Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 58 reacties
Submitter: MetroidPrime

Enkele dagen voordat Nintendo op de E3 meer details zal bekendmaken van zijn nieuwste console, heeft Perrin Kaplan, die bij 'The Big N' werkzaam is als vice-president van zakenrelaties, alvast een tipje van de sluier opgelicht. De Revolution zal niet dikker zijn dan drie dvd-doosjes (ongeveer 4,5 centimeter) en net zoals de voorgaande consoles van het bedrijf horizontaal geplaatst worden. Daarnaast zijn de controllers ontdaan van kabels en door middel van een draadloze verbinding met de console verbonden. Tevens zal het mogelijk zijn om games in high-definitionvideo te spelen. Nintendo is ook afgestapt van zijn eigen formaat 1,5GB-dvd's en zal gebruikmaken van reguliere dvd-formaten. De voornaamste redenen van de overstap naar gewone dvd's zal niet alleen te maken hebben met het feit dat op de Revolution ook dvd-films bekeken kunnen worden, maar dat high-definitiongames meer data per schijf nodig hebben. De E3 gaat op 17 mei van start en zal door Nintendo voornamelijk gebruikt worden om nieuwe games te presenteren.

Legend Of Zelda
The Legend Of Zelda
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (58)

Sorry maar eum, ik denk dat Tweakers.net zen bronnen ietswat beter moet nakijken.

In een thread op GoTstond namelijk het volgende officiele bericht van Nintendo uit:
Big things to come in small package

Nintendo, the world leader in video game innovation, stated loud and clear that they are not to be overlooked in the next generation home console race with the revelation of several unique features of the company's next console system, code name Revolution, to key media outlets. According to the early information, Revolution will combine powerful technology and gaming-focused features in Nintendo's smallest home game console yet.

In its final form, Revolution will be about the thickness of three standard DVD cases and only slightly longer. The versatile Revolution will play either horizontally or vertically, allowing the user total flexibility in setting up a gaming session wherever they have a television.

Thanks to Nintendo's hardware development partners IBM and ATI, the small system will be packed with power that will enable it to wow players with its graphics. Nintendo's legions of loyal fans will be happy to learn that Revolution will be backward compatible, playing both Nintendo GameCube 3-inch disks along with its own standard, double-layered DVD disks in the same self-loading media drive.

In the next generation, the addition of the Internet will be important to all consoles and particularly important to Nintendo. Revolution will be wireless Internet ready out of the box.

There's much more to Revolution that will be revealed over the coming months, but the combination of its compact size, wireless Internet, backward compatibility, quick start-up time and quiet, low-power operation add up to the start of a great game system. Get ready for the Nintendo Revolution in 2006!
Hierin is niets te vinden over playback van film DVD's ook al zou het erg raar zijn als dit onmogelijk zou zijn.

Ook wordt er nog eens vermeld dat de Revolution ook verticaal geplaatst zal kunnen worden en dat hij een self-loading (slot-in ?) dual layer dvd drive zal hebben waardoor hij inderdaad makkelijker horizontaal te gebruiken is omdat je die lade niet meer hebt.

Ook vraag ik me af waar d-snp gelezen heeft dat de revolution een HD zou bevatten. Ok, 't lijkt wel logisch maar is het al officieel ?

Nuja, afwachten tot E3 :)
Ik vind vooral de backwards-compatibility belangrijk - dat betekend dat als ik een Rev koop ik niet beide machines hoef te laten staan - en dat betekend een NOG grotere library voor de Rev.

Het werkte voor de Playstation, en in eigen kamp werkt het nog steeds voor de Gameboy > Advance > DS en hopelijk verder... Backwards compatibility is DE key naar succes voor nieuwe consoles.

Dat, en ik wil vd DVD's kunnen kijken op m'n Nintendo.

Kan ik tegelijkertijd fanboy zijn van de nerd-films die ik kijk en nog steeds een trotse Nintendonerd zijn :P
backward compatible is idd handig, echter vindt ik het bij de PS2 niet echt boeiend om PS1 games te gaan spelen. Ziet er gewoon te brak uit zo'n PS1 game op een PS2. Bij Revolution zal het misschien wel anders zijn met GC games aangezien de GC games toch van een degelijke kwaliteit zijn.

Ik hoop enkel dat ze bij Revolution games 1 ding verbeteren.

Sinds de N64 zijn al die games nogal aan de wazige kant terwijl de PS2 en X-Box games een pak scherper zijn.
Ik heb liever een spel wat er normaal uitziet en wat goed speelt en leuk is, dan een spel wat er superrealistisch uitziet maar wat helemaal niet leuk is en/of goed speelt. Maar goed, ik ben subjectief aangezien ik altijd een Nintendomens ben geweest en het denk ik ook blijf.
meestal worden games in de toekomst aangepast qua graphics en de gameplay wordt zelden slechter. Men leert wel eens van fouten in het verleden

backwardscompat. is voor mij geen issue

reply op proxy dus
Sinds de N64 zijn al die games nogal aan de wazige kant terwijl de PS2 en X-Box games een pak scherper zijn.
Volgens mij moet je dan je televisie beter afstellen, ophouden met die antennekabel te gebruiken, of gewoon een degelijke AV-kabel kopen. Het beeld van mijn Cube is superscherp, zowel met de bijgeleverde kabels als met de officiele RGB-kabel(Daarmee zelfs nog een heel stuk scherper en helderder) Geen third-party kopen, dan heb je namelijk S-videokwaliteit.
Nintendo is ook afgestapt van zijn eigen formaat 1,5GB-dvd's en zal gebruikmaken van reguliere dvd-formaten.
Als Nintendo dan wel beseft dat het systeem zo extra kwetsbaar is voor piraterij :o Door het wat eigenzinnige spelaanbod was de Cube al niet zo'n verkoopsucces als die andere twee, als iedereen er dan op los kopieert kost dat Nintendo de kop :'(

Het mooie van die 1,5GB schijfjes was dat je die niet zelf kon branden, en normale DVD5-plaatjes pasten domweg niet in de Cube :D Warez releases van de Cube konden dan wel gespeeld worden, maar dan moest je eerst Phantasy Star laden om een netwerkverbinding op te zetten naar je PC. Via een loader moest de data uit de ISO dan naar de Cube 'gestreamd' worden. De verbinding was slechts 10Mbit/s breed, dus video e.d. haperde vaak. Ofwel het was een enorm gedoe om een 'back up' aan de praat te krijgen, het was veel leuker om voor een paar tientjes een origineel te halen.

Pas sinds kort is de Cube echt gehackt met de Viper chip, en dat is dan ruim drie jaar na lancering van het systeem. Vrij uniek sinds consoles zijn overgestapt op media die iedereen met een PC kan beschrijven.
Ik denk dat de (standaard) integratie van een online modus in de nieuwe generatie consoles het nog eens moeilijker kan maken om de consoles de mogelijkheid te geven backups te spelen (AKA de consoles om te bouwen). Je zou hierbij kunnen denken aan een beveiliging die het voor ombebouwde systemen niet mogelijk maakt online te komen.
inderdaad... dat is ook het geval bij PC games... maar dan ga ik er vanuit dat er net als voor de pc games ook wel weer hacked servers en cracks voor komen :)
mijn cube is al anderhalf jaar omgebouwd. ik koop mijn miniDVD schijfjes van internet, en brand mijn games erop.

trouwens je kan ook een fullsize DVD in je cube doen. Alleen kan je lens niet verder lezen dan 1,5 GB.

Er zijn nu ook verschillende teams die met een cube replacement case komen. Want fullsize kan wel in je cube maar dan moet je echter zonder case spelen.

Zoals ik al zei is mijn cube omgebouwd. Dit is al sinds Januari dit jaar mogelijk }:O
Ik ga niet zeggen dat je ongelijk hebt hoor, maar is het niet wat vreemd dat het ombouwen volgens jou sinds Januari dit jaar mogelijk is, terwijl jouw cube al 1,5 jaar geleden is omgebouwd? :z :+
Nintendo is ook afgestapt van zijn eigen formaat 1,5GB-dvd's en zal gebruikmaken van reguliere dvd-formaten.

Als Nintendo dan wel beseft dat het systeem zo extra kwetsbaar is voor piraterij
Dat ze mini dvd's gebruikten heeft er echt niet aan bijgedragen dat het zo lang duurde voordat de Cube gehackt was. In de eerste plaats kun je ook gewoon beschrijfbare mini-dvd's kopen en in de tweede plaats kun je ook normale dvd's gebruiken als je de bovenkant eraf haalt. De mensen die bezig waren met het kraken van dat ding zullen dat echt wel doorgehad hebben ;)
- De Xbox 360 gaat NOG steeds DL DVD's gebruiken, dus maximaal 9Gb per side.

- De Nintendo Revolution gaat DL DVD's gebruiken, dus maximaal 9Gb per side.

- MAAR de PS3 gaat ook Blu-Ray ondersteuning gebruiken. Hoe zal dit toegepast worden in games? Want je hebt duidelijk meer capaciteit, zo'n 25Gb per side. :7

WIE zal deze war winnen? :9~
EN sinds wanneer denken we toch allemaal dat die games de disc's VOLLEDIG gaan vullen. Alsof PS3 spellen per definitie dus veel groter en mooier gaan zijn, natuurlijk niet man, de kans dat een spel 4,5gig is, lijkt me al vrij klein. Met de huidige consoles is dit precies hetzelfde. Veel spellen zijn zelfs kleiner dan 1gig. 9Gig MAX is dus MEER dan zat. Wat Sony met die overdreven opslagcapaciteit van 25gig wil weet ik niet, maar volgens mij is het puur de bijkomstigheid van de disk en zullen ze die ruimte in geen enkel geval volledig gaan benutten. Misschien komt het enkel het uitlezen van data ten goede, gezien er meer data op een kleiner oppervlak zit ligt de uitleessnelheid misschien wat hoger. Maar daarvoor heb ik me niet genoeg verdiept in het blu-ray verhaal... Of ze gaan net als wat Nintendo met de Cube deed, kleinere uitvoeringen van de disk gebruiken waardoor je alsnog maar 9gig overhoudt, maar wel een kleiner formaat kunt gebruiken. Zou best goed mogelijk zijn, de tijd zal het leren.
Dit is natuurlijk onzin, iedere generatie consoles (en idemdito op de PC, natuurlijk) geeft de ontwikkelaars meer mogelijkheden, zoals hogere resolutie textures, meer polygonen in objecten, enz, enz. Tel daarbij op dat alles richting HDTV gaat en dat je de FMV sequenties dus ook in die resoluties gaat zien en 9Gb kan ineens krap worden.
Waarom FMV als de console het net zo goed in realtime kan?
Oeps dit was een reactie op de andrere reactie van LoersmansA, 2 posts lager

Dat is niet altijd zo, op het moment dat de consoles uitgebracht worden zijn ze zo "duur" dat de maker hier gewoon geld aan verdiend (of de ontwikkelingskosten terugverdiend), daarna komen er prijsverlagingen en worden de inkomsten voor het grootste deel uit de software gehaald. Op het moment is het nog zo dat bij de PS2 en GameCube zo goed als geen verlies wordt gemaakt aan de verkoop van de consoles. Microsoft gebruikt onderedelen die duurder zijn om te maken en maakt dus meer verlies aan de verkoop van consoles.
Jij mag het zeggen? Uit je post kan ik opmaken dat je dus denkt dat de PS3 dit bij voorbaat al heeft gewonnen. De Xbox had ook duidelijk de betere specs deze generatie alleen verkoopt de PS2 nog steeds veel beter.

Het is altijd afwachten.
Wie deze war zal winnen? In my opinion: Nintendo! In de mainstream opinion: Sony of Microsoft...
De screenshot is overigens van een nog te verschijnen Gamecube spel :) (voordat hij wordt vergeleken met de XBox screenies uit het vorige item)
En dat is toevallig een opvolger op een spel der spellen. 8-)
hij moet beter worden van OoT....
EEN spel ?? ik wil niet de fanboy uit gaan hangen maar het is de opvolger op een spel dat al sinds 1998 niet weg te slaan is uit de top van alle grote 'beste spel ooit' lijsten.
doe je het toch :P
Het is idd waar dat Zelda games altijd in de lijst van beste spellen ooit staat, vaak zelfs meerdere keren, ik heb zelf geen Cube op het moment, maar die komt er voor deze Zelda zeker, ik denk dat deze game nog wel eens op plaats 1 kan gaan komen van beste spel ooit. Zoveel is er niet voor nodig om Doom 1 van die plaats te rammen toch. ;)
Ik ben ergbenieuwd wat voor uiterlijk ze voor de Revolution hebben bedacht!!

Eerlijk gezegd viel het uiterlijk van de GC mij best tegen, en ik hoop dat ze het nu compenseren met een stoerder uiterlijk, wat in meer huiskamers terecht kan.
Ieder zijn mening maar ik vind dat de Gamecube juist een ontzettend fijn ontwerp heeft. Hij is super-portable (hey, dat ding heeft zelfs een handvat!), ziet er toch heel strak uit en pas met gemak in een kleine rugzak. Ik heb dat ding in de jaren overal naar toe gesleept en dat zou me met een Xbox niet gelukt zijn.
Dat handvat is een lachertje, ik moet hem met drie vingers vast houden omdat ie anders te klein is. :P
Stoer, ben benieuwd. Lijkt erop dat Nintendo een beetje af is van het 'net iets anders doen'. HD, normale DVD's, niet dikker dan 3 DVD's...
Gangbare schijfjes bevorderd ook de kopieer-bariteit.
Ik wil straks dus best een Nintendo kopen, omdat daar spellen ook van te kopieren zijn.

Uiteindelijk zal ik ook heus wel een paar spellen zelf kopen. En daar is waar al die consolefabrikanten zich op richten.
uhh beetje offtopic maar ik kan rustig kopietjes draaien op mijn gamecube hoor.
Het gebruiken van 'andere' formaten was enkel een issue bij de N64 en de GC. Hopelijk opent het 'normaal doen' deuren naar backwards compatibility voor de volgende console van Nintendo.
Nintendo is best lang backwards compatible geweest. Op de SNES kon je nes spellen spelen en op de N64 Kon je (weet niet zeker) ook SNES spellen spelen. Op de cube kon je alle voorgaande gameboy spellen spelen. En de portables van Nintebdo zijn in die zin nog beter.
Sorry, maar op de SNES kon je geen NES spellen spelen, en op de N64 geen SNES spellen. Onder andere vanwege het maatverschil in cartridges. De enige backwards compatible systemen van Nintendo zijn nog altijd de handhelds(En de DS speelt geen GBC/GB spellen)

En om GB spellen op de SNES of GC te spelen moet je toch extra hardware kopen dus dat telt niet helemaal.
Sorry, maar op de SNES kon je geen NES spellen spelen,
da's niet waar, je had zo'n module waarmee je NES cartridges in je SNES kon proppen. de N64 had een dergelijk iets niet, maar die is sowieso niet zo succesvol gebleken als men had gehoopt.
als de ps3 blue ray schijfjes gebruikt duurt het langer voordat je die kunt branden dan dual layer dvd's die kan ik zelfs branden en als je 25 gb hebt zul je nooit te grote games hebben want op de ps2 waren heel wat games 4.3 gb en als je 25 gb hebt kom je nooit te hoog. kunnen spelontwikkelaars zich helemaal uitleven
...en net zoals de eerste twee consoles van het bedrijf horizontaal geplaatst worden...
Je kan(moet) alle 4(5 als je de Virtual Boy meetelt) Nintendo consoles horizontaal plaatsen.
True, de gamecube is niet 100% kubus vormig, maar ik kan deze opmerking niet laten:

Er valt over t twisten of het überhaup mogelijk is een kubus horizontaal (of, als je wilt verticaal) te plaatsen. Maar inderdaad, naast de nes en de snes zou ik ook willen beweren dat je de n64 horizontaal moest plaatsen.
dat is balen :S,. dan klopt dit filmpje niet :

http://streamingmovies.ign.com/cube/article/613/613578/revolutionmocku p.wmv

en dat was wel even revolutionair te noemen,. damn als dat filmpje waar was,. was ik blij =) (helaas is de revolution in dit filmpje dikker dan 4.5 cm :S)
Moet je alleen uitkijken dat je niet tegen de muur loopt of een kleine kamer hebt.
Heel veel mensen hoor ik nu zeggen oh hun spelaanbod en verkopen waren al zo laag en nu gaan ze ook nog riching makkelijke kopier mogelijkheid

uhm ok hij is makkelijk om te bouwen sinds dit jaar
(helaas niet eerder)
en tot nu toe heeft kopieren alleen voordeel gebracht
zie PS 2 en X-Box mensen kopen ten eerste sneller de console
ten tweede games verkopen sneller want mensen denken he die game is mega goed die koop ik orgineel
(mischien is niet iedereen zoals het gemiddelde brein ik download en kopier wel elk spel waarom zou ik kopen somige mensen denken meer : een game is bagger die is geen 60 euro waard die game is goed die koop ik en steun de maatschappij)
nou mensen niet meteen flame-baiten dat ik mensen hierop aanval van ik koop wel games dat betekent juist dat jij wel zon persoon bent die de maatschapij steunt
Jij snapt het business model achter de consoles niet echt. Op de hardware verliezen ze geld, dat verdienen ze terug op de software. Iedere verkochte console waarop gecopieerde spelen draaien kost geld. Daar kunnen die enkele games die wel origineel gekocht worden niet tegenop. Natuurlijk betekent marktaandeel ook iets, maar ik durf wel te stellen dat Nintendo meer geld verdient met haar Cube + assecoires + spellen dan Microsoft met haar xbox.

Edit: Dit is een reactie op HADES2001
En ander gerucht gaat erover dat "The Revolution" Controllers gyroscopen aan boord heeft om armbewegingen vast te leggen :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True