Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 100 reacties
Bron: CNN, submitter: iyanic

Nintendo zegt bij monde van vice-president Reggie Fils-Aime te geloven nieuw marktsegment aan te kunnen boren door met een nieuwe gameconsole te verschijnen die 'duidelijk goedkoper' zal zijn dan de komende consoles van de twee grootste concurrenten Microsoft en Sony. Hoe ver Nintendo voornemens is daaronder te duiken wordt niet vermeld. Nintendo's nieuwe console, die de codenaam Revolution draagt, zal pas medio 2006 op de markt verschijnen, ruim na de lancering van Microsofts Xbox 360 en kort na de entree van Sony's Playstation 3. Een van de kostenbesparingsposten komt voort uit het ontbreken van ondersteuning voor high-definition video, ondanks protesten van gamers; volgens Nintendo zullen de spellen er desondanks overtuigend uitzien. Het bedrijf wil mensen aan kunnen spreken met de console die zichzelf niet direct als gamer zouden omschrijven.

Nintendo zat met de GameCube zo'n honderd dollar onder de PS2 en de Xbox, maar bleef ook kwa verkopen achter bij de consoles van Sony en Microsoft, mede door een ontwerp dat zelfs door hooggeplaatste Nintendo-medewerkers als kinderachtig werd omschreven - maar ook door een aanzienlijk lagere hoeveelheid beschikbare spellen. Volgens Fils-Aime zal Nintendo laten zien van het verleden te hebben geleerd en zal er voor sterke gametitels gezorgd worden om de verkoop omhoog te stuwen, en zal de console een aantrekkelijker uiterlijk meekrijgen. De Revolution moet een breed scale consumenten aanspreken. Hoewel er films mee afgespeeld zullen kunnen worden, zou de focus op spellen liggen. Microsoft en Sony spreken in dit verband eerder van 'entertainmentconsoles', waarmee ze de huiskamer willen veroveren; reden om voor ondersteuning van hd-graphics te zorgen. Fils-Aime zegt dat de Revolution-doelgroep toch niet uit hardcore-gamers bestaat, en dat het eventuele gemis aan de grafische kant ruimschoots zal worden gecompenseerd door een goed aanbod van onderhoudende games.


Twee prototypes van Nintendo's volgende gameconsole
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (100)

Nintendo moet zorgen dat er meer third party aanbieders van spellen komen.
Of met meer eigen spellen komen, want die worden in het algemeen heel erg gewaardeerd...

Ze hebben wel een goede (flinke en vooral trouwe) fanbase en willen zo altijd een beetje 'anders' zijn, op zich wel gedurf, wordt ook wel gewaardeerd, maar niet door de grote massa, waar je het als commerciële onderneming wel van moet hebben.

2006 gaat hoe dan ook een heel interessant jaar worden op console gebied.
waardeer jij mario golf en alle andere 300 Mario spellen?
Van mij mogen ze daar wel is onderhand mee ophouden!
Altijd weer diezelfde kritiek dat het dezelfde hoofdrolspelers zijn in hun spellen.
Op realisme gebaseerde spellen zoals nfsu of COD2 spelen zich ook altijd af in hetzelfde 'universum', dus die zijn dan waarschijnlijk ook allemaal hetzelfde volgens jou.
Ik ben het niet met je eens. De mario-setting wordt gebruikt voor veel games. De games zelf zijn zeer divers en verschillend en lijken eigenlijk op geen enkele punt op elkaar, behalve dat de karakters erin voorkomen.
Vergelijk bijvoorbeeld Mario Golf, Kart, Tennis, Voetbal, Party, Basketball, Paper Mario, Sunshine, Smash Bros etc. Allemaal games met mario, maar totaal anders in gameplay.

Een uitspraak als de jouwe kun je vergelijken met :
"Weer een spel waar mensen in spelen. ze moeten maar eens iets origineels verzinnen!"

tss....
Een spellen reeks als fifa is in dat opzicht niet anders. En mario party blijft steen goed. Met je vrienden een biertje drinken en party spelen.
Mario kart vind ik anders stukken leuker om met vrienden te doen dan een of andere Need for speed versie, die speel ik wel op de pc. Ook een game als Mario Party is geweldig om met vrienden te spelen. Dat mario kinderachtig is, boeiend :? De gameplay kan geen enkele andere console evenaren en daar ligt imo de kracht van Nintendo
Was Final Fantasy ook niet op nintendo? En zelda is ook een groot succes geweest...
Nintendo is gewoon meer een oosterse stijl in spellen en heeft daar ook meer succes,
Playstation & Xbox vindt ik niet zo speciaal... de pc kan dezelfde spellen draaien, okee... het is wel even leuk om Tekken tegen elkaar te spelen, maarja... liever een goede dvd! Playstation & Xbox hebben voor mij geen meerwaarde boven de pc en Nintendo wel, Nintendo is uniek.

en... nope ik heb geen nintendo ;)
Een hoop van die developers zijn (of waren) niet third party, maar second party. Zoals Retro Studios, HAL Labs, Intelligent Systems...

En volgens mij was Four Swords Adventures een echte Nintendo titel, niet van Capcom... Minish Cap is wél Capcom, net als de Oracles en de Four Swords bonusgame in de GBA versie van A Link to the Past.
Fijn dat er zo veel soorten totaal verschillende games zijn met Mario. De gameplay zou bij een veel grotere groep mensen kunnen aanslaan, ware het niet dat er verassend veel mensen zijn die alleen al bij de aanblik van die dikke Italiaanse loodgieter afhaken. Of die typische Nintendo-"kiddie look" helemaal niks vinden.

Het probleem van Nintendo is ook hun sterkte. Ze hebben een heel eigen stijl en teren verschrikkelijk op een paar mascottes en die worden te pas en te onpas ingezet. Fantastisch als je bij de doelgroep zit en een Nintendo-fanboy (zoals jij) bent, het is echter helemaal niks als je dat niet bent. Dan wil je gewoon een realistische race-game zonder Mario en kinderachtige grapjes.
Voor mij is het niet zozeer het feit dat Mario (of welk ander Nintendo-karakter) in veel spellen voorkomt - want dat heeft verder niks met de gameplay te maken (zoals anderen hieronder zeggen), maar eerder het feit dat Nintendo te veel vertrouwt op zijn naam om spellen te verkopen. Niet dat dit zo erg is, maar het gaat mij meer om de gamers zelf (over het algemeen de zg. "Nintendo-fanboys", maar niet alleen deze) - en Nintendo weet dit ook zelf dat ze hierop kunnen scoren.

Wat mij irriteert is nl. het volgende: Neem een spel als Taiko no Tatsijun van Namco. Iedereen hier in het Westen vond het maar een raar (of belachelijk) spel, totdat Namco zelf iets bijna soortgelijks produceerde als Taiko no Tatsujin, alleen met Nintendo-karakters, genaamd Donkey Konga, wat veel gamers dan wel een goed spel vinden (en zelfs innovatief ook!). Of Soul Calibur II voor de GC, dat ineens door veel mensen gespeeld werd die niet eens van vechtspellen hielden, alleen omdat Link erin zat. Of DDR with Mario, dat ineens een kans gegeven wordt door gamers die zeiden dat ze DDR nooit zouden (willen) spelen. Of ik had een vriend die een spel als Shadow Hearts niks vond omdat er in de battle system een "mini-game-achtig" element zat (the judgement ring), maar Paper Mario wel goed vindt (terwijl de battle system daar barst van "mini-game-achtige" element). Okay, het is waar dat gamers hierdoor diversere spellen spelen, maar ze zouden verder moeten kijken dan alleen Nintendo.

Ook is het zo dat niet veel gamers doorhebben dat de laatste paar jaren veel van Nintendo's gepubliceerde spellen niet eens door Nintendo zelf zijn gemaakt: Kuru Kururin, dat door Eighting is gemaakt. Star Fox Assault, Mario Baseball en Donkey Konga door Namco. Zelda: Four Swords en Minish Cap door Capcom. Mario Party door Hudson. Mario Tennis en Golden Sun door Camelot. Eternal Darkness door Silicon Knights. etc. Eigenlijk zijn er genoeg door 3rd-party gedeveloped games dus...

edit. grammatica-foutjes
Nja ik heb iig liever mario spellen dan al die Pimp my ride spellen wat zich nu de intrede doet (ala NFS etc).

Ieder zijn voorkeur.
Vergelijkbaar met wat Capcom doet met het uitmelken van Street Fighter:

Street Fighter II: The World Warrior
Street Fighter II': Champion Edition
Street Fighter II': Special Champion Edition
Street Fighter II' Turbo: Hyper Fighting
Super Street Fighter II: The New Challengers
Super Street Fighter II Turbo
Street Fighter Alpha: Warrior Dreams
Street Fighter Alpha 2
Street Fighter Alpha 3
Street Fighter EX
Street Fighter EX2
Street Fighter EX2 Plus
Street Fighter EX3
Street Fighter III: 3rd Strike
Pocket Fighter
Super Puzzle Fighter II Turbo
Street Fighter II Turbo: Revival
Street Fighter II: The Anniversary Edition
Street Fighter Alpha 3: Double Upper

+een paar die ik ben vergeten

En dan semi-uitmelken via Capcom vs SNK 1 & 2, SVC Chaos, Capcom Fighting Evolution, Marvel vs Capcom, etc.
Behalve dan dat DAT allemaal dezelfde spellen zijn.
Ze schamen zich denk ik, en spelen het daarom niet. }> Alles moet maar bloody zijn tegenwoordig ;). :+

Daarbij, dit zijn tenminste games die ook geschikt zijn voor jongere gamers. Veel mensen kopen dan ook een Nintendo voor hun jongere kids. Men gaat alleen van eigen wensen uit (wat ook niet zo erg is), maar ga dan aub niet verbaasd denigrerend doen over mensen die het WEL leuk vinden....

Mind you, ik ben geen Nintendo fanboy, ik heb nog nooit een console / handheld van hun in bezit gehad ;)
Nah je kunt mij niet zeggen dat Mario spellen nog steeds leuk en vernieuwend blijven.

Het is altijd meer van hetzelfde, met maar weinig vernieuwing, ga maar is alle mario parties met elkaar vergelijken, je hebt er intussen al bijna 7, om er eentje te spelen is het leuk, maar om steeds een nieuw deel te hebben is het stomvervelend, en zo kun je dat over meerdere mario spellen zeggen.
Ik heb vaak de indruk dat die third party developers nogal geintimideerd zijn door de (hoge) kwaliteit en (hoge) populariteit van de spellen die Nintendo zelf uitbrengt en dat ze daardoor minder genegen zijn om iets voor een Nintendo-console uit te brengen. Daar is natuurlijk niet zoveel aan te doen.
Ben ik het niet mee eens, dan krijgen we namelijk overal dezelfde spellen.
Wat is daar precies op tegen dan :? Dat je andere consoles niet meer kan flamen omdat ze een spel missen?
Ik vind dit zelf ook jammer maar toch is het zo, FIFA en dergelijke verkopen gewoon ontzettend goed, slechte 3rd party support is dodelijk voor een console, goede 3rd party, en goede 1st party is net hetgene wat je aan de top kan brengen...
Fils-Aime zegt dat de Revolution-doelgroep toch niet uit hardcore-gamers bestaat
Waar staat dat dan?

Op de Tokyo Game Show heeft Nintendo zijn Marketing Doelstellingen en Strategie gepresenteerd nl:

1. Nieuwe doelgroepen aanspreken, met name de non-gamers
2. Aantrekkelijk zijn voor de Hardcore-gamer


1. De eenvoudige en gemakkelijk te gebruiken "controller" moet de non-gamer aan het gamen krijgen. Met de DS heeft Nintendo al duizenden Non-gamers aan het gamen gekregen.

2. Door middel van de "Nunchaku" uitbreiding (analoge stick) kunnen ook games voor het hardcore segment worden ontwikkeld, aangezien er extra knoppen en een analogestick worden toegvoegd aan de controller.
Met deze uitbreiding (die standaard in de verpakking zal zitten) zal de meer traditionele diepere gameplay mogelijk zijn..iets dat vooral door Hardcore-Nintendo gamers zal worden waardeerd. Daarnaast biedt deze uitbreiding mogelijkheden om bestaande genres zoals RTS en FPS op een totaal nieuwe manier te spelen, waardoor men ook Xbox (veel FPS's) en PC-gamers (zowel FPS als RTS) aan zich zou kunnen binden.
Het is duidelijk dat nintendo iedereen aan het gamen wilt brengen. De Revo zal net zo goed voor een beginnende gamer als voor de hardcore geschikt zijn. Dit geldt ook wel voor de DS, vind ik.
Precies...ben alleen benieuwd wat de Nintendo-Revo kan bieden voor de zogenaamde average/casual gamer (de incidentele FIFA, NBA, Film-licentie nummer 28-gamer)
Het beste voor FPS is muis en keyboard/(num pad)
En jij hebt al eens met een Revo-controller gespeeld blijkbaar?
Volgens de testers speelde het net zo goed...zo niet beter als muis en toetsenbord. Denk je nu echt dat Muis en Toetsenbord de toekomst van het gamen zijn? :+
Nog maar te zwijgen over het ontbreken van analogeknoppen of sticks....
Prototypes? Bij mijn weten wordt de linker hem toch echt :? .
Van het uiteindelijke ontwerp worden ook genoeg prototypes gemaakt hoor :o Alles wat nog niet van de massaproductielijn afkomt is zo ongeveer een prototype :)

Op het plaatje is ook nog eens slechts het exterieur te zien, zelfs als dat geheel productiestandaard is hoeft de software of electronica dat nog niet te zijn...

Beter had de nieuwsposter het "conceptontwerpen" genoemd.
Nja het tweede plaatje had er gewoon absoluut niet bij moeten staan. Het eerste plaatje is een concept zoals vrijgegeven door Nintendo.

Het tweede plaatje heeft een of ander gozer gemaakt die een beetje handig met een 3D pakket is, en maakt geen kans om ooit in productie genomen door Nintendo. Had misschien 1 of 2 jaar geleden bij een artikel over de revolution gepast, maar nu niet meer.
Ik heb naast mijn pc ook een cube en waarom?

Nintendo zorgt ervoor:
- dat je met meerdere kan spelen op één console
- de 'mario' spelen makkelijk te leren zijn en iedereen imbeciel het na een paar potjes spelen snapt
- dezelfde spelen toch lastig te zijn om meester in te worden
- die spellen niet verschijnen op de PC i.t.t. de meeste spellen die op de Xbox/PS zijn verschenen (verschijnen uiteindelijk toch op de pc)
- Nintendo niet zo zeikt en beter zooi aflevert dan sony doet (Sony PSP pixel crap etc.)
die redenen die je noemt, zijn eigenlijk geen argumenten.
Op xbox kan je ook met 4 man spelen, mario spellen en daar heb je alles mee gezegd bij de cube, meer is er niet,
Dooie pixel verhaal is ook oud, sony vervangt ze nu wel.

En wat heeft PSP met cube te maken
Lees jij mijn vorige posts eens...

"En ik ben het echt spuug en spuugzat dat mensen op Mario terug blijven vallen. Speel SSBM en tel de characters die NIET in de Mario games zitten. Link, Zelda, Ganondorf, Samus, Captain Falcon, Kirby, alle Pokemon, Marth, Ness, Ice-Climbers en ga zo maar door. Met SSBM bewees Nintendo voor eens en voor altijd wat een verdomd goede character line-up ze hebben en dat dit op een console als PS2 en Xbox nooit mogelijk kon zijn. Iedereen heeft wel een gameserie van Nintendo die hem of haar aanspreekt, of je nu wilt rennen en springen met Mario, op ruimtebeesten wilt knallen met Samus, knoerhard over de baan wilt knallen met F-Zero of epische omgevingen verkennen met een serie die hele consoles weet te verkopen en elke keer als beste game en serie ever wordt bestempeld: ZELDA!!!

En nu wil ik dat gezeik over Mario melking nooit meer horen. Elk jaar kan ik op de PS2 of Xbox weer een nieuwe Fifa, Madden, PoP, Tony Hawk, PGR, GTA en de hele mikmak weer spelen. In dat opzicht wordt Mario totaal niet uitgemolken, elke game is anders. Kan ik van Fifa niet zeggen..."

Jij begint weer over enkel Mario te zeiken terwijl je donders goed weet dat er op een Nintendo console VEEL MEER dan enkel Mario te spelen is. Als jij zo doorgaat ga jij problemen krijgen weet je...

Dode pixelverhaal had nooit mogen gebeuren. Sony heb altijd moeilijk gedaan met die dingen, programma's als Kassa moeten er aan te pas komen om er voor te zorgen dat Sony zijn spullen goedwerkend aan de klant aflevert en dat noem ik ronduit schandalig. Toen mijn cubeje kapot was was hij door Nintendo zelf zonder vragen binnen een week gefixt. Kijk, dat is service. Er zijn genoeg Sony gasten die een tweede PS2 moesten halen omdat de ouwe helemaal gaar was. En jij pikt dat?
dat zijn wel degelijk argumenten, dat Nintendo unieke spellen heeft is al heel wat... Zo'n console draait toch om de spellen of niet? het enigste wat een beetje minder is is graphics... maar dat is toch mooi?!?! Voor veel ouders is zo'n Playstation of Xbox net iets te duur als kado... Het is tenslotte maar "speelgoed".

En Psp vindt ik gewoon klote inderdaad, echt nageaapt van Nintendo en de spellen zijn weer de standaard spellen...
Ik ben benieuwd wat er gebeurt met de prijzen van de X360 en de PS3 als de Revo enigzins aanslaat.

De Xbox en PS2 begonnen allebei rond de 480~500 euro. Toen de Cube een prijskaartje van 249 kreeg vielen deze prijzen opeens naar 299 (voor de Xbox was dit dus 2 maanden na de release).

Ik denk dat het moeilijk concureren op prijs is tegen bedrijven met zulde diepe zakken (al zijn die van Sony al een stuk minder diep)...
De X-Box 360 kost ¤ 299 of ¤ 399 ligt aan de uitvoering.
Wel terecht dat ze hem goedkoper maken.
Hoe lang gaat een generatie consoles mee, 5 jaar? Hoeveel procent van de gezinnen in de wereld heeft tegen die tijd al een HD-TV? Waarschijnlijk valt dat behoorlijk tegen. In dat geval heeft het ook weinig zin om peperdure HD-TV ondersteuning in je console in te bouwen. Marketingmensen roepen altijd dat de consument massaal op ean nieuw product zal afstormen zo gauw als het op de markt is, maar dat valt toch altijd hard tegen. En dat is maar goed ook, er zijn altijd nog zat idioten die voor van alles en nog wat een leninkje afsluiten.
Het is niet zozeer Hardware dat zichzelf verkoopt, het zijn de games.

Als ik het zo zie zijn de XBox360 en de PS3 alleen maar snellere ben krachtigere machines dan hun voorganger.

De spellenmakers kunnen hun creativiteit niet meer uitbreiden zoals men het wel kan op de N-Rev.

de N-Rev heeft gewoon zoveel meer mogelijk heden dan de andere 2 consoles.
Pff, wat een bullshit. Jij kraamt onzin uit, dat weet iedereen. Straks mag je lekker een ban krijgen, net als andere kneusjes :r
1 woord : raar

de gamecube was duidelijk goedkoper en blijkbaar werkte het niet... gaan ze het nog eens proberen...

volgens mij gaan ze net minder games trekken van 3rd party's omdat hij minder snel gaat zijn dan de andere 2, omdat hij ook laatst komt gaat ie volgens mij ook uit de boot vallen:
de xbox360 is er al bijna, dus die gaat al een basis hebben, de PS3 heeft een grote groep fans die wel zullen wachten, de groep die op de N-Rev wachten is volgens mij te klein en tegen dan heeft "iedereen" al een nieuwe console
Jij staat er van te kijken hoe groot die Nintendo fanbase is. En ik ben het echt spuug en spuugzat dat mensen op Mario terug blijven vallen. Speel SSBM en tel de characters die NIET in de Mario games zitten. Link, Zelda, Ganondorf, Samus, Captain Falcon, Kirby, alle Pokemon, Marth, Ness, Ice-Climbers en ga zo maar door. Met SSBM bewees Nintendo voor eens en voor altijd wat een verdomd goede character line-up ze hebben en dat dit op een console als PS2 en Xbox nooit mogelijk kon zijn. Iedereen heeft wel een gameserie van Nintendo die hem of haar aanspreekt, of je nu wilt rennen en springen met Mario, op ruimtebeesten wilt knallen met Samus, knoerhard over de baan wilt knallen met F-Zero of epische omgevingen verkennen met een serie die hele consoles weet te verkopen en elke keer als beste game en serie ever wordt bestempeld: ZELDA!!!

En nu wil ik dat gezeik over Mario melking nooit meer horen. Elk jaar kan ik op de PS2 of Xbox weer een nieuwe Fifa, Madden, PoP, Tony Hawk, PGR, GTA en de hele mikmak weer spelen. In dat opzicht wordt Mario totaal niet uitgemolken, elke game is anders. Kan ik van Fifa niet zeggen...
Ik geef je gelijk, maar volgens mij zijn er hier ook geen Fifa fans ;)
de gamecube was duidelijk goedkoper en blijkbaar werkte het niet... gaan ze het nog eens proberen...
Een bedrijf kijkt alleen maar naar winst, niet naar omzet. En op het gebied van winst heeft Nintendo het nog steeds aardig goed gedaan. Vele malen beter dan Microsoft met de X-Box (die weet ik veel hoeveel miljoen verlies heeft opgeleverd).

Het enige probleem is natuurlijk dat Microsoft een beetje vals speelt. Nintendo moet hun nieuwe console ontwerpen met het geld dat ze aan hun oude console(s) verdiend hebben. Microsoft schuift daarentegen gewoon weer even een paar verse miljoenen van een andere divisie naar de ontwerpafdeling van de X-Box 360.

En dan gaan dingen als 'installed user-base' mee werken. Ook al heeft Microsoft veel geld verloren met de oude X-Box, ze hebben er wel een heleboel nieuwe fanboys mee gewonnen. En de kans dat die opnieuw een Microsoft console (X-Box 360) kopen is best groot. Dus het verlies dat Microsoft met de X-Box gedraaid heeft kan mogelijk gecompenseerd gaan worden door de winst die ze mogelijk met de X-Box 360 zullen maken.

Maar dat zal alleen de tijd leren...
Wie de Edge wel eens leest weet dat de Revolution erg zwakke hardware zal bevatten.
De Gamecube schijnt al 70% van de kracht te hebben van de Revolution vandaar dat Nintendo ook developers de Gamecube development kit in het begin als Revolution development kit zal laten gebruiken.

Dit komt allemaal uit Iwata's mond (baas van Nintendo) en Edge is heel erg gerespecteerd blad ongeveer net zo als Famitsu.

Dit zijn echt slechte zaken voor Nintendo gezien Microsoft of Sony makkelijk de controller van Revolution kunnen kopiëren terwijl Nintendo met hun te zwakke console altijd het nakijken zullen hebben ten opzichte van Sony en Microsoft.
zo gaat het al jaren...

nintendo maakt 4puntdruk toets mensen lachen en na een tijdje hebben ze het allemaal (NES)

nintendo maakt schouderknoppen mensen lachen en na een tijdje maken ze het na. (SNES)

komen ze met een analoog pookje moet Sony zijn controller aanpassen met 2 analooge pookjes

komen ze met een rumble pack komt sony daar ook mee
(en de DC en XBOX krijgen ook van die uitbreidings sloten in de controller)

alleen nintendo bedenkt het en de rest maakt het na en in mijn ogen net niet goed genoeg...

ik denk dat het wel meevalt aangezien de edge ook niet altijd gelijk heeft...
Dan moet je de Edge nog maar eens beter lezen :+

Bovendien heeft de CEO van Nintendo gezegd dat er geen zichtbaar verschil zal zijn in graphics vergeleken met de concurrentie
Je bent niet goed aan het lezen geweest. Wat betreft processorkracht en performance is van de Revolution nog helemaal NIKS bekend, zelfs geen ruwe schattingen. Nintendo heeft ook aangegeven dat de officiele specs waarschijnlijk nooit bekend gemaakt zullen worden. Ook is gezegd dat je geen verschil tussen een spel op de Revolution en op de andere consoles zal kunnen zien. Aangezien pas in 2006 de eerste screenshots en demos zullen komen, kun je nog wel een tijdje wachten.

De developmentkits voor Gamecube en Revolution zijn bijna hetzelfde in gebruik en opbouw, waardoor development makkelijker zou moeten zijn. In plaats van dat je alles opnieuw moet gaan leren kun je met vrijwel dezelfde tools aan de slag(Buiten nieuwe features en wijzigingen dan) Die 70% verwijst waarschijnlijk naar hoeveel hetzelfde is tussen de GC- en Revolutionkits.

Post anders maar een scan van het artikel.
Ik ben toch een beetje bang dat Nintendo de verkeerde keuzes maakt.

- Geen krachtige hardware. Maakt mij persoonlijk niet zoveel uit maar niemand kan ontkennen dat dat bij veel mensen mee speelt.

- Altijd weer dezelfde release games. Ik kan nu al voorspellen wat de release games zullen zijn van de Revolution en alle daarop volgende Nintendo consoles: Mario nummer zoveel, Mario Kart, Tennis, Party, Pokemon, Bomberman.. Ik heb de originele Mario's grijs gespeeld op de NES en SNES en zelfs nog op de N64 maar ik kan die voorspelbare games nu echt niet meer zien. En dat zegt wel wat aangezien ik een redelijk grote Nintendo fan ben.

- Vreemde controller. Lijkt me persoonlijk heel interessant maar de gemiddelde gamer is nogal conservatief en zal er nogal sceptisch tegenover staan, in tegenstelling tot de 'normale' controllers van de concurrentie. Bij de concurrentie weet je tenminste wat je kunt verwachten.

- Geen HDTV. Dit zal weer een stukje van het marktaandeel kosten.

- Het 'kiddy' imago. Ze brengen teveel kleurrijke games uit die de fanboys meteen als kiddy classificeren. Hierdoor heeft Nintendo een kinderachtig imago (dat merk ik tenminste in m'n vriendenkring) en dat terwijl de gemiddelde leeftijd van de gamer inmiddels achterin de 20 is (of in de 30 zelfs).

- Men beweert nu dat hun doelgroep niet de hardcore gamer is. Dit vind ik vrij opmerkelijk, ik dacht juist dat ze daar op mikten, de trouwe Nintendo fan die ook 'anders dan andere' games kan waarderen (zoals bv Monkeyball). En die nieuwe controller lijkt me juist iets voor hardcore gamers. Volgens mij gaan ze zich op een nogal beperkte markt richten.

Ik kan het mis hebben natuurlijk want ik dacht dat de DS misschien ook te gewaagd en te beperkt was (t.o.v. de PSP) maar die is ook een succes gebleken.

Maar toch.. ik zie het somber in.
- Geen krachtige hardware. Dude, het is een console, geen pc. Daarbij, wat waren de best verkopende consoles van de laatste 2 generaties? PSX en PS2. Liepen hopeloos achter op de concurrentie dus dat argument valt compleet weg. Mensen die op de hardware van een console blijven zeiken moeten op pc gamen, klaar.

- Zelfde releasegames. Tuurlijk jongen, elke Mario is anders, Mario Kart en andere reeksen staan als een huis, Bomberman verschijnt overal op. En ik kan de releases van PS3 en XBox 360 ook zo voorspellen. GTA zoveel, Fifa zoveel, Gran Turismo, Tekken, Rainbow Six zoveel, Project Gotham zoveel. Kortom, argument van niks, doen alle console bakkers, wen eraan. Daarbij, ken je Super Monkey Ball nog? Beste launchgame van de cube. Waar zagen we die eerder? Nergens, compleet nieuwe launchgame dus.

- Vreemde controller. Vind jij de control sticks van de PS2 dan zo goed? Die zijn kut. Originele controller van Xbox? Onspeelbaar. Daarbij, je hebt het ding nog nooit in je klauwen gehad dus je kunt er ook totaal niet over oordelen. N64-controller was ook niet normaal en met name bij shooters wordt ie vandaag de dag nog steeds geprezen...

- HDTV support. Leuk voor de 300 HDTV's in dit land, grootste deel van de consoles staan op slaapkamers aan 37cm aldi tv's dus dat maakt geen drol uit.

- Kiddy Image. AMD had ooit het imago van instabiele heethoofden. En nu? See what I mean? Zijn ze zo vanaf (moet eigenlijk wel als ik naar Metroid Prime en Resi 4 kijk)...

- Doelgroep? Met een gamecube, 4 controllers, MKDD en een bak bier krijg ik iedereen aan het gamen dus dat is het probleem niet. Zolang Nintendo de mensen de controllers lekker laat proberen op demopods wordt dat ding net zo'n succes als de DS..

En btw, MonkeyBall is van Sega ;)
- er is nog niets bekend over de hardware die in de revolution komt dus hoe weet je nu of het sterke of zwakke hardware zal worden...

- de GameCube had geen mario releasegame (wel zat mario in Super Smash bros maar das geen platformer)

- controller is een mogelijk obstalkel ja...

- HDTV is totaal overrraded en komt pas over 10 jaar echt op in NL...

- kiddy zijn ze al jaren niet meer maar ze maken family spellen

- je krijgt ook een soort van wavebird bij de revolution daar kan de controller in en er zullen ook wel verschillende PS2 en XBOX achtige shells komen voor de controller denk ik....

edit:
Cubefanatic was me net voor met fanboy achtige praat
Twee dingen. Die wavebird waar je de revo in kunt stoppen is een ideetje van IGN, dit is niet van Nintendo. Je kunt het een hoax noemen maar IGN heb het duidelijk aangegeven dat het een idee was, andere sites namen het plaatje over met de leugen dat het van Nintendo kwam. Puntje 2: ik lul geen fanboy achtige praat, ik laat die kerel uit objectief oogpunt zien dat z'n argumenten nergens op slaan ;)
Ik ben zeker objectief, jij kraakt de revo af op dingen waar nog niets van bekend is (controller, wie weet ligt ie super in de hand, releasegames waar je totaaaaal geen weet van heb) dus ben ik zeker objectiever dan jij. Daarbij, me nickname heb ik al een jaar of 3, wil niet meteen zeggen dat ik een fanboy ben of zo...
Het plaatje van de controller shell komt van IGN, het idee is echter van Nintendo, en werd ook rond de TGS genoemd.
Ik wil niet als een betweter klinken hoor maar IK kraak de Revolution helemaal niet af. En dat van die controller: ik zeg toch niet dat het een kutcontroller is, ik zeg dat het een gewaagde controller is die veel mensen KAN afschrikken. Beter lezen aub.
Mijn argumenten slaan wel ergens op. Het is niet mijn persoonlijke mening aangezien ik die Revolution wel zie zitten. Ik heb mijn post gebaseerd op meningen die ik op verschillende forums en sites gelezen heb.. helaas. Bijna nergens zie ik grote enthousiasme voor de Revolution, de grootste groep gaat kiezen tussen de PS3 of de Xbox 360, want die zijn 'cooler'.

Ohja, en 'objectief oogpunt' van iemand die Cubefanatic heet? ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True