Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 34 reacties

Uitgever 2K Games heeft extra content voor BioShock 2 aangekondigd. Het downloadbare pakket, getiteld 'Sinclair Solutions Test Pack' kost 400 MS punten of 4 euro, en moet ergens volgende maand verschijnen.

BioShock 2Het eerste dlc-pakket voor de shooter BioShock 2 is voornamelijk gericht op de multiplayer van het spel. 'Sinclair Solutions Test Pack' verhoogt het maximum level dat spelers in de multiplayer kunnen bereiken naar vijftig. Verder voegt de update twee nieuwe speelbare personages aan de multiplayer toe, kunnen de wapens nog een stap verder ontwikkeld worden en voegt de dlc vijf nieuwe maskers en twintig nieuwe trials aan het spel toe. De update zal 400 Microsoft Points kosten op Xbox Live en Games for Windows, en ongeveer vier euro op het PlayStation Network, zo maakte 2K Games maandag bekend.

'Sinclair Solutions Test Pack' is het eerste pakket extra content dat zal verschijnen voor BioShock 2, dat eerder deze maand op de markt verscheen. 2K Games is van plan het spel de komende maanden van meer extra content te voorzien. Daarbij zal er waarschijnlijk ook extra content voor de singleplayer-modus van het spel verschijnen: in het eerste dlc-pakket was nog niet gebeurd. 2K Games meldt dat er in de toekomst via downloadable content meer verhaal toegevoegd zal worden.  Dat zou echter ook op de multiplayer kunnen slaan; de multiplayer van BioShock heeft een aparte setting en verhaal meegekregen en kan op die manier ook worden uitgebouwd.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (34)

vind het altijd merkwaardig; zo kort na release. Bedoel is het niet gewoon content die in de oorspronkelijke game had moeten zitten? DLC wordt imho steeds meer gebruikt om de prijs nog verder omhoog te schroeven.
Een DLC geeft de makers ook een tweede kans om dingen uit het spel te verbeteren als spelers veel kritiek hebben geleverd op iets.
Maar ik ben het met je eens, het staat vreemd dat er nu al extra's zijn te downloaden zo kort na de release. Alsof dat in zo'n korte periode bedacht en gemaakt had kunnen worden.
dat heet meestal een patch, vroeger kreeg je die aanpassingen gratis.

Ik zie het straks echt voor me, je moet betalen om het spel minder bugs te laten hebben, ze besteden er toch tijd aan om die bugs eruit te halen en die moeten natuurlijk betaald worden.
Is toch niet altijd het geval. Bij mass effect 2 zijn er bij, of vrij snel na, het uitkomen van het spel (gratis) DLC pakketten uitgekomen. Los daarvan zijn er ook 2 (gratis) patches uitgekomen...
Ook bij dragon age komen er zowel DLC als patches uit, waarbij de laatste nog altijd gratis zijn...
Burnout Paradise heeft ook enkele Gratis DLC packs gekregen. Naar mijn weten heeft dat feest een jaar lang geduurd.
Hearts of Iron 3 is zo'n kutspel waar ze een revolutionair idee hadden om piraterij tegen te gaan. Ze hebben het spel met opzet met bugs gereleased en de bug fixes staan op hun support forum, waar je enkel opgeraakt na registratie van je game. De oplossingen mogen wel nergens anders worden geplaatst of hun plan mislukt...

Heb er al aan gedacht om het te kopen en alle fixes publiek vrij te geven maar dan hebben zij wel weer €30 bij :(
bwahahaha, goed bedacht van die makers. Volgens mij zijn ze het alleen vergeten aan de reviewers door te geven want die vinden het allemaal een kutspel 8)7

uiteindelijk geeft iemand toch wel die fixes vrij. What the hell were they thinking 8)7
Volgens mij is het meer het feit dat DLC makkelijker cashen is. Tegenwoordig is het een gewoonte om na kleine tijd al meteen DLC aan te bieden.

Echter krijgt men tegenwoordig sneller het gevoel te hebben dat ze express content er uithalen om het als DLC te verkopen (Assassin's Creed 2 anyone ?.).
Niet alleen voor het opschroeven van de prijs maar ook vaak om enig sinds toch nog inkomsten uit piraterij te halen. Toch vind ik dat als je zoveel DLC aanbied je ook de basis prijs moet verlagen.
Niet alleen voor het opschroeven van de prijs maar ook vaak om enig sinds toch nog inkomsten uit piraterij te halen.
Nee, niet de "piraterij" maar de 2e hands markt. De "piraten" krijgen deze content ook gratis.
dat, en om meer mensen te overtuigen dat ze het spel moeten kopen.. je kan het alleen met een code downloaden van het originele spel ofzo.. dus mensen die een illegale kopie spelen kunnen dit niet downloaden... en als ze het wel willen kopen ze het spel dus..
Toch is dat een beetje een zwart-wit beeld, want de beveiliging op het originele spel is ook omzeilt. Waarom die op de DLC dan niet?

Kijk bijvoorbeeld naar Fallout 3 of Borderlands - alle DLC is voor een piraatje zo te vinden.
Als het zo snel na de release uitkomt. Dan werk je ook het gevoel van betalen voor een incompleet spel in de hand.
4 euro is geen onredelijk bedrag voor wat erbij komt. Op deze wijze is DLC niet geheel misplaatst.
Hoewel we altijd de mensen zullen krijgen die gelijk alles in een keer willen hebben bij de oorspronkelijke aankoop van de game.
Maar goed hier zijn de welbekende argumenten van voor en tegenstadners van DLC wel bekend.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, een DLC hoeft niet gratis te zijn, maar himlims hieronder heeft een heel goed punt. Ik heb toch wat moeite met het betalen voor extra content als deze al worden aangekondigd 2 weken na de officiele release van de game. Dat wekt toch heel sterk een gevoel op bij mij dat de game bij de release dus eigenlijk nog niet compleet was, oftewel er is content achter gehouden en was waarschijnlijk al klaar bij de release van de game. Nu verdienen ze toch een paar eurootjes meer aan hun trouwe klantjes... denk toch serieus dat daar een kern van waarheid in zit.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 23 februari 2010 12:58]

Terechte opmerking. Ik weet ook niet precies hoe ik er over moet nadenken.. aan de andere kant kan het ook betekenen dat de game bijvoorbeeld 1 of 2 maanden eerder released kan worden door bijvoorbeeld bepaalde content later af te maken en er aan toe te voegen.
Stel dat de oorspronkelijke inhoud van de game voldoende is om als af te beschouwen, dan kan ik er niet wakker van liggen.
Is het niet zo en is bijvoorbeeld de tijdsbesteding va nde game rond de 6 uur... .ja dan mogen ze zeker aan hun achterhoofd krabben of het wel zo verstandig was om het a lte releasen...

Blijft lastig om een helder standpunt in acht te nemen met alle goede argumenten van voor en tegenstanders.
aan de andere kant kan het ook betekenen dat de game bijvoorbeeld 1 of 2 maanden eerder released kan worden door bijvoorbeeld bepaalde content later af te maken en er aan toe te voegen.
dan moeten ze het gratis erbij leveren...
Nee want niets is gratis in het leven en dan zouden ze het gewoon niet maken.
Die DLC is voor jou overigens geheel gratis als je het niet koopt. Goedkoper kan het niet.
Niet helemaal waar, kijk eens naar wat Valve doet, die released (ruim 2 jaar na release) nog steeds nieuwe content voor Team Fortress 2. (en gratis ook!!)

zo heb je ook Left4Dead DLC's Gratis
4 euro voor het verhogen van een level-cap en wat extra models lijkt mij toch vrij veel, zeker als je er bij stilstaat dat je die models vroeger gewoon gratis kon download (Remember CS). Als ze dit elke maand toepassen lijkt het me wel een dure game, zeker als je het graag speelt want enkele maanden later MOET je wel volgen of je maakt geen kans met je lage level.
Vergeet niet dat dit 4 euro is voor content voor het multiplayer-gedeelte.

Wat betekent dit? In eerste instantie heb je het er niet voor over, maar als iedereen die je online tegenkomt een hoger level heeft omdat zij wel 4 euro hebben betaald, dan doe jij dat ook. Anders heb je geen lol meer online.

Beetje sneeuwbal/lawine-effect. En dat vind ik wel zorgelijk.
Het is alleen jammer dat je het niet kan kopen met 4 euro.
Zover als ik weet zit er een achievement in Bioshock die je krijgt wanneer je level 50 bent multiplayer, dus mensen moeten nu ook al gaan betalen voor achievements.
Dat dlc vergezeld word van achievements is een hele oude goede werkende truuk.
Het is zelfs zo erg dat je die achievements in de lijst worden gezet ook al heb je de dlc niet gehaald. Dus waar je eerst 25/25 van de achievements had gehaald, staat dan 25/28.

[Reactie gewijzigd door outcast within op 23 februari 2010 13:40]

klopt, imho niet heel erg omdat je dan weet wat je nog 'mist' maar ja het zet ook wel aan om dan die dlc ook te halen om alles gehaald te hebben. Ik heb het met dragon age iig wel gedaan gewoon omdat het een topspel is.
Deze dlc van bioshock 2 vind ik toch een beetje schaduw gebied ingaan. Wat je normaal als latere vrijgegeven maps of opties gratis kreeg moet je nu opeens voor gaan betalen.
UT3 had ook dikke mappacks, gamemodes en what not gratis te downloaden. dat was prima alhoewel het spel gewoon te weinig werd gespeeld en minder fijn was dan ut2k4. die had trouwens ook HEUL veel mods, mappacks, usermaps gamemodes enz enz. Heerlijk spel :D
In Bioshock 2 zit de achievement/trophy 'Choose the impossible' voor het behalen van lvl 40 in mp, maar hiervoor heb je de dlc niet nodig aangezien je in de mp tot nu toe tot lvl 40 kan levelen.

Zit eerder te wachten op een dlc voor de singleplayer, maar de multiplayer van bioshock 2 is niet slecht

[Reactie gewijzigd door SL65 op 23 februari 2010 14:01]

beetje nutteloos, die multiplayer is nou niet echt zo boeiend. tis een leuke extra, maar het gaat om de singleplayer imo. Om er nou nog eens extra geld aan uit te geven... nah mij niet gezien.
wel een beetje jammer dat dit zo snel alweer moet komen... had het dan gewoon in de game gestopt ofzo.
DLC is prima maar het moet niet misbruikt worden. Ik vind inderdaad dat deze nu wel erg snel komt.
Ik vind het ook merkwaardig dat er zo snel een DLC uitkomt na de release. Maar mensen kopen het toch wel, waardoor dergelijke praktijken steeds erger worden. Als er steeds meer mensen met die DLC online spelen, word de rest op een gegeven moment ook geforceerd de DLC te kopen.

Maar goed, net als deel 1 is het toch een bout spel vergeleken met System Shock 2. :+
hopelijk dicht het het open einden wat ik kreeg bij het spel ;)
hmpf, in 4 dagen was ik klaar met de singleplayer modus. Dat vind ik ECHT TE WEINIG voor een spel waar je makkelijk zo'n 40 euri voor betaalt. Voor mensen zoals ik, die een spel als Monkey Island of Larry nog kennen, is dat gewoon waar-de-loos! Waarom moet je multiplayer, dat koop je toch niet?
een FPS vergelijken met een puzzelgame 8)7 beetje jammer, die vlieger gaat gewoon niet op, de meeste fps speel je vrij snel uit, ook half life, doom, RTCW enz enz. had ik binnen 4 dagen de credits van gezien. Meeste fps kun je in twee dagen wel uit spelen of minder.
Monkey island is dan wel een van mijn alltime favorite games maar niet te vergelijken met dit spel.
Daar ben ik mee eens, ik vind ook dat er geen verhaal lijn in zit. Het is gewoon door de levels heen knutselen en klaar.

Doe mij maar dan liever Farcry Crisis,
Heb jij er langer over gedaan dan ik.

2 dagen en 't was voor mij afgelopen (heb ook alle journals gevonden en alle little sisters gered).

Ik Big Sisters waren voor mij teleurstellend ik had verwacht dat er 1 ging zijn die mij het volledige spel achtervolgde. Oh well.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True