Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 122 reacties
Bron: InformationWeek

Second Life heeft volgens Linden Lab inmiddels zes miljoen leden. Voor verschillende bedrijven is dat een reden om vestigingen in de digitale wereld te openen, maar het probleem is dat het genoemde aantal van zes miljoen flink overdreven is.

Er zijn namelijk geen zes miljoen actieve gebruikers, aldus Mitch Wagner van InformationWeek, terwijl dat wel gesuggereerd wordt door Linden Lab en sommige van de bedrijven die zich ook in Second Life ophouden. Het aantal van zes miljoen geeft slechts aan hoeveel gebruikers zich hebben geregistreerd voor een account in de virtuele wereld en dat is iets totaal anders dan het aantal unieke en actieve inwoners. Rond de negentig procent van geregistreerde accounts wordt namelijk niet gebruikt, en er zijn veel gebruikers die meerdere accounts beheren. De afgelopen zestig dagen hebben rond de 1,7 miljoen gebruikers op Second Life ingelogd, maar zelfs dat getal geeft niet aan om hoeveel unieke inwoners het precies gaat: gebruikers met meer dan één account zijn er nog niet uitgehaald en onduidelijk is hoeveel van deze 1,7 miljoen er na het eerste bezoek terugkomen.

Uit de uitgebreidere statistieken blijkt dat tot en met maart 2007 ongeveer 3,2 miljoen unieke personen 5,1 miljoen Second Life-avatars hebben aangemaakt. Verder heeft Linden Lab bevestigd dat van alle registraties na drie maanden nog slechts rond de tien procent actief is. Dat wil zeggen dat er in maart 2007 ongeveer 320.000 mensen in het spel actief waren. Dat is aanzienlijk lager dan de 6 miljoen waarmee Linden Lab strooit. Het zou, aldus Wagner, Linden Lab dan ook sieren als er realistischere gegevens gebruikt worden. Tegelijk zetten de hierboven beschreven cijfers ook de Nederlandse situatie in perspectief. Als er namelijk slechts 320.000 unieke gebruikers zijn en er daarvan ruwweg 17.500 uit Nederland afkomstig zijn, zoals uit de statistieken blijkt, dan rijst de vraag hoe zinvol het voor Nederlandse bedrijven is om veel geld te besteden aan een alter ego in Second Life.

Second Life - Shoppen (kleiner)

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (122)

1 2 3 ... 6
Second Life is anders dan bijvoorbeeld WoW omdat je er geen doel hebt. Omdat je er geen dingen 'moet' doen om verder te komen.

In SL kun je net zoveel of zo weinig geld uitgeven als je zelf wilt.

SL = de toekomst van het internet.

SL staat tot internet als TV tot radio.

SL = het nieuwe medium. Wen er maar vast aan. :D

En voor iedereen die dit niet gelooft, onthoud dit goed, schrijf het op voor mijn part en denk er over een jaartje of 2 nog eens aan terug. Dan zul je jezelf voor de kop willen slaan.
Werk jij soms voor de marketing-afdeling van Linden labs ofzo?

Zie zo ongeveer alle bovenstaande reacties. SL is slecht van opzet, ziet er niet uit, en de meeste mensen loggen 1 keertje in om het daarna heel snel weer te vergeten.

Tenzij er iets drastisch verbeterd gaat worden, is SL niks om je druk over te maken.
Een applicatie waar 10% maar blijft hangen, omdat het blijkbaar zo ontzettend slecht/saai is lijkt mij niet de toekomst van het internet.

Werkelijk de enige reden dat bedrijven er aan meedoen is dat de media (die er zelf ook aan begonnen zijn) er een hype omheen creeeren en ze als de dood zijn dat ze 'te laat' zijn.

Uiteindelijk werkt het niet veel anders als een piramidespel denk ik waar een paar mensen heel rijk worden en een heleboel anderen alleen maar veel geld aan uitgeven.

Binnenkort komt Sony met 'Home' op de PS3. Dan is SL weer obsolete en is dat weer de toekomst van het internet? Ik geloof er niet in, sorry.
SL-achtige systemen zullen een bepaald slag mensen altijd blijven aantrekken. Dat zie je ook bij andere MMORPGs. Maar of dit de toekomst van internet gaat worden? Lijkt me niet: het is een stuk minder toegankelijk en de interactiviteit is behoorlijk groot - iets waar lang niet iedereen op zit te wachten.
Ik verwacht meer van een migratie tussen google maps achtige systemen samen met het web waardoor de RL geografie meer samen gaat komen met het web en waarbij er ook ruimte blijft bestaan voor virtuele werelden als SL.

SL is een hype, wordt ook heel erg gehyped. In mijn omgeving is het gezegde "Second Life? Ik heb mijn handen al vol aan mijn First Life!" heel populair. Ik zie de voordelen wel van virtuele werelden als bv. Runescape voor jonge gastjes: het versterkt sociale kontakten - tijdens het spelen van Runescape maken ze afspraken om over een half uurtje te gaan voetballen, IRL.

Aan de andere kant, het is wel interessant dat je een foto-expositie in NY virtueel kunt bezoeken. Maar is dit nu een fantastisch iets van SL? Of is het een gemiste kans op het web? Ik bezoek die fototentoonstelling liever virtueel via een nette website.

Al met al, SL wordt enorm gehyped. Linden Labs gooit met getallen en weet de hype tot grote hoogten te brengen, zodanig dat bedrijven gaan investeren in SL. Dit terwijl SL zomaar kan ploffen. Daarnaast is SL politiek gezien best eng (kheb me daar niet in verdiept): zijn de admins van Linden Labs godlike? We waren ooit bang dat Bill Gates teveel macht kreeg met zijn Windows. Gebeurt er met Linden Labs niet hetzelfde als ze inderdaad zo groot worden als sommigen verwachten?
De tijd zal het echt leren ;) Persoonlijk denk ik dat SL nooit de toekomst van internet zal worden. Internet is qua "gebruiksgemak" sterk geevolueerd / ontwikkeld tot hoe het nu is. Het principe van een browser is zo makkelijk dat weinig mensen hier vanaf zullen stappen. Over 20-50 jaar bestaat de www-browser nog steeds.

Voor SL moet je eerst een account aanmaken, een avatar maken, daarnaast is het is een vrij ingewikkeld programma, wat ook nog eens onbetrouwbaar is (bugs, etc.). Er nix zo handig als een browser opstarten en je hebt gelijk de tekst voor je in een paar klikken.

Je zegt dat de tv de opvolger van de radio is. Dat is totaal niet waar. De radio is en blijft een uniek medium. De laatste jaren is radio trouwens weer populairder geworden en heeft de tv meer afgedaan. Radio is uniek omdat je er andere dingen bij kan doen.
Kan iemand mij vertellen waarom dit spel zo veel aandacht in de media krijgt?! D'r zijn enorm veel mogelijkheden om er een online 2e leven op na te houden.. waarom krijgen die niet zo veel media aandacht?!
Ik denk vooral omdat de titel van het spel zelfverklarend is en een effect op de lezers/kijkers heeft. Het verklaard de spelers een beetje belachelijk, ook kunnen de lezers zich er niets bij voorstellen.

Een artikel over world of warcraft, hoewel meer spelers, zal afgedaan zijn met "het is maar een spelletje", second life geeft het idee dat mensen daar echt helemaal in opgaan.
Ik denk eigenlijk wel dat SL meer potentie heeft dan WoW. WoW vereist namelijk gamers terwijl SL meer een chat-achtig iets is, het zijn dezelfde mensen die ook in de miljoenen chat kanalen uithangen om elkaar een beetje lastig te vallen. Als LindenLabs erin slaagt om deze mensen te trekken naar SL dan overtreft het WoW zeker. Het zou een soort van verenigde chat-kanaal kunnen worden. En als het daadwerkelijk zo'n succes wordt zullen er ook wel weer SL cloontjes komen.
Daar valt tevens ons als tweakers doelgroep niet in maar wij vertegenwoordigen dan ook niet het merendeel van deze aardbol.
volgende bericht op tweakers.net:

"Aantal Second-Life nieuwsitems zwaar overdreven" :+

ik doel op alle media trouwens, niet specifiek op tweakers.net
Ik las de titel heel anders:

"Aantal Second-Life-gebruikers zwaar overdreven", als in dat niet het áántal overdreven is, maar dat de gebruiker, de mensen zelf, overdreven zijn :+
Omdat journalisten zien dat concurenten er over berichten alsof het belangrijk is, enkele pr jongens van bedrijven er vervolgens op springen alsof het belangrijk is, en dus vinden die journalisten het ook belangrijk. Het grootste deel van de journalisten die over dit soort 'nieuws' berichten heeft geen enkel inhoudelijk verstand van de zaken, als het maar lekker schrijft en het aantal lezers / kijkers / luisteraars ten goede komt vinden ze het prima.
Kan iemand mij vertellen waarom dit spel zo veel aandacht in de media krijgt?
Omdat de media nog steeds niets snapt van computers en wat er omgaat in de wereld achter de computer. Als er iemand een klap krijgt van een WOW speler, komt er geheid een reportage over de krankzinnige spelers van dat spel. Als er een idioot 18 uur/dag SL speelt, komt er een itempie over de sociale gevolgen van SL. Ze snappen er niets van omdat het elitaire kluppie achter de massa-media datzelfde kluppie is dat zelf nog steeds geen PC heeft (alleen zakelijk & porno) en hun kinderen verbiedt op internet te komen omdat ze er zelf niets van snappen.

Tragisch, maar waar... Ik verbaas me er al 25 jaar over dat men nog steeds zo imbeciel doet in de media over computer gerelateerde onderwerpen. Iemand die een paar uur per dag een computerspel speelt is een idioot, maar iemand die 12 uur per dag Wolkers leest is een cultuurminnend mens. Ook lieden die dagen lang Risk of Colonisten van Cataan spelen zijn leuke mensen. Onbegrijpelijk...
Inderdaad, al jarenlang! en die zijn net zo mooi....
hype/mode/trend is het bestaans recht van het meren deel van de huidige "pers".
Ik vind er ook geen ruk aan, dus haal mij ook maar van die 6 miljoen af.

Het probleem is dat second life ziekelijk wordt gehypt..
Ik ken niemand in mijn redelijk grote vriendenkring die dit spel speelt...
Reuters heeft een virtueel persbureau in SL. Dat is de enige reden dat SL zoveel aandacht krijgt in traditionele media als krant en tv. Reuters is daar namelijk nog steeds dé bron van allerlei nieuws en als Reuters in SL gaat zitten, dan moet het dus wel iets heel belangrijks zijn. :Z
Niet echt --- eerst werd SL gehype't, dan ging Reuters er naartoe, toen was er extra hype.

TheRegister heeft er ook vrij vaak artikels over, maar noemen het altijd `Sadville'.
LOL ja, terwijl Nova / Kassa etc. steeds maar items hebben over Second Life. Duran Duran heeft een eiland in het spel, reden voor een reportage. Maar wie speelt het nou daadwerkelijk? Ik heb weliswaar een accountje, maar had het na een kwartier al bekeken. Het ziet er niet uit en alle door users zelfgemaakte gebouwen etc. zijn lelijk.

Die 10% actieve gebruikers zullen wel weer Zuid-Koreanen zijn :)
Je kunt zeggen van die Koreanen wat je wil, maar ze maken tenminste wel hun school af :+
Ik kreeg aanvankelijk een opdracht van school (4e jaars HBO ja) waarbij ik een onderzoek moest doen in Second Life. Aangezien ik er toen (februari dit jaar) nog nooit van gehoord had en weinig zin had om me in zoiets te verdiepen, heb ik deze opdracht afgewezen en om iets anders gevraagd.

Het is gewoon van de zotte dat er zo veel aandacht geschonken wordt aan een spelletje. Ik heb me uiteindelijk geregistreed om te zien wat ik miste, maar behalve dat het me niet duidelijk was wat ik moest doen en ik niets anders kon dan naakt rondjes rennen, heb ik direct weer verwijderd.

Maar het is natuurlijk wel lekker tellen, al die mensen die eens een keertje komen kijken.

Ik vraag me af of er geen mogelijkheid is om tijdens de installatie een random code te genereren, waarmee het programma zelf in combinatie met de inlogcode bekeken wordt. Dan heb je vrij gauw een duidelijk beeld van mensen met meerdere registraties. Het komt natuurlijk niet heel vaak voor dat het softwarepakket opnieuw geinstalleerd wordt en die afwijking is dan ook verwaarloosbaar.

Hoe dit verder privacy-technisch zit, heb ik geen idee van.

Edit: Een mogelijke oplossing om het aantal gebruikers beter te registreren wordt als overbodig gemodereerd. Hier sluit ik me bij aan: We willen het niet eens weten. :+
Tot nu toe ok maar een half uurtje rondgelopen, na de vele media aandacht. Maar eerlijk gezegd, ik vind het niet beter als alle andere 3d werelden die er al jaren zijn.. dus ik vond het een beetje tegenvallen.
(ik liep al jaren geleden rond in 3d worlds bv).
Yep, vind het ook bud. Ziet er ook als 6 jaar oude technologie uit. Snel weer account gewist, baggerzooi!
En de hype gaat verder....

Artikel op slashdot, Is Virtual Rape a Crime?. Belgische Justitie onderzoekt een verkrachting in Second Life.

Het moet niet gekker worden, alsof er niet genoeg te doen is in RL....
Dit nieuws al een paar weken oud maar in Belgie stond het op de voorpagina van de krant.
Kun je het je voorstellen.
Er gebeurt iets "belachelijks" op second life en het wordt voorpaginanieuws.
Brusselse politie gaat patrouilleren op Second Life

Het Brusselse parket heeft speurders van de Federal Computer Crime Unit gevraagd te gaan patrouilleren op Second Life. In de virtuele wereld van het computerspelletje werd onlangs een personage ’verkracht’.
Naar aanleiding van die virtuele verkrachting opende de Brusselse gerechtelijke politie een dossier. ,,Het is de bedoeling na te gaan of er strafbare feiten zijn gepleegd", klinkt het bij de federale politie. Ook het parket werd gealarmeerd. Op de zedensectie startte substituut Verlinden een informatieonderzoek naar de feiten.
Viritueel opgelicht/beroofd kan ik inkomen... maar verkracht? Ik bedoel heeft hij je via de Ethernetpoort genomen ofzo?

Je kan toch altijd uitloggen als je iets niet bevalt?
*zucht* wat een domme opmerkingen weer.

Iemand met de dood bedrijgen online wordt zeer zeker en al een tijdje serieus genomen. En ik vind een verkrachting als die virtueel is gewoon iets wat not done is, en dus strafbaar.
om maar niet te spreken van al die oorlogsmisdaden in c&c :9 volgens mij wacht me de galg als ik een keer naar belgie mocht gaan :)
En ik vind een verkrachting als die virtueel is gewoon iets wat not done is, en dus strafbaar.
Nooit in SL geweest zeker? De enige manier om daar 'verkracht' te worden is om zelf ook op 'OK' te klikken.
Volgens mij maak je hier zelf een domme opmerking. Ik heb onlangs ook nog virtueel een paar mensen overhoop geknald in unreal tournament. Moet ik nu soms ook de bak in?
Gaan ze er een virtuele onderzoek naar beginnen :Y)
Ik heb wel eens in een virtuele wereld mensen vermoord......En aliens, zombies, piraten...., autos gejat, bejaarden overreden, vliegtuigje gevlogen zonder brevet, joyrijden, spookrijden etc etc . Ben ik nu een criminieel ?
Als 6 miljoen al zwaar overdreven is, hoe noem je het aantal in dit artikel dan:

http://www.nu.nl/news/106...ders_in_Second_Life'.html
Dan noemen we dat 'absurd' :)

Iedereen kan toch begrijpen dat dat nooit waar kan zijn. Het kan best dat veel mensen 1x een account hebben aangemaakt, en dan is dat alleen vanwege de mediahype geweest.

Nu de aap uit de mouw komt is meteen duidelijk dat het allemaal sterk overdreven is (geweest).

Wel goede marketing van SL natuurlijk, om zo'n hype te kunnen laten ontstaan rond hun product...
"10% van de nederlands heeft een 2e leven in 2nd life" => dat is precies 1,6 miljoen. Dus ik zie nog even niet waar het fout gegaan is :D ;).
Die enquete is zeker verricht in SL zelf..
Dit was wel te verwachten natuurlijk.
Met al de media aandacht die second life krijgt heb ik me een paar maanden geleden ook geregistreerd.
Ik heb er toen een halfuurtje rondgelopen en toen ik er niets van snapte ben ik gestopt om nooit meer opnieuw te beginnen. Zo zijn er waarschijnlijk veel mensen.
ja inderdaad, ben er ook zo een... vond het eigenlijk een nauwelijks boeiend spel, net als al die andere mmorpg's, hoewel ik WOW op zich nog wel lachuh vind, maar daar heb ik het geduld gewoon niet voor.
Ehm... het is ook geen spel, maar sociaal experiment. Je krijgt geen quests, geen xp, geen loot, etc...
Tja, dan is er ook geen enkele reden om Second Life te 'spelen' behalve dan om de realiteit te ontvluchten en daarin zijn spellen en films/TV meestal beter.
Tja, dan is er ook geen enkele reden om Second Life te 'spelen' behalve dan om de realiteit te ontvluchten en daarin zijn spellen en films/TV meestal beter.
Waarom 'spelen' er dan zoveel mensen met MSN messenger?
Want dat is wat Second Life onder andere is, een 3d omgeving voor allerlei toepassingen (chat, helpdesk, online bankieren).
Het ontvluchten van de realiteit is misschien een aspect, maar je kan ook denken aan het verlagen van drempels.
Doordat je in een omgeving loopt, kunnen dingen logischer te plaatsen zijn, hierdoor zal voor sommige mensen het als prettiger ervaren worden om iets te doen.

Daarnaat moet je niet vergeten dat je met mail, IM, surfen, niet zo gemakkelijk met andere zaken (ideeën, opvattingen, mogelijkheden) in aanraking komt.
In veel van deze zaken bepaal jij over het algemeen wat je ziet of wie je spreekt.

Door de opkomst van sites als Hyves, Flickr en dergelijke, ontstaat een andere manier van ontdekken dan de ouderwetse startpagina sites.
Je komt op een hele andere maniermet andere personen in aanraking , waardoor je op verschillende manieren geprikkeld kan worden om iets te kopen of te ondernemen.
Second Life is hier slecht een 3d GUI die het net een andere feel geeft.

Desalnietemin vind ik dat het erg overhyped is, en ben ik bang dat alleen de pioniers er rijk van zullen worden.
Er wordt nu erg gestrooid met ervaringen als 'ik maak kleding, en dat gaat zo goed dat ik mijn baan heb opgezegt, en een bedrijfje heb waar twee man werkt'
of 'Ik verkoop en verhuur huizen, en verdien daar mijn geld mee'.
Types die dit soor statements doen, hadden in het dagelijks leven ook wel voor zichzelf begonnen, en zijn niet zo geworden 'dankzij' Second Life.
Ik denk dat de gemiddelde 'speler' er alleen maar geld in steekt, en daar nauwelijks iets van terug ziet.
Doordat je in een omgeving loopt, kunnen dingen logischer te plaatsen zijn, hierdoor zal voor sommige mensen het als prettiger ervaren worden om iets te doen.
Ook leuk, ben je toch al angstig aangelegd, m.a.w. je durft bijna niet naar buiten en denk je in SL te kunnen 'ontsnappen' aan de echte realiteit. Wordt je daar (ook) verkracht |:( Wat voor een impact heeft dat op die toch al labiel persoon?
@ Spee:

Als je het over "realiteit ontvluchten" hebt lijkt SL me een stuk minder vluchten dan Gouden Kooi, de Pfaffs, de Bauers, GTST, ONM en actiefilms kijken..
En er zijn hele volksstammen die dat doen.
D'r zijn ook hele volksstammen die zichzelf de vernieling in zuipen ieder weekend, dat schijnt ook goed te werken, gezien de aantallen :P
Is moeilijk he? beetje rondlopen.. ;)
zo ben je niet de enige :D
Dit had ik idem dito. Er schijnen allemaal fantastische dingen in te zitten zoals die filialen en allemaal voorwerpen gemaakt door gebruikers. Alleen jammer dat ik niet verder ben gekomen dan het eerste eilandje waar alleen gras en bomen waren omdat het zo onduidelijk is waar je heen moet...
Ik denk dat de meeste mensen hier toch de kracht van reclame maken in Second Life onderschat. Bedrijven zullen niet veel mensen bereiken in de game zelf, maar indirect heeft het toch veel invloed. Laatst las ik op een of andere nieuwssite bijvoorbeeld dat ABN Amro een virtuele bank heeft geopend. Nou zullen ze niet zoveel mensen in Second Life zelf bereiken dat het lucratief wordt, maar indirect heeft ABN Amro wel behoorlijk wat publiciteit gekregen van de media doordat ze in Second Life zijn gestapt. Onderschat reclame maken in SL daarom niet.
Ik ben met je eens dat enkele bedrijven veel free publicity hebben gekregen als gevolg van hun aanwezigheid in SL.

Of dat bijdraagt aan de kwaliteit van hun merk valt nog te bezien. Bij mij wekt het vooral de indruk hip te willen doen en blijkbaar over een overschot aan marketingbudget te beschikken. En als dit nu het begin is van het einde van de hype dan staan ze behoorlijk in hun hemd.

Grote waardering heb ik voor de twintiger of dertiger die het management heeft te weten overtuigen van de noodzaak om in werktijd SL te moeten spelen. Die heeft zijn of haar baan leuk weten vorm te geven. Dat het uiteindelijk niks bijdraagt,... ach.

Voor ABN AMRO kan ik slechts hopen dat TCI niet een kantoortje opent in SL. Maar misschien passen die wel beter op hun centjes.
Ach, steek als bedrijf 15000 euro in SL. Wat kan het kwaad? Ik weet niet of je enig idee hebt wat een advertentie kost op 1/1 pagina in een landelijk dagblad. Maar dat maakt die 15000 een lachertje. Krijg je daarnaast wat free publicity, kwaad kan het niet.
Hahaha, dan ben je geestelijk wel zielig, Sorry dat ik het zo bot breng, maar welke ziel gaat zich ophouden in SL waar je daadwerkelijk geld aan kunt uitgeven :shock:

Wat mij betreft mag het spelletje meteen verboden worden mits het om virtueel geld gaat wat je kunt verdienen, dan is het heel wat anders.

Ik zie al verloren tieners al hun geld uitgeven aan een paar gerenderde beelden :o

Ik registreer mij niet en dat zal ook niet gebeuren. Een game zoals WoW wat je 'geloof ik' 12,50 per maand kost vind ik iets anders omdat het thema van het spel er niet op gemaakt is daadwerkelijk geld uit te geven. Met zo'n kaart heb je weer een maand lol en in SL kun je binnen 5 minuten al done zijn.

Ik ken iemand die SL speeld en ik heb het in werking gezien en ik kon alleen maar denken "man, wat moet jij het moeilijk hebben in de normale wereld"

Persoonlijk ben ik het er helemaal niet mee eens zoals het is opgezet, maar mensen hebben blijkbaar geld genoeg blijkt maar weer of is het zo dat mede daardoor de schuldeisers in dit land floreren. Mij best, maar mijn naam blijft blauw en niet rood.
Sommige mensen pakken dat anders heel slim aan, namelijk de mensen die die spullen verkopen.

Paar 3d models maken en verkopen maar :Y)
Jammer dat je niets weet van SL, ten eerste is het geen spelletje. Ik zit ook op SL en beleef daar veel plezier, al was het het alleen al de mooie ontmoetingen met allerlei nationaliteiten..
hmmm, mensen ontmoeten kan je eigenlijk al zolang internet bestaat. IRC heet dat en ja voor sommige al heel lang hun second life je ziet alleen text en soms wat emotes (smileys).

Iemand zei het al eerder dat IRC zijn SL was want al wil je alleen maar andere mensen/nationaliteiten ontmoeten en over dingen wil chatten heb je echt geen "onderstenende 3D beelden/wereld" nodig.

Heb je plezier aan SL blijf dan lekker door spelen maar het moet geen reden zijn om mensen te ontmoeten en te kunnen chaten daar zijn veel meer oplossingen voor en die ook nog minder van je verbinding/pc vragen!
ach volgens een nederlands onderzoeks bedrijf (ben ff de naam kwijt) zit 5% van de nederlandse bevolking 1x per week minimaal 1 uur op SL... oftewel van die 1.6 miljoen mensen die in 60 dagen op SL ingelogged zijn is 50 % NL volgens hun...
Er staat toch anders duidelijk op de site van second life hoeveel mensen er daadwerkelijk second life gebruike. In totaal zijn er een heel pak geregistreerd, maar je kan ook duiedielijk zien op de site van Second life hoeveel mensen het spel echt spelen. Daarvoor moet je echt geen onderzoek kunnen doen. Het gemiddelde aantal gebruikers tegelijkertijd op sl ligt rond de 30 a 40.000.

30 a 40.000 man bij elkaar krijgen vind ik al een echte krachttoer en dat dan nog wel dagelijks.

Ik heb SL ook geprobeerd en weer weggelegd maar na een jaar nog eens opgerakeld en toens was het me plots duidelijk.

Second life is echt wel duidelijk een blauwdruk van het internet dat er voor ons ligt. Ik herinner me nog dat mijn buurjongen vroeger een tank kon tekenen op een commodore. Ik had toen net dezelfde reaktie zoals de meesten die nu op het start eiland stranden.

Maar goed dat er zoveel stranden aan de start want moesten ze echt allemaal op de grid geraken zou de fun er al wel lang zijn afgeweest met al die domme newbie vragen zoals "hoe kan ik geld verdienen" of "waar vind ik hier sex" :+
Hmm, ze hebben op hun portal toch duidelijk een teller staan die wel op 6 miljoen leden staat maar tegelijk aangeeft dat er 34.000 leden online zijn.

Aan de andere kant: elke maand loggen er een miljoen gebruikers in!
niet leden, accounts....niet ieder account van die 6 miljoen is actief zegt het artikel.
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True