Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 14 reacties

De Londense ontwikkelstudio Splash Damage overweegt nu al opvolgers te maken van het schietspel Brink, dat pas in de lente van 2010 zal verschijnen. Volgens de makers kan Brink zich ontwikkelen tot een succesvolle franchise.

BrinkHoewel Splash Damage nog midden in de ontwikkeling zit van Brink, de eerste game die de studio helemaal op eigen houtje maakt, blikte creative director Richard Ham in een interview met Eurogamer.net alvast vooruit naar de opvolgers van het spel. Volgens Ham liggen er al ideeën voor Brink 2 en Brink 3, waarmee de ontwikkelaar vooruitloopt op het mogelijke succes van Brink - maar Ham twijfelt er niet aan dat de game zal aanslaan.

Hoewel Ham laat vallen dat de studio 'grote plannen' heeft voor de opvolgers van Brink, geeft hij nog geen hints over wat deze zouden kunnen zijn. Wel ligt het voor de hand dat in de verhaallijn van deel 1 alvast rekening wordt gehouden met de volgende delen. Het eerste deel van de Brink-franchise biedt onder andere de mogelijkheid om zowel offline als online te spelen, waarbij de verhaallijn ook in de onlinemodus doorwerkt. Toch zullen beide partijen in de onlinemodus door spelers bestuurd worden, maar ook hoe dit systeem wordt uitgewerkt is nog niet bekend.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (14)

Hij zegt inderdaad iets als 'grote plannen' in de video, maar het antwoord van Richard is nogal uit context genomen... van het artikel van eurogamer klopt dan ook weinig.

[21:43] <MoP> is that from eurogamer yeah?
[21:43] <MoP> what a load of rubbish
[21:43] <MoP> basically richard ham said one thing and they've picked it up and run with it like crazy
[21:44] <MoP> if richard saying "i'd like to make 2 and 3 if possible" counts as the entire studio mapping out sequels, then yeah i guess they're right

[Reactie gewijzigd door Salteh op 28 augustus 2009 19:44]

En wat is de bron van deze chatlog? Wie is MoP?
Alstublieft ;o

http://www.splashdamage.com/node/82
http://www.splashdamage.com/node/87

[Reactie gewijzigd door Salteh op 28 augustus 2009 19:53]

Zou de plaatser van dit nieuws voortaan beter deskresearch willen uitvoeren? dit is site nummer 2 die de mist in gaat.

Het is te merken dat tweakers ook al van de overneem-cultuur is.
Euh nogal logisch dat dat te merken is, T.net is een portal, geen journalistiek bureau. T.net zoekt nieuwtjes op het internet, plaatst een verhaaltje met de link er bij. Nee ze sturen er geen eigen reporter achter aan. Daarom staat bij elk bericht ook een link. Dan kun je zelf de bron lezen en op waarde schatten.

De berichten die T.net wťl zelf maakt zijn nagenoeg altijd van topkwaliteit (vergeleken met de rest van journalistiek nederland) met goede onderbouwingen.

Niet T.net de schuld geven omdat jij te lui bent om de bron te lezen.
Er kan tenminste wel een basis controle gebeuren. Credibiliteit opbouwen gebeurt heel langzaam, het verliezen daarentegen gebeurt heel vlug...
Of je nu een journalist bent die zelf nieuws schrijft of enkel als doorleukje werkt, je kijkt de bronnen na of je wel iets correct zegt.
Bij de goeie berichten zie je dat ze eerste 2 uur of meer klaarliggen maar nog edits krijgen. Dit soort berichten gaan zo snel door het upcoming news dat je weet wat er gaat komen.
Ach, kan tweakers.net verder ook weinig aan doen dat eurogamer het wat te enthousiast opschrijft. De titel hier is al een stuk minder suggestief dan op gamer.nl :)
Naja, een klein beetje bronnenonderzoek kan geen kwaad lijkt me zo :) gebeurt naar mijn mening veel te vaak tegenwoordig: klakkeloos alles van andere nieuwssites overnemen.
Best veel lef om op deze manier over je eigen product the praten, vooral uit het perspectief dat er nog praktisch niks bekend is over brink en wat ik er over heb gehoord was niet specifiek negatief, maar ook niet bepaald om zo zeker van het success te zijn, vraag me af of dit bluf is of gewoon serieus.
Ik vind het vooral lef hebben om al over een deel 3 te spreken terwijl je deel 1 nog in ontwikkeling is.
Dat je tijdens de ontwikkeling ideeŽn krijgt die niet (direct) te implementeren zijn in het eerste deel kan gebeuren, maar in mijn ogen zou je juist al deze ideeŽn dan in het 2e deel moeten implementeren... als je nu al denk over een 3e deel vind ik schandalig aangezien er geen enkele reden is om die ideeŽn in deel 2 te plaatsen behalve het feit dat je meer geld wil verdienen.
De huidige games industrie zit net wat anders in elkaar dan 1 goed idee omzetten in een spel. Als je groots inzet is de kans op falen ook groot. ContinuÔteit is zeker zo belangrijk. Dat je dan als creative diector laat vallen dat je huidige franchise meer dan 2 titels in zich heeft lijkt me dat een positief punt.
Op zich is het juist mooi dat je nu weet wat de intenties zijn. Zo kan je er rekening mee houden dat de game een open einde zal bevatten dit is natuurlijk niet zeker maar de kans is groot. Ik vermoed dat meerdere bedrijven deze intenties al hebben bij het maken van een eerste game echter delen ze dat niet mee. Het is een grotere mate van openheid. Ik geef toe het spreekt natuurlijk wel van groot zelfvertrouwen dat men dit nu reeds meedeelt of dat terecht is zal pas blijken als de game uitkomt.
Wel ligt het voor de hand dat in de verhaallijn van deel 1 alvast rekening wordt gehouden met de volgende delen.
m.a.w. de game eindigt in een DUN DUN DUUNNN! cliffhanger? :/

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True