Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 75 reacties
Bron: MarketWatch

Het begint erop te lijken dat het Sony niet zal lukken de Playstation 3 spelcomputer in de Verenigde Staten volgens plan in het voorjaar van 2006 uit te brengen. Op de Consumer Electronics Show, die eerder deze maand in Las Vegas werd gehouden, hield Sony-topman Howard Stringer een toespraak, waarin hij niets zei over de lancering van de PS3 in de VS. Eveneens veelzeggend was dat op de grote Sony-stand de PS3 ergens achteraf achter glas was opgesteld. Spellen voor het apparaat had Sony nog niet, alleen een paar niet-speelbare demos. Volgens deskundigen zal de lancering in de VS waarschijnlijk pas in de tweede helft van 2006 plaatshebben en kan een Japanse versie mogelijk wel in het voorjaar uitkomen.

De vertraging is waarschijnlijk te wijten aan productieproblemen bij de complexe chips die gebruikt worden in de nieuwe machine. Volgens analisten zal Sony wel liever wachten tot de opbrengst van de fabricage een aanvaardbaar niveau heeft, in plaats van in alle haast het apparaat toch op tijd uit te brengen. Ook de spellen zullen een probleem vormen: de productietijd van een modern computerspel bedraagt gauw anderhalf jaar. Aangezien Sony nog geen enkel spel gereed had, lijkt het erop dat zelfs bij een vertraagde lancering de PS3 het aanvankelijk zal moeten doen met minder titels dan de Xbox 360 had. Nu plegen de Japanners met minder spellen genoegen te nemen dan de Amerikanen, zodat het gebrek aan titels een eerdere Japanse introductie niet in de weg zal staan.

PS3 liggend
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (75)

Het is zelfs maar de vraag of de PS3 er wel uit gaat zien zoals op het plaatje is afgebeeld.

De controllers waren de grote afwezige op de CES, wat tot speculaties heeft geleidt dat deze waarschijnlijk opnieuw ontworpen worden.

Het feit dat de PS3 achter glas te bezichtigen was, met daarbij een bordje Conceptual Design geeft m.i. aan dat ook dit ontwerp nog niet voor 100% vast staat.

Indien het ontwerp nog niet definitief is, dan ga ik er vanuit dat de PS3 er dit jaar niet meer komt. Misschien eind december in Japan, maar US en Europa kunnen het volgens mij echt vergeten.
Dus jij denk dat Sony echt maanden bezig is met een design te ontwerpen :? Dat slaat echt op niks. Ik begrijp wel dat je bedoeld, als het ontwerp nog niet eens definitief is, laat staan de rest. Maar zeggen dat hij een paar maanden word uitgesteld door het ontwerp... een plastic covertje!
Buitenkant is niet alleen een plastic cover, je hebt met veel meer zaken te maken waardoor behuizigen aangepast zouden moeten worden. Ik heb geen eens zin om voorbeelden te noemen, denk eens wat verder over dit soort dingen na, verplaats je eens in een ontwerper en waar allemaal wel niet rekening mee gehouden moet worden. Kortzichtig hoor.
Alleen maar voordelig voor MS.
Sony gaat het zwaar krijgen vrees ik, tegen de tijd dat de PS3 hier op de markt komt zijn er waarschijnlijk al 50+ spellen voor de Xbox360. Tegelijkertijd zal MS tegen die tijd de prijzen van zijn console makkelijker kunnen laten zakken.
MS zal wel een bepaald voordeel hebben van een latere launch maar vergeet niet dat de introductie van een nieuw product (en dat gaat zeker op met nieuwe consoles) veel meer de aandacht trekt dan het opnieuw oppoetsen van een bestaand product. Sony is altijd erg goed geweest in het vermarkten van de eerste 2 playstations en ik verwacht niet dat ze dat met de derde zoveel minder zullen doen.

En onderschat ook niet de werking van de Playstation-naam wat een van de sterkste merknamen allertijden is. Na het Nintendo-tijdperk is PS echt het synoniem geworden van 'spelcomputer' en op dat niveau zit Microsoft met de Xbox nog lang niet.
Ten eerste is de 360 geen opgepoetste Xbox 1. Het wordt graag gezegd door bepaalde aanhangers van een ander product, maar de 360 is echt een nieuwe generatie. Als je hem speelt, merk je het snel genoeg.

Daarbij staat Playstation nu inderdaad synoniem voor spelcomputer. Echter, er zijn maar weinig dingen die zo snel kunnen veranderen als dat. Zo snel als je wint, kan je het ook weer kwijt zijn.

Sega was ook een hele grote......

/EDIT

Geestig om te zien.

Sony maakte 2 dagen voor de launch van de 360 bekend 100 Miljoen PS2's te hebben verkocht. Volgens de officiele cijfers (zie bron) zijn het er echter 90 miljoen.
Sony is altijd erg goed geweest in het vermarkten van de eerste 2 playstations en ik verwacht niet dat ze dat met de derde zoveel minder zullen doen.
Walkman is ook Sony, wie wil daar nu nog mee gezien worden? :+
Ik heb er ook nog n, hoor. Op Sony's MP3 spelertjes staat ook het "Walkman" logootje.
die minidiscs doen het toch nog steeds best aardig :P
die gebruiken ook de term "walkman"
En onderschat ook niet de werking van de Playstation-naam wat een van de sterkste merknamen allertijden is.
Lol, vergeet ook niet dat *Voodoo* ooit stond voor de beste graphics aller tijden (en een paar jaar later werden ze van ellende overgekocht door de concurrentie, losers)
nou laat ze eerder eens de prijs van die games laten zakken ipv de hardware, goedkopere hardware betekend voor mensen er nog 1 kopen waar ze aan gaan sleutelen, met een duurdere doen ze dat niet zo snel.

daarbij Sony heeft genoeg aankomende titels voor de PS3 waaronder het Nederlandse Killzone2 (nu van Sony)

daarbij had Sony verleden jaar op de E3 al een aantal studios vastgelegd voor release titels op de PS3

trust me Sony zal echt geen blauwtje gaan lopen op hun PS3, Japan legt niet voor niets de Xbox360 massaal naast zich neer.
Dat ze contracten hebben gesloten met studio's wil nog niet zeggen dat de studio's ook al op tijd voor de release klaar zullen zijn met hun spelen.
trust me Sony zal echt geen blauwtje gaan lopen op hun PS3, Japan legt niet voor niets de Xbox360 massaal naast zich neer.
:o Alle japanners zijn helderziend, ik wist het wel!!
Verdrietig nieuws voor Sony....
Het lijkt erop alsof ze de boot zomaar ineens kunnen missen. Maar het is wel typisch Sony. Hard van de toren blazen om vervolgens maar uitstel op uitstel te horen te krijgen.... het PSP verhaal is hier nog niet vergeten!

Bovendien geloof ik niet dat de graphics spectaculair beter zullen zijn dan de xbox360 en dan bevat de PS3 ook nog eens een blu-ray speler die misschien wel beter is dan HD-DVD maar tegelijkertijd ook stukken duurder.

Ik zie dit nog weleens op een misser kunnen uitlopen van het te logge Sony, dat nu opeens wel een heel erg begin jaren 90 Philips karakte begint te vertonen.
Ik zie dit nog weleens op een misser kunnen uitlopen van het te logge Sony, dat nu opeens wel een heel erg begin jaren 90 Philips karakte begint te vertonen.
Erger, Sony lijkt ook op technologisch punt de boot te missen (bv vrijwel geen patenten op de blauwe laser technologie in HD DVD en Blu Ray), is zo ongeveer "blut" n er moeten aardig wat mensen uit.

Het lijkt er dus op dat Sony wel eens erg laat kan zijn met de omschakeling die ook Philips enige jaren terug heeft moeten doen.
Erger, Sony lijkt ook op technologisch punt de boot te missen (bv vrijwel geen patenten op de blauwe laser technologie in HD DVD en Blu Ray), is zo ongeveer "blut" n er moeten aardig wat mensen uit.
Ongeveer blut is wel lichtjes overdreven. Sony maakt nog steeds winst hoor. In het 3de kwartaal van 2005 zelfs iets meer dan 250 miljoen dollar. Maar die winst is inderdaad veel gezakt in vergelijking met vorig jaar. En er komt inderdaad een herstructurering. Dat is namelijk de logische redenering van managers en aandeelhouders. Een bedrijf moet iedere jaar veel meer winst maken dan het jaar er voor en als er dan toch een minder jaar is, vallen er ontslagen want werknemers zijn te duur.

Waarschijnlijk hebben ze gewoon meer tijd nodig om hun DRM software wat beter in hun PS3 te implementeren zodat ze nog beter weten wat er allemaal afgespeeld wordt in onze spelconsole. ;)
@p0pster en daffius,

Ken uw spreuken en gezegdes.. :+
Hoog! Het is hoog van de toren blazen... en hard gaan 8-)

Om nu al te gaan zeggen dat de PS3 het niet zal redden vind ik een beetje voorbarig. Ik zie het wel als die in de winkel ligt. Als die filmpjes die ik gezien heb daadwerkelijk ingame footage is dan gaat de PS3 echt wel slagen.
Niet dat het alleen om de graphics gaat maar het is wel belangrijk.

En er zullen titels op de PS3 uitkomen die nooit op de XBOX360 zullen uitkomen.

Ik ga hem in ieder geval kopen.
Dit kan nog een zeer positieve uitwerking krijgen als ze hem gewoon wat later uitbrengen,

Zo zal hij waarscheinlijk een stuk degelijker in elkaar zitten dan de xbox, of in iedergeval de suggestie geven door zijn uitstel.

Mocht het ook nog echt dik voor mekaar zijn met de ps3, en hij een beetje de nintendo 8 bit status krijgt qua degelijkheid.
Hij ziet er in iedergeval al wel zo uit.

De xbox 360 zal nu nog niet z;n dreiging zijn voor sony denk ik, aangezien er toch nog niet echt een gevoel is van ik moet een nieuw systeem hebben, veel mensen met een xbox of ps2 zijn nog best tevreden met de graphics die het leverd en de spellen.

Ik denk dat nu in het begin stadium van de xbox 360, er nog te weinig verschil te zien is in echte vernieuwing, betere graphics, betere spellen, of nieuwe delen van een specifiek spel.

nu weten wij allemaal wel wat hij kan etc, maar in de winkels is er nog niet veel van terug te zien. De ps2 is nu ook nog eens voor een prikkie te koop, dus ik denk dat de xbox 360 niet zn grote voorsprong zal hebben, te weinig resultaat in games nog, en in performance van de systemen die ze hebben.. + de negatieve publisiteit, en het welles nietus verhaal over hddvd ,blue ray spelers wel of niet, extern bij kopen, later inbouwen ,oververhitting etc etc..
Heb je ook daadwerkelijk wel een op een 360 gespeeld?

Alles op de 360 ziet er echt veel beter uit dan op de oude xbox of PS2. Is niet eens vergelijkbaar zo groot is het verschil.

Beetje non-argument dus.

Of het positief kan uitpakken voor Sony is onduidelijk. Ze kunnen eventueel van de fouten van microsoft leren.

Ik speel veel op de PC en vind de gfx van een PS2 toch echt wel ondermaats worden nu. De Xbox 360 geeft wel weer waanzinnige gfx......vetter dan wat ik tot nu heb gezien.

Verder staat er echt in elke winkel een demo Xbox360 gfx te showen.....dus ik weet echt niet waar je je verhaal op baseerd.

De mensen die een 360 wilde hebben hebben hem allang....ken zat mensen die er 1 hebben en er ondanks wat problemen hier en daar heel erg tevreden over zijn. Ook enkele voorheen die-hard PC gamers gamen nu alleen nog maar op de 360 en dat zegt best veel vind ik.

De PS3 zal niet erg duur moeten zijn willen ze met de 360 meekunnen. Sony heeft wel zat aanhang dus echte problemen zal het niet opleveren vermoed ik.
Ik deel je mening niet over verbeterde graphics.

In vrijwel lke demo die ik van de X360 heb gezien is er enkel sprake van mr polygonen, beter textures en allerhande shader-effecten.

Maar persoonlijk versta ik onder "verbeterde graphics" ook minder hakkellende animaties, realistischere physics, gezichtsanimatie, etc.

Enigszins bagatelliserend; Het enige verschil met de vorige generatie is, dat je nu veel beter ziet hoe levenloos de graphics nog steeds zijn.
Waar het om gaat is dat als de games er nog niet zo uitzien zoals ze zouden moeten dat dat niet per se de schuld hoeft te zijn van de console zelf, denk daar even aan. Conclusies worden weer rondgestrooid als pepernoten tijdens Sinterklaasavond.

@ BruT@LysT hier onder me:
Een console zal geen baanbrekend verschil laten zien met de huidige spellen voor de PC. Dit is vrijwel gelijk, want de developers leven in dezelfde periode van het jaar, we kunnen niet zomaar gebruik maken van de toekomst.
Development wordt echter wel voornamelijk geremd door technologie. Dat het aantal spellen dat volledig gebruik maakt van een GeForce 7800 op 1 hand is te tellen -als ze er al zijn- heeft voornamelijk te maken met het feit dat je door alleen de nieuwste videokaarten te supporten vrijwel geen afzetmarkt hebt. Consoles hebben dit probleem niet aangezien ze allemaal hetzelfde zijn, en dus kun je je volledig richten op die speficieke hardware. Maar het duurt even voordat de (al lang bestaande) technieken door de developers eigen zijn gemaakt, en dt is de reden waarom veel games bij de launch niet het onderste uit de console halen.
De eerste ps2 games zagen er ook nauwelijks beter uit dan de laatste ps games, developers hebben tijd nodig te ontwikkelen, het is ook waar dat veel games gewoon direct geport zijn vanaf de xbox, bijv de laatste tony hawk, een spel als NFS:MW is bijvoorbeeld apart ontwikkeld, dan zie je al een stuk meer verschil.
Dat is een game-ontwikkel/design issue. De zaken die jij opnoemt zijn natuurlijk buitengewoon goed toepasbaar op een console, alleen liggen de ontwikkelaars achter. Goeie Physics en Realisme kosten meer tijd om te maken. Probeer maar eens een spel te maken die zo realistisch is, dat is lastig (kijk eens hoe lang HalfLife2 duurde!), Een console zal geen baanbrekend verschil laten zien met de huidige spellen voor de PC. Dit is vrijwel gelijk, want de developers leven in dezelfde periode van het jaar, we kunnen niet zomaar gebruik maken van de toekomst. Dus hoe realistisch het is, ligt niet aan de console. Vergelijk het eens met je PC, de ene game is toch ook de andere niet?, en als je de snelste CPU+GPU koopt is je spel toch ook niet realistischer geworden op de gebieden die jij opnoemt? Dit soort dingen zeggen al genoeg. Het hangt meer af van ontwikkelaars bij Epic en ID, die Engines maken die een volgende stap in realisme bewerkstelligen. Spellen worden inmens complex, het begint zo langzamerhand op de filmindustrie te lijken.

@oisyn

Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Je ontwikkelt een spel niet voor oudere generatie kaarten, alleen voor de nieuwe, (DX9, PS3.0 momenteel oid) je kunt namelijk heel gemakkelijk van de meest hoogstaande technieken gebruikmaken en deze 'downscalen' om toch nog volledige support te bieden voor oudere hardware. Je gaat niet een spel in DX8 ontwikkelen, en er een DX9 optie bijmaken voor de nieuwe kaarten. Je gaat altijd van het maximaal haalbare uit. Dit betekent helemaal niet dat een spel niet meer te spelen zou zijn op oudere hardware. Veel shaders zijn te vervangen door simpelere varianten, die ongeveer een gelijk effect tonen, maar veel minder kracht opeisen. Textures zijn helemaal simpel te downscalen. Alle extras zijn uit te schakelen, polygoncounts zijn tegenwoordig ook 'smart' en kunnen automatisch gescaled worden aan de hand van je hardware, het is echt niet zo dat spellen niet voor de nieuwste hardware worden gemaakt, ze moeten echter wel rekening houden met oudere hardware, maar dat hoeft ontwikkeling absoluut niet te stagneren. Goed voorbeeld is CallOfDuty2 voor de pc, deze ondersteunt DX7/DX9 mode. Bijde modes zijn totaal verschillend, DX9 is veel te zwaar voor mijn DX9 ondersteunende Radeon 9700 daar waar DX7 mode op hoogste detail super draait. Dit spel is dus voor DX9 ontwikkeld, maar bied toch nog DX7 functies voor oudere kaarten waardoor het zelfs op een Geforce2/3 nog erg goed te spelen is.
BruT@LysT: heb je toevallig in mijn profile gekeken? ;). Het punt is dat er nogal een verschil zit tussen prev- en next-gen, en dat dat downscalen helemaal niet zo handig gaat als je denkt. Voor Tomb Raider: Legend hebben we bijvoorbeeld echt compleet andere content voor de next-gen pipe, en de codebase is ook geheel anders. Het hele next-gen vereist een nieuwe feeling met de hardware; van het oude weet je wat je moet doen en hoe dat het snelste kan. Voor het nieuwe is dat allemaal nog wat natte vingerwerk van tevoren (zeker als die hardware er nog is), en dat zijn dingen die gewoon tijd kosten. En zolang je prev-gen blijft supporten lever je aan de next-gen kant gewoon in, omdat je de mankracht niet hebt om echt twee compleet verschillende pipes te vullen.

Oh, en de DirectX versie doet er in het geheel niet toe, je kan natuurlijk gewoon de laatste gebruiken zonder dat je de nieuwste hardware features gebruikt, en dat is wat de meesten al doen, tenzij ze gewoon nog oude code rond hebben slingeren :)
je hebt gelijk dat support voor oude hardware niet bevordelijk is, dat zou knap zijn :) En uiteraard zegt de DirectX versie niets, maar dat is een term die ze in dat spel toevallig hanteren om oud en nieuw te onderscheiden omdat anders de helft niet begrijpt wat er staat :)

Maar wat jij zegt geldt opzich ook voor de oude xbox. Een spel die daar enkel voor ontwikkeld is draait IMHO ook veel beter dan een spel wat ontwikkeld is voor PC/Console samen. Maar ook hier zag je dat bij Xbox only titles de nodige feeling moet ontstaan om echt optimale prestaties te halen. Dit zal bij de xbox360 ook zo zijn, toekomstige xbox360 spellen gaan ons vast steeds meer en meer verbazen en zal zich lang kunnen meten met de nieuwste PC games en wie weet zullen ze die zelfs overstijgen.

Ik denk bij nader inzien dat wij helemaal niet zo sterk van mening verschillen. Ik zou alleen wel wat meer willen weten van het "next-gen" principe, ik heb deze term nogal met een korrel zout genomen. Dat een console anders werkt dan een PC is logisch, en dat er een feeling voor ontwikkeld moet worden kan ik ook begrijpen, maar in die context zou de oude xbox ook next-gen geweest zijn, toch? Kan jij mij een goed voorbeeld geven van wat er nou echt zo veranderd is in de ontwikkling dat de term 'next-gen' aan bod moet komen?

Overigens niet naar je Profile gekeken, (nu wel), en ik weet ook helemaal niets van programmeren af hoor, ik probeer door logische beredeneringen altijd zo veel mogelijk te begrijpen en te achterhalen hoe dingen werken en laat daar mijn theorie op los. Jij weet er vast een hele hoop meer van, maar des te interessanter it is :)
Zit de xbox 360 niet degelijk in elkaar dan?
of bedoel je die paar die het niet deden? net als dat je een HD of moederbord kunt kopen die DOA is.

Ik ga mocht het zover komen iig voor de XB360, Ik heb mijn ps2 na 3 maanden al weg gedaan en er later een xbox voor gekocht.
Het zal inderdaad niet gemakkelijk worden om de lente van 2006 te halen. Binnenkort komt er weer een persconferentie van SCE waar ze meer bekend zullen maken van de PS3, en onder andere het uiterlijk van de definitieve console bekend wordt gemaakt. Ik geloof dat het ergens in begin februari plaatsvind.
Wel denk ik dat spellen al bijna klaarliggen. Er is vorig jaar al in-game footage getoond tijdens de E3, en dus kan je er vanuit gaan dat er al wel een game of 5 klaar ligt op dit moment. Het is alleen onduidelijk wanneer klappers als Killzone gelaunched worden. Waarschijnlijk zullen die de Japanse launch niet halen, maar eerder aan het eind van het jaar komen.
Het blijft echter afwachten tot de persconferentie heeft plaatsgevonden en er meer bekend wordt over de lauch. Feit is wel dat steeds meer mensen interesse krijgen in de nieuwe console van Sony en dat er een steeds grotere hype gecreeerd wordt.
het feit dat sony met weinig informatie naar buiten komt is al veel zeggend.:?
de PS3 is het paradepaardje in de console reeks van Sony.
deze ga je niet verloochenen door maar halve informatie te geven, dezinformatie is vitaal voor het slagen of floppen van de machine.
zoals al eerder gezegd ze hebben hard van de toren geblazen misschine wel zo hard dat ze zichzelf arvanaf geblazen hebben. |:(
"deze ga je niet verloochenen door maar halve informatie te geven, dezinformatie is vitaal voor het slagen of floppen van de machine."

Je bedoelt net zoals bij de PS2 hardop werd geroepen dat hij 'Toy Story' in real-time kon renderen ? (artikelen zijn nog te vinden via google)
Je bedoelt net zoals bij de PS2 hardop werd geroepen dat hij 'Toy Story' in real-time kon renderen ? (artikelen zijn nog te vinden via google)
Misschien dat je toch zelf eens voor de URLs kunt zorgen. Het enige wat ik tot nu toe kan vinden, zijn opmerkingen van andere gamers zoals jij die aan hetzelfde soort Sony-bashing doen door naar die vermeende uitspraak te verwijzen maar evenzeer zonder enige referentie.

PS: Sterker nog, ik heb wl een referentie gevonden naar dergelijke uitspraak door Bill Gates : http://www.wired.com/news....html?tw=wn_story_related
Grappig dat je dat Toy Story verhaal erbij haalt, want daar klopt geen zak van. Ik heb namelijk de oorspronkelijke PDF-file en ik citeer: "Part of that expense goes to creating "Toy Story 2"- quality computer-generated movies" (Newsweek-TheArtoftheGame). Oftewel cgi-cutscenes en niet game-graphics.
"Feit is wel dat steeds meer mensen interesse krijgen in de nieuwe console van Sony en dat er een steeds grotere hype gecreeerd wordt."

Je zult bedoelen, het is wel duidelijk dat Sony steeds grotere problemen heeft en dat steeds meer gamedevelopers afhaken.....

Ik kan me tot nu toe weinig positief nieuws herinneren over de PS3. Dat draagt niet erg bij aan een stukje consumentenvertrouwen.

Het truukje dat ze eerder bij Sega hebben geflikt met de Dreamcast lijkt niet opnieuw te gaan lukken. Ik hoor toch vooral veel mensen die verrast zijn over de XBOX360 die eerder toch echt Sony Playstation aanhangers waren.

Ik ben niet voor en niet tegen... ik hou het voorlopig bij mijn PC omdat mijn gamegenre niet op de consoles vertegenwoordigt is.
Feit is wel dat steeds meer mensen interesse krijgen in de nieuwe console van Sony en dat er een steeds grotere hype gecreeerd wordt.
Productie problemen zijn nou geen grote aanjager van een Hype. Voor de 360 waren het tekorten, dat wil wel helpen een Hype te maken, problemen niet.
helemaal waar, maar ook dat kun je vermarkten. Die twee bedrijven hebben hetzelfde probleem (hypothetisch) maar MS roept dat er tekorten zijn omdat de vraag zo groot is, en Sony kan niet genoeg produceren om aan de vraag te voldoen. Onderhuids is bij tekort meestal een probleem te zien. Misschien financieel, misschien productief.
Dit had ik eigenlijk allang verwacht. Bij de XBox360 hoorden we al een half jaar van te voren welke accessoires erbij zit, welke spellen er uit komen en meer. Terwijl we bij de PS3 daar nog nauwelijks iets over gehoord hebben!
Helaas, chineese tekens worden niet weergeven...
kill this post...
er staat dus:
THE EYE OF JUDGMENT (?)
GENJI2 (sequel to ps2 title)
Angel Rings (RPG)
Monster Carnival (Action RPG)
Everybody's Golf 5/Hot Shots Golf 5 (sports)
Gran Turismo Series (racing)
De PS3 heeft wederom USB poorten. De PS2 was met veel comptible. Dus hoogswaarschijnlijk de PS3 nog meer. Dus logitech brengt vast weer wat extra's. De Draadloze Headset is ook van de partij, er is immer bluetooth. En nee dat is niet bevestigd, maar hij komt zker wel:)
Ik denk zelf dat Sony iets teveel hooi op z'n vork heeft genomen met de "Cell-processor'' En dat de puzzel die nu ongeveer klaar zou moeten zijn, niet in elkaar blijkt te passen.

Er is nog geen developer geweest die er over te spreken was betreffende het programeren voor de cell.
Terwijl we over de 360 niks anders dan lof horen. o.a. vanwege al de tools die MS aan de dev's beschikbaar stelt.


Niet echt vreemd overigens, de cell was er al jaren..
Er was echter geen programmeur ter wereld die de kracht ervan enigzins kon benutten....
Zelfs IBM zelf wist niet hoe het dan zou moeten.

Sony denk nu zeker dat de game ontwikkelaars dat wel even regelen....
Ik moet het nog maar zien of het wel wat wordt.
Destijds werd de PS2 helemaal afgebrand omdat het te moeilijk zou zijn om erop te ontwikkelen. De Dreamcast met DirectX was veel makkelijker voor ontwikkeling en zeker de eerste spellen zoals Dead or Alive 2 zagen er op de Dreamcast aanzienlijk beter uit dan de PS2-versie. Ondanks het ontbreken van een duidelijke API is er geen console in de huidige generatie die zoveel spellen aanbiedt als de PS2 en de nieuwe PS2-spellen blijven maar komen en worden steeds mooier (Sega Rally 2006, Tekken 5, etc.). Het zal dus uiteindelijk niets uitmaken.
Het programeren van de xbox was ook al stukken beter als voor de PS2.

En daar kwamen in de loop der jaren veel developers achter en is het spellenaanbod uiteindelijk enorm gestegen. Daarnaast gaat het ook meer om kwaliteit dan om kwantiteit.

MS heeft z'n zaakjes dit keer wel goed voor elkaar. Er zijn nu al enkele honderden spellen in ontwikkeling voor de 360, en dat aantal groeit alleen maar.

De developers willen ook eens gaan oogsten.
De XBox 360 die verkoopt al lekker, en heeft tegen de kerstmis al zo'n 5-10 miljoen consoles verspreid...
Terwijl ze van SOny nogeeneens de uiteindelijke machine hebben gezien, en de launchdatum en de prijs zijn voor hun ook een raadsel..
Waardoor het erg lastig is voor hun om een doelgroep te bepalen voor hun games..

Een heleboel hebben hun keuze voor de Xbox360 al gemaakt..
Ondanks dit 'slechte' nieuws denk ik wel dat het een machine is die prachtige prestaties gaat leveren.
De XboX 360 en de PS3 zullen aan het eind met dezelfde verkoopcijfers komen: XboX is eerder gelanceerd en heeft heel veel titels eer de PS3 eindelijk uitkomt, maar de PS3 heeft de betere hardware. Het is weer een gelijke strijd
maar de PS3 heeft de betere hardware.

voor zover ik weet heeft de PS3 een "normale" nVidia G70/G71 architectuur en Xbox 360 een unified-shader architctuur die pas bij de volgende generatie videokaarten zal komen.
De processor van de PS3 zal wel wat krachtiger kunnen zijn.
Of de PS3 betere prestaties heeft moet nog maar blijken.
Een deel van de kracht van een console is ook hoe _gemakkelijk_ je er games voor kunt schrijven.

de originele XBOX had het grote voordeel, dat alle PC/Windows Coders een gewone PC architectuur hadden met een _vaste_ configuratie.

Voor de PlayStation moet je een dure Software Development Kit kopen en je moet gaan werken met een architectuur waat je niets vanaf weet.


De PS3 en XBOX360 zijn, qua dit, gelijk (allebei vreemde architectuur).

Persoonlijk heb ik maar 1 reden om een console te hebben: WipeOut
Allebei vreemde architectuur, maar toch is (in ieder geval volgens Carmack) de PS3 lastiger om voor te ontwikkelen.

http://www.gamez.nl/web/show/id=122396/contentid=57877
Hoezo weer een gelijk strijd? De strijd tussen de Xbox en PS2 was alles behalve gelijk, er zijn meer dan 10 keer zoveel PS2 verkocht dan Xboxen en de Gamecube zat nog tussen beiden in. Ik denk dat de Xbox een goeie kans maakt om nu redelijk mee te komen, Nintendo heeft de Revolution al in productie want die was klaar volgens de laatste berichten, ik denk dat we deze keer een aardige gelijk op race van alle 3 de consoles gaan zien. De revolution trekt mij persoonlijk heel erg, zeker gezien de prijs die veel lager gaat liggen dan de Xbox en de PS :)
Sony loopt dus kort samengevat achter de feiten aan momenteel... Ik hoor te weinig over online-mogelijkheden met de console... Zijn ze er wel klaar voor ?
Wat betreft de betere hardware voor de PS3, kijk eens wat de 3d-designers zelf hierover zeggen:
http://www.xboxtoday.ca/0...60_is_better_than_the_ps3
Ik denk dat ze gewoon zoeken naar goedkopere productie methoden.
Als de prijs echt een "stuk" hoger ligt als de 360 dan weet ik wel wat een hoop mensen gaan kopen.
Meerendeel van de games zijn toch cross-platform, PS gebruikers willen toch alleen maar The Sims spelen ;)
Sims zal ook op de 360 ongetwijfeld komen inclusief alle melkflessen erbij, mainstream peepz kijken doorgaans meer naar de prijzen dan de die-hards...

Of willen ze er nu toch een HD-DVD ding indoen :P
De sims of Sing Star :P Ik heb de laatste tijd meer meisjes met een PS2 + sing star zien buiten lopen !
Jij weet dan wel wat ze gaan kopen, maar zolang microsoft zijn productiecapaciteit niet omhoog krijgt, zal dat niks uithalen en heeft Sony nog even rustig de tijd.
offtopic: kan iemand mij uitleggen wat dit met troll te maken heeft? lijkt mij helemaal niks, het is gewoon de realiteit.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True