Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 36 reacties

Schietspel Duke Nukem 3D verschijnt in september op Xbox Live Arcade, volgens Microsoft. Het spel krijgt de mogelijkheid om terug te spoelen, zodat spannende delen opnieuw kunnen worden bekeken en fouten kunnen worden hersteld.

Box Duke Nukem 3D - 1996Volgens de website Joystiq heeft een medewerker van Microsoft bevestigd dat de nieuwe versie van Duke Nukem 3D in september op Xbox Live Arcade verschijnt. Ontwikkelaar 3D Realms zou bovendien een aantal nieuwe functies aan het schietspel hebben toegevoegd. Zo zou het spel de laatste handelingen kunnen opslaan, die dan door de speler kunnen worden teruggekeken. Diezelfde rewind-functie kan ook worden gebruikt om het laatst gespeelde deel van het spel opnieuw te spelen, en zo bijvoorbeeld een onverhoopt overlijden terug te draaien. De medewerker van Microsoft zou bovendien hebben bevestigd dat het spel in multiplay kan worden gespeeld, en dat in die spelvorm filmpjes kunnen worden vastgelegd die met Xbox Live-vrienden kunnen worden gedeeld.

Ontwikkelaar 3D Realms maakte een week geleden bekend dat het een nieuwe versie van zijn klassieke schietspel uit 1996 heeft gemaakt. Het spel is inmiddels af en goedgekeurd door Microsoft.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (36)

Ik vind het nogal vreemd dat ze een spel uit 1996 nieuwe functies geven.

De originele Duke Nukem zonder rewind etc kan nog altijd hier worden gedownload (pc dus)

De rewindfunctie is wel leuk, maar niet echt nuttig. Zo snel speelt het zich niet af dat je alles opnieuw moet gaan bekijken om een paar fouten te vinden.

[Reactie gewijzigd door Kixtart op 25 augustus 2008 14:11]

De rewindfunctie is wel leuk, maar niet echt nuttig. Zo snel speelt het zich niet af dat je alles opnieuw moet gaan bekijken om een paar fouten te vinden.
Ik weet niet meer of het in DN3D ook zo was, maar ik kan me de enorme frustratie van oudere shooters herinneren waarbij ik druk in een menigte aan het schieten was, een vijand met een rocketlauncher neerschoot, eroverheen liep, de rocketlauncher oppakte en direct selecteerde, en omdat ik nog druk aan het knallen was een raket afvuurde op een vijand die vlak voor me stond. In dat soort gevallen wil ik graag een paar seconden terug kunnen spoelen. :P
Of je leert het spel te spelen. Het is gewoon onderdeel van de regels van het spel.

En zo veel instant-death moment heeft een spelletje DN3D niet, het is geen prince of persia.
Of je leert het spel te spelen. Het is gewoon onderdeel van de regels van het spel.
En de rewind functie is een onderdeel van de regels van de XBLA versie van het spel. Wat wil je nu zeggen?
Je hoeft de functie niet te gebruiken he? :)
Och, recent hebben ze ook Bionic Commando uit 1988 in een nieuw jasje gestoken. Dus zo heel gek is het ook weer niet.

[Reactie gewijzigd door Cameleon73 op 25 augustus 2008 13:40]

Een remake van een spel is toch echt anders dan een aanpassing van het oude spel.
Kan de originele versie wel in grafisch HD formaat worden gespeeld ?
volgensmij is het ook een eis van microsoft dat de uitgevers een spel wel eerst aanpassen voor XLA, de mogen hem niet direct 1op1 omzetten geloof ik.
hadden een stel hobbisten al niet een "hires" versie gemaakt?
http://hrp.duke4.net/ naar ik mij goed herinner..
"It's my way or... Hell, it's my way!"
Ik ben benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben. Vooral grafisch. Ik wou dat ze zo'n remake ook voor de pc zouden uitbrengen, ik zou het wel willen hebben. Speel nog vaak de good old atomic edition met eDuke32+HRP.
De rewind functie doet mij erg denken aan Prince of Persia.
Die rewind functie is echt niet spectaculair, ik zie de meerwaarde er ook niet van in. Het spel komt uit 1996, als je terug spoelt zijn de graphics nog steeds even crap gezien we in 2008 leven, waarom terugspoelen om iets spectaculairs (pixels :P) te zien!? En fijn dat je het stuk opnieuw kan spelen mocht je het verkeerd hebben aangepakt, maar waarom terugspoelen? Gebruik gewoon een savegame net zoals je het in 1996 speelde. No added value hier dus.

Wat ik wel added value vind is de multiplayer mogelijkheid: wat ik denk: Good old fun!!! :Y)

[Reactie gewijzigd door Roorensu op 25 augustus 2008 13:22]

Die rewind functie is echt niet spectaculair, ik zie de meerwaarde er ook niet van in. Het spel komt uit 1996, als je terug spoelt zijn de graphics nog steeds even crap gezien we in 2008 leven, waarom terugspoelen om iets spectaculairs (pixels :P) te zien!?
Spellen bestaan in 2008 ook uit pixels...
En fijn dat je het stuk opnieuw kan spelen mocht je het verkeerd hebben aangepakt, maar waarom terugspoelen? Gebruik gewoon een savegame net zoals je het in 1996 speelde. No added value hier dus.
Ik save niet iedere tien seconden, jij?
En MP zat niet in de orginele?
Daarom zeg ik ook good old fun! :Y) Dat een multiplay optie op de pc versie erin zat geeft vaak geen garantie dat ze dit meenemen naar XBLA gezien het een ander platform is.
En het makkelijker is een conversie te maken zonder mp dan met mp.
De medewerker van Microsoft zou bovendien hebben bevestigd dat het spel in multiplay kan worden gespeeld
En die rewind functie dan? Bij F.E.A.R. vond ik de slomo-functie ook altijd bagger online.

Offline, dus singleplayer, zijn ze dan wel weer lekker. Ok, er gaat wel een moeilijkheidsgraad verloren omdat je zogezegd "niet meer kunt sterven" want je kunt altijd terugspoelen, maar in bv. GRiD vind ik het wel geruststellend als je na 10 minuten racen net voor de finish crasht en gebruikt kunt maken van de Flashback :)

[Reactie gewijzigd door ev1ltje op 25 augustus 2008 13:23]

Duke3D op XBLive wordt echt een must-have voor mij. Dit heb ik echt zooo grijs gespeeld :P maar dan met name over LAN. Nu via Live wereldwijd knallen met voicechat erbij kan het alleen maar beter maken. Ik heb echter net als vele anderen hier mijn twijfels bij het nut van die rewind functie. Ik hoop ook dat er aan de resolutie van de textures wat gedaan wordt in positieve zin; maar met de huidige 350 (?) MB XBLA limiet hebben ze al flink meer ruimte dan Duke3D vroeger innam, dus ik denk dat dat wel goed komt. We zien 't wel.
"Let God sort 'em out."

[Reactie gewijzigd door dahill op 25 augustus 2008 14:02]

Ik hoop dat ze de besturing wel onder handen hebben genomen. Ik heb toevallig Duke3D via Dosbox op mijn machine gespeeld en het viel me op dat de controls echt ouderwets zijn.
Ik zie bij goed ingestelde controls geen verschil met recente games ;)
Handig dat rewind, gebruik dat regelmatig met GRID.
En daarmee worden consolegames NOG wat gemakkelijker...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True