Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 20 reacties

Ontwikkelaar Splash Damage heeft een overeenkomst gesloten met uitgever Bethesda Softworks. De Londense ontwikkelstudio gaat aan de slag met een geheel nieuwe game voor Bethesda, waarover nog niets bekend is.

Splash DamageDe duur van de overeenkomst is niet bekendgemaakt, maar beide partijen geven aan dat het om een lange termijn gaat, zo meldt Developmag. De overeenkomst wijst er op dat Bethesda zijn horizon aan het verbreden is; Splash Damage is een ontwikkelstudio die geformeerd is door een groep mod-makers die destijds het gratis, op Return to Castle Wolfenstein gebaseerde spel Enemy Territory hebben gemaakt. Afgelopen jaar bracht de studio, onder leiding van Paul Wedgewood, met Enemy Territory: Quake Wars zijn eerste volledige spel op de markt. Beide titels zijn spellen met alleen een multiplayer-gedeelte. Bethesda heeft zelf nog geen titels met multiplayer-mogelijkheden in zijn line-up, waardoor het voor de hand ligt dat de nieuwe game van Splash Damage Bethesda's eerste multiplayer-game wordt.

"Bethesda is herhaaldelijk verantwoordelijk geweest voor fantastische games, als ontwikkelaar en als uitgever", zegt Paul Wedgewood van Splash Damage. "Beide studio's delen een passie om goede games te maken en we denken dat dit samenwerkingsverband nog betere games op zal leveren." Ook Bethesda verwacht veel van de samenwerking en voorspelt dat gamers enthousiast zullen zijn over wat Bethesda en Splash Damage samen aan kunnen gaan bieden.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (20)

De kop van dit bericht is wellicht misleidend, ze gaan samenwerken aan een nieuwe titel, niet in opdracht van,

zie ook het persbericht http://www.splashdamage.com/node/216
Ik hoop op een co-op rpg online, simpelweg omdat bethesa geweldig is met rpg's en plash met multiplayer.
Nooit. Splashdamage is een groep modders die er van houdt om FPS Multiplayer games te maken. Deze mensen zijn daar wat mij betreft de besten in, ze weten exact wat de gamer wil in dit genre omdat ze er zelf ook middenin zitten. Nee, SD zal wel bezig gaan met een nieuwe FPS.

Een MMORPG zie ik ze al helemaal niet doen zoals hieronder wordt gesuggereerd. Er is een reden waarom je SD zou willen en dat kan alleen een goede FPS zijn met zeer intense actie. Een MMORPG is veel te langdradig voor deze mensen.

Ze hebben plezier in hun werk, dat straalt er af bij ETQW. Maar dan moeten ze wel een game maken waar ze zelf plezier aan zouden beleven.

[Reactie gewijzigd door GENETX op 23 mei 2008 14:45]

Wat mij wel wat lijkt is een Oblivion, maar dan online idd. Maar ik gok dat we hier lang op kunnen wachten.

[Reactie gewijzigd door Ypho op 23 mei 2008 14:02]

Een geheel nieuwe MMORPG met de setting van oblivion zou best wel goed kunnen uitpakken.
Ok, er zjin weer de cliché elves orcs en humans, maar die zijn onvermijdelijk.
En dan is er het oblivion combat systeem, niks geen auto-attack, of autoblock, zo moet je bijvoorbeeld op je linkermuisknop drukken om met je zwaard te slaan, rechtermuisknop om te blokken en zul je zelf moeten richten met je boog en spells.

Dit zou zeer verfrissend zijn en dit zou vele male leuker kunnen zijn dan de simpele auto-attack, en af en toe een keer op een knopje drukken om een skill te activeren.

Hierdoor zou het systeem gelijk grotendeels immuun worden voor het beruchte "Gear > class > skill" systeem dat WoW hanteert, vanwege de auto-attack en random evades, blocks e.d. heb je zelf vrij weinig invloed op het gevecht zelf.

Met het zelf moeten ontwijken,blocken en aanvallen zou er een hele nieuwe wereld opengaan waar skill wél op de eerste plaats komt. Dit zou veel hardcore MMORPGers aan kunnen trekken.

Ikzelf wacht nog steeds op een dergelijke game.
Als je zo'n dergelijke game wil zonder de cliches, kijk eens naar The Chronicles of Spellborn!

Die doet hetgene wat je niet wilt ook niet ;)
Er is al heel erg veel gespeculeerd over een online versie van the elder scrolls op het forum van bethesda. Ik denk al sinds 2000 ongeveer. Misschien dat het bij TES 5 dan eindelijk gaat gebeuren.
Ik denk niet dat ze dan een FPS-maker in zouden schakelen, maar MMO-makers. Aangezien ze wat betreft het first-person genre zelf ook ladingen expertise in huis hebben.
Ik gok hier ook op, dat de twee hun specialiteiten combineren. Misschien een RPG-FPS combo game?
Mischien een vervanging voor planetside, wat met 5 jaar bejaard begint te worden (maar nog steeds de beste in zn genre is)
Een multiplayer Fallout mode?
Lijkt me goed deze samenwerking.
ik hoop op elder scrolls MP of fallout MP.
Eigenlijk ben ik bang dat als de Elder Scrolls een MP fuctie krijgt dat het een groot deel van zijn charmes zal verliezen, bij deze hoop ik dus dat het niet om een TES5 gaat.
elves orc human cliche's onvermijdelijk ?
Waarom ? er zijn nog zo veel meer mogelijke vormen en mythische wezens.
Toevallig word die set zeer vaak aangehaald, en is al zeer ver uitgewerkt.
Denk bijvoorbeeld aan aardmannetjes, feeen, kabouters lepricons.
Diersoorten en mutanten
aliens met een creatieve touch.
Kun je toch ook een heel eind mee komen.

Maar dit zou idd wel weer wat leuks en evt zelfs origineels op kunnen leveren.

En met relative skills kun je de skillhoeveelheid toch een beetje aanpassen zodat de die hards niet alle beginners constant inmaken. Vergt iets meer proggen en creativiteid om het op een andere manier dan wow op te lossen. Maar daar zie je toch dat skill wel degelijk uitmaakt, zeker aangezien alle die hards toch al hun max gear te pakken hebben. Dus gear>class>skill ( terwijl skill in mijn ogen meer is als class ) toch ook niet zo veel meer uitmaakt, behalve met noob-bashen.

in ieder geval, goede hoop hier.
Wat mij het meest ideale en meest succesvolle oplossing lijkt voor bethesda is om een nieuwe mmorpg engine te bouwen voor de wereld van the elder scrolls: arena het eerste spel van de hele reeks maar dan nu ontwikkeld voor een mmorpg. Als ze dat lukt en het is een succes dan kunnen ze de engine verder ontwikkelen en nieuwere mmorpg spellen voor de wereld van morrowind en oblivion maken, de opvolgers van Arena(en nu heb ik het gevoel dat ik nog een opvolger ben vergeten te vermelden). In de zin van expansions of geheel nieuwe standalone mmorpg spellen.
(en nu heb ik het gevoel dat ik nog een opvolger ben vergeten te vermelden)
Elders Scrolls: Daggerfall zocht je nog :)
Oh kijk aan! 'T is 'ns een keer niet EA/Ubisoft/Activision/etc die een studio opvreten/opkopen, maar twee onafhankelijke studio's die de krachten bundelen, waarvan er een ook nog eens z'n eigen uitgever is. IMHO toch positief nieuws voor de gamesmarkt in 't algemeen.

Splash Damage zou erg goed in staat moeten zijn een top game te ontwikkelen, mogelijk zelfs een sequal. En Bethesda heeft met z'n Elder Scrolls en (mogelijk) Fallout sequals met erg veel potentie.

Ik ben erg benieuwd waar Splash Damage icm Bethesda mee op de proppen komt.
Bethesda heeft zelf nog geen titels met multiplayer-mogelijkheden in zijn line-up
Incorrect. Star Trek Legacy had multiplayer mogelijkheden. Ook al was dat totaal niet de moeite waard (het spel zelf ook niet trouwens), maar het is wel multiplayer.
Dat was niet Wolfenstein 3D hoor.. Dat was Return to castle wolfenstein. Op de Quake 3 engine.

ontopic:
Goed nieuws, ik hoop op een team-based fps. Quake wars was namelijk erg vermakelijk!

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True