Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 39 reacties

Interplay wil zijn ontwikkelstudio nieuw leven inblazen met vervolggames op Earthworm Jim, MDK, Descent en Dark Alliance. Als de studio een financiŽle geldschieter kan vinden, wordt de ontwikkeling van een Fallout-mmo ook doorgezet.

Interplay heeft de ontwikkelstudio kunnen oprichten met geld uit de verkoop van de Fallout-rechten aan Bethesda Softworks, meldt gamesite Gamespot. Interplay heeft zelf nog wel de rechten op het maken van een op het Fallout-universum gebaseerde mmo. Er is echter nog wel 75 miljoen dollar nodig om het project te realiseren.

Interplay heeft laten weten dat Jason Anderson als creative director op het project is gezet. Anderson creŽerde eerder de engine, spelwereld en interface van de eerste twee Fallout-spellen.

Bethesda Softworks is ondertussen bezig met Fallout 3, dat in het derde kwartaal van 2008 moet verschijnen. Het rpg-spel zal worden ontwikkeld door hetzelfde team dat werkte aan The Elder Scrolls IV: Oblivion. Een releasedatum voor de Fallout-mmo is niet bekendgemaakt.

Fallout 3 - screenshot
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (39)

Ah, Descent. :D
Dat is lang geleden. Wanneer is het fout gegaan met Interplay dan? Ik dacht dat ze al jaren verdwenen waren.
Hun laatste spellen verkochten niet (alhoewel ze wel goeie kritieken kregen). Toen werden ze opgekocht door Titus Interactive. Titus kreeg financiele moeilijkheden. Brian Fargo vertrok. En uiteindelijk is het hele zootje overkop gegaan.

In 2004 werden ze uiteindelijk uit het gebouw gezet omdat ze de huur niet konden betalen.

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Interplay#Financial_troubles

Van de fallout MMO is trouwens al sinds enkele jaren sprake. Ze hebben de franchise verkocht maar hebben een licentie van Bethesda om een MMO te maken. Maar dan moeten ze het wel tegen 2009 aan beginnen ontwikkelen en ze moeten een deel van de inkomsten ervan afstaan.

Off Topic: Hopelijk maakt Bethesda van Fallout 3 geen Oblivion kloon. Fallout was heel diepgaand met zeer uitgebreide dialogen, en blijvende effecten van je handelingen. Oblivion was dat dan weer totaal niet.
Jammer, ik zou eigenlijk best wel een Descent versie willen hebben die het onderste uit de kan haalt met moderne hardware.
Ik denk dat de ontwikkeling, of in ieder geval het ontwerp van Fallout 3 al zodanig ver was dat Bethesda er niet zoveel meer aan zal veranderen (qua gameplay en dergelijke).
In tegendeel. Ik meen mij te herinneren dat de hele zwik buiten gekiepert is.
Van Buren (fallout 3 van interplay) zout starten in een gevangenis (celblok 13 zodat ze dezelfde leuke piyama konden aandoen als de eerste 2). De muur van je cel gaat stuk en je staat buiten en het was aan jou om uit te zoeken waarom, wie, wat, hoe etc. [1]
Fallout 3 start in Vault 101, je kindertijd is een soort van tutorial waar je je stats en traits e.d. kan kiezen, het verhaal begint wanneer je vader plotseling verdwijnt uit de vault en jij hem achterna gaat.

De gameplay is ook zeer veranderd tegenover de Van Buren alpha [1], en de stijl is ook wat veranderd.

Dan blijft er niet veel meer overeind van de originele design plannen van Interplay buiten de setting, en het S.P.E.C.I.A.L. karaktersysteem.

Het is niet voor niets gesuggereerd dat Bethesda even goed een eigen post-apocalyptish spel had kunnen ontwikkelen zonder daarvoor de fallout franchise te kopen. Mijdunkt dat ze er alleen de Fallout naam en Vaultboy op plakken om de verkoop te stimuleren.

Ander goed nieuws aan de horizon is dat Brian Fargo gehint heeft dat hij aan een spirituele opvolger op Fallout bezig is (die op zichzelf ook een spirituele opvolger was van Wasteland dat ook door Brian Fargo bedacht is). [2]

Bronnen
[1]: http://www.nma-fallout.co...action=category&cat_id=61
[2]: http://en.wikipedia.org/wiki/Brian_Fargo
Descent... daar zou ik ook wel een nieuwe versie van willen zien. Machtig mooi spel. (multiplayer helemaal).

Ze hebben trouwens best een hele rits met erg goede games uitgegeven. Zie:
http://www.interplay.com/support/membership/hints.asp
Interplay, een oude rot. Ik herrinner me een Alladin, een MDK en een Decent. Vooral MDK was een briljant game met een vaag, vaag verhaal. Vele uren aan gespendeerd aan de speleln van dit bedrijf. Achter mijn oude 468DX4 en Pentium 200 MMX technologie van Twilight CD's. Ja, mooie, mooie tijden.

Jammer dat interplay aan de grond zit maar de gamesmarkt is nu eenmaal zeer hard. persoonlijk vond ik The Elder Scolls niets, veel te langdradig en het spel had hevige concurrentie van de online varianten (Zowel 3 als 4).
Het doet mijn hart pijn om weer een oude rot in nood te zien. Ik hoop dat Interplay zijn geldschieter vind. Ik hoop NIET dat interplay een EA franchise word.

@Frank-L Dat was in hun hoogtij dagen. ;)

[Reactie gewijzigd door Auredium op 14 november 2007 15:21]

Auredium schrijft:
Vele uren aan gespendeerd aan de speleln van dit bedrijf. Achter mijn oude 468DX4 en Pentium 200 MMX technologie van Twilight CD's.
En verderop:
Jammer dat interplay aan de grond zit [...]
Het doet mijn hart pijn om weer een oude rot in nood te zien.
Jammer, ja. Hoe zou dat toch komen?
Ha, dacht ff dat we het over Interpay hadden; vond het al raar dat ze naast geldverkeer ook spelletjes deden. :+
MDK, die ken ik nog wel... Geweldig spel vond ik dat, en het zag er voor zijn tijd erg mooi uit :)
Ja, echt waar idd.
MDK3? Dat zou super zijn!
Interplay was toch gewoon de uitgever. Kan me herinneren dat zowel Earthworm Jim als MDK ontwikkeld waren door Shinny entertainment.
HeHe, eindelijk weer een keer wat goed nieuws over de ontwikkeling van Fallout (aangezien het laatste deel alweer 9jaar (1998) geleden is uitgekomen), ik zit al zolang op het nieuwe deel te wachten dat ik begon te vrezen dat er helemaal niks meer uit zou komen.. en dan ook nog een MMO mijn dag kan niet meer stuk.

[Reactie gewijzigd door Haaku op 14 november 2007 14:16]

Voor Fallout 3 moet je dan ook bij Bethesda zijn. Daarover is al geruime tijd berichtgeving: http://fallout.bethsoft.com
{iemand is hier lekker negatief aan het modden, jonge jonge |:( }

Kan iemand uitleggen hoe een project 75mio $ kan kosten?

Een aantal miljoenen kan ik me nog voorstellen, maar 75...?

[Reactie gewijzigd door ejay79 op 14 november 2007 14:07]

Een MMO kan best wat geld kosten. Ontwikkel kosten, server kosten en je marketing. Tikt redelijk wat aan als je er een paar jaar mee bezig bent. Vind 75 miljoen ook wel redelijk hoog, maar Fallout is dat bedrag wel waard.
Afdoende personeelsleden (programmeurs, ontwerpers, schrijvers, grafici, musici, Q&A, marketing, management, facilitair, HR) voor een periode van 3+ jaar, kosten voor ontwikkelhardware, gebouw om in te zitten, servers. Ik gok dat 75 miljoen aan de lage kant is voor een goede MMO.
Voor 1 miljoen kun je maar iets van 6 tot 10 manjaren werk verzetten. Reken maar dat het ontwikkelen van een complete MMO heel wat meer manjaren kost. Programmeren is bijvoorbeeld maar het kleinste deel van het geheel. De hele speelwereld moet ook nog ontworpen worden. Daarnaast moet er ook nog een leuk verhaal bedacht, uitgewerkt en geimplementeerd worden. Daarmee bedoel ik niet enkel de verhaallijn, maar ook het hele achterliggende verhaal waardoor de spelwereld wat diepte krijgt.
Halo 3 kostte 500 miljoen (ofzo), en dat was niet eens een MMO :/.
Meer iets in de aard van 60 miljoen :)
The total cost to Microsoft for "Halo 3": a little more than $60 million. Development costs will probably be just above $30 million, given an elite team of 300 full-time artists and programmers working for three years on the game at Bungie, the internal Microsoft studio that created the games, said Michael Pachter, an analyst at Wedbush Morgan Securities. Bonuses to key developers and artists will probably add $25 million to the tab, Pachter said. Though about $15 million to $20 million in television marketing will be spent promoting the game, the majority will be footed by marketing partners such as Pepsi, Burger King and Pontiac that want to ride the "Halo 3" hype.^
bron: http://www.latimes.com/bu....story?ctrack=1&cset=true
Ow ow ow, hoe geweldig zou het zijn om een nieuwe versie van Descent te krijgen, descent 1,2 en 3 waren elk juweeltjes, helemaal grijs gespeelt in multiplayer. Descent 1 was destijds nog de reden om een coax door de muur naar de buurjongen te rossen.
Interplay had sowieso wel goede spellen, cyberia anyone?
Oeh jah! Cyberia heb ik hier nog in de kast staan! Ook zeker 15x uitgespeeld :D Dat was zo'n tof spel!

Van mij mogen ze Cyberia 3 gaan maken! (heb deel 2 ook grijsgespeeld)
Kom op jongens, allemaal inleggen :P Dan zitten we zo op die §75 miljoen :D


Wat ze ook kunnendoen is alle grote hitseries weer uitbrengen. Alle Descents in een doosje bijvoorbeeld. Of welke serie dan ook.

[Reactie gewijzigd door De Butler op 14 november 2007 14:47]

Van Baldur's Gate, Icewind Dale en Fallout zijn boxen uit gekomen.

Of die speelbaar zijn onder XP/Vista is maar de vraag. Fallout 2 is te spelen maar de world map gaat veel te snel zonder mod en zodoende kom je weinig of geen random encounters tegen.
Compatibiliteit valt aan te passen. En al die andere spelletjes van ze dan? Vikings e.d? Battlechess?

Tuurlijk kan je ze van Internet af halen, maar de helft doet het niet of slecht. Maar als die spelletjes nog een keer uit geven, aangepast en wel, maak je weer een heleboel old-school gamers blij, me dunkt.

En dit alles zal vast geen §75 miljoen kosten.
Oow dan moeten ze ook een Ramake doen van Realms of the Haunting.
Dat was een spel van Interplay en Gremlin.

Dit was echt het meest ultime spel OOIT!

Geen enkel anders spel kon je zo erg mee in die wereld trekken als dat spel, enige wat er nu vervelend is om het te spelen is dat je de muis niet kunt gebruiken als besturing maar ik kan me nog herinneren dat je een Europese versie had en een Americaanse en bij die Americaanse kon dat wel weer.. Heb nog zitten kijken om die eens te kopen maar dan meot je weer betalen via paypal enz en daar heb ik geen ervaring mee.. via Marktplaats vind je die versie helaas niet.

Maar dat spel zoudenze gewoon opnieuw kunnen maken met de graphics van nou en dan wel weer echt beeldmateriaal erin down (dus niet met annimaties gaan werken)

Dat spel waren 4 CD's (het was nog van de 486er tijd dus dat is veel:P en bevatte voor 2 uur aan film. Daarnaast had je ook ingame echte afbeeldingen zou waren je handen om het geweer of wat je dan ook vast had neit getekent maar een foto van handen (dan welleswaar 16 kleuren maar toch).

Ik zou zo graag zien dat dat spel werd gemaakt met de techniek van nu.. maar dan wel ook die foto voor ahnden en echte films tussendoor enz behouden... geen animaties maken, juist die dingen trokken je nog meer in eht spel. en het verhaal was ook zo supper. de geluiden.. boh in en woord geweldig!!

Doe daar maar een ramake van 8-) En dan vooral niet te veel aanpassen, alleen alles graphisch mooier maken!

Ben niet de enige die er zo over denk. En voor meer info
Een remake van Realms of the Hunting... Dat zou heel erg tof zijn.
Betwijfel alleen of ze hem dan weer zo mooi krijgen.
Het pixelige effect van de SVGA graphics hielp namelijk goed mee aan het mysterie :P

Eerst wist ik niet waar je het over had tot in die website checkte en de In-Game Video checkte, ineens gingen er hier een paar belletjes rinkelen.

Als al dat oude materiaal destijds in een acceptabele kwaliteit vergeleken met de huidige standaarden gemaakt is en nog steeds in hun bezit is moet er echt een juweel van een remake uit te trekken zijn.
Eigenlijk zou zo'n idee naar Interplay gekopt moeten worden :P

En destijds hadden we echt wel meer dan 16 kleuren, dat waren er 256. Teminste wel als je hem op SVGA mode speelde zoals hij ook in het filmpje te zien is.

"You are my only hope. This is my prism, and my jailer, binding me against my will.
To suffer the tortures of the damned... for the damned is what they are..."

Zodra er weer vrij tijd zich voordoet gaan dat uurtjes gamen in DosBox worden...

[Reactie gewijzigd door Ultraman op 14 november 2007 16:22]

256 zou ook kunnen, ik dacht dat het plaatje van de handen 16 kleuren was maar kan me vergissen natuurlijk want de rest was indd 256.

Als ik me nieuwe PC heb ga ik zelf een FAT32 partitie met Windows ME op zetten puur voor dit spel.

Alleen eens kijken ik de video-kaart die daar in zit een beetje kan laten werken met ROTH.. Misschien met behulp van wat VESA alleen volgens mij maken ze die ook niet meer. (Weet neit eens precies wat het is, maar op de doos staat tot je met die drivers de beste kwalitijd hebt) en probleem is dat zo'n oude game die direct de video-kaart wilt aanspreken niet meer goed kan communiceren met een video-kaatr van nu.

Ga me wel nog kijken voor de Americaanse versie (Die dus door interplay was uitgebracht, in europa was het Gremlin)
Zodat ik de muis kan gebruiken :)

Hou dan ook.. ik zou zeggen.. mail ze, als is indd de kans groot dat ze het niet meer zo goed krijgen als toen en dat die pixels wel mee helpen om de sfeer te maken }> maja het moet mogenlijk zijn.
fallout 1&2 is echt geniaal!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True