Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 70 reacties
Bron: The Wall Street Journal

De afgelopen jaren heeft Microsoft al 200 miljoen dollar uitgegeven aan de ontwikkeling van de gamedienst, zo is door de Yankee Group berekend. Het Redmondse bedrijf wil zelf niet aangeven hoeveel Xbox Live tot op heden gekost heeft. Microsoft heeft in 2002 aangegeven dat gedurende vijf jaar 2 miljard dollar uitgegeven zal worden aan de Xbox-business, maar dat is inclusief de ontwikkeling van de Xbox 360. Het is echter de vraag of Microsoft in staat zal zijn om voldoende gamers aan zich te binden. Om Xbox Live succesvol te laten zijn, zullen namelijk niet alleen de hardcore gamers geÔnteresseerd moeten raken, maar ook de 'casual players'. Dat is in het verleden onvoldoende gelukt en vandaar dat Microsoft de nieuwe Xbox Live voorzien heeft van verschillende features om een abonnement aantrekkelijker te maken. Of dat voldoende zal zijn, zal de aankomende maanden moeten blijken, aldus de analisten.

Sinds de introductie van de Xbox 360 worden twee soorten lidmaatschap aangeboden, namelijk Xbox Live Gold en Xbox Live Silver. De features van deze twee levels, zoals Microsoft ze placht te noemen, verschillen met name op het gebied van de mogelijkheden met betrekking tot online gamen. Waar Gold-members 24/7 in alle spellen online kunnen gamen, kunnen Silver-leden dit alleen in Massive Multiplayer Games of tijdens zogenaamde Trial Weekends. Deze laatste optie is primair bedoeld om gamers te laten snuffelen aan de uitgebreide mogelijkheden van Xbox Live om hen op die manier zo ver te krijgen een abonnement te nemen. Daarnaast bieden beide levels allerhande mogelijkheden tot sociale interactie, zoals het sturen van tekst- en audioberichten naar andere gamers, het spelen van eenvoudige games in Xbox Live Arcade, demo's van games en Xbox Live Marketplace.

Xbox Live-uitdaging: MotoGP online challenge (breedbeeldversie)

Lees meer over

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (25)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (70)

Maak het gratis en het wordt een ongekend succes. Spelen moet gratis kunnen, je betaalt immers al je internet abbo.

Betalen kan voor speciale downloads ofzo...
Het Network Gaming op de PlayStation is gratis, maar om nou te zeggen dat dŠt een doorslaand succes is...
Dat komt omdat de netwerk-interface niet standaard is en hij standaard geen harde schijf heeft.
En om eerlijk te zijn, dat het gewoon een slechte dienst is vergeleken met Xbox Live. Niet als fanboy bedoeld maar ik wil juist dat een online dienst van 1 partij komt. Kijk naar de extra mogelijkheden die dat biedt: 1 loginnaam, game invites kunnen sturen (ongeacht het spel dat de ander speelt), gegarandeerde kwaliteit, consistente gebruikerservaring, VoiP, matchmaking, game rankings, stats, gamer reputatie, complaint management, integratie met MSN Messenger etc.

En dat allemaal op dezelfde uniforme manier.
@yep:
Daar heb je een protocol voor nodig, geen gesloten betaald systeem.
En wie betaald er dan de servers waar je online op aan het spelen gaat? De laatste keer dat ik keek kon je die hardware en de internet verbinding die die dingen nodig hebben nog niet gratis krijgen....
Battlefield 2 heeft ongeveer 5000 servers, daarvan zijn er een paar van EA, die EA dan ook nog eens gratis krijgt in ruil voor een licentie ranked servers te mogen hosten.

De rest word door particulieren of als promotie door bedrijven betaald, zo zou dat met Xbox live ook kunnen gaan neem ik aan.
Het bedrijf dat de spelen uitbrengt? Zo gaat dat met de PC ook ongeveer, naast de vele clans etc.
Ik speel games online op zowel de PC als de Xbox (via Xbox Live dus)..

Veel mensen zien de enorme voordelen van Xbox Live niet simpelweg omdat ze er 0,0 ervaring mee hebben.. Het is de 60 euro per jaar meer dan waard imho.. Het grootste voordeel is nog wel dat je maar 1 login/systeem hebt voor alle toepassingen en games etc.. Het creeert 1 grote Xbox online community ongeacht welke games je speelt of wat je ook maar doet op je Xbox of Xbox 360..

Op de PC is het 1 groot zooitje omdat elke game en toepassing z'n eigen ding compleet afgezonderd van elkaar doet.. Hetzelfde systeem past Sony toe op z'n Playstations, elke gamedeveloper mag zelf uitzoeken wat ie doet online, en dat werkt dus gewoon niet om een console succesvol te maken online.. Wat dat betreft ligt MS echt mijlenver voor op Sony..

PC's zijn leuk voor mensen die zelf willen klooien met tig programma's, drivers, patches, en ontelbare andere zaken.. Xbox Live maakt het gebruik en online spelen zo enorm veel simpeler en makkelijker, perfect voor consolegamers die niet al dat moeilijke gedoe zoals op een PC willen.. Xbox Live is een samenvoeging van veel toepassingen die je ook op de PC ziet in 1 simpel en voor iedere Xboxgebruiker hetzelfde systeem, imho een brilliant idee van MS..

Soms is geen keuzes hebben een voordeel.. ;)
Als je de game makers verantwoordelijk maakt voor de Live dienst dan kan je nooit kwaliteit garanderen. Het mooie van Xbox Live is juist dat Microsoft alle servers beheert en ervoor zorgt dat de kwaliteit al jaren perfect is. Plus het feit dat je 1 loginnaam hebt voor alle Xbox games, ongeacht de uitgever.
Het is de 60 euro per jaar meer dan waard imho..
dus: je koopt je spel (kost je handenvol geld voor een "goed" game), je wil spelen en kan dan gaan bijbetalen voor het multiplayer? dit is zoiets al WOW, waar je het spel koopt, en dan een (ik noem het DEMO) versie krijgt. maak deze service gratis en deze wordt een suc6 dat ps3 zo van de markt haalt. maak dit betalend en je bent al gauw 70% van je users kwijt.

ongeacht de "service", als je betaalt voor een multiplayer spel moet je niet noggis betalen voor het effectief multiplayer te MOGEN spelen.
Microsoft gooit langs de ene kant belachelijk veel dollars weg om een deel van een markt te verkrijgen, maar langs de andere kant persen ze graag de mensen uit eenmaal ze voor MS produkten gekozen hebben.

Zo gaat het al jaren met hun Windows versies (bedrijven kunnen gewoon de gang van zaken niet volgen zoals Microsoft het eigelijk wil hebben) en nu ook met hun XBox debacles... Ja ik noem dat debacles... Dat heeft allemaal niets meer met gaming en de sfeer errond te maken, Microsoft wil duidelijk gewoon keihard de markt domineren ten koste van de users.

En nee, ik ben geen MS hater of PSX evangelist. Al die bedrijven zijn commerciele bedrijven die uiteraard graag winst willen maken. Maar het ene bedrijf gaat wel iets beleefder om met zijn klanten dan het andere. En ik moet helaas vaststellen dat Microsoft IMHO zich helemaal *NIETS* aantrekt van wat klanten willen of verwachten. Betalen, betalen en nog eens betalen... dat mogen XBox players...

Ik vind het allemaal een zeer bedenkelijke tendens.
speel je X-Box 360 ?
ik heb hier Perfect Dark Zero liggen tamelijk triest die online er zijn geen dedicated servers gewoon iemand zn X-Box 360 die zit te gamen en die als server draait als ik voor die 60 euro per jaar ook op echte servers kan spelen wil ik het wel doen maar bij somige spellen is dit gewoon diep treurig
Silver abbo is ook gratis. kan je alleen niet mee online gamen.

Dus eigenlijk net als het core system, een beetje nutteloos.

verders voor die 5 euro per maand is het goed te doen ;)
Inderdaad en dan heb je een veel beter netwerk als bij de ps2 en het houd de echt irritante mensen weg vanwege het feedback systeem...

Ik betaal liever voor een goede service met leuke online game ervaringen als dat ik me elke keer loop te ergeren aan irritante cheaters en andere vervelende kleuters!
zeggus, ze verliezen honderden euro's per verkochte xbox, waar moeten ze van leven?!?!?
Heb je ooit al de jaarcijfers van Microsoft bekeken? In de hele console-wereld maken ze nauwelijks winst. Ze gebruiken de winst van Windows en Office om hun agressieve markt-dominante sectoren te financieren.
Of dacht je soms dat iets als MSN Messenger winst opleverde? Neen, dat wordt eerst mbv de winst van Windows in mensen hun strot geduwd. Eenmaal iedereen er afhankelijk van is en het gebruikt, kunnen ze er geld uitslaan.

Sjah... Ik weet wat ik verkies als aandeelhouder, maar als gebruiker?...
Als je wegenbelasting betaalt, mag je toch ook niet gratis eten in de wegrestaurants?
Xbox Live was samen met PGR2 de reden voor mij om destijds voor de Xbox te kiezen en ik heb daar nog geen seconde spijt van gehad.

Nu op de Xbox360 is het allemaal nog beter geworden en is Live eigenlijk helemaal in de Xbox geintegreerd.

Dat het geld kost vindt ik niet zo''n probleem, hierdoor krijg je vooral serieuze gamers (uitzonderingen daar gelaten).

Ik heb trouwens nu 2 jaar Live en ik heb nog nooit 60 euro betaald. Als je gebruik maakt van die actiepakketen ben je voor 30 euro per jaar klaar. Daar kan ik nou niet echt wakker van liggen.
Is een dienst als deze nou niet gedoemd te falen? Ik zou een xbox overwegen als ik er mee het internet op kon. Ik zie echt geen heil in betalen voor een dienst die eigenlijk gelijk staat aan iets dat ik al heb...internet.
Dat is juist het probleem,

de spellen kun je vrijwel alleen multiplayer spelen mbv een abbo.
Zelf een server opzetten en gebruik van maken zit er vrijwel niet in, terwijl daar het succes van multiplayer zit. Een klein groep mensen die gezamelijk gaat zitten spelen. Probleem is namelijk dat als je als newbie gaat beginnen, en je krijgt clans tegenover je,
ben je gedoemd te verliezen.
jij hebt nog nooit van ranking gehoord zeker ? Komen Gaming zones je bekend voor ?
Xbox live heeft dit juist om dit soort zaken te voorkomen. Je bent een newbee en speelt als je dat wil ook tegen newbees.

Misschien eerst een keer proberen en dan pas reageren ?
Gedoemd te falen??

Er spelen in piekuren meer dan 80.000 (tachtigduizend, zie http://www.bungie.net/stats/) mensen tegelijk Halo 2 op Xbox Live. Dat is echt enorm veel- online gaming op de console is echt populair.

Zie die 60 euro/jaar als betalen voor servers etc dan is het vrij normaal.
Nou ja, als je 80.000 spelers tegelijk online "triest" is, wat is dan een "redelijk" aantal spelers?

De allerpopulairste PC shooter (Counterstrike 1.6) heeft zo'n 100.000 spelers online in piektijden. Dat spel heeft ook al jaren en jaren een userbase opgebouw.

Hier kun je zien hoeveel mensen er online zijn:

http://www.steampowered.com/status/game_stats.html

en

http://archive.gamespy.com/stats

Je kunt door die rankings zien dat de spellen die je noemt niet populairder zijn dan Halo 2. UT2K4 valt idd tegen, het heeft tegenwoordig meestal maar zo'n 8000 spelers tegelijk online (ik speel het zelf vrij fanatiek in instagib en tam).

Ik vraag me dan ook af hoe je erbij komt dat meer mensen die spellen spelen dan Halo 2. De spellen die je noemt heb ik zelf ook trouwens :)

M'n punt was: blijkbaar betalen er dus meer dan 80.000 mensen voor Halo 2 online, dat is best noemenswaardig en kan zich meten met de populairste PC shooters- waar niet voor betaald wordt, behalve voor servers wellicht.
Omdat er ook geen alternatief voor de xbox is, de enige redelijke shooter voor de xbox is halo 2. Voor de pc heb je er een tiental.
Ik zal ook NOOIT betalen voor zo'n service, zo verschrikkelijk moeilijk zitten die online services op de pc of ps2 niet in elkaar, en het is voor mij gewoon het principe dat ik moet betalen om online te spelen op een bepaald platform. Voor een bepaald spel doe ik dat wel (zoals WoW, of Planetarion).
Dat er geen andere shooters zijn vind ik eigenlijk een drogreden: je hebt op de Xbox ook veel shooters zoals Call of Duty, Serious Sam 2, een aantal Ghost Recons en Rainbow Sixes, Unreal Championship, Battlefield, Jedi Knight series, Return to Castle Wolfenstein, diverse Medal of Honours etc.

Natuurlijk zijn er op de PC meer. De PC bestaat dan ook al wat langer dan de Xbox.

De spellen op Live worden regelmatig geupdate, vrij gehouden van cheaters, je hebt altijd voice chat beschikbaar om met iedereen te kunnen praten en er zijn services als matchmaking waarbij je altijd tegen mensen van je eigen niveau speelt. Dat is best 5 euro per maand waard. Je betaalt bij WoW en Planetarion meer per maand, en dat voor maar 1 spel- om het uberhaupt te mogen spelen!

Overigens heb ik door rond te shoppen Xbox Live 12 maanden voor 25 euro incl een spel op de kop getikt, de mediamarkt had die lange tijd in grote getale liggen. Op de meeste plaatsen kun je wel xbox live 12 maanden + spel bemachtigen voor 59 euro krijgen, hetgeen de kosten ook drukt.

De gratis services op de PS2 werken niet optimaal. Het zou best kunnen dat online gaming op de consoles gratis geregeld kan worden, maar dan moet er weer technische kennis van de kant van de users aan te pas komen om servers te configureren e.d. en dat schiet weer het hele doel van de console voorbij.

Op de PC zie je ook dat uitgevers het moeilijk hebben met een balans vinden tussen een spel altijd up-to-date houden en hun kostenplaatje in de gaten houden, je krijgt daardoor vaak te zien dat er geen patches komen of dat anti-cheat niet wordt geupdate etc. Natuurlijk zijn er uitgevers die het goede voorbeeld geven, maar negatieve voorbeelden zijn er des te meer (denk aan het nog steeds razend populaire MOHAA, een van de populairste games op clanbase wordt geplaagd door cheaters die niet worden gestopt).
Het zou dus best kunnen dat een laag jaarlijks bedrag dat support garandeert een goed bussiness model blijkt voor online gaming. Op de PC heeft dit zich ook al bewezen met de MMORPG's.
Inderdaad WoW ;)

80000 voor het meest online gespeelde spel van Xbox vind ik niet noemenswaardig hoor... Het is eerder weinig en triest dan dat het goed te noemen is. Vergelijk het eens met spellen als CoD, UT2004, Quake en CS op de PC, die worden allemaal door meer online gespeeld (al valt UT2004 de laatste tijd een beetje tegen)
abbonementje van dit, abbonementje van dat, als weinig verdienende tiener kost het toch allemaal geld, je moet ook al voor de games betalen.

volwassenen hebben ook nog allemaal vaste lasten erbij op en weet ik veel wat ziekenfonds ineens 2 x zo duur en ga zo maar door.

ik blijf lekker op pc (en PSP) gamen, dan kost het tenminste niets buiten je internet abbo om
PC gamen is relatief gezien nog steeds veruit het duurste hoor, simpelweg omdat de PC zelf zo duur is (zeker als je hem uptodate wilt houden voor de nieuwste games).. Een console als de Xbox 360 koop je voor 400 euro, sluit je aan op de TV, en voor 60 euro per jaar kan je online spelen..

En een handheld als de PSP vind ik de 250 euro ook niet waard.. Maargoed, ieder z'n ding..
Niet te geloven hoe vaak deze missvatting gepost wordt.
Voor iemand die geen PC heeft, geldt het wel gelijk, maar voor iedereen die een mainstream PC heeft, gaat het verhaal al niet meer op. Voor de kosten van een XboX360+online abbo kan je echt makkelijk de kosten betalen om een mainstream systeem te upgraden naar gamesysteem en ook te houden.

Neem ff 3 jaar gamen als voorbeeld:
xbox 360 400 Euro (met HD uiteraard)
3 jaar online gamen: 180 Euro

Samen toch ff 580 Euro

Meerkosten gamePC in plaats van mainstream:
Processor: + 100 Euo
Geheugen (512) + 40 Euro
Videokaart + 200 Euro
Das dus niet meer dan 340 Euro.
Vooruit, dan gooi ik er na 2 jaar nog ff een nieuwe videokaart in van 200 Euro, kan ik weer 2 jaar vooruit.
Voor de kosten van 3 jaar XboX gamen, kan je dus gewoon 4 jaar PC gamen. En ja, op goede resolutie met een goede grafische kwaliteit.
.
De kosten die hier worden opgegeven vind ik niet echt realistisch voor een GamePC.
Er wordt immers een Mainstream PC geupgrade; ik houd de specs nog onder een hig-end maar boven een Mainstream.
Tevens zou ik wel het internet abonnement voor een pc mee te tellen.

Tevens een XBOX360 met HDTV heeft grafisch gezien geen concurentie van een PC dat is op zijn vroegst pas rond de tijd dat Vista uitkomt met DirectX Next (10) (ATI R600 / NVIDIA G90?)

Met die 580 Euri kom ik toch echt niet eens boven een mainstream PC uit(ga er voor het gemak vanuit gekocht begin 2004 je zit dan ook nog met AGP.)

Dit zou een realistischer plaatje zijn:
Upgrade:
Mobo(PCI Express): § 100,- (SLI of Crossfire +50 euri ?)
CPU AMD 64 3500+ venice 939 § 193.97 (FX57 voor high-end)
Extra Geheugen +512 § 40,-
Videokaart X1800XL § 342.88 (R580 X1900 XT voor hig-end)
of
Videokaart 7800GT § 301.39 (7800 GTX voor high-end)
Goedkoop breedband internet 20480/1024 § 22,50 3 jaar = § 810,-
Die kosten voor de XBOX360+Live dekken de kosten dan toch echt niet.

En zelfs met een 1800XT (core 700Mhz van Asus) doe je echt niet tot 2010 (tenminste niet met de nwe games alles op max)

Je kan nog wel wat passen en meten maar § 580 lijkt mij toch echt te weining om een Mainstream pc te upgraden.
Toch vergeten jullie nog wel wat dingen in julie berekening TripleDad & QtombeD. :)

1. Als je de internetverbinding bij je PC rekent, moet je die ook bij je Xbox rekenen. Want voor zover ik weet heb je nog steeds een internet verbinding nodig om van Xbox Live gebruik te kunnen maken :).
2. Je moet ook die spellen nog kopen. Dus voor die §180,- moet je nog §60,- erbij rekenen (aanschafkosten spel).
En voor dat bedrag kun je maar welgeteld 1 (!) spel spelen :)

En waarom ieder jaar je PC upgraden. :? Als je eenmaal een goede PC hebt, dan hoef je die niet steeds te upgraden. Dat kan met de Xbox toch ook niet?
En een handheld als de PSP vind ik de 250 euro ook niet waard.. Maargoed, ieder z'n ding..
Voor wat je daarvoor krijgt, vindt ik het best een leuk ding. Ik zou hem best wel willen hebben als ik er veel op ging spelen.
Daar ligt trouwens ook een punt ten nadele van Xbox-Live. Je betaald nog steeds je abbo, ookal ben je op vakantie of ben je het spel alweer kwijt of heb je het uitgeleend.
;) Ja dat klopt SPee heb je gelijk in......

Er zijn natuurlijk nog wel meer factoren die (kunnen) meespelen maar dan word het zo'n lang verhaal :z

Elk jaar upgraden? Nee hoeft ook niet als die eenmaal voldoet aan je eisen......
(tenzij je geld te veel hebt natuurlijk of je gewoon altijd het nieuwste van het nieuwste wilt hebben)
Hoezo misvatting? Ik game zowel op PC als op de Xbox, en ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je PC uptodate houden voor de nieuwste games veel meer kost dan 3 a 4 jaar Xboxen met Xbox Live erbij.. De prijzen die genoemd worden voor PC hardware zijn niet echt realisitsch wil je op high-end blijven.. En de kosten voor internet zijn bij beide natuurlijk gelijk, dus dat hoef je er niet bij te halen..

En buiten dat, ik reageerde alleen maar op KillaH1987 omdat hij suggereerde dat Xbox Live teveel kost voor een weinig verdienende tiener, terwijl hij wel op de PC speelt, en ook nog een (imho te dure) PSP.. Het is maar net waar je voor kiest he..
Ik spreek ook uit ervaring hoor. Ik game nu op een 2 jaar oud systeem. Heeft me 2 jaar geleden 800 Euro gekost. De basis is een Athlon 64 3000 en een 9800pro. Het enige wat ik er aan toegevoegd heb voor het gamen is 512MB geheugen (nu dus 1 Gig). Alle games lopen prima. En dat is voor mij 1024x768 in een gemiddelde tot hoge kwaliteit. Alleen nu met FEAR begint het systeem de grens te bereiken. Vandaar dat er binnenkort een nieuwe videokaart in gaat, en dan verwacht ik echt nog 2 jaar door te kunnen.
Ik doe dit al jaren zo. De meeste games zijn niet echt processorintensief meer tegenwoordig, dus je hebt echt geen FX nodig oid.

Natuurlijk, als je alles op max kwaliteit wilt spelen, in 1280x1024, dan gaat mijn verhaal niet op.
Tja, en deze jongen wil dat dus.. Zo goed als alle details op max in 1280x1024.. Mede omdat dat de native resolutie is van mijn LCD monitor (samsung 930BF).. Ik geef veel geld uit aan PC hardware, en dan moet het er dus ook zo mooi mogelijk uitzien en goed draaien..

Op het moment heb ik een 6800GT 256MB (PCI-E i.c.m. P4 550 3.4Ghz en 2GB DDR2 667), en die gaat er zeer waarschijnlijk ook weer uit zodra games als UT2007 etc uitkomen dit jaar, waarschijnlijk voor een 7800 series videokaart.. Dus een 9800PRO voldoet echt allang niet meer voor high-end hoor (je kan er games als BF2 of CoD2 amper nog mee spelen, zeker niet in DX9)..

Wat dat betreft ben ik qua consolegaming minder veeleisend.. Zo hoef ik b.v. niet nu al een HDTV te hebben voor mijn Xbox 360.. Ik game op de PC ook gewoon fanatieker als op een console.. PC is compentatief FPS en RTS voor mij.. Console is vooral racen, vechten, en sportgames etc voor de lol..
XBox live gold is niet duur.. maar de marketplace zaken zijn veel te duur in mijn ogen. Robotron (een ontzettend baggerspel) voor omgerekend 5 euro?? Icoontjes voor 1 euro per stuk? Wat een afzetterij zeg.
Je hoeft het allemaal niet te kopen hoor.. En van die arcade games kun je demo's downloaden om te kijken of ze de 5 euro waard zijn.. Games als Geometry Wars zijn dat zeker imho..

Zijn trouwens ook 2 leuke features van Xbox Live, de Market place en Live arcade.. Het feit dat je classic arcade games kan downloaden, of zelfs demo's van nieuwe full games zijn echt toegevoegde waardes voor een gameconsole imho..
Die 5 euro per maand koop je 2 broodjes hamburger voor. Ik vind het een beetje overdreven te zeggen dat het peperduur is. 5 euro per maand heb ik echt wel over om goed online te kunnen gamen, zonder irritante cheaters en van dat soort figuren.

En tjah.. Microsoft krijgt die server + verbinding ook niet voor niets.
Grappig dat mensen zitten te zeiken om Microsoft , en dat ze willen dat alles gratis is, maar voor WOW willen ze wel graag betalen, want dat is logisch |:(
Ik heb zelf ook xbox live en ben er zeer tevreden over. World Of Warcraft moet toch ook betaald worden en daar hoor je ook niemand over

Gelukkig Nieuwjaar !!
World Of Warcraft heeft elke maand nieuwe content en hopen Game Masters om de boel wat te controleren. Dat kun je niet echt vergelijken met een race game waarbij je met veel geluk 2 nieuwe tracks bijkrijgt na een jaar...
WoW is maar 1 game, Xbox Live is een compleet online systeem met Live arcade, Market Places, plus alle games etc.. Het is echt appels met peren vergelijken..
eerst proberen, dan reageren. Volgens mij weet je niet waar je het over hebt. XBOX live heeft (met de komst van de 360) continue nieuwe content, demo's, video's enz..
Tja, bij Xbox Live zit er natuurlijk niemand achter de service om te checken of alles op rolletjes gaat en worden al die mensen vanzelf gebanned, gewaarschuwd..

En 2 tracks in een jaar? Dan moet je toch echt bij de makers van het spel zijn. Microsoft legt alleen de infrastructuur om nieuwe content te kunnen blijven uitrollen, ze kunnen niemand verplichten om ook echt nieuwe content te blijven geven. En je kan zeggen wat je wil, de Xbox Live Marketplace bevat nu, in nog niet eens 2 maanden tijd, al meer dan 600 dingen om te downloaden :Z.
Zou het niet mogelijk zijn om zelf een server te bouwen voor de xbox? Ik zie het wel zitten dat we met z'n allen straks dat ms-live links laten liggen en lekker op -illigale- servers aan het spelen zijn }>
Dat is juist het mooie van Xbox Live. Microsoft beheert alles. Dat scheelt bijvoorbeeld een hoop cheaters en de kwaliteit van het netwerk blijft zo gewaarborgd. Dat vind ik die 5 euro in de maand wel waard.
Dat heb je al met dingen als xbconnect! Dan zorgt je PC voor emulatie van een xbox in 'System link' opstelling. Enige nadeel is dat er erg weinig spelers opzitten...
Verbaast me niks dat er maar weinig mensen gebruik maken van die illegale truukjes zoals XBconnect..

Xbox Live is simpelweg 10x beter, en de 5 euro per maand makkelijk waard.. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan..
Leuk hoe iedereen alles gratis wil hebben ;)
Hoeveel kosten die abbo's dan ?, 15e max in de maand zou ik er wel voor over hebben.
Iets van 65 euro per jaar voor xbox live gold als ik het goed heb.
Dat valt nog wel mee moet ik zeggen, ik zou het doen .....kom ik aan met m'n 15e per maand :P
59,99 per jaar om precies te zijn..

Da's welgeteld 5 euro per maand (poehee!), en imho het geld meer dan waard.. Iedereen die met Xbox Live een beetje ervaring heeft zal het daar zeer waarschijnlijk mee eens zijn.. 1 vast systeem voor alles online is gewoon 'the way to go' voor een console die juist eenvouding in gebruik moet zijn, plus dat het 1 grote online community creeert i.p.v. allemaal aparte.. Iedereen die met z'n Xbox online is is lid van dezelfde community, ongeacht welke games hij/zij speelt etc....

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True