×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door Jurian Ubachs

Redacteur games

Combipreview: Brink / Hunted: The Demon's Forge

Door , 22 reacties

Brink: online en offline

Afgelopen week bespraken we Fallout: New Vegas en Rage. Vandaag gaan we in op de rest van de line-up die Bethesda Softworks voor eind 2010 en begin 2011 in petto heeft, met een vooruitblik op Brink en Hunted: The Demon's Forge. Brink zagen we al eerder, onder andere tijdens de E3 van vorig jaar, terwijl Hunted onlangs tijdens de Bethesda Gamers Day voor het eerst voorbijkwam. Hoewel Bethesda zijn best doet ook deze games als 'AAA'-games neer te zetten, is duidelijk dat de titels net een treetje lager op de ladder staan dan Rage en Fallout: New Vegas. Fallout vormt nu eenmaal Bethesda's 'bread and butter', en Rage lijkt simpelweg een game van uitzonderlijk hoge kwaliteit te worden.

Gezien op: Xbox 360
Verschijnt ook voor: PlayStation 3, pc

Daarmee is zeker niet gezegd dat Brink en Hunted geen toptitels kunnen worden. Vooral de presentatie die Splash Damage-hoofdontwikkelaar Paul Wedgewood gaf van Brink mag verrassend worden genoemd. Voor het eerst zagen we het schietspel in actie, op een manier waardoor we ons goed voor kunnen stellen dat je veel plezier aan deze game zult beleven. Vorige presentaties van het spel waren met name gericht op het 'Smooth Movement Across Random Terrain' - oftewel Smart-systeem. Deze feature zorgt ervoor dat spelers nooit een knop in hoeven te drukken om langs een obstakel te komen. Door bijvoorbeeld naar een gat in een muur te kijken terwijl je er op afloopt, begrijpt het spel al dat je de intentie hebt om er doorheen te gaan. Waar we ons tijdens de E3 van vorig jaar nog afvroegen of dit wel zo goed zou werken, viel het gebruik van Smart tijdens de presentatie niet op. En dat is goed: iets dat niet opvalt, heeft geen verkeerde invloed.

*Post-apocalyptisch

Hoe zat het ook alweer met Brink? Twee partijen zijn in een post-apocalyptische wereld in een bitter gevecht verwikkeld geraakt. Beide partijen, de Resistance en de Security, zijn voorzien van een eigen verhaallijn en de missies die je in deze verhaallijn speelt, kun je zowel offline als online spelen. Kies je voor online, dan speel je een missie tegen spelers die ook op dat punt in het spel zijn aanbeland. Je kunt weer verder met je campagne als je de missie hebt afgerond, waarna je in een ander level - annex spelmap - weer nieuwe tegenstanders tegenkomt.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*