Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 37 reacties

Hardwarefabrikant MSI heeft een draagbare mediaspeler uitgebracht. De MT-V656 beschikt over een 3"-display en is in staat om zowel audio- als videobestanden af te spelen. Ook is de speler aan een televisie te koppelen.

De portable mediaspeler heeft een zilverkleurige behuizing waarin MSI een 3"-display heeft geplaatst, zo schrijft PlayerBites. Het is nog onduidelijk of het hierbij gaat om een touchscreen, maar aangezien er geen knoppen aan de voorzijde zijn geplaatst, is er zeer waarschijnlijk een aanraakgevoelig scherm aanwezig. Ook over de resolutie van de display is nog niets bekend.

De MT-V656 beschikt over 4GB aan intern flashgeheugen, maar dankzij de aanwezigheid van een kaartlezer kan de opslagcapaciteit met losse flashkaartjes worden vergroot. De mediaspeler kan overweg met mp3-, wma-, wav-, flac-, ape-, acc-, ogg- en m4a-audiobestanden, terwijl voor het afspelen van videobestanden de formaten mpeg4, divx, xvid en wmv worden ondersteund. Bovendien kan door de aanwezigheid van een analoge tv-out-aansluiting de speler aan een tv worden gehangen. Daarnaast is in de mediaspeler een fm-tuner, een e-book-reader, een voicerecorder en een onbekend aantal spelletjes te vinden.

De speler krijgt in China een adviesprijs van ongeveer 29 euro. Gezien de ondersteuning voor in totaal 26 talen zal de speler vermoedelijk ook naar Europa komen. Onbekend is nog wanneer maar waarschijnlijk zal de prijs hoger uitvallen als de MT-V656 naar Nederland komt.

MSI MT-V656

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (37)

Voor een 4GB merkloze PMP kan 29 euro nu best wel kloppen.
Immers: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27990

Zeker in china heeft ie concurrentie met HEEL veel leveranciers.

(neem die ebookreader en imageviewer functies met een koreltje zout, dat zal niet meer zijn dan de mogelijkheid om een txt-bestand te lezen en vooraf verkleinde plaatjes om te kijken, want een 2MB-jpg kan zo';n ding echt niet snel renderen)

[Reactie gewijzigd door kmf op 21 september 2009 11:56]

Zekers, mensen vergeten hoeveel winst bijvoorbeeld Appel wel niet maakt.

En hoeveel je betaald voor state-of-the-art.

Als dit apperaatje gemaakt wordt met "oude" onderdelen die door iedere lcd/chipbakker gemaakt kunnen worden, dan drukt dit de prijs aardig.

Vergelijk hem maar met andere, 4gb flash is niets meer. De dure PMP's hebben harde schijven of 16+gb flash. Dat kost geld. 4GB flash krijg je gratis bij je batterijen.
En jij vergeet hoeveel onkosten een bedrijf heeft bij het importeren en verkopen van de producten en dat dit marge producten zijn waar distributeurs en winkeliers dol op zijn gezien zei veel marge hierop pakken. Hoe zonnig jij het zegt is het natuurlijk niet in de realiteit ;)
En jij vergeet hoeveel onkosten een bedrijf heeft bij het importeren en verkopen van de producten
Wist je dat een goede kwaliteit universele afstandsbediening $1,25 kost in bulk? (ik stond er zelf ook van te kijken hoor, ik heb er eens naar geïnformeerd)

En DealExtreme kan één product als het niet te zwaar is voor ongeveer $1 op je deurmat krijgen. Dat doet vermoeden dat bij een zeecontainer vol mediaspelertjes dat minder dan een $1/stuk kost.

Komt nog wel BTW en douanerechten bij, dat is tussen de 20% en 25%. Als je het ding vervolgens hier in een webshop met scherpe prijzen koopt dan kan dit ding makkelijk onder de 40 euro blijven.

[Reactie gewijzigd door W3ird_N3rd op 21 september 2009 22:34]

Iemand enig idee hoe betrouwbaar dealextreme is? Het ziet er namelijk wel als een hele mooie deal uit wat je laat zien?
Betaalbaar genoeg: http://forum.fok.nl/topic/1343441

Of jouw postbode net zo betrouwbaar is, is een andere vraag. Want de pakketten komen onverzekerd, ontrackable aan.
Voor die prijs zie ik dit apparaat een grote kans hebben in de huidige markt. Leuk voor in de auto/bus/trein.

Meesten hebben al een media speler in de vorm van een iPod of telefoon die wat af kan spelen, maar dit scherm lijkt me toch iets prettiger en heeft nog output ook, handig om een filmpje mee te nemen naar vrienden!

[Reactie gewijzigd door Biinjo op 21 september 2009 11:46]

De goede muziekspelers en (smart)phones hebben ook een TV uitgang.

De Microsoft Zune HD is het nieuwste voorbeeld, 16GB of 32GB intern geheugen zijn de eerste modellen, maar er komen er meer. En van de Zune HD zijn de specificaties en prijzen wel bekend.

Specificaties ZuneHD:
  • 3.3" OLED touchscreen (480x272 16:9 aspect ratio)
  • HD Radio, Accelerometer, Equalizer, WiFi b/g (wpa2 en lager), Internet Explorer, spelletjes
  • Batterij is genoeg voor 33uur muziek (WiFi uit) of 8.5uur video
  • 74 gram
Geluid kan in WMA, MP3 en AAC-LC varieërend van 320Kbps voor MP3 tot 768Kbps voor WMA.

En video uit kan via HDMI en Composite uitgangen, als is daar wel een docking station voor nodig, in 720p formaat (14Mb/s voor H.264/WMV en 4Mb/s voor MPEG-4.2).

Zune HD 16GB = $219
Zune HD 32GB = $290

Docking station = $70

Dus de MSI heeft een zeer scherpe prijsstelling, maar dat is in een land waar de prijzen vele malen lager liggen door het economisch klimaat daar (en er zijn zo goed als geen transportkosten nodig). Echter de Zune HD bijvoorbeeld bied standaard veel meer opslag en is een meer compleet produkt (er kunnen namelijk spelletjes mee gespeelt worden, internet, WiFi, etc).

Voor de persoon die toch al van plan is om een veelzeidige Zune HD te kopen voor afspelen van muziek, heeft dan meteen alle functionaliteit van deze MSI speler inclusief. Echter voor iemand met een wat oudere muziekspeler is dit nieuw product een goedkoop 'extra' om de video functionaliteit dan uit te breiden.

Ik heb echter het originele Chinese artikel vertaalt via Google en er kwamen een hoop extra details naar voren die de MSI speler nog beter maken:

Video Codecs = Real video, H.264, MPEG-4, XviD, DivX, WMV, VP6
Geluid Codecs = MP3, WMA, WAV, FLAC, APE, ACC, OGG, RA, M4A (en meer)
Video Container formaten = RM, RMVB, AVI, MKV, WMV, VOB, FLV, ASF, MPG, DAT , 3GP, MP4 (totaal 20 formaten)

En tevens een FM-radio, eBook ondersteuning en er kunnen ook spelletjes mee gespeeld worden.

288 Yuan is momenteel 29 Euro ($42), dus dat zou een gigantisch scherpe prijs betekenen, ik ga zeker mijn contacten benaderen om er eentje mee te nemen op hun volgende reis naar China :+
Maar de Zune HD (voorlopig) komt niet op de Nederlandse markt uit...

En €29 is echt een spotprijsje... Echt niks!

[Reactie gewijzigd door wardjj op 21 september 2009 20:31]

het docking station is $49,- (alleen dock + usb kabel)
of het dock inclusief de kabels $89,-. Het gemiddelde is overigens wel (ongeveer) $70,-.

zie ook zune.net
das inderdaad geen geld?
Woohoo, een iPodkiller! :P

Ik ben benieuwd hoeveel merken hun verkoop achteruit zullen zien gaan als dit op de markt komt en goede specs heeft en goede reviews krijgt. Hij ziet er zo op het oog ook nog aardig uit.

Ik ben alleen bang dat het vooral anderen omzet zal kosten, en niet vooral Apple.

En die €29, maak daar maar het 4-voudige van in Europa.

[Reactie gewijzigd door Ramzzz op 21 september 2009 12:03]

Nou als hij het 4-voudige gaat kosten dan zal de verkoop van andere merken dus absoluut niet achteruit gaan. 4GB intern geheugen blijft vrij weinig en een groot flash kaartje kost ook weer flink wat. Daarnaast is het maar de vraag hoe lang de batterij mee gaat. Als hij echt voor 30 euro uitkomt kan het wel interessant zijn, maar denk dat het toch meer een speeltje zal zijn dan een serieuze PMP.
Waarom wordt jij er bang van als Apple geen omzet verliest door een eventuele introductie van deze speler?

Ik ben zelf absoluut geen fan van iPod etc, maar ik kan er ook niet echt wakker van liggen als ze goed verkopen... blijkbaar doen ze iets goed tenslotte (en als dat de marketing is, dat is ook iets).
Het 4-voudige lijkt me echt te duur, maar als de prijs het dubbele is (en dat moet toch haalbaar zijn) dan zou ik heel interessant worden voor heel veel mensen. Het hangt verder wel een beetje af van de bouwkwaliteit en de interface.
29 euro is echt wel SPOTgoedkoop lijkt me?
(Touchscreen), TV-out, 4GB intern geheugen en noem maar op.
Ik heb ook erg het vermoeden dat het een tikfoutje is, het lijkt mij veel logischer dat daar een 1 voor hoort te staan, oftwel €129,-. Dan nog steeds een leuk apparaat voor een redelijke prijs...

Hmm, het bericht waar het artikel hier op tweakers is gebaseerd vermeld ook maar een prijs van 42 dollar, toch zegt mij iets dat die prijs niet klopt... maar alle berichten die ik kan vinden vermeldden toch dezelfde prijs. Of ze hebben allemaal dezelfde bron gehad, of de prijs klopt idd en dan zie ik het apparaat als warme broodjes die winkel uitvliegen.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 21 september 2009 13:39]

Welkom in de wondere wereld van clones en cheap fabric:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27990

er bestaan al heel lang PMPs voor zo'n prijs, of lager.
Het is nog onduidelijk of het hierbij gaat om een touchscreen, maar aangezien er geen knoppen aan de voorzijde zijn geplaatst, is er zeer waarschijnlijk een aanraakgevoelig scherm aanwezig.
Mijn Ainol PMP heeft ook geen knoppen aan de voorkant, maar aan de bovenkant...maar dat wil niet automatisch zeggen dat ie een touchscreen heeft. Denk eerlijk gezegd niet dat deze MSI een touchscreen heeft, want dat zal zeker de prijs wel opdrijven. Toen ik in China was, hadden ze maar 1 speler die een touchscreen had en die raden ze zelfs af omdat het nog niet helemaal lekker werkte.
In mei was ik in Shanghai in een MSI shop, en daar kenden ze hun eigen PMP's niet! Die vroegen aan mij: zijn deze nieuw? |:(
Verder denk ik dat deze speler ook het RMVB formaat moet ondersteunen, want dit is het meest gangbare formaat in China. Zonder die ondersteuning kunnen ze het wel vergeten 8-)

[Reactie gewijzigd door ck2000nl op 21 september 2009 11:58]

Verder denk ik dat deze speler ook het RMVB formaat moet ondersteunen, want dit is het meest gangbare formaat in China. Zonder die ondersteuning kunnen ze het wel vergeten
Zo te lezen ondersteund hij dat ook, zie reactie van: Ron.IT in 'nieuws: MSI onthult draagbare mediaspeler'

Verder ,wat dat ding in China gaat kosten wil totaal niets zeggen over de prijs wat ie hier moet gaan opbrengen. Wat dat betreft heb je weinig aan zo'n 'prijsindikatie' natuurlijk.

[Reactie gewijzigd door pcgek op 21 september 2009 18:35]

Denk dat hier aanschaffen altijd nog goedkoper zal zijn dan hem voor 29 euro over te laten vliegen.
DealExtreme bezorgt gratis.
Ik vraag me af waarom er nog spelers op de markt worden gezet met zo weinig opslaggeheugen. Een beetje muziekcollectie overstijgt de 4 gb wel...

Behalve dat is de prijs wel erg aantrekkelijk, 29 euro is niet duur.
Omdat al het flashgeheugen welke <= 4GB tegenwoordig restafval is en (bijna) niks kost.

Zodra de voorraad hiervan dusdanig geslonken is, zal 32GB flash wel weer in zijn, en is 8GB de volgende batch waar de fabrikanten van af willen.

En als je het kan uitbreiden met (micro)ssd maakt het ook niks meer uit wat de standaard opslag is

[Reactie gewijzigd door kmf op 21 september 2009 13:02]

29 euro? We moeten de echte specs nog even afwachten, maar dat lijkt me wel een behoorlijk lage prijs.

Persoonlijk ben ik niet zo van de 3000-functies-in-1 telefoons [dat ik dat op tweakers durf toe te geven :p], dus ik zie mezelf wel zo'n apparaatje aanschaffen om lekker een serietje (?) te kijken in de bus/trein.

@rohit
Dit is inderdaad geen telefoon, en dat zeg ik dus ook nergens.

[Reactie gewijzigd door Sickboy22 op 21 september 2009 12:54]

uh ...

dit is geen telefoon??
hij geeft aan dat hij deze juist wil hebben omdat het geen telefoon/gamecomputer/fototoestel/broodrooster met media mogelijkheid is maar gewoon een goedkope media speler en niks anders.
maar waarschijnlijk zal de prijs hoger uitvallen
Hier gaat ie echt geen 29euro kosten :+ dus niet waarschijnlijk, maar zeker.. zoals met alles.

[Reactie gewijzigd door Intellected op 21 september 2009 11:50]

Ik ben benieuwd naar de accu. Hoeveel Xvid filmpjes zou je kunnen bekijken op een volledig opgeladen accu? Of werkt de MT-V656 op losse (AA) batterijen?
Moet je de srt-file in dezelfde map plaatsen als het filmpje en dan precies dezelfde naam geven?