Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 12 reacties

Realtime Worlds, de Schotse ontwikkelaar van de mmo-game All Points Bulletin, wil het sociale netwerk Facebook gebruiken als 'major community tool'. Het spel is bijna toe aan een gesloten bètatest.

Aces uit All points BulletinHoe Realtime Worlds precies gebruik wil gaan maken van Facebook, liet Chris Dye, de community relations manager van de ontwikkelaar, niet weten. Het sociale netwerk is vooral populair in Noord-Amerika en Groot-Brittannië, al bestaat er sinds mei 2008 ook een Nederlandstalige versie. De dienst is hier echter nog lang niet zo populair als Hyves. Realtime Worlds liet eerder al weten dat het voor de muziek in de mmo gebruik zal maken van de online-muziekdienst last.fm.

Dye liet verder weten dat Realtime Worlds bezig is met een laatste interne test van de mmo. Ongeveer honderd medewerkers zijn bij de test betrokken. Daarna zullen mensen van buiten het bedrijf op de testserver toegelaten worden, al gaat het in deze gesloten bètatest dan uitsluitend om vrienden en bekenden van Realtime Worlds-medewerkers. Over een openbare bètatest liet Dye zich nog niet uit.

Realtime Worlds is opgericht door Dave Jones, de man die het concept van Grand Theft Auto bedacht en de eerste edities van het spel maakte. Hij ziet All Points Bulletin als een mmo-variant van GTA. In de mmo behoren de spelers ofwel tot de politie ofwel tot de criminelen, al zijn beide partijen even gewelddadig. De Schotse ontwikkelaar had een overeenkomst met de Aziatische uitgever Webzen, maar kocht de rechten op het spel in april 2008 terug en wil het spel nu zelf uitgeven.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (12)

De dienst is hier echter nog lang niet zo populair als Hyves.
Misschien goed om te weten dat Hyves en Facebook niet gericht zijn op dezelfde doelgroep.

Verder ben ik wel benieuwd naar het spel, en zeker de uitspraak dat het een 'mmo variant van GTA' wordt, spreekt me wel aan..
Ja, dat is ook wel duidelijk dat het niet dezelfde doelgroep is. Facebook is duidelijker voor de gemiddelde mens vergeleken met Hyves. Ik vind Hyves toch echt erg onduidelijk vergeleken met MySpace of Facebook. Verder is het ook minder druk vergeleken met Hyves.

Maar goed, we hebben eerder ook overwogen om Facebook te gebruiken onderdeel van een mobile game. Alleen we hadden wat problemen omdat je niet gemakkelijk leuke dingen kan doen zoals het toevoegen van een nieuwe profielfoto's aan het profiel. Het spel was gebasseerd dat de gebruiker zelf zijn karakter kon tekenen die vervolgens kon worden gebruikt in het spel. De aangepaste versie kan je vervolgens naar vrienden sturen.
Facebook is niet opgericht met hetzelfde doel als Myspace, Hyves, etc. Echter is Facebook sinds een tijd dus wel mainstream gegaan, en bedient dus wel degelijk hetzelfde publiek. Echter heeft Hyves hier eerder voet aan de grond gekregen.
De Schotse ontwikkelaar had een overeenkomst met de Aziatische uitgever Webzen, maar kocht de rechten op het spel in april 2008 terug en wil het spel nu zelf uitgeven.
Dat is wel mooi om te horen, dit betekend dat ze (enigszins) zelf kunnen bepalen wanneer het spel RTM is en er dus niet vanuit een uitgever constant druk gelegd wordt over een releasedate die dan en dan moet plaatsvinden (al zullen investeerders uiteraard hier alsnog op aandringen)
weet niet precies wat ik me daar van moet verwachten gta mmo

krijgt de politie dan een hit-list-leven ipv wanted oid

lijkt me complex systeem om goed gebalanceerd te publiceren
succes :+
Heel eerlijk denk ik dat het best wel kan lukken, dit is een MMO die ook een ander soort publiek zal aantrekken dan andere MMO die vaak afspelen in een fantasy wereld :-)

Maar alles hangt eigenlijk af van de afwerking, het zou niet de eerste keer zijn dat een zeer leuk en interessant project faalt door te weinig cash en te vroeg uitbrengen. Leuk is wel dat het op Xbox komt en dus wel een vorm van kwaliteits controle aanwezig is. :-)
MMO versie, of gewoon een 'online' versie (in style van London of Fury - je speelt gewoon steds online matches met een online 'level up' en ranking systeem)?

Dus buiten registeren ben je ook verplicht bij facebook te registeren, wel apart dat je praat hier over een virtueel account (je MMO poppetje) en je 'real life' account (facebook).

Alsof je je Hyves account koppelt met de WoW-character, wel handig als je wil weten met wie je speelt :P

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 6 oktober 2008 16:01]

En die gesloten beta dan. Waar kan ik me inschrijven???
al gaat het in deze gesloten bètatest dan uitsluitend om vrienden en bekenden van Realtime Worlds-medewerkers

Best moeilijk zeg, dat lezen?
De Schotse ontwikkelaar had een overeenkomst met de Aziatische uitgever Webzen, maar kocht de rechten op het spel in april 2008 terug en wil het spel nu zelf uitgeven.
Haha WebZen... ik moet elke keer weer lachen als die naam opduikt. Stelletje trieste boeven, dat zijn het. 't Is maar goed dat die Schotten die rechten terughebben, anders had je waarschijklijk niks meer van het spel gehoord. WebZen maakt een mooi verhaal op hun site over het spel en geeft een datum wanneer het uitgegeven wordt. Een jaar na de aangegeven releasedatum komen ze dan met een verhaaltje dat ze de einddatum vermoedelijk niet gaan halen.
Check youtube voor enkele ingame movies van het spel. Ziet er zeker niet slecht uit :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True