Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 122 reacties

UPC heeft deze week twee nieuwe internetabonnementen geïntroduceerd als onderdeel van zijn eveneens nieuwe triple play-aanbod. De kabelaar heeft zowel de download- als de uploadsnelheden flink onder handen genomen.

Klanten die een los internetabonnement willen afsluiten, moeten nog genoegen nemen met een downloadsnelheid van 1,5, 3, 6 of 24Mbps, maar bij het nieuwe triple play-aanbod kunnen internetters kiezen uit 10, 16 of 24Mbps. De bijbehorende uploadsnelheden zijn respectievelijk 1,5, 2 en 2,5Mbps.

UPC zegt hoge verwachtingen te hebben van zijn vernieuwde triple play-aanbod. "We hebben onderzoek gedaan en daaruit bleek dat er behoefte was aan een hogere snelheid met een beschaafd prijskaartje", zegt UPC-woordvoerder Ronald van der Aart tegenover Tweakers.net. "We hebben daarom het 10Mbps- en het 16Mbps-abonnement geïntroduceerd, dat consumenten kunnen combineren met een bel- en tv-abonnement."

Het goedkoopste triple play-abonnement van UPC kost 39 euro per maand. Hiervoor krijgt de koper dan een 10Mbps-lijn, gecombineerd met een digitaal tv-pakket met negentig zenders en een belpakket waarmee voor 3,5 cent per minuut naar vaste nummers binnen Nederland kan worden gebeld. Voor de duurste combinatie is de abonnee 65 euro per maand kwijt. Voor dit bedrag levert UPC 24Mbps, onbeperkt bellen naar vaste nummers binnen Nederland en, naast de negentig digitale tv-zenders, een digitale videorecorder.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (122)

Boven op dit bedrag komt dan ook nog die 16,37 wat je ook aan upc betaal voor de kabel.
Alleen verkrijgbaar icm UPC standaardpakket Radio/TV á ¤ 16,37 (tarieven verschillen per gemeente)
dat wordt in dit verhaal even vergeten dus komt nog bovenop de goedkopste vorm van ¤ 39,00. Snap niet dat UPC zo dit product in de markt mag zetten. Ze verkopen niets anders dan tv+ internet en telefonie. Een adslprovider bied zijn diensten toch ook niet aan zonder lijnrecht meegenomen te hebben.
&
Ik verkoop toch ook geen auto en vertel tegen klanten deze 2.5 liter v6 kust u slechts ¤ 20.000 maar is alleen verkrijgbaar in combinatie met de wielen en het stuur a ¤ 10.000. Persoonlijk vind ik dit een erg rare redenatie van UPC en mag hopen ze hiervoor op de vingersgetikt gaan door een of andere organisatie.

[Reactie gewijzigd door thefox154 op 11 maart 2008 16:35]

Maar mensen die al upc tv (of zelfs internet) hebben betalen dat bedrag toch al..
Tja... jammer gemiste kans

Had eerst Chello Clasic (8/1) met dig TV en free time maar dat was mee een beetje te gortig aan het worden. Betaalde iets van 70 Euro totaal.
Dus maar overgestapt naar Power (6/1,5) met dig tv en free time en ben nu zon 56 euros kwijt. Dit is wel incl extra channel pack. Zitten een *paar* leuke zenders bij die ik wel kijk maarja.
Het digitale tv gedoe is nog redelijk goedkoop voor 2.51 ex met extra channel pakket van 1.68 ex. Tis natuurlijk de standaard (analaoge) TV/Radio wat er met zijn 13,76 er effe inhakt in zijn geheel.

Voor de geintreseerden (factuur deze maand) het power internet + free-time kost samen 25,17 exl ( bruto 38,52 - 13,35 korting)

Maargoed ben opzich redelijk goed te spreken over de snelhied bij UPC en pingtijden met gamen (wat ik voornamelijk doe).
Sneller is natuurlijk altijd mooier maar zonder de grote downloads is het power abbo goed te doen.
Eerlijk gezegd denk ik dat UPC de klanten een beetje met een kluitje in het riet stuurt. Niks doen voor bestaande abbo's (goedkoper/ upgrade snelhied) maar gewoon een aantal nieuwe "voordelige"abbo's erbij verzinnen.

Edit :
Effe gekeken ( had ik eerst moeten doen) maar opzich ziet het er aardig uit. Je kan dus zelf selecteren wat je wil b.v 16Mb internet + standaard telefoon + standaard dig TV voor 49 euro. ( 40 + 9 + 9 - korting goedkoopste pakket=9).
Jammer echter dat ze in het mooie optel/rekening lijstje niet even de andere kosten erbij zetten.

[Reactie gewijzigd door F-I-X op 11 maart 2008 17:00]

Je wordt wel erg gepushed naar triple-play. Lijkt me dat er toch te weinig concurrentie is, anders zou UPC niet zo eenvoudig kunnen pushen.

Helaas zijn de upstream snelheden niet echt omhoog gegaan (1,5; 2; 2,5 mbit/s).

[Reactie gewijzigd door Olaf van der Spek op 11 maart 2008 16:06]

Volgens mij doet zo'n beetje de hele concurrentie mee met het pushen van multiplay:
@home
KPN Internetplusbellen
Tele2
Alice

etcetera..

Toegegeven, ze bieden niet allemaal (digitale-) tv aan, maar wat niet is kan nog komen. Ze hebben wel allemaal door dat er met SIP-telefonie een aardig extra zakcentje te verdienen is bovenop de toch al geleverde aansluiting. Om nou te spreken van kartelvorming gaat wat ver, maar ze willen allemaal graag al hun diensten in 1 pakket aan je aanbieden. Overigens proberen bijvoorbeeld ook verzekeraars je auto-/ziektekosten-/WA-verzekering enzovoorts aan te smeren als je alleen een inboedelverzekering af wil sluiten.

edit: typofix in link Alice
edit2: dubbele alinea weghalen

edit3 @ Olaf hieronder: True, dat Internet & Bellen Onbeperkt goedkoper is dan het Power internetpakket had ik nog niet gezien. Maarja, het lijntje ligt er toch al, alle SIP apparatuur is aangeschaft en elke klant die belt via UPC belt niet via de concurrent -> dat is UPC ook wat waard, omdat het hun marktpositie versterkt. Tevens is het zo dat als bijvoorbeeld een IPB klant van KPN verhuist, hij zijn modem moet laten staan zodat de nieuwe bewoner ook meteen een KPN VOIP abbo in z'n mik gedrukt kan krijgen, ik blijf er dus bij dat de concurrentie ook multiplay pusht.

[Reactie gewijzigd door sjaaknsaak op 11 maart 2008 16:30]

Volgens mij doet zo'n beetje de hele concurrentie mee met het pushen van multiplay:
Bij welke providers is met bellen nog meer goedkoper dan zonder bellen?
Tele2 en Telfort zijn momenteel de goedkoopste twee meen ik. Telfort is echter wel zonder TV. Maar dat kan je ook simpel via KPN digitenne regelen voor 7 euro per maand.

Weet alleen niet zeker nog wat voor kwaliteit je dan hebt qua snelheid, garantie, en support. Maar dat is een leuk topic voor het GoT forum.

KPN digitenne : 7 Epm
Tele2 TV : duur, ongeveer 45 euro pm
Tele2 Internet : 20 euro per maand voor 20/1 voor 6 maanden. Daarna 29 euro pm
Telfort Internet : 20 euro mer maand voor 20/1
Telfort bellen : 9 euro extra

Telfort en tele2 hebben dus de zelfde prijs uiteindelijk. Mits je TV niet meetelt.

Telfort contract duur : 1 jaar.
Tele2 contract duur : 2 jaar, en aangezien KPN bezig is met VDSL, is dit niet echt handig.

[Reactie gewijzigd door bbr op 11 maart 2008 16:58]

Waarbij Telfort na het eerste jaar maandelijks is op te zeggen. :Y)
Bij Telfort is bellen naar vaste nummer geheel gratis.
Bij Tele2 zowiezo het starttarief en ook gewoon de gesprekskosten.
Ja, maar Tele2 heeft dan wel weer een gratis draadloos modem en bij Telfort betaal je daar 1 malig weer 70 euro voor. Dus wil je draadloos zonder extra kosten (geld natuurlijk niet voor mensen die al een draadloze router hebben) dan is Tele2 nog steeds aantrekkelijk, bovendien bellen alle Tele2 compleet gebruikers ook altijd gratis naar elkaar. Zo ver liggen ze dus niet uit elkaar.
als er nou eens een abo kwam met 10MBit upload dan werd het pas echt een interessant. Download gaat ondertussen wel snel genoeg maar de upload blijft hoploos achter.

Nee dan die glasvezelprojecten met 10 of 100MBit fullduplex (up en down) dat schiet beter op.
Ik werd afgelopen zondag gebeld met een aanbod die ik volgens de UPC medewerker niet kon weigere: Van m'n 20Mbit ADSL (18Mbit haal ik maximaal) van 26euro naar een 10Mbit lijn voor 40euro.. Uiteraard niet gedaan :P

Vind het wel goed dat ze de uploadsnelheid verhogen, hoop dat T-Mobile / Orange dat ook binnenkort gaat doen.
ADSL(2) kan volgens mij niet met een hogere upload-snelheid. Anders had je het vermoedelijk al gehad.

Maar op zich is het een leuke aanbieding.
Ik heb zelf Telfort voor 30 euro in de maand. Ik haal 8-10 mbit. (ik moet nog gaan finetunen...)
Mijn ouders wonen een stuk verder volgens de div testen, dus die gaan echt niet sneller internet krijgen dan de goedkoopste van UPC.

En dan willen ze eigenlijk ook digitale tv erbij nemen, dus als ze naar telfort gaan, dan moeten ze de digitale tv apart betalen. Kom je uit op 30+13 euro. Totaal 43 euro.
Aanbieding van UPC is 45 euro. Dus dat is wel redelijk te vergelijken.

Ik vraag me alleen af wat er nu precies na het 1e jaar gebeurt:
A: Vanaf de start van uw pakket een (1) jaar, daarna vindt een automatische verlening plaats
Betekent die verlenGing dat je het 2e jaar wel dit pakket ook moet betalen, of blijft het gewoon gratis?
Die duidelijkheid moet UPC wel gaan geven, vind ik.
Ja.... maar dit klopt niet..
want je moet bij UPC nog eens extra ¤16 betalen voor de standaard UPC aansluiting
dus 45 + 16 = ¤ 61
Dit is met digitale televies, en het is 39 euro haha.. niet overdrijven he ;)
Allemaal mooi en aardig maar het word tijd dat de overheid eens wat gaat doen aan de monopolie van de kabelinternet bedrijven want de abbo's staan al jaren op hetzelfde nivo en zo komt er nooit verandering in. Begrijp ook niet waarom dat zo lang moet duren bij de overheid als je marktwerking predikt.

Vraag me dan ook zeer af onder welke conditie's destijds de gemeente's/overheid de kabel heeft verkocht aan de diverse bedrijven. Ram die markt eens open, al zou het maar zo zijn dat UPC kan opereren in @home gebied en visa versa.

En als je een HDTV hebt dan wil je wel digitaal, analoog is niet om aan te zien dus het is geen kwestie van dwingen maar een optie. Waar ik me wel aan begin te irriteren bij UPC is dat ze alleen voor nieuwe abonnee's wat ectra willen doen maar voor bestaande klanten niet, alleen mogelijk als je opnieuw een jaarkontrakt aangaat. Hoop dat Amsterdam opschiet met zijn uitrol van glasvezel dan kunnen we eens mooi overstappen en dan is het ciao UPC ;)
Ik kan je vertellen dat ik tien jaar geleden op mijn 100 kbit/s kabelinternet met dezelfde prijzen echt niet de snelheden of de betrouwbaarheid kreeg als tegenwoordig. De concurrentie met ADSL heeft de prijs/snelheid verhouding gigantisch omlaag geramd. Als de overheid het nog runde hadden we uberhaupt nooit kabelinternet gehad.
Ter info: Dit geld niet voor bestaande abonees!

Ik heb vanmiddag gebeld en het was niet mogelijk om mijn bestaande abo om te laten zetten naar dit triple abonnement, UPC reageerde: sorry maar deze abo's zijn enkel voor nieuwe abonnees.
Dat is dan toch in tegenspraak met wat er op de site staat. Klik op "Meer info" op die site en onder "Over de producten" staat:

V: Kun je een pakket samenstellen als je al een upc product hebt?
A: Jazeker. Stel uw drie producten bijeen en we zullen uw huidige producten daarop aanpassen. U heeft dan een nieuwe set aan producten van ons, dus het jaarcontract voor deze drie producten gaat opnieuw in vanaf het moment dat u ze gaat gebruiken.

[Reactie gewijzigd door Herko_ter_Horst op 12 maart 2008 01:14]

Ja, je kunt dus wel het pakket samenstellen, maar je krijgt niet die korting..
Ook bestaande klanten kunnen inderdaad hun abonnementen omzetten naar een totaalpakket.

[Reactie gewijzigd door Wassily-UPC op 12 maart 2008 09:57]

Kunnen mensen met Chello Power (6mbit) ook upgraden naar het 10mbit abbonement, of krijgen die nog een snelheidsverhoging?
Dit is nou juist de grote grap bij Chello.

Ik ben laatst overgegaan van het oude Chello Classic waar je 49 euries voor betaald naar Telfort internet. Toen ik mijn abbonnement opzegde en vertelde dat ik het te duur vond vertelde ze me dood leuk dat het al stom van me was dat ik er nooit géén telefoon bij heb genomen want in dat geval zou ik 39 euries moeten betalen, en je hoeft in dat geval telefoon niet eens te gebruiken, zelfs niet aangesloten te hebben. Ik viel van verbazing bijna uit mijn stoel!!! Al tijden geen snelheidsverhoging, maar wel de prijs aan het begin van het jaar met één euro verhogen. En dan blijkt dat je 10 euro goedkoper uit had kunnen zijn...waarom zetten ze je abbonnement dan niet automatisch om, of bellen ze je even op, te belachelijk voor woorden!!
hoho.. die 10 euro goedkopere aansluiting heeft wel 'maar' 6MBit down in vergelijking met 8Mbit down van classic, maarja wel 1.5Mbit up ivm 1Mbit up van classic..
Ik vindt het ook gewoon schandalig dat ze de classic mensen niet gewoon een aanbieding doen, want classic mensen zijn inmiddels toch wel erg trouwe klanten aangezien classic inmiddels toch al wel zo'n 2 jaar al van de markt is..
was al tijden bekent, als je een beetje verdiept had in de beschikbare goedkopere internetabbo's had je het waarschijnlijk al eerder tegengekomen ;)
(het was ook nog een tijdje gewoon 30 euro geweest, of ik moet mij vergissen met een ander abbo)
Als je nu alleen internet hebt kun je er beter telefonie bij nemen, dan ben je 5 euro goedkoper uit.
Mooi. Eindelijk een fatsoenlijke upload voor de mensen die zelf een (thuis/hobby/game/web) servertje hosten. Voor mij is het hopen dat het ook nog eens in Zeeland beschikbaar komt. (Of een soortgelijk abbo van een andere provider)
een klein minpuntje is wel dat een een Dynamic Ip hebt ;)
Dat is toch niet zo'n ramp? DynDNS.org helpt je goed op weg.

Verder heeft zeelandnet ook zulke uploads, alleen betaal je daar uiteraard veel meer voor...
Ik ben benieuwd wat de snelheden worden na de verhoging eind deze maand :)
Kan je met dyndns je eigen domeinnaam blijven gebruiken?
Het was al enkele dagen eerder bekent dat er een nieuw pakket aan zat te komen (zo was dat te lezen op chelloo.com, echter konden hun ook niet veel zeggen t/m de 10e.

Wij hebben toen de actie gepakt van ¤30 dat is power + onbeperkt bellen, nu is dat ¤35 geworden (was wel een ellende met opzetten ze lieten ons 2 maanden lang classic betalen maar alles toch terug gekregn).

Dat Triple ziet er erg verlijkdelijk uit. Alleen zou ik het ook doen? Nog niet, er zitten een stel haken en ogen aan.

1) Na een jaar is dan nog steeds dat 3 halen 2 betalen van kracht want op de upc site staat dit:
V: Hoelang is het derde product gratis?
A: Vanaf de start van uw pakket een (1) jaar, daarna vindt een automatische verlening plaats.

Want als ik nu triple wil ben ik ¤45 kwijt in plaats van ¤30 maar ik dan wel 4 mbit meer internet en digitale tv + rec.

2) Toen UPC aan de deur de media boxen leverde wilde we het graag proberen. Wat bleek het was geen suc6.
Op alle kanalen hadden we haar scherp beeld behalve nederland 1 t/m 3 en nog wat zender.

Even UPC gebeld: Medewerker; Tja die scart kabel die erbij wordt geleverd is ook geen top kwaliteit.

Ok geen probleem, ik had nog een scart liggen dus even wisselen. Nederland 1 t/m 3 en de oveirge zenders scherp, maar wat eerst scherp was was nu opeens brak.

Eej inpakken en terug met die zooi.

Dus tja, ik weet het nog niet.

[Reactie gewijzigd door RobbyTown op 11 maart 2008 18:14]

Als ze hiermee dan eeen keer je speed kunnen garanderen(gedeeld medium)!!
Dan kan ik een keer happy worden van upc :P.

Weinig klachten over upc/chello, maar weekenden en avonden zijn soms drama met een grote D!!!
Adsl is ook een gedeelt medium.
Ja, maar van ADSL heb je bijna nooit last van het delen.... Bij kabel merk je het vaak wel 'savonds en in het weekend
Dat is onzin met docsis is dit al jaren het geval niet meer.
Kweenie waar jij woont, maar ik heb nergens last van, snelheid is tot nu toe altijd afhankelijk geweest van de server(s) vanaf waar ik download... Ik merk geen verschil met weekenden/avonden wat betreft snelheid, de 8MBit (classic) kan ik gewoon gebruiken..