Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 12 reacties

Het nieuwe online gamesplatform uQudos moet thuisontwikkelaars en semi-professionele ontwikkelaars de mogelijkheid bieden hun games snel en makkelijk op internet aan te bieden. Daarvoor is een nieuw vergoedingensysteem ontwikkeld.

uQudosHet platform, dat in maart gelanceerd wordt, is niet alleen een verzamelpunt voor flashgames, maar moet ook uitgroeien tot een grote community. Die combinatie moet ertoe leiden dat uQudos populair bij developers wordt. Elke ontwikkelaar kan zijn werk gratis via het platform aanbieden; de financiële vergoeding wordt vervolgens hoger naarmate een game vaker gespeeld wordt. Op die manier verdient de maker van het spel dat het meest gespeeld wordt ook het meest aan het platform, aldus uQudos in een donderdag uitgegeven verklaring.

Het geld moet worden verdiend met advertenties op hetzelfde platform. Naast traditionele advertentievormen kunnen adverteerders er ook voor kiezen om een specifiek spel te laten ontwikkelen en hun naam daaraan te koppelen.

Voor kleine ontwikkelaars vormt uQudos een makkelijk opstapje naar het grote werk. Via maandelijkse uploadwedstrijden en speciale ontwerpwedstrijden kunnen talentvolle ontwikkelaars zichzelf verder promoten. Bovendien stelt het sociale netwerk ontwikkelaars in staat met elkaar in contact te komen. "Er zijn vandaag de dag veel jongeren die, al dan niet in teamverband, innovatieve en zeer creatieve flashgames maken", zegt initiatiefnemer René van der Woerdt. "Met uQudos creëren we een online gamecommunity waar je op eenvoudige wijze een profiel aanmaakt, je games kunt uploaden en met je vrienden en andere gamefans kunt spelen en communiceren. Onze missie is creativiteit te stimuleren, een platform te bieden én te belonen."

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (12)

Dit doet me sterk denken aan de website kongregate. Daar kan je ook flash spelletjes uploaden, en de meest gespeelde spelletjes krijgen maandelijks ook een prijs

Weet iemand of er een verschil is tussen dezen ?

*edit* typo

[Reactie gewijzigd door waffels op 21 februari 2008 13:33]

Kongregate is een uitgever die de ontwikkelaar sponsort als hij een stempel van de uitgever op zijn spel zet. Dit syteem lijkt mij eerder denken aan MochiAds omdat dit een precies dezelfde systeem gebruikt. Ook laat deze ads zien bij het spelen van een spel en krijg je meer inkomsten naarmaten je meer bezoekers krijgt.

Als nieuw platform is dit dus totaal niet intresant als deze niets nieuws biedt. Ik vraag me af of dit wel gaat werken omdat er veel meer grote platformen zijn die de ontwikkelaars van flash financieel helpen.
Ik vraag me af of de voorwaarden het toelaten om het spel ook bij een andere uitgever aan te bieden.
Dus bij Kongregate én bij uQudos je spel neerzetten.
Als ontwikkelaar krijg je dus van 2 platformen geld.
Zal bij populaire spellen wel lucratief zijn.

Ik vraag me af of (en wat) ze hier tegen (gaan) doen ;)
Helemaal niets. Ook bij Kongregate kun je een deel van de advertentie opbrengsten krijgen. Ook daar zijn er gebruikersprofielen, chat, etc. Vernieuwend is deze site dus niet te noemen.
Net zoals de maker van towerdefense, kan je het volgens mij lucratiever aanpakken. Een (goede) flash game maken, posten op digg, adsense erbij en klaar is kees. Die gast verdiende een paar duizend dollar per maand met zijn game. dat haal je nooit met die advertenties van dit systeem.

Zie hier de hele uitleg hoe hij dat heeft aangepakt.

Het belangrijkste blijft natuurlijk wel dat je een erg goede game moet maken, waar mensen vaak voor terugkomen. Verder geeft dit ook wel aan hoe betrekkelijk adsense is, want omdat de game tower defense heet, krijg je allemaal advertenties van koeltorens te zien.....lijkt me echt matchen met de doelgroep van de game
Maar tower defense was dan ook echt een héél goed spel, man daar heb ik uren plezier aan gehad. Daar kon ik echt lang mee bezig zijn. Dat was gewoon goed in elkaar gezet.

Bij tower defense was je op een bepaald ogenblik echt para bezig, super veel enemy's die je allemaal moest afmaken, grote enemy's die alleen maar dood konden door een explosief etc. Enemy's die je kon optillen en in je kasteel kon gooien om hun voor je het kasteel te laten beschermen.

Dat was gewoon een geweldig spel, geen wonder dat het zo populair is geworden en dat hij er zoveel aan heeft verdient.
Dit is wel een leuke ontwikkeling, de persoon met het leukste spel kan dan wel leuk ermee verdienen. Ik denk dat mensen dan ook gaan kijken wat nou het meeste gespeeld wordt, want er zijn tal van flash games die gewoon niet leuk zijn of gewoon super bagger zijn. Het idee achter een flashgame kan wel leuk zijn maar als het dan gewoon bagger wordt uitgewerkt en het niet lekker speelt dan spelen de mensen het niet meer.

Ik houd persoonlijk gewoon van flashgames die je kunt gebruiken om je mee bezig te houden als je niets te doen hebt. Bijvoorbeeld gewoon eventjes wat puzzelen, hand oog coordinatie testen dmv bijv een spel als curveball.

Als ze de originele arkanoid goed kunnen namaken in een flash game dan ga ik die zeker spelen! Ik ben die moderne versies met bommen, raketten etc. meer dan zat. Gewoon lekker oldschool doet het altijd wel goed. Zal ook wel flink wat mensen trekken.

Al met al een leuk initiatief van uQudos.


edit//
Weet iemand of er een verschil is tussen dezen ?
Yep, staat ook uitgelegd:
Elke ontwikkelaar kan zijn werk gratis via het platform aanbieden; de financiële vergoeding wordt vervolgens hoger naarmate een game vaker gespeeld wordt.
Iedereen krijgt dus een vergoeding ;).

[Reactie gewijzigd door wsLy op 21 februari 2008 13:41]

Niks nieuws, ik kwam 2 week terug op een netwerk feestje Israelisers tegen die dit al jaren doen. Zij doen het zelfs dmv multiplayer flash games: http://www.come2play.com/
Ik denk wel dat er flink wat verschil tussen uQudos en 2dgames is.

2dgames zoekt de flashgames op internet, terwijl uQudos mensen aanmoedigt om games te maken en ze via hun beschikbaar te zetten om er vervolgens een vergoeding voor te krijgen als de games gespeeld worden.

Ik weet niet of 2dgames de ontwikkelaars ook betaald?
"Ik weet niet of 2dgames de ontwikkelaars ook betaald?"

iets te snel een reactie gegeven, ik had dat niet gelezen.

Los daarvan vraag ik me toch steeds af hoe dit soort nieuws op belangrijke media sites komt. Aangezien het meestal gaat om een bestaand idee , alleen ditmaal in een iets ander jasje.

[Reactie gewijzigd door GC-Martijn op 21 februari 2008 14:35]

iets te snel een reactie gegeven, ik had dat niet gelezen.
Het staat nota bene in de titel... bedoel je niet gewoon: ik wilde graag mijn site even spammen?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True