Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 159 reacties

De 32GB-versie van de iPhone 3G S gaat in Nederland in combinatie met het goedkoopste abonnement 200 euro kosten. Dat heeft provider T-Mobile bekendgemaakt. De iPhone-abonnementen blijven inhoudelijk verder ongewijzigd.

T-Mobile biedt de nieuwe iPhone net als zijn voorgangers aan met de i150-, i300- en i500-abonnementen. Voor 30 euro per maand krijgt een gebruiker 150 belminuten en 150 sms'jes en onbeperkt dataverkeer met een topsnelheid van 2048/384kbps; gebruik van T-Mobile-hotspots is inbegrepen. Voor 45 euro worden 300 belminuten en 300 sms'jes geleverd en voor 65 euro mogen 500 belminuten en 500 sms'jes worden opgesoupeerd. Alle abonnementen hebben een contractduur van twee jaar.

T-Mobile mag de iPhone 3G S als enige provider in Nederland verkopen. De nieuwe iPhone ligt vanaf 26 juni officieel in de winkels. Van de vorig jaar geïntroduceerde iPhone 3G zijn er inmiddels ongeveer 150.000 exemplaren verkocht. De voorverkoop van de 3G S start vrijdag.

model i150 i300 i500
iPhone 3G 8GB 29,95 0 0
iPhone 3G S 16GB 99,95 29,95 0
iPhone 3G S 32GB 199,95 119,95 59,95

Prijzen in euro's.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (159)

Tip(je):
Ben je reeds in 't bezit van een T-mobile aansluiting, en je kunt deze verlengen? Informeer dan bij T-mobile wat jouw prijzen zijn?
Die worden namelijk gebaseerd op jouw klant waarde; zo had ik een Android G1 voor 1jr bij 25euro per maand. De iphone kostte mij dan nog 230euro (bij 1jr)

//edit
De oude iphone gaat tussen de 300-500euro neem je dan een simonly + internet ben je iets voordeliger uit (maar ook niet veel)

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 18 juni 2009 11:17]

Sorry, maar de iPhone is nooit met 1-jarige contracten verkocht. (behalve dan bij externe dealers die simlockvrije iPhones uit het buitenland importeren).
Sorry, maar onzin. T-mobile adverteert er niet mee, maar feitelijk kun je élk T-mobile abonnement (dus ook flex en relax) met de iPhone bundelen. Dit betekent dus ook 1 jarige abonnementen. Goed, je betaalt dan natuurlijk wel meer voor je iPhone, maar da's vrij logisch.
Meer betalen is logisch, maar 1000 Euro is puur afdwingen om voor het iPhone abbonnement te gaan.
Waar haal je dat in hemelsnaam vandaan? Een collega van mij heeft dacht ik een 2 jarig Flex 30 abo bij zijn iPhone en de prijs was absoluut niet zo extravagant als 1000 euro. Volgens mij was het iets van 70 euro. 't Is pure FUD wat je nu loopt te verspreiden :/

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 18 juni 2009 14:50]

Weet je zeker dat je de iPhone (3G neem ik aan) i.c.m. een 1 jarig abo kon krijgen bij T-mobile? Volgens mij is de policy 2 jaar, anders kost ie hoe dan ook 999,95 euro.
Retentie!! (verlenging) ik heb 't niet over een nieuwe aansluiting, t-mobile bekijkt dit individueel (njah zal ongetwijfeld automatisch gaan) maar daardoor bestaad de kans dat je een betere aanbieding kunt krijgen dan standaard in de winkel het geval is.
Nieuwe prijzen Iphone T-Mobile zijn bekend: nu kan ik met harde cijfers staven dat het de consument goedkoper uitkomt om een telefoon bij het contract te nemen:

Neem de goedkoopste iphone gecombineerd met het goedkoopste abbonoment:

over een periode van 2 jaar:
aansluitkosten: 26.25
iphone: 29.95
abbonoment: 29.95*24
Totaal: 775

Van het totaal trekken we de prijs af van de iphone laat ons zeggen minimaal 299 euro komt neer op 476 euro.
Kan iemand nu een gelijkaardig 2 jarig abonnement vinden met onbeperkt internet toegang voor 19,83 euro ??? ( 476 / 24)
En dan ben ik uitgegaan van een zeer lage prijs voor de iphone!
Aangezien je in theorie alle communicatie over internet kunt laten lopen, hoef je in theorie nooit buiten je bundel te gaan bellen of sms-en.
En de provider is blij dat hij een klant heeft die 2 jaar bij hem blijft!

Voor nauwelijks GSM-gebruik (sms en bellen) kom ik al gauw op 20 euro/maand, men vriendin zelfs op 50/maand, die ook probeert de kosten laag te houden.

Als we wat slimmer zouden zijn zouden we beter investeren in een iphone contract, waarna je de iphone zelfs ook nog kunt verkopen, als je er niet verslaafd aan bent!
Zo win je meteen een pak geld terug!!
Het enige feit is nu dat we beiden geen abbo meer willen, en het huidige willen laten aflopen, onder het motto, als je geen geld meer binnenkomt wil je stoppen met betalen, en moet je maar je gsm weggooien.

* Iphone nog goedkoper gemaakt - Wij zijn wel belgen, dus voor ons gaat het voorlopig nog niet op

[Reactie gewijzigd door g4wx3 op 18 juni 2009 11:26]

Kan iemand nu een gelijkaardig 2 jarig abonnement vinden met onbeperkt internet toegang voor 19,83 euro ??? ( 476 / 24)
De Vodafone Super SIM voor diegene die hun iPhone zelf importeren.

Ik wil daarmee niet zeggen dat T-mobile duur is. Ik denk dat de prijzen die T-mobile hanteert voor de iPhone abonnementen zeer goed zijn. Maar je hebt ook mensen die (om wat voor reden dan ook) niet naar T-mobile willen switchen.
Vermeld hierbij natuurlijk dat je ook je vriendin opa/oma overgehaald hebt om vooral ook T-mobile te gebruiken en je kan als klant meestal meer korting krijgen!
Was ik niet bekend mee, hoe meldt je iemand anders aan?
kun je overigens nog 'hoger' dan premium customer?
http://www.iphone-notes.de/mobileconfig/

Makkelijke manier om tethering aan te zetten, 2seconden werk. Enjoy!
wow, dat werkt wel erg simpel. Ik ben bang dat T-Mobile andere maatregelen moet gaan nemen om tethering te blokkeren als het zo makkelijk aan te zetten is!
ze hebben in hun voorwaarden dat ze je Internetverbinding kunnen blokkeren als je dat doet
werkt dit? :) geen snoertje bij de hand om te testen :) hoop alleen dat mijn telefoon niet in de war raakt van dergelijke scripts :P
gebruik van T-Mobile-hotspots is inbegrepen
Waardevolle tip:
Met een iPhone abbo (ook 3G) kun je ook op KPN hotspots aanmelden met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord.

http://www.iphoneclub.nl/...ng-t-mobile-hotspots.html
en als je thuis een internet abo heb van xs4all kan je ook gratis op alle KPN hotspots
Dit is wel handig:

Origineel geplaatst door lo3k, iPhoneclub.nl schreef:

concreet ben je dus na 24 maanden de volgende bedragen kwijt (ervan uit gaande dat je binnen je bundel blijft en 0 MMS’jes verstuurd)

3G8
i150: €775
i300: €1105,05
i500: €1585,05

3GS16
i150: €845
i300: €1135
i500: €1585,05

3GS32
i150: €945
i350: €1225
i500: €1645
Ik ben voornamelijk op zoek naar de Tethering kosten, heeft iemand die al gevonden?
Van de T-Mobile site:
Kan ik mijn iPhone met software 3.0 ook als modem gebruiken?

Tethering zal voorlopig nog niet beschikbaar zijn. De combinatie van de iPhone en de bijbehorende prijsplannen is primair bedoeld voor internetgebruik op het mobiele toestel. Wil je mobiel internetten op je laptop, dan heeft T-Mobile daar aparte laptopabonnementen voor.

Om het gebruik van de iPhone als modem in de toekomst mogelijk te maken, inventariseert T-Mobile op dit moment welke aanpassingen er nodig zijn aan haar prijsplannen. De huidige gebruikerservaring van klanten die internetten via hun mobiele toestel moet er in elk geval niet minder op worden wanneer we tethering toestaan. Bovendien willen we de iPhone toegankelijk houden voor een zo breed mogelijk publiek, vandaar dat de i-prijsplannen zo scherp zijn. Voor het gebruik van de iPhone als modem zullen we daarom additionele kosten in rekening brengen.
http://www.t-mobile.nl/iphone/veelgestelde-vragen.html
Hoe ingewikkeld kan het zijn? Gewoon 15 euro laten bijbetalen per maand en dan ook laten tetheren... Waarom zou ik gaan rondlopen met EN een stick EN een telefoon?
Het gaat T-Mobile niet alleen om het prijsplan, maar voornamelijk om de extra capaciteit die er van het netwerk wordt vereist.

Zoals ze op hun site ook al aangeven
De huidige gebruikerservaring van klanten die internetten via hun mobiele toestel moet er in elk geval niet minder op worden wanneer we tethering toestaan.
Ze willen dus voorkomen dat klanten die geen 'tethering abonnement' nemen hiervoor worden afgerekend. Ik ben wel benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. Weet iemand of het plaatsen van extra masten ook meer data capaciteit betekend?
Mogelijk dat ze het uitzetten, maar ik heb T-mobile Web & walk plus nu al een ruim jaartje (en daarvoor 2 jaar W&W standaard) in combinatie met windows mobile telefoons en kan daarmee gewoon internetten via usb/bluetooth verbinding tussen de laptop en tel. Zonder rekeningen en/of opmerkingen vanuit t-mobile.

Mogelijk dat dit ook komt omdat de telefoon nog steeds het doorgeef luik isen alles doorstuurd (soort proxy achtig iets) naar de pc. Volgens mij is het ook verder vrij lastig te onderscheiden van het normale verkeer omdat b.v. een browser als Opera op WM zich ook gewoon indentificeerd als een standaard "desktop" browser voor juiste weergaves

[Reactie gewijzigd door ultimasnake op 18 juni 2009 11:04]

dat komt omdat T-Mobile dat gewoon ondersteund voor het 'normale' W&W abonnement van eur 10 per maand. De drivers & handleiding staan gewoon op de site.
Alleen omdat de iPhone zo snel iNet heeft willen ze daar geen laptops op hebben, dat trekt dan plots veel bandbreedte aangezien (bijna) niemand een torrent op de iPhone zal draaien maar als je je laptop er aan hangt, waarom niet dan....
los daarvan, dat 'snelle' internet van t-mobile geld volgens mij alleen voor http verkeer. Als ik met m'n iphone m'n mail check is dat behoorlijk langzaam. (terwijl als ik dat zelfde doe via m'n E61i die aan KPN hangt, dan gaat 't opeens een stuk sneller)
T-Mobile ondersteund geen tethering omdat hun netwerk dat niet aankan.
Oh?! Ik dacht al met mijn MDA pro II internet (weliswaar met PIT) te hebben gehad via mijn mobiel op een laptop. Dat is al enkele jaren geleden...

Daarnaast was ook het logo van T-Mobile te zien bij de Tethering ondersteunende providers in de WWDC keynote! (AT&T meen ik dat er juist niet bij stond)

[Reactie gewijzigd door DrBashir op 18 juni 2009 10:39]

T-mobile kan of wil het niet blokeren, maar het netwerk is er niet op berekend dat iedereen die inmiddels een Iphone heeft ook nog eens met hun laptop gaat internetten.

en als T-mobile dit wil blokeren dan kan dat voor grote problemen zorgen voor mensen met een laptop abbonement, die zouden dan per ongelijk ook afgesloten kunnen worden.

en natuurlijk betaal je nog steeds meer voor internet overal op je laptop, dus kunnen ze daar meer winst op maken.

[Reactie gewijzigd door King4589 op 18 juni 2009 10:40]

Ik weet niet hoor, maar T-Mobile blokkeert tethering wel degelijk, zie deze bron.

Hoe kom je er verder bij dat als T-Mobile tethering blokkeert dat dan mensen met een laptop abonnement ook afgesloten zouden kunnen worden? Dat staat totaal los van elkaar. De laptop abonnementen werken volledig anders en daar krijg je of een USB-UMTS-receiver voor of een insteekkaart voor je laptop.

Verder heb je gelijk over dat hun netwerk er niet op berekend is om de huidige stroom iPhone gebruikers toe te staan hoge hoeveelheden data met een pc binnen te halen (T-Mobile is immers de exclusieve leverancier van de iPhone in Nederland), maar waarom ontkracht je jezelf dan in de rest van je verhaal? :/
Met onofficiele software kan ik tethering al doen via me Iphone hoor (alleen msn werkt dan niet, das wel zwaar lame, maar lange leve web messenger). Dus geblokkeert is het niet. misschien dat ze de officiele software ervoor niet aanbieden though.
Ja ok. Jailbreaken en dan onofficiële software gebruiken kunnen ze niet tegenhouden natuurlijk. Het gaat meer om de App Store/Officiële apps.
Verder zou ik alsnog oppassen want ze kunnen wel degelijk achterhalen dát je tethert, ongeacht welke software je daarvoor gebruikt. Het is wel af te leiden aan de datatransmissie en het verbruik.
Het is wel af te leiden aan de datatransmissie en het verbruik.
Datatransmissie

Zodra een IP data pakketje, wat oorspronkelijk van je laptop komt, via je iPhone op het inet is geslingerd is er niet meer te achterhalen of je legitiem aan het internetten bent. Het enige wat t-mobile zou kunnen doen is gaan filteren op protocol specifieke eigenschappen (zoals de useragent in HTTP). Maar dit is dweilen met de kraan open.
Kan dit natuurlijk ook helemaal mis hebben want ik heb niet daadwerkelijk met een sniffer pakketjes bekeken. Als dat zo is hoor ik het graag.

Data verbruik

Dit valt gewoon terug op de fair use policy. Zolang mensen geen torrents heen en weer gaan gooien is er helemaal niets aan de hand.

[Reactie gewijzigd door Qreed op 18 juni 2009 19:25]

[...]
Datatransmissie

Zodra een IP data pakketje, wat oorspronkelijk van je laptop komt, via je iPhone op het inet is geslingerd is er niet meer te achterhalen of je legitiem aan het internetten bent. Het enige wat t-mobile zou kunnen doen is gaan filteren op protocol specifieke eigenschappen (zoals de useragent in HTTP). Maar dit is dweilen met de kraan open.
Kan dit natuurlijk ook helemaal mis hebben want ik heb niet daadwerkelijk met een sniffer pakketjes bekeken. Als dat zo is hoor ik het graag.
...
Deep Packet Inspection...
Logo staat erop, maar T-mobile bestaat in meerdere landen.

Zie: http://www.apple.com/nl/iphone/iphone-3g-s/
En dan onderaan de pagina footnote nr.4: Momenteel wordt tethering niet aangeboden in de VS en in enkele andere landen. Vraag je provider of hij deze dienst verleent.
Tethering werkt inderdaad bij T-Mobile, zelf heb ik een Xperia waar standaard ook al software op staat om je internet connectie te delen, dit heb ik dan ook al diverse keren gedaan.

Waar T-Mobile het over heeft is dus puur op de iPhone, waarschijnlijk hebben ze er gewoon iets van software in gestopt om dit tegen te houden.
Het netwerk kan het wel aan, alleen ze zeggen het niet voor de prijs van het abonnement te kunnen doen.
Daarnaast is het een mooie melkkoe.
Daarnaast kan het met PIT/WnW ook en mag het daar ook mee.

[Reactie gewijzigd door Loekie op 18 juni 2009 10:35]

Ah, ok, ik zal eens informeren bij T-Mobile shop. Thanks :)
Met een gejailbreakte iPhone kan je gewoon tetheren, geen probleem. Het is uiteindelijk een mooie melkkoe van T-Mobile om daar weer apart geld voor te vangen, vooral nadat de iPhone een succes is gebleken.

Click: http://www.iphonemodem.com / http://www.iphonemodem.de / http://www.junefabrics.com/iphone/index.php

Ik heb zelf naar volle tevreden tevredenheid iphonemodem.de . Heb gisteren OS3.0 geinstalleerd, zodra de jailbreak tools voor OS 3.0 uitkomen, weet ik wel wat ik ga doen ;)
Dat gaat niet om een Jailbreak.
Dat is de hack om met andere providers te kunnen bellen, dat staat los van een jailbreak helaas.
De tetheringfunctie unlocken kan ook op een gratis manier:

iPhone Tethering (je internetverbinding delen met je pc)

aramdin, da's lang geleden dat jij hier aanwezig was :>
ik heb het niet geprobeerd, maar volgens deze website kan het ook zonder jailbreaken/unlocken:

http://www.intomobile.com...aptop-with-tinyproxy.html
Als ik de laatste regel goed lees, moet je de Tinyproxy app installeren via installer.app. Dat is een jailbreak app aanbieddoos, jailbreaken is vooralsnog dus nog nodig.
Met andere woorden, als ik een T-mobile sim-only abbo heb en daarbij de 10 euro per maand WnW erbij neem, dan kan ik dus wel gewoon standaard tetheren met een iPhone (even ervan uitgaande dat ik een iPhone los overkoop van iemand die net een abbo heeft afgesloten en hem kwijt wil én er staat OS 3.0 op zonder jailbreak)?

Of moet ik dan alsnog jailbreaken?
Pit is dan ook 6x langzamer als het internet bij het iphone abbonement, de up bij de iphone is even hoog als de down bij pit.
Tuurlijk, maar ik zou het geen groot probleem vinden als die snelheid lager is tijdens tethering als dat mogelijk is, of gewoon lagere snelheid abonnement.
Laten we wel wezen, voor stevig downloaden is het niet geschikt en die snelheid is voor iets als push-mail en IM niet nodig.
Ik vind het handig dat als ik ergens een afspraak heb waar ik met de trein naar toe ga, om dan onderweg nog even wat mailtjes te verwerken. Zo doe ik dat nu via WnW en zou dat ook met I-nnn willen.
Als je telefoon het ondersteunt, dan werkt het gewoon bij T-Mobile.
Alleen is het niet de bedoeling een DVD binnen te harken via de verbinding.

Misschien dat ze het uitgezet hebben op de iPhone zelf maar bv de Omnia werkt standaard gewoon.
Ho ho zeg, T-Mobile verzorgt niet wat je nodig hebt om het te gebruiken maar en in die zin kan je zeggen dat T-Mobile het niet ondersteunt maar het werkt wel degelijk! En gewoon goed ook!

Zie: http://www.iphoneclub.nl/...nederland-toch-activeren/

Ik heb zelf uit die thread de ipcc file voor Vodafone gedownload en het werkt fantastisch en ik hoor ook van mensen die T-Mobile gebruiken dat het vlekkeloos werkt.

[Reactie gewijzigd door bozotheclown op 18 juni 2009 11:44]

Ze ondersteunen het niet maar het kan wel.
Ik heb altijd mijn telefoon aan mijn laptop hangen onderweg.
Kan ook nergens in de voorwaarden vinden dat het niet mag.

Weliswaar niet zo'n 3G abo, maar niettemin...
Ik gebruik al jarenlang incidenteel tethering (al kenden we het toen nog niet onder die naam) met mijn Nokia N95, ook nu ik een iPhone abo heb (dual SIM, gaat prima). Ik verstook met tethering nauwelijks data, valt in het niet met wat ik verstook op de iPhone zelf.

Vandaag tethering op mijn iPhone (geen jailbreak) met OS 3.0 aan de praat gekregen. Werkt prima. Wederom, ik zal het zeer incidenteel gebruiken.

Ik hoop dat T-Mobile daarom ook gewoon een limiet op het internet gebruik zal zetten. Ik ga geen 15 euro per maand extra betalen voor (legaal) tetheren terwijl ik alles bij elkaar veel minder data zal verstoken dan een heavy iPhone user die geen tethering gebruikt maar wel heel intensief internet data gebruikt. Een bedrag van 2 euro per maand vind ik al wat redelijker maar eigenlijk liever: gewoon limiet vaststellen en tethering vrij geven.
Tethering is telefoon als modem gebruiken?

@!GN!T!ON: T-mobile hoeft dit niet te ondersteunen; als je maar de juiste software op jouw laptop/pc installeerd. Zo kun je met (bijna) iedere Sony Ericsson/Nokia/Samsung dit standaard, zit bij de software van de fabrikant inbegrepen.

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 18 juni 2009 10:31]

Niet correct.

T-mobile kan gewoon vrolijk filteren, ze kunnen zelf kiezen wat ze wel/niet doorlaten.
Ze kunnen ook VOIP, IM ed. aan/uit zetten.
Ze kunnen dit uitzetten jah; maar ik weet 110% zeker als jij een telefoon aan de laptop gooit, met de software van de fabrikant kun je gewoon lekker online gaan met je laptop.
Ik heb 6 jaar mobiele retail gedaan, weet dondersgoed waar ik over spreek
Het gaat T-mobile er gedeeltelijk om die jonge gastjes die hun iPhone a la de film ''Hacker' aan hun laptop knuppen en dan a la scriptkiddie gaan downloaden te kunnen stoppen.
Als T-mobile echt wil kunnen ze rustig de 'FUP-overtreders' er uit pikken en die ofwel in snelheid te blokkeren of een leuke waarschuwingsbrief te sturen.

Ik wacht rustig een maand af, eens zien of degenen die nu tethering gebruiken hier ook een brief of waarschuwing voor krijgen.
Kan met lossen Laptop-internet abbo's
vanaf 20 euro per maand.

Kan je vinden op de T-mobile website onder:
Abbonementen "mobiel internet laptop"

[Reactie gewijzigd door Armageddon_2k op 18 juni 2009 10:31]

Waarschijnlijk zal het geen probleem om deze methode toe te passen op het nieuwe model.

http://hackaday.com/2009/06/17/iphone-3-0-tethering-is-easy/
ik vraag me nog steeds af waarom twee telefoons die precies hetzelfde zijn, slechts voorzien zijn van een dubbele hoeveelheid geheugen, precies twee keer duurder moeten zijn (bij het goedkoopste abo) 32 GB inbouwen ipv 16 kost zeker niet twee keer meer naar mijn weten.. En natuurlijk ligt het eraan dat 'wij' dat accepteren. Ik denk dat 'wij' gek zijn.

gevalletje what was I thinking :z

[Reactie gewijzigd door Kaalaamaazoo op 18 juni 2009 11:33]

De telefoon is niet 2x zo duur. Je krijgt x korting op het apparaat bij een abo. Als er dan 100 euro overblijft op de 16GB (die kost dus x + 100) versie en de 32GB versie is 100 euro duurder (die kost dus x + 200) dan de 16GB versie, lijkt het alsof de 32GB 2x zo duur is.
Hoera! De nieuwe iPhone komt :)
Erg veel nieuws zit er niet in, maar hij schijnt toch zwaar "Gepimpt" te zijn, even een kort overzicht van de updates:

Voice control*
Gebruik je stem om met voice control een nummer of vrienden uit je contactlijst te bellen. Mms
Stuur via je iPhone foto’s en
video’s naar vrienden en familie.

Videocamera*
Maak en bewerk videos met je
iPhone 3G S en deel ze via e-mail, mms
of YouTube. Spotlight
Een snelle en overzichtelijke manier om alle bestanden op je iPhone weer te geven.
Teksten knippen en plakken
Gemakkelijk teksten knippen, plakken en kopiëren in e-mail, websites en tekstprogramma's. Kompas*
Het ingebouwde digitale kompas wijst je altijd de weg.

Kompas*
Het ingebouwde digitale kompas wijst je altijd de weg.

(bron: http://www.t-mobile.nl/iphone/index.html)

edit: kleine aanpassing + typo

[Reactie gewijzigd door Preversive op 18 juni 2009 10:31]

Zijn dat niet allemaal standaard functies die gewoon in een (slimme)telefoon horen te zitten?
Ik heb een aaiphone gehad, maar verkocht vanwege de brakke en halve functionaliteit die in de telefoon zit.(afgezien van een kompas) Hoe kan iets een smartphone heetten als je niet eens kunt multitasken? Geen bluetooth filetransfer? Geen mms? Geen copy paste? Geen dingen kan doormailen die de iphone niet (her)kent?

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 18 juni 2009 10:36]

Dat was voor mij de reden om te wachten met een aankoop van een iPhone. Nu heeft het toestel 'meerwaarde' voor mij, vooral omdat Nike+ erin gebouwd is.
Same here, nu staat de 3GS boven aan op m'n lijstje. Vooral copy/paste is iets dat ik veel gebruik en daarnaast BT transfer/A2DP. Nu maar zien of T-mobile me een geode verleng-aanbieding kan doen.
Standaard reactie bij iedere iPhone update. Granted, de iPhone mistte een aantal van deze zaken inderdaad. Aan de andere kant hebben vele gebruikers een smartphone nog nooit zoveel gebruikt, velen hebben prima kunnen werken zonder copy/paste en zonder mms etc. De iPhone bestaat nog maar een jaar of 2 en met 3.0 zijn vele functies die mensen mistte gewoon ook af, ik heb voor de iPhone gekozen omdat ik weet dat Apple mij altijd de nieuwe firmware zonder gezeur of verplichting tot het kopen van een nieuwe telefoon aanbiedt en omdat ze eindelijk eens lekker de tijd nemen om functies op een goede manier te integreren. Na jaren gefrustreerd gebruik te hebben gemaakt van half werkende telefoons, heb ik alle geduld van de wereld met de iPhone, welke zowiezo al een verademing was op de punten die er wel in zaten.

Hoe een telefoon die de beschikking heeft over 50000 apps en de meest gebruikte functies gewoon wel multitasked geen smartphone mag heten beats me.
Dat ze zomaar firmware updates uitgeven is ook niet zo vanzelfsprekend bij Apple. BIj de iPod's doen ze dat dus niet. Wel updates maar geen functionaliteit toevoegen. Zo kan de eerste iPod Video prima dingen die alleen in de iPod Classic te vinden zijn. De Video geven ze gewoon geen update omdat ze liever zien dat je een nieuwe haalt. De iPhone lijkt meer een uitzondering.

Ik ga me verder niet uitspreken over het toestel zelf omdat dat toch altijd een welles-nietes discussie blijft. Ik kan wel melden dat ik een iphone 2G heb en een sony X1 en dat ze allebei hun voor en nadelen hebben. Je kan apple niet onbetwist tot #1 kronen. De sony ook niet..
ik denk dat eerder bedoeld werd in vergelijking met de laptops / desktops van Apple en Mac OS X, en niet zozeer de iPods
Wél MMS, wél copy/paste. Halve functionaliteit zit nergens in de iPhone. Verder is het natuurlijk wel degelijk een smartphone (noem een ander apparaat welke je met één druk op de knop de beschikking geeft over 50.000 applicaties?), enkel omdat hij niet aan jouw persoonlijke smartphone-eisen voldoet wil niet zeggen dat het geen smartphone is.

[Reactie gewijzigd door MarcoC op 18 juni 2009 10:42]

Typisch weer terug gaan naar het lijstje van bulletpoints wat de maatstaaf zou zijn van de kwaliteit van het apparaat.

Ik heb liever een smartphone die wat hij doet goed doet i.p.v. een telefoon die het hele lijstje heeft maar alles half werkt (wat helaas voor de gemiddelde WinMo telefoon op gaat).

Als het sturen van een MMS naar de 4 andere mensen in nederland die MMS gebruiken een dealbreaker is, dan vraag ik me af of er zowieso een telefoon is die aan je eisen voldoet. Overigens heeft het huidige OS gewoon MMS, copy/paste. Dingen doormailen die iPhone nie tkent ben ik nooit tegengekomen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Smartphone

Als ik dat zo lees zou een smartphone zijn naam krijgen door alleen maar te beschikken over een telefoonfunctie, mobiel internet, muziek luisteren,meestal een touchscreen, en de basis functies zoals werken met adressen.

Volgens mij is mms en copy/paste geen basis functie 8)7
mms / copy & paste wordt gewoon niet zo absurd veel gebruikt. Ik heb 't op telefoons eigelijk nooit gebruikt, en betwijfel of ik het nu op de iPhone plotseling wel ga gebruiken.

MMS zie ik al helemaal het nut niet van in :)
MMS gebruik ik nauwelijks. Volgens mij sinds het geďntroduceerd is heb ik het maar 7 keer gebruikt.

Copy & paste iw wel belangrijk vind ik. Heb het gemerkt op WIndows Mobile telefoontjes.
Op WM toestellen ja, maar daar is het soms ook vaker nodig. Op de iPhone gebruik ik 3.0 met copy/paste al een paar maanden. Welgeteld is het 3x voorgekomen dat het idd heel handig was.
hou nou eens op, ik heb nog nooit zoveel getasked als op de iphone, alleen door de technische implementatie heet het geen multitasking. Gelukkig kon ik op mijn Wimo tel. altijd erg goed twee vensters naast elkaar openen :S
Dat niet, maar je kan wel twee applicaties bezig laten zijn naast elkaar, ook als het applicaties zijn die niet van Microsoft zijn. Dat jij hier het nut niet van inziet wil nog niet zeggen dat het geen nut heeft ;)
Stel je voor dat iemand een mooiere muziek-applicatie schrijft dan wat er nu in iPhone OS zit. Die nieuwe muziek-applicatie is in iPhone OS geen eersterangs-burger en zal dus niet op de achtergrond kunnen draaien terwijl jij je mailtjes leest/rondbrowst/een spelletje doet.
Zeker kan het nut hebben, maar het nadeel voor accu-tijd en snelheid van het OS vind ik op dit moment nog steeds erger. Bovendien werken de iPod, telefoon, mail, gps e.d. wel multi-taskend en dat zijn allemaal zaken waar de meeste mensen dit ook voor nodig hebben.
Dat vind ik zo'n bull-reden, het kon nog wel eens slecht voor de 'experience' zijn dus geven we gebruikers gewoon niet de keus. De gemiddelde gebruiker vind het vast fijn niet na te hoeven denken, maar ik wil graag een andere app kunnen draaien i.p.v. std app als deze niet voldoet. En als dat dan niet op de achtergrond mag is zwaar irriterend.
je kunt nu natuurlijk wel push notificaties gebruiken, en de staat van een applicatie word bewaard (mits geďmplementeerd.) V

oor jan met de pet betekend het dat zijn telefoon snel aanvoelt, en daar draait de beleving van de iPhone om (igg daar heeft apple zwaar op ingezet, met redelijk succes onder de niet tweakende mensen :)). Vergeet niet dat veel gebruikers eigenlijk niet weten hoe iets werkt als het ding maar belt en de applicatie tevoorschijn tovert als ze er op drukken.

wil je graag op de achtergrond draaien dan kies je voor iets anders, ik gaf alleen in een eerdere reactie aan dat IK het nog geen seconde gemist heb.
Een mooie muziek-applicatie? Kijk dat is dus het 'probleem' van die andere OS'en en telefoons, daar moet je allerhande 3rd party software downloaden voor dit soort standaard applicaties. Dit soort standaard applicaties zijn op de iPhone gewoon al briljant, dus daar hoef je geen vervanger voor te downloaden.
Daarom zei ik ook 'mooiere'. Ik ben ervan bewust dat je op de iPhone App Store geen applicaties mag plaatsen die functies van Apple-apps dupliceren, maar stel je voor dat iemand een mooiere App zou maken, en dat die wel in de App Store terecht zou komen.
Ik mag hopen dat de aanwezigheid van mooie standaardapplicaties geen reden is voor ontwikkelaars om niet te proberen nog te verbeteren!
Is het mogelijk om mijn oude abonnement af te kopen bij T-mobile en dan een tweejarig abonnement te nemen met de 3GS? Ik heb nu de 3G sinds oktober, maar het abonnement is pas in Januari ingegaan. Ik zou bijvoorbeeld best het toestel voor 300 euro willen afkopen en dan de 3GS nemen voor 100euro.
Je kan het wel afkopen maar dan betaal je:
24 x xBedrag(30) = 720
720 - al betaalde maanden(9x30) = 450 euro
nah dat wordt denk ik wel erg duur. Buiten het feit om dat ik dan de oude iPhone kan verkopen is het alsnog te duur denk ik.
Kan je het beste in de winkel vragen, maar de kans is klein. Wat je wel kan doen is het contract laten overnemen door iemand anders.
Dus 150 belminuten kost 99,95 en 300 minuten kost 29,95 :S? Ik begrijp geen hol van die tabel.
Het gaat hier om de prijs van de IPhone zelf naast een abbo.
Eerst krijg je de abonnementen, waar je een bedrag per maand voor betaald.

Maandelijkse kosten
i-150; 29,95 per maand
i-300; 44,95 per maand
i-500; 64,95 per maand

Dan nog eens je telefoon + aansluitkosten eenmalig.
i-150
29,95 ; iPhone 3G 8GB
99,95; iPhone 3G S 16GB
199,95; iPhone 3G S 32GB

i-300
0,- ; iPhone 3G 8GB
29,95; iPhone 3G S 16GB
119,95; iPhone 3G S 32GB

i-500
0,- ; iPhone 3G 8GB
0,- ; iPhone 3G S 16GB
59,95; iPhone 3G S 32GB

[Reactie gewijzigd door etix op 18 juni 2009 23:33]

Het is toch niet 150 belminuten of 150 smsjes?Maar en 150 belminuten en 150 smsjes?

Tenmiste dat is zo bij de oude iPhone abbonementen.
Jammer dat ik al een oude heb, geloof niet dat T-mobile ze laat omruilen voor een zacht prijsje.
Ehm nee het is altijd of. Als jij 10 minuten belt blijven er nog 140 eenheden over. Dat kunnen dan weer bijvoorbeeld 80 smsjes en 60 minuten bellen zijn.
Niet, waar bij iPhone-abonnementen is het 150 minuten én 150 smsjes volgens mij. Dit staat dus fout in het artikel.

[Reactie gewijzigd door MarcoC op 18 juni 2009 10:36]

Zover ik weet; never was, never will be. Alle bundels bij alle providers zijn belminuten OF smsjes.
Dit is behoorlijk off topic maar goed.

i-150 abbo: http://www.t-mobile.nl/pe.../abonnementen/iPhone.aspx
Flex abbo: http://www.t-mobile.nl/pe...ie/abonnementen/flex.aspx

Bij de i-150 abbo (die heb ik ook) staat er nadrukkelijk 150 belminuten en 150 smsen vermeld. Dit is dus belminuten EN smsjes.
Bij de Flex abbo (mijn zusje heeft die) staat er een tegoed van 15 Euro, waar belminuten en smsen vanaf worden gehaald. Dit is dus belminuten OF smsjes.

Ontopic: Volgens mij is de nieuwe i-phone ietsjes duurder dan de vorige versie. Een 16GB 3G versie kostte i.c.m. een i300 abbo 0 Euro. Nu kost de 16GB 3G S versie i.c.m. i300 abbo 30 Euro. Veel scheelt het dus niet.
Daar heb ik mij ook op verkeken, toen ik bij een website gewoon een Flex Relax abbo bestelde... Ik had toen 300 belminuten, en geen smsjes in mijn abbo zitten.

Nu heb ik 100 keer gebeld naar tmobile en heb ik een i-300 abbo gekregen, daarin zitten 300 belminuten én 300 smsjes.

[Reactie gewijzigd door pruimenpit op 18 juni 2009 18:10]

Euh, een Flex abo komt niet met belminuten, maar met beltegoed (waar ook SMSjes vanaf gaan). Waarschijnlijk bedoel je een Relax abo?
Ja idd. Relax. Maar ik hoop dat me punt duidelijk is.
T-mobile, is in ieder geval niet heel duidelijk in dit soort dingen.
Dan heb je het fout. Bij de iPhone-abonnementen is het 150 smsjes én 150 minuten. Al een jaar lang.
Dan weet je het dus fout ; bij de iPhone abonnementen is het x sms + x belminuten, al vanaf 't begin.
Bij de Iphone abo's niet, daar is het en en...