Combipreview: Brink / Hunted: The Demon's Forge

Brink: online en offline

Afgelopen week bespraken we Fallout: New Vegas en Rage. Vandaag gaan we in op de rest van de line-up die Bethesda Softworks voor eind 2010 en begin 2011 in petto heeft, met een vooruitblik op Brink en Hunted: The Demon's Forge. Brink zagen we al eerder, onder andere tijdens de E3 van vorig jaar, terwijl Hunted onlangs tijdens de Bethesda Gamers Day voor het eerst voorbijkwam. Hoewel Bethesda zijn best doet ook deze games als 'AAA'-games neer te zetten, is duidelijk dat de titels net een treetje lager op de ladder staan dan Rage en Fallout: New Vegas. Fallout vormt nu eenmaal Bethesda's 'bread and butter', en Rage lijkt simpelweg een game van uitzonderlijk hoge kwaliteit te worden.

Gezien op: Xbox 360
Verschijnt ook voor: PlayStation 3, pc

Daarmee is zeker niet gezegd dat Brink en Hunted geen toptitels kunnen worden. Vooral de presentatie die Splash Damage-hoofdontwikkelaar Paul Wedgewood gaf van Brink mag verrassend worden genoemd. Voor het eerst zagen we het schietspel in actie, op een manier waardoor we ons goed voor kunnen stellen dat je veel plezier aan deze game zult beleven. Vorige presentaties van het spel waren met name gericht op het 'Smooth Movement Across Random Terrain' - oftewel Smart-systeem. Deze feature zorgt ervoor dat spelers nooit een knop in hoeven te drukken om langs een obstakel te komen. Door bijvoorbeeld naar een gat in een muur te kijken terwijl je er op afloopt, begrijpt het spel al dat je de intentie hebt om er doorheen te gaan. Waar we ons tijdens de E3 van vorig jaar nog afvroegen of dit wel zo goed zou werken, viel het gebruik van Smart tijdens de presentatie niet op. En dat is goed: iets dat niet opvalt, heeft geen verkeerde invloed.

*Post-apocalyptisch

Hoe zat het ook alweer met Brink? Twee partijen zijn in een post-apocalyptische wereld in een bitter gevecht verwikkeld geraakt. Beide partijen, de Resistance en de Security, zijn voorzien van een eigen verhaallijn en de missies die je in deze verhaallijn speelt, kun je zowel offline als online spelen. Kies je voor online, dan speel je een missie tegen spelers die ook op dat punt in het spel zijn aanbeland. Je kunt weer verder met je campagne als je de missie hebt afgerond, waarna je in een ander level - annex spelmap - weer nieuwe tegenstanders tegenkomt.

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True