Jurian Ubachs

E3: Preview Brink

Door , 21 reacties

Introductie

Sinds de Londense ontwikkelstudio Splash Damage is gaan samenwerken met Bethesda Softworks, hebben we weinig meer vernomen van de ontwikkelaar van Enemy Territory. De stilte is echter voorbij: op de E3 toonde Splash Damage-directeur Paul Wedgwood zijn nieuwe project, genaamd Brink. In deze nieuwe shooter komt de speler in een wereld terecht waarin de zeespiegel zo ver gestegen is dat de mensheid op drijvende steden voortleeft.

Centraal in Brink staat The Ark, een voorbeeld van een drijvende staat. Wat ooit begon als een reddingsproject voor de mensheid is echter inmiddels het strijdtoneel van spanningen tussen de Security - de veiligheidsdienst van The Ark - en rebellen, die zich verzetten tegen de macht van de Security. Dit levert uiteraard de nodige gevechten op, waarbij de rebellen zoveel mogelijk proberen de beveiliging te ontregelen, terwijl op zijn beurt de Security missies uitvoert om de rebellen een kopje kleiner te maken.

*Verhaal in multiplayer

Die missiestructuur is niet al te origineel. Je kunt het spel gewoon als een singleplayer-game spelen. Daarbij kun je de kant kiezen van de Rebels of die van de Security, wat twee verschillende avonturen oplevert. Daarbij zijn beide kanten in co-op te spelen. De meest interessante feature van Brink is echter dat beide kanten tegelijkertijd door spelers ingenomen kunnen worden, terwijl de actie op dat moment toch onderdeel van het singleplayer-verhaal blijft. Wedgwood gaf nog weinig weg van de manier waarop dit precies in zijn werk zal gaan, maar benadrukte dat Splash Damage de grens tussen singleplayer en multiplayer wil laten vervagen.

Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

*