Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 77 reacties

Uit onderzoek dat TNS Nipo in opdracht van UPC uitvoerde, blijkt het aantal huishoudens dat internet, telefonie en televisie van één aanbieder betrekt, in drie jaar te zijn verdrievoudigd. Triple play-klanten zouden tevens het meest tevreden zijn.

Sinds 2005 groeide het aantal huishoudens met een drie-in-één-abonnement van 7 naar 24 procent. De populariteit van het afnemen van twee diensten van één aanbieder ging in dezelfde periode omhoog van 35 naar 42 procent.

triple play De 'triple players' geven aan tot hun keuze te zijn gekomen door de verhouding tussen abonnementsprijs enerzijds en televisieaanbod en internetsnelheid anderzijds, en noemen daarnaast het gemak van één factuur en dito aanspreekpunt voor probleemoplossing.

De helft van de ondervraagde huishoudens zonder triple play-abonnement geeft aan zo'n pakket overwogen te hebben. Deze respondenten noemen angst voor mindere kwaliteit van de geleverde diensten of voor problemen met overstappen, en tevredenheid met de huidige aanbieders als redenen om bij hun huidige abonnement te blijven. Mensen met een twee-in-één-abo geven vaak aan dat het triple-aanbod veelal onvoldoende op maat is gesneden voor hun individuele wensen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (77)

Een ander nadeel is dat een goede tv-aanbider nog geen goede internet-provider is, en een goede telefoon-aanbieder nog geen goede tv-aanbieder.
UPC schijnt zijn zaakjes wel aardig op orde te hebben tegenwoordig. Desondanks zijn en blijven het eerste klas oplichters! Ik snap ook werkelijk niet waarom de overheid er niets aan doet... ik heb het over hun reclame. Dit is misleidend omdat ze niet vermelden bij de kosten dat er ook nog eens een standaard kabel vereist is. Je lijkt dus heel goedkoop uit te zijn, maar ondertussen betaal je per maand nog eens een bedrag van 15euro (precies weet ik het even niet)! Dit bedrag staat NIET op hun afrekening maar bij Eneco (of vergelijkbaar eg GEB).

Maar eerlijke=eerlijk voor dat geld krijg je betere kwaliteit (muv de telefoon) dan Tele2. (die de helft kostopvergelijkbare specs)
Zucht, per 1/1/2008 is alles overgegaan naar UPC zelf en betaal je niets meer aan de Eneco voor je kabeltv.

Ten tweede, bij ADSL betaal je toch ook voor je normale telefoonlijn? Wordt er ook nergens bij vermeld. Bij sommige vervalt dat, maar bijna altijd moet je dan ook bijbetalen.

Misschien ook gelijk maar even de overheid inschakelen?

Overheid heeft zich trouwens nergens mee te bemoeien, daar zijn genoeg andere organisaties voor.
Zucht, per 1/1/2008 is alles overgegaan naar UPC zelf en betaal je niets meer aan de Eneco voor je kabeltv.

Ten tweede, bij ADSL betaal je toch ook voor je normale telefoonlijn? Wordt er ook nergens bij vermeld. Bij sommige vervalt dat, maar bijna altijd moet je dan ook bijbetalen.
Nee hoor, ik heb mijn vaste lijn opgezegd en betaal daar niets meer voor.
Aangezien ADSL zonder vaste lijn niet werkt, betaal je iets van 9 euro voor het gebruik van het koper.

@ReflexWolf: kennelijk betaalt je provider die lijnkosten dan voor je. Was ik nog niet tegengekomen, maar kan natuurlijk best.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 10 april 2008 14:54]

Hoeft niet perse! Zoals TiTbB al zei, "bij sommige ISPs vervalt die +/- 9 euro lijnkosten". Je kunt dus makkelijk ADSL nemen voor ong. 20 EUR en dan een goedkope voip-provider voor +/-4 EUR. Dan heb je telefoon en internet voor 24 EUR/maand!
Dit is misleidend omdat ze niet vermelden bij de kosten dat er ook nog eens een standaard kabel vereist is.
Er staat gewoon een * bij de reclames met verwijzing naar beschikbaarheid en i.c.m. catv. Anders dien je een klacht in bij de Reclame Code Commissie.

[Reactie gewijzigd door PcDealer op 8 april 2008 19:00]

Helaas is dit kennelijk normaal.

maar hoeveel echte providers hebben we hier nou nog in Nederland ??
2, 3 ??? kpn heet 80% van alle adsl providers in de hand, een paar kabel boeren
die niemand ander toe laten, en bbnet.

nou wat een keuze, allemaal doen ze alleen aan automatische incasso's
dus halen ze gewoon je geld van de bank.
ook als het niet werkt, of als je het er niet mee eens bent.

vind dat de opta wel eens beter z'n werk mag gaan doen.
Ik ben het hier niet mee eens. Dat heel veel providers via KPN lopen, betekent niet dat ze allemaal dezelfde aanbod hebben. Ik zie al die kleinere providers als aparte aanbieders. De ene heeft meer downtime dan de andere, de andere heeft weer goedkopere prijzen, etc...

Er is keuze zat als je kijkt naar verschillende ADSL providers.
En de enige tv-aanbieders die BBC 1 en 2 aan mogen bieden zijn de kabelaars, aangezien de BBC dat zo heeft bedongen :(. Dus geen tripple-play in mijn huis, aangezien ik niet voor veel te veel geld ga internetten via Casema.
Wat een onzin, ik heb gewoon BB1, BB2, BBC News en BBC World via de schotel (Canal digitaal).
Daarnaast vond KPN (Digitenne) het bedrag wat BBC per huishouden vroeg te hoog en daarom is het niet via Digitenne verkrijgbaar.
Wat een onzin;

Hierover kunnen we feitelijk kort zijn: de BBC geeft sinds 2 jaar geen nieuwe licenties meer voor BBC 1,2,3 en 4. Gevolg is dat nieuwe kabelaars en andere sindsdien gestarte systemen als digitenne geen BBC kúnnen doorgeven. Voor thema kanalen als BBC Prime en BBC World worden nog wel licenties uitgegeven. Ook een nieuwe kabelaar als Lijbrandt Telecom (bollenstreek, Kennemerland-Zuid) heeft last van dit beleid; ook zij hebben geen BBC 1234 op de kabel. De zenders ontbreken ook in de pakketten van Interacieve TV van KPN en Vision van Tele2. Ook via Canaldigitaal (schotel) worden BBC 1,2,3 en 4 niet aangeboden.

bron
Nadeel van dit 'triple-play' is wel dat als er een probleem is met je provider, dat meteen AL je voorzieningen weg zijn, in plaats van maar 1. Het risico zal vast enorm klein zijn, maar het is toch iets om over na te denken IMO.
Ik heb het wel overwogen om zoiets te nemen van Mutikabel, maar ik heb teveel uitval aan deze kant, wat ik niet wil omdat ik zelf hartpatient ben. Voor de rest heb ik hier ook nog Digitenne voor een zacht prijsje omdat ik een vaste telefoonlijn heb, als ik dat opzeg kost digitenne mij het dubbele en dat gaat dan weer aardig gelijk lopen aan de prijs voor een Triple abonnement. En aan deze kant heb ik nog steeds slecht beeld op de TV beneden die op de Multikabel aansluiting staat en waar al een paar keer monteurs bij geweest zijn die ook de lijnen en veldsterktes hebben op gemeten, waar uit voor vloeide dat ik aan de minimale signaal sterkte voldeet en er maar mee moest leven. Dat in aanmerking genomen dat digitale TV dan geen haar beter werd omdat het over dezelfde lijn binnenkomt vind ik het zonde van het geld en blijf lekker zitten zoals het nu is. De internetkabel doe uit dezelfde wandkontaktdoos komt (door middel van een filter) is wel perfect van kwaliteit, maar de radio en tv zijn een drama. Voor de rest blijkt het systeem ook geen nummerherkenning te geven en dat is wel het minste wat ik van een telefoon verlang omdat ik dan niet steeds hoef op te nemen en het zoveelste callcentrum aan de lijn krijg waar ik niet op zit te wachten, al de nummers die belangrijk zijn staan onder nummerherkenning en als ik onbekend zie op mijn draadloze set neem ik nooit op wat weer een hoop ergenis bespaard. :)
Dan zou ik je antennebekabeling na de splitter nog maar eens nakijken. Het zal je verbazen hoeveel een paar meter bouwmarktkabel of 1 los schroefje al aan de kwaliteit kunnen afdoen. Zeker als het signaal al vrij zwak is of er splitters tussenzitten. Ik gebruik zelf altijd dubbel afgeschermde verliesarme coax en volledig afgeschermd aansluitmateriaal (daar waar mogelijk F-connectoren).

Overigens hoop ik dat je signaalsterktes bedoelt en geen veldsterktes, want als je veldsterktes kan meten weet je in elk geval zeker dat er iets aan de afscherming schort.

[Reactie gewijzigd door mae-t.net op 9 april 2008 02:52]

Nadeel van ADSL is dat als ze je telefoonlijn opgraven dat je de helpdesk ook niet meer kunt bellen. Dat TV kijken zal mij verder een rotzorg zijn.
Laatst hebben ze in Leeuwarden de kabel van UPC opgegraven waardoor wij bij KabelNoord geen telefonie meer hadden. Internet en TV deed het nog gewoon.
Nadeel van ADSL is dat als ze je telefoonlijn opgraven dat je de helpdesk ook niet meer kunt bellen.
Er is natuurlijk niemand die al een mobiele telefoon heeft...
[flauw]Zo te zien hebben we het hier over Friesland, nee dus[/flauw]

Maar ik kan mezelf wel voorstellen dat je liever niet met je mobiel die helpdesk wilt bellen. Kost een fortuin (kosten van de lijn + de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon) met die gemiddelde wachttijden.
Op het moment dat er een netwerkstoring is, of zelfs een ramp, is de kans groot dat zowel je IP-telefoon als je mobiele telefoon eruitliggen, terwijl de vaste lijn (grotere capaciteit en in tegenstelling tot je IP-telefoon ook zonder eigen stroomvoorziening te gebruiken) het nog gewoon doet. Zo slecht doordacht is dat hele analoge systeem nog niet.
Nadeel van ADSL is dat als ze je telefoonlijn opgraven dat je de helpdesk ook niet meer kunt bellen.
Maar als ik m'n provider zat ben, stap ik zonder problemen over op een andere zonder dat ik ook maar iets aan de router zelf hoef te veranderen. Bellen doe ik namelijk via een aparte voip-provider. Dat technisch een en ander van elkaar afhankelijk is, is evident. Administratief houd ik ze echter het liefst gescheiden. En in mijn geval is dat nog goedkoper ook.

Bijkomstige nadeel van triple play is dat je altijd je nummer moet porteren als je van provider wisselt en dat gaat in de praktijk vaak mis. Daar gaat je 20-jaar oude ex-KPN-nummer down the drain...
Dat is niet helemaal zo. In UPC's 1ste week van triple play was er en probleem met de software update van de routers. Hierdoor kon ik niet bellen en internetten maar wel gewoon digitale tv kijken.

Maar het is zeker een nadeel gezien 2 van de 3 producten bij UPC het niet meer deden.
Uberhaupt als je analoge kabel en telefoon hebt, heb je nooit problemen. Ik heb nu ook maar 1 aanspreekpunt nodig: voor Internet.

M'n telefoon en kabel-tv die allebei analoog zijn, zijn nog nooit uitgevallen.
Uptime is zeker een probleem. KPN analoge telefonie heeft een uptime die erg dicht de 100% nadert. Met een ADSL of kabel verbinding moet je maar geluk hebben als de provider een uptime garantie van 99,8% durft te geven. Per jaar is dat dus 0,2% * 365,25 * 24 * 60 = 1.052 minuten (17,5 uur) dat je verbinding er gemiddeld uit ligt.

Je zal maar net op dat moment moeten bellen.
Voordeel is tegelijk dat men enorm veel klachten krijgt als het misgaat. Oftewel, als ADSL eruit ligt / Kabel dan heeft dat veel meer impact en dus een veel hogere prioriteit om weer in de lucht te krijgen.
dat is niet helemaal waar hoor, ik heb ook triple-play en ik heb vaak zat gehad dat mijn internet het niet doet maar de digitale tv wel
Dan ligt ook het probleem ook niet bij de aanbieder maar bij jou.

Vaak is dan de pc niet op orde, zijn wifi instellingen omzeep geholpen door je firewall/ virus scanner oid.

Zolang 1 van de diensten het doet mag je aannemen dat het 'signaal' tot aan je modem ok is. Hoewel steeds meer providers over het lijntje gescheiden kanalen gebruiken voor de verschillende diensten. Dus het gaat steeds minder op, maar je snapt het idee.
Je zegt het zelf al, het gaat steeds minder op. Dat is alleen maar toe te juichen, want drie diensten met alleen maar gemeenschappelijke faillure modi is niet echt zo prettig.
Ik kies liever waar het het voordeligst is dan vast te hangen aan een monsterpakket waarvan slechts de helft van de diensten je aanstaat.
De meeste mensen boeien het pakket volgens mij sowieso niet. Of je nou tv hebt of tv, telefonie of telefonie. Lekker boeiend die paar euro verschil.
Je ontkomt er eigenlijk niet aan. Toen ik hier kwam wonen en een snelle (dure) internet verbinding nam kreeg ik telefonie, decoder +Tv signaal er gratis bij.

Betaal enkel maar maandelijks m'n internet abo dus mij hoor je niet klagen :)
Haha, zo hebben wij het ook, onze kabel kwam gratis bij het huis (niet digitaal maar okee)! geen kijk en luister-geld maar wel beeld. Vaste telefoon hoef ik niet en mn internetis voor 30 euro per maand het snelste wat er hier te halen valt (20 Mbps)
Wel analoog beeld maar geen kosten? Nette deal, via de woningbouw ofzo?
Het kan namelijk zijn dat je vanzelf van de kabelaar een brief krijgt of je je toch eens wilt aanmelden. Anders gaat alsnog je beeld op zwart ;)

Kijk en luistergeld bestaat al een hele tijd niet meer, grappig dat mensen dat nog steeds noemen :) Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kijk-_en_luistergeld
Analoge TV is vrij moeilijk af te sluiten, zelfs als je hem opzegt blijft hij het vaak nog een tijd doen. Ze halen het signaal vaak pas weg als ze er meer in een straat hebben of toch in de buurt moeten zijn. :)
Inderdaad.
Iets meer dan een half jaar kreeg ik nog het signaal van de vorige bewoners. Zelf had ik mij niet aangemeld. ;)
Een tijdje dus kunnen kijken via mijn PC (had toen geen tv) totdat het eidelijk op zwart ging.
Had eigenlijk verwacht dat het veel eerder zou gebeuren.
Nee ik denk dat ik hetzelfde heb als SPee hieronder, de vorige bewoners hadden wel een televisie abbo, en wij hoeven het niet als we er voor moeten betalen dus we hebben geen abbo afgesloten of iets. Misschien gaat het hier ook binnenkort op zwart :P de halfjaargrens is in zicht, haha!
als je alles lost neemt ben je nog steeds goedkoper uit dan bij UPC.
plus een data limiet van 50GB is erg mager te noemen, als je webhosting thuis nodig hebt was 1 van de redenen waarom ik weg ben gegaan bij UPC 2 jaar geleden.

[Reactie gewijzigd door stewie op 8 april 2008 16:28]

De datalimiet bestaat niet meer bij UPC volgens mij.
dat zeiden ze twee jaar geleden ook, maar UPC begon te klagen na 45GB..
fair-use is een data limiet, die niet aangekondigd is.
UPC heeft tegenwoordig zijn fair-use limiet vrij hoog staan. Of gebruikt het niet. Want ik download nu zelf vrij veel en heb nog nooit een waarschuwing gehad etc.
een datalimit voor de webhosting die ze aanbieden of het algehele. Want als je over het laatste praat ben ik zeker meerdere malen over die 50 GB geweest per maand zonder waarschuwingen.

En wat je zegt over de losse producten klopt niet helemaal. Bij UPC geldt als je alle 3 producten kiest het goedkoopste gratis is. Ja het scheelt je soms 'maar' 2-5 euro maar nog steeds niet duurder dan alles los te nemen.
ben je 45+euro kwijt voor iets waar je bij een ander voor internet/telefoon nog geen 19euro betaald, en voor digitale tv 8Euro meer boven op je analoge kabel contract.

dus ben je een dike 20+euro minder kwijt als je geen triple play neemt van UPC.
Wat ik vaak hoor van mensen die niet over willen stappen naar triple play bij een provider "bij een storing ben je alles kwijt".

Voor de prijs hoef je het niet te doen. Vaak kom je een paar euro goedkoper uit.
Kijk maar wat een los pakket kost bij KPN/UPC etc en wat een triple play pakket kost.

Ik heb zelf geen triple play en ik hoef het ook niet

@Home TV (digitaal)
Telfort Internet
Budgetphone telefoon

Werkt prima zo en lekker goedkoop.
Voor de prijs hoef je het niet te doen. Vaak kom je een paar euro goedkoper uit.
Kijk maar wat een los pakket kost bij KPN/UPC etc en wat een triple play pakket kost.
Mijn ouders zijn toevallig afgelopen week overgestapt (@home), en met hun bel-, surf- en TV-gedrag scheelt het hun 20 a 30 euro per maand. Een wezenlijk verschil!
Het is niet gek dat dit steeds meer komt, het word zowat door je strot geduwd met die tv reclame's. Verder heeft het in mijn optiek geen enkel voordeel. Het is niet goedkoper dan losse abbo's, meer rompslomp geeft het ook niet, allemaal automatische incasso's toch.
heb ook triple play via de glasvezel (Xmsnet) voor 50 euro p/m en ik wil noooooit meer iets anders :)

Ik vind trouwens UPC digital het beste digitale-tv-product wat er momenteel verkijgbaar is.
Beetje prijzig alleen. Ik heb het niet omdat ik de laatste tijd steeds minder tv kijk.

OT: Dat plaatje is echt vet :P

[Reactie gewijzigd door onok op 8 april 2008 16:44]

Wacht maar tot de digitale tv van XMS is uitgerold...

*Heeft ook XMS triple play en is zeer tevreden met o.a. 24 Mbit symetrisch voor 50 Euro per maand...*

[Reactie gewijzigd door Fiber op 8 april 2008 19:00]

Wij hebben een family bundel van Multikabel. Vanwege dat het een aanbieding was, gratis digitale ontvanger, en het schroeft ons internet een stuk sneller. Het wordt trouwens volgens Tweakers.net binnenkort nog twee keer zo snel. En digitale kebel is beter kwaliteit dan analoog. Dat mag ook wel als je een Bravia 40" hebt.
is digitale tv van multikabel dan HD? Volgens mij is het gewoon nog lage resolutie. Of het is hoge resolutie met brakke encodering (blokkerig). Heb in Nederland iig nog nooit mooie digitale televisie gezien.
Van Multikabel weet ik het niet, maar bij Casema is het standaard digitale pakket een 8Mbit stream en HD pakket is 20Mbit.
Lijkt me sterk dat een HD stream van 20Mbit niet een mooi beeld is :)
Heb zelf ook digitale TV via een andere kabel en het verschil is echt aanwezig.
Het beeld bij (bv) RTL nieuws is super. Ook de andere zenders hebben strak beeld.

Toen hij per ongeluk op analoog stond (en ik had dat eerst niet in de gaten) vond ik het beeld een stuk slechter. Ik vond het raar dat het beeld 'opeens' slecht was geworden.

Totdat ik erachter kwam door 'deze operatie wordt niet ondersteund via de analoge ontvanger' :+
Wij hebben thuis een leuke tripple-play. Er is bijna 3 jaar geleden bij ons begonnen met het aanleggen van een glasvezelnetwerk, Dat is nu al een jaar of 2 klaar en het werkt prima. Voor een leuke prijs (47,50 p/m) hebben we tv, telefoon en 100 Mbit internet (up en down, maar op de site staat tot 20 Mbit, dat is dus gegarandeerde snelheid). Daar heb je nog geen eens een super pakket voor ADSL voor of via de kabel (hoogste snelheid). Ik heb wel wat problemen gehoord, maar wij merken er niets van.

[Reactie gewijzigd door Hero of Time op 8 april 2008 16:49]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True