Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 15 reacties

De Amerikaanse ontwikkelaar Flagship Studios, bekend van de rpg Hellgate: London en de mmo Mythos, gaat verder onder de naam Runic Games. De nieuwe studio gaat een mmo maken, al is niet bekend welke.

Logo Flagship StudiosHet team dat voor Flagship Studios in Seattle aan de mmo Mythos werkte is samen een nieuw bedrijf begonnen. De nieuwe studio gaat zich onder de naam Runic Games opnieuw toeleggen op het maken van een mmo. De leiding van Runic Games is in handen van Travis Baldree en Max Schaefer. Baldree stond bij Flagship aan het hoofd van het Mythos-team. Schaefer had bij Flagship een adviserende rol. Hij was n van de oprichters van Flagship en daarvoor ook al n van de oprichters van Blizzard North. Schaefer werkte bij Blizzard mee aan beide delen van de rpg Diablo.

De nieuwe studio wil binnenkort bekendmaken welke mmo ze gaan maken. De grote vraag is of het team verder zal werken aan Mythos. Flagship moest de afgelopen weken vrijwel al het personeel ontslaan, waarna een strijd ontstond over de rechten op de rpg Hellgate: London en de nog te verschijnen mmo Mythos. Twee geldschieters denken recht te hebben op de games. De Amerikaanse bank Comerica claimt de rechten op Hellgate: London, en de Koreaanse uitgever HanbitSoft - inmiddels opgegaan in T3 Entertainment, denkt de rechten op Mythos te bezitten. T3 is zelfs zo zeker van zijn zaak dat het een studio start in San Francisco. De uitgever zoekt personeel dat verder wil werken aan de ontwikkeling van beide games.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (15)

Goh... laten we op "safe" spelen dachten ze zeker... we maken weer een MMO (#128377) :?
Serieus... die markt is toch verzadigd? WoW, en in mindere mate AoC, en dan heb je nog een paar hele kleine spelers...

Als ze het hiermee gaan redden dan eet ik mijn schoen op...
AoC is intussen ook alweer een kleintje.
Ze zijn volgens mij meer als 50% van hun klanten kwijtgeraakt na de 1e maand.
Warhammer online lijkt een hele goede te worden, maar na het AoC debacle ben ik wat voorzichtiger.
De MMO markt is niet verzadigd, veel mensen zitten te wachten op wat anders als WoW (of de uitbreiding ervan). Ikzelf ga voor Warhammer.
AoC is intussen ook alweer een kleintje.
Ze zijn volgens mij meer als 50% van hun klanten kwijtgeraakt na de 1e maand.
Uhm, waar heb je dit opgepikt? ben toch wel benieuwd op welke feiten dit berust :)
Warhammer online lijkt een hele goede te worden, maar na het AoC debacle ben ik wat voorzichtiger.
Warhammer is niet iets anders dan World of Warcraft, bijna een exacte kopie.... Als ik dan hoor dat EA Mythic beslist om vier steden en vier classes te schrappen, dan is dat niet goed niuws (Warhammer Online mist content om releasedatum te halen

Dan hoor je nog ze wat over mensen die de beta spelen.... achja, dat zijn alleen maar meningen (die het over het algemeen vergelijken met een slechte WoW rip-off)

Bij gebrek aan beter hou ik het voorlopig maar bij AoC, vermaak me prima (en nu de echte whiners langzamerhand verdwijnen wordt het steeds beter).... Maar dat bewijst ook maar weer dat er weinig goede concurentie is.

Ik ben wel benieuwd wat Runic Games op de markt zal zetten.... hoop alleen dat het niet de zeveelste everquest/wow clone wordt.... maargoed, wat dat aangaat, anime style is hot in MMORPGs *sob*
Moet je voor de gein s de serverpopulatie bekijken.
In de 1e maand waren de prelaunch servers zwaar overbezet en zaten na een maand op medium. En de duikeling van de waarde van hun aandelen zegt ook boekdelen. Het heeft de hype gewoon niet waar kunnen maken.
Verder heb ik t zelf 2 maand gespeeld en ben ermee gekapt vanwege de enorme berg aan technische en gameplay problemen. Het hele spel voelde als een Alpha (beta kon je t niet eens noemen.) Ik heb 6 vrienden die er ook mee zijn begonnen en allemaal om dezelfde reden zijn gestopt, het spel is verre van af. En dat slaat dan niet zozeer op de missende content want dat zijn we wel gewend van WoW dat alles er later in word gepatched.
En idd na de eerste maand waren de meeste kiddies vertrokken uit AoC en dat was echt een verademing, geen "OMG TITTIES" attitude meer ;p
Er zijn bugs, bij de release van WoW waren er ook vele bugs (eveneens met The Burning Crusade en dat zal in Wrath of the Lich King ook zeker voorkomen, net zoals Mythics Warhammer: Age of Reckoning en deze nieuwe MMO van Runic Games.

Maargoed, ik speel vanaf release en toen waren er 3 servers onder heavy load, alle servers zitten nu onder medium load. Jij en 6 maten zijn gestopt.... ik kom nogsteeds niet op 50% van de gebruikers :)

De enige (dubieuze) waarde is een waardie die Blizzard heeft gegeven.... van de 100% mensen die hun WoW accound suspended heeft voor AoC zijn er 40% die hun account weer geactiveert hebben. Nu kun je zeggen dat er 40% terug zijn gekomen naar WoW.... maar je kan ook zeggen dat er 60% WoW de rug heeft toegekeert en 40% de account geactiveert heeft (wie weet of ze AoC - of een ander spel, linage2 bijvoorbeeld - bijspelen)

AoC heeft een trend gezet waar nog genoeg andere MMO mee doorgaan. En jah, ik geloof ook gerust dat Warhammer gebruikers weghalen
(en ik geloof ook dat Warhammer 100% bugvrij is, highlvl content heeft, de userdatabase volwassen is en dat iedereen blij met elkaar dansen.... en toen werden we allemaal wakker)
Er zijn bugs, bij de release van WoW waren er ook vele bugs (eveneens met The Burning Crusade en dat zal in Wrath of the Lich King ook zeker voorkomen, net zoals Mythics Warhammer: Age of Reckoning en deze nieuwe MMO van Runic Games.

Maargoed, ik speel vanaf release en toen waren er 3 servers onder heavy load, alle servers zitten nu onder medium load. Jij en 6 maten zijn gestopt.... ik kom nogsteeds niet op 50% van de gebruikers :)
Funcom zal ook zeker geen cijfers vrij gaan geven met hoeveel mensen er inderdaad gestop zijn, en Funcom is de enige die het weet. Maar er is een grote leegloop als je kijkt naar alle 'goodbye' posts op de sites van grote guilds. Mijn AoC guild is inderdaad ongeveer de helft leger.

Verder: wat betreft al die 'bugs' die WoW had, ik heb zowel WoW als AoC vanaf de EU release gespeeld, en WoW was gewoon speelbaar en had voldoende content om naar end-level te komen. Na level 30 ofzo in AoC kom je gewoon in een enorme dip kwa quests, en ook grinden wil niet echt omdat er gewoon te weinig mobs rondlopen. Koppel dat aan een PvP systeem dat wel beloofd maar nog steeds niet gereleased is, en je zit met een hoop gefrustreerde spelers.
De enige (dubieuze) waarde is een waardie die Blizzard heeft gegeven.... van de 100% mensen die hun WoW accound suspended heeft voor AoC zijn er 40% die hun account weer geactiveert hebben. Nu kun je zeggen dat er 40% terug zijn gekomen naar WoW.... maar je kan ook zeggen dat er 60% WoW de rug heeft toegekeert en 40% de account geactiveert heeft (wie weet of ze AoC - of een ander spel, linage2 bijvoorbeeld - bijspelen)
Het is hoe dan ook sprekend dat zo veel mensen die voor AoC hun WoW account opgezegd hebben, nu weer hun WoW account geactiveerd hebben.
(en ik geloof ook dat Warhammer 100% bugvrij is, highlvl content heeft, de userdatabase volwassen is en dat iedereen blij met elkaar dansen.... en toen werden we allemaal wakker)
Natuurlijk niet, alleen was AoC om te huilen de 1e maand qua instelling van de mensen. En AoC had gewoon teveel bugs bij de start, zoveel dat het de gameplay hinderde. Klein voorbeeldje was het verschil in snelheid tussen mannetje // vrouwtje.
En dat was nog wel 1 van de mindere bugs

Ik ken dan ook niet alle AoC spelers, maar het is veelzeggend dat alle 6 mensen die ik persoonlijk ken in AoC binnen een maand gestopt zijn terwijl we allemaal erg graag iets van dit spel wilden maken.
En wat betreft die accounts van WoW, het kan wel eens veel erger zijn als die 60/40 verhouding van jou. Ikzelf heb mn WoW account geannuleerd met AoC maar ik heb hem niet weer geactiveerd toen ik met AoC op hield. Feit blijft dat er een enorme leegloop is geweest bij AoC.
Maar ik hoop dat je er nog veel plezier hebt en dat ze die bugs en echt vervelend missende content fixen.
mja, liever minder content terwijl het overige deftig is afgewerkt in plaats van AoC waar de helft nog altijd bugged as hell was.

Ivm Runic Games, imo is het hun eigen fout met Hellgate London. Een gratis en betalende versie is gewoon vragen om problemen, vooral in het Westen. Je geeft dan gewoon de indruk dat de 'normale' spelers een halve game krijgen, terwijl mensen die er nog eens bovenop betalen de game krijgen die ze gratis moesten hebben.

Nuja ikzelf kijk uit naar een Nederlandse MMORPG genaamd The Chronicles of Spellborn (http://www.tcos.com). Heeft een vernieuwend combat systeem, beetje vergelijkbaar met een third person shooter, maar dan in fantasy. Met andere woorden je raakt waar je op mikt en je kunt vijanden hun slagen ontwijken.

filmpje van PVP in een arena: http://www.youtube.com/wa...b-y701Ris&feature=related

is wel al meer dan een half jaar oud deze video :)
Je zou altijd nog FFXI online kunnen problemen.
Leuke community, maar helaas veel te lastig.
Wellicht daardoor dat de community beter is (minder kiddy's)
Ik heb zowel WOW (trial) en Mythos gespeeld (beta) en ik moet zeggen dat ik zeker wel toekomst zag voor Mythos.
Voordeel van Mythos was dat het een game is die je ook prima 'ff tussendoor' een half uurtje kan spelen. In mijn beleving lag Mythos veel dichter bij een multiplayer diablo dan een wow.

Ik heb de term 'diablo 2,5' wel eens voorbij zien komen en daar kon ik me wel in vinden, tel daar bij op dat het een gratis game is (of was) en ik denk dat ze best een behoorlijke doelgroep hadden kunnen vinden.
Ik hoop het beste voor hun, het enige wat ik weet is dat ik nu al een week op de site van mythos probeer te komen (www.mythos.com) maar dat ie continu niet bereikbaar is :(
voorspeld niets goeds :(
Tis ook jammer, want Mythos was echt een leuk spelletje. Hoop dat een studio dit doorzet.
Bill Roper nu ook bij Runic Games?
Ik heb Beta van Mythos, Age of Conan, World of Warcraft gespeeld, Ik kan met recht zeggen dat Mythos en WoW niet echt gamebreakende bugs hadden. Ik heb mezelf ook nog heel erg vermaakt met Mythos. WoW is zich alleen meer aan het richten op content dan op bugfixes. AoC.. naja ;-) daar ben ik mee gestopt vanwege lack of fun!

Ik ga zelf binnenkort aan de Warhammer, en mensen zeggen dat dit een ripoff is van WoW die moeten dan maar lekker WoW blijven spelen.
Houden ze dan wel hetzelfde logo? Want soms zit er een connectie tussen de naam v/h bedrijf en het logo. (Al zie ik die in dit geval niet.)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True