Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 25 reacties
Bron: Joystiq

De korte en toegankelijke spelletjes die nu verkrijgbaar zijn op Xbox Live Arcade, zullen binnenkort ook te spelen zijn op de pc. De lancering wordt in november ingezet met een aanbod tussen de tien en twintig spellen.

Live ArcadeMicrosoft verwacht elke maand twee tot vier spellen aan het aanbod toe te voegen. Onlangs bracht het bedrijf het online netwerk van de Xbox 360 naar de pc, zodat gamers op beide platformen tegen elkaar kunnen spelen. De dienst draagt de naam Live Anywhere en het spel Shadowrun maakte als eerste gebruik van het netwerk.

Microsoft hoopt consumenten via MSN Games en de officiŽle Xbox-website te kunnen verleiden tot het spelen van de casual games. Ontwikkelaars zijn zelf verantwoordelijk voor de kosten van ontwikkeling van de spelletjes en krijgen zestig procent van de opbrengsten, de overige veertig procent is voor Microsoft. Spelmakers mogen met hun game de 150MB niet overschrijden, ondanks dat een pc doorgaans meer schrijfruimte heeft dan een Xbox 360.

Een lijst van speltitels is door Microsoft nog niet bekendgemaakt. De Nederlandse markt voor casual games wordt op dit moment nog gedomineerd door bedrijven als Spill Group en Zylom.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (25)

Op deze manier wordt Microsoft misschien toch wat toegankelijker voor vrouwen en "de gewone mainstream" gamer. Aangezien dit ook de mensen zijn die voornamelijk gebruik maken van de casual games van bedrijven als Spill Group en Zylom.

@M2M
150 mb ff downloaden voor een internetgame zien de meeste hosters niet aankomen
In Nederland zijn dergelijke hoeveelheden volgens mij geen probleem, bovendien heb ik met 15 filmpjes bekijken op Youtube al een vergelijkbare hoeveelheid. Daarnaast kan op een vergelijkbare wijze als met Steam (www.steamgames.com), dit ook gemakkelijk gedaan worden. Dus lijkt me niet echt een probleem.

Daarvoor is Xbox Live ook wel een mooi medium om mensen tegen elkaar te laten spelen, ik weet namelijk niet in hoeverre alle spellen van de genoemde aanbieders momenteel het mogelijk maken om tegen elkaar te spelen.

Enige probleem voor ze zal zijn dat PC-gamers over het algemeen minder geneigd zijn om te betalen voor spelletjes, wanneer deze ook gratis te spelen zijn (zoals via spele.nl).

Toch biedt het gebruik van Xbox Live op de PC ook wel een mooi medium om er ook dingen als trailers en demo's beschikbaar te stellen. Of in de nabije toekomst HD-films / series.

Ik ben benieuwd...

[Reactie gewijzigd door Guzhno op 16 augustus 2007 10:36]

ik zit momenteel in BelgiŽ met een datalimiet op ons "kot" van 3 gigabyte per maand.

maar ik had het eigenlijk meer over de tijd die het zou kosten om de content te laden, ik weet dat steam het redelijk goed voor elkaar heeft, maar dat zijn allemaal gamers met goede inet abbos. De casual gamer heeft normaliter geen 20 mbit verbinding tot zijn beschikking om ff snel data te pompen. ik schat dat 2 mbit verbinding voor de casual gamer normaal is, en om dan elke avond 150 mb aan spelletjes te downloaden, voor elke game lijkt me een beetje overdreven en lang duren.
Games die bijv. nu te krijgen zijn op Xbox Live Arcade zijn: Castlevania: Symphony of the Night, Pac-man, Ms. Pac-man, Contra, Super Contra, Geometry Wars, Cloning Clyde, Track & Field, Teenage Mutant Ninja Turtles (de arcade game), Settlers of Catan, Doom, Marathon Durandel, etc. Opzich een leuke service naast het gewone gamen. Ik ben op dit moment bezig met Castlevania: SOTN. Old-school maar wel heel cool nog ;-)
Ze zijn de pc games helemaal aan het verzieken op deze mannier..
Het wordt tijd dat er weer eens PC only spellen uitkomen (met name shooters)
Een shooter gemaakt voor de console is nooit perfect voor de pc markt, en wordt vaker in een hoekje gestopt, 'zolang de console versie maar goed is' :S
Ik denk zelf dat in de pc markt meer te verdienen is, ookal is er veel te downloaden, als je een echte goede game maakt, hebben de mensen er wel wat voor over.
De cijfers over PC software versus Console software zeggen toch heel wat anders (en misschien heeft dit een link naar het kopieren van software) :
http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=15831

(US cijfers:)
US PC Game Software Sales
2006 - $970 million
US Console Game Software Sales
2006 - $4.8 billion
Volledig mee eens! PC only spellen zijn nog steeds stukken beter dan de console-crap die de laatste tijd uitkomt.

Wat ik nog minder begrijp is dat die barslechte console-games - meestal gebaseerd op films - dan nog massaal verkopen ook!
em....zijn de meeste van die spelletjes niet gewoon te spelen op websites?

spele.nl, miniclip.com etc.etc.

en het is nog gratis ook, zie hier echt geen toekomst voor

[Reactie gewijzigd door lethalnl op 16 augustus 2007 10:20]

het gaat hier wel om iets grotere games dan webbased spellekes. 150 mb ff downloaden voor een internetgame zien de meeste hosters niet aankomen. het lijkt me meer op offline, kleine games, tussen die webspellekes en een normale game in.
Ik zie op zich wel kansen voor dit platform.

Zo lijkt het mij ideaal om de (zwaar verslavende en grafisch opgepoetste) arcadegames die ik momenteel op mijn xbox 360 speel, ook kan spelen op mijn pc of laptop. Sterker nog, ik speel al bijna een jaar lang meer Arcadegames dan gewone DVD-games voor de 360.
Hier bijvoorbeeld op mijn werk waar ik af en toe geen klap te doen heb, lijkt het mij ideaal om effe te kunnen gamen tegen de mensen waar ik ook op mijn 360 tegen speel. Dat kan ik nu niet want een 360 hier op mijn werkplek zal mijn baas niet zo leuk vinden lijkt me ...

Als je bekijkt dat Peter Moore op de E3 vertelde dat er al bijna 1 miljard dollar is omgezet op dit Live-platform lijkt me dat dit platform toch best wel een succes kan worden genoemd tot nog toe

[Reactie gewijzigd door Yves99 op 16 augustus 2007 11:52]

Nu is de brandende vraag of ik de XBLA spellen die ik al betaald heb ook kan spelen op de PC zonder daar opnieuw points voor af te dragen...
dat lijkt me wel aangezien het over het zelfde netwerk gaat.
Ik zie dit absoluut geen succes hebben, laat staan concureren met o.a. Zylom...

Microsoft kan beter "echte" games uitbrengen op de PC, i.p.v. XBOX-only / XBOX360-only...

[Reactie gewijzigd door Potatomice op 16 augustus 2007 10:13]

lijkt me leuk om bijv. Bomberman te spelen met iemand die achter de pc zit. Want dat is natuurlijk een bijkomend voordeel: met je xbox live account kan je deze games dan zowel op je xbox als op een pc spelen.
Alleen ondersteunen niet alle games cross-platform multiplayer. ShadowRun is de eerste game die Live Anywhere gebruikte (er waren al eerder games waarmee je met de console tegen de PC kon spelen en andersom, maar die vielen niet onder Live Anywhere).
Er zitten een hele hoop echte top games tussen, en niet alleen remakes van klassiekers dus ik zou de potentie niet onderschatten.
Nou vraag ik mij wat af..

Ik heb Uno gekocht op mijn Xbox360
moet ik dan voor de PC versie gaan betalen?
Dit zou een mooie optie zijn voor Vista Ultimate. :)
Gratis spellen downloaden of voor een zeer zacht prijsje in tegenstelling tot "normale" Vista gebruikers. :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True