Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 88 reacties
Submitter: CrashOne

Telecomaanbieder T-mobile heeft maandag de iPhone 3G in prijs verlaagd. Alleen in combinatie met het goedkoopste abonnement moet nog voor de Apple-smartphone worden bijbetaald.

De prijsverlaging geldt zowel voor de consumentenmarkt als de zakelijke markt. Bij het goedkoopste abonnement blijft de toestelprijs ongewijzigd met 79,95 euro en 159,95 euro voor respectievelijk de 8GB- en de 16GB-versie. Bij de duurdere abonnementen hoeft een koper nu niet langer apart voor het toestel te betalen, zo heeft T-mobile maandag bekendgemaakt.

Net als voorheen is het toestel, dat in Nederland alleen bij T-mobile wordt aangeboden, enkel verkrijgbaar in combinatie met een tweejarig T-mobile-abonnement. De exclusiviteitsdeal met Apple lijkt T-mobile overigens geen windeieren te hebben gelegd: in het derde kwartaal heeft de provider ongeveer 30.000 nieuwe iPhone-klanten aan zich weten te binden. Nog eens 30.000 mensen die al klant waren bij T-mobile, hebben eveneens een iPhone 3G aangeschaft. Het gebruik van mobiel internet over het netwerk van T-mobile is door de iPhone bijna verdrievoudigd van 3200 naar 8800GB per week, zo bleek eerder deze maand.

Consument8GB16GBZakelijk8GB16GB
i-15079,95159,95i-15067,18134,41
i-30000i-30000
i-50000i-50000
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (88)

Jammer dat het maar een half bericht is.
Het zou een interessant artikel zijn geweest als ook vermeld werd wat de prijzen waren, en wat de abonnementskosten zijn. Nu gaat tweakers lekker mee in de marketing-taal van t-mobile.

Ter info dan maar: I-150 ¤ 29,95 per maand totaalprijs:
i-150 8 GB 79,95+ 24 * ¤ 29,95 = 798,75
i-150 16 GB 159,95 + 24 * ¤ 29,95 = 878,75

i-300 8 GB 24 * ¤ 44,95 = 1078,80
i-300 16 GB 24 *¤ 44,95 = 1078,80

i-500 8 GB 24 * ¤ 65,95 = 1558,80
i-500 16 GB 24 *¤ 65,95 = 1558,80

Alle prijzen uiteraard ook nog exclusief ¤ 52,50 aansluitkosten.

Helaas, de oude prijzen kan ik (nog) niet vinden.

Edit: Bedankt pxa270 hierboven. Gezamelijk dus alle info.
een korting van niks, en gratis reclame op tweakers + tig andere sites. Goeie marketing stunt van T-Mobile!

[Reactie gewijzigd door chrisboers op 1 december 2008 15:17]

Altijd leuk, dat die schema's gemaakt worden. Maar voor die prijs heb ik dus _wel_ mijn abonnement, mijn belminuten en smsberichten en onbeperkt internet... _en_ een toestel.

Snap dus ook niet waarom je met deze overzichtjes komt aanzetten...
Die zijn zeer handig.
Nu zie je dat je veel teveel betaald voor je iPhone.
Het ding los kopen en dan gewoon een abo met korting ergens nemen was stukken voordeliger geweest.
Laat maar eens zien dan, dat "veel te veel".

Een simlockvrije 16GB in België kost je ¤615,-.
Een 16GB met i150 volgens de berekening hierboven ¤879,-.
¤879,- - ¤615,- = ¤264.

Dat is dus ¤11,- per maand voor 150min, 150SMS plus onbeperkt, snel 3G internet. Dat krijg je echt niet los geregeld. Tel daarbij op dat je gewoon in Nederland terecht kunt voor je garantie en kleine dingen als Visual Voicemail... lijkt me duidelijk.

Het enige dat roet in het eten kan gooien is als je geen bereik hebt bij T-Mob.
Precies.
Ze weten niet hoe goed ze het wel hebben in NL.
In België wordt de consument op alle mogelijke manieren in het zak gezet :)
Gaat er ook nergens over dat je omlaag wordt gemod, want je hebt gewoon gelijk. Mensen vergeten altijd dat ze ook rekening mee moeten houden dat je OOK betaald om onbeperkt online te kunnen, en voor de sms-bel minuten.

Nu zijn er ook wel abbonementen van 7 euro met dezelfde minuten, maar het goedkoopste onbeperkt internet online is bij mijn weten alsnog 10 euro. Dan houd je dus 13 euro over wat je betaald voor de telefoon per maand.
Potentiële klanten die meer dan 150 min bellen schieten hier dus niks mee op. Alleen het goedkoopste abo (met bijbetaling) wordt verlaagd.
Voor de twee andere abonnementen geldt: 0 euro blijft 0 euro. :/

Bewerkstellig dan voor de 300 en 500 abo´s een korting in abonnementsduur. Maak van een 2-jarig abo een 1,5- of 1-jarig abo.
Wat mij betreft alweer een opgeblazen pr stunt met weinig inhoud.
Het word verlaagd om 1 rede


En dat is dat papa en mama een iphone in de winkel op kunnen halen voor de dochter of zoon, zonder 1 cent over de toonbank heen te leggen. Welk kind wil dit nu niet.

Ofwel de tijd is aangekomen voor

" Gespreid je sinterklaas kados kopen"
Nu halen en tot Kerst 2010 betalen. :)
Daarbij is de hype voorbij, en is waarschijnlijk de target al gehaald, dus kn er meer korting worden gegeven. Ik bedoel: je zou het ook zo kunnen bekijken dat ze met de flinke sinterklaas-/kerst-inkopen juist nog een dikkere winst konden halen met die bijbetaal-marge. Nieuwe producten worden immers nièt in prijs verlaagd. Dus zo simpel als 'Sinterklaas-actie' is het niet. Wellicht houdt men bij de introductie wel rekening met een verwachte overgang (in BCG-matrix-termen) van 'star' naar 'question mark' rond december, wat i.c.m. de feestdagen-periode een goede reden is om de prijzen omlaag te gooien.
"in BCG-matrix-termen) van 'star' naar 'question mark' "

Ik denk dat je deze nog even goed moet doornemen, iemand die de opleiding "organisatie wetenschappen" heeft gedaan (zoals in je profiel te lezen is) zou moeten weten dat een "Star" nooit een "Question mark" meer kan worden!!
Een question mark kan alleen een Star, Cash Cow of een Dog worden.
In jouw geval denk ik dat je nu Cash Cow bedoelt......

Wat T-Mobile nu doet is gewoon een doodnormale strategie volgen n.l. de "afroomprijsstrategie":
Bij een afroomprijsstrategie word het nieuwe product tegen een "kunstmatig hoge" prijs op de markt gebracht. Dit prijsniveau is slecht kort te handhaven. Zodra de concurrentie zich aandient moet de prijs omlaag. Deze strategie is het meest effectief wanneer veel kopers (de innovators en early adopters) bereid zijn iets extra’s te betalen voor het ‘voorrecht’ om het product kort na de introductie in hun bezit te hebben. Dit is vaak het geval bij nieuwe type duurzame consumptiegoederen, waaraan prestigekopers status ontlenen.
I stand corrected.
Ik bedoel overigens geen Cash Cow, maar ik doelde meer op iets wat niet echt gecoverd wordt door de BCG-matrix, zo blijkt. Ik had het dus niet moeten noemen. Het ging me meer om de afzakking in groeipotentieel en toen kwam dat concept opeens in me op (wat ik niet juist door blijk te hebben).

Hoe dan ook, wat ik wilde suggereren, was dat het voor T-Mobile een minder interessant product is geworden om te verkopen (tov de beginperiode) omdat de provisiemarges en winstmarges (al dan niet opgelegd door en ten behoeve komend van Apple) al lang en breed gehaald zijn op dit moment, en een korting best gegeven mag worden. Dit omdat het er weinig meer toe doet hoeveel er verkocht worden, omdat hun verdiensten (van de verkoop-afdeling zegmaar, het kanaal dat over het verkoopbeleid in de retail gaat, dus niet T-Mobile in zijn geheel uiteraard) niet ermee verder omhooggaan tov andere toestellen, en ze er dus vanaf willen.
Ik zeg niet dat dit zo is, maar het zou kunnen. En het is logischer dan wanneer het niet zo zou zijn, immers verwacht ik niet dat een eenmalige 80 Euro mensen opeens over de streep zou trekken, als ze 2 jaar lang een abonnement van 30 Euro betalen.

Betreffende mijn opleiding OW, daar werd het BCG-concept amper behandeld. Marketing was niet echt onderdeel van de vakken die we kregen. En dergelijke concepten (die toch vooral HBO-stof zijn waar bij OW de norm, wanneer het überhaupt even het marketing-onderwerp schampte, lag op puur wetenschappelijk verantwoorde concepten (niet dat die legitiemer zijn overigens, maar het gaat meer over een redenatieniveau die wat verder gaat dan puur een concept; wat per definitie zaken afkadert wat afdoet aan de wetenschappelijke validiteit). Hooguit één sheet dat het genoemd is. Dus om daar dat vaderlijke toontje nu overheen te leggen ("iemand die de opleiding....zou moeten weten") lijkt me niet echt nodig. Wanneer je niet weet wat het inhoudt, zeg daar dan niets over 'and stick to the point'.
Alleen het goedkoopste abo (met bijbetaling) wordt verlaagd.
Voor de twee andere abonnementen geldt: 0 euro blijft 0 euro.
Ehm, heb je het artikel wel goed gelezen? Voor i150 veranderen de prijzen juist *niet*, voor de duurdere twee abo's krijg je het toestel nu gratis, waar het eerst geld kostte.
Opletten... je moest bij de duurdere abbonementen eerst ook bijbetalen. Nu krijg je hem daar dus gratis bij!

Verder wel jammer van het 2 jarige contract, maar dat is natuurlijk omdat ze anders de telefoon niet terugverdienen. Want zo gratis is hij natuurlijk ook weer niet, je betaald hem gewoon via je abbo terug ;)
Even voor de duidelijkheid: wat er is veranderd is, is het 4x4 blokje in de tabel hierboven waar nu vier keer 0 Euro staat. Dat was voorheen
1,00 79,95
1,00 19,95
Verder is alles hetzelfde gebleven.

Praktisch gesproken zijn dus alleen de 16GB versies goedkoper geworden. En dan eigenlijk alleen merkbaar bij het 16GB model bij een i-300 abonnement, wat je 79,95 bespaard. Het 16GB model bij een i-500 is maar 19,95 goedkoper geworden. Op een abonnement waar je 2 jaar lang 64,95 per maand betaald scheelt dat bijna niets.
net zaterdag 1 gekocht. met t-mobile gebelt,om te kijken of ik die 80 euro terug kon krijgen... nope.
Moet contract annuleren, telefoon terugbrengen en nieuwe aanvragen
Wat een onzin :(

[Reactie gewijzigd door Sofar op 1 december 2008 14:42]

Als je het zaterdag de moeite waard vond om er voor te betalen, dan is het toch niet nu opeens zo dat het het geld niet waard was. Er zit altijd ergens een grens wanneer iets goedkoper wordt. Als ze mensen van de afgelopen week hun geld teruggeven, dan voelen de mensen van 2 weken terug zich genaaid.. enzovoort.
9/10 winkels bieden dit ook aan; binnen 2 weken afgeprijs recht op resitutie
zo ook bij t-mobile winkels (neit telefoonisch/internet)
Je gaat mij niet vertellen dat de verkopers het niet allang wisten van deze prijsverlaging. Dan zeg je, kom maandag terug dan scheelt dat je 80 euro.
Het gaat me er niet om wat ik ervoor over heb. Dit is geen melk of ei waar je een dagprijs voor betaalt.
Er is niet altijd een grens wanneer iets goedkoper word, dat is niet iets magisch wat uit de lucht komt vallen op maandag ochtend.
Ik ga nog eens even bij de winkel langs, zien wat die er van zeggen.
daar ben ik het niet mee eens Sofar;
prijswijzigen (in telecomland) worden vooraf niet gecommuniceerd aan de verkopers puur om 1 reden: meneer weet je wat, kom maandag anders terug dan hebben we een actie.
heirdoor wordt er op dat moment niet verkocht, en de vraag is maar of de consument terug komt die maandag

in mijn tijd binenn telecomland werden prijzen gecommuniceerd op de dag dat deze actief worden
sorry, maar wij doen veel telecom en actie's zijn ALTIJD van te voren bekend, danwel 1 werkdag!

en als je zeker goeie connectie's hebt weet je het nog eerder...
Bij ons werd de nieuwe prijslijst ook al eerder bekend (een week ongeveer). Meestal keek je er niet eens naar, omdat het niet relevant was. Wanneer je op een moment de kans hebt om iets te verkopen, dan doe je dat. Het gegeven dat je de klant, in dit geval 80 Euro kunt besparen en dezelfde provisie kunt pakken wanneer je hem een paar dagen later aansluit, interesseert je als verkoper niet zo. Zeker niet wanneer je met persoonlijk targets werkt. Dat wil je gewoon zo snel mogelijk je verkopen binnenhalen. En wanneer een paar dagen later die gunstigere prijs ingaat, denk je in de meeste gevallen niet eens terug aan de klanten van een paar dagen eerder.

[Reactie gewijzigd door RaJitsu op 3 december 2008 15:31]

Tsja, anders blijven ze natuurlijk aan de gang. Het is niet toen ingegaan, maar nu. Wel lullig voor je. Ook wel een beetje lullig van de T-Mobile-medewerkers dat ze je er niets over verteld hebben. Tenminste, als ze het al wisten (wij kregen een week van tevoren de nieuwe prijzenlijst). Maar goed, als ik jou was, zou ik het gewoon zo doen (contract annuleren, etc.). 20 Euro, ok. Maar 80 E is niet gering.
Ik zie alleen niet echt het verschil tussen een zakelijk en consumenten abbo buiten het feit dat er bij de zakelijke markt een prijs excl btw wordt weergegeven....

¤ 67,18 * 1,19 = ¤ 79,9442
¤ 134,41 * 1,19 = ¤ 159,9479

Als je het mij vraagt zijn de prijzen dus gewoon hetzelfde waar het enige verschil is dat een bedrijf de btw kan terug krijgen

[Reactie gewijzigd door Sjengcity op 1 december 2008 14:23]

Dat, plus het is doorgaans mogelijk om meerdere abo's tegelijk af te sluiten onder 1 contract (wordt je boekhouder blijer van), met extra voordelen zoals gratis of goedkoper onderling bellen (naar de andere nummers onder hetzelfde contract).
Zakelijk heb je wat meer 'extra's' doe kunnen worden bijbesteld, zoals vervangservice en buitenland pakketten die wat afwijken. Bovendien heb je inderdaad voordelen voor onderling bellen.
Verder wijken vooral de betalingscondities af. Zakelijk wordt je niet direct afgesneden als je afschrijving een keertje is mislukt...
Ik zit me af te vragen of dit een voorbode is van de levering van de iPhone bij meerdere telecombedrijven. Dat zou mij niet slecht uitkomen, want T-Mobile geeft in mijn wijk een uiterst beroerde dekking. En in de fora te lezen ben ik lang niet de enige met die klacht.
..of het is een voorbode van een nieuw 32GB model welke misschien wel in januari of februari komt.... Ze kunnen met goedkopere prijzen de huidge voorraad 8GB en 16GB modellen dumpen, zodat ze er niet mee blijven zitten wanneer het nieuwe model uitkomt.
Sterker nog, begin 2009 gaat de productie van de 32GB NAND chip voor de iPhone van start. Ergens volgend jaar dus waarschijnlijk een 32GB iPhone :).
Bron

Op deze manier gaan de 8GB modellen er langzaam uit. Immers: wie kiest er (met een i300, i500 of zakelijk abo) nog voor een 8GB versie als de 16GB ook gratis/net zo duur is? Alleen voor diegene die een i150 abo willen is een 8GB eventueel nog interessant.

[Reactie gewijzigd door ExPlanE op 1 december 2008 16:16]

op deze manier blijft T-Mobile juist zitten met de 8GB modellen, bijna niemand koopt ze nu nog omdat ze toch even duur zijn als een 16GB model. Dus ik vind het helemaal geen logische stap om dit te doen voor de komst van een 32GB toestel, tenzij het de bedoeling is om een 8GB versie en een 32GB versie te hebben, en geen 16GB versie, maar dat lijkt me wel heel erg sterk.
T-Mobile is ook niet gek natuurlijk, die zal ongetwijfeld rekening houden met een (vrij zekere) daling van de verkoop van het 8GB model. Ze voeren immers zelf de prijsdaling uit, dan weten ze heus waar ze mee bezig zijn. Zo niet: dan komt het de consument alleen maar ten goede. Of jij moet perse een 8GB model willen hebben :p.
Zou mooi zijn....
Zit nu bij Vodafone met een goeie 3G dekking, moet nog een jaartje doen met mn K850i....

iPhone bij Vodafone zou mij niet slecht uitkomen :D
Maarja, Vodafone heeft net z'n snelheden verlaagd voor z'n UMTS netwerk voor mobiele telefoons. ;(
Dat bericht is toch ingetrokken door Vodafone?
Jeb, je hebt gelijk. Heb ik weer gemist. 8)7

Link
Dat lijkt me en hoopt het niet!
Apple heeft al ruim 1,5 jaar een deal met AT&T waarom zouden ze dit anders doen met andere aanbieders?

Ook KPN enz hebben het niet over een iPhone.. en Vodafone bied nog steeds losse iPhone abbo's aan
op gsm.nl kun je gewoon n iphone 3g bestellen met hi ofzo
Dit staat bij de specs:

Nederlandse garantie - wat men hier onder verstaat weet ik niet...
Update mogelijk
Geen simlock

[Reactie gewijzigd door Stijnd op 1 december 2008 15:31]

Ik heb hem dus bij t-mobile, die besteed het weer uit aan een ander bedrijf, maar deze repareert alleen op vertoon van de tmobile aankoopbon. En de 'apple-zaak' repareert hem niet.

Het enige wat ik denk is dat je er naar de 'hobby-ist' om de hoek mee heen moet gaan, en dat die geen garantie geeft, en je dus gewoon moet betalen.
Het enige wat ik denk is dat je er naar de 'hobby-ist' om de hoek mee heen moet gaan
'je' hoeft niets bij de hobbyist, de verkoper is namelijk je aanspreekpunt voor de garantie. Hoe de verkoper ervoor zorgt dat je apparaat weer werkt danwel vervangen wordt is zijn probleem.
Idd, als je iets verkoopt ben je in Europa verplicht om daar 2 jaar garantie op te geven. De verkoper, in dit geval dus de website, is dus ook verantwoordelijke voor die garantie. Het is niet omdat het in dit geval over een online webwinkel gaat dat de wetten totaal verschillen van de gewone verkoop via winkels.
Let wel even op dat die europese regel niet in Nederland geldt. Dat zijn richtlijnen, geen
wetten.
let er even op dat dit dus WELDEGELIJK geldt ....

daarnaast, apple heef geen poot om op te staan als de software/hardware verder orgineel is. Repareren dienen ze dat gewoon te doen.....!
dat geld niet in nederland, er staat nergens dat je overal minstens 2 jaar garantie op hebt.
Laat ze nou eerst maar even ook een 1 jarig abo aanbieden incl. de iphone, dan ben ik verkocht.
Je snapt toch wel dat je linksom of rechtsom die iPhone ook gewoon betaalt?

Een éénjarig abonnement zou simpelweg de abonnementsprijzen per maand verdubbelen. De telefoon moet dan immers dubbel zo snel afbetaald worden. Zit je daar op te wachten?

Verder begrijp ik niet waarom je niet twee jaar met één gsm zou kunnen doen. Als je nu echt al zo ver heen bent in die consumptieziekte dat een gsm van één jaar oud niet meer zou volstaan om uw taken te vervullen, vind ik dat gewoon triest. Die dingen gaan bij normaal gebruik normaal wel een tweetal jaar mee.

ZIe je trouwens ook niet dat er stagnatie komt op de mobiele telefoonmarkt? Welke ontwikkelingen zouden nog geïmplementeerd moeten worden? Er is gewoon saturatie. Alle high tech mobiele telefoons doen tegenwoordig al multimedia (muziek/video), internet (groot scherm, goede browser) en gps. Bij de iPhone zorgt het OS er voor dat al die functies reeds aangenaam snel zijn. Nog snellere cpu's hebben nauwelijks zin voor de beperkte dingen die je op een klein schermpje kan doen. De formfactor en bruikbaarheid van een mobiel apparaat zijn gewoon de grens.

Ik kan je voorspellen dat een gsm over twee jaar nauwelijks iets meer zal kunnen dan een HTC/iPhone nu. Namelijk mail lezen, internet, multimedia en gps. Tenzij er echt fundamenteel andere technologie uitgevonden wordt zitten we nu echt op een eindspoor. (3D holografische projectie of zo) Goed, details als camera zullen nog wel wat updates kunnen krijgen, maar in de basis is de smartphone vrijwel 'af' (windows mobile nu even niet meegerekend ;) )
ik snap niet dat de opmerking "640KB should be enough for everyone! :P" zoveel negatieve beoordelingen heeft gekregen. Hij legt het misschien wel niet uit, maar er zit wel degelijk een punt in het citaat. Namelijk dat men al jaren/eeuwen zegt dat de technologie is uit ontwikkeld. Henry Ford zei destijds dat het een belachelijk idee was dat auto's ooit harder zouden rijden dan 30 km per uur. Een harde schijf van 640kb was een paar decennia geleden een capaciteit die geen enkele consument ooit vol zou kunnen krijgen.
Omdat de uitpraak nooit is gedaan, en al helemaal niet door Gates. Daarom is de quote gewoon misplaatst. In elk topic op GoT of een nieuws item op de FP over geheugen komt de uitspraak wel een keer voor, het is een beetje een soort Godwins Law aan het worden.
Het gaat er niet om wie het "beroemde citaat" gezegd heeft, het gaat om het idee erachter.
Degene erboven denkt dat de ontwikkelingen van Smartphones (zoals deze nu bestaan) bijna zijn uitontwikkeld, op een paar kleine dingen na misschien dan.

Het is echter zo dat veel nieuwe ontwikkelingen niet vantevoren door iedereen kunnen worden bedacht, maar wel door iedereen wordt gebruikt over een x aantal jaar.
Het idee achter de opmerking "640k........." is gewoon dat je nooit weet wat de toekomst nog kan gaan brengen..

Wanneer dit citaat ook wordt gebruikt in vele andere reacties hier op t.net wordt ook vaak dit idee erachter weer even duidelijk gemaakt, het gaat vaak niet om het punt dat Bill Gates dit gezegd zou hebben..
Hier wil ik toch wel even op reageren.
Telefoons worden zowat gemaakt om maar een jaar mee te gaan.
Kijk maar naar een willekeurige telefoon, die bijna helemaal van plastic
Laat staan de batterij van zo'n telefoon, die zijn al echt een stuk slechter na een jaar.

Als je er al langer mee kan doen is dat echt een unicum.
Ken maar 1 of 2 toestellen die bij normaal gebruik langer mee gaan dan een jaar
dat waren de Nokia 6110i en de P900 (zelf 4 jaar in gebruik gehad)
Hier wil ook toch wel even op reageren.
Telefoons worden zowat gemaakt om maar een jaar mee te gaan.
Kijk maar naar een willekeurige telefoon, die bijna helemaal van plastic
Dat iets van plastic gemaakt is wil niet zeggen dat het maar een jaar meegaat.
Laat staan de batterij van zo'n telefoon, die zijn al echt een stuk slechter na een jaar.
Als je er al langer mee kan doen is dat echt een unicum.
Ken maar 1 of 2 toestellen die bij normaal gebruik langer mee gaan dan een jaar
dat waren de Nokia 6110i en de P900 (zelf 4 jaar in gebruik gehad)
Onzin. Heb meerdere telefoons langer dan 2 jaar in gebruik gehad zonder noemenswaardige accu-problemen. Pas na 4 jaar begon mijn oude Siemens accu raar te doen. Een 4 jaar oude T630 van me doet het ook nog prima; aan zus gegeven, die er nog dagelijks mee belt - op de originele accu en zonder accuproblemen. Vriendin gebruikt ook nog dagelijks prima een 2-jaar oude N73.
Allemaal erg overdreven om te stellen dat een willekeurige mobiel maar een jaar meegaat.

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 1 december 2008 16:05]

Er zijn zelf nog Pocketline swings in de omloop en in gebruik... Als je fatsoenlijk met je telefoon omgaat, doe je er makkelijk een paar jaar mee.. Er zijn ook mensen die er een hoesje omdoen (ziet niet uit) maar dat leven een stuk langer... Of bij de sleutels in de broekzak etc etc...
Mijn broer heeft 1 van de eerste samsung telefoons met klepje! Die gaat al 7 jaar mee ofzo? En nog niks mee aan de hand, geen accu probleem ofzo
Euhm....

Zo&zo een iphone met een echte hd van 160 gig zodat het een echte iPod vervanging wordt.

Technologie zodat batterij langer mee gaat.

Die belachelijke 2jarig abonnement is ook de reden dat ik nog geen iphone heb. Abbonnementsprijzen verdubbelen dan niet, want een gedeelte van het abonnement bestaat natuurlijk uit kosten/winsten voor het bellen/internetten zelf. En overgins koop je dan over een jaar een nieuwe phone.

Voor een power user is een 2jarige abbo gewoon veel te lang. Je bent zo&zo beter af om een losse prepaid iphone uit het buitenland te kopen en die aan een huidige abonnement koppelen.
Zo&zo een iphone met een echte hd van 160 gig zodat het een echte iPod vervanging wordt.
Ik heb juist al m'n 'echte' iPod van 80GB vervangen voor een 16GB iPhone... ik heb simpelweg maar 10GB aan muziek die ik constant beschikbaar hoef te hebben. (en da's al bijna 5 dagen aan continue muziek!)

Ik verkijk me liever niet aan kwaniteit, maar focus meer op kwaliteit.
Voor de meeste mensen zou dat in pricipe genoeg moeten zijn ja. Maar persoonlijk heb ik wel vaak dat ik van alles wil luisteren als ik onderweg ben.

Hoewel het zeker geen ramp is om met 10 gig te moeten doen (vroeger in de discman/walkman era had je maar een paar albums op zak), vind ik het wel belachelijk om 100en euros meer voor een iphone te bethalen, met 1/10e van de opslagcapaciteit. Vooral aangezien harde schijven best goedkoop zijn tegenwoordig. Zou gerust wel 50 euro extra uit willen geven voor extra capaciteit. Maar aangezien Apple een stelletje uitbuiters zijn zal dat niet het geval zijn.

Punt is dat je gewoon veel geld kwijt bent aan een telefoon met belabberde abbonement, alleen maar omdat de iphone het coole gadget van het moment is.
2 jaar met een telefoon is erg lang. En dan niet omdat iedereen de nieuwste techniek wilt, maar omdat de huidige telefoons gewoon erg kort mee gaan.

Alles moet dunner, kleiner en lichter maar toch moet alles erin zitten.
Veel telefoons zijn na 2 keer vallen overleden, ik loop nu nog met een 3310.
Zo vaak gevallen dat ik het niet meer bijhoud, super gebruiksgemak.
Oke, geen mail, internet, camera, mp3 en weet ik wat meer.

Maar dit blijft wel heel, dat kun je van de nieuwe telefoons niet zeggen helaas.
misschien komt dat omdat de iphones tegen dump prijzen worden verkocht;
voor 100 iphones betaal je nog geen 400euro p/s
(vind overigens nog best prijzig, maar wel aanzienlijke daling, invergeleiking tot 1/2 mnd terug)

//edit
betref 8gb variant

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 1 december 2008 14:23]

Dit toont dus ook aan dat de 'koppelverkoop is nodig om het betaalbaar te houden'-discussie opgeblazen lucht is: koppelverkoop zorgt enkel voor hogere prijzen: de iPhone kost helemaal niet zoveel en heeft dus geen subsidie nodig...
Ik heb donderdag nog een iphone besteld en toen was hij ook al 159,95 voor zover ik weet. Is er nog iemand die dit gemerkt heeft?
Bij het goedkoopste abonnement blijft de toestelprijs ongewijzigd met 79,95 euro en 159,95 euro voor respectievelijk de 8GB- en de 16GB-versie. Bij de duurdere abonnementen hoeft een koper nu niet langer apart voor het toestel te betalen, zo heeft T-mobile maandag bekendgemaakt.
Vandaar
Bij het goedkoopste abonnement blijft de toestelprijs ongewijzigd met 79,95 euro en 159,95 euro voor respectievelijk de 8GB- en de 16GB-versie.
;)

En iemand was me voor. :X

[Reactie gewijzigd door Z-Dragon op 1 december 2008 15:38]

En hoe zijn de prijzen icm een prepaidkaart? nog steed ¤700+?

Dan laat ik me er liever opleggen in België, waar ik tenminste geen simlock heb :p
En hoe zijn de prijzen icm een prepaidkaart? nog steed ¤700+?

Dan laat ik me er liever opleggen in België, waar ik tenminste geen simlock heb :p
Dat is dan ook alleen maar interessant als je het combineert met een nederlands Sim-only abonnement :)
en dan pak je een abo bij Vodafone met wel fatsoenlijke snelheden en dekking :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True