiteindelijke kwaliteit van crysis 2, maar wel over dit filmpje

[Reactie gewijzigd door SideShow op 10 april 2010 12:44]

In een trailer boeien graphics niet, maar sfeer is veel belangrijker. Blijkbaar geil jij alleen op graphics en is een trailer zonder graphics in jouw ogen helemaal niks.
Dat is mijn schuld niet dat ik daarop geil, aangezien zij zichzelf profileren als de meest fantastische game-engine allertijden ..
Akkoord. Ik persoonlijk zie graphics ook als een van DE redenen om crysis te waarderen, het verhaal was niet bijster sterk immers (hoewel ik er wel echt van genoten heb). Als ze daarop inleveren vrees ik voor de indruk die het spel mij uiteindelijk geven gaat (dat..en urban warfare vind ik nou wel een beetje been-there).

Om heel eerlijk te zijn vind ik het ergens teleurstellend dat ze niet met graphics uit 2013 komen, ook al zou mijn dure nieuwe pc het niet aankunnen. Crysis ´07 is nu nog steeds belachelijk mooi in vergelijking met bepaalde nieuwe dingen.. i say: continue this tradition!
1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True