Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 68 reacties
Bron: Reuters

Nintendo heeft over de maanden april, mei en juni 11,45 miljard yen, of 84 miljoen euro, winst gemaakt, zo meldt Reuters. Het is de eerste keer dat het bedrijf kwartaalcijfers geeft en daarom is er geen vergelijking mogelijk met dezelfde periode vorig jaar. Sterke verkopen van de Game Boy Advance (3,2 miljoen stuks) en spellen daarvoor hebben de winst omhoog gedreven. Daarnaast had een zwakke yen ten opzichte van de euro een positief effect op de resultaten. De vraag naar Nintendo's console GameCube werd kleiner en de verkoop van 80.000 stuks viel analisten tegen. Volgens het bedrijf komt dit deels doordat de voorraden in de tussenhandel hoog lagen. Bovendien is er hevige concurrentie van Sony en Microsoft.

NintendoIn totaal werd er voor bijna 84 miljard yen aan producten verkocht, omgerekend zo'n 615 miljoen euro. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, waarover het bedrijf wel verkoopcijfers had, is de omzet met vijf procent gestegen. De introductie van de Game Boy Advance SP was succesvol en een nieuwe serie Pokemonspellen bleek goed te verkopen. Over het gehele jaar verwacht Nintendo 475 miljoen euro nettowinst te maken. Daarbij wordt rekening gehouden met de gebruikelijke topverkopen tijdens kerst.

Lees meer over

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (68)

Nintendo heeft een goeie nichemarkt weten te veroveren met als specialisme de spelcomputers voor kinderen. Na de ondergang van Sega als hardwaremaker en directe concurrent leek het alsof Nintendo de grote heerser zou worden - maar naast Sony verscheen toen ook ineens Microsoft. Die twee vechten nu om het grote geld van de oudere (18+) gamer terwijl Nintendo de kinderen bij zich weet te houden met Pokemon.

Ze doen het erg goed - behalve Pokemon hebben ze nog veel meer spellen die uitermate geschikt zijn voor de wat jongere gamers. Het succes van hun strategie blijkt ook uit de niet-al-te-hoge verkopen in verhouding tot de concurrentie maar wel stabiele winst - het is relatief rustig in hun hoekje van de markt.
En dat is dus juist wat de GameCube nekt. Het idee dat een cube voor kinderen is en de PS/2 en XBox voor volwassenen.

Oorzaak? Volgens mij het design van de GameCube.

Een PS/2 en een XBox zijn zwarte dozen die er wat stoerder uitzien dan de GameCube.

Overigens zijn veel van die zogenaamde kinderspelletjes retemoeilijk en voor een gemiddelde basis scholier niet echt uit te spelen.
Hoe "nekt" het Nintendo als ze winst maken?
Omdat Nintendo verlies maakt met de Gamecube, als ze met de consoles willen doorgaan zullen ze dat toch echt moeten veranderen. Nintendo kan niet altijd de verliezen opvangen met de winsten die ze met de handhelds maken, dat zou erg ongezond zijn voor het bedrijf.

MS maakt ook nog steeds verlies met het hele Xbox verhaal, alleen hebben die een enorme bult geld om nog jaren zo door te gaan, net zo lang tot bijvoorbeeld Nintendo geen vut meer heeft. Dus moet Nintendo gewoon het imago verbeteren, op die manier kunnen ze op den duur weer winst maken met de consoles.

Overigens heeft de Gamecube ook serieuze games, zoals The Matrix en dat soort games, alleen het imago is dus het probleem en dat zullen ze o.a. met reclame moeten veranderen.
Omdat het er nu uit ziet dat ze de oorlog om de next-gen consoles niet bepaald aan het winnen zijn.

Ze kunnen dat nu nog hebben door de hoge gameboy sales maar ook daar komen concurrenten. Sony komt binnenkort al uit met zo'n ding en ook Microsoft heeft aangegeven dit over een paar jaar te gaan doen.
Omdat Nintendo verlies maakt met de Gamecube
Da's nou het leuke, omdat iedereen weet dat Microsoft en Sony verlies maken op iedere console die ze verkopen, gaan ze er maar vanuit dat dat bij Nintendo ook zo is. Fout! :)

Nintendo maakt winst op iedere single console die ze verkopen.

overigens heeft Nintendo ook nog wel een bak met geld liggen van de voorgaande jaren, toen ze alleen sega als echte concurent hadden, dus Nintendo zal het echt wel een tijdje uit kunnen zingen zo.
Je hebt je zeker nooit verdiept in de gemiddelde computerbehendigheid van de gemiddelde basisscholier van tregenwoordig.

In de meeste spellen zullen ze jou met 1 hand verslaan namelijk........heb ik me al erg vaak over verbaasd!

Is wel logisch hoor trouwens:

Mamma, mag ik een nieuwe game voor mijn gamecube? Nou vooruit dan,maar dan de komende 4 maanden niks meer hoor!

Een 18+ er koopt gewoon elke 3 weken een spel en is nooit zo getraind als een jongere gamer!
terwijl Nintendo de kinderen bij zich weet te houden met Pokemon.
Oh ja met al die Pokemon spellen op de GameCube of niet?
Even ter informatie:
• Er is geen Pokemon op de Gamecube
• De games zijn echt niet alleen voor kinderen, dat bewijst het grote aantal volwassenen wel dat vrolijk op een Gamecube speelt. Denk dat je meer 18+ers met een Cube tegenkomt dan dat je 18+ers met een Xbox ziet.
Mooi staaltje selectief lezen, dan moet ik maar even duidelijk quoten uit mijn vorige bericht:

Ze doen het erg goed - behalve Pokemon hebben ze nog veel meer spellen die uitermate geschikt zijn voor de wat jongere gamers.

Voorbeelden: Zelda, Pikmin, Smash Bros., Luigi's Mansion, Mario Sunshine, etc.

Oh en ik ben het ermee eens dat de wat ouderen er ook mee spelen. Zelf ben ik een grote Nintendo-fan terwijl ik toch al behoorlijk wat jaartjes 18+ ben. Maar dat neemt de algemene trend, die uiteindelijk de grote cijfers bepaald, niet weg.

De discussie of er meer 18+'ers met een XBox of een GameCube zijn ga ik niet aan, daar zijn tenslotte cijfers van: dit fiscale jaar 5,6 miljoen voor Nintendo en 9 miljoen voor Microsoft. Zelfs bij een 50/50 verdeling van oude en jonge kopers loopt MS daar op termijn dus weg, maar ik denk eerder dat vooral de XBox veel populairder (relatief) is bij de oudere gamers.
volgens mij maak je hier de fout dat je cellshaded = kiddy neemt

ik kan je zeggen dat ik die typische nintendo games VEEL vaker speel dan mijn xbox games met hoog "realisme"

de matige gamecube verkoop is misschien wel gevolg van al die domme geruchten afkomstig van mensen die nog nooit een Gamecube gezien/getest hebben, dat het een kiddy console zou zijn...nuja..ik kan maar een ding zeggen, je kan een game pas beoordelen als je het daadwerkelijk gespeeld hebt en niet afgaat op de graphics/eerste indruk alleen
Voorbeelden: Zelda, Pikmin, Smash Bros., Luigi's Mansion, Mario Sunshine, etc.
Dan moet je die games toch echt eens serieus gaan spelen, want ze hebben absoluut geen kinderachtige gameplay, Mario Sunshine gaat echt niet helemaal uitgespeeld worden door een jochie van een jaar of 6.
Ze zien er misschien wel liev en schattig uit maar onder die deken van 'kiddyness' schuilt een totaal niet kinderachtige gameplay. Misschien niet helemaal wat de gemiddelde 17 jarige direct aan zal spreken, die games met bloed enzut op het eerste gezicht leuker zal vinden, maar na een uurtje spelen zullen de meesten toch wel hooked zijn :)
CrewOne, volgens mij ligt de fout bij jou. Ik raad je aan de spellen ff te bekijken zelf voor je hier loopt te blaten :Z

Splinter Cell is er trouwens ook op de Cube. Metal Gear komt trouwens ook, en 5 resident evil's zijn er al. Verder zit mario ook niet op een driewieler.
Crash Bandicoot is ook een kiddy character, daar heb ik echter nog nooit iemand over horen zeuren. Metroid Prime heeft de beste graphics/gameplay combinatie die ik in tijden heb gezien, maar daar hoor ik niemand over.

Er zitten op GoT in het Gamecube topic trouwens meer 18+'ers dan kinderen.
De discussie of er meer 18+'ers met een XBox of een GameCube zijn ga ik niet aan, daar zijn tenslotte cijfers van: dit fiscale jaar 5,6 miljoen voor Nintendo en 9 miljoen voor Microsoft. Zelfs bij een 50/50 verdeling van oude en jonge kopers loopt MS daar op termijn dus weg, maar ik denk eerder dat vooral de XBox veel populairder (relatief) is bij de oudere gamers.
Je hebt niet goed gelezen bij de cijfers. Inderdaad gaat het bij de cijfers van Nintendo om 1 fiscaal jaar maar bij de cijfers van Microsoft gaat het om de aantallen vanaf de lancering:
Mitch Koch, vice president of retail sales for Microsoft's games division, said the company has sold 8 million Xbox units to date. With the holiday sales season over, Microsoft expects to sell about a million more by the end of the company's fiscal year June 30.
De cijfers zoals ze zijn:
Globally, Microsoft has reported Xbox sales of 9.4 million units -- 6.2 million in North America, 2.2 million in Europe, the Middle East and Africa, and one million in Asia, including Japan.

Sony Corp 6758.T has the lion's share of the video game console market. It said in March it had shipped a total 51.2 million units of its blockbuster PlayStation 2 console worldwide with 1.27 million sold in Asia since its March 2000 debut.

Nintendo Co Ltd 7974.OS said in March it had shipped a total of 9.55 million GameCubes since the console was launched in late 2001.
bron

Het verschil tussen Xbox en GameCube is klein (let wel, de GC cijfers zijn van maart terwijl de XB cijfers van 17 juli zijn, verschil is dus groter dan 150 000) maar de GameCube heeft dus wel degelijk een voorsprong op de Xbox.
crazzy harry
weet jij het verschill tussen ''shipped'' en "sales"?

microsoft heeft er 9,4 miljoen verkocht

en gamecube heeft er 9,55 verscheept(dat betekent dat er zoveel in winkel vitrines zijn beland, die hoeven nog niet verkocht te zijn)
Maar dat is mijn punt dus juist. Het gaat er niet om of ze geschikt of leuk of interessant voor oudere gamers zijn, het gaat erom dat ze qua marketing gericht zijn op kinderen.
je kan een game pas beoordelen als je het daadwerkelijk gespeeld hebt en niet afgaat op de graphics/eerste indruk alleen
Misschien moet je dat eens aan die guppies bij Nintendo vertellen, dan kappen ze misschien met het maken van spelletjes die er uitzien alsof ze voor de leeftijd van 6 tot 12 jaar gemaakt zijn.

Ook al zijn die gamecube spellen tof en goed en helemaal toppie, zolang ze eruit zien als my first pony meets barbie in wonderland zullen ze 't afleggen tegen spellen zoals Splinter Cell op de PS2/Xbox. Gewoon omdat het laatste de gemiddelde 18+er veel meer aanspreekt als een italiaanse dwerg op een driewieler.

De fout ligt niet bij Jeroen, de fout ligt bij de marketing afdeling van Nintendo. Als je wilt verkopen aan 18+ers zul je er toch een 18+ uiterlijk en imago aan moeten koppelen.
Er zitten op GoT in het Gamecube topic trouwens meer 18+'ers dan kinderen.
Zegt niet veel, op GoT zitten sowieso meer 18+ers dan kinderen.
• Er is geen Pokemon op de Gamecube
Zeker de laatste reclame niet gezien van Nintendo?
Dan heb jij niet goed gekeken. Die gaat over een Pokemon spel voor de GBA wat je met de gameboy player ook op de NGC kan spelen. Maar daar gaat niemand speciaal een gamecube voor kopen lijkt me.
Was die er het vorige kwartaal waar deze cijfers van zijn?
Nee? Okee :>
Jeroen, je leest je bron niet goed (en hij is ook verwarrend). news.com.com vergelijkt de jaar-verkoop van Nintendo (5.6 mln) met de installed base van Microsoft na 't afgelopen financiele jaar. Nintendo verkocht in 't voorgaande fiscale jaar 4.6 mln Cube's, en zou dus ca. 10.2 mln installed base aan Cubes hebben. Dat klopt ook beter met 't verhaal dat MS en Nintendo nek aan nek gaan.
Overigens moet je beide getallen met een korreltje zout nemen: zowel MS als Nintendo hebben de neiging de consoles die bij groot- en detailhandel op voorraad staan als verkocht te rekenen. Een bekende truc is dan om in 't eerste jaar vooral veel voorraad op te bouwen in de saleschain (eventueel tegen latere betaling door de groothandel), zodat je installed base groter lijkt.
Sega's ondergang????
Mag ik je er even aan herinneren dat er geen sprake is/was van ondergang...sega heeft zich gewoon teruggetrokken dat is nogal een verschil met ondergang.
Nintendo heeft een heel trouw publiek dat vaak al vanaf de NES een Nintendo heeft en de bekende Nintendo spellen speelt. Hierdoor zal Nintendo de 30+ markt vanzelf bereiken en heeft die al gedeeltelijk bereikt.
Verder is Nintendo de enige spelcomputer waar ook vrouwen en meisjes mee spelen. Dit in tegenstelling tot de PS2 en vooral de Xbox die toch vooral speelgoed voor grote jongens zijn.
Mee eens,
ik koop ALTIJD Nintendo gewoon omdat me dat erg goed bevalt (sinds de NES ben heb ik nog nooit geen problemen gehad met N software en hardware)

Zeker nu de 3e partijen ook games voor de kubus mogen (en gaan) maken. Want dat is eigenlijk (samen met de dure cardridge) de rede dat de N64 flopte.

Bovendien wil ik games als Mario en Zelda spelen en dat heb je alleen op het Nintendo platvorm.
De Nintendo 64 is niet geflopt.

Hij is 6 jaar lang te koop geweest er zijn hinderden spellen voor verschenen en er is gewoon dikke winst op gemaakt. Ook hebben we analoge bsturing en force feedback aan de Nintendo 64 te danken, iets wat iedere console tegenwoordig heeft.

De Sega Saturn en Nintendo Virtual Boy zijn wel geflopt.
Ik zeg niet dat de N64 een slecht apparaat was. Ik had er immers zelf ook een :)

Ook voor de 'standaard' vorm van de consoles moeten we de N64 bedanken.

Misschien dat flop een te groot woord is, maar de N64 heeft de verwachtingen in cijfers echt niet waar kunnen maken..... helaas
Valt wel mee met de cijfers van de N64 hoor, deze is namelijk vaker over de toonbank gegaan dan de SNES, welke over het algemeen bekend staat als zeer succesvol. :)
Dat klopt, er zijn ook 18+ gamers die niet houden van het fps genre, en veel vrouwen behoren tot die groep. De spellen op de X-Box zeggen mij helemaal niets, de spelen op de Cube zien er dan misschien kinderachtig uit, maar ze blijven leuk.
Goed te horen dat ze nog winst maken. :Y)

Maar een reden waarom de PS2 en XBox beter verkopen is dat de spellen gemakkelijker te kopiëren zijn. Als consolegames nu eens niet te kopiëren waren, zouden de cijfers er wel anders uitgezien hebben.

Over het *kiddie* imago: True, maar dat wil nog niet zeggen dat de games van mindere kwaliteit zijn. Mario Kart/Party/Smash Bros. zijn spellen die een langer leven beschoren zijn dan bijv. Tony Hawk/Crash Bandicoot enz..
Maar een reden waarom de PS2 en XBox beter verkopen is dat de spellen gemakkelijker te kopiëren zijn.
Denk je nu echt dat de gemiddelde PS2er of XBoxer de kennis, hardware en on-line resources heeft om de piraat uit te hangen?

Op de 14 miljoen PS2's in alleen al Japan is dit volgens mij echt gemierenneuk in de kantlijn. Totaal niet relevant.

Wat mij wel relevant lijkt, is dat de PS2 en XBox bijvoorbeeld ook DVDs kunnen afspelen, om maar iets te noemen.
Ik denk anders dat het kunnen spelen van DVD's + gekopieerd spul wel degelijk een rol speelt waarom de PS2 en xbox meer verkopen. Bedoel CD en dvd branders verkochten ook beter toen opeens iedereen door had dat het kon.

En laten we 1 ding niet vergeten, spellen als Resident Evil zijn nou niet wat je noemt voor kinderen, maar wel voor de GameCube.
:*)
Ik denk anders dat het kunnen spelen van DVD's + gekopieerd spul wel degelijk een rol speelt waarom de PS2 en xbox meer verkopen
Maar zit je daar op te wachten als je je xbox-en met verlies verkoopt en via spellicenties moet verdienen? En wat verdien je uberhaupt aan dvd's, da's alleen een feature om een grotere userbase te krijgen.

Userbase is belangrijk maar licentiegeld en steun van gamedevelopers (die ook niet op copieren zitten te wachten) lijkt me net even belangrijker.

PS. voor zover mijn grijze massa me niet in de steek laat zijn ze iig een heel end met gc games te kraken:
http://www.tweakers.net/nieuws/27491/
Denk je nu echt dat de gemiddelde PS2er of XBoxer de kennis, hardware en on-line resources heeft om de piraat uit te hangen?
Nee, maar tegenwoordig staan er gewoon advertenties in de HandjeKontantje (Vraag en aanbod krant). Waar je je console om kan laten bouwen voor een euro of 100.
Zelfs m'n digibete klasgenoten kunnen het nog.
Wat mij wel relevant lijkt, is dat de PS2 en XBox bijvoorbeeld ook DVDs kunnen afspelen, om maar iets te noemen.
Kan de cube ook, alleen dan moet je de Panasonic versie hebben. Ietsje duurder, maarja, voor meer functies betaal je meer.
Het feit dat de gamecube het slecht doet ligt puur alleen aan het feit dat ze gewoon slechte hardware verkopen
En wat is er dan zo slecht aan de hardware van Nintendo. Ik heb namelijk nog nooit iets gehad met Nintendo hardware. Grafisch kan de NGC meer dan de PS2 en is grafisch ook bijna gelijk aan de XBOX, maar dat vaak meer aan het spel dan aan het systeem.
Er is geen Pokemon op de Gamecube
Van de zomer komt er weer een hele lading Pokemon games uit, waaronder een paar voor de Cube.
Reden waarom ik geen cube heb is omdat ik dat paars roze kleurtje toch wel een beetje lomp vind.
Ik heb ook een zwarte, geen argument dus.
Maar in Europa is ie alleen in het Zwart, Zilver (platina) en Paars.
. Verder is er ook de "Panacube", daar kun je ook DVD's mee afspelen dus dat argument valt ook af.
Helaas draait die alleen japanse kubus schijven, maar dat is op te lossen door een pre-loader. Maar het is niet makelijk om zoon ding te bemachigen.
DVD's speel je toch gewoon met je DVD speler af :)
sure de cube de ps2 verslaan op grafisch gebied...sure :Y) rofl
btw als de cube de ps2 al op een enkel gebied zou verslaan is het wel de afmetingen :P
Ze hebben 800.000 stuks verkocht niet 80.000! bron
Het is wel 80.000 is op Yahoo nu ook verbeterd , er blijken gigantische onverkochte voorraden te zijn .
Die 80.000 is dus wat Nintendo heeft geleverd aan de handel , niet verkocht .
Geen best bericht !
Ze hebben inderdaad een mooie gedeelte van de markt veroverd, maar tevreden zijn ze er denk ik absoluut niet mee.
Het doel voor Nintendo is niet om een specifieke markt aan te boren maar de markt van 6 tot 30+ te bereiken, dat lukt duidelijk nog niet. Mede door het imago van kiddie games (niet helemaal onterecht, maar zeker ook niet terecht) breken ze niet door bij de grote markt voor 18+
De gamecube heeft een laag marktaandeel en bereikt door de strategie eigenlijk geen specifieke doelgroep.

De GBA SP bereikt daarintegen iedereen en daar verdient Nintendo het geld mee waarmee ze uiteindelijk goed in de (non portable) Console markt kunnen blijven.

Wisselende succesen dus, maar volgens mij niet echt tevreden gezichten ondanks de winst
Wat ik nou wel eens wil weten hoeveel geld Microsoft er per console bij legt en hoeveel geld Nintendo nou per console bij legt.

Volgens mij is de X-Box voor Microsoft een fikse moneypit. Ze hebben natuurlijk wel een flinke zak met geld, maar hoe vaak kun je nog tegen je aandeelhouders zeggen dat je 'heel binnenkort winst zal gaan maken'?

Ik weet niet of de X-Box een 'pet-project' is van één of andere stinkend rijke Microsoft baas (of een groepje stinkend rijke bazen) of dat het door aandeelhouders gefinancierd is. In het laatste geval heeft Microsoft heel wat minder te vertellen over wel of niet doorgaan met de X-Box.

Als Microsoft het X-Box gat in de begroting opvult met winsten uit andere divisies, dan mag dat volgens mij maar een X aantal keer voordat diverse mededingings authoriteiten op hun achterste benen gaan staan. Je mag niet eeuwig een project aan de 'beademingsapparatuur laten hangen', dat is in feite concurrentievervalsing.
Ik weet niet of de X-Box een 'pet-project' is van één of andere stinkend rijke Microsoft baas (of een groepje stinkend rijke bazen) of dat het door aandeelhouders gefinancierd is. In het laatste geval heeft Microsoft heel wat minder te vertellen over wel of niet doorgaan met de X-Box.
Aandeelhouders gaan in de regel alleen klagen als een bedrijf verliest maakt. Bij steeds groeiende omzet en winst (zoals bij MS) bemoeien de aandeelhouders zich niet met de strategie (en gelukkig maar). Overigens is het merendeel van de Microsoft aandelen in handen van Gates en Ballmer.
Als Microsoft het X-Box gat in de begroting opvult met winsten uit andere divisies, dan mag dat volgens mij maar een X aantal keer voordat diverse mededingings authoriteiten op hun achterste benen gaan staan. Je mag niet eeuwig een project aan de 'beademingsapparatuur laten hangen', dat is in feite concurrentievervalsing.
Je mag best verlies maken op een product, ook voor langere tijd. De mededingingsauthoriteit mag niet jouw business model bepalen. Microsoft maakt verlies op de XBox en winst op de games. Dat is een heel normaal model in consoleland. Overigens heeft de Xbox de hoogste console-game ratio. Dus wees niet bang dat Microsoft er niets aan zal overhouden...
Je mag best verlies maken op een product, ook voor langere tijd. De mededingingsauthoriteit mag niet jouw business model bepalen. Microsoft maakt verlies op de XBox en winst op de games. Dat is een heel normaal model in consoleland. Overigens heeft de Xbox de hoogste console-game ratio. Dus wees niet bang dat Microsoft er niets aan zal overhouden...
Hmm, volgens mij mag je niet zomaar oneerlijk concurreren. Als Microsoft miljoenen uit andere divisies in het X-Box project stopt, is dat in feite het verzieken van de markt, en de mededingingsauthoriteit is daar ERG allergisch voor.

Wat er namelijk kan gebeuren is dat Microsoft daarmee Nintendo en Sony uit de markt werkt, beide failliet, en dat Microsoft een monopolie in handen krijgt. Het kan X-Box echter zo veel geld kosten dat ze nooit meer uit de schulden kunnen komen (een begrotingsgat dichten uit een andere divisie is in feite geld 'lenen' dat weer terug betaald moet worden). Heel risicovol dus en er is een grote kans dat de markt er helemaal kapot door gaat.

Geen enkele mededingingsauthoriteit zal dat over zijn kant laten gaan. De mededingingsauthoriteit bepaalt natuurlijk je businessmodel niet, maar ze grijpen wel in als ze zien dat jouw businessmodel meer kapot maakt dan ze lief is.

Kijk naar de telecommarkt, daar heeft de mededingingsauthoriteit al heel vaak ingegrepen. Voornamelijk vanwege al die creatieve businessmodellen die in feite neerkomen op 'verdeel en heers', heel aggressief allemaal.
Reden waarom ik geen cube heb is omdat ik dat paars roze kleurtje toch wel een beetje lomp vind.
Hmmm, ik dacht toch echt dat ie er ook in het zwart, oranje, zilver, goud en wit was. Sterker, ik weet het wel zeker. Verder is er ook de "Panacube", daar kun je ook DVD's mee afspelen dus dat argument valt ook af.
(Dubbelpost)

Misschien ben je kleurblind ? Maar als je kijkt dan zie dat er ook zwarte cube's zijn en er waren er ook nog silverkleurige Cubes te halen bij (zat bij de zeldapack)
terwijl Nintendo de kinderen bij zich weet te houden met Pokemon.
Oh ja met al die Pokemon spellen op de GameCube of niet?
Even ter informatie:
• Er is geen Pokemon op de Gamecube
• De games zijn echt niet alleen voor kinderen, dat bewijst het grote aantal volwassenen wel dat vrolijk op een Gamecube speelt. Denk dat je meer 18+ers met een Cube tegenkomt dan dat je 18+ers met een Xbox ziet.
Klopt idd Ik ben 18 en zit elke dag zo'n 3 uur achter mn cube

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True