Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 157 reacties
Bron: BBC, submitter: Zaphod B.

Microsoft heeft laten weten dat gamers die de nieuwste versie van het computerspel Halo willen spelen zullen moeten overstappen op de nieuwe versie van Windows die dit jaar verschijnt. Halo 2 zal namelijk alleen op Windows Vista werken, waardoor het voor veel potentiële spelers een dure aangelegenheid zal worden om dit spel op hun pc te kunnen spelen. Naast de aanschaf van het spel zal namelijk ook Vista dienen te worden aangeschaft en eventueel de computer van hardware-updates moeten worden voorzien om het besturingssysteem te kunnen laten werken.

Windows Vista-logo (klein)Het is niet moeilijk om in te zien dat Microsoft met deze maatregel hoopt dat de acceptatie van Vista versneld zal worden. Hoewel de officiële specificaties van Vista nog niet beschikbaar zijn, lijkt het er op dat het besturingssysteem de nodige eisen stelt aan de computer waarop het komt te draaien. Naast de nodige harddisk- en geheugencapaciteit, zal het besturingssysteem ook een vlotte videokaart vereisen. Voor de meeste gamers die Halo 2 willen spelen zal het huidige systeem over voldoende reken- en geheugencapaciteit beschikken om Vista te kunnen draaien. De nieuwe versie van Halo 2 zal beschikken over zowel multiplayer als singleplayer functionaliteit. Microsoft heeft tot op heden 14,5 miljoen kopieën verkocht van diverse Halo-versies.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (157)

1 2 3 ... 7
Tja, dan gaan we toch gewoon met z'n allen gezellig spellen spelen die níet van Vista afhankelijk zijn en stappen we toch pas over een paar jaar compleet over op Vista? :P
Precies

Alleen bedrijven die door Microsoft zijn opgekocht zoals Bungie of bedrijven die er van Microsoft een zak geld voor geven gaan op dit moment een "Vista only" release doen. Met het spel zelf of proberen daar zoveel mogelijk van te verkopen heeft het niks te maken.

Natuurlijk is Microsoft niet de enige die dit doet, Sony koopt ook wel eens een developer uit om PS2 exclusives te maken.
Nou, je zou ze de kost moeten geven die a) gewoon direct overstappen omdat het nieuwste het vetste is en b) overstappen omdat Halo 2 nu eenmaal een vet spel gevonden wordt.

Dat kon nog wel eens vet tegenvallen, die acceptatieperiode van een jaar. Zeker als er meer software komt die Vista Only is.
Wat mij eerder zorgen baart is dat het een spel moet zijn om Vista aan de man te brengen. Heeft het OS echt niets te bieden wat interessant genoeg is op zichzelf? Bovendien zijn veel aanpassingen van vista eerder op de zakelijke markt gericht. Door HALO te locken op 1 OS krijg je de zakenwereld echt niet mee.
Dus is mijn conclusie: Vista is een gamers' OS :+
Werkelijk belachelijk dit. Een spel waarvoor Vista nodig is :r? Puur en alleen om zo een versnelde overstap af te dwingen, dat is wel erg triest. Vista verschilt toch in essentie niet heel drastisch van XP, op zo'n manier dat je echt heel veel aanpassingen zou moeten maken om een spel op beide te laten werken? Sterker nog, je kan toch gewoon huidige games op Vista spelen of zie ik iets over het hoofd?
Werkelijk te gek voor woorden. Afgezien van dat, zal dit toch wel zorgen voor mindere verkopen. Dat Microsoft dit er voor over heeft, niet te spreken van al de flames die ze zullen krijgen...
Microsoft geeft zelf nu wel een heel goed voorbeeld waarom het zeer onwenselijk is dat een monopolist m.b.t. OS op de desktop markt ook andere markten probeerd te domineren.

Door hun dominante positie kunnen ze dus office en games alleen nog maar voor vista ontwikkelen en zo consumenten dus dwingen over te stappen naar vista. Terwijl volgens 98% van de consumenten absoluut geen behoefte heeft aan nog meer toeters en bellen op een OS, maar liever zien dat XP simpelweg verbeterd wordt. Dit gold eigenlijk al bij de overstap van w2k naar XP, XP heeft m.b.t. kwaliteit het OS(/kernel) minder te bieden dan W2K.
of je dwingt memsen alternative niet ms producten te gebriuken.

ms office werkt allen op vista, dan nemen we toch open office.org ;)
Tsja maar open office is het toch net niet helemaal.
Soort van de yellow brick road waar een paar tegels missen.

Ik heb OO al een aantal (stuk of 6) keer geprobeerd maar MS office werkt toch lekkerder.
Dat zei de boer die alleen zijn oude biskwietjes lust, die met chocolade at hij maar niet, omdat deze vlekken gaf, zijn oude biskwietjes kon hij zonder problemen opeten.
er zijn zat exclusife games waar je dan een PS2, NGC of xbox voor moet kopen, eigenlijk zijn bijna alle pc games windows exclusive, dat er nu een versie van windows vereist is zagen we ook toen win9x niet meer ondersteund werd, nu gaat het alleen wat sneller
@sjaakduhuul

Simpel, dan speel je geen Halo 2, niemand die jou verplicht om Halo 2 te spelen, of wel?
Simpel, dan speel je geen Halo 2, niemand die jou verplicht om Halo 2 te spelen, of wel?
Idd, zo bijzonder is halo2 niet als je gewend bent aan pc games
dat er nu een versie van windows vereist is zagen we ook toen win9x niet meer ondersteund werd, nu gaat het alleen wat sneller
Dat gebeurde toen uit technische overwegingen, niet als marketingmove. Groot verschil imo.
Dat vind ik heel wat anders. Een PC is wel even wat duurder dan een console en wordt gekocht voor meer dan alleen gamen (over het algemeen).
Microsoft is gewoon opzoek naar middelen om iedereen maar weer Vista door de strot de duwen. Dat kunnen we gewoon niet accepteren!
@ .dani. (foutje :))

Leuk of niet, het is hun product en als zij denken op deze manier mensen te kunnen verleiden om Windows Vista te kopen, dan hebben ze dat recht. Je wordt zo onderhand verplicht om voor elk nieuw spel nieuwe hardware te kopen, dus waarom zou dat met software anders zijn? Zo lang de bakker niet besluit om alleen nog brood te verkopen aan klanten die tegelijkertijd voor minimaal e.10,- aan gebakjes aanschaffen, vind ik het allemaal nog overkomelijk. Op den duur zal er toch wel een crack o.i.d. komen die het mogelijk maakt om het spel onder andere Windows-besturingssystemen te draaien.
Leuk of niet, het is hun product en als zij denken op deze manier mensen te kunnen verleiden om Windows Vista te kopen, dan hebben ze dat recht.
Dat recht hebben ze helemaal niet per definitie. Daar is de anti-monopolie wet voor. Een monopolist mag niet aan koppelverkoop doen of z'n macht in het algemeen misbruiken. Het is de vraag of dit legaal is, ze zullen wel een stapel technische smoesjes klaar hebben liggen waarom het wel "moet" onder Vista. Dat zeiden ze ook over de integratie van IE in Windows, dat kon onmogelijk gescheiden worden, terwijl dat later in de rechtzaal onzin bleek.
Je wordt zo onderhand verplicht om voor elk nieuw spel nieuwe hardware te kopen, dus waarom zou dat met software anders zijn?
Dan is er een technische noodzaak.
Zo lang de bakker niet besluit om alleen nog brood te verkopen aan klanten die tegelijkertijd voor minimaal e.10,- aan gebakjes aanschaffen, vind ik het allemaal nog overkomelijk.
Dat is toch exact wat MS nu doet? Verplichten Vista te kopen als je Halo wilt spelen?
Dit zal wel als flame of troll worden weggemod, maar zoiets vraag je om als je windows draait. Op windows ben je niet vrij, je moet je houden aan de spelregels die Microsoft stelt. Dit is het zelfde als die dingen van MS (kan zo snel niet meer op namen komen, maar er hebben voorbeelden op tweakers.net gestaan) die minstens XP SP2 vereisen. SP2 heeft geen API's toegevoegd, dus de SP2 requirement is alleen kunstmatig, en een 'spelregel' van MS.
Je heb 3 mogelijkheden als je Halo 2 wil spelen:
- koop een xbox
- upgrade naar vista
- upgrade naar linux en wacht tot een emulator het ondersteund (het is populair genoeg om het op cedega aan de praat te krijgen voor die developers...)

Ik vond windows zowiezo al geen gaming OS, en vind het ook raar dat mensen dat als argument gebruiken tegen het draaien van linux, vooral omdat ik, als ik games op windows zie, vaak van die korte pauzes van een paar 100ste milliseconde ervaar, die ik zelf toch echt hinderlijk vind. Heb ik op emulators op linux geen last van. Windows heb gewoon de performance niet voor moderne games. Als ik games wil spelen die niet op linux draaien koop ik wel een Playstation of Xbox (nee ik ben niet anti-MS, alleen anti-windows, heb nix tegen de xbox).
Er zal wel iets ernstigs met je windows installatie mankeren als je pauzes ervaart...

Ik heb paar distributies van linux draaien, mac os x en windows en het minst geschikte voor te gamen vind ik dan toch wel linux. Niet omdat het technologisch minder is ofzo maar gewoon omdat de ondersteuning van de spelfabrikanten nihil is. Je kan inderdaad via emulatie een groot aantal spellen spelen maar de laatste keer dat ik dat probeerde was mijn performance toch een pak slechter dan in windows, het was eigenlijk niet speelbaar. Ik gebruik windows juist vooral om te gamen omdat er zovéél games voor beschikbaar zijn die je simpel kan installeren. Voor al het andere werk heb je gratis gelijkaardige of betere linuxalternatieven.
Je kan inderdaad via emulatie een groot aantal spellen spelen maar de laatste keer dat ik dat probeerde was mijn performance toch een pak slechter dan in windows
jah, het ene spel draait idd slechter onder linux dan onder windows (performatiegezien dan), maar andersom is zeker geen zeldzaa, feit. enkele voorbeelden: c&c generals, c&c red-alert2, sniper elite, sims, evil genius, dungeon keeper. draaien beter onder linux. nfsmw daarintege draait beter onder windows.

't maar hoe je het beziet.

(rtcw-et draait linux native beter dan windows native), doom3, onspeeldbaar op windows, lichtjes speelbaar op zelfde bak met linux.
je vergeet even dat RTCW-ET en DoomIII geen emulator nodig hebben. Id Software brengt zijn spellen tegenwoordig standaard uit voor zowel Windows als Linux, omdat de opbouw van de Q3 en DoomIII engine vrijwel geheel op middelen steunt die op beide platformen bestaan (C++ en OpenGL). Het is dus een kleine moeite om een native versie van Id games te maken.

Wanneer je een Windows moet emuleren lever je zonder meer altijd performance in. Hoeveel je inlevert hangt van de emulator af.
@kozue:

Jij kan korte pauzes van 1/100ste miliseconde zien? O_O
All bow for the super human.
Het is waar, ik evenaar die problemen ook. en dat stoort inderdaad enorm. (en nee er is niets mis met de pc) sterker nog ik merk deze problemen in sommige Xbox games. En ik heb dit nog nooit gemerkt met een andere console.
Ik blijf erbij. het X86 platofrm is niet gemaakt voor real gaming.
Mja ze kunnen het zich natuurlijk wel veroorloven (de poen halen ze toch vooral uit de Xbox360 variant), het is eigenlijk best een slimme zet, alle beetjes helpen om Vista aan de man te krijgen...
Halo 2 is niet en wordt niet voor de Xbox 360 gemaakt.
Dat heet "Killer App". Dat kan je ook triest vinden, maar het is ook slim natuurlijk.

En dingen die techisch gezien geen probleem zijn maar toch niet kunnen, daar kennen we Microsoft toch allang mee? De WMV video codecs deden het ook prima in een AVI container, maar het was wachten tot DivX ;-) tot dat ook daadwerkelijk kon. Windows installeren zonder te hoeven activeren is technisch gezien ook geen probleem. WMP en IE (tot op zekere hoogte) verwerken tot opties en geen vereisten in de Windows setup is ook niet zo onmogelijk. Een WMP maken die WMV bestanden met DRM naar uncompressed AVI kan outputten is technisch ook geen probleem, paar uurtjes werk misschien.

Wat zou het Microsoft nou werkelijk kunnen schelen dat ze een paar kopietjes Halo 2 minder verkopen? Zoveel mogelijk mensen zo snel mogelijk, legaal of illegaal, overkrijgen naar Vista is van veel groter belang. Hoe sneller veel mensen Vista op hun PC hebben staan, hoe sneller Vista kan verworden tot proven technology en zodoende opgenomen in het bedrijfsleven. Met zo'n doel voor ogen kijk jij als zakenman ook niet meer naar een paar kopietjes Halo 2. Laat ze die Windows desnoods maar illegaal kopiëren, later kunnen we voor het volgende servicepack toch wel weer de key blocken. En ondertussen kan MS geholpen worden Vista zichzelf te laten bewijzen.
en vergeet niet:
met het illegaal gebruik van vista zal ook wel weer een hele rits anti-illegale versie tools uit de kast getrokken worden
Dit is natuurlijk wel een goede actie om de verkopen van de X(360) te stimuleren.
Mensen die het spel toch willen spelen zijn goedkoper uit met een spelcomputer. Nog een bijkomstigheid is dat de verkopen van XboX spellen dan zal stijgen, aangezien je die toch koopt wanneer je de console hebt staan.

Slimme move :)
Als je de verkopen van de MS consoles wil stimuleren dan breng je de game toch helemaal niet uit voor de PC of andere platforms.

Dit gaat dus helemaal niet over de console maar puur om Vista. MS moet trouwens niet zeuren want ze verplichten natuurlijk alle OEMs om meteen Vista te preinstallen. Acceptatie komt vanzelf onder consumenten.

De andere grote userbase: de bedrijven, haal je hiermee ook niet over. Domme move dus van MS. Kost ze imago. Iedereen vind ze nu flauw bezig..
Ik denk niet dat ze het met die bedoeling gedaan hebben. Plus dat er altijd nog een grote groep gamers is die consoles maar niks vinden om te gamen en het dus liever op hun PC doen (ik bijvoorbeeld).
goh orgineel, nu is me eindelijk me computer niet te sloom maar ik moet nu weer ruim ¤300 uitgeven aan een besturings systeem |:(
Vreemd, dat er mensen zijn die ¤500 uitgeven aan een videokaart, maar het OS, zonder welke niets het doet, mag weer niks kosten.
Als we nou eens over NL een grote luchtdichte bubbel plaatsen en zuurstof gaan verkopen? Dan kun je een analoog argument aanvoeren: "Vreemd dat er mensen zijn die ¤35.000 aan een auto uitgeven, maar zuurstof, zonder welk geen verbranding mogelijk is, mag weer niks kosten."

Vergeet niet: zo'n grote bubbel is even kunstmatig als copyright wetgeving. Dat je geld moet betalen voor iets dat in principe (praktisch) onbeperkt aanwezig is, is van nature niet logisch. Vandaar dat zoveel mensen er geen probleem mee hebben om tegen copyright-wetgeving in te gaan.
Dat je geld moet betalen voor iets dat in principe (praktisch) onbeperkt aanwezig is, is van nature niet logisch.
Ga toch gewoon eens betalen voor iets dat door een ander is gemaakt. Wees consequent: illegaal Windows installeren? Wees dan ook een held en jat een computer uit de winkel. Hardware is in principe ook praktisch (onbeperkt) aanwezig.
twee identieke grafische kaarten maken kost geld (fabricatieproces), twee identieke schijfjes met hetzelfde OS beschrijven kost amper geld (fabricatieproces). En in grafische kaarten steekt denk ik meer research dan in windows. Of toch: nuttigere research. veel toeters en bellen waar je voor betaald in windows gebruikt geen kat maar je betaald ervoor.
Software mag best iets kosten, al bewijzen diverse projecten dat dat niet hoeft. Het grote probleem is natuurlijk de prijs, met daarbij dat bekend is hoe veel winstmarge microsoft er op heeft. Dus wat dat betreft is die 300 euro een soort luchtbel, ook op de 100 euro OEM versie maken ze nog winst. Die prijs kan alleen zo hoog zijn omdat er voor veel mensen geen alternatief is.
Iemand zal er wel voor zorgen dat het op XP zal kunnen draaien. De vraag is alleen wanneer dit gerealiseerd zal worden. (Of is het zo dat dx10 alleen voor vista zal zijn?)
Mooie kans voor Wine
Meer voor Cedega, afaik heeft wine nog aardig wat probleempjes met het efficient omgaan met directx, cedega heeft zich daarin gespecialiseerd.
Nee dx10 komt ook voor Xp, evenals dat nog een paar features van Vista naar Xp komen. Voor 2000 durf ik het niet te zeggen over Dx10.
Ach, ik vind Halo 2 toch saai. De komst op de PC zal dat niet veranderen...
Precies ... dat spel is net zo suf als Doom III enzo ... lopen lopen knallen knallen en dit allemaal door irritante gangetjes enzo met suffe wapens |:(

Daarnaast hoef ik Vista ook niet met al zijn TPM zooi die gelijk effe met mijn toekomstige Athlon 64 die helaas TPM ondersteunt gaat samenwerken/die chip activeert :r

* 786562 nero355
Halo is maar een port van de xbox, en niet zo'n hele beste want deze draait in vergelijking tot de xbox erg slecht. Met Halo2 zal dit wel hetzelfde verhaal zijn, met als gevolg zeer matige graphics en trage performance. Zo'n spel hoef ik niet te spelen, daarnaast is Halo een genre spel dat op de PC in mijn ogen nogal overruled wordt door een hoop andere FPS games van hogere kwaliteit.
Niet dat ik overigens geen Vista zou willen, daar wil ik me best aan wagen, maar om Halo2 als lokkertje te gebruiken lijkt me niet echt werken.
(overigens heb ik bijde Halo versies op mijn xbox staan, maar heb ze geen van bijde helemaal uitgespeeld. Het concept is opzich leuk, voor een console, maar niet voor de PC)
Halo is maar een port van de xbox, en niet zo'n hele beste want deze draait in vergelijking tot de xbox erg slecht.
Halo PC draaide op veel PC's slecht, juist omdat het helemaal niet "slechts" een port van de Xbox is. Xbox games worden vaak eerst ontwikkeld op een PC platform en daarna geport naar de Xbox. Halo was 1 van de eerste DirectX9 compliant PC games, terwijl de Xbox slechts DirectX8 ondersteunt. Vanwege de zware grafische vereisten draaide Halo zodoende slecht op wat oudere configuraties... modernere PC's met niewere grafische kaarten hadden nergens last van.
Met Halo2 zal dit wel hetzelfde verhaal zijn, met als gevolg zeer matige graphics en trage performance.
Halo PC's "zware" graphics waren zo "matig" dat veel PC's er toentertijd niet mee overweg konden?? En Halo daarom een hele tijd door veel reviewsites als DX9 referentiegame gebruikt zeker? ;)
Halo PC was toen die uitkwam _verre_ van een lelijk spel, mits je een 9800Pro in je PC had om ermee overweg te kunnen. Enige gemis was AA, maar dat kon/kun je ook in de driver van je videokaart aanzetten.
Zo'n spel hoef ik niet te spelen, daarnaast is Halo een genre spel dat op de PC in mijn ogen nogal overruled wordt door een hoop andere FPS games van hogere kwaliteit.
Kwestie van smaak... ik vind Halo juist een verademing t.o.v. de stortvloed van standaard 12-in-een-dozijn FPS waar de markt mee overspoeld wordt... er is in Halo tenminste een verhaal waar over is nagedacht, met een aantal interessante karakters om te beginnen ;)
Het concept is opzich leuk, voor een console, maar niet voor de PC
Als je even de geschiedenis er op naslaat is Halo voor de PC ontwikkeld door Bungie. Pas nadat MS Bungie opkocht werd het een Xbox (exclusive) game...
Met Bungie's Oni zou hetzelfde zijn gebeurd, echter deze was al opgekocht door Take2 Entertainment... achteraf jammer, want deze bijzondere game is mede daardoor volledig doodgebloed en zal zeer waarschijnlijk nooit een sequel kennen.
Als de geschiedenis er nog even verder op na slaat, dan zul je zien dan Bungie een Mac-developer was, en Halo in eerste instantie een Mac-only game zou worden. Ik volgde de ontwikkelingen rond Halo al sinds (ik geloof) de MacWorld van 1997. Destijds zou het trouwens een third-person shooter worden. Toen kwam MS, en werd het een PC-game, om even later een XBOX-game te worden. Om pas veel later weer naar de Mac en PC te verhuizen.
Het word dan well een port maar je vergeet een ding.
Microsoft heeft directx 10 ontwikeld met de xbox360 in gedachten
Aangezien een game developer het liefst zo minmogelijk exstra tijd willen besteden aan het porten van spellen.
En het ook strategische gezien slimer een game te maken die heel gemakelijk om te zeten is van Console naar een pc versie.
Om die reden heeft MS nu all een hele grote groep devs die bezige zijn games temaken voor de xbox 360
Deze strategie kan je ook zien aan de pc compatible gamecontrolers van de xbox 360 (usb versie)
Ik weet niet of porten van XBOX360 spellen zo makkelijk is? XBOX360 een systeem met 3 cores van IBM, geen x86 instructies, compleet anders, dus begrijp je verhaal niet
Microsoft had toch iets met "X" platform om makkelijker te programmeren voor de xbox 360 maar ook tegelijkertijd voor de pc(ben de naam ff kwijt). Of ligt het aan mij.
Software word tegenwoordig echt niet meer in machine code geprogrammeert, maar in C++/C#. Het is dan niet veel meer dan X360-DirectX library verwijderen en daarvoor in de plaats een x86-DirectX library linken, de destination cpu-architecture instellen op x86 (met als extra waarschijnlijk P4 of hoger) en dan op compile drukken...

Eventueel kunnen ze op dezelfde wijze voor x64 compilen met gebruik van een x64 optimized DirectX library.
Halo 2 is helemaal niet voor de Xbox360 gemaakt, enkel voor de gewone Xbox. Geen DX10, gewone DX8 meuk.
Porten naar xp (dx9) lijkt me gemakkelijker dan naar vista (dx10).
Och ik heb Halo 1 gespeeld, dus ik wil toch het verhaal van Halo 2 even meekrijgen.

Voor de rest vind ik idd andere shooters zoals Battlefield 2 of Joint Ops beter (voor multiplayer dan). (beter dan Halo 1 )
Wat wel grappig is aan Halo (de originele versie), was dat de Mac versie beter speelbaar was als de PC versie, op een (in megahertz) tragere CPU. Zo liep het spel redelijk goed op mijn 1,25 Ghz PowerMac G4, terwijl het op een PC met een vergelijkbare processor vrijwel onspeelbaar was. De Mac en PC versie werden vrijwel op hetzelfde moment op de markt gebracht.

Een verschil tussen de Mac en PC versie, was dat de Mac versie gebruikmaakt van OpenGL, terwijl de PC versie gebruik maakte van DirectX en daar lagen mogelijk de grootste problemen in.

Als Mac gebruiker die erg veel heeft genoten van Halo multiplayer, hoop ik dat er een Mac versie gepoort zal worden van Halo 2. Persoonlijk vond ik Halo leuker als veel andere shooters omdat de actie iets trager ging en je een schild hebt dat je tactisch kan gebruiken, want na een tijdje niet geraakt te zijn, herlaad het schild zich. Daarnaast is Halo wat mij betreft nog steeds nog het enige spel waarin voertuigen echt goed gebruikt zijn. Zo vond ik de implementatie van voertuigen bij UT2004 op verschillende manieren minder leuk.
Dit is volgens mij ook een beetje een wanhoopsdaad van Microsoft, om de teleurstellende XBox360 verkopen wat goed te maken.

Door hun topspel te koppelen aan Vista, kunnen ze toch nog wat goedmaken van de slechte verkopen van de gameconsole hardware (een ander T.net artikel had het daar al over, dat ze nu al iets van 2 miljoen consolen onder de verwachte verkoop cijfers zaten).

Halo2+Vista verkopen is natuurlijk pure winst voor Microsoft, terwijl op de XBox360 geld moet worden toegelegt.
Nee, jij snapt het :D

Halo 2 is een spel voor de Xbox 1, en heeft niks met de 360 te maken.

De Xbox 360 verkoopt overigens prima.
Jahoor hij verkoopt heel slecht werk bij een dixons en krijg ongeveer 5X per dag vraag naar een X-Box 360 premium systeem die uiteraart uitverkocht is

Als microsoft er 2 miljoen te weinig heeft verkocht wat jij claimt (Bron ?) zou ik zeggen lever ze maar uit in europa en meteen even 50 bij mij ik verkoop ze wel

Edit/ Sorry voor het offtopic gehalte maar moest er even uit
Ik voeg me aan de bovenstaande(n) toe + bron :*)

On-topic: Microsoft doet een goede zet. Voor hunzelf. :Z Maar goed, wie zou dit spel anders toch kopen? Over een tijdje zit elke leek weer achter de nieuwe Vista met hun gedownloade Halo 2.

Btw, ik heb bijna eht geld voor een IMac G5 (intel), nu de vraag; Vista + geld over of IMac?
Dat het spel zou gekraakt worden dat het spelbaar is op XP is kwestie van tijd. Wat erg is dat Vista 50% van de performance neemt en weer een nieuwe PC...
Ik denk dat Vista in een situatie waar games gespeeld worden helemaal niet veel slechter presteert als WinXP, misschien zelfs beter. Ik had ik elk geval begrepen dat spellen in Vista onder een andere laag draaien waardoor ze minder invloed ondervinden van het OS. Dat Vista overmatig je PC belast met allemaal eyecandy etc. vind ik ook bullshit, alles kan aan/uit gezet worden. Overigens draaide de Beta1 ook al heel goed op mijn verouderde systeem met Sempron en Radeon9700 met alle eyecandy aan. Ik moet dan ook eerlijk toegeven dat ik er best wel op zit te wachten, vind het er wel slick uitzien en alle aanpassingen onder de motorkap maken me wel zeer nieuwschierig naar de uiteindelijke prestaties van het OS. Ik ben allerminst negatief over Vista maar vind het wel jammer dat er veel mensen zijn die zonder enige ervaringen al lopen te klagen. Ga ff iets anders doen dan.
Ik had ik elk geval begrepen dat spellen in Vista onder een andere laag draaien
Dat zijn de (grafische-) drivers die zijn losgekoppeld van de kernel. En dit zal (denk ik) inderdaad een performence winst maken.

Ik heb ook wel wat verwachtingen over Vista, maar dat "klagen" is meestal niet over het besturingssysteem, maar over Microsoft zelf.
In het algemeen draait iets het snelst als er zo weinig mogelijk 'switches' tussen processor 'ringen' plaats hoeven te vinden. Drivers in kernel mode zijn daarom het snelst (maar resulteren eerder in blue screens in geval van bugs in de driver).

Door de driver in een andere ring te draaien wordt het systeem in het algemeen stabieler ten koste van (een beetje) performance.
verouderde systeem: sempron en radeon 9700?!!! Ik zou bijna zeggen dat je verwend bent :P ( zie hier dat ik het toch subtiel zeg ). Het is in godsnaam toch te gek voor woorden dat je dat als pluspunt kunt aandragen dat daarop je OS goed draait.

No offense en troll en flame en weet ik nog wat welk forumjargon maar de debian testing met gnome en 3ddesktop op een 750 Mhz 256MB ram en een 16MB voodoo draait bij mij "ook al redelijk goed" (lees: erg goed).

Maar goed ik snap je punt, windows vista wordt niet zo lomp als iedereen denkt, je kunt zelfs hardware van 2 jaar geleden gebruiken en toen koste het ook nog niks.

We zullen zien wat vista ons brengt

ik heb zo'n gevoel dat ik veel negatieve antwoorden ga krijgen op deze post. Ik wil geen ruzie maken maar alleen even duidelijk maken dat niet iedereen elk jaar zijn/haar hardware update.

on topic:
Dit is niet eerlijk! straks kun je alleen nog maar de Active Directory op windows draaien! "and now for something completely similar :P"

mvg.
Vista gaat heus niet lopen met 50% resources, ten eerste wordt een spel als je het opent op de voorgrond geplaatst en krijgt het alle resources tot z'n beschikking, en ten tweede zou het geen slimme zet zijn van MS om Vista extreem zwaar te maken zodat je er geen enkel spel op kan draaien...
ten eerste wordt een spel als je het opent op de voorgrond geplaatst en krijgt het alle resources tot z'n beschikking
Iemand draat hier nog win 9x ? :P
Ik hoop niet dat meerdere game producenten dit gaan na doen, alleen per platform produceren...

daarnaast vind ik ook dat een OS niet echt veel van je systeem mag eisen. als je alleen mar sub routines gaat draaien stook je een hoop energie op voor niks....

Microsoft ik zou zegge , hou et simpel en belast me processor niet te veel :P
Ik hoop niet dat meerdere game producenten dit gaan na doen, alleen per platform produceren...
Volgens mij doen ze juist niks anders. Ik begrijp ook niet waarom iedereen zich nu ineens zo druk maakt.

Heb je ooit Mario op een Sega kunnen spelen? Of Sonic op een Gamecube of een Playstation? En daar heb ik nou nog nooit iemand over gehoord.
neej mar da is logisch, zo dra je aan mario denkt, denk je aan Nintendo,

denk je aan sonic dan denk je aan SEGA.

als je nu aan een game denk, dan ga je er van uit da je die op je pc ken spelen zonder probleem. maar strax moet je PERSEE Vista op je pc hebbe draaie om een game te spelen... terwijl je NU elke game, op een OS kan draaien, of et nu win95 / 98 / me / 2000 / XP is maakt niet veel uit...
neej mar da is logisch, zo dra je aan mario denkt, denk je aan Nintendo, denk je aan sonic dan denk je aan SEGA.
En in het vervolg als je aan Halo denkt, denk je aan Vista.

Het gaat hier om één spel, een spel dat MS (terecht) ziet als haar paradepaardje op spellengebied en dit dus graag exclusief wil houden.

Het is nu ook weer niet zo dat alle spellen ineens Vista-only zijn natuurlijk.
Sonic is er voor de cube ja :D en ook voor de xbox en ps2
Het voorbeeld van Mario klopt wel :P

Maar ik snap je punt wel ;)
Als de gameproducenten slim zijn (en dat zijn ze wel met hun dikbetaalde PR afdeling) doen ze dat niet. De games van tegenwoordig kan je ook nog altijd op Windows 2000 draaien (en soms zelfs nog op 98).
Een paar dagen terug was er het nieuws dat bij de nieuwste versie van Skype bepaalde functionaliteiten alleen werken in combinatie met een intel dualcore proc. (dus niet met AMD).

Nu is het halo2 dat alleen werkt met Vista.
Ik word beetje moe van dit soort 'slimme' zetten.

Mijn nieuwe pc krijgt daarom een AMD proc, Skype wordt gedeïnstalleerd, het OS wordt Linux (met windows emulator) en bij Halo2 blijf ik ver uit de buurt. Ben alleen wel bang dat de gemiddelde consument zich wel zal laten dwingen tot aankoop van een Intel PC met Vista.

"Heb je het al gehoord? Je moet intel en vista nemen, anders werkt er een heleboel niet".
dus je wilt Linux maar je wilt toch windows spellen spelen, ik denk da je nog altijd beter af bent met Windows, want ik denk da ze na Vista hun emulator voor Linux flink zullen mogen aanpassen

Ik zal zoiezo Vista nemen en natuurlijk een AMD processor, Skype boeit me toch nie

Ik ben altijd al tevreden geweest over Windows en zal zeker niet overschakelen naar Linux of zo
Enige dat ze moeten aanpassen is GetVersionEx iets met "6.0" laten teruggeven. Dan werken alle Vista-dingen opeens in die emula.., uhh, wrapper.
Gebruik gewoon Teamspeak ipv Skype :P
1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True