Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 40 reacties

Een kleine maand voordat het spel in de winkel ligt, heeft ontwikkelaar Realtime Worlds de minimale systeemeisen van All Points Bulletin bekendgemaakt. De mmog die op 1 juli verschijnt, draait op een Core 2 Duo van 2GHz, met 2GB ram.

De Schotse ontwikkelaar Realtime Worlds heeft bekendgemaakt wat de minimale eisen zijn waaraan een pc moet voldoen om hun mmog All Points Bulletin te kunnen draaien. Heel verrassend zijn die niet, want de game wordt gebouwd op basis van Unreal Engine 3.0, dus de eisen komen overeen met die van andere games die op UE3 zijn gebaseerd. Voor All Points Bulletin is minimaal een systeem nodig dat is gebaseerd op een Core 2 Duo van 2GHz of meer, aangevuld met 2GB ram, of 3GB als de 64-bitsvariant van Windows Vista of 7 wordt gedraaid. De grafische kaart moet minimaal een GeForce 7800 zijn, voorzien van 256MB eigen geheugen, en het spel neemt 20GB op de harde schijf in beslag.

In de faq, waar de eisen zijn vermeld, laat Realtime Worlds niet los welk systeem wordt aangeraden om het spel mee te spelen. Het aangeraden systeem wordt echter wel vermeld in de online-shop van Valves webservice Steam, waar blijkt dat het spel het best tot zijn recht komt op een Core 2 Quad van 2,4 GHz, aangevuld met 4GB ram en een GeForce 8800 GTX met 512MB eigen geheugen. Daar blijkt dat de makers een 64-bits-besturingssysteem als ondergrond voor het spel adviseren.

All Points Bulletin verschijnt op 1 juli, uitsluitend voor de pc. De Schotse ontwikkelaar maakte eerder al bekend wat de maandelijkse kosten van het spel zijn. Realtime Worlds is opgericht door Dave Jones, de man die ooit het concept van Grand Theft Auto bedacht en de eerste edities van het spel maakte. Hij ziet All Points Bulletin als een mmo-variant van GTA. In de mmo behoren de spelers tot de politie of tot de criminelen, al zijn beide partijen even gewelddadig. De Schotse ontwikkelaar had een overeenkomst met de Aziatische uitgever Webzen, maar kocht de rechten op het spel in april 2008 terug en wil het nu zelf uitgeven.

All Points BulletinAll Points BulletinAll Points BulletinAll Points BulletinAll Points BulletinAll Points BulletinAll Points BulletinAll Points BulletinAll Points BulletinAll Points BulletinAll Points Bulletin

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (40)

Dit ga ik niet redden met mijn 8400 GS :P Tijd voor een update.

Offtopic: Ik zie hier rechts bij gerelateerde producted APB op een 360 hoesje.
Het was aanvankelijk ook de bedoeling om het voor de Xbox 360 uit te brengen, maar RTW heeft een paar maanden terug besloten dat project op een laag pitje te zetten, om er vervolgens (tijdelijk) mee te stoppen en zich volledig te concentreren op de PC-versie.

[Reactie gewijzigd door Jorian29 op 4 juni 2010 12:18]

De beta die ik speelde draaide in ieder geval wel lekker vlot op mijn systeem (E8500 @ 4.1ghz & GTX280) , dus vind ik de minima wel heel laag..

Maar zoals Yisc zegt, er kan heel wat word geoptimaliseerd en aangepast.. Wel sterk dat ze een 64bit "pushen" om hun game optimaal te draaien!
De beta draaide best redelijk op mijn laptop (Dual Core T4200 2,00 ghz, 3GB ram 512MB ATI Mob. Radeon HD4570, w7 64bit) wat vrij dicht in de buurt komt van de minimale eisen.

Vond wel dat hun servers verschrikkelijk traag waren af en toe, hopelijk doen ze hier iets aan voor de release.
Dat waren ook beta servers en niet hun volledige capaciteit ofcourse ;). En zelf heb ik niet zoveel last gehad van de traagheid eerlijk gezegt
Dat 64-bit betekend gewoon dat je meer dan 4GB geheugen nodig hebt. 4GB RAM en dan nog 512MB voor je GPU. Dat haal je niet op een 32-bit systeem.
Mooi spel, ben benieuwd of deze ooit voor OSX verschijnt, zal waarschijnlijk niet,dus blijf ik braaf voor WoW betalen.

De systeemeisen zijn wel vrij fors, dit verkleint natuurlijk wel de potentiële doelgroep en dus de overlevingskansen van het spel op kort termijn. Ik wist niet dat de Unreal 3 engine zo veeleisend was?
Voor Linux ging er zeker géén client voorzien worden dacht ik, ook consoles vallen buiten het bootje maar Mac was toch een mogelijkheid (kan me vergissen). Steam is toch in elk geval goed bezig met content voor Mac beschikbaar te stellen en de UR engine draait toch ook op OSX dus is er toch een mogelijkheid. Zou een mooie omgeving zijn om Mac en Pc gebruikers hun flames letterlijk te laten uitvechten.

Anyway, pre-order has been placed. Hoe het eruit ziet maakt maakt minder uit voor mij, zolang het maar fun is, en dat customize gedoe alleen al zal me uuuuren zoet houden :*)
de Unreal Egine heeft het zwaar omdat ze met de engine precies de dingen doen die het niet zo leuk vind.
Als ik me niet vergis wordt er in de 'The Reign of Mark Rein' hierover gesproken(is al een tijdje terug, kan me vergissen).

Ik vind de eisen redelijk meevallen, het is niet de laagste nee, maar vergelijk t met een FPS, dan zijn de eisen nog zo zwaar niet
Dat zijn behoorlijke eisen maar gezien de ervaringen met de closed beta is het geen overbodige luxe. Sterker nog, ik denk dat de minimale eisen eigenlijk onvoldoende zijn om het spel goed te kunnen spelen, al moet daar wel bij gezegd worden dat er nog heel wat geoptimaliseerd kan en ook moet worden voordat het spel in de winkel ligt.
Minimale eisen zijn meestal (altijd?) niet genoeg om het spel vloeiend te draaien. Net als de aanbevolen eisen niet genoeg zijn om het vloeiend op max te draaien.

APB kan wel wat worden denk ik. Ik heb me er niet in verdiept, maar wat mij wel gelijk aangreep was hoe erg je je character kunt customizen. Bij de meeste games valt dat eigenlijk wel tegen, maar hopelijk zet dit de nieuwe standaard.
Jammer dat het een MMO is, daar ben ik zelf klaar mee.
Zelf vind ik de servers te traag om all het geweld zonder lag te vertonen, gemiddeld draaien de servers 30 to 45 FPS en dit is dan met 80 spelers in een wereld.
Deze game is top, ik heb de closed beta gespeeld en me flink vermaakt. Op sommige puntjes kon het beter, maar daar was het een beta voor. Maar wat is dat tegenwoordig met die maandelijkse kosten. Echt doodzonde van de game is dat, zo zijn een hoop spelers minder snel geneigd het spel te spelen. Zet dat toch het spel voor een duurdere prijs in de winkel als je je kosten eruit wil halen, maar stop met die onzin maandelijkse kosten. Ik bedoel Guild wars etc hebben dat toch ook niet? Heel jammer van die kosten, maar verders een top spel wat niet snel saai zal worden!
Ik denk marketingwijs gezien, dat een lagere instap prijs + redelijke maandelijkse betalingen a la wow de beste manier is om zoveel mogelijk klanten/spelers te krijgen. Als je een game 50 e of meer laat kosten + de maandelijkse kosten van 15 e dat je dan snel een herhaling van age of conan zal zien.
De systeemeisen vallen mee want er zijn imho weinig echte gamers die een pc hebben met een 7800gt of equivalente kaart. Ook is het aanschaffen van een beetje normale videokaart geen banksaldo verslindende bezigheid meer. voor 150e heb je al een goede videokaart waar je zeker nog een dik jaar mee door kan komen.
Die systeemeisen zeggen mij altijd zo weinig. Het hangt ook erg van de resolutie van je scherm af hoe zwaar je pc het krijgt met een spel.
Het geadviseerde systeem komt ongeveer overeen met wat ik heb, maar op een 1680x1050 denk ik niet dat ik het op max zal kunnen draaien.
Dat is iig mijn opvatting over de systeemeisen die worden uitgegeven bij games...
Waarom blijven zij altijd zo intel/Nvidia minded?

'or equivalent' is altijd de verwijzing voor elke AMD/Ati gebruiker, moet maar uitzoeken wat zijn vereiste specs zijn. Kleine moeite om er bv :
nVidia GeForce 7800 / Ati HD3450 (noem maar wat), or higher.
van te maken?
Er zijn ook nog steeds een hele boel spellen die beter/alleen op nvidia draaien. Andersom zijn er ook enkele, maar dat is zelden. Uit mijn hoofd beveelt Black & White 2 geloof ik ati aan..

NFS World (waarvan ik een beta key heb) is een nVidia spel. Mensen met goeie ATi kaarten kunnen niet spelen en er zijn sommigen die het nog kunnen draaien op een GF5200fx...
Heeft niks te maken met beter. Het is allemaal puur reclame en geld. Ati maakt ook reclame voor Mass Effect 2 en omgekeerd ook dacht ik.
Het gaat ook niet om aanraden, maar om een 'eis'.

Als je bij de BMW dealer vraagt welke benzine er in je auto gaat, gaan ze toch ook geen shell pure power noemen?
Dat meen je niet ik draai hier 3.4 ghz quad 4 gb ram en een HD5970 en ik kan hem net draaien gwn een slecht geoptimaliseerd spel het is een beta maar we hebben gene verbetering gezien in patches voor optimalisatie
ik hoop dat over een maand dit wel zo is
Dat meen je niet ik draai hier 3.4 ghz quad 4 gb ram en een HD5970 en ik kan hem net draaien gwn een slecht geoptimaliseerd spel het is een beta maar we hebben gene verbetering gezien in patches voor optimalisatie
ik hoop dat over een maand dit wel zo is
Waarschijnlijk gevalletje PEBKAC want bij mij draait ie redelijk op een laptop met mindere specs. :X
Als die eisen zo hoog blijven zie ik het somber in voor de ontwikkelaar van dit spel. Als je dit op low geeneens normaal kan spelen op een gemiddelde computer en mensen moeten er ook nog eens maandelijks voor betalen ^^ . Mij niet gezien in iedere geval.
Het is toch logisch dat als mensen het spel niet fatsoenlijk kunnen spelen, dat ze het dan ook niet kopen? laat staan er maandelijks voor betalen. Heeft niks met console fanboy te maken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True