Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 21 reacties

Flagship Studios, de maker van Hellgate: London, werkt aan de mmo Mythos die gratis te downloaden en te spelen zal zijn. Het spel wordt omschreven als Diablo in mmo-vorm.

Logo MythosFlagship Studios hoopt met Mythos een mmo te maken die de inmiddels haast mythische casual gamer aanspreekt. Flagship probeert deze doelgroep te bereiken door het spel gratis aan te bieden en ook voor het spelen geen kosten in rekening te brengen. Uiteraard hoopt Flagship geld te verdienen aan het spel en die inkomsten moeten komen uit de verkoop van virtuele voorwerpen waarmee spelers de eigenschappen van hun spelpersonage kunnen verbeteren. Dit systeem van microtransacties is gangbaar op de Aziatische mmo-markt, maar redelijk nieuw in de VS en Europa, aldus Flagship-directeur Max Schaefer op C&VG. Betalende spelers krijgen echter geen toegang tot exclusieve voorwerpen. Alle voorwerpen die te koop zijn, zijn echter ook spelend te verkrijgen, al zal de speler voor de betere voorwerpen uiteraard de nodige moeite moeten doen.

Flagship maakt de game op basis van de eigen Hellgate-engine, die het gemaakt heeft voor zijn eerste game, Hellgate: London. Mythos wordt gemaakt door de nieuwe studio die Flagship heeft geopend in Seattle. Flagship probeert de gameplay van Mythos te laten lijken op die van Diablo, de rpg van Blizzard Entertainment uit 1996. Daarmee blijven de makers dichtbij huis, want Flagship is opgericht door een groep mensen die in 2003 opstapte bij Blizzard en onder de oprichters van Flagship bevindt zich de kern van het team dat voor Blizzard Diablo gemaakt heeft.

Mythos speelt zich af in het land Uld, dat de naweeŽn beleeft van een lange oorlog. Er zijn drie rassen waar de speler uit kan kiezen, Humans, Satyrs en Gremlins. De classes waar uit gekozen kan worden vallen uiteen in drie groepen. De Bloodletter moet het vooral hebben van fysieke kracht en valt aan met zwaarden, bijlen en vergelijkbaar tuig. De Gadgeteer maakt vooral gebruik van technische hulpmiddelen die hij het liefst zelf maakt. De Pyromancer maakt gebruik van toverspreuken en probeert zijn vijand van afstand te raken. De drie classes hebben diverse subcategorieŽn. Net als in Diablo zal het spel zich voornamelijk afspelen in ondergrondse kerkers. Die kerkers zullen random door de engine van het spel gegenereerd worden.

De game zal niet alleen bestaan uit de gebruikelijke quests die alleen of met andere spelers gedaan kunnen worden. Ook vechten tegen andere spelers is mogelijk, al zal die strijd zich afspelen in een apart deel van de spelwereld. Opvallend is dat de speler die de strijd met een andere speler verliest, een random onderdeel van zijn uitrusting verliest die de winnaar op kan pakken. Om te voorkomen dat spelers van een hoger niveau uitsluitend nog spelers van lager niveau gaan aanvallen, schakelt Flagship een karma-systeem in. Als een speler een lagere speler afmaakt, daalt zijn Karma. Een lager Karma betekent dat hij meer uitrustingsstukken zal verliezen zodra hij verslagen wordt. Karma kan alleen hersteld worden door te winnen van spelers van gelijk of hoger niveau. Er loopt inmiddels een bŤtatest van Mythos, waarvoor inschrijven nog mogelijk is.


Mythos Mythos Mythos Mythos Mythos
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (21)

"Betalende spelers krijgen echter geen toegang tot exclusieve voorwerpen"

Ben benieuwd wie er dan gaat betalen! :)
Ik denk genoeg, als je al kijkt hoeveel mensen soms voor items en characters in Diablo 2 betaalden, zullen ze nu hier - nu het legaal is - het ook wel blijven doen. Juist mensen die niet een week speeltijd beschikbaar hebben om een Super item te Floaden hebben vaak ook wel wat meer geld te besteden.
Het is dus simpel: Je investeert veel tijd of wat geld en iedere speler zal daarin zijn eigen balans kennen.
Er zijn inderdaad genoeg mensen die dat gaan doen, er zijn genoeg spellen waar dit al gebeurt en het lijkt ook aardig winstgevend te zijn,

voorbeelden als Maplestorys, Rakion en andere games van deze makers zijn opzich allemaal gratis maar je kunt betalen voor speciale betere items.
De grap van Ge0force was dus:

"Betalende spelers krijgen echter geen toegang tot exclusieve voorwerpen"
Ja, maar zoals Trenjeska al zei, er zijn zat mensen die rustig dokken voor een zeldzaam item ipv er een week voor te spelen. Ik heb een tijd een privť ragnarok server gespeeld waar je kon "donaten" en als dank daarvoor een stuk equipment kon krijgen (effectief kochten mensen dus gewoon equipment). Die equip was dan niet in game via een quest of zo te krijgen, maar er waren er uiteindelijk zoveel dat je met een weekje spelen als je vakantie hebt of zo makkelijk genoeg geld kon verdienen om een setje equip op de markt met in game geld te kopen dat je §25 aan donate gekost had... En toch blijven mensen er echt geld voor uitgeven. Of zelfs donaten om die equip te ruilen tegen andere rare items die wel gewoon in game droppen (maar met een lage kans).
Dit spel is al een hele tijd in publieke beta. Heb er ook al een bijna een half jaar toegang toe. Het spel is erg leuk, maar ook erg ongebalanceerd. Er is een duidelijke klasse-voorkeur.

Die balans is altijd het moeilijkste om goed te krijgen en dat is juist waar Diablo zo sterk in was.
hoera meer gratis spellen als dit..

Helaas moet ik ook mijn tijd verderdelen tussen betaal MMO's en gratis MMO's ik kan niet teglijk LOTRO, WOW, Tabular rassa, GuildWars spelen en ook nog voor erbij Dungeon Runners, Tibia, archloard, deze en meer van deze spellen spelen.

Aangezien de spellen bijna allemaal hetzelfde bieden houd ik het momenteel bij LOTRO en Dungeon Runners
Vanavond maar even inschrijven dan maar :) Hoewel ik de CE van HG:L ook heb speel ik dat nauwelijks. Misschien dat dit me wel trekt.

Gelukkig geen elven, daar word ik echt doodmoe van :P
*kuch* tweede plaatje linksonderin: Godmode ON *kuch* :+
hahahaha. zal wel promo plaatjes zijn en geen screens van een echte speler. hoop ik voor die persoon :+ :+ :+
Joepie nog meer 'gratis' games. Alleen je bent best een lange tijd bezig met een mmo, Ik hou het wel bij Wan Mei Shi Jie (Perfect World)
Klinkt zoals Tales of pirates http://rich.igg.com/igg/2500410 dat ik nu al eentijd speel. Da's ook gratis en de dingen die alleen in de mall te verkrijgen zijn, kan je daar ook van andere spelers kopen maar dan dat ze hier ook via het spelen zelf te verkrijgen zijn.

[Reactie gewijzigd door Icedude1978 op 3 maart 2008 17:35]

Ik krijg een beetje een MuOnline gevoel bij de screenshots. En ik hoop dat ze de interface nog iet wat moderniseren, want anno 2008 kunnen daar best wat betere graphics vanaf.

Zelf ben ik erg benieuwd naar Mabinogi wat 5 maart van start gaat als Open Beta, de verhalen die ik er tot nu toe van hoorde waren optimistisch en 't ziet er gelikt uit.. Maar ja, eerst maar zien of ik als europeaan op de US servers terecht kan, of dat hun melding voor iedereen geld ipv de regio's waar 't al door een andere aanbieder wordt aangeboden.
Moet even opmerken dat de screenshots gemaakt zijn met low quality graphics, alles op max ziet het er prima uit!
Gratis? Voor het beste van het beste moet je schijnbaar gewoon geld ophoesten. Verhulde kosten noem ik dat, kortom - niks gratis.
Volgens deze post dus wel gratis. Alles is voor iedereen beschikbaar, alleen als je items sneller wilt hebben, moet je er voor betalen (beetje als gold in WoW)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True